Do góry

Gwałtowny wzrost liczby bezdomnych w Anglii i Walii

Informację o liczbie ofiar śmiertelnych wśród bezdomnych Office for National Statistics podał zaledwie 36 godzin po tym, gdy w pobliżu Pałacu Westminsterskiego w Londynie, czyli brytyjskiego parlamentu odnaleziono bezdomnego, który później zmarł w szpitalu. Nie był zresztą jedynym bezdomnym, który w krótkim czasie zmarł w okolicach stacji metra Westmister.

Liczba 597 ofiar śmiertelnych wśród bezdomnych w Anglii i Walii odnotowana w 2017 roku zszokowała nie tylko parlamentarzystów, ale i opinię publiczną. Oznacza ona bowiem wzrost w stosunku do 2013 o 24 proc., gdy zgonów było 482.

Najgorzej w ostatnich pięciu latach było w Londynie (136 zgonów) i północno-zachodniej Anglii (119 ofiar wśród bezdomnych).

Zgony wśród bezdomnych dotyczą głównie mężczyzn, którzy stanowili 84 procent zmarłych w 2017 r. Powodem śmierci na ulicach są głównie zatrucia narkotykami, zapalenie wątroby, ale to też wynik samobójstw.

Mamy moralny obowiązek działania w tej sytuacji

– oświadczył w Izbie Lordów sekretarz stanu ds. mieszkalnictwa James Brokenshire. Oznajmił też, że rząd przeznaczył tej zimy dodatkowo 5 mln funtów na pomoc dla bezdomnych.

Szacuje się, że w Londynie bezdomnych jest blisko 170 tys. ludzi. Oznacza to, że już jeden na 52 londyńczyków nie ma domu. Z najnowszych danych opublikowanych przez organizację Shelter wynika, że 320 tys. Brytyjczyków nie ma miejsca, które mogliby nazwać domem. Z kolei według rządowych statystyk bezdomnych jest dziś 80 tys. rodzin. Problem ten dotyka 120 tys. dzieci.

Najmniej bezdomnych żyje w Szkocji, gdzie dzięki nowym przepisom dającym prawo do mieszkania socjalnego każdemu, kto nie z własnej winy straci dach nad głową, liczba osób mieszkających na ulicach spadła w ciągu pięciu lat o 6 proc. W Anglii i Walii całe rodziny latami tkwią na listach oczekując na mieszkanie z councilu. Rekordziści czekają nawet po 10 lat.

Komentarze 56

Harpagon
828
Harpagon 828
#123.12.2018, 19:49

Nigdy nie dałem i nke dam takiemu bezdomnemu ani grosza. Jak widze tych wszystkich młodych bezdomnych w Glasgow w centrum to az szlag mnie bierze. WTF niech ida do pracy. Ja mogłem 12 lat temu przyjechać tutaj z jedna walizka ze słabym językiem i 200£ w kieszeni i sie ustawic. Nauczyć jezyka, zdobyc kwalfikacje i dobr prace to czemu taki Szkot nie moze. Jemu z automatu wiecej ulg i pomocy sie bedzie należeć. Niech wszyscy spadają na drzewo, po prostu nie oplaca im sie pracowac i oplaca sie siedziec na ulicy bo lepsza kasa niz w nie jednej robocie.

kzielak
280
kzielak 280
#223.12.2018, 20:16

Niebawem wiekszosc z nich zniknie. Przynajmniej ci z poza uk.

annx90
1 058
annx90 1 058
#323.12.2018, 22:05

#1

Zgadzam się.

Tak w ogóle to tutaj naprawdę trzeba sobie nieźle przesrać, żeby wylądować ma ulicy. Jest dużo pomocy i jedyne na co "cierpią" ci ludzie to lenistwo, wygoda i cwaniactwo. Taki ma większą kasę niż ja po jednym dniu pracy. Gdyby ludzie przestali im rzucać to by się skończył ten cyrk.

