Do góry

Kościół katolicki w Glasgow zniszczony przez wandali

„Bezduszni wandale splądrowali kościół katolicki powodując znaczne zniszczenia” – informuje dziennik Scotsman. Do aktu wandalizmu doszło w poniedziałek 29 kwietnia w godzinach popołudniowych, gdy kościół był otwarty.

Na opublikowanych przez gazetę zdjęciach widać uszkodzoną figurę Chrystusa, zrzucony obraz Matki Boskiej Częstochowskiej oraz poprzewracany lichtarze i wazony z kwiatami.

Śledczy prowadzący sprawę powiedzieli, że zniszczeń musiano dokonać między godzinami 13:30 a 16:00, gdy świątynia była otwarta i każdy mógł do niej wejść. Policja nie uznaje dokonanych zniszczeń za przestępstwo na tle religijnym czy z nienawiści, a właśnie za akt wandalizmu.

Archidiecezja Glasgow opisała incydent jako „haniebny atak na bardzo lubiany kościół”. Wydała też oświadczenie, w którym napisano: „Znajdźmy odpowiedzialnych i wyślijmy głośną i wyraźną wiadomość, że tego rodzaju akty są niedopuszczalne”.

Komentarze 42

Infidel
14 242
Infidel 14 242
#130.04.2019, 21:21

Policja nie uznaje dokonanych zniszczeń za przestępstwo na tle religijnym

I pomyslec, ze wystarczy rzucic szynka w inna swiatynie, aby do takiego przestepstwa wlasnie doszlo.

Antek_z_Zadupia
7 653
#230.04.2019, 21:42

w moim rodzinnym miescie proboszcz stale się skarżył na to, że skarbonki kościelne ktoś systematycznie rozwala i kradnie z nich monety. Ciekawe czy to przestępstwo na tle religijnym?

Profil nieaktywny
zbytnik
#330.04.2019, 21:59

Tak jak Infidel mowi, za kilka deko boczku w meczecie idzie sie do pierdla na kilka lat...

kijevna
18 938
kijevna 18 938
#430.04.2019, 22:29

ad 1 - może już wiedzą, że to katolicy zrobili?;)

omegan
14 803
omegan 14 803
#530.04.2019, 22:34

na szczęście mam dobre alibi :)

dziargany
91
#630.04.2019, 22:36

Albo jehy...

Profil nieaktywny
raffaele2
#730.04.2019, 23:53

Aby tym co to zrobili rece uschly.

Profil nieaktywny
Delirium
#801.05.2019, 06:02

Cóż, posłużę się językiem Jedynych Prawdziwych Patriotów Rozmiłowanych w Chrystusie Ponad Wszystko :

czyżby obrzydliwa prowokacja środowisk skrajnie katolickich i ultra prawicowych?

Opcja 2: odpowiedź na obrzucanie meczetów wieprzowiną przez Rozmiłowanych w Chrystusie?

Profil nieaktywny
Delirium
#901.05.2019, 06:07

A na serio... prymitywne i obrzydliwe.

Profil nieaktywny
Hryzantema.
#1001.05.2019, 07:28

Wyznawcy religii pokoju?

annx90
1 058
annx90 1 058
#1101.05.2019, 07:36

#6

Kto to/co to jest Jehy?

Profil nieaktywny
Delirium
#1201.05.2019, 07:38

Tak czlonkowie jednej sekty nazywają członków innej sekty wierzącej mniej więcej w to samo.

Amitorybka
11 812 57
Amitorybka 11 812 57
#1301.05.2019, 09:49

#2 to jest zadośćuczynienie :)

Profil nieaktywny
Delirium
#1401.05.2019, 09:57

Antek_z_Zadupia 5 908

#2Wczoraj - 21:42

"w moim rodzinnym miescie proboszcz stale się skarżył na to, że skarbonki kościelne ktoś systematycznie rozwala i kradnie z nich monety. Ciekawe czy to przestępstwo na tle religijnym?"

Nie, to zwykła próba wyłudzenia poprzez manipulację: opowiadamy o wyimaginowanych kradzieżach, aby wierni znów zapelnili skarbonki. Najlepiej banknotami, bo wtedy nikt nie ukradnie monet. ;)

bus_37
Dundee
24 199 114
bus_37 Dundee 24 199 114
#1501.05.2019, 10:21

Stawiam na lokalny kwiat młodzieży.

claudias
105
claudias 105
#1601.05.2019, 10:47

nie popieram, ale rozumiem.

