Do góry

Johnson podpisał porozumienie z Unią Europejską. Brexit staje się faktem

Po stronie Wielkiej Brytanii warunkiem podpisania porozumienia przez Borisa Johnsona było wejście w życie ustawy, która daje prawnie obowiązującą moc politycznym uzgodnieniom zawartym w umowie z Unią Europejską. Ustawa o porozumieniu ws. wyjścia ze struktur unijnych uzyskała w czwartek po południu aprobatę królowej Elżbiety II, co oznaczało jej wejście w życie - za PAP.

Porozumienia dokonało się bez jakiegokolwiek uroczystego ceremoniału, a także bez obecności mediów. Von der Leyen i Michel poinformowali o tym kilka godzin po fakcie - na Twitterze. Ostatnim krokiem, który pozostał do zrobienia przed brexitem jest ratyfikowanie umowy przez Parlament Europejski, co - jak się oczekuje - powinno nastąpić w środę, czyli na dwa dni przed wyjściem Wielkiej Brytanii.

Wystąpienia Wielkiej Brytanii z UE nie zakończy jeszcze procesu brexitu, bo rozpocznie się wtedy 11-miesięczny okres przejściowy. W tym czasie Wielka Brytania w praktyce będzie niegłosującym członkiem UE. Formalnie nie będzie już w Unii, ale nadal będzie członkiem jednolitego unijnego rynku, co oznacza też swobodę przepływu osób, nadal będzie częścią unii celnej, będzie płaciła składki do unijnego budżetu i pozostanie związana unijnymi prawami. W ciągu tych 11 miesięcy powinny się rozpocząć i zakończyć negocjacje w sprawie przyszłych relacji handlowych między Wielką Brytanią a UE.

Proces wychodzenia Wielkiej Brytanii z UE zaczął się wraz z przeprowadzonym 23 czerwca 2016 r. referendum, w którym za takim rozwiązaniem opowiedziało się prawie 52 proc. głosujących. Formalny wniosek o opuszczenie UE rząd brytyjski złożył 29 marca 2017 r.

Komentarze 62

camperboy
208
camperboy 208
#125.01.2020, 10:46

No to wszyscy bez obywatelstwa prosze o pakowanie walizek i wyjazd z UK. Ostatni Polak gasi swiatlo.

tytus1
35
tytus1 35
#325.01.2020, 12:11

Tylko silna zjednoczona europa cos znaczy, a sny o dawnej potedze uk to tylko mrzonki idio.........

Zycze wszystkim szkotom aby wkoncu pomysleli i odzyskali swoja niezaleznosc

camperboy
208
camperboy 208
#425.01.2020, 12:34

No tak wyjsc z UK i byc jeszcze mniejszym i nie liczącym sie krajem :) make sense ;)

szalony_mustang
4 828
#525.01.2020, 14:30

#4 No tak, lepiej wiec byc malym zaleznym krajem dojonym przez angoli, niz suwerennym i zarabiajacym na siebie... fk logic

Antek_z_Zadupia
7 653
#625.01.2020, 14:54

camperboy

#4Dziś - 12:34

No tak wyjsc z UK i byc jeszcze mniejszym i nie liczącym sie krajem :) make sense ;)

.....................................

Doświadczenie ostatnich kilkudziesięciu lat podpowiada, że nawet małe i niebogate kraje radzą sobie w EU całkiem nieźle. Przykładem Malta Irlandia Portugalia kraje bałtyckie czy Słowacja.

Profil nieaktywny
Delirium
#725.01.2020, 15:49

Ano właśnie... Polska chciałaby gonić tzw. Zachód, a nie jest w stanie dogonić małej, post-sowieckiej Estonii. :)

szalony_mustang
4 828
#825.01.2020, 16:09

Moze dlatego, ze Estonia nie jest w kregu zainteresowan Stanow Zjednoczonych.

omegan
14 792
omegan 14 792
#925.01.2020, 17:37

co za brednie. po pierwsze co ma jedno do drugiego, a po drugie, a to Polska jest? przeciez to kaczynscy i ich slugusy na kleczkach do Bialego Domu laza od lat. a Wujek Sam ma ich gdzies, robi tylko interesy na sprzedarzy broni.

omegan
14 792
omegan 14 792
#1025.01.2020, 17:38

*sprzedazy

zanim jakis wariat(ka) sie przyczepi ;P

szalony_mustang
4 828
#1125.01.2020, 18:16

pierwszy na kleczkach do calowania amerykanskiej doopy pelzal Walesa, zaraz po nim Kwachu

Profil nieaktywny
Delirium
#1225.01.2020, 19:45

...a obecna władza uznała, że to taka nowa, świecka tradycja, której niszczyć nie trzeba, bo nigdy nie wiadomo, gdzie za kilka lat przyjdzie spier&@#*ać, a i wydymać Statuę Wolności nie da się tak prosto i łatwo, jak dymać sądy, lekarzy, nauczycieli, czy gwałcić konstytucję.

