Do góry

Hampshire: Polak przez cztery lata spał w szopie

Funkcjonariusze The Gangmasters and Labour Abuse Authority (GLAA), instytucji rządowej zajmującej się nadużyciami na rynku pracy, zatrzymali 54-letniego mężczyznę i 56-letnią kobietę. Para przez cztery lata korzystała z darmowej pracy 40-letniego imigranta z Polski. Za mieszkania służyła mu stojąca w ogrodzie szopa. Do zatrzymania doszło w Chilworth, niedaleko Southampton.

Jak podaje BBC, Polak przez cztery lata był zmuszany do pracy, a zapłatą było jedynie jedzenie.

W szopie spał na plastikowym leżaku. Nie miał dostępu do toalety, a za kuchnię służył mu ogrodowy grill i lodówka. 40-latek był karmiony przeterminowanymi produktami. Dopiero, gdy trafił do szpitala wyjawił, że był zmuszany do bezpłatnej pracy. Personel zaalarmował GLAA.

Dochodzenie jest w toku. Przesłuchujemy świadków i zbieramy dowody pozostawione na posesji. Ten człowiek nie miał tam żadnego ogrzewania, ani pościeli. To straszne, że coś takiego ma miejsce w XXI wieku

– powiedział Tony Byrne, starszy oficer śledczy GLAA.

Parą, która wykorzystywała Polaka okazali się państwo Binning. Kobieta jest wykładowcą nauk o zdrowiu na Uniwersytecie w Southampton – ujawnia The Independent. Ona i jej mąż zostali przesłuchani i zwolnieni z aresztu. Są jednak objęci dalszym dochodzeniem i w każdej chwili mają być do dyspozycji śledczych.

Komentarze 40

Profil nieaktywny
Delirium
#203.11.2018, 11:30

Jedno pytanie: czy ten bidny pan przez 4 lata był przykuty za girę do tego grilla, czy po prostu takie warunki mu odpowiadały?

Profil nieaktywny
Delirium
#303.11.2018, 11:33

O, jestem drugi chociaż pierwszy. ;)

Wykorzytywanie i zmuszanie do pracy to jedno, poeszechnie jednak wiadomo, że do UK przyjechało też sporo polskich bezdomnych z problemami alkoholowymi, dla których takie warunki to często "życie jak w Madrycie".

harrier
10 851
harrier 10 851
#403.11.2018, 11:34

Nie musial byc przykuty. Ludzie z roznych powodow ( mental issues, uzaleznienia) sa, jak to sie tu okresla, 'vulnerable'. Szukaja bezpieczenstwa, a znajduja bezwzgledny wyzysk.

Sa wykorzystywani przez niegodziwych i pelnosprytnych.

harrier
10 851
harrier 10 851
#503.11.2018, 11:36

4 do 2

chocby dla kogos bylo to 'zycie jak w Madrycie', i tak pozostaje on/ona ofiara nieludzkiego wykorzystywania przez niegodziwe osoby.

Profil nieaktywny
Delirium
#603.11.2018, 11:36

..a bardzo często sami oferują się podjąć pracę za pełną michę i kawałek papy nad głową. To jedzenie było przeterminowane, czy tylko "best before"?

TuneUp
78 452
TuneUp 78 452
#703.11.2018, 11:38

Polecam goraco BBC 'Storyville' np. 'A Woman Captured', przyklad z Wegier, na szczescie z happy endem. Na Iplayer mozna patrzec.

harrier
10 851
harrier 10 851
#803.11.2018, 11:39

Chorzy ludzie czesto 'sami oferuja sie', pani Binning funkcjonowala sobie poprawnie w spoleczenstwie i nie powinna przyjac takiej 'oferty'.

Profil nieaktywny
Johny_Pollack
#903.11.2018, 11:47

Moj komentarz zostal usuniety, a za two komntarz nr8 Harrier wstyd mi !

To najprawdopodobniej 'Brytyjczycy' typu Pakis.

