Do góry

Odważny Polak dostanie medal od brytyjskiej policji

Łukasz pracuje w londyńskiej restauracji Fishmongers’ Hall. W ostatni piątek był w pracy, gdy 28-letni terrorysta Usman Khan wtargnął do sali, w której trwała konferencja prawników i zaczął nożem atakować bezbronnych ludzi. Dwie osoby zabił. Byli to 25-letni Jack Merritt i 23-letnia Saskia Jones. Zaatakował też inne osoby. Kilka ranił, w tym Łukasza. Ten bronił się przy pomocy kija. Wcześniej media na podstawie relacji szefa restauracji, w której pracuje Łukasz, podawały, że był to kieł narwala.

Wczoraj odważny Polak za pośrednictwem londyńskiej policji wydał oficjalne oświadczenie, w którym napisał: „Ja i inne osoby próbowaliśmy powstrzymać mężczyznę przed atakowaniem ludzi w budynku. Użyłem do tego znaleziony kij. Ktoś inny miał kieł narwala.

Mężczyzna zaatakował mnie, po czym wyszedł. Kilka osób poszło za nim, ale ja zatrzymałem się przy słupkach na moście. Zostałem ranny i później przewieziono mnie do szpitala”.

Dodał też, że gdy doszło do ataku, to działał instynktownie. Łukasz dochodzi teraz do siebie i prosi wszystkich o uszanowanie jego prywatności.

Szef Łukasza, Toby Williamson, w rozmowie z mediami ujawnił, że w pewnym momencie Łukasz został sam na sam z terrorystą, co dało innym ludziom czas na ucieczkę:

W pewnym momencie uderzył zamachowca w klatkę piersiową i odbił się od niej, wtedy wiedział już, że coś jest nie tak. A on miał na sobie tę kamizelkę. Później doszło do walki między nimi z użyciem noża. Łukasz został zraniony aż pięć razy. Był ciężko ranny, ale ani przez chwilę się nie zawahał. Później dołączyły do niego dwie lub trzy osoby. Napastnik uciekł po schodach, Łukasz biegł tuż za nim: był ranny, ale walczył do końca

– opowiadał Williamson.

W w starciu z Khanem wzięło udział co najmniej 10 osób. Gdy morderca wybiegł na London Bridge, zjawili się policjanci, którzy go zastrzelili.

Jak donosi Sky News, wszystkie osoby, które starały się powstrzymać zamachowca mają zostać odznaczone policyjnym medalem za odwagę.

Komentarze 73

Zbychu_zPlebani
4 871
#105.12.2019, 17:19

Ten Ukrainiec który ratował ludzi w Polsce dostał obywatelstwo PL, podobnie ten czarnoskóry mężczyzna we Francji dziecko uratował. Rząd UK powinien zrobić tak samo w tym przypadku.

elcomendante
901
#205.12.2019, 17:54

Pewnie ktos z jakiegos Animal association zaczál sie interesowac tym zebem,ze gatunek chroniony i na wymarciu...

Wiec chlopina roztropnie twierdzi,ze to kij byl.

Jaki medal,prace zabiera w restauracji,a potem jeszcze policji zabieral

zbytnik
20 534
zbytnik 20 534
#305.12.2019, 18:46

z kijem na noze ? no wiecej szczescia niz rozumu, ale brawa mimo wszystko...

zbytnik
20 534
zbytnik 20 534
#405.12.2019, 19:07

gram w taka gre soccers stars na komorce z graczami z calego swiata, wszystkie muslimy na zalobe po tym Khanie zmienily sobie team na taki zalobny…(w sensie kolor I wyglad ikon)

Zbychu_zPlebani
4 871
#505.12.2019, 21:09

W statki online gram. Ranga wielki admirał, ratio 48%.

szalony_mustang
2 384
#605.12.2019, 21:58

#4 mozna by podrzucic im troche pasow szahida, niech poprobuja troche u siebie w domach, rozerwia sie troche a nie tylko gry na komorce.

