Do góry

Protest Polonii z powodu wykluczenia jej z wyborów w Polsce

Coraz więcej organizacji polonijnych z różnych państw świata protestuje przeciw dążeniu władz w Polsce do przeprowadzenia wyborów prezydenckich podczas wciąż trwającej pandemii koronawirusa. Wybory zaplanowano na 10 maja, choć dziś przedstawiciele polskiego rządu poinformowali, że mogą one zostać przesunięte na 17 lub 23 maja. Na te słowa od razu zareagowała opozycja, argumentując, że byłoby niezgodne z konstytucją.

Rządzące Prawo i Sprawiedliwość przegłosowało w Sejmie nową ustawę dającą możliwość zorganizowania powszechnego głosowania korespondencyjnego. Zrobiono to z pogwałceniem regulaminu Sejmu oraz orzeczenia Trybunału Konstytucyjnego z 2006 roku, które zakazuje wprowadzania zmian w prawie wyborczym na sześć miesięcy przed głosowaniem. Ustawa jest teraz w Senacie. Izba wyższa, gdzie niewielką większość ma opozycja, najprawdopodobniej odrzuci te zmiany. Jeśli zdominowanemu przez PiS Sejmowi uda się ponownie przegłosować ustawę, wybory będą w maju.

To może sprawić, że kilka milionów mieszkających poza krajem Polaków zostanie z nich wykluczonych. W wielu państwach z powodu pandemii wprowadzono obostrzenia, w tym zakazy opuszczania domów bez potrzeby. Na zwolnionych obrotach pracuje wiele instytucji, w tym poczty. Polonia ma obawy, że nie będzie mogła wziąć udziału w elekcji prezydenta. Coraz więcej organizacji, ale też osób indywidualnych protestuje.

Walczą o prawo do głosowania

„Jako obywatele polscy jesteśmy przekonani, że nasze zagwarantowane przez Konstytucję RP prawo do udziału w wyborach, jest tak samo ważne, jak prawo Polaków mieszkających w kraju. Nie możemy przejść do porządku dziennego nad ewidentną próbą odebrania milionom Polaków prawa do pełnego uczestniczenia w społecznym i politycznym życiu naszej ojczyzny. (…) Wśród nas jest wciąż wielu żyjących weteranów, dla których decyzja obecnej władzy jest równie bolesna jak wykluczenie i szykanowanie, którego doświadczali od rządów polskich w czasach komunizmu” – czytamy w liście skierowanym do marszałka Senatu Tomasza Grodzkiego, który napisali członkowie stowarzyszenia Polski Most skupiającego Polaków mieszkających w różnych państwach świata. Proszą w nim o „podjęcie działań zmierzających do zagwarantowania Polakom mieszkającym poza granicami kraju ich konstytucyjnego prawa do wzięcia udziału w Wyborach Prezydenta RP”.

Podobny cel przyświeca organizatorom protestu „Polonia Nie Ma Wyboru”. Przygotowali oni wzory petycji do polskiego MSZ oraz posłów i senatorów, w których Polacy mieszkający na emigracji mogą zaprotestować „przeciwko odbieraniu konstytucyjnie zagwarantowanego prawa głosu w Wyborach Prezydenckich”. W petycji można przeczytać, że pandemia uniemożliwia lub poważnie utrudnia wzięcie udziału w głosowaniu w wielu państwach zamieszkałych przez polskich emigrantów.

Inną formę protestu proponuje Katarzyna Jajszczok, Polka mieszkająca w Edynburgu. Jest ona pomysłodawcą i reżyserem filmu „Wolność Wyboru”. Film powstał przy współudziale kilkunastu Polaków mieszkających w różnych państwach świata.

Chcemy głośno powiedzieć, że nie ma naszej zgody na wykluczanie Polonii z procesu wyborczego. Mamy prawo głosować, chcemy głosować, chcemy to zrobić nie łamiąc prawa obowiązującego w krajach zamieszkania. Zależy nam na tym, aby ta zupełnie apolityczna, ponadpartyjna akcja stała się ilustracją i znakiem naszej niezgody na wykluczenie ogromnej grupy Polaków mieszkających poza Polską

– mówi Katarzyna Jajszczok.

Komentarze 137

omegan
7 013
omegan 7 013
#104.05.2020, 07:41

Mam nadzieje ze pis zorganizuje ten plebiscyt wyborczy i pokaze wreszcie swiatu swoja prawdziwa twarz. To bedzie poczatek ich konca

Infidel
12 070
Infidel 12 070
#204.05.2020, 07:41

Bardzo dobrze.

Zbychu_zPlebani
5 140
#304.05.2020, 09:14

Jarek miszcz! Podziwiam.

Kataryna
4 050
Kataryna 4 050
#404.05.2020, 09:33

#1 No pokaze, a swiat wystosuje jakis list oburzenia i na tym sie skonczy. Co chwile pokazuje i nic z tego nie wynika :(

NNnn88
117
NNnn88 117
#504.05.2020, 10:31

Pewnie niech opozycja dojdzie do władzy i będzie tak jak 15- 20 lat temu w Polsce,czyli beznadziejne.... wszyscy to złodzieje, ale za PIS jest lepiej. Mam działalność w pl i jest dobrze chociaż w mojej branży transportowej.

Badoit
718
Badoit 718
#604.05.2020, 11:12

to jest wbrew konstytucji , pisiory wyjazd na śmietnik historii !!!

AS11
724
AS11 724
#704.05.2020, 11:13

Akurat 15 lat temu to rządził PIS. Najpierw premierem był Marcinkiewicz, a zaraz potem Jarosław "Polskę zbaw".