Moze ktos zadzwoni na ten uniwersytet, powiedziec ze to SHAME bo wydaje mi sie ze nie bedzie dla nich dostatecznej kary w wyniku procesu...

Tu zdjecie tej tfu Binning :

https://www.msn.com/en-gb/news/crime/university-lecturer-56-and-her-husb...

I wspolczucia dla rodaka nieco...

Profil nieaktywny
Johny_Pollack
#1003.11.2018, 11:49

Nie mozna napisac : PAKIS ?

Niech przynajmniej maja przegrane w miescie, bo juz pewnie wszyscy tam wiedza, znaja ich , dobrze ze nazwiska ujawnione...

Profil nieaktywny
Johny_Pollack
#1103.11.2018, 11:50

Niestety trzeba by chory aby taki komentarz napisac, harrier.

Obys ty sie tak nie musiala "oferowac", latwo pisac o kims innym...

Co za tepa baranica z ciebie.

Profil nieaktywny
Delirium
#1203.11.2018, 11:52

Męczy mnie to bezrefleksyjne współczucie. Pan rodak z problemem dokonał wyboru, nie został przywieziony w bagażniku.

Profil nieaktywny
Delirium
#1303.11.2018, 11:54

#12 - c.d. :Nie jest to równoznaczne z akceptacją dla postępowania włascicieli szopy, lodówki i grilla.

Profil nieaktywny
Johny_Pollack
#1403.11.2018, 11:56

Tak dokonal najpierw, a potem pewnie juz nie mogl dokonac.

Nikt z wlasnej woli by tak nie mieszkal, czyz nie ?

Wspolczucie nie jest bezrefleksyjne, w przeciwienstwie do braku empatii...

Tu zdjecia pana i pani Binning :

https://www.dailymail.co.uk/news/article-6341291/Two-arrested-suspicion-...

Zanim cenzura wytnie.

Ja nikogo nie zmuszam do wspolczucia im, wyrazam swoje zdanie a ono zostalo ocenzurowane jako ad1 haha.

Profil nieaktywny
Delirium
#1603.11.2018, 11:58

Johny_Pollack 191

"Nikt z wlasnej woli by tak nie mieszkal, czyz nie ?"

Zdziwiłbyś się. :)

magda1981
154
magda1981 154
#1703.11.2018, 12:03

Szkoda tego pana. Wykladowca nauk o zdrowiu Na universytecie! To jeszcze gorzej! Wstyd!

Profil nieaktywny
Johny_Pollack
#1803.11.2018, 12:03

Moze bym sie i zdziwil, moze miesiac dwa tak chcial, na poczatku,

ten Polak. Tez bylem w Anglii.

Faktem jest ze go pakole gnoje wykorzystaly, a jaka bedzie sprawiedliwosc za to ?

A daily mail wylaczyl komentarze pod artykulem o tym.

Tyle. Pozdrawiam i nikomu nie zycze takie losu rodaka.

Profil nieaktywny
Johny_Pollack
#1903.11.2018, 12:06

Pewnie ze szkoda. Ale wieksozsc ludzi to motloch, ciesza sie tylko ze ich to nie spotkalo.

O tempora, o mores... ;-)

Oczywiscie nie kazdy paki to wyzyskiwacz.

Ale ci nowobogaccy z artykulu powyzej to jak widac wyjatkowe szuje i niech sie dowiedzo tam co ini za jedni, moze ktos rodaka pomsci i bedzie im np dzwonil tygodniami o trzeciej nad ranem haha.

Albo do pracy do tego pakola, jest nazwa firmy w artykule.

Tak by rodaka pomscic ;-)

Profil nieaktywny
Johny_Pollack
#2003.11.2018, 12:07

Tyle mojej tyrady...zaraz bedzie "wycinka".

Nara

TuneUp
78 452
TuneUp 78 452
#2103.11.2018, 12:13

Dodam od siebie :

Ogólnie to pokazuje, Harrier, jak chore jest społeczeństwo.

Chore to że dał się tak wykorzystać, i chorzy ci - allegedly pakistan - wyzyskiwacze.

