Do góry

Pandemia koronawirusa nie zwalnia najemców z opłacania czynszu

Niedawno zarządzono, że właściciele domów, którzy ze względu na pandemię mają problemy ze spłatą kredytu hipotecznego, mogą ubiegać się o zawieszenie uiszczania rat na okres trzech miesięcy.

Niektórzy najemcy mieli nadzieję, że w związku z taką decyzją, również wynajmujący zrezygnują z pobierania czynszu. Organizacje studenckie wezwały właścicieli lokali do zaprzestania pobierania należności od studentów, którzy wrócili do domów na czas epidemii.

Ben Beadle, dyrektor National Residential Landlords Association podkreśla jednak, że lokatorzy nie powinni traktować koronawirusa jako „zielonego światła” do niepłacenia czynszów. Przyznaje jednak, że w tym trudnym czasie właściciele lokali powinni być jednak bardziej elastyczni dla osób, które mogą mieć problem z płynnością finansową w związku z wybuchem pandemii.

Beadle zachęca lokatorów i landlordów do podjęcia negocjacji. Pewnym rozwiązaniem może być nie tylko całkowite umorzenie płatności za czynsz, ale odroczenie opłat w czasie.

Rząd ogłosił zakaz eksmisji w Anglii i Walii – na razie obowiązuje on przez trzy miesiące. Podobne rozwiązanie rozważa Szkocja.

Komentarze 109

Infidel
14 242
Infidel 14 242
#210.04.2020, 16:03

Placic, placic nie marudzic. Co ze niema? Jakie nie ma?

harrier
10 851
harrier 10 851
#310.04.2020, 18:04

Stary zle spi, bo ma zaplacic Infidelowi, a nie mamy kasy.

Wnerwilam sie i dzwonie do Infidela: 'Halo? Nie zaplacimy, bo nie mamy kasy'.

I teraz bidny Infidel zle spi.

Dovahkiin
106
Dovahkiin 106
#410.04.2020, 18:24

Hmmm... Ale skoro zwykly czlowiek ma placic to znaczy, ze Landlord bedzie mial kase, wiec jakim cudem taki ktos ma miec problemy ze spłatą kredytu hipotecznego z tego tytulu?

Amitorybka
11 812 57
Amitorybka 11 812 57
#510.04.2020, 19:01

Bo może chwilowo nie pracuje i liczy na te pieniadze żeby przeżyć. Poza tym często oprócz samego czynszu są tez inne koszty związane z posiadaniem mieszkania. Zreszta przerwa w spłacaniu mortgage nie jest za friko, będzie od tego naliczany procent. Nawet jeżeli teraz się czegoś nie zapłaci to i tak kiedyś będzie trzeba...

Kataryna
4 739
Kataryna 4 739
#610.04.2020, 19:26

#4 A moze akurat Landlord placi uczciwie raty, skad zalozenie ze nie?

Igor89a
1 574
Igor89a 1 574
#910.04.2020, 20:37

#8 E Dyda??

Wypad "no ta" xD ;)

Munchybox
1 236
Munchybox 1 236
#1010.04.2020, 21:22

Moze skonczy sie era airb&b.

Ceny wynajmu I kupna obniza sie, I wybor bedzie wiekszy.

Skoncza sie czasy posiadaczy dziesiatek nieruchomosci, pustych mieszkan, paskudnych pudelek, nalepionych przy drzwiach wejsciowych do budynkow.

Amitorybka
11 812 57
Amitorybka 11 812 57
#1110.04.2020, 21:28

mam nadzieje, ze nie, bo sama wole apartament, niż hotel.

Munchybox
1 236
Munchybox 1 236
#1210.04.2020, 21:35

Oczywiscie, Twoja potrzebna skorzystania z "apartamentu" dwa razy w roku, przez kilka dni jest wazniejsza niz potrzebna innego czlowieka/rodziny to wynajecia/posiadania mieszkania/domu w ktorym moze godnie zyc, i na ktore jest w stanie zarobic pracujac na jednym etacie.

