Do góry

Niektórzy Polacy już się pakują i wracają do ojczyzny

Są w Wielkiej Brytanii imigranci, którzy twierdzą, że do Polski nie wrócą za żadne skarby. Są tacy, kórzy żądają, aby im tam na „dzień dobry” dać co najmniej 5 tysięcy pensji na rękę, to się zastanowią. Są też tacy, którzy już się zdecydowali na powrót i siedzą na walizkach. „Gazeta Wyborcza” przeprowadziła rozmowy z tymi ostatnimi.

Dlaczego wyjeżdżają z UK?

Agnieszka pracuje jeszcze w londyńskim Lidlu, Rafał jest kierowcą ciężarówki. W Londynie są od 12 lat, ale od lipca będą już w małopolskim Brzesku. Do powrotu skłoniły ich wyniki referendum w sprawie Brexitu.

Gdy ogłoszono wyniki referendum, przez kilka godzin siedziałam przed telewizorem. Wcześniej wydało mi się, że wszyscy tutaj są tolerancyjni i nas akceptują. A gdy już było wiadomo, że będzie Brexit, zaczęli mówić, co naprawdę myślą. To wtedy sprzed telewizora wysłałam do Rafała SMS-a: „Możemy się pakować”

– opowiada Agnieszka.

Od referendum mam wrażenie, że nie jesteśmy tu mile widziani. W autobusie, gdy rozmawiam głośno po polsku, zacząłem czuć niechętne spojrzenia, ze skrzynki na listy wyjmuję ostre antyimigracyjne ulotki

– mówi Błażej, który jest księgowym. Pracuje w centrum Londynu. Jego żona w dziale kadr. Postanowili sprzedać dom i już za dwa tygodnie z czteroletnim Tymonem wracają do rodzinnego Olsztyna.

Wyjeżdżamy głównie dlatego, że wzrosła wartość naszego domu w Harlow. Jak go sprzedamy, to po spłaceniu hipoteki zostanie na duży dom na nowym osiedlu pod Krakowem. Po Brexicie ceny na pewno zaczną spadać, więc kto pierwszy sprzeda i wróci do kraju, ten lepszy

– tak decyzję o powrocie do Polski uzasadnia Lucyna, która w UK jest menedżerką w międzynarodowej korporacji, a jej mąż programistą. Do Wielkiej Brytanii przyjechali 12 lat temu, zaraz po studiach. Tu urodził się ich syn Ignacy. Do pierwszej klasy pójdzie od września, ale już w Krakowie.

Blisko rodziny, przyjaciół

Agnieszka:

Staram się o transfer do Lidla w Polsce. Na razie na to samo stanowisko, choć marzy mi się awans. Rafał nie powinien mieć problemu, bo kierowców ciężarówek podobno bardzo brakuje. (…) Najważniejsze, że będziemy blisko rodziny, przyjaciół, z którymi przez te lata udało się utrzymać kontakt.

Lucyna:

Mąż ma już upatrzoną firmę. Na pewno będą potrzebować fachowca z angielskim. Ja, jeśli nie znajdę pracy w logistyce, mogę utrzymać się z uczenia angielskiego, więc na pewno nie zginiemy. Byłoby super zarabiać ok. 10 tys. zł. (…) W Anglii naprawdę sporo osiągnęłam. Teraz chcę coś osiągnąć w ojczystym kraju. I myślę, że trzeba zupełnie nie mieć energii, żeby w Polsce do niczego nie dojść.

Błażej:

Marzy nam się dobra praca w Olsztynie, ale może być ciężko, więc bierzemy pod uwagę Trójmiasto. Znajomi mówią, że już za 3-4 tys. na rękę da się wyżyć.

Łóżka, stoły, szafy

Na przeprowadzkach Polaków do kraju zarabiają firmy transportowe. Krzysztof Kukiełka jest właścicielem jednej z nich. Na trasie do Polski roboty ma coraz więcej, ale sam do kraju nie wraca.

Do Polski jedzie wszystko: łóżka, stoły, szafy, komody, lodówki, pralki, często zresztą „made in Poland”, choć kupione w Anglii. Niektórzy dzięki temu chcą oszczędzić na starcie w Polsce, ale często nie o pieniądze chodzi, tylko o emocje. Pamiętają, jak ciężko było im odłożyć na lodówkę i jakim przeżyciem było kupno pierwszej sofy.

Cały tekst można przeczytać na stronie wyborcza.pl

Komentarze 195

dresik
125
dresik 125
#106.04.2017, 09:15

Dzień dobry wszystkim. Fala hejtu jaka się wylewa ostatnio, zmusza niejako do wniosku, który wszyscy dobrze znają. Otóż prawda jest ostatnio najmniej chodliwym towarem, a ci co ją głoszą są napiętnowani. Ten co wraca do kraju, jest poniekąd bohaterem, który ucieka z tonącego statku. Jak syn marnotrawny, pojawi się znowu w domu matki.Tego natomiast co zostaje, kreuje się na farbowanego Brytyjczyka, któremu życzy się wszystkiego najgorszego. Przypominam tylko, że od podcinaniu gałężi i tonącym okręcie, publikują media, będące w rękach największych beneficjentów kontynentalnej EU.

Kataryna
4 739
Kataryna 4 739
#206.04.2017, 09:33

Ale kto, kto tak mowi dresik? Bo jak "ktos" w gazecie czy w necie to ja mam to w.... glebokim powazaniu.

Jak to bylo? "nie powiedziałeś w pysk to nie powiedziałeś nic" :)

Kataryna
4 739
Kataryna 4 739
#306.04.2017, 09:35

Moja komoda, jak na razie, zostaje tutaj :) Wciaz pamietam dlaczego wyjechalam. Juz jestem za stara zeby dawac PL n-ta szanse.

Infidel
14 242
Infidel 14 242
#406.04.2017, 09:43

zacząłem czuć niechętne spojrzenia, ze skrzynki na listy wyjmuję ostre antyimigracyjne ulotki

Najgorsze, sa te ostre ulotki a rozciecie palca papierem boli jak cholera.

Infidel
14 242
Infidel 14 242
#506.04.2017, 09:51

Ktos na tym wszystkim zarobi.

Jesli tak faktycznie duzo osob wraca...ja sam znam rodzine ktora sie zawija...do niczego w sumie to na rynku pojawi sie duzo nieruchomosci i ceny spadna.

TuneUp
78 452
TuneUp 78 452
#606.04.2017, 09:52

"Błażej:

Marzy nam się dobra praca w Olsztynie, ale może być ciężko, więc bierzemy pod uwagę Trójmiasto. Znajomi mówią, że już za 3-4 tys. na rękę da się wyżyć."

To chyba najlepsza wypowiedź, a szczególnie "da się wyżyć".

I co to ma być?

Argument przemawiający za powrotem?

To powinno zabrzmieć jak straszak.