Igor89a
1 574
Igor89a 1 574
#1325.01.2020, 20:24

Szkocja nie opuści Zjednoczonego Królestwa, a przynajmniej nie pokojowo.

Profil nieaktywny
Delirium
#1425.01.2020, 21:23

Jeżeli nie pokojowo, to niby jak- kuchennymi drzwiami? ;P

szalony_mustang
4 828
#1525.01.2020, 21:24

nie, przez okno w lazience :P

Profil nieaktywny
raffaele2
#1625.01.2020, 21:42

A tak zescie pisali ze brexitu nie bedzie,i co zatkao kako teraz.Mega super ze z niewoli lewackiego eurokolchozu UK sie osobowadza.Dosc kryminalistow z Polski i ukrywajacych sie w UK.

szalony_mustang
4 828
#1725.01.2020, 21:45

raffaele, a Ty widziales kiedys kryminaliste? takiego prawdziwego? :D

NNnn88
133
NNnn88 133
#1825.01.2020, 21:51

Wszystkie kraje UE powinny być teraz anty uk i traktować Anglików z pogardą u siebie!!!!Nie są z nami,czyli przeciwko nam!proste

Profil nieaktywny
Siema
#1925.01.2020, 22:01

#17

Tak widział, tata go co tydzień ponoć odwiedza. :) Dzban nie ma nawet najmniejszego pojęcia, jak wygląda proces uzyskania SS.

Igor89a
1 574
Igor89a 1 574
#2025.01.2020, 22:03

#14 Domyśl się jak ;)

Profil nieaktywny
Delirium
#2225.01.2020, 22:34

Nie wiem, ale ponoć używanie więcej niż dwóch wykrzykników to oznaka zaburzeń psychicznych. ;)

Profil nieaktywny
raffaele2
#2325.01.2020, 22:36

Nie tylko widzialem ale i depotowalem i depotuje,w ciagu 8 lat 895 osob,depotowalismy do dnia 11.12.2019 roku.

Profil nieaktywny
Delirium
#2425.01.2020, 22:41

Raffaele nie ma pojęcia, jak przebiegają procesy deportacji i ekstradycji oraz czym różni się jedno od drugiego. :)

szalony_mustang
4 828
#2525.01.2020, 22:42

Ekstradycje to raffaele widzial w TVP :)

Profil nieaktywny
Delirium
#2625.01.2020, 22:44

I tylko tam widział prawdziwego zbója. ;)

Amaya
47
Amaya 47
#2825.01.2020, 22:49

Brytania w praktyce będzie niegłosującym członkiem UE. Formalnie nie będzie już w Unii, ale nadal będzie członkiem jednolitego unijnego rynku, co oznacza też swobodę przepływu osób, nadal będzie częścią unii celnej, będzie płaciła składki do unijnego budżetu i pozostanie związana unijnymi prawami

No to kurwa jesteś w Unii czy nie jesteś? Ciekawe kto będzie płacić te składki.

Profil nieaktywny
Delirium
#2925.01.2020, 22:57

raffaele2 2 746

#23Dziś - 22:36

"Nie tylko widzialem ale i depotowalem i depotuje,w ciagu 8 lat 895 osob,depotowalismy do dnia 11.12.2019 roku"

A tymczasem:

"Liczba deportowanych Polaków do kraju z Wielkiej Brytanii stale rośnie. Według brytyjskiego rządu w 2011 roku deportowanych było 302 rodaków. W 2015 liczba ta wzrosła do 951 osób. Statystyki z roku 2017 wykazują prawie 1 250 deportacji."

https://www.cooltura24.co.uk/wiadomosci/39791,uk-deportacja-to-realne-za...

Pozostałych deportował Marek z Wieżowca. ;)

Profil nieaktywny
raffaele2
#3025.01.2020, 23:14

Liczba ktora podalem tyczy sie wylacznie regionu west lothian council oraz north lanarkshire council.Tylko w tym rejonie pracuje.

marek36uk
164
marek36uk 164
#3125.01.2020, 23:23

Cześć normalni,mam pytanie czy jak nie dostałem SS będę musiał wyjechać?

szalony_mustang
4 828
#3225.01.2020, 23:24

nie, sami cie deportuja

Profil nieaktywny
Siema
#3425.01.2020, 23:25

Co gamoniu? Irlandia ci nie wypaliła?

marek36uk
164
marek36uk 164
#3525.01.2020, 23:28

Siema jak możesz tak obrażać ludzi.Ty powinieneś się leczyć,nieźle masz pojechane po berecie.Matki szkoda że taki wybryk natury urodziła.