Masz rację, to była porażka.

szalony_mustang
3 704
#804.05.2020, 11:19

porazka to bardzo delikatne okreslenie syfu jaki wtedy byl w Polsce

Delirium
16 139
Delirium 16 139
#904.05.2020, 11:41

Kij z tym, że republika bananowa, że pośmiewisko Europy, że rządzący nagminnie gwałcą prawo, że ryba psuje się od głowy, że najczęściej wypłacana pensja netto nie przekracza 400 GBP a ponad połowa Polaków zarabia poniżej 580 GBP netto, że budżetówka (służba zdrowia, szkolnictwo) leży i kwiczy a inflacja najwyższa od bodajże 10 lat - ważne że z własnej michy się wylewa, więc "jest lepiej".

robert4543
657
#1004.05.2020, 12:36

Jakos dziwne ze wczoraj nie bylo nic tutaj o Swiecie Flagi i Polonii a dzisiaj text o protestach. Nie ma tu Polonii a protesty sa?

robert4543
657
#1304.05.2020, 13:09

Delirium no i jakos nikt tam nie protestowal? Nikt sie nie ujawnial jako Polonia? A dzisiaj larum? Artykol polityczny na zamowienie.

omegan
7 013
omegan 7 013
#1404.05.2020, 13:10

Gdzies jest granica tych wszystkich przekretow i cierpliwosci UE. No i Polakow. Mysle ze to moze byc wlasnie tutaj

omegan
7 013
omegan 7 013
#1504.05.2020, 13:13

Co do Pisu jeszcze - warto przypomniec ze w tym kraju to najmniej zarabiajacy placa najwyzsze podatki. Ale najwazniejsze ze czesc wraca w postaci 500+. Heh, frajerzy

zbytnik
23 118
zbytnik 23 118
#1604.05.2020, 13:23

A co to za roznica, teraz czy za pol roku Duda I tak by wygral, sondaze sa jednoznaczne...

Artchi
4
Artchi 4
#1704.05.2020, 13:43

Wszyscy strasznie narzekają na PiS, ale siedzą w UK i niewiele wiedzą co się dzieje w kraju! Niektórzy, co widać po komentarzach, oglądają polską telewizję, ale jedynie TVN i wydaje im się, że już wszystkie rozumy pozjadali. A ja wam chcę jedynie przypomnieć, że wyjechaliście z kraju, w którym nie dało się żyć, gdzie nie było pracy, rządzący nie mieli na nic pieniędzy, likwidowano wszystko co się dało, a zarządzał tym bajzlem PSL raz do spółki z SLD a kiedy indziej razem z PO dzisiaj zwanym KO a wcześniej KLD lub UW

Zbychu_zPlebani
5 140
#1804.05.2020, 13:44

jpg. ale potomki ubekow dostaja wscieka. dzien dziecka sie zbliza a dziadek ubek na czekolade nie da.

szalony_mustang
3 704
#1904.05.2020, 13:57

A ja wam chcę jedynie przypomnieć, że wyjechaliście z kraju, w którym nie dało się żyć, gdzie nie było pracy, rządzący nie mieli na nic pieniędzy, likwidowano wszystko co się dało, a zarządzał tym bajzlem PSL raz do spółki z SLD a kiedy indziej razem z PO dzisiaj zwanym KO a wcześniej KLD lub UW

nie chce Cie oskarzac o "pierdzielenie bzdur", ale wiekszosc wyjechala gdy krajem rzadzili dwaj bracia...

Delirium
16 139
Delirium 16 139
#2004.05.2020, 15:33

robert4543 575

#13Dziś - 13:09

"Delirium no i jakos nikt tam nie protestowal? Nikt sie nie ujawnial jako Polonia? A dzisiaj larum? Artykol polityczny na zamowienie"

I bardzo dobrze, bardzo dobrze... :P

Delirium
16 139
Delirium 16 139
#2104.05.2020, 15:36

Dla przeciwwagi - artykuły polityczne dla prorządowców emitowane są przez 24 godziny w kanałach państwowych: TVP1 i TVP2.

zbytnik
23 118
zbytnik 23 118
#2204.05.2020, 15:47

Nie mam polskiej telewizji I chcialbym by "najwiekszy portal na Wyspach dla Polonii (jak sam siebie okresla), byl obiektywny a nie jest...

SlawekEdynburg
469
#2304.05.2020, 15:51

Polska pośmiewiskiem Europy? Nikogo nie obchodzi co się dzieje/działo u nas... Pośmiewiskiem to jest Wielka Brytania i Brexit.

Delirium
16 139
Delirium 16 139
#2404.05.2020, 15:51

Prywatna firma nie musi być obiektywna, zwłaszcza dla osób z własną, specyficzną definicją obiektywizmu.

zbytnik
23 118
zbytnik 23 118
#2504.05.2020, 16:03

To Karol dwa lata temu…

Karol

#5608.04.2018, 17:48

Emito.net jest stroną informacyjną dla Polaków w UK. Piszemy o naszych sukcesach (czasem też porażkach) i sprawach, które pośrednio lub bezpośrednio mają wpływ na nasze życie. Wierzymy w tolerancje i równouprawnienie. Jak nasza linia programowa wyglada w praktyce? Wystarczy prześledzić ostatnie artykuły ze strony głównej i naszego archiwum.

zbytnik
23 118
zbytnik 23 118
#2604.05.2020, 16:05

No to wlasnie przesledzilem ostatnie artykuly I te z archiwum I za Chiny ja tu nie zauwazam tolerancji I rownouprawnienia...

zbytnik
23 118
zbytnik 23 118
#2704.05.2020, 16:11

Wczoraj np. bylo swieto Konstytucji 3maja, zadnego tekstu o tym donioslym wydarzeniu dla Polakow, tylko o jakis oklejaczach samochodow...

Delirium
16 139
Delirium 16 139
#2804.05.2020, 16:12

#26:

...napisał guru d/s tolerancji. :)

Delirium
16 139
Delirium 16 139
#2904.05.2020, 16:19

Niom, bo zbytnikowi trzeba rano przypomnieć o święcie, żeby mógł się uroczyście narąbać, a nie tak jak zawsze- bez okazji. :)

A tymczasem tekst, który zlinkowałem w #11 spotkał się z zainteresowaniem jedynie jakiegoś bota od płatnych cycków.

W tym samym czasie tolerancyjny zbytnik nawalił się i zwymiotował na userów w temcie "Najważniejsze wydarzenie dnia", bełkocąc bzdety o fladze i rzucając inwektywami.