zbytnik
20 534
zbytnik 20 534
#705.12.2019, 22:03

taki z Arabi Saudyjskiej to calymi dniami siedzi I gra, wqrwia jescze tych swoich zeby naparzali na niewiernych, tamte Khany sluchaja I jest jak jest, on dupy nie ruszy by walczyc z amerykanskimi rurociagami swojej ropy...

szalony_mustang
2 384
#805.12.2019, 22:05

skonczy sie ropa, skonczy sie i prosperita

zbytnik
20 534
zbytnik 20 534
#905.12.2019, 22:08

nie tak szybko...coraz to nowe sa odwierty

szalony_mustang
2 384
#1005.12.2019, 22:15

skonczy sie skonczy, my tego juz co prawda nie dozyjemy, ale nastepne pokolenia beda mialy przerabane, wtedy dopiero zacznie sie migracja do europy.

zbytnik
20 534
zbytnik 20 534
#1105.12.2019, 22:17

cos Ty, tam bedzie duzo drapaczy chmor I beda ciagnac Europejczycy by sie wdrapac..:)

szalony_mustang
2 384
#1205.12.2019, 22:22

:) smieszy mnie jak czytam co do powiedzenia ma rodzina zamachowca-samobojcy, oni zawsze sa koorva zaskoczeni, zawsze koorva zdziwieni ze cos takiego mialo miejsce, nie spodziewalismy sie, taki spokojny, czuly ulozony, nie panie redaktorze nikt nic nie zauwazyl a jako pierwsi dali mu blogoslawienstwo, klamliwe pasozyty.

iwo
6 029
iwo 6 029
#1305.12.2019, 23:57

240

szalony_mustang

#10Dziś - 22:15

skonczy sie skonczy, my tego juz co prawda nie dozyjemy, ale nastepne pokolenia beda mialy przerabane, wtedy dopiero zacznie sie migracja do europy.

z 9 wiekow chrzescijanska europa lupala gdzie i co popadnie..

Te kraje by sobie swietnie radzily gdyby tam sie dobrotliwi Europejczycy nie zapuszczali..

iwo
6 029
iwo 6 029
#1405.12.2019, 23:58

240

szalony_mustang

#12Dziś - 22:22

:) smieszy mnie jak czytam co do powiedzenia ma rodzina zamachowca-samobojcy, oni zawsze sa koorva zaskoczeni, zawsze koorva zdziwieni ze cos takiego mialo miejsce, nie spodziewalismy sie, taki spokojny, czuly ulozony, nie panie redaktorze nikt nic nie zauwazyl a jako pierwsi dali mu blogoslawienstwo, klamliwe pasozyty.

to tak jak sasiad co zabil/zgwalcil... zawsze kazdy gada ze dobry chlopak z sasiedztwa.. jak ten Polak z Hull, mily cichy a creep, gwalciciel i morderca:)

szalony_mustang
2 384
#1506.12.2019, 00:21

tu nie chodzi o sasiadow a o najblizsza rodzine, ktora doskonale wiedziala lub co najmniej zdawala sobie sprawe z planow pobratymca ale nikt nawet nie staral sie go powstrzymac. Dzis dla publiki graja zaskoczonych i wyklinaja go a tak naprawde sa z niego niesamowicie dumni.

szalony_mustang
2 384
#1606.12.2019, 00:26

#13 czy to daje im prawo do inwazji na europe? oko za oko?

Infidel
11 840
Infidel 11 840
#1706.12.2019, 07:28

Wedlug liberalow i walecznych lewicowych ...tak.

Jak twoj dziadek ukradl mojemu dziadkowi mlotek i ja pojde do twojego domu i zabiore w zamian toster...to jestem nienormalny.

