Do góry

Polka zbiera pieniądze na powrót do ojczyzny

Trzeba przynać, że jedna z Polek chcąc wrócić z Wielkiej Brytanii na ojczyzny łono wybrała dość zaskakującą drogę. Na jednym z polskich portali zamieściła ogłoszenie informujące, że potrzebuje 90 tysięcy złotych, czyli ponad 18 tysięcy funtów na przeprowadzkę.

W odróżnieniu od innych zbiórek, tym razem nie jest to nagła potrzeba zdrowotna, ani też wypadek. Kobieta po prostu uważa, że nie ma wystarczających oszczędności, żeby rozpocząć nowe życie w Polsce. Dlatego zgłosiła się o pomoc do rodaków.

Kobieta pisze: „Wyjeżdżając za granicę 12 lat temu nie zdawałam sobie sprawy z tego jaki popełniam błąd, dopiero niedawno zaczęłam odczuwać, że pobyt za granicą nie ma dobrego wpływu na moje zdrowie. Z dnia na dzień tracę coraz więcej siły psychicznej, a za tym się ciągnie też siła fizyczna i różne choroby”.

Pisze także, że trudności finansowe są nie do przeskoczenia: „Starałam się o mieszkanie z urzędu w Polsce, lecz moje kryteria nie spełniają możliwości dostania takiego mieszkania. A na wynajem od prywatnych osób nie będzie mnie stać i dlatego chciałabym nazbierać łącznie z waszą pomocą na kupno jakiegoś mieszkanka dla mojej rodziny, żeby mieć gdzie ich zabrać i też na początek życia w Polsce bo wiadomo, że początek będzie bardzo ciężki”.

Pani Martyna obawia się o swój stan psychiczny, głównie ze względu na przyszłość swojej trójki dzieci. Spotkał ją niż psychiczny i tęsknota, która przecież jest imigrantom dosyć dobrze znana. Rodacy nie zareagowali jednak tak, jak miała nadzieję. Mimo ponad 600 udostępnień, pani Martyna, póki co, zebrała zaledwie 20 złotych.

Komentarze 63

szyszakMieszka
772
#111.01.2017, 08:50

Historia wymyslona przy porannym klocku.

bus_37
Dundee
21 620 114
bus_37 Dundee 21 620 114
#211.01.2017, 09:22

Sezon na zbiorki...

Tomek_L
24 398
Tomek_L 24 398
#311.01.2017, 09:41

tia. chyba tez zaczne zbierac na cos...

mam ochote pobawic sie VR. rodacy, zrobicie sciepe na kompa i sprzet?

Tomek_L
24 398
Tomek_L 24 398
#411.01.2017, 09:41

o, siema danzig

Kataryna
2 340
Kataryna 2 340
#511.01.2017, 09:55

Ja tez sie obawiam o stan psychiczny pani Martyny, ale od tego sa lekarze specjalisci

ChaoticBiker
1 948
ChaoticBiker 1 948
#611.01.2017, 10:03

@Tomek_L tez mam ochote na VR a interesuje sie tym od polowy lat 90tych (gdzie moj VFX1??)

Poczekaj jeszcze z rok dwa, wyjdzie znacznie lepszy sprzet ;) Przyszlosc zapowiada sie ciekawie

A w tej chwili najlepsze w moim odczuciu jest PSVR. Ma takze najlepszy value.

A co do artykulu... Albo skrajna depresja dziewczyne zmeczyla, albo po prostu sama sobie winna obecnej sytuacji poprzez nieodpowiedzialne wybory zyciowe. Albo skrajna niezaradnosc zyciowa...

Infidel
6 807
Infidel 6 807
#711.01.2017, 10:49

Spotkał ją niż psychiczny i tęsknota, która przecież jest imigrantom dosyć dobrze znana.

Mysle, ze leczenie bedzie tansze. Nie zeby zaraz jakies piguly, ale pewnie rozmowa mogla by ja naprostowac.