:D

Te, zbytnik, zajmij ty się może kopiowaniem youtube'a w tym swoim temacie, w którym gadasz z samym sobą. :)

TomassX
299
TomassX 299
#3004.05.2020, 16:20

a co dla rządzących Polską w tej chwili znaczy konstytucja? Papier toaletowy?

zbytnik
23 118
zbytnik 23 118
#3104.05.2020, 16:25

No wlasnie ja nie musze byc tolerancyjny I obiektywny, I moge sie nawalic kiedy chce, redakcji to nie wypada, I powinna dbac o czytelnikow z roznych opcji politycznych I swiatopogladowych...

jandol80
14
#3204.05.2020, 16:25

Nie rozumiem jednego, po co jeden z drugim wyjechał za granicę, baaa osiedlił się tutaj a jakieś pretensje o głosowanie, że nie może głosować, spakować się wracać do Polski i po temacie

omegan
7 013
omegan 7 013
#3304.05.2020, 16:27

myślę jandol że jest znacznie więcej spraw których nie rozumiesz.

jandol80
14
#3404.05.2020, 16:32

Głosować nie pójdę z tego względu że jestem tutaj i podlegam tutejszemu rządowi jak i prawu, co pójdę za głosować i co Duda będzie płacił za mnie rachunki, super idę głosować!

omegan
7 013
omegan 7 013
#3504.05.2020, 16:39

na ten moment wychodzi na to że głosować nie pójdziesz dlatego że jarek z kolegami nie dadzą ci takiej opcji.

jandol80
14
#3604.05.2020, 16:47

Kurczę a już byłem w drodze do konsulatu....

omegan
7 013
omegan 7 013
#3704.05.2020, 16:48

no widzisz. takie życie brachu...

zbytnik
23 118
zbytnik 23 118
#3804.05.2020, 16:48

Mozesz zaglosowac, Tomus gowno wie jak zwykle, trzeba sie tylko zarejestrowac wczesniej...

Delirium
16 139
Delirium 16 139
#3904.05.2020, 16:49

zbytnik 21 871

#31Dziś - 16:25

"No wlasnie ja nie musze byc tolerancyjny I obiektywny, I moge sie nawalic kiedy chce, redakcji to nie wypada, I powinna dbac o czytelnikow z roznych opcji politycznych I swiatopogladowych..."

Przekażę twoją opinię Karnowskim i temu cierpiętnikowi w okularach, jak mu tam...

Delirium
16 139
Delirium 16 139
#4004.05.2020, 16:49

...Terlikowskiemu.

jandol80
14
#4104.05.2020, 16:53

- zbytnik myślałem że jak jestem zarejestrowany na emito to mogę już wszystko, oczywiście bez obrazy, taki żarcik

zbytnik
23 118
zbytnik 23 118
#4204.05.2020, 16:55

Mowiles, ze nie chcesz glosowac, potem, ze w drodze do konsulatu? Zastanow sie co chcesz a nie bij piane...

szalony_mustang
3 704
#4304.05.2020, 16:57

Jedno pytanie do tych, ktorzy chca glosowac. Mozecie mi napisac co jest tego powodem? Zamierzacie wracac kiedys do Polski? Martwicie sie, ze rodzice w Polsce nie dokonaja "wlasciwych" wyborow i skresla nie ten kwadracik ktory "trzeba" czy o co chodzi? Tylko nie zaslaniajcie sie prawami i obowiazkami wynikajacymi z posiadania obywatelstwa RP, bo wiekszosc, jak tu czytam, wymaga praw, a zapomina o obowiazkach.

omegan
7 013
omegan 7 013
#4404.05.2020, 16:58

jak to masz zrobić robiercik, skoro łamie to rozporządzenie rządu bryjskiego dotyczące covid?

https://www.gov.uk/government/collections/covid-19-regulatory-position-s...

namawiasz publicznie do łamania prawa?

jandol80
14
#4504.05.2020, 16:58

Nic nie mówiłem tylko napisałem jak coś, przeczytaj o czym pisałem i do kogo więc może złapiesz wątek

omegan
7 013
omegan 7 013
#4604.05.2020, 16:59

wystarczy mieć 5 wpisów by zaorać robercika ;D

Zbychu_zPlebani
5 140
#4704.05.2020, 17:00

He he ale Jarus rozgrywa opozycję. Opozycję godną pozazdroszczenia. Korea Północna ich tam importuje.

zbytnik
23 118
zbytnik 23 118
#4804.05.2020, 17:02

Jandol no napisales, ze po co glosowac a za dwa wpisy, ze jestes w drodze do konsulatu? To Ty cos nie czaisz...

omegan
7 013
omegan 7 013
#4904.05.2020, 17:03

dawaj robercik, to jak z tym głosowaniem? namawiasz do łamania prawa czy nie? można legalnie zagłosować, czy nie?

omegan
7 013
omegan 7 013
#5004.05.2020, 17:05

no robercik, co tak cicho siedzisz?

zbytnik
23 118
zbytnik 23 118
#5104.05.2020, 17:07

Ja juz mowilem wczesniej, jestem przeciwny wyborom teraz, ale jak ktos zdeterminowany to moze wyjsc na godzinny spacer I pakiet wyborczy rzucic do skrzynki w konsulacie, czy w Sikorskim...

jandol80
14
#5204.05.2020, 17:07

Zbytnik wiem co napisałem, odpisywałem na komentarze omegan , taka podpowiedź dla Ciebie to może zaczaisz w jakim sensie to napisałem

omegan
7 013
omegan 7 013
#5304.05.2020, 17:08

to jest niezgodne z prawem. ustawa jasno to rozstrzyga.

więc namawiasz do łamania prawa, tak?

zbytnik
23 118
zbytnik 23 118
#5404.05.2020, 17:10

Nie, to moze byc w drodze do sklepu po jedzenie, czy ze spacerem z psem, wtedy jest zgodne, zreszta co Ty tu imputujesz, tysiace ludzi sie wloczy po miescie bez celu bo jest ladna pogoda...

Zbychu_zPlebani
5 140
#5504.05.2020, 17:13

"trza anulować bo przegramy"

omegan
7 013
omegan 7 013
#5604.05.2020, 17:13

a więc namawiasz. tylko nie masz odwagi się przyznać. wyobraź sobie, co by napisały media które tylko szukają pretekstu do tego by pisać źle o Polakach. na arenie międzynarodowej też wyglądałoby paskudnie. pojawiłyby się komentarze w stylu: Polska zorganizowała wybory za granicą w takiej formie, by łamać zasady lock downu ustalone przez rządy krajów w których mieszkają.

genialne

zbytnik
23 118
zbytnik 23 118
#5704.05.2020, 17:16

No tak napisza, bo wybory juz raczej zaklepane, ale nikt nikoga za to nie bedzie scigal...

omegan
7 013
omegan 7 013
#5804.05.2020, 17:18

nie da się wygrać wyborów zorganizowanych w tej formie przeciwko pisowi zbychu. wyborów których przebiegu nikt kontrolować nie może. ani opozycja, ani organizacje międzynarodowe, ani unia. wynik równie dobrze można ogłosić juz dziś, bo innego być nie może niz zwycięstwo pisu. w wyborach które nie są ani tajne, ani bezpośrednie, ani powszechne. nie będą też równe, bo te kwitki które miałyby być wysyłane każdy może skopiować i zagłosować za kogoś, nie da się tego skontrolować.

zbytnik
23 118
zbytnik 23 118
#5904.05.2020, 17:20

Napisz, ze w ogole sie nie da wygrac jakilkolwiek wyborow, w jakielkolwiek formie z PiS, bo po prostu ludziom w Polsce jest dobrze, po drugie opozycja jest zalosna...