Jak przyjedzie tutaj koleszka z bliskiego wschodu i zrobi lomot to, to w sumie jest okej, bo oni maja pod gorke, bo mysmy ich napadali w 1000 lat temu.

harrier
8 936
harrier 8 936
#1806.12.2019, 13:09

17

dziadek ukradl mlotek czy tam krowe Twojemu, skazal go na nedze, Twojego fatra na niedozywienie i Ty tez jakis pokurczony z biedy i braku perspektyw, a moj ociec wypielegnowany na tym, co dziadek zrabowal i ja ladna i wyksztalcona, wiem, jak wycyckac Twoje plemie z tego, co tam jeszcze macie...

no i jak Ty, pokurczu, przyjdziesz mi pod palacem manifestowac, to ja sie zdziwie, czego Ty ode mnie chcesz!

Bottom line: potepiam wszelkie akty terrorystyczne, zeby nie bylo!

zbytnik
20 534
zbytnik 20 534
#1906.12.2019, 13:24

Jak przyjedzie tutaj koleszka z bliskiego wschodu i zrobi lomot to, to w sumie jest okej, bo oni maja pod gorke, bo mysmy ich napadali w 1000 lat temu.

Nie tak bylo, nikt na Polwysep Arabski nie napadal, bo tam gowno bylo, piasek, namioty jakis pokurczow co pili mocz wielblada I tyle. To oni napadli na sasiadow, zajeli Jerozolime I pol owczesnego swiata, teraz aspiruja do Europy I moze sie im udac przy sredniej dzietnosci 5, we Francji juz to widac...

annx90
1 053
annx90 1 053
#2006.12.2019, 16:46

Oto bohaterowie na jakich zasługuje świat

omegan
5 565
omegan 5 565
#2106.12.2019, 20:23

znow nie bylo zadnej kobiety wsrod bohaterow?

ooooow. taka szkoda

;)

zbytnik
20 534
zbytnik 20 534
#2206.12.2019, 20:26

stara robi obiad a wieczorem loda, ech zycie jak co dzien...

kijevna
17 591
kijevna 17 591
#2306.12.2019, 21:05

Znow? Byla kobieta, ktora zaryglowala drzwi do lokalu przed terrorysta jakis czas temu. Napluto na nia, ze na pewno sluchala tylko czyichs polecen...

Natomiast ani w jednym, ani w drugim przypadku na pewno nie bylo tam tomusia:) Bo nawet przez internet nie potrafi nikomu skopac tylka:) Jedynie o tym gadac:)

Zbychu_zPlebani
4 871
#2406.12.2019, 21:27

Z tego co przeczytałem w prasie to policja ma uhonorować 10 osób za bohaterstwo, ale nie podano płci.

Po zabójstwie brytyjskiego żołnierza Lee Rigby pierwsza zareagowała kobieta Ingrid Loyau-Kennett. Można poczytać o tym w necie. Kobieta cierpi teraz na PTSD.

Zbychu_zPlebani
4 871
#2506.12.2019, 21:30
harrier
8 936
harrier 8 936
#2606.12.2019, 21:53

'znow nie bylo zadnej kobiety wsrod bohaterow'

I wsrod terrorystow tez nie bylo, co jest z tymi kobietami, czemu nie napadaja na przechodniow?!

omegan
5 565
omegan 5 565
#2706.12.2019, 22:18

:)

jakze latwo was sprowokowac

harrier
8 936
harrier 8 936
#2806.12.2019, 22:58

no ale wlasnie nielatwo 'nas' sprowokowac: nie rzucamy sie z nozem na przechodniow jak nawiedzone facie! nie trzeba bohaterow z klami, gasnicami itp., zeby 'nas' poskramiac. Nie swirujemy tak czesto jak faceci.

Infidel
11 840
Infidel 11 840
#2906.12.2019, 23:47

Wystarczy maly poskramiacz.

kijevna
17 591
kijevna 17 591
#3007.12.2019, 02:29

Heh, super recepta Infidel na terroryzm, a jaka prosta! Teraz 'tylko' zastosowac!

iwo
6 029
iwo 6 029
#3107.12.2019, 15:19

14 571

zbytnik

#19Wczoraj - 13:24

Jak przyjedzie tutaj koleszka z bliskiego wschodu i zrobi lomot to, to w sumie jest okej, bo oni maja pod gorke, bo mysmy ich napadali w 1000 lat temu.

