Do góry

Polka krzyczała (po polsku) do brytyjskich eko-aktywistów

Kierowcy siłą usunęli aktywistów Insulate Britain, którzy dziś zablokowali skrzyżowanie w pobliżu Dartford Crossing w Essex, po północnej stronie zwykle bardzo zatłoczonego mostu Queen Elizabeth II. Obszar ten jest uważany za wąskie gardło zwłaszcza dla ciężarówek.

Było brutalnie i bardzo nerwowo. Protestujący usiedli na jezdni. Kilku zirytowanych kierowców wyszło z samochodów i zaczęło siłą usuwać ich z drogi. Ciągnęli ich za nogi, ramiona i plecaki.

Jednym z bardziej widocznych i głośnych kierowców była kobieta, która w wulgarnych słowach (po polsku!) krzyczała do aktywistów siedzących na ulicy. Mało prawdopodobne, by ktoś ją zrozumiał. Po chwili chwyciła plecak jednej z siedzących na jezdni osób i przeciągnęła ją na pobocze. Wszystko można zobaczyć i usłyszeć na nagraniu.

Insulate Britain to grupa aktywistów ekologicznych utworzona na bazie globalnego ruch ekologiczny Extinction Rebellion. Dali się poznać, gdy we wrześniu po raz pierwszy zablokowali ruch samochodów na autostradzie M25. Domagają się, aby rząd ocieplił wszystkie domy socjalne w Wielkiej Brytanii do 2025 r. w celu zmniejszenia poboru energii.

Komentarze 68

Negocjator
5 799 9
Negocjator 5 799 9
#113.10.2021, 17:31

Wystrzelałbym (po pysku) tych ekologów. Każde to zakłamane jest jak Greta, co se cykneła samojebkę siedząc koło kibla w DB mając bilet pierwszej klasy.

Karol
Admin
4 364 15
Karol 4 364 15
#213.10.2021, 18:38

Co prawda to prawda. Dodam też, że cały sektor „big oil” jest jednym z najuczciwszych rynków na świecie a BP, Chevron oraz Shell to w ogóle są liderami jeśli chodzi o prostolinijność praktyk biznesowych. Selfiaczek Grety jest dla tych świętych wręcz firm rzeczą niepojętą.

bus_37
Dundee
23 374 114
bus_37 Dundee 23 374 114
#313.10.2021, 19:54

Troche jednak przesadzaja. Z protestu zrobiła sie groteska, zupełnie juz nie na temat.

Karol
Admin
4 364 15
Karol 4 364 15
#413.10.2021, 20:00

Jeszcze 2 lata temu powiedziałbym to samo.

iwo
7 404
iwo 7 404
#513.10.2021, 20:27

Kto przesadził? Nie wiedziałam ze można sobie ciągać ludzi po ulicy.. jeżeli był legalnie zorganizowany to skąd potrzeba ich ciągania? Jeżeli nje był legalnie to gdzie policja

A ta Polka F me… żenada Mam nadzieje ze ktoś ja zidentyfikuje.

bus_37
Dundee
23 374 114
bus_37 Dundee 23 374 114
#613.10.2021, 20:58

A przestań Iwo, to co na filmiku to jakaś żenada. Dziadki na jakimś B road skrzyżowaniu właza jak mantra. To jest protest czy wkurw lokalnej spolecznosci(rownież klasy B). Trzeba wiedzieć kiedy skonczyc zeby nie zepsuc calosci. Teraz beda postrzegani jak upadli artysci grajacy do kotleta na weselu i traktowani jak upierdliwi tetrycy.

#UnicornsAndRainbowsLass

Negocjator
5 799 9
Negocjator 5 799 9
#713.10.2021, 21:42

Ta, znam taką jedną smarkulę (potomstwo kumpla) zapatrzoną w Gretę jak w gnat. Jej ekologiczność (w/g mnie eko-terroryzm) polega na wyrzucaniu (ot tak, do czarnego kubła) rocznego telefonu, bo tata kupi nowszy, który jest bardziej energooszczędny. Nie sprzeda, tym bardziej do recyklingu nie odda, bo (cytuję) „ktoś jeszcze użyje takie energochłonne dziadostwo”. Moja replika, że produkcja nowego urządzenia i transport z Chin przyczynia się do generacji CO2 jest zbywane krótkim: [email protected]

A na pytanie dlaczego brudny plastik po jakimś żarciu z supermarketu wywala do czarnego kosza zamiast umyć i wrzucić do niebieskiego twierdzi: „jestem od wyższych celów” i jak mnie to uczyni spokojniejszym to mogę ten syf po niej umyć.

