Do góry

Gazeta Prawna: Każdy imigrant będzie musiał w Polsce złożyć PIT

Informacje podane w poniższym artykule zostały zdementowane przez Ministerstwo Finansów. Piszemy o tym w tekście pt. Ministerstwo Finansów: Polacy z UK nie zapłacą podatku w Polsce


Oficjalnie chodzić ma o ratyfikację konwencji podatkowej MLI, którą Sejm ma przyjąć stosowną ustawą. Podstawowym założeniem Multilateral Instrument to Modify Bilateral Tax Treaties (tzw. konwencja MLI) jest uszczelnianie systemów podatkowych i umożliwienie skuteczniejszej walki z nadużyciami podatkowymi. Umowę podpisało ponad 100 państw. Zmiany objąć mają m.in. 78 zawartych przez Polskę umów o unikaniu podwójnego opodatkowania.

W uzasadnieniu do projektu ustawy Ministerstwo Finansów napisało, że Polska zamierza wprowadzić zmianę metody unikania podwójnego opodatkowania – „z wyłączenia z progresją na metodę zaliczenia proporcjonalnego”. Co mogą oznaczać dziwnie brzmiące sformułowania? Eksperci nie mają wątpliwości: rewolucję dla Polaków zarabiających za granicą - alarmuje Gazeta Prawna.

Fiskus chce poznać nasze dochody

Obecnie Polska ma podpisanych wiele umów (m.in. od 2006 roku z Wielką Brytanią), które zwalniają polskich imigrantów z obowiązku składania PIT-u w Polsce. Nowe zasady mają sprawić, że wszyscy zarabiający poza granicami RP będą musieli co roku złożyć PIT i ujawnić polskiemu fiskusowi wszystkie swoje dochody. Niezależnie, czy pracują przy zbieraniu owoców, prowadzą jednoosobowo firmę, czy też większe przedsiębiorstwo.

Gazeta Prawna proponowane zmiany tłumaczy na przykładzie: „Jeżeli wynagrodzenie Polaka jest opodatkowane w państwie A według stawki 15 proc., a w Polsce uśredniona stawka podatkowa dla takiego dochodu wynosi 20 proc., to musiałby on dopłacić w Polsce pozostałe 5 proc. Mimo że jest to wynagrodzenie w całości uzyskane za pracę w państwie A”.

Niektórzy polscy imigranci mogliby co prawda skorzystać z ulgi abolicyjnej, ale PIT i tak musieliby złożyć.

Tak PiS uszczelnia system

Małgorzata Samborska, doradca podatkowy nie ma wątpliwości, że zmiany szykowane przez rząd w Warszawie oznaczałyby dla podatników wyższe daniny, ryzyko poniesienia odpowiedzialności karnoskarbowej za niedopełnienie złożenia PIT-u, a dla wszystkich mnóstwo papierologii.

Zeznanie uwzględniające dochody uzyskane za granicą jest bowiem dużo trudniejsze do przygotowania niż na przykład to dotyczące wyłącznie z pracy w Polsce

– podkreśla Samborska.

Cytowany także przez Gazetę Prawną radca prawny Józef Banach, tłumaczy, że projekt wynika z chęci uszczelniania przez PiS systemu podatkowego.

Wywoła on jednak ten sam negatywny dla podatników efekt, jaki miał miejsce w 2006 roku w przypadku polskich pracowników w Wielkiej Brytanii. Tyle że tym razem obejmie swym zasięgiem więcej państw i pracowników

– komentuje.

Komentarze 141

Infidel
14 166
Infidel 14 166
#112.09.2017, 08:35

Musialem spojrzec w kalendarz, czy to nie 1szy Kwietnia.

Infidel
14 166
Infidel 14 166
#212.09.2017, 08:42

Aaaa! Zapomnialem! Tomeeeeeek!!!

iwo
7 761
iwo 7 761
#312.09.2017, 08:45

Polacy zagranica w wiekszosci głosowali na PiS i Kukiza.. gratulujemy wyboru:)

Zbychu_zPlebani
7 760
#412.09.2017, 08:47

ja proponuje wprowadzic bykowe. stawka wedlug wieku. 30lat bez dzieci 30% podatku bykowego itd...

maciejpierwszy7
244
#512.09.2017, 08:54

A jak placisz 30% to ci w Polsce zwruca te 10%????

Skoro jest tam 20%

horykrulik1
5
#612.09.2017, 08:56
Zbychu_zPlebani
7 760
#712.09.2017, 08:57

w Pl sa takie progi ze tak zawsze bedziesz do tylu.

TuneUp
70 455
TuneUp 70 455
#812.09.2017, 09:01

ale jaja :)

co ja na to, to wiadomo, ale co na to milosnicy pisu? :D

TuneUp
70 455
TuneUp 70 455
#912.09.2017, 09:10

najsmieszniejsze jest to ze w PL kwota wolna od podatku to wciaz 556 zł 02 gr. ciekawe jak to sie bedzie mialo do wyliczenia kwoty do zaplacenia

jeszcze dwie kwestie - jak to wplynie na poparcie dla pisu za granica

i ile osob teraz bedzie sie starac o lokalne obywatelstwa

Profil nieaktywny
Detektor
#1012.09.2017, 09:21

#2. Tomek dzis chyba na kropelkach walerianowych. Tak spokojnie, bez żadnych ą, ę...

Bankster morawiecki wie jak umilic zycie Polakom na dlugich wczasach.. Wie tez ile tu milionow zlotych można wydoić (ukraść).

bies
388
bies 388
#1112.09.2017, 09:29

czyzby to realizacja kolejnego z punktow "slynnego" programu

namawiajacego Polakow z emigracji do powrotu do POLSKI ???

zaiste szatanski plan ... sam bym lepiej tego nie wymyslil ;)

Infidel
14 166
Infidel 14 166
#1212.09.2017, 09:32

Ciekawe ilu z tych z obywatelstwem UK zrzeknie sie polskiego teraz.

johnny11p
22
#1312.09.2017, 09:40

Jeśli dobrze rozumiem, będzie tak, ze Polak w firmie A będzie zarabiał mniej, niż obywatel innego kraju w tej samej firmie???