Nie tak bylo, nikt na Polwysep Arabski nie napadal, bo tam gowno bylo, piasek, namioty jakis pokurczow co pili mocz wielblada I tyle. To oni napadli na sasiadow, zajeli Jerozolime I pol owczesnego swiata, teraz aspiruja do Europy I moze sie im udac przy sredniej dzietnosci 5, we Francji juz to widac...

co ty opowiadasz... porazajaca ignorancja..kto napadl na Jerozolime? Najpierw imperium rzymskie, potem Wyprawy krzyzowe, nawet Brytole ogarneli sobie Jerozolime..

warto sobie przypomniec historie..

do tego na polwyspie arabskim kwitly pierwsze cywilizacje..

Poczytaj o Sumerach, Mezopotamii.. Babilon i Hamurabii, kojarzysz? nie wiem ogarniasz takie piramidy? to tez bliski wschod:) Petra?

Hamurabii proponal zab za zab z tysiac lat wczesniej niz postawl pewnie stary testament...

wiec co jak co, ale kultury i korzeni nie da sie im zabrac:)

A i za chrzescijanskich czasow Z Jerozolimy pogoniono Zydow.. Za Ottomana mogli sobie Zydzi wrocic na swoje miejsce:)

faktycznie same siki wielblada i piasek:)

zbytnik
20 534
zbytnik 20 534
#3207.12.2019, 15:34

Co Ty mnie mowisz? wiesz gdzie byla Mezopotania, gdzie ojczyzna Sumerow ? To dzisiejszy Iran I Pakistan, dorzecze Eufratu, Hamurabii tez kurna byl ze stepow poludniowej Azjii…

Na Polwyspie Arabskim nic nie bylo oprocz paru miast jak Mekka obslugiwanych przez Zydow, z ktorymi Mahomet po wczesniejszej nauce chcial sie rozprawic...

iwo
6 029
iwo 6 029
#3307.12.2019, 15:38

wybacz tracisz moj czas.. ja rozumiem, ze jedni moga byc mniej, lub wiecej inteligentni.. i to jest ok

ale na ignorantow szkoda mi czasu..

zbytnik
20 534
zbytnik 20 534
#3407.12.2019, 15:40

wyluszcz gdzie popelnilem blad, oprocz tego, ze z durnota gadam ?

iwo
6 029
iwo 6 029
#3507.12.2019, 15:43

nie ma czasu by pogrubiac 14582 wpisow.. wyedukuj sie jezeli chcesz byc partnerem do rozmowy..

Ivanka na G20 mi sie jakos skojarzyla..

zbytnik
20 534
zbytnik 20 534
#3607.12.2019, 15:46

Nie, iwo babola strzelilas jak zawsze, nie masz pojecia o historii a juz o geografii to w ogole, powiedz gdzie sie pomylilem ?

iwo
6 029
iwo 6 029
#3707.12.2019, 15:47

wskaz mi prosze te stepy poludniowej azji.. zaciekawiles mnie:)

zbytnik
20 534
zbytnik 20 534
#3807.12.2019, 15:49

Afganistan, Irak, Iran

iwo
6 029
iwo 6 029
#3907.12.2019, 15:54

I to jest Azja..

Otworz mape.,. zejdz z emito.. poswiec czas na cos pozytecznego..

zbytnik
20 534
zbytnik 20 534
#4007.12.2019, 15:56

Iwo jezdzisz po swiecie, mowisz, ze nikt Cie nie chcial zgwalcic jeszcze, lyknij troche geografi :)

iwo
6 029
iwo 6 029
#4107.12.2019, 16:00

Duzo krajow Poludniowej Azji i Bliskiego wschodu ogarnelam:)

jak to mowia... trzeba bylo sie uczyc:)

zbytnik
20 534
zbytnik 20 534
#4207.12.2019, 16:02

mowia, ze podroze ksztalca, ale dalej nie wiesz gdzie lezala Mezapotania...

zbytnik
20 534
zbytnik 20 534
#4307.12.2019, 16:05

w dorzeczu Tygrysu I Eufratu podpowiem...

iwo
6 029
iwo 6 029
#4407.12.2019, 16:11

jestem dobra w couching: czyli jakie kraje ?

zbytnik
20 534
zbytnik 20 534
#4507.12.2019, 16:15

na pewno nie Arabia Saudyjska jak sugerowalas, wez sie cofnij do podstawowki, nie mam ochoty nikogo uczyc podstawowych rzeczy..

iwo
6 029
iwo 6 029
#4607.12.2019, 16:17

ja sie sugerowalam polwyspem arabskim...