Amitorybka
11 812 57
Amitorybka 11 812 57
#1310.04.2020, 21:39

moje potrzeby, czy innych potrzeby są tak samo ważne pewnie, ale nie wnikam.

Profil nieaktywny
Delirium
#1410.04.2020, 22:15

O, komunistki... Munchybox, na traktory! :P

Munchybox
1 236
Munchybox 1 236
#1510.04.2020, 22:36

#14 zadne komunistki...na traktory?Wyrzuc z glowy the sentymenty. Jak nazwiesz kogos kto posiada, przykladowo 60 nieruchomosci w Edynburgu, I dzieki kreatywnej ksiegowosci nie placi zadnych podatkow. Pewnie wszyscy patrza na niego z podziwem, ze taki obrotny.

A ten co pracuje na dwa etaty, z ktorego oplaca rent I council tax, to nieudacznik I idiota...

#13 naprawde?Potrzeba tanich wakacji rowna sie potrzebie posiadania dachu na glowa?

Profil nieaktywny
Delirium
#1610.04.2020, 22:51

No i? Zabierzmy bogatemu, dajmy ubogiemu?

Jeżeli nie stać mnie na życie w dużej aglomeracji, to żyję i pracuję gdzie indziej.

Profil nieaktywny
Delirium
#1710.04.2020, 22:53

...a ile płaci podatku ten bogatszy ode mnie, to nie moja sprawa. On nie sprawdza moich rozliczeń, od tego są odpowiednie instytucje? ;)

Amitorybka
11 812 57
Amitorybka 11 812 57
#1810.04.2020, 22:57

#15 „pewnie wszyscy” znaczy kto? Może pisz w swoim imieniu jak już kogoś oceniasz. Bo mi nawet do głowy nie przyszły takie porównania, tak samo jak porównywanie i ocenianie ludzkich potrzeb, bez sensu.

Profil nieaktywny
Delirium
#1910.04.2020, 23:00

Przepraszam, Munchybox, ale w tej kwestii nie dojdziemy do porozumienia. :)

szalony_mustang
4 828
#2010.04.2020, 23:21

Jak nazwiesz kogos kto posiada, przykladowo 60 nieruchomosci w Edynburgu, I dzieki kreatywnej ksiegowosci nie placi zadnych podatkow. Pewnie wszyscy patrza na niego z podziwem, ze taki obrotny. A ten co pracuje na dwa etaty, z ktorego oplaca rent I council tax, to nieudacznik I idiota...

jakby Ci to powiedziec Munchy by Cie nie urazic... tak, tak wlasnie uwazam :)

szalony_mustang
4 828
#2110.04.2020, 23:25

Ale pociesze Cie, Munchy. gdyby nie bylo nieudacznikow, to nie bylo by obrotnych, wiec jestescie niezbedni w spoleczenstwie. Dziekuje Wam za to w imieniu obrotnych :)

Munchybox
1 236
Munchybox 1 236
#2210.04.2020, 23:29

#20 nie uraziles

#16 nie, nie trzeba nikomu zabierac. Na pewno sa inne rozwiazania. Jest 2020 a nie czasy "na traktory"

#18 alez z sensem, no I nie wiem co ci po glowie chodzi, na szczescie

szalony_mustang
4 828
#2310.04.2020, 23:32

Munchy, nie jestem w stanie zrozumiec, jak czlowiek ktory zapierdziela na dwa etaty nie jest w stanie uzbierac na depozyt.

Munchybox
1 236
Munchybox 1 236
#2410.04.2020, 23:37

#23 Mustang, ale dlaczego czlowiek musi zapierdzielac na dwa etaty, zeby cokolwiek uzbierac?

Czlowiek powinien pracowac na jeden etat, odlozyc, zaplacic rachunki, zaplacic za wakacje I oplacic dziecku (jak takie posiada)lekcje pianina I baletu albo jazdy konnej.

szalony_mustang
4 828
#2510.04.2020, 23:40

O to wlasnie chodzi, ze wiekszosc ludzi potrafi to wszystko utrzymac z jednego etatu, wiec wytlumacz mi jak to jest ze ktos pracuje na dwa etaty, a mimo to nie potrafi oszczedzic. A potem ma pretensje do garbatego, ze ma dzieci proste.