Zgnite społeczeństwo.

Na naszych oczach zgnite.

Ale jako że zgnici ludzie są, nie czują tego, bo się hmmm"przyzwyczaili"...

TuneUp
78 452
TuneUp 78 452
#2203.11.2018, 12:20

21

Kim jestes, piekna maseczko?

selma_selma
16 456
selma_selma 16 456
#2303.11.2018, 13:13

Niestety niewolnictwo w XXI wieku jest nadal powszechne, ofiar nie brakuje, staja sie nimi z bardzo roznych powodow. W Szkocji rowniez, nie bede opisywac przypadkow z jakimi do czynienia mialam w poprzedniej pracy ale Szkoci byli ofiarami a Cyganskich gangow i to wcale nie jest takie proste jak sie wydaje na pierwszy rzut oka.

Wspolczuje temu mezczyznie, mam nadzieje, ze oprawcom sie dostanie i do konca zycia beda pod okiem odpowiednich sluzb.

Profil nieaktywny
Fluid
#2403.11.2018, 13:25

#23 - 4 lata? Jak to w ogóle możliwe?

selma_selma
16 456
selma_selma 16 456
#2503.11.2018, 13:29

No normalnie mozliwe, tak samo jak znecanie sie nad partnerami i dziecmi w domu przez cale lata, jak molestowanie seksualne ciagnace sie latami, jak ludzie zyjacy w nedzy w rozwinietych krajach itd itd ale... Ignorance is bliss, jak to mowia...

Profil nieaktywny
Fluid
#2603.11.2018, 13:51

No tak... wyjasniłaś. Sa partnerzy którzy już po pierwszym podniesieniu ręki wzywają policję, sa też tacy którzy najzwyczajniej się z tym godzą. Gdyby mnie ktoś zamknął w szopie wbrew mojej woli - dając mi możliwość rozmontowania grila, zaostrzenia końca rurki nawet o beton czy cegły - to bym tylko czekał aż właściciel otworzy rano drzwi od tej szopy. A przez 4 lata możliwości musiało być więcej. Jasne - masz rację niewolnictwo musi być zwalczane ale żeby przez 4 lata nie móc się wydostać?

Profil nieaktywny
Blazey
#2703.11.2018, 14:09

Pakis=paki,pąki,pakol,pakubol,turbopak,pakubiś,pakurapes,beżowy,beżoape,wieprzowina,koza,owca,jepaka,abdul.

Tyle z internetow wyskoczylo.

Profil nieaktywny
bodowy
#2803.11.2018, 14:29

Czy uwazacie że jeśli oprawcy są innego pochodzenia niż ofiara, to coś zmienia?

Chuj jest chujem, niezależnie od: rasy, nacji, religii. I do tego kanarkiem nie umrze.

selma_selma
16 456
selma_selma 16 456
#2903.11.2018, 14:32

Nie, to ze ofiara nie informuje policji o napasciach, znecaniu sie itd nie oznacza, ze sie na to zgadza. Bardzo duzy blad w mysleniu, choc niezwykle powszechny. Zastraszanie, manipulacja maja niezwykle znaczenie i przynosza fantastyczne efekty. To, ze Ty nie dalbys sie zamknac to bardzo fajnie, kazdy z nas inny ( to chyba wiesz:)) mamy inne doswiadczenia, mielismy inne dziecinstwo, wywodzimy sie z roznych kultur, to jedno.... sa tez tacy co maja zdiagnozowane lub nie, mniejsze lub wieksze klopoty psychiczne, problemy z odroznieniem sytuacji, sa slabi, latwi do manipulowania. Mozliwosci ucieczki i rozwiazania sytuacjo, ktore ty widzisz moga byc niewidoczne dla innych.

Swiadomosc spoleczenstwa jesli chodzi o tego typu problemy jest bardzo niska, dlatego czesto ofiary postrzegane sa jako osoby dobrowolnie godzace sie na rozne sytuacje...no bo jak to, sam sie dal zaciagnac? Nie krzyczala jak gwalcili? Pijany wracal do domu to przeciez jak prowokacja do napasci.... No wlasnie nie.