Sokole
10 206
Sokole 10 206
#1412.09.2017, 09:42

jak napisal Infidel, fala aplikacji o paszporty brytyjskie i wnioskow o zrzeczenie sie polskiego.

Nie wiem gdzie przebiega granica lojalnosci do ojczyzny w takich przypadkach.

Co jesli ktos nie lubi seksu analnego i bycia je.. w d... przez wladze wlasnego kraju? Ma prawo odmowic seksu?

bies
388
bies 388
#1512.09.2017, 09:44

wyglada to na ta chwile tak ze "w poscigu" za kasa urzednicy od pana Morowego ruszyli za granice panstwa

dziura w skarbcu sie poszerza ... trzeba natychmiast znalezc

wszelkie "diengi" aby zasypac

na ta chwile zostal wypuszczony probny balon i trwa oczekiwanie

na reakcje tlumu oraz wlasnego srodowiska politycznego

jesli balon zostanie "skopany" natychmiast bo np naplyna nieciekawe sondaze wsrod tych milionow Polakow przebywajacych poza granicami ... to sie pomysl zawiesi albo jakos zmodyfikuje ... a jesli balon chwyci wiatr

podsycony np wiekszym wsparciem sondazowym Polakow mieszkajacych " na miejscu" na zasadzie

"a co one tam w yrlandii bedo se zarabiac kase a ja tutaj tylko 2800 i kazo mi placic podatki ... niech one tez NAM cos placo"

jesli chwyci wiatr to juz nie bedzie zmiluj ;)

Infidel
14 166
Infidel 14 166
#1612.09.2017, 09:54

No to co niektorzy beda mieli okazje odwdzieczyc sie za te darmowa edukacje w PL za mlodu hehehehe.

johnny11p
22
#1712.09.2017, 09:56

Kilkaset złotych miesięcznie za książki, czy ja wiem czy taka darmowa ;)

TuneUp
70 455
TuneUp 70 455
#1812.09.2017, 10:20

no jak pisiorki, podoba wam sie ten pomysl? :D

Infidel
14 166
Infidel 14 166
#1912.09.2017, 10:23

Dla mnie bomba! Tak powinno byc.

MRCNS
62
MRCNS 62
#2012.09.2017, 10:24

Morawiecki kiepski historyk z podejrzana kariera w bankowosci, syn osoby o pogadach bardziej komunistycznych niz Gomulka szuka kasy na dopiecie budzetu.

TuneUp
70 455
TuneUp 70 455
#2112.09.2017, 10:24

jak widac niektorzy lubia jak im sie dobieraja do tylkow

TuneUp
70 455
TuneUp 70 455
#2212.09.2017, 10:27

nie wiem na ile jest to pomysl Morawieckiego, a na ile jarka, ktory lubi sterowac recznie swoim rzadem nie od dzisiaj. co do komunistycznych korzeni pisu, trudno sie nie zgodzic :D

kijevna
18 850
kijevna 18 850
#2312.09.2017, 10:27

Biorac pod uwagę procedurę zrzeczenia się obywatelstwa i kto ją podpisuje prościej może być po prostu obalic ten rząd i z pożytkiem dla wszystkich.

Infidel
14 166
Infidel 14 166
#2412.09.2017, 10:30

I wstawic Petru z Nowoczesna!

TuneUp
70 455
TuneUp 70 455
#2512.09.2017, 10:30

ale to Tomek ma fiola na punkcie pisu, bo przeciez nie sa oni tacy zli

buhahahahahaha :D

Kataryna
4 732
Kataryna 4 732
#2612.09.2017, 10:32

No coz, obowiazek skladania PITow teraz tez jest, wiec paniki nie ma. Ale jak mi walna domiar to nie pozostaje nic innego jak sprzedac co tam zostalo w PL, Uk obywatelstwo i tak sie juz pomalu organizuje. Co do zrzekania polskiego...to pomyslimy, wolalabym nie. Ciekawe jak to zorganizuja dla rezydemtow podatkowych innych krajow? I co np taka UE na to? I inne sady miedzynarodowe?

Profil nieaktywny
mariusze
#2712.09.2017, 10:33

To juz PIS ma pozamiatane

Infidel
14 166
Infidel 14 166
#2812.09.2017, 10:35

Ja tam wolalem jak mnie PO po kryjomu okradalo.

semesa
4
semesa 4
#2912.09.2017, 10:39

Po pierwsze prawo nie działa wstecz. Na mocy obecnie obowiązującej umowy pl-gb oraz ustawy o PIT, nie macie obowiązku podatkowego w pl. Sama konwencja stanowi dokument ramowy. Obecnie jest w prawie podatkowym duży problem z nieujawnianiem dochodów z zagranicy. Polska i UK ma umowę o unikaniu podwójnego opodatkowania, i plany rzadu nie dot takich jak My. Chodzi o tych co prowadzą biznesy a unikają płacenia podatków w obu państwach stronach umów. Pracownicy na umowę o prace są widziani przez system w UK i o nich w tym nie chodzi. Obecnie jest trend na marynarze ,co tu mieszkają, leczą się,ale zatrudniają się w raju podatkowym i nie ujawniają dochodów,bo tam nie płacą nic, a na mocy umowy, musieliby placic w pl 18 lub 30%.Wracają i leczą się na koszt frajerów,którzy placa podatki. Wiec artykuł wielce niedopowiedziany....kolejna piana antyPiS. Wstydzcie się!!!!! Mieszkam w Szkocji 12lat będę głosował na PiS bo wiem co się dzieje i czytam proponowane projekty ustaw...wiec spokojnie...