Delirium
16 139
Delirium 16 139
#6004.05.2020, 17:22

szalony_mustang 3 428

#43Dziś - 16:57

"Tylko nie zaslaniajcie sie prawami i obowiazkami wynikajacymi z posiadania obywatelstwa RP, bo wiekszosc, jak tu czytam, wymaga praw, a zapomina o obowiazkach"

Jakie obowiązki?

Btw w wielu krajach udział w wyborach jest obowiązkowy.

omegan
7 013
omegan 7 013
#6104.05.2020, 17:24

nie da rady, nie zwyklem bezczelnie klamac

popracuj nad kolejnym trudnym słowem: jakikolwiek - jakichkolwiek - w jakiejkolwiek (formie)

polska język - trudna język. szczególnie dla "wykształconych" "patriotów".

zbytnik
23 118
zbytnik 23 118
#6204.05.2020, 17:26

Nie czepiaj sie slowek, sens wypowiedzi I meritum jest zachowane...

omegan
7 013
omegan 7 013
#6304.05.2020, 17:26

zagadka na dziś - ile razy robercik został zaorany w tym wątku? wliczając samozaorania. podpowiedź - więcej niż 5

omegan
7 013
omegan 7 013
#6404.05.2020, 17:27

nie czepiam się słówek - nie potrafisz nawet we własnym języku poprawnie się wypowiedzieć. a krzyczysz że jesteś patriotą. z wyższym wykształceniem.

totalna kompromitacja, chopie

zbytnik
23 118
zbytnik 23 118
#6504.05.2020, 17:29

Dosyc dobrze wladam polszczyzna, probny maturzysto, he he..:)

szalony_mustang
3 704
#6604.05.2020, 17:33

Jakie obowiązki? Btw w wielu krajach udział w wyborach jest obowiązkowy.

w Polsce jest prawem, obywatel ma prawo brac udzial w wyborach. Ale obywatel ma tez kilka waznych obowiazkow, o ktorych wiekszosc woli nie pamietac. Wiec zadamy zachowania naszych praw, ale migamy sie od obowiazkow?

Zbychu_zPlebani
5 140
#6704.05.2020, 17:33

Dobrze panowie, takie moje pytanko: jesli wybory będą uczciwe to no kogo glosowac? :))

bo chyba sie wybiorę. juz nawet garnitur wybiglowany w szranku lezy.

zbytnik
23 118
zbytnik 23 118
#6804.05.2020, 17:37

Zbychu glosuj na kogo chcesz, ale I tak wygra Duda, po prostu, ze nie ma przeciwnika, a nie ze jakies manipulacje czy cos...

omegan
7 013
omegan 7 013
#6904.05.2020, 17:40

niespecjalnie dobrze władasz tym polskim, złapałem cię na błędach dziesiątki razy. trudniejszych słów po prostu nie ogarniasz. nikt nie uwierzy w to twoje wyższe :)

omegan
7 013
omegan 7 013
#7004.05.2020, 17:42

głosuj na Kamysza lub na Hołownię. obaj kandydaci biją budynia na głowę i co tam jeszcze chcesz.

Zbychu_zPlebani
5 140
#7104.05.2020, 17:47

#68

Ja wiem że Duda wygra. Tak kiepskich kandydatow opozycji to Kononowicz je na śniadanie. No ale ciężko porażkę przełknąć. Może kiedyś dorosną.

Heh uwielbiam te kabarety.

omegan
7 013
omegan 7 013
#7204.05.2020, 17:50

to jest kabaret:

jandol80
14
#7304.05.2020, 17:50

omegan wyższe ze stadionu dziesięciolecia, a propo tych wyższości i protestu całego, to tylle osób znam co po studiach itd pracują gdzieś w fabrykach itd tyle właśnie otrzymali od rządu polskiego za tyle lat nauki i wydanych pieniędzy że musieli emigrować , dziwię się właśnie po co ten protest cały

omegan
7 013
omegan 7 013
#7404.05.2020, 17:55

jandol - zbytnik powiedziałby ci że ci po studiach co wyjechali, powinni teraz odpracować swoje wykształcenie, które przecież Polska im zafundowała. wyskakiwał tu już z takimi teoriami. nie napisał niestety czy oddał za swoje ;]

jandol80
14
#7504.05.2020, 18:12

Serio omegan, zostawię to bez komentarza, może chłop miał gorszy dzień

knapior
3 044
knapior 3 044
#7704.05.2020, 18:34

Za wiki, obowiazki obywatelskie:

W polskiej konstytucji obowiązki obywatelskie zapisane są w rozdziale II (Wolności, prawa i obowiązki człowieka i obywatela). Do najważniejszych z nich należą:

1.wierność Rzeczypospolitej Polskiej oraz troska o dobro wspólne (art. 82)

2.przestrzeganie prawa Rzeczypospolitej Polskiej (art. 83)

3. ponoszenie ciężarów i świadczeń publicznych, w tym podatków, określonych w ustawie (art. 84)

4. obrona Ojczyzny (art. 85 ust. 1)

5. dbałość o stan środowiska i ponoszenie odpowiedzialności za spowodowane przez siebie jego pogorszenie (art. 86)

Czyli, pomijając punkt 3, całkiem dobrze się z nich wywiazuję.

omegan
7 013
omegan 7 013
#7804.05.2020, 18:39

4. bronisz Ojczyzny, mordując szaraki, sarny i inne krwiożercze bestie, czyhające na niewinnych obywateli?

omegan
7 013
omegan 7 013
#7904.05.2020, 18:40

boCHater z ciebie, pomnik ci kiedyś postawią wdzięczni Polacy

omegan
7 013
omegan 7 013
#8104.05.2020, 18:55

w jakim wojsku?

ty nie masz ochoty? lol. przecież to ty jesteś zwyczajowo zlewany ciepłym moczem :)

ok, ok, idź się schowaj. niech cię nie widzę

szalony_mustang
3 704
#8204.05.2020, 20:29

Jak donosi Jakub Krupa, członek zarzadu Polish Social and Cultural Association (POSK) do wyborow prezydenckich tej pory zarejestrowało sie jedynie 11,6 tys. Polakow mieszkajacych w UK. Termin rejestrowania sie mija o polnocy z czwartku na piatek.

zbytnik
23 118
zbytnik 23 118
#8304.05.2020, 21:06

#77

1.wierność Rzeczypospolitej Polskiej oraz troska o dobro wspólne (art. 82)

No tutaj wielu ktorzy sraja do swojego gniazda mozna duzo zarzucic...

