Do góry

​Rosja: „Wielka Brytania jest winna kryzysowi na polskiej granicy”

Kreml oświadczył, że Wielka Brytania ponosi „historyczną odpowiedzialność” za los „irackich uchodźców”, którzy gromadzą się na granicy z Polską i próbują przedostać się do Europy.

Wcześniej szefowa brytyjskiego MSZ Liz Truss na łamach The Sunday Telegraph oskarżyła prezydenta Białorusi Aleksandra Łukaszenkę o używanie „zdesperowanych migrantów jako pionków” w „starannie spreparowanym kryzysie”.

Unia Europejska twierdzi, że Łukaszenka celowo przepycha migrantów pod granicę z Polską w odpowiedzi na sankcje gospodarcze nałożone na jego reżim.

W niedzielę rzeczniczka rosyjskiego MSZ Maria Zacharowa zaprzeczyła, jakoby Władimir Putin ponosił jakąkolwiek odpowiedzialność za kryzys.

„Wielka Brytania ponosi historyczną odpowiedzialność za wszystko, co wydarzyło się w regionie od tamtego czasu – śmierć Irakijczyków, zniszczenie irackiej państwowości, niekończące się napływy uchodźców, pojawienie się ISIS, katastrofy humanitarne w tej części świata. Dopóki Londyn nie zostanie pociągnięty do odpowiedzialności za swoje zbrodnie, jego przedstawiciele nie mają prawa wskazywać nikogo palcem” – podkreśliła przedstawicielka Kremla.

Tysiące migrantów na granicy z Polską

Od kilku dni na granicy polsko-białoruskiej gromadzą się już nie setki, a tysiące migrantów, głównie Kurdów z Iraku, ale też Syryjczyków, Somalijczyków i Afgańczyków. Wcześniej władze białoruskie ściągnęły ich samolotami do Mińska, a przemytnicy obiecali łatwe przedostanie się do Unii Europejskiej, głównie do Niemiec, ale też do Wielkiej Brytanii. Przemieszczanie się migrantów na granicy z Polską koordynują białoruskie służby.

Władze Polski, podobnie jak Wielkiej Brytanii, uważają, że za kryzys współodpowiedzialna jest Rosja, która w tym samym czasie zgromadziła tysiące żołnierzy przy granicy z Ukrainą.

Komentarze 52

bus_37
Dundee
24 199 114
bus_37 Dundee 24 199 114
#115.11.2021, 13:28

Nie wyglada to dobrze?

botffinka
942
botffinka 942
#215.11.2021, 14:10

Nie:(

dziargany
91
#315.11.2021, 14:15

Emigranto

Kataryna
4 739
Kataryna 4 739
#415.11.2021, 14:21

Nie bardzo :(

Profil nieaktywny
Delirium
#515.11.2021, 15:35

Problem z dyktatorami jest taki, że jeśli się takiego nie odstrzeli, to na ogół żyje długo.

Profil nieaktywny
Delirium
#615.11.2021, 15:41

W tefałenach wreszcie nieco przymknęli dzioby i troszkę ograniczyli pieprzenie o biednych dzieciach uchodźców, których zły PiS nie chce wpuścić do Polski wraz z rodzinami.

Z tego, co kojarzę, kiedyś za naruszanie granicy łapało się delikwenta, więziło, odsyłało, albo po prostu strzelało w łeb? Słabiutka ta UE, oj, słabiutka.

jacek05
Redakcja
289
jacek05 289
#715.11.2021, 15:54

Dalirium,

o ile rozumiem Twój natłok myśli, to Ty byś strzelał do tych kobiet i dzieci na polsko-białoruskiej granicy?

Profil nieaktywny
Delirium
#815.11.2021, 16:11

O ile zrozumiałem przebłysk twoich myśli, nie chce mi się z tobą gadać.

Zbychu_zPlebani
7 835
#915.11.2021, 16:18

Wyjaśni ktoś o co chodzi?