Kataryna
4 732
Kataryna 4 732
#3012.09.2017, 10:40

No dobra, doczytakam sie ze teraz nie ma obowiazku skladania PIT w PL - odszczekuje :)

Natomiast ta cala "ulga abolicyjna" sprawi ze dalej nie bedziemy placili podatku, tylko bedzie obowiazek skladania PIT. Jako ze ja i tak to robie (mam swoje powody) - to panic over :)

Moze nie beda mieli czasu zaostrzyc tej ustawy, a jakby co to wtedy sie ladnie pozegnamy

kijevna
18 850
kijevna 18 850
#3112.09.2017, 10:51

Wstawić Biedronia oczywiście:)

Infidel
14 166
Infidel 14 166
#3212.09.2017, 10:55

Jasne, maz stanu ze Slupska, napewno zadba o nasz doopska.

To jest mega nieudolny polityk, taka maskotka tylko.

kijevna
18 850
kijevna 18 850
#3312.09.2017, 10:58

Juz się zaczyna ból dupy? Spoko, on waszą nie jest zainteresowany w przeciwieństwie do tego niewyzytego mastera of puppets;)

Zartue
29
Zartue 29
#3412.09.2017, 10:58

I tutaj sie przydaje moje drugie tak nienawidzone przez wielu UK obywatelstwo....yesssss. :-) mnie to nie dotyczy.

Zartue
29
Zartue 29
#3512.09.2017, 11:01

Wolnosc podatkowa:-)

Infidel
14 166
Infidel 14 166
#3612.09.2017, 11:01

Biedron, to karierowicz ktory ma kgos za soba(bez podtekstow) popytaj sie w Slupsku na jego temat. Promuje sie go tylko, bo jest gejem bo jego jedyny atut to to, ze dobrze wyglada...

Infidel
14 166
Infidel 14 166
#3712.09.2017, 11:02

#35, zartue....musisz sie najpierw zrzec polskiego...wiec schowaj gruche poki co.

TuneUp
70 455
TuneUp 70 455
#3812.09.2017, 11:18

@29

i by nam to powiedziec, zalozyles konto na emito?

hehehehe, kolejny platny propagandzista?

Infidel
14 166
Infidel 14 166
#3912.09.2017, 11:21

Tomek sluchaj starszych, nikt twoich benefitow nie chce zabrac. Oprocz Theresy hehe.

kijevna
18 850
kijevna 18 850
#4012.09.2017, 11:21

Taa, oczywicie - promowanie Biedronia w Polsce, bo jest gejem, w tych czasach, uhm... pisz dalej, ja się idę wygrzać:)

TuneUp
70 455
TuneUp 70 455
#4112.09.2017, 11:22

jak Biedron zostalby prezydentem, dobralby sie wszystkim do dupy

;D

TuneUp
70 455
TuneUp 70 455
#4212.09.2017, 11:23

@39

belkoczesz bez zwiazku z tematem. ale rozumiem, trzeba mydlic ludziom oczy w takiej sytuacji. z tym ze to nie dziala ;)

Infidel
14 166
Infidel 14 166
#4312.09.2017, 11:26

#40 - a i owszem promuje sie go! Czesty gosc TVNu, oststnio dosc spory artykul na WP, dlaczego bylby 'dobrym prezydentem' inowierz lub nie, ale znikome komentarze byly na temat jego seksualnosci...

astroman
7 842
astroman 7 842
#4412.09.2017, 11:34

No i po co to panika, skoro te przepisy nie obejmą tych co rezydują na wyspach i nie mają dochodów z Polski.

astroman
7 842
astroman 7 842
#4512.09.2017, 11:37

Więć tytuł "PiS wyciąga ręce po pieniądze polskich imigrantów" jest raczej niepoprawny, powinno taczej być "PiS wyciąga ręce po pieniądze Polaków zarabiających za granicą" lub coś w ten deseń.

bajgel
144
bajgel 144
#4612.09.2017, 11:40

#29 "prawo nie działa wstecz" jak będzie pisiorom potrzeba dopiąć budżet to będzie działało. TK klepnie wszystko co Jarek i jego ekipa wymyślą. I to właśnie o takich jak my chodzi bo jest takich miliony a nie pare tysięcy marynarzy.

semesa
4
semesa 4
#4712.09.2017, 11:41

Chodzi o robienie paniki antyPiS... cały artykuł pisany przez jakiegoś KODomite... nie rzetelny... I bardzo niedopowiedziany... Nie wspomina że zmiany to tak na prawdę ściganie firm co nie płacą podatków ani w UK ani w PL.. Albo pracowników sezonowych co np...wyjechali na zbiór truskawek na dwa miesiące a w tym czasie w PL pobierali zasiłek dla bezrobotnych...

Mellk
159
Mellk 159
#4812.09.2017, 12:02

To nie chodzi o robienie paniki. Dzisiaj w TVN mówili o tym, ale podobno oni kłamią co chwilę. Ale jeśli okaże się ze fiskus w Polsce zechce położyć rękę na naszej kasie, bo mimo wszystko zawsze jest co na rzeczy, to gratuluję wyboru tej partii w wyborach. Jeśli mimo wszystko pewne osoby nie widzą tego wszystkiego co wyprawia PiS w Polsce to zawsze gotowy jestem zafundować okularki powiększające.

astroman
7 842
astroman 7 842
#4912.09.2017, 12:42

Jeżeli PiS robi wiele złego, to nie koniecznie znaczy, że robi wszystko źle. W artykule napisono, że około 100 krajów podpisało podobne wzajemne porozumienia.

astroman
7 842
astroman 7 842
#5012.09.2017, 12:43

Przy okazji, ja nie głosowałem na PiS i nigdy bym na nich nie głosował.

Infidel
14 166
Infidel 14 166
#5112.09.2017, 12:46

Powiedzial Astroman krzyzujac palce.

ChaoticBiker
3 040
ChaoticBiker 3 040
#5212.09.2017, 12:58

Supcio. Ale rozumiem, ze to chodzi o takie sytuacje, gdzie ktos normalnie zyje sobie w PL i czasem np. na wakacje wyjedzie sobie dorobic przez trzy miesiace jako senior manager na farmie truskawek.