A do do protestów. Tacy ekolodzy nawet się nie zastanowią, ile powodują dodatkowych korków, spalonych ton paliwa przez swoje zachowanie. Skąd wiesz, że fakująca Polka nie jechała akurat na coś, co było dla niej ważne?

Chcesz być eko - myśl co kupujesz, sortuj śmieci, używaj mniej ogrzewania, jedź do sklepu na rowerze zamiast autkiem.

Karol
Admin
4 364 15
Karol 4 364 15
#813.10.2021, 21:55

Córa kumpla jest smarkulą więc Gretę należy wystrzelać po pysku? :)

Chcesz być eko - myśl co kupujesz, sortuj śmieci, używaj mniej ogrzewania, jedź do sklepu na rowerze zamiast autkiem.

Marzenia. Większość ma to w pompie i zerową świadomość.

streamate
102
streamate 102
#913.10.2021, 22:35

co to ku...jest musze do roboty jechac !!!!! hehe mistrzostwo !!!

iwo
7 404
iwo 7 404
#1013.10.2021, 23:01

No tak protesty powinny być pokojowe:)

Bus tesla tesla

Oooo ekoterrorysci

Co do córki znajomego:) czemu grzebiesz im w śmietniku? I może wie ze nie każdy plastik jest do zielonego?

Infidel
12 997
Infidel 12 997
#1113.10.2021, 23:15

Paragraf = kto bezkarnie blokuje ruch na drodze publicznej podlega karze i polenia przestepstwo.

Paragraf kolejny - kto popelnia przestepstwo moze zostac zatrzymany lub 'usuniety' tak by nie dokonywal przestepstwa, jakis wording taki jest mniej wiecej.

Dodam, ze glowny ich szefu spedzil wiecej czasu latajac BA niz glowni szefowie BP do tego jezdzi dieslem....

Blokuja tez karetki. Jak dla mnie to to jakies ameby umyslowe, zrazajace do siebie zwyklych ludzi.

Nieznamir
14 950
Nieznamir 14 950
#1213.10.2021, 23:42

eko debile w akcji. puste łby które deprecjonują ochronę środowiska swoja bezdenna durnotą.

iwo
7 404
iwo 7 404
#1314.10.2021, 00:54

Gdzie te paragrafy?

iwo
7 404
iwo 7 404
#1414.10.2021, 00:59

Nie bylo to adekwatne. Dla mnie kierowcy robili assault

https://www.westminstersecurity.co.uk/news/citizens-arrest-uk-law/

Nieznamir
14 950
Nieznamir 14 950
#1514.10.2021, 04:01

kierowcy też, ale mieli gula. takie szkodliwe dla sprawy ochrony środowiska akcje kilku debili, nie mających za bardzo pojęcia co robią. wyglądali jak obłąkana sekta pseudo ekologiczna. 21 wiek Internet. trollowaniem na necie więcej dobrego zrobią niż takimi akcjami w stylu Lepera.

Karol
Admin
4 364 15
Karol 4 364 15
#1614.10.2021, 04:30

Do wczoraj nie wiedzieliśmy, że taka grupa nawet istnieje.

Infidel
12 997
Infidel 12 997
#1714.10.2021, 06:18

Nie bylo to adekwatne. Dla mnie kierowcy robili assault

A co byloby adekwatne?

Infidel
12 997
Infidel 12 997
#1814.10.2021, 06:21

Gdzie te paragrafy

Sluze pomoca, pozdrawiam.

Karol
Admin
4 364 15
Karol 4 364 15
#1914.10.2021, 08:08

To jeszcze nam powiedz jak definiujesz „highway”, „offence”, „crime” oraz „assault” żebysmy wiedzieli na czym stoimy. Później jeszcze powiedz jakie są legalne granice zjawiska o nazwie „peaceful protest”.