Delirium
16 139
Delirium 16 139
#8404.05.2020, 21:08

szalony_mustang 3 434

#66Dziś - 17:33

"w Polsce jest prawem, obywatel ma prawo brac udzial w wyborach. Ale obywatel ma tez kilka waznych obowiazkow, o ktorych wiekszosc woli nie pamietac. Wiec zadamy zachowania naszych praw, ale migamy sie od obowiazkow?"

No więc zapytałem, jakie konkretnie obowiązki masz na myśli. :)

szalony_mustang
3 704
#8504.05.2020, 21:11

Taka mala lista

Obowiązki obywatela przewidziane w Konstytucji:

-wierność Rzeczypospolitej Polskiej,

-troska o dobro wspólne,

-przestrzegania prawa Rzeczypospolitej Polskiej,

-obrona Ojczyzny,

-dbałość o stan środowiska,

-ponoszenie odpowiedzialności za spowodowane przez siebie

pogorszenie środowiska,

-ponoszenie ciężarów i świadczeń publicznych, w tym podatków.

zbytnik
23 118
zbytnik 23 118
#8604.05.2020, 21:21

No przeciez knapior juz wkleil w #77, slepi jestescie ?

omegan
7 013
omegan 7 013
#8704.05.2020, 21:30

michasia nikt nie czyta. wszyscy omijają jego bluzgi, wyzwiska i dziecinne przepychanki

knapior
3 044
knapior 3 044
#8804.05.2020, 21:34

Polskim. Przepraszam za literówkę.

Szczeka mąż swojej żony, spod stołu, błagając o kawałek mięska...

Cały Tomaś :P

Pozdrowienia dla małżonki :)

knapior
3 044
knapior 3 044
#8904.05.2020, 21:38

Mnie może nie czytają Tomas, ale z ciebie to maja niezły ubaw.

Dinozaury - wiadomo, myśliwi i neofeministki.

Czarna dziura - mysliwi i feministki. No i PIS. No przeca oczywiste.

Miód pszczeli - myśliwi, neofeministki i PIS.

W sumie, to jednak ... żal mi cie chłopie.

I przepraszam, bo nie powinienem nabijac sie z kogoś, kto jest zwyczajnie w świecie ograniczony.

Delirium
16 139
Delirium 16 139
#9104.05.2020, 22:09

#85:

A dziękuję. :)

Które z tych obowiązków mogę realizować w warunkach pokoju i emigracji? :)

Co do kwestii podatkowych- tylko w tym tygodniu zapłaciłem w PL parę tysięcy samego VAT-u. :( Cierpię z tego powodu strasznie, no ale jak mus i obowiązek, no to trudno. ;P

Jest mi smutno, ;P że ludzie mieszkający na miejscu bardzo często nie wywiązują się z połowy wymienionych przez ciebie obowiązków, ale nikt im nie utrudnia udziału w wyborach, a wręcz przeciwnie - uszczęśliwia ich nimi na siłę. :P

Delirium
16 139
Delirium 16 139
#9204.05.2020, 22:11

Aha, daj spokój z tym przestrzeganiem prawa, wymiar sprawiedliwości też musi z czegoś żyć a więźniowie są bardzo potrzebni firmom mającym poważne niedobory kadrowe. ;P

zbytnik
23 118
zbytnik 23 118
#9304.05.2020, 22:15

Co do kwestii podatkowych- tylko w tym tygodniu zapłaciłem w PL parę tysięcy samego VAT-u. :

He he, zart miesiaca, przeciez Ty tylko na rowerze umiesz jezdzic, jaka firma, jakie Vaty, chlopie ogarnij sie, kilka lat temu stowke pozyczales na fajki, na wieczne nieoddanie, co za mitoman…;)

szalony_mustang
3 704
#9404.05.2020, 22:17

Delirium, czy ja czepiam sie wszystkich? :P

Ale obywatel ma tez kilka waznych obowiazkow, o ktorych wiekszosc woli nie pamietac.

a poza tym VAT to nie wszystko, dochodowke tez moglbys z wlasnej woli zaplacic :P

ale nikt im nie utrudnia udziału w wyborach, a wręcz przeciwnie - uszczęśliwia ich nimi na siłę.

no ba, i jeszcze robi wokol tego taki marketing zeby kazdy obywatel wierzyl ze to najwazniejsze wybory, ma wybrac slupa i cieszyc sie z tego :) i wielu jak widac lapie sie na to jak muchy na lep :)

Delirium
16 139
Delirium 16 139
#9504.05.2020, 22:54

#94:

Zarabiam tutaj, tutaj żyję i tutaj płacę podatki. To jest uczciwe. Nieuczciwie byłoby pracować tutaj i płacić podatki tam.

Mam też w miarę stały, chociaż niewielki dochód w Polsce. Może go nawet opodatkuję. ;P

Gdy zawijam do ojszczyzny, papierki rzucam do kosza, wstrzymuję bąki, co by nie zanieczyszczać powietrza, przeprowadzam staruszki przez jezdnię, a przez cały czas, nawet gdy mnie tam nie ma, muszę odprowadzać parę lokalnych (fakt, że niezbyt wysokich) danin. :/

Czy zważywszy na powyższe, wolno mi już wziąć udział w wyborach, czy muszę najpierw wysłać panu Jarosławowi jakiś skromny przelew na szwajcarskie konto jego kota? :P

Czy w związku z powyższym, mam większe prawo do oddania głosu, niż zbytnik, mniejsze, czy takie samo? Większe czy mniejsze, niż np. chroniczny bezrobotny, obszczymur rzucający puszki pod sklepem i załatwiający potrzeby fizjologiczne w pobliskiej bramie, albo kiepski budowlaniec pracujący na czarno lub staruszek u schyłku życia, który "całe życie tyrał w hucie, a do huty dopłacali", i któremu jest już wszystko jedno, byle udało się nie umrzeć z głodu przed kolejną wypłatą emerytury?