Kataryna
4 739
Kataryna 4 739
#1701.05.2019, 11:18

Moze ksiadz komus religie obrzydzil? Lub jak Bus twierdzi - lokalny kwiat mlodziezy. Ze tez nie ma jakiegos CCTV w poblizu?

omegan
14 803
omegan 14 803
#1801.05.2019, 12:31

KK swoimi dzialaniami sprowokowal takie zachowania. Jedyne co dziwi to mala skala atakow

Profil nieaktywny
zbytnik
#1901.05.2019, 15:31

#18 Co? Pomylony znowu cos od rzeczy...

Profil nieaktywny
zbytnik
#2001.05.2019, 15:43

Chodze tam czasami, ksiadz Marian bardzo mily czlowiek, nie wydaje mi sie by w tym miala udzial polska spolecznosc, albo nedy, albo muslimy...

omegan
14 803
omegan 14 803
#2101.05.2019, 15:52

masową i instytucjonalną ochroną pedofili we własnych szeregach, w ogromnej skali mierzonej w wielu tysiącach ofiar, mieszaniem się do polityki, wpływaniem na prawo, oszustwami na ogromną skalę i bezwstydnym dojeniem polskiego podatnika niezależnie od jego poglądów religijnych, zakłamywaniem historii i wieloma innymi grzechami, od dawna zasługują tylko na delegalizację i rozliczenie przed sądami. mam nadzieję że dożyję takich czasów.

Infidel
14 242
Infidel 14 242
#2201.05.2019, 15:56

Jak twojemu dziadkowi ktos o nazwisku Kowalski ukradl klucz francuski w 84' to tez pojdziesz podpalic pierwszemu lepszemu Kowalskiemu garaz?

TuneUp
78 452
TuneUp 78 452
#2301.05.2019, 16:23

Polski podatnik wydojony naswinil w kosciele w Glasgow z zemsty?

Co za glupoty.

Kosciol katolicki tu to nie jest kosciol katolicki w Polsce. Katolicyzm tu ( UK) to nie jest katolicyzm w Polsce. Historycznie silny antykatolicyzm nadal zywy, jeszcze niedawno kukla papieza palila sie na Guy Fawkes Day w ognisku… nie trzeba polskich podatnikow, zeby rozrabiac w katolickim kosciele w Glasgow.

Niedawno ksiadz publicznie opluty w czasie parady, tez polski podatnik oplul I wyzwal?

TuneUp
78 452
TuneUp 78 452
#2401.05.2019, 16:26

https://www.thescottishsun.co.uk/news/2902708/catholic-priest-attacked-o...

Tu masz. Ty w ogole rozumiesz, omegan, dokad emigrowales? Ucz sie cos, zapoznawaj.

Zbychu_zPlebani
7 835
#2501.05.2019, 16:39

Znajomy uprawiał seks pod kościołem. Bóg go ukarał, mendy złapał. Myślę że tu ręką boza bardziej się przyłoży.

Profil nieaktywny
Delirium
#2701.05.2019, 17:32

GergE 63 407

#23Dziś - 16:23

"Kosciol katolicki tu to nie jest kosciol katolicki w Polsce. Katolicyzm tu ( UK) to nie jest katolicyzm w Polsce."

Co za różnica, to i to - pogaństwo.

:p

omegan
14 803
omegan 14 803
#2801.05.2019, 18:28

nie obrażaj pogaństwa Sylwek. tak katole nazywają nasze oryginalne wierzenia słowiańskie. tam nie kultywowano pedofilii

Infidel
14 242
Infidel 14 242
#2901.05.2019, 21:04

Ja woersem w peruna, ale nie zmienia faktu, ze mieksc kultu jakichkolwiek opluwac nie bede. No chyba, ze wojna, to pierwszy na spychacz wsiadam;)

TuneUp
78 452
TuneUp 78 452
#3001.05.2019, 21:19

Ja nawet w peruna ne woersam, ale zgadzam sie z Infidelem. Jak wojna to sie chowam, w miejscu kultu jakie najblizej mnie bedzie ;)

Profil nieaktywny
Delirium
#3101.05.2019, 21:31

W miejscu kiltu.

Profil nieaktywny
Delirium
#3201.05.2019, 21:32

Z tyłu? ;p

siedem
3 112 107
siedem 3 112 107
#3301.05.2019, 21:33

To nie zawsze jest gwarancja bezpieczenstwa , co wielokrotnie pokazala historia

Profil nieaktywny
Delirium
#3401.05.2019, 21:34

#28:

Najpierw zaiwanili co się dało, a potem resztę zarżnęli. Tak po chrześcijańsku. ;)

Profil nieaktywny
Delirium
#3501.05.2019, 21:35

#33:

pioruny walą w dzwonnice? ;)

siedem
3 112 107
siedem 3 112 107
#3601.05.2019, 21:38

na pewno

siedem
3 112 107
siedem 3 112 107
#3701.05.2019, 21:39

Ggybym byl np. Niemcem uciekajácym przed sowietami , uciekal bym dalej