Profil nieaktywny
Delirium
#2610.04.2020, 23:43

I oczywiście może to wszystko osiągnąć - jak wspomniany przez ciebie właściciel sześćdziesięciu mieszkań. ;)

Profil nieaktywny
Delirium
#2710.04.2020, 23:50

Równie dobrze możesz skierować swój hmmm... zarzut do -przykładowo- producenta telefonów, że mógłby zarabiać np. nie 40, a 2%, bo potrzebujesz pieniędzy na balet czy tam "balety", lepszą szynkę, czy na depozyt. "Ziarnko do ziarnka" - problemu z tą zasadą nie miał właściciel sześćdziesięciu mieszkań. ;)

Munchybox
1 236
Munchybox 1 236
#2810.04.2020, 23:55

#25 raczej nie z etatu na ktorym zarabiaja minimala, £8.20 za godzine...

szalony_mustang
4 828
#2910.04.2020, 23:57

Munchy, jest taka zasada, zarabiasz tyle ile jestes warta.

Munchybox
1 236
Munchybox 1 236
#3011.04.2020, 00:00

#27 pretensje to raczej mam do rzadu, ze pozwala na niekontrolowane rozsiewanie sie airb&b, I nie tylko jest to powodem windowania cen nieruchomosci ale niszczy poczucie przynaleznosci, bezpieczenstwa, pomocy sasiedzkiej wsrod mieszkancow.

Munchybox
1 236
Munchybox 1 236
#3111.04.2020, 00:04

#29 a komu to oceniac Ile jestem warta?

I coz warta jest taka ocena?

W sumie swietnie, ze o tym wspomniales.

Bo wlasnie w czasach zarazy wychodzi na jaw kto jest Ile warty.

Poza tym ta "wartosc" nie ma NIC wspolnego z podstawowymi prawami czlowieka.

szalony_mustang
4 828
#3211.04.2020, 00:05

niszczy poczucie przynaleznosci, bezpieczenstwa, pomocy sasiedzkiej wsrod mieszkancow.

tu Cie kompletnie nie rozumiem. Nie wiem gdzie mieszkasz, ale tu gdzie mieszkam ja rosnie poczucie przynaleznosci, tak jak ja moge zawsze liczyc na sasiedzka pomoc, tak moi sasiedzi moga zawsze liczyc na moja pomoc.

szalony_mustang
4 828
#3311.04.2020, 00:07

a komu to oceniac Ile jestem warta?

Ty wyceniasz siebie, tylko Ty, i jedynie od Ciebie samej zalezy czy sprzedasz sie za £8.20 czy za £28

szalony_mustang
4 828
#3411.04.2020, 00:17

Poza tym ta "wartosc" nie ma NIC wspolnego z podstawowymi prawami czlowieka.

czy podstawowym prawem czlowieka jest posiadanie domu z ogrodem? nie uwazasz ze podciaganie wszystkiego pod ograne kiedys haslo "wszyscy maja po rowno" to utopia? dlaczego ktos zdolny, posiadajacy rzadkie umiejetnosci ma miec tyle samo co jelop spedzajacy dzien na sofie z piwem w reku?

Munchybox
1 236
Munchybox 1 236
#3511.04.2020, 00:26

Alez niech zarabiaja wiecej I Maja wiecej.

Tylko Ile wiecej?

"Najlepiej zarabiającym piłkarzem tego sezonu jest Lionel Messi. Argentyńczyk zainkasował 130 milionów euro. Większą część tej sumy stanowi kontrakt z Barceloną, na mocy którego gwiazda Barcelony zarabia 86,9 miliona euro brutto. Drugie miejsce zajął Cristiano Ronaldo, który zarobił 113 milionów euro."