£16000 - to jest £50 co miesiac przez 12 lat. Trza bylo odkladac zaskorniaki. A potem jak wroci to za co sie utrzyma?

ubot311
126
ubot311 126
#811.01.2017, 10:56

no i zaczeło się swoją drogą ta pani chyba nie do końca przemyślała to obwieszczenie:)teraz powinienem dodać kilka niecenzuralnych słów ale to nie ma sensu #5tego się nie da leczyć to już jest taki charakter ludzie zachęceni łatwą kasą będą mnozyc się na potęgę to dopiero początek dużo ludzi wyraża chęć powrotu do kraju ale pierwszy raz ktoś chce na przeprowadzkę jestem jakoś zniesmaczony tym artykułem pani obawia się o stan psychiczny i słusznie każdy z nas przyjechał do uk na tych samych warunkach ja też jestem tytaj już 13 lat i nawet na myśl by mi nie przyszło wyskrobanie takiej prośby nie wiem no po prostu pierwszy raz brakło mi słów

ja999
585
ja999 585
#911.01.2017, 11:00

a ja bym chciala wille z basenem bo nigdy nie mialam. i depresja mnie dopada z tego powodu. pozniej nak juz nazbieram od was to poprosze polski rzad na 1000+ bo 500+ bedzie nie wystarczajace na utrzymanie willi a bede sie bala ze dzieci nie beda mialy odpowiednich warunkow i mozliwosci

maciejpierwszy7
94
#1011.01.2017, 11:27

Infidel - 12 lat to jest 144 miesiace : 144 x 50£ = 7200£

cos u ciebie z matematyka nie tak. Pozdr.

A ona mysli ze w Polsce te leczenie bedzie miala za DARMO...

Tomek_L
24 398
Tomek_L 24 398
#1111.01.2017, 12:02

jeszcze raz - infidel mowiles ze jestes inzynierem? po jakiej szkole?

Mac.B
207
Mac.B 207
#1211.01.2017, 12:27

To jest wołanie o pomoc...ale crowdfunding tu nie zadziała. Obciachu tylko sobie narobiła.

PS Tomek, ty to zbieraj na rozum bo na razie tylko puste miejsce masz...

VR Cię dokończy, po co Ci jeszcze więcej cierpienia.

Serdecznie pozdrawiam, mimo wszystko. Może ktoś tej kobiecie pomoże w inny sposób,

spróbujta się na jej miejscu postawić, łatwo oceniać, no nie ?

Mój komentarz jest powodowany frustracją spowodowaną niemożliwością zakupu nowego

Opla Mokka w w lokanym salonie i domu w Pirenejach, za gotówkę.

:-))))

mwi4176
139
mwi4176 139
#1311.01.2017, 12:31

Dziwie sie, ze ktos cos moglby wplacic, ale jak wplacaja to niech sobie zbiera. Nic nikomu zlego nie robi.

astroman
6 665
astroman 6 665
#1411.01.2017, 12:48

at 5

Ja bym się bardziej obawiał o stan psychiczny tych co jej wpłacą ;).

astroman
6 665
astroman 6 665
#1511.01.2017, 12:56

Ostatnio pogoda jakaś taka depresyjna tutaj i ja tez obawiam się o swój stan psychiczny. Tak czuję ze jakbyście się zrzucili dla mnie na wino, kobiety i śpiew, to mogli byście mnie uratować.

To jak, wkleić link do zbiórki ? Tak ze 2000 funtów "da radę" na weekendową rekonwalescencję mojej nadszarpniętej depresją psychiki ;).

Kataryna
2 340
Kataryna 2 340
#1611.01.2017, 13:53

Ja ci moge wyslac link ze spiewem, za darmo :) Znaj moje dobre serce :)

astroman
6 665
astroman 6 665
#1711.01.2017, 13:56

Byle nie throat-singing ;)

bus_37
Dundee
21 620 114
bus_37 Dundee 21 620 114
#1811.01.2017, 14:46

Ja moge wysłac wino, z lokalnej winiarni?!

Btw, Opel Mokka? Jezu.

Kataryna
2 340
Kataryna 2 340
#1911.01.2017, 15:17

Przy moim spiewie ten Throat Singing to pikus :) Wszystkie psy ci sie na wichurze rozwyja :)

viteac
3 927 44
viteac 3 927 44
#2011.01.2017, 15:33

Szkoda dzieci :-(

mis.colargol
664
#2111.01.2017, 16:31

wlasnie,sami bohaterowie emigracji tutaj...

ciekawe jak poradziliby sobie np wychowujac samotnie trojke dzieciakow

ChaoticBiker
1 948
ChaoticBiker 1 948
#2211.01.2017, 16:53

@21 napewno lepiej tutaj niz w PL. I gdzie napisane, ze samotnie? W jednym z wpisow na FB dziewczyna wspomina, ze ma meza (ponoc chorego, niezdolnego do pracy - od 2009 roku) a sama ma (ponoc) zdiagnozowana depresje (calkiem prawdopodobne)

1200 udostepnien i 21pln...

Czytajac pelen opis na zrzutce, oraz rozne wpisy tej dziewczyny na fb jestem przekonany, ze to jednak faktycznie ja toczy jakas deprecha albo inny issue.

