Do góry

„Polscy imigranci wywierają presję na NHS i zwiększają bezrobocie”

O broszurze do geografii, którą we wrześniu otrzymała młodzież (12-13 lat) w londyńskiej Walthamstow Academy napisał The Independent. Broszura nosi tytuł „Essential knowledge”, czyli niezbędna wiedza.

Z materiału uczniowie mogą się między innymi dowiedzieć, że polscy imigranci przybyli do Wielkiej Brytanii po „bezpłatną opiekę zdrowotną” i „lepsze szkoły”.

Z problemów, które powodują imigranci, w tym Polacy, wymieniono „presję na NHS”, „wiele języków” w szkołach, „bezrobocie wśród Brytyjczyków” „pracę na czarno”, co dodatkowo oznacza, że „rząd nie otrzymuje należnych podatków”.

Jak podkreśla Independent, informacje przedstawiane w broszurze są sprzeczne z wynikami badań, które niedawno na zlecenie rządu przedstawili eksperci z Oxford Economics.

Z analizy danych wynika, że każdy pracujący imigrant z Unii wnosi rocznie do brytyjskiego skarbu o 2300 funtów więcej niż przeciętny zatrudniony Brytyjczyk. Mało tego. Przyjmując, że imigrant z UE całe swoje zawodowe życie spędzi na Wyspach, to dostarczy Zjednoczonemu Królestwu 78 tys. funtów więcej niż pobiera w postaci różnych świadczeń i benefitów. Tymczasem, wkład netto przeciętnego Brytyjczyka wynosi dokładnie zero, gdyż w ciągu całego życia wyciąga ze skarbu państwa tyle samo, co do niego wkłada.

„Niejasne”, „niecelne”

Walthamstow Academy, w której murach uczą się także polscy uczniowie, została oskarżona o rozpowszechnianie „propagandy zwolenników Brexitu”, „podkęcanie uprzedzeń niemających nic wspólnego z faktami” oraz o “indoktrynowanie” uczniów.

Odpowiadając na maila jednej z polskich matek, która wyraziła obawę, że jej córka może być teraz „napiętnowana” przez swoich kolegów, dyrektorka szkoły Emma Skae, napisała: „Doskonale rozumiem, że mogła pani to odebrać jako coś obraźliwego i z całego serca za to przepraszam. Jest mi z tego powodu bardzo przykro.”

Dyrektorka przyznaje, że treści zawarte w dwustronicowym materiale są „niejasne”, a wykorzystane przykłady „niecelne” i „nie odzwierciedlają tego, w jaki sposób szkoła i jej społeczność myślą i postępują”

Pani Skae dodała jednak też, że „ważne jest, aby uczniowie zrozumieli, że istnieją krytycy imigracji, i że przez podejmowanie takich tematów będą w stanie w pełni zrozumieć istotę problemu”.

Komentarze 28

Infidel
10 922
Infidel 10 922
#129.09.2018, 08:19

...a niecaly tydzien temu artykul w BBC poparty badaniami, ze jedyny nacisk jaki wywieramy w tym kraju to nacisk na przewody kanalizacyjne.

Najbardziej bawi ta sluzba zdrowia. Tjaaa, jest tak zajebista, ze az strach sie bac. Jezeli to dowcip to bardzo niesmieszny.

Profil nieaktywny
ona.
#229.09.2018, 08:47

a ja chciałam tylko zapytać: czy jak zrobię sobie brytyjskie obywatelstwo, to nie będą już na mnie pluli?

kijevna
16 293
kijevna 16 293
#329.09.2018, 08:52

Do nich widac nie dotarł... czytam komenty - podobno trzeba filmik obejrzeć, żeby ogarnąć całość...

kijevna
16 293
kijevna 16 293
#429.09.2018, 08:53

Wtedy my bedziemy pluli na Ciebie;) Spoko, ktos sie zawsze znajdzie;)

Kataryna
3 340
Kataryna 3 340
#529.09.2018, 09:05

#2 musisz zmienic towrzystwo a nie obywatelstwo

Infidel
10 922
Infidel 10 922
#629.09.2018, 09:06

Ja pluje na wszystkich a najbardziej na Niemcuff. TFU!

kijevna
16 293
kijevna 16 293
#729.09.2018, 09:11

Przeciekasz niechcacy;)

Profil nieaktywny
fscipskiklezmer
#829.09.2018, 09:40

"niecelne" czyli sie nie nadaja do oclenia?