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#706.04.2017, 09:53

fajna robota takie zmyslanie historii :)

wyobrazam sobie ten ubaw jak sie zaczyna wybierac imiena smiesznie brzmiace, przy piwku kupa zabawy to musi byc:)

kusi mnie brac sie za dziennikarke

Infidel
14 242
Infidel 14 242
#806.04.2017, 09:53

Ja dawalem w PL rade wyzyc za 600 jako student. 3/4 tysiace to juz jakies burzujstwo

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#906.04.2017, 09:55

lucyna z oswiecimia, andrzej z plocka, renata spod elku :)

firmy zatrudniaja, angielski az furczy tak gadany jest naokolo, happy days people!

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#1006.04.2017, 09:58

podobno portal "powroty" ma promocje taka ze co dziesiatemu zapytawowaczowi daje fasttraka na robote w strukturach aparatu budzetu w powiatach

TuneUp
78 452
TuneUp 78 452
#1106.04.2017, 10:01

Na tym portalu powinny być specjalnie podlinkowane i wytłuszczone:

Caritas

MOPS

500+

Poradnia Zdrowia Psychicznego (tak na zapas)

Na pewno przydadzą się powracającym

Judasz
6 252
Judasz 6 252
#1206.04.2017, 10:15

To jest bardzo dobry artykuł.

Trzeba bylo go zamieścić 1 kwietnia.

Amen.

Profil nieaktywny
raffaele2
#1306.04.2017, 10:16

Moj znajomy,przyjechal w tamtym roku w listopadzie,najpierw przyjechala jego zona z dzickiem w pazdzierniku,potem on w listopadzie,doastali mieszkane z councilu,kupili samochod,kupili nowe sprzety do kuchni,nowe meble,panele.mieli oba prace,ale zadrosc rodziny ze tak szybko wszytko maja i nienawisc ludzi dat im daly w kosc ze w marcu wrocili do polski,znaczy zona z dzieckiem,on pojchal do swojej dawnej pracy w holandii na rafinerii.Niechce o szkocji slyszec.

Profil nieaktywny
raffaele2
#1406.04.2017, 10:21

Najlepsze jest to ze inni znajomi mieszkajacy w londynie w dzielnicy croydon,kupile dwa lata temu dom,po brxicie,dwa rady ktos wybil im szybe,pomalowal elewacje,zabawki w ogrodzie co mieli co troche ktos niszczyl.Ogolnie teraz mysla aby sprzedac ten dom i tez chca wrocic do polski.Nie chce ryzykowac zycia i zdrowia swoich dzieci.

viteac
4 046 44
viteac 4 046 44
#1506.04.2017, 10:27

więc kto pierwszy sprzeda i wróci do kraju, ten lepszy

:-)

Infidel
14 242
Infidel 14 242
#1606.04.2017, 10:27

Moj znajomy,przyjechal w tamtym roku w listopadzie,najpierw przyjechala jego zona z dzickiem w pazdzierniku,potem on w listopadzie,doastali mieszkane z councilu,kupili samochod,kupili nowe sprzety do kuchni,nowe meble,panele.mieli oba prace,ale zadrosc rodziny ze tak szybko wszytko maja i nienawisc ludzi dat im daly w kosc ze w marcu wrocili do polski,znaczy zona z dzieckiem,on pojchal do swojej dawnej pracy w holandii na rafinerii.Niechce o szkocji slyszec.

Nie powtarzaj glupot ktore ludzi ci sprzedaja, bo jeszcze wyborcza bedzie chciala z toba wywiady robic.

Profil nieaktywny
raffaele2
#1706.04.2017, 10:29

Co mi wrecasz?jakich glupot,bylem u nich co tydzien,zona non stop plakala tak jej rodzina jej dopalala,mieli dosc,i to nie sa zadne glupoty,nieznasz niewiesz to nie oceniaj i nie wkrecaj ze glupoty pisze.

TuneUp
78 452
TuneUp 78 452
#1806.04.2017, 10:29

Muszę się do czegoś przyznać............

Pomijając pieniądze, spokój czy też komfort życia emigracja dla mnie ma jedną wielką zaletę.

Życie na emigracji zweryfikowało listę moich "przyjaciół" w Polsce.

Nagle okazało się, że książka telefoniczna zajmuje mi 1/4 dotychczasowego miejsca, adresy mailowe może z 10%, a ci którzy się "utrzymali" sa najwyższej jakości.

Reszta to były pozory, znajomość dla znajomości itp.

Mam taka zasadę, że przed każdymi świętami przeglądam swoje kontakty w telefonie i na FB i dokonuję selekcji. Selekcja odbywa się według stałego schematu, a więc na podstawie "zażyłości, ilości i jakości" utrzymywanych kontaktów.

Najbardziej mnie rozczarowały dwie osoby, których uważałem za najlepszych przyjaciół. Jak w poście #13 - zazdrość zakończyła przyjaźń.

Infidel
14 242
Infidel 14 242
#1906.04.2017, 10:34

Moze az tak daleko nie ide z tymi kontaktami...ale cos w tym jest.

Po 12 latach tutaj, ostal mi sie jeden kumpel z podstawowki jest w PL i jeden z ktorym studiowalem on przebywa w Szwajcarii.

Co mi wrecasz?jakich glupot,bylem u nich co tydzien,zona non stop plakala tak jej rodzina jej dopalala,mieli dosc,i to nie sa zadne glupoty,nieznasz niewiesz to nie oceniaj i nie wkrecaj ze glupoty pisze

Piszesz bzdury ktore ktos ci wcisnal. Wrocili do rodziny bo ta im zazdroscila i "dopalala" w takim momencie to ja bym juz nie mial rodziny dalszej, liczyla by sie zona i dziecko, to jest rodzina....wiec byli razem i znowu poszli w rozlake bo mieli za duzo? Wtf?!?!

MRCNS
62
MRCNS 62
#2006.04.2017, 10:36

Nie życie nikomu źle, ale większość osob, które myslą o emigracji do Polski nigdy tam nie pracowała. Zazwyczaj beda mieli znacznie wiecej obowiazkow, znacznie wiecej overow (nieplatnych) za pensje, za ktora beda musieli znacznie obnizyc po zoom zycia. Nie jedna osoba juz probowala szczescia w Pl I szybko wrocila do UK.

Profil nieaktywny
raffaele2
#2106.04.2017, 10:39

Jakie bzdury,tak bylo jak pisze.Jeszce samochod pomagalem i sprzedac.Nieznasz tych ludzi to nie wkrecaj ze pisze glupoty,sam bym nie uwezyl gdybym ich nieznal i nie bywal u nich.To co robila jej rodzina z zadrosci to sie w pale nie miesci.

Kataryna
4 739
Kataryna 4 739
#2206.04.2017, 10:43

#21 "To co robila jej rodzina z zadrosci to sie w pale nie miesci." i dlatego ta Szkocja taka najgorsza raffaele2?