Na marginesie to ciekawe, że jak kilku emerytów zablokuje kierowcom drogę to dowiaduje się o tym całe UK. Natomiast dziesiątki tysięcy samochodów zaparkowanych na chodnikach blokujących pieszym i niepełnosprawnym dostęp to zupełna normalka.

bus_37
Dundee
23 374 114
bus_37 Dundee 23 374 114
#2014.10.2021, 08:10

“iwo

iwo 7 401

#10Wczoraj - 23:01

No tak protesty powinny być pokojowe:)

Bus tesla tesla

Oooo ekoterrorysci”

Boli dupsko? Idź na masaż.

bus_37
Dundee
23 374 114
bus_37 Dundee 23 374 114
#2114.10.2021, 08:15

@19

Karol, lokalna prasa śmieciowa dosyć goni to parkowanie na chodniku.

A Insulate UK, czy jak tam przestrzelilo mase krytyczna niestety, i spalilo relatywnie dobry temat.

Tymczasem Bojo rzucił extra cash na pompy ciepla, czym wydaje mi sie zrobil wiecej dobrego (sic) niz dziadki dziadki na drodze.

Karol
Admin
4 364 15
Karol 4 364 15
#2214.10.2021, 08:25

O parkowaniu wspomniałem w kontekście tego cytatu co wkleił Infidel – kierowcy niezwykle chętnie powołują się na Highway Code jak ktoś im zablokuje drogę.

Ale w drugą stronę to jest machnięcie ręką i „eh, tylko parę minut”.

Infidel
12 997
Infidel 12 997
#2314.10.2021, 08:43

Highway, to kazda droga ktora ma maintenance company jezeli dobrze rozumiem. Prawo w UK jakie jest kazdy wie... Jak komus pasuje to niech sie z nini polozy na drodze, jezeli mu to przeszkadza niech pomoze ich usunac w "reasonable" sposob. Jak komus cokolwiek nie pasuje i w jednych i drugich, to niech sobie da spokoj i napije sie kawy, zycie jest zbyt piekne zeby sie przejmowac pierdolami.

Karol
Admin
4 364 15
Karol 4 364 15
#2414.10.2021, 09:11

Jak komus cokolwiek nie pasuje i w jednych i drugich, to niech sobie da spokoj i napije sie kawy, zycie jest zbyt piekne zeby sie przejmowac pierdolami.

To brzmi jak PR każdej firmy olejowej...

Sokole
7 752
Sokole 7 752
#2514.10.2021, 10:18

Katarynaaaaa, gdzie jestes?

Prosze oswiec mnie humaniste, co sie dzieje w temacie ocieplania budynkow i standardow w tym temacie.

Bo wyglada na pierwszy rzut oka ze rzad zrobil wiecej przez ostatnie paredziesiat lat niz aktywisci.

Zciemniaja, czy prawda?

Infidel
12 997
Infidel 12 997
#2614.10.2021, 10:21

Rzad? Kolego, rzad jak kazda firma patrzy by jak najmniej wydac, bo ociepkic to oni moga tylko budynki socjalne, reszta radzi sobie sama poprzez wydawanie dyrektyw jakie normy spelniac, chociaz te sa dosc 'generous'

I tak mamy ocieplone budynki w stylu tego drapacza z Londynu, ktos zapruszyl ogien a dalej to juz jak zapalka....potem szukanie winnego a przeciez rzad 'ocieplil'.

Infidel
12 997
Infidel 12 997
#2714.10.2021, 10:24

To brzmi jak PR każdej firmy olejowej...

Ale w czym problem, paredziesiat lat temu bylo normalne dac dziecku kokaine czy morfine, palic fajki dla zdrowia, czy dodawac radioaktywny element do farb, ze o marveloua building material jakim byl azbest nie wspomne:) czasy sie zmieniaja, normy tez. Jesccze 2 lata temu moglem sie napic shake'a przez plastikowa slomke i podlubac plastikowym wacikiem w uchu :)

Karol
Admin
4 364 15
Karol 4 364 15
#2814.10.2021, 10:25

@Sokole #25:

Bo wyglada na pierwszy rzut oka ze rzad zrobil wiecej przez ostatnie paredziesiat lat niz aktywisci.