Profil nieaktywny
Delirium
#3611.04.2020, 00:28

Ci wstrętni, straszni turyści - dają zarobić liniom lotniczym, sklepikarzom, restauratorom, sprzedawcom pamiątek, producentom odzieży outdorowej, dokładają się do utrzymania zabytków, muzeów, linii kolejowych... i temu frajerowi od sześcdziesięciu mieszkań. ;)

Munchybox, Uber nie burzy twojej wizji świata? Albo Amazon?

szalony_mustang
4 828
#3711.04.2020, 00:28

no i wracamy do postu #33, zarabiasz dokladnie tyle, na ile wyceniasz siebie (swoj czas i swoje umiejetnosci), a tu gornej granicy brak :)

Munchybox
1 236
Munchybox 1 236
#3811.04.2020, 00:30

No wlasnie brak...

szalony_mustang
4 828
#3911.04.2020, 00:31

i tego wlasnie Munchy Ci zycze, braku ograniczen :)

Profil nieaktywny
Delirium
#4011.04.2020, 00:32

Zarabiają dokładnie tyle, na ile wycenił ich rynek - kluby, sponsorzy, reklamodawcy i kibice. Za swoje pieniądze dają zatrudnienie armii ludzi - od pracowników stacji telewizyjnych po robotników składających Bentleye.

kijevna
18 938
kijevna 18 938
#4111.04.2020, 00:59

Kolejny kryzys za rogiem, a niektorym nadal nic nie zaswiecilo.

Profil nieaktywny
Delirium
#4211.04.2020, 01:04

...że o paparazzich i dziennikarzach plotkarskich portali nie wspomnę - tych samych, które śledzą zarobki celebrytów, aby kłuły one w oczy Munchybox. ;)

Patrzę na to inaczej - nie mam nic przeciwko temu, żeby ktoś zarabiał tyle, ile inni chcą mu zapłacić. :)

kijevna
18 938
kijevna 18 938
#4311.04.2020, 03:39

Nie wazne ile ktos chce komus zaplacic, zarabia sie tyle na ile sie siebie wycenia hehe, keine grenzen! Leze i kwicze:)

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#4511.04.2020, 10:00

#43

....ale zeby o 3-ej w nocy na emito siedziec?

Munchybox
1 236
Munchybox 1 236
#4611.04.2020, 10:00

Ciezko sie chlopaki z Wami rozmawia.

A te kluby, jak bankrutowaly, jakos tak kilka lat temu,to kogo prosily o wsparcie, a banki podczas kryzysu, a Branson za kazdym razem jak my cos nie wychodzi to gdzie biegnie, Malo co Nog nie polamie I pyta o pieniadze.

Masowa turystyka przynosi wiecej strat niz pozytku.

O celebrytach to nie chce mi sie pisac, niektorzy wierza w boga, inni w krolowa, a jeszcze inni w jakiegos celebryte/influencer (jak ja nie znosze tego slowa).

Munchybox
1 236
Munchybox 1 236
#4711.04.2020, 10:03

#36 Uber I Amazon tez!:-)

Profil nieaktywny
Delirium
#4811.04.2020, 10:07

A dlaczego ma nie pytać o pieniądze? Bo już ma?

Munchybox, rozumiem twoją wersję idealnego świata, ale jest ona naiwna jak rysunek czterolatka. :)

Btw

jeździsz volkswagenem z lat sześćdziesiątych, kupionym do spółki z paczką długowłosych przyjaciół? ;)

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#4911.04.2020, 10:08

#48

Ja jezdze,Passatem.A co?

Profil nieaktywny
Delirium
#5011.04.2020, 10:11

Iii... nowobogacki. ;)

szalony_mustang
4 828
#5111.04.2020, 10:11

Nie wazne ile ktos chce komus zaplacic, zarabia sie tyle na ile sie siebie wycenia

naczelny przyglup emito znow nie zalapala o co biega... to akurat ok, idioci sa niezbedni w spoleczenstwie :)

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#5211.04.2020, 10:12

Juz chociaz ty nie zazdrosc

Profil nieaktywny
Delirium
#5311.04.2020, 10:16

#52:

Ja ci zazdroszczę tych wszystkich wyniesionych z roboty kurczaków, które możesz zmieścić w bagażniku.