W jednym z wpisow dziewczyna wspomina, ze juz wynajmuja mieszkanie w PL i sa tam zameldowani.

Dzieci ma w wieku 15 (toz to prawie dorosle), 11 i 3.5 lat

Najstarsze dziecko ma innego ojca (i zalegle alimenty)

Co jeszcze ciekawe, dziewczyna w innym komentarzu wspomniala, ze przebywala w Niemczech.

astroman
6 665
astroman 6 665
#2311.01.2017, 16:57

Ja bym powiedział, że decydowanie się na trójkę dzieci bez zaplecza finansowego lub prospektów na dochody umożliwiajacych ich wychowanie jest nieodpowiedzialne.

Niemniej, na pewno pomoc socjalna tutaj jest lepsza niż w Polsce, a i dzieci miały by więcej problemów w Polsce z uwagi na potzrebę aklimatyzacji się do nowych warunków, zatem jeżeli o dzieci chodzi, to dla nich raczej będzie lepiej jak zostaną tutaj, a mama niech się postara o pomoc psychologa jak ma problemy z depresją.

astroman
6 665
astroman 6 665
#2411.01.2017, 16:58

23 at 21

ChaoticBiker
1 948
ChaoticBiker 1 948
#2511.01.2017, 17:01

no i wlasnie wszyscy blednie zalozylismy, ze dziouha w UK siedzi... a ona w DE byla.

mis.colargol
664
#2611.01.2017, 17:04

wszystko takie jasne i proste w teorii oczywiscie

ChaoticBiker
1 948
ChaoticBiker 1 948
#2711.01.2017, 17:08

nic nigdy nie jest proste.

Dziewczyna zbiera na "powrot do Polski", natomiast juz obecnie mieszka i wynajmuje mieszkanie wlasnie w Polsce.

Wczesniej wielokrotnie przyjezdzala na miesieczne wakacje do Raciborza, gdzie rowniez wynajmowala przez miesiac cale mieszkanie

astroman
6 665
astroman 6 665
#2811.01.2017, 17:11

Pewnie, że są różne sytuacje zyciowe i nie wszystko jest proste, ale czyż nie po płacimy też podatki na pomoc socjalną udzielaną przez państwo ?

Nikt Ci nie broni aby ją wspomóc, jezeli czujesz taką potrzebę.

mis.colargol
664
#2911.01.2017, 17:15

mialem na mysli proby udowodnienia jej nieudolnosci zyciowej

kazdy z nas moze znalezc sie w dolku zyciowym

czasami po prostu nie mamy sily na cos

harrier
4 050
harrier 4 050
#3011.01.2017, 17:17

No niestety, kazda zbiorka w mediach - zwlaszcza, kiedy sie okazuje, ze znaczaca kwote zebrano - zacheca roznych nieszczesnikow do probowania szczescia.

Nie kazdy wytrzymuje wsrod obcych i wcale sie nie dziwie, ze niektorzy chca wracac, choc w Polsce biedniej i trudniej. Ale miedzy swoimi. Bezcenne.

ubot311
126
ubot311 126
#3111.01.2017, 18:13

między swoimi bezcenne, dobry tytuł na kolejną dyskusję ;)

suchy1989
19
#3211.01.2017, 18:15

Przestancie w koncu wszystko krytykowac.... A ja bym chcial oglosic zbiorke na nowe plajstajszon i volvo xc 90 z 2016 zebym mogl po te plajstajszon podjechac ku.wa jego mac . Z gory dziekuje za okazana pomoc Rodacy :) buhahaha druga Ania

mazitomasz
28
#3311.01.2017, 18:27

skonczyly sie benefity wiec ucieka do Polski, jesli ktos jej wplaci jakiekolwiek pieniadze to jest mega debilem

Mac.B
207
Mac.B 207
#3411.01.2017, 18:27

W sprawie Volvo popieram !

But seriously : Harrier, fajniste że czułaś się w starym kraju ( ;-) ) między swoimi i bezcennie, ale nieco banalna generalizacja,

bo wielu NIE i ja też nie.

Sentyment do miejsc, ludzi i mowy jest i pozostał, jasssne, no ale taka sama anonimowość miejska w Katowicach dla mnie, jak np w Londynie czy Lyonie.

A tutaj przynajmniej cieplutko mam trzy czwarte roku.

„Home is where the heart lies, but when the heart lies : where is home”...?

(z mojego niegdyś debeściaka szkockiego „minstrela” i wokalisty Dereka W.D.)

harrier
4 050
harrier 4 050
#3511.01.2017, 18:37

Mac.B, ja nie posze, jak Ty sie w Polsce czules, bo nie wiem.