Profil nieaktywny
Delirium
#423.12.2018, 23:40

#3:

Bzdura.

Flavo
25
Flavo 25
#524.12.2018, 01:13

Zapewniam was ze nikt z was niewie co za rogiem czeka tak ze kto nie wspiera takich ludzi jest pusty wewnetrznie

karpio30
2 131
karpio30 2 131
#624.12.2018, 07:05

#1,#3 odpowiedzi,wiedza znikoma .

Takiej wypowiedzi o bezdomnosci można się spodziewać od społeczeństwa które nie liznelo tematu i jest tylko jego biernym obserwatorem np Halina pacz jakie nieroby ,wziął by się za porządna pracę a nie siedzi cały dzień i ma lepiej ode mnie.

W 99% problemem nie jest że mi się nie chce itd to strasznie złożony temat który fakt jest drażniący z poziomu zwykłego zjadacza chleba . W głowach pokroju wypowiedzi 1,3 jest on zauwazony z perspektywy finansowej która jest kwestia drażliwa. No i lenistwo stały punkt oceny tych ,,nierobow''

#1,#3 jest to normalna reakcja większości społeczeństwa niestety.

Przesrany temat z dużą dawką emocji.

Profil nieaktywny
zbytnik
#724.12.2018, 07:49

Dlaczego jak umrze bezdomny to jest robione wielkie halo? A jak domny to normalnie, umrzec trzeba….Nie rozumie tej dysproporcji...

karpio30
2 131
karpio30 2 131
#824.12.2018, 08:15

#7 serio pytasz?

Profil nieaktywny
zbytnik
#924.12.2018, 08:30

No serio karpio, Ty sie obracasz gdzies w tych kregach to mi mozesz odpowiedziec, dlaczego smierc bezdomnego Greama ma byc wazniejsza od posiadajacego dom Johna ?

Profil nieaktywny
Delirium
#1024.12.2018, 08:48

Przepraszam, zbytnik, ale witki mi opadły. Gdyby nie to, że wiem, iż uporczywie szukasz rozmówcy, podjąlbym się "misji niemoźliwej", ale w tej sytuacji niech się męczy z tobą karpio. ;) Wysilę się tylko na jedną uwagę: już na wstępie wychodzisz z blędnego założenia, rozpatrując to w kategoriach typu "która śmierć jest ważniejsza". Istotniejsze są jej powody i okoliczności.

MiniMax
197
MiniMax 197
#1124.12.2018, 08:49

Bo dopiero wtedy rząd oraz wszystkie inne instytucje zaczynają się zastanawiać, co jeszcze mogli zrobić dla tego człowieka aby tak nie skończył.

Profil nieaktywny
zbytnik
#1224.12.2018, 08:54

#10 Istotniejsze są jej powody i okoliczności.

Jeszcze nikt nie stracil zycia z uwagi na brak dachu nad glowa, temperatury w UK tes sa przyjazne czlowiekowi, wiec jakie inne okolicznosci ?

karpio30
2 131
karpio30 2 131
#1324.12.2018, 09:18

#12 głupoty większej nie słyszałem zbytnik.

Jeśli jak mówi delirium dyskusja z Tobą jest misja niemożliwą nie wiem czy mam czas i siłę się o to rozwodzić.

karpio30
2 131
karpio30 2 131
#1424.12.2018, 09:19

#11 coś w tym jest :)

ijan
238
ijan 238
#1524.12.2018, 09:36

wiem jedno ze bezdomnym jest sie na wlasne zyczenie.tak samo jak alkoholik tkwi w nalogu z wlasnej woli no (slabej ).

poznalem w Edim wielu jakisz czas pomagalem siostrom z zakonu

Matki Teresy i wiem ze wieksza czesc bezdomnych to alkoholicy ,gdzie cala energie poswiecaja na zdobycie alkoholu nie myslac gdzie beda spac lub o swoich rodzinach .