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#3003.11.2018, 14:56

To jak on ladowal Ajfona ?

Profil nieaktywny
Delirium
#3103.11.2018, 15:14

selma_selma 15 926

#29Dziś - 14:32

"Nie, to ze ofiara nie informuje policji o napasciach, znecaniu sie itd nie oznacza, ze sie na to zgadza. Bardzo duzy blad w mysleniu, choc niezwykle powszechny. Zastraszanie, manipulacja maja niezwykle znaczenie i przynosza fantastyczne efekty."

Wszystko fajnie, ale pozostańmy jeszcze chwilę przy tym konkretnym przypadku. BBC nigdzie nie wspomina o braku zgody tego pana, nie ma też słowa o manipulacji czy zastraszaniu. Bidny pan dopiero w szpitalu, widząc ciepłe łóżko w ciepłym pokoju, nieprzeciekający dach nad głową i ciepły posiłek pod nosem, wspomniał coś o przymuszaniu. Albo i nie wspomniał- zrobiły to za niego media i/lub instytucje zajmujące się takimi przypadkami. I jeśli wspomniał, nie oznacza to, że nie rozmija się z prawdą.

selma_selma
16 456
selma_selma 16 456
#3203.11.2018, 15:21

1. Sledztwo w toku.

2. "vulnerable Polish man"

selma_selma
16 456
selma_selma 16 456
#3303.11.2018, 15:24

BBC podalo krotka notatke zawierajaca informacje o zaistnialej sytuacji. Co mam ci powiedziec? :)))

Harpagon
828
Harpagon 828
#3403.11.2018, 15:54

Warunki w jakich mieszkał ren facet przypomina mi jeden kawał.

W UK był wypadek, zginęło 20 Polaków. Zawaliło się łóżko piętrowe.

raf1477
563
raf1477 563
#3503.11.2018, 17:23

Podleczą, odeślą do Polski

Pewnie na centralnym w W-wie będzie miał lepiej :)

Profil nieaktywny
fscipskiklezmer
#3603.11.2018, 17:42

O co ta cala chryja w ogole? Teraz kansil rozdaje namioty bo hauzingowy kryzys daje w dupe. To nowe standardy sa i trza przywyknac do hooja - albo sie qrva aklimatyzujemy albo na darmowe bilety z departamentu deportacji sie zapisywac....

Chlopak z ta szopa to i tak mial jak z apgrejdem do biznes klas, normalnie o co biega?

A homeless 17-year-old boy was bought a tent to live in by a social worker after he appealed for help from his local council, a watchdog has found.

The teenager, who has not been identified, was even provided with a replacement tent after the first one started leaking.

https://www.independent.co.uk/news/uk/home-news/homeless-teenager-tent-c...

Co prawda ten mlodzian to z mental health issues to i tak nie czai bazy wiec luz ale mimo wszystko - rodak w szopie to kurde wypac jest. Trzeba sie uspokoic przy rocznicy odzyskania i jakos ogarnac z ogarnianiem rzeczywistosci, no!

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#3703.11.2018, 17:54

Nie no, po prostu brak jezyka, w tym kraju naprawde ciezko zostac bezdomnym.

Infidel
14 242
Infidel 14 242
#3803.11.2018, 18:15

Mam nadzieje, ze dostanie kare, za nielegalne spanie w budynku nie mieszkalnym i nie placenie council taxu.

Profil nieaktywny
Fluid
#3903.11.2018, 19:26

Jak spał w szopie to pewnie Schopenhauer musiał być. #29 - więc wynika z tego, że był to człowiek chory, wymagający opieki, nie posiadający rodziny (bo nikt go 4 lata nawet nie szukał) - więc co robił sam w UK?

Profil nieaktywny
fscipskiklezmer
#4003.11.2018, 19:30

Nie wystaral sie o namiot z councilu dupa wolowa