Da się to jakoś ocenić, oszacować - stopień prawa do głosowania, na podstawie obowiązków i stopnia wywiązywania się z nich, chociażby w oparciu o przykłady opisane w poprzednim zdaniu?

zbytnik
23 118
zbytnik 23 118
#9604.05.2020, 22:57

#95 tlumok, mysli, ze jak napisze duzo to bedzie madrzej...

Delirium
16 139
Delirium 16 139
#9704.05.2020, 23:01

Idź być głupi gdzie indziej, pariasie.

Delirium
16 139
Delirium 16 139
#9804.05.2020, 23:05

#93:

Czasy się zmieniają, i tylko ty tkwisz w miejscu, czyli w czarnej dudzie, zajmując się zawodowo kopiowaniem youtube'a na emito. Mogę ci jakoś pomóc?

zbytnik
23 118
zbytnik 23 118
#9904.05.2020, 23:12

#98 Jest stare chinskie przyslowie: "kto sie ujem urodzil, kanarkiem nie umrze", takze nie mydl mi oczu, jestes starym esha, zlodziejem I beneficiarzem I tyle...

zbytnik
23 118
zbytnik 23 118
#10004.05.2020, 23:16

A teraz ide spac I do jutra…:)

Delirium
16 139
Delirium 16 139
#10104.05.2020, 23:20

Naprawdę nie obchodzi mnie twój poziom kompleksów i frustracji.

Moje zaproszenie wciąż aktualne, jak już uzbierasz na wachę (wierzę, że zajmie ci to mniej czasu, niż skopiowanie youtube'a), wpadnij zweryfikować swoje wyobrażenia. Adres znasz.

Do tego czasu możesz mi co najwyżej nasikać do buta. Wirtualnie.

A teraz pozwól, że ziewnę.

Dziękuję.

knapior
3 044
knapior 3 044
#10204.05.2020, 23:38

Delirka, Obszczymurek ma do mnie blizej, niż do Ciebie.

Na piechote max 2 godziny. Wiadomo, że na busa nie wyda, zawsze to kilka godzin w ciderowym amoku.

Strupek, jak wstaniesz, idź sobie z Tomaszkiem Głuptaskiem podyskutować. To mniej wiecej ten sam poziom.

Nazwijmy go - neutralny rozumnie :P

Delirium
16 139
Delirium 16 139
#10304.05.2020, 23:41

Mustang,

emigranci rządowi śmierdzą, ale już ich pieniądze - pachną i przyjemnie szeleszczą i bardzo chcieliby się do nich dobrać, żeby sami mogli sobie poszeleścić. Jojczą, że emigranci się nie starają i przelewy do ojszczyzny z roku na rok coraz mniejsze.

Pieniądze byłyby ok, ale już sami emigranci nie są zbytnio potrzebni. Podobnie jak emeryci, którzy dodatkowo sporo kosztują panów rządzących i byłoby panom na rękę, żeby trafił ich szlag i koronawirus. To może pozbawmy prawa do głosowania niepotrzebnych emerytów, skoro odebrano możliwość głosowania niepotrzebnym emigrantom?

szalony_mustang
3 704
#10404.05.2020, 23:53

Da się to jakoś ocenić, oszacować - stopień prawa do głosowania, na podstawie obowiązków i stopnia wywiązywania się z nich, chociażby w oparciu o przykłady opisane w poprzednim zdaniu?

intelektualisci uwielbiaja szacowac, drazyc, bic piane i prowadzic akademickie dysputy nad wyzszoscia papieru toaletowego nad chusteczkami higienicznymi :) a pytanie wciaz pozostaje aktualne, czy wypelniasz zadania wynikajace z Konstytucji na ktora powolujesz sie broniac swoich praw do glosowania? bo wg tego co opisales, tak nie bardzo :) masz maly dochod w Polsce, z pewnoscia przewyzszajacy kwote wolna od podatku, zyjesz w UK, a z pelna swiadomoscia lamiesz polskie prawo podatkowe, ktore mowi (wg interpretacji IS) ze Twoje centrum interesow zyciowych z dniem wejscia w zycie zapisow ustawy przenioslo sie z UK do Polski :) a to ze odprowadzasz podatki w UK, przeprowadzasz tutejsze staruszki przez jezdnie i starasz sie nie puszczac bakow by nie zanieczyscic brytyjskiego powietrza, daje Ci prawo do oddania glosu w tutejszych wyborach, i czasami w referendach, ale tylko czasami :)

szalony_mustang
3 704
#10505.05.2020, 00:01

To może pozbawmy prawa do głosowania niepotrzebnych emerytów, skoro odebrano możliwość głosowania niepotrzebnym emigrantom?

alez emigranci panstwu sa jak najbardziej potrzebni :) ale tylko tacy ktorych mozna wydoic, w swietle prawa :) a o emerytow trzeba dbac, wiecznie pracowac nie bedziesz i kiedys i na Ciebie przyjdzie kolej by zaczac pic z garnuszka ZUS, o ile wrocisz do Polski :) jesli liczysz, ze zdobedziesz tutejsza emeryture, przeniesiesz sie do Polski i bedziesz z niej korzystal, musze Cie zmartwic, tutejsza (UK) emerytura bedzie wyplacana przez ZUS... wg jego wyliczen :P

Delirium
16 139
Delirium 16 139
#10605.05.2020, 00:03

#102:

Zrozum chłopaka, on po prostu jest bardzo nieśmiały i wstydliwy. Ma też pewne problemy z pęcherzem i nie może za bardzo oddalać się od łazienki. Gdyby mógł, nie zawahałby się ani chwili, odwiedziłby nas po kolei, wyważyłby drzwi, butem docisnął nam głowy do podłogi i powiedział:

szalony_mustang
3 704
#10705.05.2020, 00:06

Podsumowujac zatem, kiepski z Ciebie obywatel RP :P wartaloby sie zastanowic, ruszyc wlasne sumienie, uderzyc sie w piers i zastanowic, czy naprawde mam moralne prawo do decydowania o losach kraju ktory okradam ? :P Twoje sumienie, Twoja sprawa, ja zdecydowalem, ze nie bede bral udzialu w wyborach w panstwie ktore przestalem traktowac jak ojczyzne, Ty mozesz zdecdowac podobnie, mozesz tez zdusic sumienie i zaglosowac, Twoje sumienie, Twoja sprawa :P

Delirium
16 139
Delirium 16 139
#10805.05.2020, 00:12

Mustang,

mi nie tyle chodzi o samo głosowanie, a o możliwość głosowania. Prawo wyboru, które ktoś nam odbiera, działając wbrew prawu.