Ja nawet nie pisze, jak ja sie w Polsce czulam - czytajze ze zrozumieniem.

Pisze, ze dla niektorych bycie 'miedzy swemi' ( nie do kupienia za zadne pieniadze, wiec bezcenne) jest wazniejsze niz kasa, lepszy socjal, a nawet zyczenia dzieci ( zeby zostac w UK).

Czlowiek ma jedno zycie, jak choruje od emigracji ( czy tak mu sie wydaje), to niech wraca. Emigranci czesciej zapadaja na choroby psychiczne niz ich rodacy, co zostali w starym kraju.

harrier
4 050
harrier 4 050
#3611.01.2017, 18:38

*pisze

Infidel
6 807
Infidel 6 807
#3711.01.2017, 18:47

#10/#11 kilka rzeczy naraz robilem to i sie pomylilem.

Ja szkole konczylem? Ja po akademii rolniczej w Raciborzu jestem.

Profil nieaktywny
zwornick
#3811.01.2017, 21:03

ciekawe jaka Tomek_L skonczyl szkole, Zalosnego Pitolenia i Wcibstwa ?

Mac.B
207
Mac.B 207
#3911.01.2017, 21:22

Harrier, czyli hipotetyczni niektorzy. To pisz o sobie,

bo opinie o innych czasami trafne, aczasami generalizacje i to mialem na mysli...

I znowu pierniczysz o"jednym zyciu", no juz mam dosc.

Od ponad 20 lat jestem przekonany o reinkarnacji, to raz,

dwa ze emigracja to NIE tylko anglia czy Szkocja. Szkoda gadac.

Wole juz chyba wlaczyc glosniczek na obradach Sejmu Najjasniejszej...

Poczytaj sobie kobito Nexusa albo Nieznany Swiat,

zamiast no nie wiem, Pani Domu czy Take a Break.

Gimme break z Twoimi teoriami.

Houk

harrier
4 050
harrier 4 050
#4011.01.2017, 21:27

'Gimme break z Twoimi teoriami'

A ja do Ciebie zagadalam? Nie. Ty do mnie.

Ja Ci z uprzejmosci odpowiedzialam, ale nie warto, bo jestes arogancki ( ''pierniczysz'', ''poczytaj sobie''). Sam pierniczysz i sam poczytaj sobie i sam ze soba gadaj, bo ja juz Ci zaszczytu nie zrobie ;)

lukasz31051980
1
#4111.01.2017, 21:39

Zbieram na duzy worek zielonego, bo wlasnie pobralem ostatniego buszka, ale ja potrzebuje tylko £250 ....kto mi pomoze

kijevna
11 401
kijevna 11 401
#4211.01.2017, 22:21

harrier - poczytaj profil pana Maca w wolnej chwili to się rozjaśni... przyziemna istoto ty!;)

harrier
4 050
harrier 4 050
#4311.01.2017, 22:51

No widze, ze tam tantra, mantra i swieczki z wosku pszczelego, ale troche kindersztuby by nie zaszkodzilo temu Macu ;)

Infidel
6 807
Infidel 6 807
#4411.01.2017, 23:02

Czasem wystarczy wyjac kij z i sie rozluznic. Pomaga.

Profil nieaktywny
zwornick
#4511.01.2017, 23:04

to rano na tronie, wieczorem trza byc zwartym (mowi zwornick;)

bus_37
Dundee
21 620 114
bus_37 Dundee 21 620 114
#4612.01.2017, 08:53

Właśnie to Volvo XC90 z 2016/17

Warto? Stylistyka nowoczesna, ale pali jak czołg. Z drugiej strony to prawie minibus?

Infidel
6 807
Infidel 6 807
#4712.01.2017, 09:40

Czolg? Z 40-60mpg pojdzie nie przyciskajac. Dobre auto dobrze pali;) kiedys znajomek amerykanin sie cieszyl mowil ze ma ekonomiczne auto i pali przy spokojnej 20mpg;)

asbo
10 876 1
asbo 10 876 1
#4812.01.2017, 11:09

MacB, ja tam zdecydowanie wole stwierdzanie prostych faktow w odniesieniu do artykulu niz Twoj labelling (ten ma pol mozgu, a tamta ma se poczytac Pania Domu, bo do tak wyrafinowanego artykulu na emito IQ jej nie staje...) Doprawdy... :)