Infidel
14 242
Infidel 14 242
#2306.04.2017, 10:43

#20 teamt juz walkowany tutaj, jak nie masz plecow albo grubej kasy na start to mozna sobie darowac, ze 'jakos to bedzie, ja pojde do Makro na ochroniarza a Lucyna do kiosku Ruchu'

Pracowalem w PL, bylem tu, wrocilem pracowalem i otworzylem firme i wrocilem znowu, ZUSy, USy, prowadzenie firmy to kosmos, podatki od wszystkiego, dziekuje postoje. kazdemu zawsze odradzam powrot, chyba, ze ma sie do czego.

Jeszcze to cwaniarstwo, w PL kto nie kombinuje ten nie jedzie.

Infidel
14 242
Infidel 14 242
#2406.04.2017, 10:46

#21

Jakie bzdury,tak bylo jak pisze.Jeszce samochod pomagalem i sprzedac.Nieznasz tych ludzi to nie wkrecaj ze pisze glupoty,sam bym nie uwezyl gdybym ich nieznal i nie bywal u nich.To co robila jej rodzina z zadrosci to sie w pale nie miesci

Ja nikogo nie oceniam, raczej jestem pewien, ze powielasz kit jakinktos ci wciskal albo nie znasz calej historii...

Czyz y rodzina przyjezzzala do nich co tydzien i podpalala im wycieraczke?

TuneUp
78 452
TuneUp 78 452
#2506.04.2017, 10:47

Dla mnie priorytetem jest moja rodzina, a więc żona i dzieci.

Jeśli się komuś to nie podoba to już jego problem. Ci którym to nie przypadło do gustu (mówie o rodzinie) zwyczajnie przestali się z nami kontaktować.

Czy jest mi trudniej? Twierdzę wręcz, że łatwiej bo nie ma presji, nacisków, pytań itp.

Profil nieaktywny
raffaele2
#2606.04.2017, 10:53

Czy ja powiedzialem ze szkocja jest najgorsza?Dla mnie szkocja jest najlepsza,mieszkalem w lodnynie,i to wlasnie londyn dla mnie jest najgorszy.Napisalem ze do szkocji nie wroca poniewaz jej dzonina chciala ich zniszczyc,a on ma dobrze platna prace w rafinerii w holandii.

romek_sz
689
romek_sz 689
#2706.04.2017, 10:53

31 marca 2017 | 23:56

Przecież ten "artykuł" w Wyborczej to na 1 kwietnia był ;)

Profil nieaktywny
raffaele2
#2806.04.2017, 10:54

Skopiowany artyklul?

TuneUp
78 452
TuneUp 78 452
#2906.04.2017, 11:00

#23

Chcecie próbki pracy w Polsce to może na swoim przykładzie.

30 lat przepracowanych w PL.

Praca na etacie, MON, MSWiA, korporacja, własna działalność i wydawałoby się, że szczęście w kraju miodem płynącym ale ........

ZUS, VAT, PIT, Licencje, opłaty stałe, koszty działalności powodowały, że dochód to było około 20% przychodu czyli oddawałem 80% tego co wypracowałem. Nie wspominam o kontrolach.

To teraz sobie wyobraźcie ile musiałem "wyrobić" (praca + czas + podróże) aby mieć na czysto 3-5k zł.

Tu pracuję 43h w tygodniu w nienormowanym systemie pracy, chodzę do pracy gdy się wyśpię, robię swoje, szefów widuję 2-3 razy w roku, nie mam służbowego telefonu, a na prywatnym nie odbieram połączeń służbowych po godzinach pracy, mam 2 życia (praca i dom) i staram się aby jedno nie wpływało na drugie choć często muszę pracę podporządkować pod potrzeby domu.

I teraz niech ktoś mi zaoferuje dokładnie takie same warunki pracy (nie mówię już o finansach) w Polsce.

TuneUp
78 452
TuneUp 78 452
#3006.04.2017, 11:07

wylacznie twardoglowy pisowiec oraz rzadowy propagandysta moze namawiac do powrotu do tego szamba skrzyzowanego z konfesjonalem. nikt nie uwierzy w te bzdury, rafaele

romek_sz
689
romek_sz 689
#3106.04.2017, 11:25
Ebenezer
132
Ebenezer 132
#3206.04.2017, 11:48

Wyborcza to faktycznie bardzo wiarygodne źródło informacji, prawie ten sam poziom co ASZdziennik.

Tomaszek8888
493
#3306.04.2017, 12:11

wracajcie wracajcie, będą mniejsze korki na drogach :) :) :)

Jura
186
Jura 186
#3406.04.2017, 12:19

do szkocji nie wroca poniewaz jej dzonina chciala ich zniszczyc

Jak chciała ich zniszczyć - podpalając wycieraczkę, bo nie odpowiedziałeś Infidelowi? A rodzina nie zna holenderskiego adresu, to podpalać nie będzie? Kupy się to nie trzyma.

Mar.cin
155
Mar.cin 155
#3506.04.2017, 13:24

ok, każdą historyjkę można zmyśleć, ale również każda mogła się wydarzyć.

Powiedzcie mi tylko jaki !@#$% sens wysyłania mebli z UK do PL ??

W ojczystym kraju nie ma IKEA ?

Judasz
6 252
Judasz 6 252
#3606.04.2017, 13:24

Po przeanalizowaniu wszystkich postów podjąłem decyzję o powrocie do kraju jak tylko moj kot nauczy sie języka polskiego.

On jest znajda, tutejszy i miałczy tylko po szkocku.

TuneUp
78 452
TuneUp 78 452
#3706.04.2017, 13:33

miau, miau... fuckin' miau?

TuneUp
78 452
TuneUp 78 452
#3806.04.2017, 13:38

#36

Wyślij kota do Jarosława, On go już nauczy poprawnej polszczyzny, a i ideologicznie również go przygotuje.

:-D

Judasz
6 252
Judasz 6 252
#3906.04.2017, 13:41

Nie będę pastwił się nad zwierzęciem, on mi dokucza czasami ale to co proponujesz Florian , to byloby znęcanie się nad mniejszym bratem...

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#4006.04.2017, 14:24

W moim regionie w Polsce za 3-4 tys. spokojnie jedna osoba sie utrzyma a jaka satysfakcja, ze jest sie soba, we wlasnym kraju.

TuneUp
78 452
TuneUp 78 452
#4106.04.2017, 14:26

kraj rzadzony przez pis i kler trudno traktowac jak wlasny

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#4206.04.2017, 14:29

A jak przez inna opcje, dajmy na to PO to juz tak? Obsesje masz co widac po wpisach.

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#4306.04.2017, 14:31

W tzw. "malych ojczyznach" tak naprawde nie ma znaczenia kto rzadzi.

Infidel
14 242
Infidel 14 242
#4406.04.2017, 14:35

Ja jeatem sowom ale nie w swoim kraju. Ba nawet czlowiek jest bardziej soba nix w PL, w PL mamy glupie zwyczaje...np. nie zakladanie pidzamy na caly dzien i wyjscia do sklepu a tu bach! Da sie!