A jakiego dokonałbym wyboru, czy poszedłbym oddać głos, czy nie - to już nie ich sprawa.

szalony_mustang
3 704
#10905.05.2020, 00:18

Nie wiem o co Ci chodzi Delirium, przeciez "naczelnik" daje Ci prawo glosowania, albo zastosujesz sie do prawa RP (spelnisz Konstytucyjny obowiazek przestrzegania prawa RP) i zaglosujesz, albo uznasz nadrzednosc prawa brytyjskiego nad prawem RP (nadmieniam ze jestes obywatelem RP a nie UK) i nie zaglosujesz w obawie przed konsekwencjami zlamania tutejszego prawa :D:D:D:D sprytny wybieg btw, chyba kot mu podpowiedzial :D:D:D

Delirium
16 139
Delirium 16 139
#11005.05.2020, 03:38

zbytnik 21 902

#51Wczoraj - 17:07

"Ja juz mowilem wczesniej, jestem przeciwny wyborom teraz, ale jak ktos zdeterminowany to moze wyjsc na godzinny spacer I pakiet wyborczy rzucic do skrzynki w konsulacie, czy w Sikorskim."

zbytnik 21 902

#54Wczoraj - 17:10

"Nie, to moze byc w drodze do sklepu po jedzenie, czy ze spacerem z psem, wtedy jest zgodne, zreszta co Ty tu imputujesz, tysiace ludzi sie wloczy po miescie bez celu bo jest ladna pogoda..."

Pieprzysz, jak zawsze.

Na potrzeby tych wyborów stworzono w UK tylko 10 obwodów głosowania, z siedzibami w Londynie (5), Manchesterze (2), Edynburgu (2) i Belfaście (1).

jandol80
14
#11105.05.2020, 05:52

Drodzy rodacy piszecie o jakiś prawach i obowiązkach obywatelskich, konstytuacyjnych itd a jakie obowiązki i prawa ma rząd Polski wobec obywateli , jak nawet nie jest wstanie zapewnić godnego życia własnym obywatelom....... nic nie muszę przestrzegać, jak coś to już mogę ale nie muszę!

Delirium
16 139
Delirium 16 139
#11205.05.2020, 12:29

To, co odpierdziela się dzisiaj w senacie to zupełny upadek tamtego państwa.

Muszę chyba jednak poważnie pomyśleć nad poszukaniem sobie jakiegokolwiek innego obywatelstwa. Jakiegokolwiek.

Kataryna
4 050
Kataryna 4 050
#11305.05.2020, 12:36

Dawaj streszczenie

szalony_mustang
3 704
#11405.05.2020, 12:37

Jesli masz troche wolnej gotowki Delirium, to proponuje Lotwe, Saint Lucie, Malte, Grenade, tez St. Kitts i Nevis, Antigua i Barbuda, Grecja, czy Portugalia :)

Delirium
16 139
Delirium 16 139
#11505.05.2020, 12:49

Jersey. Można kupić paszport za pół miliona.

Brakuje mi już tylko pół miliona.

Artchi
4
Artchi 4
#11605.05.2020, 13:18

Komentarz do postu #19 - "nie chce Cie oskarzac o "pierdzielenie bzdur", ale wiekszosc wyjechala gdy krajem rzadzili dwaj bracia..." †

No cóż, może powinieneś zerknąć w statystyki np. GUS, gdzie podane są surowe liczby?! W czasie gdy PiS był u władzy w latach 2005-2007 wyjechało około 0,5 miliona osób. Ale do 2005 było to 1,5 miliona zanim PiS przejął władzę no i po tym jak już przestał rządzić w 2007 to następne 0,7 miliona wyjechało do 2016 roku. Obecnie szacuje się, że w latach 2003 - 2019 z Polski wyjechało około 2,5 miliona osób. Jak więc widzisz za rządów PiS wyjechało około 0,5 miliona a za rządów PSL, SLD, PO, KLD, UW wyjechało 2 miliony, czyli 4 razy więcej! Myślę więc, że to raczej ty "pierdzielisz głupoty" proszę pana!

Delirium
16 139
Delirium 16 139
#11705.05.2020, 13:28

#114:

Dlaczego Łotwę?

Estonia mnie kręci. Nieduży kraj, światowa lider w dziedzinie zaawansowania informatycznego, a pomimo to nikt nie płacze, że go inwigilują. Średnia płaca netto ok. 40% wyższa niż w Polsce. Kulturowo konglomerat fińsko-duńsko-niemiecki (Tallinn znaczy "duńskie miasto").

Nie za ciepło, nie za zimno.

Trochę płasko, ale za to ponad połowa kraju to lasy i torfowiska.

Weekendy spędzałbym w Helsinkach, w Petersburgu lub na jednej spośród półtora tysiąca wysepek. Albo wsiadałbym w łódkę, płynął na drugi, rosyjski brzeg jeziora Pejpus i szmuglował tanie szlugi. ;P

Bajka.

Kraj zlaicyzowany, to i oszołomów mniej.

omegan
7 013
omegan 7 013
#11805.05.2020, 13:28

Super jest to "prosze pana" na koniec tyrady

Delirium
16 139
Delirium 16 139
#11905.05.2020, 13:30

O, statystyki GUS - to te słynne statystyki, według których pies i jego pan mają po trzy nogi.

omegan
7 013
omegan 7 013
#12005.05.2020, 13:31

Kusisz Delirka. Problemem jest trudny jezyk i goracy oddech ruskich na plecach. Wiadomo ze w razie jakiejs rozpierduchy, kraje baltyckie upadna pierwsze. A ruski tradycyjnie, zaraz po "wyzwoleniu" zaczna mordy, gwalty i podpalenia.

Delirium
16 139
Delirium 16 139
#12105.05.2020, 13:35

#116

"W czasie gdy PiS był u władzy w latach 2005-2007 wyjechało około 0,5 miliona osób

(...)

po tym jak już przestał rządzić w 2007 to następne 0,7 miliona wyjechało do 2016 roku"

W tych statystykach GUS każdy przeczyta to, co chce przeczytać.