Gdyby ta energie przekierowali na szukanie pracy ,to jestem tego pewien ze byli by bogaczami ,jakie maja pomysly i jaka maja kreatywnosc w zdobywaniu alkoholu ,to moze im pozazdoscic nie jeden tzw boos.

karpio30
2 131
karpio30 2 131
#1624.12.2018, 09:44

#15 Wow .

Na własne życzenie jest się też słabo wyedukowanym . Takie uproszczenie

MiniMax
197
MiniMax 197
#1724.12.2018, 11:12

#15

W jednym komentarzu mylisz aż 2 pojęcia. Mylisz bezdomnego, którego mijasz gdzieś w parku - który pomimo swojej ciężkiej sytuacji sam sobie radzi z problemami i NIGDY nie poprosi Cię o pieniądze - ze zwykłym żulem spod sklepu.

Profil nieaktywny
Delirium
#1924.12.2018, 11:22

annx90 540

#3Wczoraj - 22:05

"Gdyby ludzie przestali im rzucać to by się skończył ten cyrk."

Zdecydowana większość bezdomnych nie żebrze na ulicy.

Profil nieaktywny
Delirium
#2024.12.2018, 11:31

annx90 540

#3Wczoraj - 22:05

"jedyne na co "cierpią" ci ludzie to lenistwo, wygoda i cwaniactwo."

Uzależnienia, dziedziczone predyspozycje, chorobska, zaburzenia i choroby psychiczne, traumatyczne przeżycia, brak właściwych wzorców, wstyd, stygmatyzacja, nabyta bądź dziedziczona bezradność, często wyuczona w n-tym pokoleniu, sytuacja rodzinna, patologiczne środowisko... lenistwo i wygoda to bezrefleksyjne wklepywanie komentarzy w ciepłym salonie, w wygodnym fotelu, przed telewizorem. ;) ;p

Profil nieaktywny
Delirium
#2124.12.2018, 11:36

Mam pomysł: powieśmy ich. Albo zastrzelmy, a potem przeróbmy na karmę dla naszych psów, kanarków i kotów. Zróbmy z nich mydło, z włosów peruki, ze skór- paski, plecaki i sznurowadła. A resztki wrzućmy do kompościaka, niech nam nawożą gwiazdy betlejemskie i inne choinki.

Historia zna takie przypadki.

jacek05
Redakcja
289
jacek05 289
#2224.12.2018, 11:45

Wszystkim tym, którzy mają domy, ciepłe łóżka, pełne lodówki i kasę na kontach, ale też tyle pogardy dla bezdomnych, z okazji Bożego Narodzenie życzymy, mimo wszystko, Wesołych Świąt!

Principe2010
6
#2324.12.2018, 13:47

https://www.bbc.co.uk/iplayer/episode/p06r9xbq/fake-homeless-whos-beggin...

Polecam pooglądać co czasami nie wiele trzeba żeby odróżnić kto w potrzebie a kto "pracuje" na ulicy.

sheen1
2 938
sheen1 2 938
#2424.12.2018, 14:32

jak widać po temacie w ludziach coraz mniej człowieczeństwa, tym bardzie dzień przed wigilią!

Pogoń za nowym ajszrotem, passeratti itd i plucie na innych że im się nie udało, no jak mogło? przecież ja przyjechałem z 2 stówami i oceniać teraz mogę innych.

Ja jak mogę to i pomogę i naprawdę niewiele mnie obchodzi no co taki bezdomny wyda, wolę żeby se wino za to kupił niż kogoś napadł, pobił i okradł.

Profil nieaktywny
Delirium
#2524.12.2018, 14:44

Cześć, sheen,

Dawanie kasy to akurat niezbyt dobry pomysł.

A tak poza tym to znieczulica zupełna.