To brzmi jakby rząd i aktywiści byli konkurencją w wyścigu kto zrobi więcej... Mnie ciekawi gdzie byłby rząd bez aktywizmu.

No chyba, że chodzi Ci o rządowe ocieplenia w stylu Grenfell…

Sokole
7 752
Sokole 7 752
#2914.10.2021, 10:26

#26 byly granty(moze i jeszcze sa) na nowe boilery i ocieplenie prywatnych mieszkan. Sam sie z nimi kontaktowalem w czyims imieniu.

Wydaja miliony i tu i w Anglii.

Pytam Kataryny czy to dziala i ma sens.

Karol
Admin
4 364 15
Karol 4 364 15
#3114.10.2021, 10:31

Jak się pytasz o granty to czemu pejoratywnie piszesz o pikietujących?

(Nie opowiadam się tutaj po żadnej ze stron, tylko zdziwiłem się trochę.)

Karol
Admin
4 364 15
Karol 4 364 15
#3214.10.2021, 10:33

@Infidel #27:

Ale w czym problem, paredziesiat lat temu bylo normalne dac dziecku kokaine czy morfine, palic fajki dla zdrowia, czy dodawac radioaktywny element do farb, ze o marveloua building material jakim byl azbest nie wspomne:) czasy sie zmieniaja, normy tez. Jesccze 2 lata temu moglem sie napic shake'a przez plastikowa slomke i podlubac plastikowym wacikiem w uchu :)

Samochody to nowy azbest Infidel. Im szybciej zdamy sobie z tego sprawę tym lepiej.

RaffiCevez
130
#3314.10.2021, 11:10

Wszyscy eko-fani, eko-akttwisci i podobnej masci pajace, to oszolomy i szkodniki. Zeby robic te cuda, co oni wyprawiaja, to trzeba miec ostro narabane pod czerepem. Przede wszystkim, to jak sie ich pyta o konkrety i detale ich celow, to belkocza jak pijane buraki, nie za bardzo wiedza co i jak, ale wiedza ze maja sie np przykuc do drzew tu i tam, bo pieniazki jakies sie dostalo. Jak dla mnie, to zbyt delikatnie sie z nimi obeszli. Powiem tak: wyp*c politykow i prezesow gnebic, a nie braci i siostry. Frajerzy.

Karol
Admin
4 364 15
Karol 4 364 15
#3414.10.2021, 11:19

@RaffiCevez #33:

jak sie ich pyta o konkrety i detale ich celow, to belkocza jak pijane buraki,

Daj jakiś konkret @RaffiCevez.

Kataryna
4 622
Kataryna 4 622
#3514.10.2021, 11:25

#29 jestem moj Sokole :)

Wg mnie ma to sens i tak, sa granty na ocieplanie: wewnetrzne, zewnetrzne i cavity walls. Takze do ocieplanie sufitow, chociaz tu to wystarczy izolacje z rolki rozwinac. Dla prywatnych i socialnych landlordow. Nie mam pojecia o co tym ludkom akurat chodzi bo kto chce moze sie zaizolowac.

Sokole
7 752
Sokole 7 752
#3614.10.2021, 11:27

Dzieki, tak myslalem.

Infidel
12 997
Infidel 12 997
#3714.10.2021, 11:49

Samochody to nowy azbest Infidel. Im szybciej zdamy sobie z tego sprawę tym lepiej

Elektryki niestety tez. Tak baterie jak i standardowo, lakiery, wszelkiej masci plastiki i najgorsze z mozliwych opony...

No chyba, ze wprowadza elektryki takie z lifespanem min 100 lat. Ale co za frajer na to by pozwolil :)

Karol
Admin
4 364 15
Karol 4 364 15
#3814.10.2021, 12:04

@Kataryna #35:

Nie mam pojecia o co tym ludkom akurat chodzi bo kto chce moze sie zaizolowac.

Czyli jak ktoś mieszka w social housingu to może poprosić Council o ocieplenie domu/mieszkania i takowy Council to wykona?