Bo jesli oni chca rozliczac WSZYSTKICH obywateli PL, w tym tych bedacych na stale za granica, no to powodzenia :)

Kolejna obietnica wyborcza PiS spelniona - obiecali rozliczac, to i rozliczaja :)

Zartue
29
Zartue 29
#5312.09.2017, 12:59

Infidel. Nie znasz sie widac kompletnie. Jesli jestes podwojnym obywatelem a zamieszkujesz kraj A nie podlegasz prawu kraju B. A ty juz niestety tak. Wedlug HO po naturalizacji. If naturalised within UK you are considered British only... jakby wojo nawet przywrocili to moga Cie zwinac z UK czyli taki maly przyklad: Obowiązek sluzby wojskowej, nie dotyczy obywateli polskich będących jednocześnie obywatelami innego państwa, jeżeli stale zamieszkują na jego terytorium lub zamierzają przyjąć służbę w siłach zbrojnych lub organizacji wojskowej tego państwa.

Zartue
29
Zartue 29
#5412.09.2017, 12:59

Dziekuje.

Zartue
29
Zartue 29
#5512.09.2017, 13:01

Czyli prosciej bedac w UK jestes considered British only, przebywajac w Polsce Polish only. Nie podlegasz polskiemu prawu do momentu kiedy wjezdziesz na terytorium Polski. Only applies to dual nationals.

krecik67
1
#5612.09.2017, 13:12

pis patrzy teraz na ręce polaków którzy ciężko pracują za granicą ,jak im wyrwać jeszcze resztę bo mają ciągle za mało ,muszą się nachapać żeby mieć więcej na swoje pensje które i tak mają bardzo wysokie. może tak sami się opodatkują ze swoich luksusowych pałacyków a nie zabierać tym co ciężko pracują

Infidel
14 166
Infidel 14 166
#5712.09.2017, 13:26

#53, to nie wiedzialem, super sprawa, tak bardzo ci zazdroszcze teraz.

Zartue
29
Zartue 29
#5812.09.2017, 14:21

Spokojnie...wybaczam Ci.

askaw
158
askaw 158
#5912.09.2017, 14:51

Infidel masz taki szeroki zakres wiedzy jak widze udzielasz sie we wszystkich I prawie wszedzie masz "racje" ...kurcze czlowieku jak ty sie marnujesz na tym Emito ...!!!

normalnie masz moj glos....lol

askaw
158
askaw 158
#6012.09.2017, 14:53

a do Twojej od 36 odnosnie Biedronia to nie jednemu politykowi zycze miec taka kuture osobista I wiedze jak ma on a czy jest gejem czy nie to nie powinno nikogo obchodzic kto z kim sypia...

Infidel
14 166
Infidel 14 166
#6112.09.2017, 14:59

Aska, czytaj ...... Ze zrozumieniem, bo masz kobiecino problem. Powiedzialem dokladnie to samo, ze ludzie w tym ja maja generalne wywalone czy on jest gejem czy nie a polityk mizerny, taki troche Pawlak naszych czasow.

Profil nieaktywny
mariusze
#6212.09.2017, 15:04

Moje dochody w Wielkiej Brytanii nie podlegaja opodatkowaniu sciaganie podatku z moich dochodow w Polsce moze byc czynem bezprawnym.

Profil nieaktywny
mariusze
#6312.09.2017, 15:07

Takie informacje moga byc nagonka a PIS bo nie moze byc sciagany podatek w Polsce skoro podlegam prawu podatkowemu w kraju w ktorym pracuje.Nie sadze aby PIS byl tak glubi i kopal grob dla siebie.

Profil nieaktywny
mariusze
#6412.09.2017, 15:17

Stosują różne chwyty aby pozbyć się dzisiejszej władzy PIS-u nie dajcie się zwariować!

vontomas
199
vontomas 199
#6512.09.2017, 15:29

Mariusze maja racje!!!

Infidel
14 166
Infidel 14 166
#6612.09.2017, 15:32

Bo Mariusze to fajne chopoki.

sheen1
2 939
sheen1 2 939
#6712.09.2017, 17:51

pomyleńcom proponuję odPISgać się od normalnych ludzi pracujących za granicą a za to niech własne kieszenie zlustrują, Ooo tam to można się zdziwić i niespodzianki znaleźć.

Co rząd to większe oszołomy, skąd to qrwa wyłazi?

Pytanie uboczne, ludzie z podwójnym obywatelstwem też dostąpią tego zaszczytu tłumaczenia się przed skarbówką?

Infidel
14 166
Infidel 14 166
#6812.09.2017, 17:54

Koledzy twierdza, ze nie....ale idz i powiedz to w US jak wyjedziesz do Polski, co chyba ci nie gozi? ;)

Zartue
29
Zartue 29
#6912.09.2017, 18:30

US taxuje podwojnie przy dual citizenship....UK nie. Wspominalem wyzej jesli jestes UK citizen polskie prawo Cie w UK nie dosiega I to prawo podatkowe I kryminalne...jestes u "siebie". Problem jak jestes w polsce, nie jestes wtedy brytyjczykiem a polakiem. Nie bedac ani w jednym ani driving korzystasz z przywilejow oby obywatelstw. Np w hiszpani mozesz szukac pomocy I w UK ambasadzie I Polskiej.

iwo
7 761
iwo 7 761
#7012.09.2017, 18:38

Pis wyciaga pieniadze od Polskich imigrantow.. jezeli Polak nie moze byc imigrantem w Polsce...

PiS jest w PL wiec patrzy na nas jak na polskich emigrantów .. w przeciwieństwie do UK, które patrzy na nas jak na polskich imigrantów...

iwo
7 761
iwo 7 761
#7112.09.2017, 18:42

Zartue zależy na jakim raczej paszporcie przekroczysz dany kraj.. wtedy tem konsulat działa jako poerwszy..