Kataryna
4 739
Kataryna 4 739
#4506.04.2017, 14:36

#43 tzn? Mozesz rozwinac temat? Bo z mojego doswiadczenia ma znaczenie, i to duze.

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#4606.04.2017, 14:40

@45 Raczej w terenie "rzadza" samorzady, jacys wojtowie, burmistrzowie, wiekszosc w sejmie ma maly wplyw na lokalne zycie.

Infidel
14 242
Infidel 14 242
#4706.04.2017, 14:40

Tez tak mysle, ze ma znaczenie kto krwdnie i co finansuje na gorze.

SLD pakowalo w swoje kieszenie...PO pakowalo w swoje kieszebie i troche koscioly by nie stekali...PIS laduje tylko w kosciol a potem pewnie to wraca jak po praniu...

TuneUp
78 452
TuneUp 78 452
#4806.04.2017, 14:42

obecny rzad centralizuje wszystko, jarek probuje przejac wladze nad kazdym szczeblem i kazda mozliwa czescia zycia Polakow. to sie nazywa totalitaryzm i pisowszczyzna zmierza wlasnie w tym kierunku. rozwalanie demokracji i ekonomii, rozkradanie i przekupstwo wyborcow dotyka wszystkich, kazdy za to zaplaci predzej czy pozniej

TuneUp
78 452
TuneUp 78 452
#4906.04.2017, 14:47

po przejeciu sadow i zamiane praworzadnego panstwo w teatrzyk kukielkowy przyjdzie czas na samorzady. pis juz grzebal przy ustawie uniemozliwiajacej kandydowanie swietnym i sprawdzonym urzednikom lokalnym rzadzacym z wielkim poparciem (bo robia kawal dobrej roboty).

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#5006.04.2017, 14:47

Nie, wlasnie teraz Pis chce skrocic kadencyjnosc samorzadowcow by uklady I ukladziki nie rzadzily w gminach I wojtem piaty raz z rzedu nie zostawal ten sam czlowiek.

TuneUp
78 452
TuneUp 78 452
#5106.04.2017, 14:51

to jest wlasnie pretekst. ciekawe dlaczego nie wprowadza ograniczenia do max 2 kadencji w parlamencie i w senacie?

szokujace jest to ze rozwalili tez wojsko i tajne sluzby. wszyscy wartosciowi ludzie odeszli badz zostali wyrzuceni. demolka na wszystkich frontach. ciekawe kiedy pis bedzie chcial wystapic z UE? 2020?

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#5206.04.2017, 14:57
TuneUp
78 452
TuneUp 78 452
#5306.04.2017, 15:04

ten czlowiek klamal tyle razy ze nikt jego slow na serio nie bedzie bral

TuneUp
78 452
TuneUp 78 452
#5406.04.2017, 15:05

jeszcze troche i nic juz nie bedzie ograniczac jego wladzy, poza UE. wiec kolejny krok bedzie logiczny i latwy do przewidzenia

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#5506.04.2017, 15:06

Co Ty bredzisz Tomek_L? Tego czlowieka sluchaja najwazniejsze osoby w panstwie.

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#5606.04.2017, 15:10

Uwazasz, ze to co mowi w #52 to klamie? Swiadomie, wystepuje na konferencji prasowej, wie, ze bedzie nagrywany I wprowadza ludzi w blad?

asbo
12 558 1
asbo 12 558 1
#5706.04.2017, 15:15

56

najlepszy dowcip, jaki ostatnio czytalam :D

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#5806.04.2017, 15:22

No ktos nie ma racji, albo Tomek_L ktory mowi w #51, ze Pis bedzie chcial wyprowadzic Polske z Unii albo prezes Kaczynski ktory mowi, ze to jest klamstwo.

Dodajmy, ze zwykly user kontra prezes partii ktora wygrala ostatnie wybory.

asbo
12 558 1
asbo 12 558 1
#5906.04.2017, 15:24

'Swiadomie, wystepuje na konferencji prasowej, wie, ze bedzie nagrywany I wprowadza ludzi w blad?'

o tym mowie :) i o politykach generalnie, a Kaczynski nie jest od nich lepszy...o, bynajmniej :)

TuneUp
78 452
TuneUp 78 452
#6006.04.2017, 15:26

srup, ile razy juz wklejano na tym portaliku liste klamstw jarka k?

kilka lat temu bylo na niej kilkadziesiat pozycji, tych najbardziej znaczacych, dzis jest ich na pewno ponad 100.

Kataryna
4 739
Kataryna 4 739
#6106.04.2017, 15:33

#55 - i w tym jest problem. Przynajmniej duza jego czesc

#56 - Kaczor jak sie nie pomyli to prawdy niepowie.

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#6206.04.2017, 15:36

To nie jest kampania wyborcza I kielbasa, jaki interes by mial w tym, zeby klamac, twardy elektorat Pis-u jeszcze by mu przyklasnal.

Kataryna
4 739
Kataryna 4 739
#6306.04.2017, 15:39

Jak to jaki, jakby odkryl karty ze chce wyprowadzic PL z uni to by go chociazby rolnicy na widlach rozniesli.

Zreszta patrz #61, paragraf 2

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#6406.04.2017, 15:42

Jakby chcial wyprowadzic Polske z Unii to by nic nie mowil I unikal tego tematu.

Kataryna
4 739
Kataryna 4 739
#6506.04.2017, 15:43

Czasem nie da sie wszystkiego przemilczec, chociaz na pewno by tak wolal. Czasem trzeba pomydlic ludziom oczka.

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#6606.04.2017, 15:48

Kupy sie to nie trzyma, wiec jestescie w bledzie.

Kataryna
4 739
Kataryna 4 739
#6706.04.2017, 15:54

Tak srupciu. Wszyscy sie myla tylko ty masz racje. I twoj kaczorek

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#6806.04.2017, 16:02

Tylko bez przezywania prosze a odnosnie tematu to tak, wykazalam, ze mam racje.

Kataryna
4 739
Kataryna 4 739
#6906.04.2017, 16:09

Oczywiscie :) smile and nod

TuneUp
78 452
TuneUp 78 452
#7006.04.2017, 16:20

Dalsze przebieranki nie maja sensu srup. Twoj zarost wybija sie z pod makijazu :)

knapior
3 364
knapior 3 364
#7106.04.2017, 17:02

Najgorsze z tego wszystkiego, że istnieją obawy odsunięcia Ziobry od teki ministra. Jak jeszcze odsuną jebniętego Antoniego i "głodną" Pawłowicz, to ch... wie. nawet im może ze 2-3 % podskoczyć :(

Infidel
14 242
Infidel 14 242
#7206.04.2017, 17:20

No i teraz przegadamy o PISie...Raffaelle dawaj info na temat tej rodziny co sie ewakuowala bo miala za dobrze w zyciu.

viteac
4 046 44
viteac 4 046 44
#7306.04.2017, 17:22

Wróci ten co musi, ten co nie musi to n8e chce.