Dosłownie przed niespełna godziną jeden chłopina w średnim wieku przymarzał do chodnika w Pasażu "Wiecha" przy Domach Towarowych "Centrum", absolutne centrum Warszawy, można powiedzieć nawet, że Europy. Nie był pijany, nie było czuć alkoholu. Setki ludzi przechodzących obok, nie zareagował nikt, poza mną i jednym facetem. Telefon pod 112, przyjechał radiowóz, uwinęli się w 10 minut. Żadna tam "wytrzeźwiałka", a szpital.

jacek05
Redakcja
289
jacek05 289
#2624.12.2018, 14:47

Wszystkim czytelnikom Emito.net życzymy WESOŁYCH ŚWIĄT! :-)

annx90
1 058
annx90 1 058
#2724.12.2018, 19:48

#6

"Takiej wypowiedzi o bezdomnosci można się spodziewać od społeczeństwa które nie liznelo tematu i jest tylko jego biernym obserwatorem"

Mam prawo do swojej opinii, tak samo jak ty, ale nie możesz mówić o społeczeństwie które taki temat zna tylko z opowiadan. Przepraszam bardzo znasz mnie? Wiesz może co w życiu przeszłam i czy taka ja nie mieszkałam na ulicy? Skąd niby wiesz? Akurat wyraziłam taka opinie a nie inna bo znam ten temat dobrze. Owszem są osoby które potrzebują pomocy, ale sa tez tacy co chcą żyć z waszej głupoty i dobrego serca. To wasza sprawa. Ja nie rzucam i nigdy tego nie zrobię i mam do tego prawo.

karpio30
2 131
karpio30 2 131
#2824.12.2018, 19:57

#27 slabo panujesz nad emocjami, jasne że masz prawo do wypowiedzi,ja tylko pisze jak to wygląda. Temat też znam dobrze. Do twojej wiadomości też nie rzucam także twoje zaszufladkowanie mojej osoby do tej reszty się nie udało. Ja przecież nie domagam się żebyś rzucała dziewczyno! Niezła z ciebie sknera że Piątaka nie rzucisz hehe

Profil nieaktywny
Delirium
#2924.12.2018, 20:25

Sorry, karpio, ja również nie rzucam piątaka. Jako zawodowiec doskonale wiesz, że ten piątak wejdzie potem w żyły, w takiej czy innej postaci. ;)

annx90
1 058
annx90 1 058
#3024.12.2018, 20:28

#28

Nie nie rzucę.

I to ze tego nie zrobię nie czyni mnie sknerą. Szanuje moje wynagrodzenie i nie będę dawać moich pieniędzy każdemu kto mi podstawi pod nos kubek.

Jak mam już komuś dać pieniądze to wolę żeby to były pieniądze przeznaczone na chore dzieci, i cierpiące zwierzątka.

I to ze nie zgadzam się żeby dawać pieniądze ludziom na ulicy czyni moja opinie zła. Jeśli ty obrażasz mnie i krytykujesz pokazujesz tym sposobem ze nikt inny nie ma prawa uważać inaczej. Sorki memorki ale ktoś inny tu nie panuje nad emocjami

annx90
1 058
annx90 1 058
#3124.12.2018, 20:29

*Nie czyni moja opinie zła

karpio30
2 131
karpio30 2 131
#3224.12.2018, 20:33

Ale dziewczeta ja napisałem w #27 że nie rzucam również. Czytajcie dokładnie

#30 możesz powiedzieć gdzie Ciebie obraziłem? Chyba macie overdose ryby po grecku haha

Profil nieaktywny
Delirium
#3324.12.2018, 20:43

A tak było dzisiaj na wigilii dla 350 bezdomnych i innych nieboraków w Kościele Ewangelicznych Chrześcijan, I Zbór w Warszawie:

Wolontariusze w tym roku dopisali wyjątkowo, nie spodziewałem się, że tak wiele osób zdecyduje się spędzić w ten sposób ten wyjatkowy dzień i kawał wieczoru. Do pomocy przyszły całe rodziny z dziećmi, wspaniała lekcja empatii dla 8-12.- latków. :)

Wśród wolontariuszy znaleźli się też Ukraińcy. Integrują się- jak my, w Szkocji?