Zartue
29
Zartue 29
#7212.09.2017, 18:45

Nie, ja podrozuje z dwoma. Oczywiscie ze lot "czekuje" na UK. Mozesz korzystasz z obu ambasad w razie potrzeby.

Zartue
29
Zartue 29
#7312.09.2017, 18:50

Choc nigdy nie sprawdzalem......

iwo
7 761
iwo 7 761
#7412.09.2017, 18:51

W Pl nie dostaniesz pomocy brytyjskiej amasady na 100%

Zartue
29
Zartue 29
#7512.09.2017, 19:05

A to wiem bo pisalem o tym powyzej.

gesiscot
44
#7612.09.2017, 19:15

Ale nowina,targowica już nie wie co wymyślić aby dokopać PIS i

zrazić wyborców do siebie,to zwykły Fake News skopiowany z szwabskiej

Interii.pl ,nawet ałtora tekstu nie ma,żadnych faktów ,tylko ble ble...coś tam coś tam ,pisali tam wczoraj również o tym że PIS nałoży następny podatek na reklamówki w sklepach,szkopuł w tym że jak następny ,to jaki był poprzedni ? to podatek ?czy wymysł UE.Codziennie kłamią,fałszują fakty już nawet się z tym nie kryją.

raf1477
563
raf1477 563
#7712.09.2017, 19:28

Artykuł zawiera pewne tendecyjne niedopwiedzenie,

ale każdy sposób tępienia pisiorstwa jest dobry.

A w temacie, jak nie uda im się wyłowić grubych ryb, to zaczną ciąć drobnice :)

Zartue
29
Zartue 29
#7812.09.2017, 19:34

Aleeee jajaaaaa.....

TuneUp
70 455
TuneUp 70 455
#7912.09.2017, 19:43

ok, zalozmy ze ktos chce lub wracac do Polski. jesli czesc roku podatkowego przepracuje tu a czesc tam, to z tego co rozumiem, bedzie musial doplacic roznice w podatku pomiedzy tym co zaplacil tu i co zaplacilby w PL zarabiajac te pieniadze w PL. Tak na szybko to wyjasniam, jesli sie myle to prosze mnie poprawic.

jesli mam racje, to PiS oferuje realny program Powroty :D

az sie chce wyjezdzac

gesiscot
44
#8012.09.2017, 19:45

Gratulacje dla Emito ciekawych artykułów ,dobrze że macie wzorce do naśladowania,zupełnie jak GW,nawet na obczyżnie nie ma spokoju.

leszektojatak
1
#8112.09.2017, 20:24

to w uk czy pl zatudnieni pracowali ?

TuneUp
70 455
TuneUp 70 455
#8212.09.2017, 20:49

chca od wygnanych na uslugi za granice polakow pieniadze zdierac zato ze w polsc enie potrafili zapewnic pracy i godziwych minimalnych warunkow?

Zbychu_zPlebani
7 760
#8312.09.2017, 20:55

#79

tak masz racje. jak zmieni sie opodatkowanie na metode zaliczenia tak bedzie. tylko bedziesz mogl skorzystac z ulgi abolicyjnej. i w rzeczywistosci nie zaplacisz nic. z tej ulig nie moga korzystac podmioty prawne i pewnie w ustawie chodzi o to by uderzyc w firmy ktore prowadza dzialanosc w Polsce a placa podatki zagranica. mozna to przeczytac miedzy wierszami. obciazeniem dla zwyklego Kowalskiego ktory pracuje za granica a w Polsce ma osrodek interesow życiowych (dom, rodzina) bedzie to ze bedzie pomimo wszystko zmuszony skladac zeznanie PIT.

innym tematem jest ulga abolicyjna. ale jak narazie nic nie ma o jej zniesieniu czyli na ta chwile zwykly emigrant nie musi sie obowiac o swoja kase, jedynie moze martwic sie o nalozona przez panstwo papierologie.

Zbychu_zPlebani
7 760
#8412.09.2017, 21:09

ten cytat jest kluczowy. kto w rzeczywistosci bedzie musial zaplacic roznice w padatku jesli ta ustawa wejdzie w rzycie i zaznaczam ulga abolicyjna nie zostanie zniesiona.

Ekspertka Grant Thornton podkreśla też, że ulga abolicyjna ma zastosowanie wyłącznie do osób fizycznych i tylko w odniesieniu do wybranych źródeł dochodów wymienionych w art. 27g ustawy o PIT (m.in. wspomnianej działalności wykonywanej osobiście). W stosunku do pozostałych, zwłaszcza tych należnych od osób prawnych, zmiana metody z wyłączenia na zaliczenie oznacza obowiązek dopłaty różnicy podatku w każdym przypadku, gdy ten zapłacony za granicą jest niższy od tego, który byłby należny w Polsce.

Zbychu_zPlebani
7 760
#8512.09.2017, 21:10
Profil nieaktywny
Rh_0
#8712.09.2017, 21:31

Powiem krotko, w dupe mnie moga pocalowac, przez chusteczke zebym, przypadkiem czegos nie zlapal

knapior
3 364
knapior 3 364
#8812.09.2017, 22:48

Astroman, gdzie jest granica którą fiskus polski wyznaczy , że moje/twoje dochody są stricte brytyjskie, a nie polskie (bo teraz jestem w UK)? Czyli: wyjechałem na wczasy ale sobie dorobiłem na zbiorach np. czereśni - podpadam pod nowe zapiski. Jestem od 11 lat w UK, prowadzę własną działalność, już nie jestem ścigany? I to pytam całkowicie neutralnie, chciałbym znać Twoją i innych interpretację...