Jak w Twoim wpisie "Nie tak bylo, nikt na Polwysep Arabski nie napadal, bo tam gowno bylo, piasek, namioty jakis pokurczow co pili mocz wielblada I tyle"

skad ta Arabia Saudyjska?

zbytnik
20 534
zbytnik 20 534
#4707.12.2019, 16:20

powiedzialas jakie kraje, wiec Ci wspolczesne podalem, chyba nie chcesz rozmawiac o Persji czy tam Sumerach I Babilonczykach..?

iwo
6 029
iwo 6 029
#4807.12.2019, 16:29

podales mi kraje? Skad arabia saudyjska, Skad Afganistan w temacie.. sorry nie nadazam.

Pa

omegan
5 565
omegan 5 565
#4907.12.2019, 16:30

pogodze was - razem strzelacie sobie samoboje, choc fakt, iwo bardziej sie zaorala tym polwyspem arabskim ;]

iwo
6 029
iwo 6 029
#5007.12.2019, 16:35

moge sie mylic.. I chętnie poszerzę wiedzę gdzie żeby zapchać braki:)

zbytnik
20 534
zbytnik 20 534
#5107.12.2019, 16:48

no zaooralas sie Iwo, co tu dalej gadac, moze ta sobota, moze Twoj slabszy dzien…?

iwo
6 029
iwo 6 029
#5207.12.2019, 17:51

ja sie zaoralam? gdzie:) hahaha jestes oderwany od rzeczywistosci level kosmos:)

tak zaoralam sie, wybacz ale od tej pory bede cie ignorowac.. obraza mnie dawanie tobie uwagi.. nie ma komu.. nie ma czemu..

zero wiedzy ogolnej, tylko tysiace przelanych frustracja postow..

omegan
5 565
omegan 5 565
#5307.12.2019, 18:21

a tu: na polwyspie arabskim kwitly pierwsze cywilizacje..

zbytnik
20 534
zbytnik 20 534
#5407.12.2019, 20:41

juz nawet Tomus Cie wytyka, chociaz on tez z historii noga, he he, zero wiedzy ogolnej ja ?

omegan
5 565
omegan 5 565
#5507.12.2019, 21:48

lol

twoj poziom od iwo odstaje o tyle co w google wyszperales ;]

jestes zerem, to wiedza niemal wszyscy ktorzy mieli kontakt z emito.

zbytnik
20 534
zbytnik 20 534
#5607.12.2019, 22:02

he he , zagialem Cie z wiedzy powszechnej juz tyle razy a z historii nie wspomne, ze pomine ten komentarz milczeniem…

Jak tam arabowie na bliskim wschodzie, dalej siedza w Jerozolimie 2 tys lat :)

iwo
6 029
iwo 6 029
#5707.12.2019, 22:17

Podsumowujac..

1:mezopotamia byla pierwsza cywilizacja..

2;rozwinela sie na m.in polwyspie arabskim

3: Kuwejt, Irak (kiedys tam znajowal sie Babilon) znajduja sie na polwyspie arabskim

Historia i podroze naprawde pozwala zrozumiec duzo wiecej z tego co sie dzieje na swiecie:)

zbytnik
20 534
zbytnik 20 534
#5807.12.2019, 22:26

podsumowujac to jestes glabem Iwo:

1. Egipt byl duzo starsza cywilizacja

2. Nic sie na Powyspie Arabskim nie rozwinelo do VII wieku naszej ery…

3 Irak nie znajduje sie na Powyspie Arabskim

Historia I podroze, niewiele Cie nauczyly...

iwo
6 029
iwo 6 029
#5907.12.2019, 22:35

1: jak duzo starsza:)

2: A co sie stalo VII wieku?:)

3: A jakie kraje sie znajduja na Polwyspie Arabskim?