Lecę dalej składać graty, pozdrawiam.

:)

Profil nieaktywny
Delirium
#3424.12.2018, 20:44

...I nikogo nie gryzł w dupę mój ateizm. ;p

MiniMax
197
MiniMax 197
#3524.12.2018, 21:38

Zero empatii, na zapalniczki Wam nie starczy - zbiedniejecie od pomagania innym? Funt czy dwa Was zbawi? Na fejsie się chwalicie znajomym jacy to z Was kozacy w UK. Świat nie jest zły, tylko ludzie kurwy.

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#3625.12.2018, 11:42

ja tam wrzucam, bardzo szkoda mi tych ludzi, czasem wracam się i wrzucam, bo mnie gryzie.

Profil nieaktywny
Johny_Pollack
#3725.12.2018, 15:03

MiniMax "Świat nie jest zły, tylko "

Swobodna 'trawersacja' cytatu z Marszałka P. :-)

Pozdrawiam serrrdecznie , moi mili.

Dzis 'bezdyskusyjny' jestem.

Mimo wszystko, Wesolych Swiat , Jacku ;-)

awojtas39
403
awojtas39 403
#3827.12.2018, 16:13

Sytuacja może ulec pogorszeniu po30.03.-2019r

ijan
238
ijan 238
#4028.12.2018, 15:15

ze tobie sie chcialo

ijan
238
ijan 238
#4128.12.2018, 15:15

tyle pisac

ijan
238
ijan 238
#4228.12.2018, 15:15

masz powolanie

ijan
238
ijan 238
#4328.12.2018, 15:23

a tak na powaznie wracajac do tematu

wszystkie nasze starania na pomoc bezdomnym spelzna na niczym ,jezeli sam bezdomny nie zrozumie ze mu takie zycie nie odpowiada .

A zagluszanie wlasnego sumienia dawaniem jakis datkow jednych rozleniwiamy a drugich zawstydzamy ,nie mozna innym ludziom organizowac zycia w brew ich woli ,i na podstawie wlasnych wartosci

ijan
238
ijan 238
#4530.12.2018, 10:16

ale sie rozpisales

Igor89a
1 546
Igor89a 1 546
#4602.01.2019, 21:49

Harpagon, ale napisałeś...

z tym, że nie wziąłeś pod uwagę kilku czynników, mogę wymienić co najmniej dwa, po 1, jest duża różnica między Polakiem, czy ogólnie rzecz biorąc tak zwanym "Eastern European", a Szkotem czy Brytyjczykiem czy kimś z kraju "zachodniego", generalnie rzecz biorąc bycie z "Eastern Europe" na zachodzie to duży plus, jest to lepsze wg mnie niż urodzenie się na zachodzie i posiadanie paszportu zachodniego, ja to nazywam "depper bottom" głębsze dno, i nie chodzi tu o "dno" społeczne, wg mnie ktoś z Eastern Europe jest zdolny do cięższej pracy, z racji "lekcji" (różnych) jakie dostał w swoim kraju, poza tym, to na własnym przykładzie odnośnie nie pracowania na obecną chwilę mogę napisać, że choroba może wiele zmienić - mogę "okazać" się payslipami z pracy nawet po 84h tygodniowo, a od ponad 3 lat nie pracuję wcale... i nie dlatego, że mi się "nie chce" tylko dlatego, że choruję, ale robię wszystko, żeby wrócić do pracy i ogólnie "życia". Cały system zasiłkowy jest źle skonstrułowany, poza tym, to ktoś (rząd) musiałby naprawdę dużo zrobić i raczej "dużo" zainwestować, by "wskrzesić" takich nierobów... inwestycja w terapie, kursy itd. Swoją drogą odnośnie kasy, to w chwili obecnej utrzymuję się z zasiłku (około 700zł) i pomocy rodziny. Jednak moje "potrzeby" to powiedzmy zasiłek 2000zł, do tego noszę się z zamiarem zaczęcia grania w "lotka" i nawet pomyślałem sobie o wygranej.... uwież(cie) mi, że wolałbym oddać taką wygraną o ile wygram i jeszcze dopłaciłbym ile bym miał, nawet te 700zł z zasiłku, by wrócić do zdrowia i do UK i pracować tam za tego "tysiaka" (za 800 - 1500)... Więc, podsumowując, nie każdy co żebrze wg mnie robi to z "lenistwa" - mi się nie chce pracować, nie z lenistwa, a z choroby, jestem ciągle zmęczony, a wcześniej tyrałem nawet po te 84h na tydzień...