ALEKSANDRA1963
9
#8912.09.2017, 22:49

Z tego co wiem nie wszyscy Polacy lecz Ci,ktorzy maja staly adres zameldowania na terenie Polski.Natomiast osoby,ktore zwiazaly swoj byt i niebyt za granicami Polski i nie maja stalego zameldowania nie podlegaja placeniu podatku w Polsce

AlexGrady
6
#9012.09.2017, 22:53

Moga mnie w kant wuja pocalowac... Pis... dusie. Niech ci katonacjonalisci sami wyskocza z dudkow... a tym co na kukiza i kaczora tutaj glosowalo kij w oko i kotwica w plecy

Zbychu_zPlebani
7 760
#9113.09.2017, 04:31

W uzasadnieniu do projektu ustawy Ministerstwo Finansów napisało, że Polska zamierza wprowadzić zmianę metody unikania podwójnego opodatkowania – „z wyłączenia z progresją na metodę zaliczenia proporcjonalnego”. Co mogą oznaczać dziwnie brzmiące sformułowania? Eksperci nie mają wątpliwości: rewolucję dla Polaków zarabiających za granicą - alarmuje Dziennik Gazeta Prawna.

to kolejny temat z serii straszenie Pisem. nawet emito idzie z tym nurtem. w artykule chodzi o zmiane metody podatkowej z wyłączenia z progresją na metodę zaliczenia proporcjonalnego. metoda zaliczenia proporcjonalnego jest w wielu krajach w tym USA i Niemcy. pracuje tam razem owiele wiecej Polakow niz gdzie indziej. i jakos nikt z tego afery nie robil. (w artykule jest mapka)

Profil nieaktywny
mariusze
#9213.09.2017, 05:34

Redaktorzyna zwolennik KOD-U? trochę zdrowego rozsądku w Polsce obowiązuje20%podatku niezależnie od dochodów,w W.Brytanii również 20% po przekroczeniu 11,5 tys. w ciągu roku.To skąd się wziął 15%procentowy podatek do którego trzeba dopłacić? W sposób haniebny podburzanie społeczeństwa żeby dostać się do koryta.

Profil nieaktywny
mariusze
#9313.09.2017, 05:54

Jedno pytanko do tych którzy pracują w Polsce i za granicą,komu z was zabierają 15%podatek?

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#9413.09.2017, 06:24

Place podatki tam gdzie pracuje . Nie uciekam od obowiazku .jednak ,pi's Nie zobaczy od mnie any pena

Profil nieaktywny
mariusze
#9513.09.2017, 06:40

Jasne irysh że nie zobaczy od ciebie ani pensa bo podatek automatycznie jest zabierany z wypłaty 20%w Polsce a za granicą też 20%jak przekroczysz kwotę wolną od podatku.Pozdrawiam i życzę zdrowego rozsądku .Każdy chwyt jest dobry żeby dojść do koryta.

kijevna
18 850
kijevna 18 850
#9613.09.2017, 06:59

Z róznicy wysokości progów podatkowych, kwoty wolnej od podatku i z przeliczenia zarobionych za granicą pieniędzy na złotówki, co przy znaczenj róznicy kursów automatycznie winduje cię w inny próg podatkowy w Polsce. Nie masz pojecia o czym piszesz mariusze co?

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#9713.09.2017, 07:21

Fake neews.To dotyczy tylko polskich rezydentow podatkowych.

Profil nieaktywny
Xsenuvulcano
#9813.09.2017, 07:26

I bardzo dobrze Robert. Im wiecej takich ''newsow'' tym szybciej lewactwo straci wiarygodnosc (a wlasciwie jej resztki).

co100
345
co100 345
#9913.09.2017, 07:27

Więc każdy nawet nowy obywatel pl , w tym Izraela, też będzie już cieszył się z posiadania polskiego paska :D

Profil nieaktywny
Xsenuvulcano
#10013.09.2017, 07:46

To taki nowy styl lewicowego dziennikarstwa. Cos jak pisanie o ''incydentach'', kiedy terrorysci zabijaja ludzi, albo (z dzisiaj) pisanie o ''masowych deportacjach'' 12stu Afganczykow z Niemiec.

Profil nieaktywny
mariusze
#10113.09.2017, 09:32

kijevna to ty nie wiesz co piszesz a kto powiedział że dochody które są osiągane za granicą kraju będą przeliczane na złotówki?jeśli tak myślisz to Rzeczpospolita polska powinna wystawiać nam peyslipy i ściągać podatek w złotówkach.Artykuł mówi o dopłaceniu 5%podatku jeśli ktoś płaci 15% .Podatek zawsze odprowadzany jest od dochodu w kraju w którym pracujesz kijevna

Profil nieaktywny
mariusze
#10213.09.2017, 09:41

Jeszcze jedno kijevna w twoim płytkim myśleniu jak by rząd polski przeliczył teoje dochody na złotówki i ściągnął ci 20%podatku to w sumie płaciła byś 50%swojej pensji i 20%zabrała by ci W.Brytania w sumie nic ci nie zostanie i z takim twoim myśleniem czym prędzej pakuj się i wracaj do Polski

Sokole
10 206
Sokole 10 206
#10313.09.2017, 10:19

Drogie mariusze: My temu rzadowi po prostu nie wierzymy jak psu i mamy ku temu podstawy.

Szukaja na sile oszczednosci. Oszczedzili 500mln PLN na tzw. UB-kach a tak naprawde na wdowach i dzieciach. Emigranci i tak w wiekszosci glosuja za opozycja wiec mala strata sondazowa.

vontomas
199
vontomas 199
#10413.09.2017, 11:58

Z ta opozycja to sie zmieni juz w nastepnych wyborach. Watpie zeby ludzie zaglosowali na ludzi ktorzy sprzedaja nasz kraj za garsc unijnych srebnikow.

Profil nieaktywny
mariusze
#10513.09.2017, 13:16

Sokole a w jaki sposób PIS oszczędza a dzieciach i wdowach?

vontomas
199
vontomas 199
#10613.09.2017, 13:19

No w taki ze zlikwidowali skrajne ubustwo ktore dotykalo najbardziej dzieci i osoby starsze. W nagonce na PiS chodzi o nowomowe, przekrecanie wszystkiego na odwrot.