Infidel
12 997
Infidel 12 997
#3914.10.2021, 12:55

No tak to zreguly wyglada(lo)

RaffiCevez
130
#4014.10.2021, 13:13

Karol #34

Jest tego od cholery. Pojutubuj, pogugluj itp.

Moge sie sam odniesc do rozmowy ze znajomym na temat pomyslu zakazu wstepu diesolom do centrow miast. Otoz wyjasnil mi, ze to dla naszego zdrowia i dla planety. Nie potrafil mi wyjasnic jak to sie ma do utrzymania czystego powietrza w centrum ? Tak jakby powietrze w centrum bylo odseparowane jakas niewidzialna kopula, a wiatry i ruchy powietrza nie istnieja. Nic sensownego nie odpowiedzial na nietykalnosc smierdzacych i kopcacych sadza setek autobusow, krore masakruja nasze pluca a w dodatku tworza najwieksze utrudnienia komunikacyjne. Duzo by gadac...to przyglupy i oszolomy. Jezeli jestes jednym z nich, to sorry, masz niezle narabane.

Kataryna
4 622
Kataryna 4 622
#4114.10.2021, 14:06

#38 Nie jestem pewna czy Council rzuci wszystko i przybiegnie ci ocieplac. Z reguly maja plan robot na najblizsze pare lat i ida ulicami. Nie dotyczy to jednak kamienic w centrum Glasgowic czy Edka bo sa z litego kamienia ktorego nie mozna oblozyc izolacja z zewnatrz. Nie wiem co z nimi zrobia...

Karol
Admin
4 364 15
Karol 4 364 15
#4214.10.2021, 15:30

@RaffiCevez #40 - dla mnie granica między tym co "rozsądne" a "nierozsądne" w kontekście sytuacji kryzysowej zależy od zaawansowania danej sytuacji.

Jeśli jedziesz autostradą i nagle Twój pasażer zaczyna krzyczeć w niebogłosy to spokojnie można go posądzić o nierozsądne zachowanie. Jeśli natomiast Twój pasażer zaczyna krzyczeć bo nagle się zorientował, że za 5 sekund zrobicie czołówkę to bicie na alarm jest w pełni uzasadnione.

Podobnie tutaj Raffi. Wszystko rozbija się o to jak bardzo jesteś świadomy tego co przed nami.

Temperatura Ziemi rośnie bo zakłóciliśmy obieg węgla w przyrodzie. Sęk w tym, że mimo tego co się dzieje z pogodą, cykl obiegu węgla jest ciągle w równowadze. Jeśli natomiast nie osiągniemy targetów emisyjnych to Ziemia tą równowagę straci i odejdziemy jak dinozaury.

Jak na dzień dzisiejszy trajektoria zmian ilości wydalanego dwutlenku węgla stawia jakiekolwiek targety poza zasięgiem. Osiągniecie targetów klimatycznych jest matematycznie nie możliwe.

A Ty swojemu kumplowi wytykasz od oszołomów i każesz uzasadniać dlaczego mniej diesel'i w miastach to dobry pomysł... :/

Karol
Admin
4 364 15
Karol 4 364 15
#4314.10.2021, 15:32

@Kataryna #41 to w takim razie ja nie wiem o co chodzi i kto ma racje.

Insulate Britain ma 2 postulaty:

That the UK government immediately promises to fully fund and take responsibility for the insulation of all social housing in Britain by 2025;

Oraz 2:

That the UK government immediately promises to produce within four months a legally binding national plan to fully fund and take responsibility for the full low-energy and low-carbon whole-house retrofit , with no externalised costs, of all homes in Britain by 2030 as part of a just transition to full decarbonisation of all parts of society and the economy.

Kataryna
4 622
Kataryna 4 622
#4414.10.2021, 17:10

Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniadze - proste. A jak sie doczepi latke eco-worriors to juz to lepiej wyglada.

RaffiCevez
130
#4514.10.2021, 19:04

Karol...bardzo mi znajoma narracja. Klepanie glupich przykladow i nonsensow powtarzanych przez wlasnie eko-oszolomow z tytulami naukowcow osiagnietymi w wiekszosci przez nominacje poprzednikow, za powtarzanie ulubionych formulek. Daj se juz siana. Smiech mnie ogarnia mocny.