To, ze bywa ciezko na emigracji i niektorzy (niektorzy!) chca wracac jest faktem, odnosi sie do powyzszego artykulu i harrier wyrazila swoje zrozumienie dla tego faktu. I co? Co Cie tak w zadek uklulo? Przeciez artykul nie jest o panu MacB i tych, co czuja sie na emigracji przezajefajnie, prawda? Moze nastepny ambitny artykul bedzie o Tobie, maestro :)

Ty natomiast stwierdziles, ze to wolanie o pomoc. Bardzo, bardzo nowatorskie i profesjonalne... :) Moze tak, moze nie. Na pewno wolanie o pomoc finansowa. I to spora. Bo pomocy, ktorej potrzeba zostala podkreslona w artykule (psychologicznej na przyklad - w odniesieniu do depresji) to raczej nikt nie uzyska na FB...no chyba, ze Ty sam zyczylbys sobie podbudowac ego i pookadzac nieco fora... w tym szlachetnym wcieleniu :) efektywnego kreowania karmy Ci zycze... czy jak to tam zwiesz :)

mis.colargol
664
#4912.01.2017, 11:13

tam gdzie wylacza sie mozg tam wylacza sie ta cala reinkarnacja inne zwidy

takie moje skromne zdanie

kijevna
11 401
kijevna 11 401
#5012.01.2017, 11:43

albo tam gdzie licznik bije włącza sie poszukiwanie nadziei;)

harrier
4 050
harrier 4 050
#5112.01.2017, 14:35

'IQ jej nie staje'

Asbo, jak mozesz, kochanienka, te insynuacje powtarzac, ze mi tam cos nie staje! Dobrze, ze sie chopem nie urodzilam, bo bym musiala dac komus po pysku za zniewage ;)

ubot311
126
ubot311 126
#5212.01.2017, 15:34

harrier luzik:) pamiętaj ten się śmieje ostatni....kto wolno kojarzy ;)

asbo
10 876 1
asbo 10 876 1
#5312.01.2017, 16:41

Juz pokornie dokladam sprostowanie, malenka :)

...a wiec, osobiscie uwazam, ze harrier staje. Wszystkiego. Zwlaszcza umyslowo oraz werbalnie. Tak staje, ze odstaje, zas ona sama przez to czesto wystaje. Ale, poki co :P, stawac nie przestaje i dziewczyna rade daje.

(btw, harrier, w podpowiedzi dostalam 'masz racje' :D)

PS. Tomczyslawie, wybacz, ze o Tobie tak nie prostuje... ale niezrecznie troszke tak... jako ze puć przeciwna :)

harrier
4 050
harrier 4 050
#5412.01.2017, 17:03

Nieno, wiadomo. Jak zaczniesz Tomczyslawowi kwity o staniu wypisywac, to bedzie sie w domu tlumaczyl przed niewiasta, a moj to po polsku nie wyrozumi ( przynajmniej ja tak mysle - zeby sie tylko nie skonczylo jak z Wokulskim i cfano Izabelo).

Kataryna
2 340
Kataryna 2 340
#5512.01.2017, 17:22

Z tym "nierozumieniem" harrier to ostroznie :) Ja sie pare razy zgarbilam :)

Tomek_L
24 398
Tomek_L 24 398
#5612.01.2017, 18:26

na szczęście Tomczysław przed swoją białogłową tłumaczyć z niczego się nie musi :)

Infidel
6 807
Infidel 6 807
#5712.01.2017, 18:37

Bo bialoglowa ma na imie Andrzej?

Tomek_L
24 398
Tomek_L 24 398
#5812.01.2017, 18:46

heh. wciąż za nim tęsknisz? nie bój żaby, do mnie nie uciekł. ja wole piersiaste i płeć też przeciwna

Infidel
6 807
Infidel 6 807
#5912.01.2017, 19:03

To on za mna tesknil, w sumie mu sie nie dziwie. Mowil tez, ze wszystko udawal jak z toba byl;) a jak tam z ta Polka, zebrala juz cos?

Tomek_L
24 398
Tomek_L 24 398
#6012.01.2017, 19:21

lol

czytaj ze zrozumieniem

Infidel
6 807
Infidel 6 807
#6112.01.2017, 19:26

jakbym czytal ze zroumieniem to moglbym ten fragment zuelnie innaczej zrozumiec:P

"ja wole piersiaste i płeć też przeciwna" ;)

Tomek_L
24 398
Tomek_L 24 398
#6212.01.2017, 19:30

lol

wciaz nie kumasz

nvm

Infidel
6 807
Infidel 6 807
#6312.01.2017, 19:31

kumam kumam. to slowo "tez" mnie dosiadlo jak karzel dzikiego kucyka.