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#5411.04.2020, 10:20

#53

To passerati estate :)

Profil nieaktywny
Delirium
#5511.04.2020, 10:21

Kurczaki twierdzą że grand caravan.

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#5611.04.2020, 10:22

No,dla nich,to juz caravan....

Profil nieaktywny
Delirium
#5711.04.2020, 10:33

Nie trzymaj ich w lodówce, bo dostaną ptasiej grypy.

bus_37
Dundee
24 199 114
bus_37 Dundee 24 199 114
#5811.04.2020, 10:46

I tak przy okazji kolejnego kryzysu ruchy komunistyczne znów w modzie.

Już dwa razy usłyszałem, żem parszywy kapitalista.

Taki komuch bie widzi co bylo przed tymi 60 mieszkaniami, duzym domem, kuwa nowym Oplem.

Taki socjologiczny trik.

Munchybox
1 236
Munchybox 1 236
#5911.04.2020, 10:57

#48 dlaczego zaraz tak ekstremalnie...idealne rowna sie niemozliwe...mnie utopia nie interesuje...

Widziales kiedys rysunek czterolatka?:-D

Albo dzieci w przedszkolu, tam jest wojna!:-D

Samochod z lat 60?Bardzo szkodliwy dla srodowiska..

Amitorybka
11 812 57
Amitorybka 11 812 57
#6011.04.2020, 11:15

dokładnie! świat idzie do przodu, i żeby nie zwariować lepiej trzymać tępo. Żyj, człowieku, jak chcesz i daj żyć innym. :)

bus_37
Dundee
24 199 114
bus_37 Dundee 24 199 114
#6111.04.2020, 11:15

@59

A ile tych aut z lat 60-tych zostało na drogach.

Z taka “matematyka” to ty szybko noe dojdziesz do tych 60 mieszkan.

Ale pokazać palcem pierwszy.

Profil nieaktywny
Delirium
#6211.04.2020, 11:39

Munchybox 785

#59Dziś - 10:57

"Samochod z lat 60?Bardzo szkodliwy dla srodowiska.."

Ale jakie są piękne. Prawie tak, jak te z lat 50. I jak to pogodzić? :)

Munchybox
1 236
Munchybox 1 236
#6311.04.2020, 11:48

Amerykanskie najpiekniejsze:-)

Profil nieaktywny
Delirium
#6411.04.2020, 12:16

Ok, ale jak to pogodzić? To co w nich piękne, dobre, z tym, co złe? ;)

Munchybox
1 236
Munchybox 1 236
#6511.04.2020, 12:31

Podziwiac wizualnie a jezdzic czyms nowoczesniejszym lub rowerem, lub autobusem, lub pieszo...w zaleznosci od sytuacji I potrzeby...proste

szalony_mustang
4 828
#6611.04.2020, 12:43

patrzec na kielbase zajadajac sie suchym chlebem? :)

Munchybox
1 236
Munchybox 1 236
#6711.04.2020, 12:46

#66 to nietrafne porownanie...

Profil nieaktywny
Delirium
#6811.04.2020, 12:47

A w życiu. To komplet bodźców audiowizualnych - nie dość, że pięknie wyglądają, to jeszcze cudownie bulgoczą i warczą. ;)

Zastanawiałaś się, czy rzeczywiście nowsze jest ekologiczniejsze? Te stare kopciły więcej, ale i wykręcały 4-5 razy większe przebiegi. ;)

Chcę ci tylko powiedzieć, że punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. ;)

Ponoć syty głodnego nie zrozumie... a mi wydaje się, że jest dokładnie na odwrót - to ci niby "głodni" nie rozumieją tych, którzy zrobili sobie lepiej. ;)

szalony_mustang
4 828
#6911.04.2020, 12:53

Zastanawiałaś się, czy rzeczywiście nowsze jest ekologiczniejsze? Te stare kopciły więcej, ale i wykręcały 4-5 razy większe przebiegi. ;)

produkcja tych starszych mniej tez szkodzila srodowisku, ajak sie zuzyly mogly byc w calosci przetworzone, czego o "nowszych" powiedziec nie mozna.