Karol
Admin
4 364 15
Karol 4 364 15
#4614.10.2021, 19:57

Luz. Choć w odróżnieniu od tych eko-oszołomów, którym zarzucasz brak konkretów mógłbyś przytoczyć na przykład jakiś fakt. Bo na razie mamy tylko „gadke z kumplem” i „sprawdź se na YouTubie” :)

bus_37
Dundee
23 374 114
bus_37 Dundee 23 374 114
#4714.10.2021, 20:09

@45

Cretin.

Negocjator
5 799 9
Negocjator 5 799 9
#4814.10.2021, 21:24

@Karol, mam propozycję pro-eco. Zamknij to forum, serwer zużyje mniej prądu, internet prześle kilka pakietów dziennie mniej, użytkownicy nie będą ładować tabletów, telefonów czy laptopów.

Nie da to zbyt wiele patrząc na ruch na forum, ale zawsze to coś.

Karol
Admin
4 364 15
Karol 4 364 15
#4914.10.2021, 21:41

Ale to jest w odpowiedzi na co Negocjator? Serio teraz piszesz czy chcesz się tylko odgryźć za coś co napisałem?

Negocjator
5 799 9
Negocjator 5 799 9
#5014.10.2021, 22:01

Oczywiście, że się odgryzam. I raczej mało co kiedy pisze na serio nawet jak to tak wyglada.

Po prostu trzymasz inną stronę w tym sporze.

Pozwól, że wytłumaczę.

Wkurzają mnie takie protesty na pokaz. Dla mnie przykładem tego jest Greta - chore dziecko, które ktoś uwikłał w politykę. Wybacz, ale gdybym się starał jak mógł to moim dzieciom nie zapewnił bym wstępu tam, gdzie ona była. Ktoś ją w to wplątał, ktoś jej umożliwił tam wstęp. Całe to działanie było na pokaz. Trawers oceanu „ekologicznym” yahtem - na pokaz. Zużyto o wiele więcej energii niż gdyby posadziła swój zadek w fotelu ekonomicznym rejsowego odrzutowca. Widzę tu zakłamanie.

Takie samo zakłamanie widzę w protestujących, których sklęła nasza rodaczka. Komu oni chcą robić na złość? Zwykłym ludziom?

Dajmy na to będę chciał protestować przeciwko działaniom Łukaszenki. Co będzie dozwolone? Wstrzymanie ruchu na rondzie w mojej wsi? Wstrzymanie ruchu na Tower Bridge? Czy może pocięcie opon w kilkunastu autobusach w Londynie. I myślisz, że ktoś by mnie za to pochwalił? I na pewno Łukaszenka się tym tak przejmie, że zmieni swoje działania.

Karol
Admin
4 364 15
Karol 4 364 15
#5114.10.2021, 22:09

Miej sobie zdanie jakie tam chcesz Negocjator. Nie lubisz Grety lub Insulate Britain? Spoko. Ale po co te ataki personalne i głupie podchody? Chcesz mi dopiec bo kogoś tam nie lubisz…Zupełnie jakbyś nie był w kontakcie ze swoimi emocjami.

Negocjator
5 799 9
Negocjator 5 799 9
#5214.10.2021, 22:13

Czyżbyś się żartem przejął? Jeśli tak, to przepraszam.

Miałem na uwadze pokazać bezsens takiego prowadzenia protestu ukazując inną bezsensowną możliwość zaoszczędzenia kilku gram CO2.

Karol
Admin
4 364 15
Karol 4 364 15
#5314.10.2021, 22:17

Nie tłumacz się Negocjator i nie zwalaj winy bo z moim poczuciem humoru wszystko jest ok. A to, że Twoje żarty Cię śmieszą do niczego nikogo nie zobowiązuje.