Kataryna
4 739
Kataryna 4 739
#7406.04.2017, 17:38

Juz sie k...a pakuje spowrotem

http://wyborcza.pl/TylkoZdrowie/7,137474,21601695,poslowie-o-ellaone-jak...

Moze nie na temat ale daje do myslenia...

jmariusz3
19 014
jmariusz3 19 014
#7506.04.2017, 18:06

raffaele2

#13Dziś - 10:16

Moj znajomy,przyjechal w tamtym roku w listopadzie,najpierw przyjechala jego zona z dzickiem w pazdzierniku,potem on w listopadzie,doastali mieszkane z councilu,kupili samochod,kupili nowe sprzety do kuchni,nowe meble,panele.mieli oba prace,ale zadrosc rodziny ze tak szybko wszytko maja i nienawisc ludzi dat im daly w kosc ze w marcu wrocili do polski,znaczy zona z dzieckiem,on pojchal do swojej dawnej pracy w holandii na rafinerii.Niechce o szkocji slyszec.

No ok, ale o co chodzi? To wina Brexitu? Czy glupiej rodziny ( tej akurat sie nie wybiera ) czy jeszcze glupszych znajomych czy innych ludz jakimi sie otoczyli?

Z tego co pamietam to ty raffaele2 cieszyles sie z UK wyszlo z UE

cichosza

#40Dziś - 14:24

W moim regionie w Polsce za 3-4 tys. spokojnie jedna osoba sie utrzyma a jaka satysfakcja, ze jest sie soba, we wlasnym kraju.

cichosza

#43Dziś - 14:31

W tzw. "malych ojczyznach" tak naprawde nie ma znaczenia kto rzadzi.

czujesz sie jak u siebie? To Twoje klmaty srup?

;t=37s
jmariusz3
19 014
jmariusz3 19 014
#7606.04.2017, 18:10

Niektórzy Polacy już się pakują i wracają do ojczyzny

Ale czemu zaraz do ojczyzny? Jest tyle innych krajow. Desperaci?

Infidel
14 242
Infidel 14 242
#7806.04.2017, 18:41

Ukraincy moga maszerowac po sztandarem Bandery to co nam nie wolno lol?

TuneUp
78 452
TuneUp 78 452
#7906.04.2017, 18:56

banderowcy to taki sam spaczony margines jak toto na zdjeciu powyżej. możliwe zresztą że jedno i drugie tałatajstwo jest sponsorowane przez Moskwę

jmariusz3
19 014
jmariusz3 19 014
#8006.04.2017, 18:57

...nam nie wolno...

nam? mnie w to nie mieszaj

lubisz sobie Infidel pofaszyzowac ? lol

hehe

Infidel
14 242
Infidel 14 242
#8106.04.2017, 19:03

~Wszytkie emigranty to spaczony margines.

yo!

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#8206.04.2017, 19:07

Dobrze, ze sa jeszcze takie miejsca gdzie mlodziez identyfikuje sie z narodem I wyznaje wartosci chrzescijanskie, ze sobie "pohajtuja" to nic groznego.

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#8306.04.2017, 19:10

Martwilabym sie o te mlode osoby, ktore biora udzial w paradach LGBT.

Profil nieaktywny
Polelum
#8406.04.2017, 19:11

do #76

Oj biedny miś !

Nie wiesz czemu do ojczyzny ?

Bo wszędzie indziej będzie tylko gościem , żeby nie powiedzieć "f... emigrant "

Teraz rozumiesz kolego ;-)

jmariusz3
19 014
jmariusz3 19 014
#8506.04.2017, 19:12

#82 NSDAP poczatki, paru kumpli spotkalo sie na piwie.

Infidel
14 242
Infidel 14 242
#8606.04.2017, 19:14

Spotkania spotkaniami, problem w tym kto na tych spotkaniach przemawial hehe

Profil nieaktywny
Polelum
#8706.04.2017, 19:16

do dresik z #1

koleg0 masz na myśli chyba tego brytyjczyka "czytelnik" z Londynek.coś-tam .

Ale przecież on sam tam pisał o sobie "my brytyjczycy" i nam czyli Polakom troby chce sprzedać , żeby jak najszybciej opuścić jego kraj .

Więc o co "kaman" :-)

jmariusz3
19 014
jmariusz3 19 014
#8806.04.2017, 19:16

#86 Ks. Jacek Międlar? taki mini Hitler?

Judasz
6 252
Judasz 6 252
#8906.04.2017, 19:20

Dobrze, to kto i kiedy wraca do kraju?

Infidel
14 242
Infidel 14 242
#9006.04.2017, 19:22

Ja wroce tylko pod warunkiem, ze tak samo jak tu przyjechalem.

Zaszyty w siedzeniu TIR'a.

Judasz
6 252
Judasz 6 252
#9106.04.2017, 19:24

Zaznaczam że wg mnie wszyscy popierający PiS powinni już tam dawno być. ( w Polsce)

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#9206.04.2017, 19:26

Bardziej pomagaja tutaj bedac I wysylajac miliardy do kraju.

Judasz
6 252
Judasz 6 252
#9306.04.2017, 19:26

#90

To żeś się zaszył...

Judasz
6 252
Judasz 6 252
#9406.04.2017, 19:28

Cichosza , Namiestnik ustami swoich ludzi nawoływał wielokrotnie do powrotu, to co? Namiestnik się myli ?

Profil nieaktywny
Polelum
#9506.04.2017, 19:28

Na wszystko przyjdzie czas , a kiedy jak tu źródełko wyschnie , a powoli chyba będzie wysychać ,

http://www.mojawyspa.co.uk/artykuly/32600/Kogo-dotkna-ciecia-budzetowe

"Do tej pory rodzice/opiekunowie mogli się starać o świadczenie na każde dziecko, nie było żadnych limitów. Obecnie, tj. po 6 kwietnia 2016 otrzymają zasiłek wyłącznie na pierwszych dwoje dzieci. Kolejne nie zostaną objęte Child Tax Credit. "

Judasz
6 252
Judasz 6 252
#9606.04.2017, 19:30

Polelum

Mam niepełnoletniego kota i mnie to nie dotyczy...

Profil nieaktywny
Polelum
#9706.04.2017, 19:35

ja nie lubię kotów jak psów , ale martwię się ,że sąsiadka pochodzenia paki... być może będzie musiła zmienić samochód , ale nie wiem co z resztą dzieci zrobi , bo dwójka nadal będzie przynosić dochody :-/

Profil nieaktywny
Polelum
#9806.04.2017, 19:36

... ale psy są w porządku !

Judasz
6 252
Judasz 6 252
#9906.04.2017, 19:36

Nie martw się o sąsiadkę, nowe przepisy dotyczą wszystkich...

( chyba że jakieś dzieci sąsiadki są również Twoje )

Profil nieaktywny
Polelum
#10006.04.2017, 19:38

po kolorze wnioskuję , że nie , więc chyba znowu mi się udało ;))

Judasz
6 252
Judasz 6 252
#10106.04.2017, 19:39

Nie maczałeś w tym palców ?