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#7011.04.2020, 13:03

#60

Rybeńko,nie mów nigdy nikomu, że trzymasz się tępo ;)

Amitorybka
11 812 57
Amitorybka 11 812 57
#7111.04.2020, 13:07

o choroba! ;) em, em, em, em...x100 ;D

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#7211.04.2020, 13:09

Nie,to nie choroba,zes sie poprostu pomylila :)

Amitorybka
11 812 57
Amitorybka 11 812 57
#7311.04.2020, 14:09

ja nie, słownik :)

Profil nieaktywny
Delirium
#7411.04.2020, 14:12

- Janie, słownik!

Kingcrimson
586
#7511.04.2020, 18:45

#40 Delirum, to niedokladnie tak jest. Stadiony sa budowane z pieniedzy publicznych (w Polsce, nie wiem, jak w UK). I albo sie zwroca, albo nie. Ale zwykle sa to pomniki aktualnej wladzy i tzw. opium dla mas.

Profil nieaktywny
Delirium
#7611.04.2020, 19:34

Stadiony tak, ale gaża Messiego czy Ronaldo - nie.

Munchybox
1 236
Munchybox 1 236
#7711.04.2020, 20:12

#58 Jakie to proste, mozna byc komuchem Albo parszywym kapitalista, nikim innym...a coz takiego interesujacego bylo przed 60 mieszkaniami? Odpowiedz...

Kingcrimson
586
#7811.04.2020, 20:25

#76 2 lata temu w Portugalii mijalem wielki stadinon, niedawno zbudowany, zarosniety krzakami. Przepraszam, Messi czy Ronaldo go ufundowal? Nie, w nie do konca bogatej Portugalii zaplacila Unia Europejska. Czyli podatnik.

Munchybox
1 236
Munchybox 1 236
#7911.04.2020, 20:26

Moja opinia nie ma NIC wspolnego z obecnym kryzysem. I zeby bylo jasne, nie mam NIC przeciwko temu, jezeli ktos zajmuje sie wynajmowaniem jednego, dwoch mieszkan. Chcesz zainwestowac w nieruchomosci, alez oczywiscie, bardzo Dobry pomysl I na pewno najbezpieczniejszy. Krytykowalam tam gdzies wczesniej posiadanie dziesiatek a nawet setek nieruchomosci. Przestancie bredzic wiec o komunistycznych zapedach.

Profil nieaktywny
Edytaras
#8011.04.2020, 20:38

Szukam miłego i kulturalnego faceta na sex spotkania lub stały związek w wieku od 21.

Mam na imię Monia lat 24, wzrost 169cm,

więcej moich nagich fotek i kontakt do mnie tu - http://xlove.com.pl

Wyszukaj mnie po niku: Kamka napisz do mnie spotkajmy się!

Profil nieaktywny
Delirium
#8111.04.2020, 21:06

#78:

Ale co to ma do wysokich gaż gwiazd - bo o tym mowa? :)

Profil nieaktywny
Delirium
#8211.04.2020, 21:08

Aha, czyli można mieć tyle nieruchomości, ile "widzimisię" Munchybox. :)

Profil nieaktywny
Delirium
#8311.04.2020, 21:12

Taka "niewidzialna ręka rynku", ale należąca do Munchybox. ;)

Dlaczego trzeba posiadać mieszkanie? Ci pracujący za NMW śpią pod mostem, czy może raczej wspiera ich państwo, np. councilowskimi mieszkaniami? :)

I jeszcze jedno: mnóstwo ludzi nie pragnie własnego dachu nad głową.