Profil nieaktywny
Delirium
#4702.01.2019, 22:47

To wypalenie jakieś? To choróbsko, które się przypętało? Depresja czy coś w tym stylu? Podłoże psychiczne czy fizyczne?

Przepraszam, że pytam, ale to mnie zainteresowało.

Igor89a
1 546
Igor89a 1 546
#4803.01.2019, 05:47

Borelioza... 3 lat chodziłem po lekarzach i nie tylko takich "zwykłych" i nikt się nie poznał... dopiero taka Pani od akupunktury mi to zasugerowała, zrobiłem badania i wyszło. Piosenkarka Avril Lavigne też "to" ma. Choroba ciężka do zdiagnozowania, przeszedłem "x" lekarzy, nie wspominając już pobytów w psychiatrykach, ba nawet w UK raz z tego powodu psychiatryk "zaliczyłem", większość zganiała na depresję (wiadomo najłatwiej zbyć pacjenta), ale jak sobie wygooglujecie w necie Avril Lavigne Lyme disease, to też ona tam mówi, że wynajdowali jej różne choroby, oczywiście z depresją too

ijan
238
ijan 238
#4903.01.2019, 11:10

igor ale pieprzysz

ijan
238
ijan 238
#5003.01.2019, 11:12

gdzie polakow 2-ch ,tam 3 opinie,dzielenie wlosa na 4

ijan
238
ijan 238
#5103.01.2019, 11:13

lenistwo to lenistwo,

Igor89a
1 546
Igor89a 1 546
#5203.01.2019, 21:35
Profil nieaktywny
Delirium
#5303.01.2019, 21:40

Witki czasem opadają. Warto zachować dystans do tego miejsca. ;)

Igor89a
1 546
Igor89a 1 546
#5403.01.2019, 21:43

#53 "lubię to" masakra, z tą chorobą, gdybym teraz spotkał "złotą rybkę", i były by dwie opcje: 8 milionów pln i ten stan zdrowia, lub zdrowie, ale powrót na budowę do UK... oj, UK, UK...

mam nadzieję, że wrócę do zdrowia

Igor89a
1 546
Igor89a 1 546
#5503.01.2019, 21:44

"inne" prace też tam miałem, niekoniecznie fizyczne, żeby nie było.

Profil nieaktywny
Delirium
#5603.01.2019, 22:18

Uczciwa praca to nie wstyd, nie ma znaczenia jej charakter. Mam duży szacunek dla babć klozetowych, kierowców śmieciarek i wozów asenizacyjnych i nie roztrząsam, dlaczego wykonują taką a nie inną pracę, bo łatwo mogę sobie wyobrazić, jakby wyglądało nasze otoczenie, gdyby tych ludzi nagle zabrakło. :)

Teraz już nikt nic tutaj nie napisze, a to z tej prostej przyczyny, że ludzie lubią trwać w swoich przekonaniach i "zawsze mieć rację", i wkurza ich, gdy pojawia się ktoś, kto ich z tego stanu wytrąca, a już nie daj boziu żeby byli zmuszeni przyznać tę rację komuś innemu. ;)

Twój wpis o chorobie nie pasuje do schematu, i nikt się teraz nie odezwie,

bo głupio mu będzie teraz napisać, że nie pracują tylko nieroby. ;)