Profil nieaktywny
Polelum
#10206.04.2017, 19:42

chyba "palca" ha ha ,

ale ja absolutnie , gdzieżbym mógł , mąż na taksówce robi , często poza domem ( nocki najlepiej płatne )

Tomaszek8888
493
#10306.04.2017, 19:45

a świstak nadal zawija w sreberka...

Profil nieaktywny
Polelum
#10406.04.2017, 19:46

sąsiadka to raczej "rozpina" ze sreberka ,

Judasz
6 252
Judasz 6 252
#10506.04.2017, 19:47

Co ? On jeszcze żyje ?

Judasz
6 252
Judasz 6 252
#10606.04.2017, 19:47

Ten Świstak... :)

lolla
316
lolla 316
#10706.04.2017, 19:48

"W Anglii naprawdę sporo osiągnęłam. Teraz chcę coś osiągnąć w ojczystym kraju. I myślę, że trzeba zupełnie nie mieć energii, żeby w Polsce do niczego nie dojść."

no biedna Lucynka, bardzo się zawiedzie!!! w Pl nie liczą się umiejetności i energia. jak na kasie się zacznie to na kasie można skończyć, ale życzę tych awansów.

a do kogoś o meblach - nie wszyscy kupują tandetę z Ikei, więc czasem warto przewieźć porzadne rzeźbione antyczne meble.

lolla
316
lolla 316
#10806.04.2017, 19:49

albo olejne obrazy

Profil nieaktywny
Polelum
#10906.04.2017, 19:49

o to trzeba zapytać "Tomaszek8888" bo to on go widział jak zwija jakieś sreberka ...

Judasz
6 252
Judasz 6 252
#11006.04.2017, 19:49

albo kota...

Judasz
6 252
Judasz 6 252
#11106.04.2017, 19:50

110 do 108

lolla
316
lolla 316
#11206.04.2017, 19:51

albo psa:)

Profil nieaktywny
Polelum
#11306.04.2017, 19:52

jakiego kota ?

tego niepełnoletniego kota zawija w sreberka ?

na handel czy na szaszłyki ?

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#11406.04.2017, 19:53

Z meblami to sie zgodze, w Polsce stare meble to glownie mebloscianki z plyty robione na wysoki polysk.

Profil nieaktywny
Polelum
#11506.04.2017, 19:53

i jeszcze pies ,

ale pieski są Ok !

lolla
316
lolla 316
#11606.04.2017, 19:54

na rozmnażanie, bo w polsce bida. a tak się dopuści i coś będzie :)

lolla
316
lolla 316
#11706.04.2017, 19:55

ja mam jeszcze szczurka, ale jego to w kieszeni w razie co przewiozę:)

Profil nieaktywny
Polelum
#11806.04.2017, 19:56

dwa razy do roku , raz z rodowodem i raz bez , szybciej zejdą bo trochę tańsze będą ha ha !

Profil nieaktywny
Polelum
#11906.04.2017, 19:57

do czego ten szczur do konserw , czy do butelek ?

Judasz
6 252
Judasz 6 252
#12006.04.2017, 19:57

Wszystkie zwierzęta są ok. oprócz teściowej...

lolla
316
lolla 316
#12106.04.2017, 19:58

na maxa wykorzystać, masz rację:))

Profil nieaktywny
Polelum
#12206.04.2017, 19:58

to prawda , nawet żmije jej nie ruszą bo jak pogryzły ją w lesie na grzyba to wszystkie później wyzdychały ,

lolla
316
lolla 316
#12306.04.2017, 19:59

szczura też rozmnożę, a podobno rodzi się wiele. szkoda,że mam samca :( bo bogata bym była

Profil nieaktywny
Polelum
#12406.04.2017, 20:01

możesz kasować od dopuszczenia , a jak wieść się rozniesie do panny będą walić do Ciebie drzwiami , oknami , dziurami , taką falą uderzeniowa nad ranem !

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#12506.04.2017, 20:02

Przyszedl Judasz I podjudzil wszystkich, zrobil sie off top, moze bys se legnal ? :-)

Profil nieaktywny
Polelum
#12606.04.2017, 20:03

w sumie , biedny judasz może chory jest i tylko poszedł się napić wody z Lidla .

Judasz
6 252
Judasz 6 252
#12706.04.2017, 20:09

Nie ma ludzi zdrowych, są tylko nie zdiagnozowani...

lolla
316
lolla 316
#12806.04.2017, 20:10

dlatego lepiej nie chodzić do lekarzy :)

Judasz
6 252
Judasz 6 252
#12906.04.2017, 20:16

Nie przesadzaj

, ktoś akt zgonu musi wystawić...

lolla
316
lolla 316
#13006.04.2017, 20:23

no to już rodzina , sąsiedzi, czy przyjaciele zawołają. ale warto już umrzeć po powrocie, bo przynajmniej 4000 pogrzebowego dostaną :) a tutaj jak pokryje państwo to trzeba oddać.

Judasz
6 252
Judasz 6 252
#13106.04.2017, 20:24

Zainteresowanemu chyba wszystko jedno...

lolla
316
lolla 316
#13206.04.2017, 20:25

a kto to wie, jak on już nie żyje :)

jmariusz3
19 014
jmariusz3 19 014
#13306.04.2017, 20:34

#83 a ja sie martwie o te mlode osoby co spaly na lakcjach historii. W sumie o te stare co tez spaly tez sie martwie

Infidel
14 242
Infidel 14 242
#13406.04.2017, 20:41

Nie wazne kiedy, wazne z kim sie spi.

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#13506.04.2017, 21:10

Na jaka modle tez jest wazne :-)

Judasz
6 252
Judasz 6 252
#13606.04.2017, 21:15

Ważne żeby wszystkie śpiące osoby były zadowolone , nawet jeśli by trzeba było spać we dwóch czy we dwie...

Judasz
6 252
Judasz 6 252
#13706.04.2017, 21:21

Wracając do artykułu : przyznawać się kto i kiedy planuje wyjazd do kraju i na jak długo ?

jmariusz3
19 014
jmariusz3 19 014
#13806.04.2017, 21:27

13 czerwca , 3 tyg

Judasz
6 252
Judasz 6 252
#13906.04.2017, 21:29

jmariusz3

ale nie na stałe ?

jmariusz3
19 014
jmariusz3 19 014
#14006.04.2017, 21:32

3 tyg to wiecznosc ;)

Judasz
6 252
Judasz 6 252
#14106.04.2017, 21:32

Pytam, bo zastanawiam się skąd twórca artykułu wziął tych rozmówców.

Judasz
6 252
Judasz 6 252
#14206.04.2017, 21:34

Rozumiem że reszta , tak jak ja , będzie czekać na stosowne ustalenia na najwyższym szczeblu ?

jmariusz3
19 014
jmariusz3 19 014
#14306.04.2017, 21:37

Jeszcze raz.