Amitorybka
11 812 57
Amitorybka 11 812 57
#8411.04.2020, 22:02

mnostwo ludzi zamiast tego ( własnego dachu nad głowa) pragnie podróżować, każdy dzień wolnego i urlop w innym miejscu na ziemi „masowa turystyka”:) - nawet w hotelach, bo airb&b wcale takie tanie nie są. Niektorzy pragna torebki Louis Vuitton, a jeszcze inni trzy psy i dwa koty zamiast dzieci. I właśnie od krytykowanie tego się zaczęło... a skończyło na odwracaniu kota ogonem.

szalony_mustang
4 828
#8511.04.2020, 22:05

Chcesz zainwestowac w nieruchomosci, alez oczywiscie, bardzo Dobry pomysl I na pewno najbezpieczniejszy. Krytykowalam tam gdzies wczesniej posiadanie dziesiatek a nawet setek nieruchomosci. Przestancie bredzic wiec o komunistycznych zapedach.

to do ilu nieruchomosci mozna miec by nie kluc Cie po oczach i nie wzbudzac komunistycznych zapedow Munchy?

Infidel
14 242
Infidel 14 242
#8611.04.2020, 22:32

Oo co wam wogole nieruchomosci. Badzcie wolni. Kochajcie sie. Uwolnijmy piersi.

Profil nieaktywny
Delirium
#8711.04.2020, 22:33

Munchybox,

Niemcy wolą wynajmować mieszkania, bo to po prostu opłaca się im bardziej, niż zakup własnego lokum:

https://www.google.com/amp/s/bezprawnik.pl/kredyt-na-mieszkanie-lub-dom/...

Niemalże 2/3 Szwajcarów nie ma własnego kąta. Myślisz, że aż tylu ludzi nie stać tam na chałupę? ;)

I tu ciekawostka - jest taki średniej wielkości kraj pomiędzy Odrą i Bugiem, gdzie od zawsze panuje niedobór mieszkań. A jednak odsetek obywateli tego grajdołka, mieszkający w lokalach własnościowych, jest znacznie wyższy niż w najbogatszych krajach Europy (fakt, że są to mieszkanie mocno przeludnione, tzn. o zbyt małym metrażu w przeliczeniu na jednego mieszkańca takiego lokum, w stosunku do standardów europejskich).

"jeśli policzyć lokale spłacone (najczęściej dawno i bardzo dawno temu) i w trakcie spłaty, to mieszkania stanowiące własność ich lokatorów stanowią ok. 82 proc. całego zasobu mieszkaniowego w Polsce. Tak wysoki wskaźnik wyróżnia nas tle państw najwyżej rozwiniętych. Według danych zawartych w pracy pt. „The Great Mortgaging”, ten sam wskaźnik dla Szwajcarii wynosił w 2010 r. 37 proc., w Niemczech – 45 proc., we Francji – 58 proc., w Wielkiej Brytanii – 64 proc., w USA – 65 proc., w Kanadzie 69 – proc. i tylko we Włoszech był taki sam jak w Polsce. Warto zauważyć, że średni wskaźnik dla wymienionych tu państw wynosi obecnie 60 proc., podczas gdy w połowie XX wieku wynosił ok. 40 proc."

https://www.google.com/amp/s/forsal.pl/amp/872555,dlaczego-niemcy-wola-w...

szalony_mustang
4 828
#8811.04.2020, 22:36

Ale Munchy nie skarzy sie na to ze ktos zainwestowal w nieruchonosci pod wynajem, ja w oczy kluje ze ma ich 60 albo i 100... Nasuwa sie pytanie, gdzie wg Munchy jest granica? Pomiedzy 1 a 10, czy pomiedzy 1 a 59?

Munchybox
1 236
Munchybox 1 236
#9212.04.2020, 14:38

Delirium, ja pisze o UK a nie o innych krajach Europy...byc Moze wynajem w Niemczech jest tanszy niz Tutaj...nie wiem.