Jestem naprawde otwarta na nauke... moze sie czegos nowego naucze

zbytnik
20 534
zbytnik 20 534
#6007.12.2019, 22:38

nie chce mi sie tlumakow uczyc, do Mahometa przydroznego kupca archaniol zawital w 650 ktoryms roku naszej ery, dalej se poczytaj co sie stalo...

iwo
6 029
iwo 6 029
#6107.12.2019, 22:42

O ja.. to ty jeszcze arabow z muzulmaninami mieszasz...

niezle naprawde niezle...

zadziwiajace, napradwde.

Mam nadzieje ze cos Ci zatlilo w glowie.. niech 1% zostanie.. to i tak sukces.

Pewnego dnia gdzies zablysniesz tym czego dzis sie nauczyles..

tzn social coin:) moj dar dla Ciebie:)

zbytnik
20 534
zbytnik 20 534
#6207.12.2019, 22:45

prawie wszyscy Arabowie sa muzulmaninami nic nie mieszam, ten lud sie wywodzi z pustyn polwyspu arabskiego...

iwo
6 029
iwo 6 029
#6307.12.2019, 22:46

prawie wszyscy Polacy sa katolikami.. stad okaze ci dobroc i zakonczmy temat:)

zbytnik
20 534
zbytnik 20 534
#6407.12.2019, 22:49

tak, masz racje, jestesmy katolikami, ale nie konczmy tematu, milo sie okazac taka ignorantka w kazdej dziedzinie, czy to historia, czy Geografia :)

iwo
6 029
iwo 6 029
#6507.12.2019, 22:52

Miedzy Arabami i Islamem jest jakies 16 wiekow;)

Miedzy kultura iwieńska (zalazki Polski) a piastami jakies 26w (moge sie mylic)

nie myl pochodzenia z religia.. religia strasznie oglupia ludzi:)

zbytnik
20 534
zbytnik 20 534
#6607.12.2019, 22:55

Nie myle, powiedzialem ze 95% Arabow jest muzumanami I to jest prawda, tak samo jak, ze 90% Polakow jest katolikami, o co Ci chodzi, nic nie myle...

zbytnik
20 534
zbytnik 20 534
#6707.12.2019, 22:59

Co do Slowian to przybylismy na te tereny w VI I VII wieku znad Dniestru...wczesniej tu inne kultury zyly...

Infidel
11 840
Infidel 11 840
#6807.12.2019, 23:01

A cala swita przybyla z okolic Iranu wczesniej...stad indo-europejski jezyk. Mamy duzo wspolnego z hinduskim np.

iwo
6 029
iwo 6 029
#6907.12.2019, 23:01

Żebyś nie odświeżał - już nie czytam i ignoruje

zbytnik
20 534
zbytnik 20 534
#7007.12.2019, 23:04

Cyganie maja duzo wspolnego z hinduskim, ztamtad ich wygnali na poczatku naszej ery...

zbytnik
20 534
zbytnik 20 534
#7107.12.2019, 23:06

my tak srednio, Czingis han nas oszczedzil, nie bylo co rabowac, biedota...

Profil nieaktywny
dminiczka9
#7212.12.2019, 16:57

Szukam miłego i kulturalnego faceta na sex spotkania lub stały zwiazek.

Mam na imię Monia lat 24, wzrost 169cm,

wiecej moich nagich fotek i kontakt do mnie tu- www.paniedzis.pl

i wyszukaj mnie po niku: Gabi5 napisz do mnie i spotkajmy sie!

awojtas39
334
awojtas39 334
#7312.12.2019, 18:58

Polak ,który dzielnie walczył z terrorystą powinien dostać

obywatelstwo brytyjskie