Niektórzy Polacy już się pakują i wracają do ojczyzny

Czemu jak trzeba juz stad wyjezdzac to odrazu ma to byc powrot do ojczyzny?

Licze sie z tym ze tez stad bede sie zawijac, w sumie od dwoch trzech lat nad tym mysle, ale Polska to ostanie brane miejsce pod uwage.

Judasz
6 252
Judasz 6 252
#14406.04.2017, 21:39

Czyli artykuł ( lub jego przedruk ) został wyssany.... z czegoś tam bonć ?

Judasz
6 252
Judasz 6 252
#14506.04.2017, 21:49

ja , w tej chwili nawet nie wiem jak gdzie i kiedy załatwić paszport i badania dla szkockiej znajdy - kota, ale kierunek: ojczyzna faktycznie odległy

jmariusz3
19 014
jmariusz3 19 014
#14606.04.2017, 21:58

Wyjezdzalem w 2005 bo mialem dosc niekonczacych sie reform, potem reform tych reform i naprawiania tych reform po reformach itd. Gdzie nic nie mozna bylo zaplanowac na 5 lat do przodu, bo nie wiesz jaka nastepny rzad ma reforme w rekawie

Tu byl spokoj do akcji z referendum co do przyszlosci Szkocji, teraz doszedl Brexit i znowu plan na referendum, czyli pare lat w zawieszeniu i pare lat burdelu. Na cholere mi to.

Jw PL to ostatnie miejsce brane pod uwage bo...? Bo dalej reformy reform co ponoc maja narawic porzednie ( ale czemu z tego powodu znika Puszcza Bialowieska i inne drzewa na moim osiedlu ? heh )

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#14706.04.2017, 21:59

Wracaja ludzie, wiecej niz wczesniej, sama znam jedna pare, duzo zalezy of tego czy dzieci sa w szkole, wiadomo, ze nasze systemy edukacji nie sa kompatibilne.

Judasz
6 252
Judasz 6 252
#14806.04.2017, 22:02

Polonia amerykańska też wraca ?

jmariusz3
19 014
jmariusz3 19 014
#14906.04.2017, 22:02

...Wracaja ludzie, wiecej niz wczesniej, sama znam jedna pare...

czyli faktycznie,wczesniej nie znales nikogo kto wraca a teraz jedna para, 100% skok powrotow w twoim otoczeniu.

Infidel
14 242
Infidel 14 242
#15006.04.2017, 22:04

wszyscy wracamy,.

Ja czesto wracam pamiecia do tego piekniego dnia kiedy bylem jak mlody mustang z bujna grzywa i hyzym kopytem.

Judasz
6 252
Judasz 6 252
#15106.04.2017, 22:06

Jeden z moich znajomych chciał wrócić, ale jak to się skończyło to nie wiem, a druga znajoma Polka wróciła bo jej ojciec miał udar mózgu i jako jedyne dziecko nie miała wyboru... więcej powrotów nie pamiętam...

Judasz
6 252
Judasz 6 252
#15206.04.2017, 22:08

Oprócz Hanny Gronkieicz-Waltz która wróciła po pracy w instytucji finansowej w londku

jmariusz3
19 014
jmariusz3 19 014
#15306.04.2017, 22:08

Z mojego otocznie nikt, i nikt nie wspomina nawet o tym. Wiecej, kupuja mieszkania, rodza dzieci

Judasz
6 252
Judasz 6 252
#15406.04.2017, 22:09

Gronkiewicz :)

Judasz
6 252
Judasz 6 252
#15506.04.2017, 22:09

Artykuł na zamówienie PiS ?

Judasz
6 252
Judasz 6 252
#15606.04.2017, 22:12

Wracajcie, ale:

- nie wiadomo co z pracą

- nie wiadomo co z mieszkaniem

- nic nie wiadomo...

to po jakie cholere ,, wracajcie "

Infidel
14 242
Infidel 14 242
#15706.04.2017, 22:12

Z mojego otocznie nikt, i nikt nie wspomina nawet o tym. Wiecej, kupuja mieszkania, rodza dzieci

Wszyscy? Co sie na tym swiecie wyrabia.

Judasz
6 252
Judasz 6 252
#15806.04.2017, 22:13

Ja z kotem dzieci nie mam :)

jmariusz3
19 014
jmariusz3 19 014
#15906.04.2017, 22:13

No widzisz, takie mam otocznie

Infidel
14 242
Infidel 14 242
#16006.04.2017, 22:14

nie widze ale wierze na slowo.

jmariusz3
19 014
jmariusz3 19 014
#16106.04.2017, 22:14

Po 12 latach powrot do PL to tak naprawde uczenie sie tego kraju od nowa

Judasz
6 252
Judasz 6 252
#16206.04.2017, 22:16

Uważam że każdy z nas niejednokrotnie myślał o powrocie... ale brak jest przesłanek aby taką myśl poważnie wziąć pod uwagę...

Judasz
6 252
Judasz 6 252
#16306.04.2017, 22:19

Kocur - łajza cholerna poszedł gdzieś. jeszcze będę musiał płacić alimenty z gówniarza...

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#16406.04.2017, 22:32

Przeciez artykul jest na temat, ze "niektorzy Polacy wracaja, nie wiekszosc, czy iles tysiecy, wiec ja mam w otoczeniu taka jedna rodzine co wraca, gdyby myslec tak jak jmariusz I kazdy by mial w otoczeniu jedna rodzine co wraca to polowa by nas wyjechala.

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#16506.04.2017, 22:34

Oczywiscie gdyby one byly inne.

Judasz
6 252
Judasz 6 252
#16606.04.2017, 22:35

A ile Polaków w tym czasie pomimo Brexitu przyjechało na Wyspę?

Dlaczego pisze się o nielicznej garstce która z różnych przyczyn ( niejednokrotnie poważnych ) wraca do Polski

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#16706.04.2017, 22:38

Gdzies czytalam sondaze, ze 100 do 200tys. ma wrocic po brexicie, na 500tys co nie maja stalego rezydenta.

Judasz
6 252
Judasz 6 252
#16806.04.2017, 22:41

Cichosza , nie sondaże ale dane rzeczywiste. Ile osób wyjechał a ile w tym czasie pomimo ogłoszonego wyjścia UK z UE przyjechgało na Wyspy...?

Judasz
6 252
Judasz 6 252
#16906.04.2017, 22:43

Przepraszam za błędy...

jmariusz3
19 014
jmariusz3 19 014
#17006.04.2017, 22:48

Milion Polaków chce wyjechać z kraju, Emigracja zarobkowa: 3,1 mln Polaków rozważa wyjazd za granicę, Przygnębiający raport: Ok. 4 mln Polaków rozważa emigrację za pracą...

viteac
4 046 44
viteac 4 046 44
#17106.04.2017, 22:51

Pewno że tak. Ruch jest wzmożony jak diabli, po samych Cvikach widać, ludzie klepać pracę się starają już w Polsce.