Profil nieaktywny
mariusze
#10713.09.2017, 13:29

Najgorsze jest strzelanie sobie w stope ,jest rząd który bróbuje cokolwiek zmienić i się go atakuje to tak jak samobujstwo.

Profil nieaktywny
mariusze
#10813.09.2017, 13:30

Zdrada stanu.

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#10913.09.2017, 13:35

Pracowaliscie w kraju ? Zapewne . Ja kilkanascie lat , I teraz oni chca mi znowu zagladac do portfela! A co Z naszymi skladkami na pikolony ZUS ? Kurtka ,mlodszy bylem , do doktorkow Nie chodzilem. Ale piniadza mi sciagali.

Profil nieaktywny
mariusze
#11013.09.2017, 13:47

Irysh jak ci zaglądną do portfela to kurna przyłączę się do ciebie i pójdziemy na manifestacje KOD-u.

vontomas
199
vontomas 199
#11113.09.2017, 14:15

Ja sie dolacze i pojdziemy razem wraz ze wszystkimi Mariuszami.

rogov
21
rogov 21
#11213.09.2017, 15:12

Jak ktoś wspomniał wcześniej chodzi o różnej maści kombinatorów i tzw."optymalizację podatkową",którą oferowały i oferują nadal setki firm w Polsce i w innych krajach UE...

kijevna
18 850
kijevna 18 850
#11313.09.2017, 16:02

Oczywiście, pytanie kogo będzie łatwiej dorwac - osobe fizyczną, czy prawną? Jeszcze pare lat temu jak się człowiek pomylił w zeznaniu podatkowym to musiał dygać osobiście do urzędu, żeby podpisac korektę, nie wiem, czy to sie zmieniło, ale pomylić się nie jest trudno. A moze krewni i znajomi królika już zakładają formy doradztwa podatkowego?

Mario1971333
2
#11413.09.2017, 18:20

A co mnie to obchodzi ile procent podatku jest w polsce i za co niby ja miałbym płacić jak ja nie pracuje w Polsce ?????

Logicznie myśląc gdybym pracował choć miesiąc w Polsce to bym normalne że jakiś procent bym musiał płacić tego podatku ale nie tak jak oni sobie wymyślili 5% różnicy .

Ps.

Niech lepiej coś zrobią by w Polsce ludzie godnie zarabiali a nie wymyślać jakieś debilne różnice podatkowe . Głópich niech sobie w rodzinie poszukają !!!

Najlepszy pomysł to zrzec sie obywatelstwa Polskiego !!!!

Sylwia1234
621
#11513.09.2017, 18:36

Czy ktos grzebal w sieci glebiej na ten temat? Praktycznie tylko jeden artykul oprocz tego wiec nie wyglada to na prawdziwa info....

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#11613.09.2017, 19:48

co sie tak wzburzacie , przeciez to kit i propaganda lewicy !

ps mam nadz ze mozna tu swobodnie wyrazac poglady i nie zostane usunieta :)

ida6791
5
#11713.09.2017, 20:50

INFIDELl,widze ze jestes zle nastawiony do ludzi pracujacych za granica,masz jakis problem ze sobą,nie wiem czy wykorzystywał cie wujek czy ksiądz z parafii ale wszystkim pracujacym za granica zyczysz zle i popierasz ten zjebany wymysl zeby opodatkowac ludzi podwojnie co jest chore i nie zgodne z zadnym prawem,ps pierdol sie

ida6791
5
#11813.09.2017, 20:57

dla mnie wystarczy ze place tu na tych szkockich nierobów i nie mam zamiaru płacić jeszcze na polskie nieroby

Profil nieaktywny
Rh_0
#11913.09.2017, 21:01

Ze wzgledu na to ze wiekszosc miota sie jak zyd po pustym sklepie a reszta szuka taniej sensacji, przedstawiam obowiazujaca zasade rozliczania sie z dochodow w RP

Aby miec obowiązek rozliczania sie z fiskusem w RP trzeba spełnić jeden z dwóch warunków: albo przebywać w Polsce dłużej niż 183 dni w roku, albo posiadać tu centrum interesów życiowych ( dom, rodzina, konto bankowe). Nie ma przy tym znaczenia to czy wymeldujemy się z kraju. Polak, który nie chce płacić daniny w RP od wszystkich dochodów powinien przekonać fiskusa, że nie jest rezydentem w RP. Tyle w temacie

kijevna
18 850
kijevna 18 850
#12013.09.2017, 21:09

Obowiązującą znamy, nawet mniej więcej pamiętam jeszcze co obowiązywało przed obowiązującą. A do kogo sie dobiora w przyszłości? Zobaczymy.

Profil nieaktywny
Rh_0
#12113.09.2017, 21:10

Ida6791, popieram pomysl PiSu, nareszcie zapanuje troszke porzadku, oddzieli sie zarobkowiczow napychajacych funciakami skarpety i budujacych w Polsce domy od tych ktorzy wyjechali "na serio" i "na stale" i inwestuja zarobiona kase tutaj. Albo wyjechales z kraju by zaczac nowe zycie albo wyjechales napchac kabze i wrocic do Polski, wybor nalezy do ciebie. Poza tym nareszcie ktos cos zrobil ze stale powiekszajaca sie liczba firm zarejestrowanych w "rajach podatkowych" i tam placacych podatki, pomimo iz dzialaja na terenie Polski. Brawo PiS, szacun

raf1477
563
raf1477 563
#12213.09.2017, 21:29

Rh-0 co Ciebie obchodzi, czy ktoś przyjechał na stałe czy na "chwile"

i co kto robi ze swoimi pieniędzmi?