Profil nieaktywny
Delirium
#3625.01.2020, 23:29

#34:

Zasiedział się w apartamencie "Którego Możecie Mi Zazdrościć" i odfrunął mu samolot, a mostu jeszcze nie wybudowali. ;)

NNnn88
133
NNnn88 133
#3825.01.2020, 23:33

#21 "siema" kolejny napinajacy się grubas, lamus. Idź spać bo za dużo wypiłes energetyków.

Profil nieaktywny
Delirium
#4025.01.2020, 23:37

marek36uk 139

#31Dziś - 23:23

*"Cześć normalni,mam pytanie czy jak nie dostałem SS będę musiał wyjechać?"

Marku, zastukaj do sypialni - tam siedzi z waszą żoną ten, który niebawem cię deportuje. ;)

Profil nieaktywny
Delirium
#4125.01.2020, 23:39

raffaele2 2 747

#30Dziś - 23:14

"Liczba ktora podalem tyczy sie wylacznie regionu west lothian council oraz north lanarkshire council.Tylko w tym rejonie pracuje."

Naprawdę? A napiszesz nam, za co deportuje się ludków do Polski i jak wygląda sama deportacja? :)

Profil nieaktywny
Delirium
#4225.01.2020, 23:42

...bo w innym temacie, ledwie kilkanaście minut temu, pisząc o deportacji wyraźnie dałeś do zrozumienia, że nie bardzo wiesz, o czym piszesz. :)

I taki gościu po deportacji nie wiedzie w najbliższym czasie do UK?

Sokole
10 588
Sokole 10 588
#4326.01.2020, 00:40

#31 teoretycznie tracisz prawo do pracy i zasilkow w UK.

Jak to bedzie wprowadzone w zycie nie wie nikt. Do konca roku twoja sytuacja nie ulega zmianie.

Profil nieaktywny
Delirium
#4426.01.2020, 01:20

A Raffaele zawinął kitę - jak zawsze, gdy pytania stają się niewygodne i grunt pali się pod nogami. ;)

TuneUp
78 452
TuneUp 78 452
#4526.01.2020, 03:06

#22 Ponoć ;)

Profil nieaktywny
raffaele2
#4826.01.2020, 09:51

Nie lubie odpowiad trola ale odpowiem,wiec po pierwsze aresztujemy osobe poszukiwana przebywa w areszczcie w jedym z posterunkow policji w tym czasie kontaktujemy sie ze strona Polska weryfikujummy wszystko,to trwa roznie od paru dni do nawet 2 czy 3 tygodni nastepnie taki czlowiek zostaje umieszczony w centrom deportacyjnym j w szkocji jedno niedaleko west calder Dungavel Immigration Removal Centre,i tam oczekuje na deportacje.Inaczej wyglada sprawa z osobami ktore popelnily przestepstwa tutaj a nie sa poszukiane przez Polske.

Profil nieaktywny
Siema
#4926.01.2020, 10:12

Raffaele właśnie wrócił z fiszerni w ten niedzielny poranek :) Trochę mu zajęło znalezienie informacji w necie na ten temat, bo jak pytał znajomych na linii produkcyjnej krojąc makrelę to kumple mu odpowiadali tylko "Ya ne ponimayu chto vy govorite so mnoy" :)

Profil nieaktywny
Delirium
#5026.01.2020, 11:37

Bzdura na bzdurze.

Raffaele myli deportację z ekstradycją.

Żaden poszukiwany przez polską stronę, skazany prawomocnym wyrokiem, zatrzymany tylko i wyłącznie na podstawie ENA, nie czeka 2-3 tygodnie w jakimś komisariacie, bo policja to nie przechowalnia, hotelu też nie prowadzi, a przede wszystkim nie ma takich uprawnień.

Zatrzymany do ekstradycji niezwłocznie po zatrzymaniu otrzymuje wydrukowany ENA, bo musi znać podstawę swojego zatrzymania, również niezwłocznie, w przeciągu 24 godzin (za wyjątkiem wypadków, gdy zatrzymanie nastąpiło w weekend), zostaje postawiony przed obliczem sądu, który decyduje o jego dalszym zatrzymaniu, zwolnieniu, lub zwolnieniu za kaucją.