w sumie to wazne przyzwyczajac lud do clenia bo sie bedzie po breksicie clilo ini swirczec bedzie :)

powstanie mnostwo pieknych Drzobs dla claczy i trza bedzie clacze budki ppobudowac i aparat do kontroli claczy to sie gospodarka wyciagnie i jeszcze do pierwszej trojki wskoczy a dobrobyt sie rozleje mleczno-miodowa mazia po calej pieknej ziemi :)

lunix
656
lunix 656
#929.09.2018, 11:47

'migrant's work for less' - wstyd że szkoła nie umie nawet prawidłowo pisać po angielsku

kijevna
16 293
kijevna 16 293
#1029.09.2018, 11:47

to jest własnie najsmieszniejsze:)

bies
380
bies 380
#1129.09.2018, 20:49

dzisiaj 29 ... pozostalo wiec 6 miesiecy a wiec rozpoczelo sie final countdown

trzeba raczej nastawic sie ze takie i podobne do tego dzialania

"niecelne" i "niejasne" beda sie mocno nasilac

Infidel
10 922
Infidel 10 922
#1229.09.2018, 21:05

Najdziwniejsze jest to, ze szkola przeprasza...a kto to kurna przygotowal? Nagle pojawilo sie do rozdania? Juz mi tu dac winnego. Beczka ze smola juz sie grzeje, kobieta juz targa poduszki.

BartekiAnia
4
#1329.09.2018, 21:14

Przylecieliśmy do Szkocji 4 di temu za dobrze płatną pracą do Glasgow,wczoraj szliśmy ulicą w Glasgow i rozmawialiśmy po polsku,dwa razy usłyszeliśmy obelgi w nasza stronę cytuję :Fucking Polish bastartds i Fucking Polish.Myślimy o powrocie do Polski.

Infidel
10 922
Infidel 10 922
#1429.09.2018, 22:36

I wrociliscie?

BartekiAnia
4
#1529.09.2018, 23:59

Mamy już kupione bilety wracamy we wtorek.Nie wiemy jak możecie mieszkać w tym bagnie,domy wyglądają jak stodoły na wsi w Polsce,śmieci walają się po ulicach.Bród smród i ubóstwo.

BartekiAnia
4
#1630.09.2018, 00:01

Dodam że zatrzymaliśmy się u znajomych w dzielnicy Estrerhouse.

kijevna
16 293
kijevna 16 293
#1730.09.2018, 00:57

Srup, nie wciagaj juz;)

Hryzantema.
198
#1930.09.2018, 02:27

Ogólnie w Wielkiej niegdyś Brytani jest syf,kiła i mogiła.Anglia jest krajem muzułmańskim,a Skotland niebawem dołączy.

Profil nieaktywny
ona.
#2030.09.2018, 05:32

kiedyś 10-12 lat temu było tu o 180° inaczej, nie dziwie sie odbiorowi Bartka i Ani..

Profil nieaktywny
ona.
#2130.09.2018, 06:58

a rozumiem Bartek i Ania to lipa, dobra ide sobie

kijevna
16 293
kijevna 16 293
#2230.09.2018, 07:44

No... ten kryzys 10 lat temu, pamietam - do kitu byl.

Delirium
4 498
Delirium 4 498
#2330.09.2018, 10:00

I jeszcze... i jeszcze... kradniemy grzyby z lasu, przez co królowa musi kupować sos grzybowy w torebce. Z amino, w polskim sklepie.

:(

doberman2000
28
#2430.09.2018, 11:29

Za takie coś dyrektorka powinna polecieć ze stanowiska bo co nie umie czytać , to chyba jest dyskryminacja ,namawianie do nienawiści, no i kto to wydał bo nie wydział edukacji i zgoda na rozdanie tych ulotek w szkole .

kijevna
16 293
kijevna 16 293
#2530.09.2018, 19:42

Ale fraza: 'some locals believe...' nawet zaczynam ja lubić;)

joanek66
1
#2601.10.2018, 14:22

Mieszkam w Glasgow od 6 lat i nigdy nikt nic do mnie złego nie powiedział (tylko Polaczki).

Wszystko dla nas jest nie dobre, paskudne, muziłmańskie. Nie podoba sie to zostań w Polsce.

WILDKATncm
63 552
WILDKATncm 63 552
#2702.10.2018, 19:33

Bardzo mnie zabolalo, jak daleko moze sie posunac panstwowa instytucja rozpowszechniajac propaganda pod przykrywka edukacji.

Skomentowalam to na https://www.facebook.com/IMMIGRALEX/

Ktos powinien zlozyc zawiadomienie o popelnieniu przestepstwa.

Co innego byc napietnowanym przez niedouczonego sasiada ale zeby z moich podatkow standard nauczania sprowadzal sie do przedruku rozmow podworkowych, to troche przegiecie.

Zamierzam zainteresowac sie tematem blizej.

kijevna
16 293
kijevna 16 293
#2802.10.2018, 21:02

A cóżes tam wysmażył?