Goran
249
Goran 249
#5415.10.2021, 07:09

Ogromna ilość CO2 emitowanego przez Wielką Brytanię jest emitowana zupełnie niepotrzebnie. Można by tego uniknąć w prosty sposób poprzez termiczne zaizolowanie budynków. Rozwiązanie niby proste bo my Polacy widzimy to podczas każdej wizyty w Polsce - niemal każdy dom jest obklejony grubą warstwą styropianu a okna są wszędzie wymieniane na nowe. Co jest łatwe w Polsce to jest niemalże niewykonalne w UK. Po pierwsze z powodu "wiktoriańskiej" architektury, po drugie z powodu biedy brytyjskiego społeczeństwa, po trzecie z powodu braków w wykształceniu Brytyjczyków po czwarte z powodu tego że większość biedoty mieszka w councilowskich budynkach więc uważają że to nie ich problem i tak dalej - listę można niemożności by ciągnąć w nieskończoność.

Tak czy inaczej nie mam najmniejszego pojęcia jak w tym mogłoby pomóc przyklejanie się do nawierzchni autostrady więc traktuję te protesty jako kolejne brytyjskie dziwactwo.

Infidel
12 997
Infidel 12 997
#5515.10.2021, 07:21

Jak nie rozuniesz, oni wlasbie chca ten ostatni fragment wypowiedzi twojej wprowadzic.

po czwarte z powodu tego że większość biedoty mieszka w councilowskich budynkach więc uważają że to nie ich problem

Skoro takie same metody dzialaja na rodzicow jak im sie dziecko polozy w supermarkecie bo chce lego i bez niego nie wyjdzie, to prostym jest, ze podobna metoda zadziala na rzad.

Goran
249
Goran 249
#5615.10.2021, 07:31

No tak Infidel, byłoby najłatwiej rozpocząć od tego ale councilowskie budżety już od dawna trzeszczą w szwach więc żeby ocieplać budynki należałoby podnieść tax ale tego z kolei nie można zrobić z powodu biedy społeczeństwa.

Infidel
12 997
Infidel 12 997
#5715.10.2021, 07:55

Dokladnie jak mowisz... I kolko sie zamyka.

Nie maja kasy nawet smieci wywozic..

Ale zapomniales o jednej kwestii, council jak i councilowska smietanka dostaje kase z naszych podatkow, takze jak im ociepla te budynki to tylko i wylacznie z naszych podatkow ;)

Goran
249
Goran 249
#5815.10.2021, 08:41

Podsumowując: protestujący przyklejają się do asfaltu po to żeby nam podniesiono podatki :).

Infidel
12 997
Infidel 12 997
#5915.10.2021, 09:01

Ale w jakze slusznej sprawie.

Taki to kraj, lepiej nic nie robic i byc na garnuszku i miec czas na protesty.

Karol
Admin
4 364 15
Karol 4 364 15
#6015.10.2021, 09:47

@Goran #56:

No tak Infidel, byłoby najłatwiej rozpocząć od tego ale councilowskie budżety już od dawna trzeszczą w szwach

Tymczasem rząd rozdaje kasę po kumplach na projekty niewypały. I to w takich ilościach, że z małego procentu można by te wszystkie mieszkania socjalne ocieplić 4x.

To shine a light on one of the greatest spending sprees in Britain’s postwar era, The New York Times analyzed a large segment of it, the roughly 1,200 central government contracts that have been made public, together worth nearly $22 billion. Of that, about $11 billion went to companies either run by friends and associates of politicians in the Conservative Party, or with no prior experience or a history of controversy. Meanwhile, smaller firms without political clout got nowhere.

https://www.nytimes.com/interactive/2020/12/17/world/europe/britain-covi...

Więc wygląda na to, że kasa jest. Z tym, że tylko dla tych co są w VIP lane.

Żeby tylko był jakiś sposób by ci najbiedniejsi mogli zwrócić na siebie uwagę. Hmmm...

Infidel
12 997
Infidel 12 997
#6115.10.2021, 09:56

Tymczasem rząd rozdaje kasę po kumplach na projekty niewypały. I to w takich ilościach, że z małego procentu można by te wszystkie mieszkania socjalne ocieplić 4x.

Nie on piwrwszy i nie on ostatni, tutaj skala korupcji jest taka sama a moze nawet wieksza niz w PL z tym, ze tutaj jest to ladniej zalatwiane a zgodnie z zasada dziel i rzadz ludzie sobie beda skakac do gardel a karawana jedzie dalej....