Komuna się skończyła i chory z nienawiści starzec Kaczorek, niech to przyjmie do wiadomości i się odp.....li od mojej kasy

Profil nieaktywny
Rh_0
#12313.09.2017, 21:34

mnie tam malo to obchodzi, za to fiskusa na pewno :)

banista
47
banista 47
#12413.09.2017, 21:37

Kaczynski zaruchal kota i musi miec siano na nowego(perskiego)

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#12513.09.2017, 21:40

POWIEM WIELKA LITERA :) NIE DAJCIE SIE OGLUPIC POLACY , NIE DAJCIE SOBIE WMOWIC CZEGOS, CZEGO NIE MA , NIE WEJDZIE TA USTAWA , WYSTARCZY ZAKUMAC , A NIE BYC SLEPYM !!! TO NAS POLAKOW ROZNI , ZE ZAMIAST LACZYC SIE , DZIELIMY SIE , POLSKA JEST NAPASTOWANA PRZEZ ZACH EUROPY , W UK JESTESMY NAJTANSZYMI PRACOWNIKAMI , W POLSCE JESTESMY U SIEBIE , MOZE MNIEJSZA KASA , ALE MAMY MNIEJ GMO I INNYCH SWINST I CHLEBOW Z ZAWARTOSCIA TABLICY MENDELEJEWA -PROPONUJE PRZEJSC NA PROSTY TRYB ZYCIA W STYLU ,,MOJ OGRODEK , MOJE GOSPODARSTWO NAKARMI MNIE I RODZINE , A NIE ZAPIER.... DLA ZACHODU -JA TU NIC NIE TKNELAM PALCEM , CHOC MIESZKAM 6 LAT , TYLKO MOJ STARY GLUPI , BO MA POGLADY TAKIE JAK WY , SIEDZE TU TYLKO DLA DZIECKA , ALE ZA 3 LATA WYJAZD NA RZESZOWCZYZNE , CHOC TO NIE MOJE WOJEWODZTWO I STOP TRUCIU SIE TUTAJ !!!! dzieki za przeczytanie :)

Profil nieaktywny
Rh_0
#12613.09.2017, 21:48

Lamcia, mozesz sie obrazac lub nie, ale to ze wiekszosc zapierdala za minimalna krajowa i bierze po 50 nadgodzin za ta sama stawke stawke swiadczy tylko o ich "murzynskosci". Nawet w Polsce tylko Polak potrafi robic za najnizsza stawke, bo za takie pieniadze to i ukrainiec nie wstanie z lozka i tak samo jest tutaj, nikt nawet pyska nie potrafi otworzyc by upomniec sie u szefa o wyzsza kase. Przykre to, ale jestesmy narodem niewolnikow, niektorzy nawet sa z tego dumni.

ida6791
5
#12813.09.2017, 22:08

zyje tu nascie lat i kurwa nie zaplace ani pika dla polski,bo kurwa za co?ze jako młody chłopak byłem zmuszony do wyjazdu za granicę żeby se polepszyc zycie i teraz mam za to płacic,pojebało ich!!!

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#12913.09.2017, 22:14

ida , przeciez to kity sa , nie wczuwaj sie

SlawekEdynburg
1 535
#13014.09.2017, 07:20

Kolejny fake news i nagonka niemców na polski rząd.

SlawekEdynburg
1 535
#13114.09.2017, 07:26

To jak łatwo dajemy się na siebie napuszczać przez odwiecznych wrogów (czy to Niemcy czy Ruskie) że aż wstyd. Większość mediów jest w rękach Niemców, tam napiszą wszystko aby zjechać rząd który ma czelność postawić się rasie panów.

Zbychu_zPlebani
7 760
#13214.09.2017, 07:37

PIS pracuje nad repolonizacja mediow. jako wzor maja byc Francja, Niemcy. Wyjda z tym prawdopodobnie przed swietami. Znow kodowcy na swieta zjedza pasztetowa :)

Czuje ze bedzie sie dzialo.

Profil nieaktywny
mariusze
#13314.09.2017, 07:41

Ewidentnie że ci co opisują wiarę w przedstawiony artykuł o podatkach to przeciwnicy PISU i twardo bez jakichkolwiek logicznych argumentów wyrażają swoje oburzenie Pozdrawiam

pozyczona
10 412
pozyczona 10 412
#13414.09.2017, 08:16
As262
1
As262 1
#13514.09.2017, 11:54

Niech spier..... wszystko żeby ludzi okraść i się nachapać . Pewnie chcą sobie zrekompensować 500+ >:/

raf1477
563
raf1477 563
#13614.09.2017, 15:00

W manipulacji informacją TVPis przebija amerykański TVN i Wyborczą razem wzięte

raf1477
563
raf1477 563
#13714.09.2017, 15:19

Paranoja smoleńska,

Chory z nienawiści starzec zarządzający krajem,

Budowa gospodarki socjalistycznej,

Odbudowa komunistycznego modelu sądownictwa,

Chęć poznania woli suwerena, odrzucając referendum edukacyjne,

Zawłaszczenie publicznych mediów,

itd

Nie rozumiem o jakim braku argumentów, mówią zwolennicy PiS

Xylomena
113
Xylomena 113
#13814.09.2017, 15:55

A co moja cudowna ojczyzna ma wspólnego ze stworzeniem dla mnie (umożliwieniem mi) miejsca pracy w obcym kraju, że chce ze mnie doić? Jak to się uzasadnia moralnie? Już jej za mało zysku z tego, że uciekłam z bezrobocia i zasiłków socjalnych, i nie musi do mojego istnienia dopłacać? Tylko przekląć taką chciwość i posłać do samego diabła... Chyba, że to taka forma podania mnie o alimenty za dotychczasowe wychowanie/kształcenie, jak od starego niedołężnego rodzica?

Gamora
2
Gamora 2
#13915.09.2017, 02:05

My name is PIT , and your ass ain't talking your way outta this shit...

ChaoticBiker
3 040
ChaoticBiker 3 040
#14015.09.2017, 08:27

oj sie tam goraczkujecie, jak jasno stoi, ze to kazdy imigrant ma zlozyc PIT, nie emigrant. Wiec nas to nie dotyczy :)

raftom41
80
#14115.09.2017, 14:34

no, Semesa...jestem pod wrazeniem ...jedyny doinformowany i to grubo przed tabloidami...szacuneczek :)