W przypadku dalszego zatrzymania, osoba skazana w Polsce prawomocnym wyrokiem trafia nie do ośrodka deportacyjnego, a do zakładu karnego (od momentu zatrzymania liczony jest okres odbywania zasądzonej w Polsce kary) i rzeczywiście proces ekstradycji może zamknąć się w 2-3 tygodniach, ale niezwykle rzadko i tylko wtedy, gdy zatrzymany zgadza się bez zastrzeżeń na ekstradycję. W przypadku braku tej zgody i jakichkolwiek wątpliwości co do kary (a takie, w czasach pisich sądów, pojawiają się bardzo często) proces ekstradycji może trwać miesiącami - niektórzy czekają na ekstradycję wiele miesięcy, bywa, że i rok, i często jest tak, że zdążą odbyć w UK karę wymierzoną w Polsce. Pod uwagę brane są rozmaite okoliczności, zwłaszcza przy niewielkich karach (polskie sądy bardzo często orzekają kary pozbawienia wolności za jakieś pierdoły), jak np. zgodność z prawem brytyjskim, powaga i szkodliwość popelnionego przestępstwa, czas, w jakim zostało popełnione (ile lat wcześniej), założona w UK rodzina, opinie z miejsca pracy, od landlorda, etc.). Zwykły adwokat przyznany "z urzędu", patałach z łupieżem na marynarce z charity shop, jest w stanie przedłużać ekstradycję w nieskończoność. :)

Pierdzielisz, Raffaele, aż zęby trzeszczO. :)

Profil nieaktywny
Delirium
#5126.01.2020, 11:48

Jeżeli osoba jest niepożądana na terytorium Wielkiej Brytanii -w ostatnim czasie zdarza się, że wystarczy kilka drobnych (z punktu widzenia tutejszego prawa) wybryków zakończonych skazaniem- trafia do ośrodka deportacyjnego (ale niekoniecznie) i nie przylatuje po nią żaden mityczny "samolot wojskowy" (bo to nie polska strona ma problem z delikwentem), a najzwyczajniej w świecie zostaje wsadzona do zwykłego, rejsowego samolotu lecącego do Polski.

Profil nieaktywny
Siema
#5226.01.2020, 11:48

Skąd ma to niby wiedzieć Raffaele? W necie coś na szybko znalazł po 12 godzinach na fiszerni i wkleił! Chciał "błysnąć intelektem" a jak zwykle wyszedł na idiotę :)

Profil nieaktywny
Delirium
#5326.01.2020, 12:02

...przedostać się na teren UK jest niezwykle łatwo. Delikwent, wsadzony do rejsowego samolotu, bardzo często "zawija rogala" na polskim lotnisku i parę godzin później wsiada w pierwszy samolot lecący do Dublina, a potem w autobus X5 jadący do pólnocnoirlandzkiego Newry, gdzie wysiada półtoragodzinnej jeździe... i już jest na terenie UK, jeszcze tego samego dnia. :D

Aby było zabawniej, chociaż za złamanie zakazu wjazdu po ekstradycji grozi około sześciu miesięcy paki, w systemie jest taki bałagan, że znam przypadek gościa, który wracał tak do UK dwukrotnie, a po ostatnim powrocie nie tylko bez problemu otrzymał pracę, ale też -chociaż przebywa na terenie UK nielegalnie- councilowskie mieszkanie, w którym spokojnie zamieszkał z rodziną, oraz housing benefit. :D

Profil nieaktywny
Siema
#5426.01.2020, 12:38

#53

To Raffaele dostanie zawału jak to przeczyta, zwłaszcza ostatnie zdania. :) Ale on i tak ...uja z tego zrozumie, bo to Raffaele :)

awojtas39
403
awojtas39 403
#5930.01.2020, 10:01

UK będzie deportować pijaków. narkomanów oraz osoby nie

posiadające dachu nad głową, śpiące na ulicach miast.

Sokole
10 588
Sokole 10 588
#6030.01.2020, 13:21

#59 UK mialo takie prawo bedac w Unii.

Nie musieli sie breksitowac zeby zaczac to robic.

Profil nieaktywny
raffaele2
#6131.01.2020, 02:04
kasandraris
12
#6201.02.2020, 11:01

Szukam miłego i kulturalnego faceta na sex spotkania lub stały związek w wieku od 21 do 45lat.

Mam na imię Monia lat 24, wzrost 169cm,

więcej moich nagich fotek i kontakt do mnie tu - http://frircikvip.com.pl

Wyszukaj mnie po niku: Celinka24 napisz do mnie spotkajmy się!

włącz konto vip abym wiedziała, że jesteś realnym facetem i rzeczywiscie chcesz sie spotkac!

tylko pewne osoby!