Karol
Admin
4 364 15
Karol 4 364 15
#6215.10.2021, 10:08

A) Na taką skalę UK nigdy nie szastało kasą (poza okresem powojennym) B) Prawie wszystko poszło do kieszeni Konserwatywnych znajomych i C) Większość z tych projektów to niewypały.

Zepchniętym na margines zostało jedynie przyklejenie się do asfaltu a Infidel mówi, żeby machnąć na to ręką. To, że Ciebie nie boli, to nie znaczy, że nie ma o co walczyć Infidel.

Goran
249
Goran 249
#6315.10.2021, 11:56

Karol , nie mam żadnych danych żeby stwierdzić czy za pieniądze porozdawane kolegom można by cztery razy ocieplić wszystkie domy. Ale raczej można za nie wygrać następne wybory. Brak działań czy też ledwo pozorowane działania większości rządów w sprawie redukcji emisji co2 mogą sugerować że albo problem nie jest poważny, albo jest poważny ale jest już za późno albo też wszyscy rządzący są psychopatami i dążą do zagłady ludzkości. Stawiałbym na to ostatnie .

Infidel
12 997
Infidel 12 997
#6415.10.2021, 12:14

Zepchniętym na margines zostało jedynie przyklejenie się do asfaltu a Infidel mówi, żeby machnąć na to ręką. To, że Ciebie nie boli, to nie znaczy, że nie ma o co walczyć Infidel.

Wybacz Karol, ale bredzisz patrzac "kto" walczy ani to desperaci ani zepchnieci na margines.....

Prawdziwi biedni ludzie zapieprzaja do roboty w dzisiejszysch czasach, szczegolnie w UK.

Karol
Admin
4 364 15
Karol 4 364 15
#6515.10.2021, 12:30

@Goran #63:

nie mam żadnych danych żeby stwierdzić

Wszystko jest publiczne

mogą sugerować że albo problem nie jest poważny

Nikim się nie sugerować tylko czytać, czytać, czytać Goran

Stawiałbym na to ostatnie.

Ponownie - wiedza to nie ruletka...

Karol
Admin
4 364 15
Karol 4 364 15
#6615.10.2021, 12:33

@Infidel #64:

Wybacz Karol, ale bredzisz patrzac "kto" walczy ani to desperaci ani zepchnieci na margines.....

Tzn chodziło mi tu o szerszy komentarz, niż tylko ten protest.

Prawdziwi biedni ludzie zapieprzaja do roboty w dzisiejszysch czasach, szczegolnie w UK.

Po takim komentarzu zaczynam podejrzewać, że nie masz pojęcia jak wygląda bieda w UK :/

Goran
249
Goran 249
#6715.10.2021, 14:56

Ok panie Karolu, pan zapewne wyczytał to może Pan zdradzi ile kosztowałoby ocieplenie wszystkich councilowskich domów w UK a ile rząd porozdawał kolegom? Ja nie potrafię znaleźć takich danych.

Sugeruje też pan że brytyjski rząd ma jakichś głupszych naukowców / expertów / doradców niż ci naukowcy którzy wieszczą rychły koniec świata? Czy też po prostu brytyjski rząd tak głupi że nie słucha porad własnych doradców?

Istnieje potężny dział wiedzy / nauki / matematyki zajmujący się rachunkiem prawdopodobieństwa czyli właśnie ruletką na przykład. Zazwyczaj stawia się na bardziej prawdopodobną wersję wydarzeń.

RaffiCevez
130
#6815.10.2021, 15:20

Karol, twoje dyrdymaly sa juz nie do zniesienia. W co ty grasz, w cymbergaja ? Jesli ktos biedny to lapie jakakolwiek robote by wyzywic siebie i rodzine, a nie dokucza innym ludziom i utrudnia wlasnie zycie, oraz naraza na szwank. To sa prawdziwe darmozjady i przyglupy nauczone wlasnie stylu zycia "pros a bedzie ci dane". Z czego oni zyja, z kad maja pieniadze by zyc i jednoczesnie miec czas na te wyglupy ? Normalny czlowiek, ktory ciezko pracuje, to nie ma ochoty marnowac czas na takie akcje. Bijesz piane ostro i trudno to ogarnac. Klne sie na moja czapke pelna frytek, ze ci ludzie maja niepokolei w glowach.