To mówisz, że za PiS, w latach 2005-2007 wyjechało 0,5 mln osób, a w latach 2008-2016 - "aż" 0,7 mln?

Ty musisz być klonem srupa - mistrza samozaorania. ;)

Delirium
16 139
Delirium 16 139
#12205.05.2020, 13:40

#120:

Kij z językiem, może udałoby się ogarnąć, jedyny problem to sąsiedztwo Rosji. Na NATO nie bardzo bym liczył, chociaż mają tam jakieś ważne ośrodki. Jakby co to hyc w łajbę i po 3,5 godzinie jesteś w Helsinkach. ;)

Gdyby nie ta Rosja, to sam przyznasz, że Estonia brzmi naprawdę nieźle. :)

omegan
7 013
omegan 7 013
#12305.05.2020, 13:51

Brzmi nieźle, na jakiś czas na pewno. Kultura też ciekawa i ponoć robią znakomite piwa i cydry (także bezalkoholowe). Generalnie lubią wypić i biją w tym temacie nawet ruskich.

Delirium
16 139
Delirium 16 139
#12405.05.2020, 13:55

O tych piwach i cydrach to może nie pisz, bo jak już wylądujemy w tej Estonii, to na lotnisku powita nas transparent "zbytnik wita rodaków", a pod sklepem natkniemy się na jego klona srupa. :/

Delirium
16 139
Delirium 16 139
#12505.05.2020, 13:58

Kataryna 3 878

#113Dziś - 12:36

"Dawaj streszczenie"

W sumie to już streściłem: "upadek". Oczywiście za sprawą panów z PiS.

Szerzej nie mogę, nie chcę mieć wrzodów, znacznie przyjemniej jest myśleć o jakimś nowym paszporcie. ;)

omegan
7 013
omegan 7 013
#12605.05.2020, 14:07

@Katy

Podczas obrad Senatu senatorowie PiS chciali zmiany sposobu obrad ze zdalnego na stacjonarny. Wniosek został odrzucony, ale sprawę ma zbadać Komisja Regulaminowa. Z nieoficjalnych informacji Onetu wynika, że to gra na czas i część strategii PiS, by ustawa o głosowaniu korespondencyjnym nie wróciła do Sejmu. Jeśli do środy do późnego wieczora nie opuści Senatu, to nie będzie musiała przechodzić przez Sejm - od razu zostanie skierowana do prezydenta.

szalony_mustang
3 704
#12705.05.2020, 14:28

No cóż, może powinieneś zerknąć w statystyki np. GUS, gdzie podane są surowe liczby?! W czasie gdy PiS był u władzy w latach 2005-2007 wyjechało około 0,5 miliona osób.

Drogi Panie :) z zalem donosze, ze pierdzielisz Pan glupoty az zal czytac :) radze zapoznac sie dokladnie ze statystykami GUS :)

Delirium
16 139
Delirium 16 139
#12805.05.2020, 14:36

Ja tak jeszcze odnośnie tej Estonii. Za wiki:

"1525 – pojawia się pierwsza książka w języku estońskim (szybko zniszczona z powodu oskarżeń o herezję)"

Niezły "debiut", już ich lubię. :D

zbytnik
23 118
zbytnik 23 118
#12905.05.2020, 15:38

#127 Co ma do tego rzad polski ile Polakow wyjechalo ? Wiadomo, ze pierwsza fala byla w latach 2004-2007 bo po prostu UK wtedy granice dla nas otwarlo, druga fala byla za rzadow Tuska 2011-2014 gdy granice znowu Niemcy otwarly I Austria...

Pierwsza fale dobrze opisuje piosenka :

Delirium
16 139
Delirium 16 139
#13105.05.2020, 18:19

#130:

Nie siedzę samotnie w domu, z zakupów wracam. Macie tam jakąś laskę, która zaniosłaby mi zakupy do chaty?

starykon
2 781
starykon 2 781
#13206.05.2020, 07:50

at 127

Statystyka się zgadza, ale szczerze wątpię, żeby wiele osób wyjechało z powodów politycznych. No ale fakt - legenda z reguły powstaje po wydarzeniach.

Artchi
4
Artchi 4
#13508.05.2020, 11:06

ad #127 .... Drogi Panie :) z zalem donosze, ze pierdzielisz Pan glupoty az zal czytac :) radze zapoznac sie dokladnie ze statystykami GUS :)

Czytam dokładnie statystyki! Są to dane GUS za okres 2004-2016 (to na grafice to tylko część tabelki). W tym okresie 12 lat z Polski wyjechało łącznie 2,5 miliona osób a "dyktatura" PiS rządziła Polską w okresie od maja 2006 do jesieni 2007 więc mówi się, że 2 lata (wystarczy wpisać w google kiedy rządził PiS w Polsce i sprawdzić). Wtedy gdy rządził PiS z Polski wyjechało 0,5 miliona osób (to też oddzielne szacunki GUS, bo z załączonej tabeli wynika, że trochę mniej). To wszystko oznacza, że za czasów gdy rządzili dwaj bracia, jak pan pisał wcześniej, wyjechało 20% a pozostałe 80% wyjechało gdy rządzili inni. To, że być może pan wyjechał w czasach gdy PiS miał władzę nie oznacza, że wszyscy wtedy wyjechali. Ludzie wyjeżdżali zawsze i z różnych powodów i trwać to będzie jeszcze długo, ale nie najwięcej wtedy, co panu się wydaje! Pozdrawiam serdecznie.

Delirium
16 139
Delirium 16 139
#13608.05.2020, 11:26

#135:

Szanowny Panie!

"Zapomniał" pan wyciągnąć średnią roczną, z rozłożeniem na okresy.

Napisał Pan, że w przeciągu dwóch lat rządów PiS wyjechało 0,5 mln Polaków, a w kolejnych, następujących po sobie dziewięciu latach - łącznie 0,7 mln obywateli.

Musisz pan być przykuty do wózka, bo trudno jest się przemieszczać z przestrzelonymi stopami.

Jest mi podwójnie przykro z tego powodu, ponieważ obecny rząd ograbił fundusz dla niepełnosprawnych, ale w sumie dzięki temu może Pan popatrzeć sobie na państwową telewizję.

Jest to zajęcie bez sensu - bracia Wachowscy (gdy byli jeszcze braćmi) zmieścili cały jej program w jednym, nieco ponad dwugodzinnym filmie.