Judasz
6 252
Judasz 6 252
#17206.04.2017, 22:51

... a 9 osób wyjechało z powrotem do kraju , bo deszcz na wyspach pada za często...

... albo hagis jest za mocno pieprzem przyprawiony...

Infidel
14 242
Infidel 14 242
#17306.04.2017, 22:54

Ale zes mi smaka narobil...

Judasz
6 252
Judasz 6 252
#17406.04.2017, 22:56

Gotujemy cóś?

Rosół z makaronem własnej roboty czy może bigos ?

Judasz
6 252
Judasz 6 252
#17506.04.2017, 22:57

Placki ziemniaczane ?

viteac
4 046 44
viteac 4 046 44
#17606.04.2017, 22:59

Haggis jest super.

viteac
4 046 44
viteac 4 046 44
#17706.04.2017, 23:00

Weźcie przestańcie, ja muszę się dostać do domu a nie na żarcie. Głodny jestem jak wilk.

Judasz
6 252
Judasz 6 252
#17806.04.2017, 23:04

A może kaszanka smażona z ziemniakami i surówką a kapusty kiszonej...

Judasz
6 252
Judasz 6 252
#17906.04.2017, 23:18

czeba iść spać bo jótro jezt dzień co czeba robić, znaczy pracować ...

Dobranoc Wszystkim :)

viteac
4 046 44
viteac 4 046 44
#18006.04.2017, 23:29

Smaka narobił i spać idzie. Co za człowiek :-)

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#18106.04.2017, 23:33

Chyba smarka, tak przez internet ;-)

maciejpierwszy7
244
#18207.04.2017, 05:04

Po trzech - czterech miesiacach beda spowrotem,A po drugie niech wyjezdzaja bedzie wiecej pracy dla nowo przyjezdnych.Obnizaja benefity to im nie oplaca sie tu siedziec.

A ceny nieruchomosci wogole nie wzrosly a odwrotnie , propaganda.

jmariusz3
19 014
jmariusz3 19 014
#18307.04.2017, 09:30

Jeden z glosow, chyba z komiji zdowia czy czegos tam, zachecajacy do powrotu do PL

- Jak panu nie pasuje, może się pan z kraju wynieść

TuneUp
78 452
TuneUp 78 452
#18407.04.2017, 09:31

jesli jarek wyciagnie nas z Unii, nasze paszporty beda tyle warte co za PRLu i skoncza sie wyjazdy

TuneUp
78 452
TuneUp 78 452
#18507.04.2017, 09:32

mohery, kosciol i pis sie beda cieszyc

jmariusz3
19 014
jmariusz3 19 014
#18607.04.2017, 09:33

Aaaaaa, debata byla o antykoncepcji, in vitro, tabletkach po. Katoliban rzadzi

TuneUp
78 452
TuneUp 78 452
#18707.04.2017, 09:35

tia, aborcja u chorej, zgwalconej dwunastolatki, gdy martwy plod zagraza jej zyciu bedzie juz niemozliwa. ma urodzic i ochrzic trupka!

Kataryna
4 739
Kataryna 4 739
#18807.04.2017, 09:37

#184 dlatego ja sie predzej o UK paszport postaram niz do PL wroce.

TuneUp
78 452
TuneUp 78 452
#18907.04.2017, 09:43

drogi kawalek papierka, ale chyba rzeczywiscie trzeba bedzie w niego zainwestowac, by byc odpornym na decyzje wariata

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#19007.04.2017, 09:54

Ktos ma racje-sa inne kierunki I Tam a nie do polakowa , pojade . z glupiego byc moze wzgledu .Synio sie tu urodzil , polski nie widzial , ma juz swoje kolezenstwo , Tam moga mu pluc od np gupich szkotow albo cus . neee , moze powrot do irlandii .

Mazio
10 190 1
Mazio 10 190 1
#19107.04.2017, 14:39

Musze sie wam przyznac tutaj po kryjomu:

ja gdy wracam z Polski, to wracam do domu.

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#19207.04.2017, 14:46
romek_sz
689
romek_sz 689
#19307.04.2017, 16:56

@184 [jesli jarek wyciagnie nas z Unii, nasze paszporty beda tyle warte co za PRLu i skoncza sie wyjazdy]

Czyli na teren Schengen nas nie wpuszczą? ;)

A poza tym:

"W myśl Konwencji Genewskiej (art. 1 A 3) za uchodźcę może być uznana osoba, która „na skutek uzasadnionej obawy przed prześladowaniem z powodu swojej rasy, religii, narodowości, przynależności do określonej grupy społecznej lub z powodu przekonań politycznych przebywa poza granicami państwa, którego jest obywatelem, i nie może lub nie chce z powodu tych obaw korzystać z ochrony tego państwa, albo która nie ma żadnego obywatelstwa i znajdując się na skutek podobnych zdarzeń, poza państwem swojego dawnego stałego zamieszkania nie może lub nie chce z powodu tych obaw powrócić do tego państwa”. Opuszczając państwo swojego obywatelstwa uchodźca rezygnuje z jego ochrony, uznając, że władze państwowe nie wywiązały się należycie z ciążących na nich obowiązków względem obywatela." -- wikipedia.pl

olobols55
5
#19407.04.2017, 17:24

No kufa ludzie...ja tu czuję sarkazm i niechęć do powrotu do posilandu.Ludziska kofane,trzeba i należy wracać,tu potrzeba na 500+ i na siamoloty pisioloty,i na drogi i na wsie...i na wszystko brakuje,a Wy nie chcecie funciaków dać dla ratowania KRAJU.Posprzedawać domy,auta i wszystko czego się dorobiliście,i pędem do Polski.Już widzę te pliki kasiory na pisiory durne pomysły wydane....ale propo kasiory,to jakby tak ze 100 tysi rodaków wracało i było tak łaskawe i pożyczyło po 10 funci,to zdecydowanie lepiej zainwestuje niż minister Morawiecki waszę CIĘŻKO ZAROBIONE PIENIĄZKI....Z góry dziekuję i pozdrawiam serdecznie,bezrobotny bez prawa do zasiłku,bez świadczeń medycznych po 30-tu latach pracy,GUUUUPI PATRIOTA

asbo
12 558 1
asbo 12 558 1
#19508.04.2017, 11:25

Nie sadze, zeby wrocila do Pl, nawet gdybym byla zmuszona opuscic Szkocje. Tam sie czuje bardziej obco niz tu. I fakt, ze jestem w stanie zrozumiec nawet pijacki belkot, wymamrotany miedzy czyma zembyma, wcale tego nie odczucia nie poprawia, wrecz przeciwnie :) po tylu latach poza krajem, domem staje sie to miejsce, gdzie czlowiek ma wszystko, co kocha, zasypia spokojnie i budzi sie zadowolony z tego, co widzi, gdy otworzy oczy (noo, chyba, ze ktos se okno oblepil portretami tesciowej :p)