Wiem, ze w UK roznica w zarobkach pomiedzy wykonywanymi zawodami jest najwieksza w Europie, jak rowniez bardzo niskie emerytury, porownujac przykladowo z Niemcami. Porownywanie sytuacji mieszkaniowej w Polsce I UK nie ma sensu, jako ze realia z przeszlosci I terazniejszosci SA bardzo odlegle od siebie.

Wiem, ze kiedy wynajmujesz nie musisz sie martwic dziura w dachu I nieszczelnym oknem I to jest Jeden z powodow dla ktorych nie kazdy chce byc wlascicielem.

Mustang nie chce mi sie droczyc Ile mieszkan to jest za duzo.

Amitorybko, pragnienia I potrzeby maja zupelnie inne definicje...ponad to te pragnienia I potrzeby zmieniaja sie w ciagu zycia czlowieka...

Torebka Vuitton...hahaha

Czy ktos chce miec dzieci lub nie to juz nie moja sprawa...

Profil nieaktywny
Delirium
#9312.04.2020, 15:18

Tak, wynajem jest tańszy, zwłaszcza w Szwajcarii. ;) Proszę cię... Kolejny raz: jeżeli kogoś zarabiającego NMW nie stać na życie w aglomeracji, może mieszkać gdzie indziej. Dzięki NMW ma gwarancję, że nie zarobi mniej, a dzięki tańszemu lokum zostanie mu więcej w kieszeni. Dziura w dachu czy dziurawe okno jako argument za wynajem? Proszę cię... Wynajmuję, bo nie lubię czuć się uwiązany. Po prostu. Dziś mogę być tu, za tydzień gdzie indziej, choćby i w innym kraju.

Kolejny raz: państwo wspiera osoby o niskich dochodach lokalami socjalnymi, w których mogą czuć się spokojnie, pewnie, bezpiecznie. A bodajże raz na pięć lat wymienia im nawet graty w kuchni. Mnóstwo ludzi wybiera councilowski lokal nie z biedy, a jako sposób na życie. Bo zwyczajnie nie chce im się rezygnować z przyjemności, aby odłożyć na depozyt.

Bezdomnych w tym kraju również niewielu.

Poznałem w tym kraju samotne matki zarabiające niewiele ponad NMW, które bez problemu otrzymały kredyt z liftem i kupiły titaj chałupę.

Ale one nie stołowały się trzy razy dziennie w takeawayach i nie latały jak ze sraczką w każdy piątek do centrum handlowego, żeby przepultać od kopa całą wypłatę.

Nie każdy musi żyć w Londynie czy w Edynburgu.

szalony_mustang
4 828
#9412.04.2020, 16:05

Mustang nie chce mi sie droczyc Ile mieszkan to jest za duzo.

Daleki jestem od droczenia sie z Toba, Munchy. Ciekawi mnie po prostu Twoj punkt widzenia. Nie masz nic przeciwko temu by posiadac, ale jednoczesnie bronisz innym tego prawa. Gdzie wiec wg Ciebie konczy sie "normalne " posiadanie a gdzie zaczyna byc postrzegane przez Ciebie nagatywnie?

cichybob321
518
#9512.04.2020, 18:20

Szybkie pytanie do landlorda i szybka odpowiedz zaproponowal 50% czynszu narazie przez 2 miesiace. Mile mnie to zaskoczylo

Martnah
7
#9813.04.2020, 21:38

Szukam miłego i kulturalnego faceta na sex spotkania lub stały związek.

Mam na imię Lena lat 25, wzrost 169cm,

Moje kontakt do mnie telefon tu - www.lexlale.eu

Znajdź mnie po niku: Lenka25x napisz do mnie spotkajmy się!

Profil nieaktywny
Delirium
#9913.04.2020, 22:09

#98:

A kto ty, kuźwa, jesteś i co zrobiłaś z naszą Monią, uzurpatorko?

Sokole
10 594
Sokole 10 594
#10013.04.2020, 23:24

#99 Tak jest, mamy zasady.

Zdradzac zone nieladnie, ale zdradzac kochanke to juz czyste skur...two.

Profil nieaktywny
Delirium
#10314.04.2020, 21:37

#100 i #102: