Do góry

Polak skazany na 14 lat więzienia za wypadek na M1. Zginęło 8 osób

Wyrok w sprawie tragicznego wypadku, do którwgo doszło 26 sierpnia ubiegłego roku, zapadł w sądzie w Aylesbury.

31-letni Ryszard Masierak jadąc ciężarówką w okolicy Milton Keynes (około 70 km na północny-zachód od Londynu), niezgodnie z przepisami zatrzymał pojazd na bocznym pasie autostrady M1. Kierowca vana, który jechał za nim, nie mogąc go ominąć, także się zatrzymał. Jadący za nimi TIR-em Anglik nie zauważył stojących na pasie pojazdów i z całą mocą uderzył w busa. Na miejscu zginęło 8 osób, w tym cała rodzina jadąca vanem.

Kontrola trzeźwości wykazała, że polski kierowca był pod wpływem alkoholu. Dopuszczalną normę przekroczył dwukrotnie.

Masierak usłyszał osiem zarzutów spowodowania śmierci przez niebezpieczne prowadzenie samochodu i nieodpowiedzialną jazdę pod wpływem alkoholu, a także cztery zarzuty dotyczące spowodowania poważnych uszkodzeń ciała.

Polak został skazany na 14 lat więzienia, a 54-letni David Wagstaff, który w chwili uderzenia w busa rozmawiał przez telefon komórkowy, na trzy lata i cztery miesiące.

Wypadek z udziałem Polaka należał do najtragiczniejszych, do jakich doszło na brytyjskich drogach od blisko 25 lat.

Komentarze 52

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#124.03.2018, 09:22

Ale przeciez Polak stal w miejscu,a to w niego uderzyli.

Gosc go nie zauwazyl,bo przez komóre rozmawial.

To jak to tak?

boges
6
boges 6
#224.03.2018, 09:56

Mała nieścisłość. Kierowca VANA jadącego za Polakiem mógł co najwyżej ominąć bądź wyprzedzić jego zestaw. Na pewno nie wyminąć, gdyż obydwaj jechali w tym samym kierunku.

jacek05
Redakcja
289
jacek05 289
#324.03.2018, 10:08

boges,

masz rację. Poprawione, Dzięki

taki_nick
497
taki_nick 497
#424.03.2018, 10:24
jmariusz3
18 731
jmariusz3 18 731
#524.03.2018, 11:02

To jeszcze ja, wyminac bylo poprawne, tak samo jak ominac wyminąć — wymijać

1. «przejść, przejechać, przepłynąć lub przelecieć obok kogoś, czegoś, zostawiając kogoś, coś za sobą; też: przejechać obok innego pojazdu jadącego w przeciwnym kierunku»

2. «przejść, przejechać, przepłynąć lub przelecieć koło kogoś, czegoś, unikając zderzenia się lub spotkania z kimś, z czymś»

ominąć

1. minąć coś, wyminąć, poruszać się bez zatrzymywania przy czymś, przy kimś;

Ale napewno nie mogl go wyprzedzic poniewasz Polak stal, wiec nie poruszal sie w zadnym kierunku

wyprzedzić — wyprzedzać

1. «poruszając się w tym samym kierunku szybciej niż inni, pozostawić w tyle za sobą kogoś lub coś»

Profil nieaktywny
mwi4176
#624.03.2018, 11:45

Zawsze jest winny ten co uderzy z tylu - przynajmniej w cywilizowanymswiecie.

Polak w takiej samej sytuacji (tzn. zabil pare osob, poniewaz nie wyhamowal kiedy bawiac sie komorka w czasie jazdy) dostal 10 lat.

To juz nie pierwszy przyklad kiedy prawo dziala inaczej na ludzi z roznymi paszportami.

Oczywiscie nie bronie tego pijaka Polaka, ale on co najwyzej powinien dostac tyle ile anglik za jazde po pijaku (czyli 11 punktow i pogrozenie palcem).

kwiatuszek
64
#824.03.2018, 12:37

OD DZISIAJ KAZDY POLAK KTOREMU POPSUJE SIE AUTO NA AUTOSTRADZIE DOSTANIE 14 LAT WIEZIENIA

kijevna
18 850
kijevna 18 850
#924.03.2018, 13:00

Polak jest jednak wspolwinny, bo gdyby nie pil to pewnie by tam sie nie zatrzymal. Z drugiej strony gdyby byl trzezwy i zaslabl to tez by bylo inaczej i winny bylby ten co najechal z tylu. Mam nadzieje, ze bedzie jakas apelacja ze strony Polaka. Bo jednak wyrok dla Angilka jest smieszny.

jacek05
Redakcja
289
jacek05 289
#1024.03.2018, 13:41

Do wszystkich broniących skazanego Polaka:

Także uważam, że współwinny Anglik dostał zbyt łagodną karę, ale...

Jaki napisalibyście komentarz, gdyby, odpukać, to Wasza rodzina zginęła w tym wypadku? Jakiej kary dla Polaka i Anglika chcielibyście wtedy?

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#1124.03.2018, 14:29

#10

Wiec uwazasz,ze gdyby role sie odwrócily,pijany anglik by sie zatrzymal,a polak rozmawiajac przez tel. wjechalby w 8 osób zabijajac je,to wyroki bylyby takie same?

Polski kierowca nie wyszedlby z pierdla do konca zycia.

Profil nieaktywny
raffaele2
#1224.03.2018, 15:04

Zgubilo go ze byl pijany,jakby nie byl to moze by zostal uniewiiniony,poniewaz nie wiadmomo co sie stalo ze stanol na lewym skrajnym pasie a nie na awaryjnym.

Profil nieaktywny
raffaele2
#1324.03.2018, 15:06

Wedlug mnie agnlik powinin dostac tyle samo co polak.

sheen1
2 939
sheen1 2 939
#1424.03.2018, 18:10

prawdę pisząc goowno mnie obchodzi czemu Polak się zatrzymał, dostał łagodne 14 lat za prowadzenie broni masowego rażenia!!! pod wpływem alkoholu, chyba tylko ludzie słabej wyobraźni (o wiedzy nie wspominając) piszą że kara wysoka dla rodaka za to przestępstwo. Odpowiednia dla Polaka ale bardzo zaniżona w przypadku Brytyjczyka. Z 2 strony kto się spodziewa że jakiś debil w nocy zatrzyma się na środku pustej autostrady...

pozyczona
10 412
pozyczona 10 412
#1524.03.2018, 18:25

Nie na srodku, tylko na lewym pasie I kazdy normalny kierowca moglby go ominac, ale jak sie bawi komorka, to widac efekty....

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#1624.03.2018, 19:08

#14

Dokladnie tyle samo mnie obchodzi co ty o tym myslisz.

Na miejscu polaka rownie dobrze mogles byc ty.

Trzeba nagle sie zatrzymac, bo zaslabla zona w aucie,albo chore na astme dziecko zaczelo sie dusic.I zatrzymujesz sie bez wzgledu na okolicznosci i miejsce w którym jestes.Wtedy wjezdza w was gosc który was nie zauwazyl,bo akurat odbieral telefon.

I dostajesz 10 lat za spowodowanie kolizji.Byles trzezwy,bo normalnie dostalbys 14.

kijevna
18 850
kijevna 18 850
#1724.03.2018, 19:10

Sheen, nie byla pusta, byl spory ruch, bo ludzie z wakacji wracali, dlatego van zatrzymal sie za Polakiem i stal, bo nie mogl sie wlaczyc do ruchu.

kijevna
18 850
kijevna 18 850
#1824.03.2018, 19:12

Ad 11 byl Polak w tej sytuacji, przewijal muzyke i zabil 4 osoby, dostal 10 lat o ile dobrze pamietam.

oloolo1
145
oloolo1 145
#1924.03.2018, 19:20

#16 .W takich wypadkach zatrzymuje sie Na pasie awaryjnym Bo do tego sluzy.

knapior
3 364
knapior 3 364
#2024.03.2018, 19:25

ad 16

Jasne, ale nie powinien mieć 1 promila..., a w zasadzie nie powinien mieć nawet 0,1 promila (restykcje dla kierowców cięzarówek).

bies
388
bies 388
#2124.03.2018, 19:27

oczywiscie wyrok dla pijanego idioty jest zdecydowanie sprawiedliwy

niestety wyrok dla kierowcy ktory wepchnal busa pod tira

jest RAZACO NISKI ze mozna powiedziec wrecz totalna kpina

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#2224.03.2018, 19:36

Pijany kierowca powinien byc ukarany,to oczywista oczywistosc,ale na milos boská nie 14 do 3.To kpina jakas.

Nie zdziwie sie jeszcze,jak okaze sie,ze kierowca który wjechal w busa mial jakies health disorder i blue badge jak 3/4 spoleczenstwa tutaj i mial prawo nie zauwazyc stojácych aut.

Nie bronie polaka,po pijaku powinien zostac w domu,ale w jego sytuacji mógl byc kazdy z nas.

bies
388
bies 388
#2324.03.2018, 19:38

kabaret to rowniez to ze angielski kierowca zostal oczyszczony z zarzutow przyczynienia sie do smierci tych osob

czyli mial "doskonalego" adwokata ktory sprytnie pokierowal sytuacja aby sad zdjal z jego klienta odpowiedzialnosc za smierc tych ludzi a wyrok otrzymal jedynie za niebezpieczna jazde

czyli cala sytuacja wyglada mniej wiecej tak

ze pijany kierowca ktory stanal w miejscu niedozwolonym zabijal tych ludzi ale kierowca samochodu ktory w busa przewozacego te ofiary uderzyl bez zadnej kompletnie reakcji ani hamowania ani skretu winnym ich smierci juz nie jest do tego trzeba dodac ze jak wynika z informacji najprawdopodobniej angielski kierowca po tym wydarzeniu przyjal linie obrony "na zwariowanie"

a tym smiesznym w obliczu tragedii wyrokiem dla angielskiego kierowcy zaskoczony jest nawet przedstawiciel rodzin ofiar

sheen1
2 939
sheen1 2 939
#2424.03.2018, 20:59

kijevna#17

jaki był ruch bardzo dobrze widać na filmach, jak na autostradę znikomy.

elcomendante #16 nie obrażaj mnie pisząc że mógłbym być na miejscu tego Polaka.

pozyczona #15 pisząc środek autostrady nie odnosiłem się do żadnego pasa, zatrzymał się w miejscu w którym nikt normalny się nie zatrzymuje, aaa zapomniałem, był nachlany.

Oczywiście zgadzam się ze wszystkimi że wyrok dla Brytyjczyka to znowu błazenada w wykonaniu tutejszego sądu.

Profil nieaktywny
raffaele2
#2525.03.2018, 00:00

Jest duzo niewiadomych,nie wiadoma dlaczego polski kierowca zatrzymal sie na lewym pasie,byc moze ciezarowka sie zepsula i nie mogl zjechac na awaryjny albo co innego,to ze jechal po pijaku i dostal 14 lat to jest ok,ale nie rozumiem dlaczego anglik ktory jechal i gadal przez telefon,dostal tylko 3 lata i 4 msc.Przeciez oni sa wyczuleni na uzywanie komorki podczas jazdy,uzywajacy komorki podczas jazdy to potecjalny zabujca,powinien dostac tyle samo co polak,nie zapomne jak pol roku temu w polsce bylem i jechalem z bratem ze szczecina na slask,jechalismy na a4 lewym pasem,130 na godzine,a przed nami nagle wyskoczyla ciezarowka,dobrze ze brat ma dobre hamulce w samochodzie,bo 2 metry brakowalo aby doszlo do wypadku,a ten kierowca co nam zajechal gadal przez telefon.Takie debile to powinni miec prawo jazdy na hulajnoge a nie ciezarowke.

Profil nieaktywny
jozek.
#2625.03.2018, 07:27

I tak wlasnie dzialaja sady i sprawiedliwosc w Uk.Wcale by mnie to nie zaskoczylo jak by sie okazalo ze wrobili Polaka w to ze byl pijany.A ze Polak nie znal jezyka i praw przyslugujacych mu tutaj to podpisal co mu dali,wine wzial na siebie.

oloolo1
145
oloolo1 145
#2725.03.2018, 07:54

Tak jozek on w ogole nic nie pil. Jego tam nawet nie bylo.

its_me
145
its_me 145
#2825.03.2018, 08:45

"Judge Francis Sheridan said: "You had between nine and 11 seconds to see the vehicles ahead had you not been so distracted by using the phone, albeit on Bluetooth.""

to chyba rozmawiał przez telefon ale nie trzymał go w rękach, to pewnie jakaś słuchawka w uchu... więc po mojemu prwawa nie złamał.

its_me
145
its_me 145
#2925.03.2018, 09:01

To jest nawet lepsze: "Judge Sheridan acknowledged Wagstaff had not broken the law in using his Bluetooth headset at the wheel, but added: "It would be wrong of me not to take the opportunity to urge the public to download the app that deactivates your phone when you are on the move.""

kijevna
18 850
kijevna 18 850
#3025.03.2018, 09:35

Prawa nie zlamal, ale byl rozproszony, skoro w zaden sposob nie zareagowal na sytuacje przed nim, z tego co czytalam nie hamowal, ani nie probowal skrecic. Jeden bedzie gadal przez telefon i jechal jak trzeba, a ktos inny nie ma podzielnosci uwagi.

its_me
145
its_me 145
#3125.03.2018, 10:58

"Wagstaff, who had been an HGV driver for 12 years with a clean licence until the crash"

12 lat jeżdzenia zawodowo bez wypadku, z brakiem podzielności uwagi :)

its_me
145
its_me 145
#3225.03.2018, 11:01

"After the verdicts, it was revealed Masierak's professional driving licence had been revoked prior to the crash."

a nasz rodak nie dość że popił to jeszcze chyba miał problem z prawkiem...

kijevna
18 850
kijevna 18 850
#3325.03.2018, 11:04

To co sie stalo wedlug ciebie?

its_me
145
its_me 145
#3425.03.2018, 11:34

Dokładnie to co napisałaś w pierwszym zdaniu. Drugie zdanie sugeruje że gość nie powinien jeżdzić zawodowo...

Poprostu dobrze zaczełaś...

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#3525.03.2018, 11:58

Hahahaha,czyli tak jak pisalem wczesniej-health disorders.

Pracowal na cwierc etatu,a ciezarówke dostal z Motability.

Niewykluczone,ze jeszcze odszkodowanie dostanie.

Jedna wielka farsa.

Ten sedzia to az musial rece zacierac z radosci,ze taki customer mu sie trafil.Nie dosc,ze Polak,to jeszcze pod wplywem.

kijevna
18 850
kijevna 18 850
#3625.03.2018, 15:40

Ad 34- a sprawdzaja podzielnosc uwagi zawodowcow? Nie slyszalam.

kijevna
18 850
kijevna 18 850
#3725.03.2018, 21:48

ad 2 - tu masz film jaki był ruch akurat w tym momencie:

kijevna
18 850
kijevna 18 850
#3825.03.2018, 21:48

to do postu 24.

its_me
145
its_me 145
#3925.03.2018, 22:37

Ad 36 - sprawdzają, nie sprawdzają... myślę że 12 lat bezwypadkowej jazdy jest lepszym świadectwem na to że jednak miał podzielną uwagę

kijevna
18 850
kijevna 18 850
#4025.03.2018, 22:41

a wypadek pokazuje, że nie.

its_me
145
its_me 145
#4125.03.2018, 22:53

#40 idąc twoim tokiem myślenia załużmy że nie miał podzielnej uwagi i generalnie to była pomyłka że zrobił uprawnienia na TIR-a, bo tak pokazuje wypadek...

...dobrze...

...to jak udało mu się jeździć zawodowo te 12 lat bez stłuczki ?

oczywiście rozumiemy że jego praca to coś więcej niż jazda rano do biura i wieczorem powrót do domu.

its_me
145
its_me 145
#4225.03.2018, 22:55

przepraszam za osobiste pytanie.

Miałaś kiedyś wypadek? A jeśli tak to co myślisz o sobie jako kierowcy?

kijevna
18 850
kijevna 18 850
#4325.03.2018, 23:06

Nie miałam.

A jeździć bez podzielnosci uwagi sie da, miałam kiedyś szefa, który zabronił mi gadac podczas jazdy, miał tez wyłaczona muzykę, bo wiedział, że nie potrafi prowadzic i rozmawiac, czy słuchac. W więzieniu nie siedział, a swoje lata już miał.

Inna sprawa - rutyna też zabija.

its_me
145
its_me 145
#4425.03.2018, 23:33

jak to udowodnił twój szef, jeździć bez podzielnosci uwagi sie da.

ale cały dzień za kółkiem? przez 12 lat?

kijevna
18 850
kijevna 18 850
#4525.03.2018, 23:43

Możesz wyjasnić o co się czepiasz? Facet był zawodowym kierowcą, rozmawiał przez telefon, nie zareagował na blokadę pasa przed nim, zginęło 8 osób. To znaczy, że coś poszło nie tak. Pewnie noc, zmęczenie, rutyna i do tego rozmowa telefoniczna, która nawet na systemie głosnomówiącym rozprasza. Dobranoc.

Profil nieaktywny
raffaele2
#4625.03.2018, 23:45
its_me
145
its_me 145
#4725.03.2018, 23:51

ad 45 - w końcu piszesz z sensem :)

Dobranoc.

its_me
145
its_me 145
#4825.03.2018, 23:59

#46 jeśli chciałeś napisać "Koko Euro Spoko"

... to ... :)))))

... twoje zdrowie :)

bies
388
bies 388
#4926.03.2018, 08:04

a teraz poczekamy i zobaczymy jak poradzi sobie policja

i sad z tym tragicznym wydarzeniem z soboty na Castlemilk

kwalifikowane na ta chwile jako proba morderstwa kilkorga dzieci

sukin uciekl ale czy przy takiej ilosci kamer jest jakas trudnosc z ustaleniem dokad odjechal samochod ??? !!!

kijevna
18 850
kijevna 18 850
#5026.03.2018, 08:30

Piszę to samo od początku, więc może cos z czytaniem nie tak? To, że ktos jeździ 12 lat bez wypadku nie oznacza, że ma podzielnośc uwagi. Może po prostu jak dotad nie znalazał się w sytuacji, która by wymagała sprawnej reakcji.

its_me
145
its_me 145
#5126.03.2018, 11:26

#50

i miał licencję HGV (heavy goods vehicle) którą kupił na eBay.co.uk