Imigranci próbują przejść granicę w niedozwolonym miejscu. Rząd RP mówi, że tylko mogą to zrobić przez legalne przejście. Rząd RP zamyka granicę z Białorusią. Imigranci stoją na przejściu granicznym. Jaja se ktoś robi, czy jak?

https://streamable.com/c2tgco

AS11
573
AS11 573
#1015.11.2021, 16:27

Ja wyjaśnię. Chodzi o to, że przekraczając granicę w przejściu granicznym muszą posiadać wizę lub inny dokument uprawniający do wejścia na terytorium RP i zarazem UE i Schengen. W przypadku gdy nie spełniają warunków wjazdu określonych w Kodeksie Granicznym Schengen co do zasady cudzoziemiec otrzymuje odmowę wjazdu.

Wyjątek: cudzoziemiec w trakcie odprawy granicznej zgłasza chęć ubiegania się o status uchodźcy. W przypadku tych ludzi problemem jest, że owszem chcą aplikować o taki status ale w Niemczech, a nie w Polsce.

Wniosek: nie spełniają warunków wjazdu do RP.

jacek05
Redakcja
289
jacek05 289
#1115.11.2021, 16:27

Delirium,

a może przestań "gadać" z kimkolwiek na Emito? Odpocznij sobie.

bus_37
Dundee
24 199 114
bus_37 Dundee 24 199 114
#1215.11.2021, 16:40

Na razie Jacku, to okładaja tych emigrantów Białorusini.

Argument matki z dzieckiem jeszcze bardziej pograza Białorusinów.

I o ile, sytuacja osob trzecich zamieszanych w konflikt (patrz uchdzccy) jest ciulowa z punktu widzenia humanitarnego, rozwiazanie jej nie jest juz takie proste, na co zwrocil uwage Delirium. Nie doczytalem tez o propozycji szczelania do kogokolwiek przez owego.

Profil nieaktywny
Delirium
#1315.11.2021, 16:46

ad #11:

...odpowiedział merytorycznie Jacek. A wcześniej merytorycznie zaczepił, bo zrozumiał tyle, ile chciał zrozumieć. Rozumiem, że wypoczęty, bo przecież nie przestał podpisywać swoich tekstów np. ze wstydu. ;)

Profil nieaktywny
Delirium
#1415.11.2021, 17:00

jacek05 289

#7Dziś - 15:54

"Dalirium,

o ile rozumiem Twój natłok myśli, to Ty byś strzelał do tych kobiet i dzieci na polsko-białoruskiej granicy?"

Zrozumiem tyle, co Jacek chciał zrozumieć:

cóż za prymitywna manipulacja, poprzez kolejne epatowanie wypaczonymi obrazkami mającymi na celu wywołanie poczucia winy i zafałszowanie obrazu sytuacji. A przy tym seksistowska. Z potoku myśli zrozumiałem tyle, że mężczyźni to armatnie mięcho do którego można strzelać. No chyba, że była to sugestia, że żadnych mężczyzn tam nie ma, a pomoc należy się jedynie dzieciom i kobietom. Dehumanizacja płci i segregacja, jak w "polskich obozach zagłady".

Umiem w manipulację. ;P

Profil nieaktywny
Dzygit
#1515.11.2021, 17:13

A Andżela M. nie ma nic do powiedzenia?

Bo te emigranty do UK to tak w ostateczności, bardziej im sie DE marzy.

A kto na tak wielką skale zaczął ich zapraszać kusząc ogólnodostępnym socjalem,no kto?

Profil nieaktywny
Dzygit
#1615.11.2021, 17:15

@14

Słońce,ty z Jackiem nie zaczynaj,bo cie zbanuje i nawet nie będzie z kim pogadać.

harrier
10 848
harrier 10 848
#1715.11.2021, 17:59

Moze juz wklejalam?

https://www.scotsman.com/news/opinion/columnists/belarus-border-crisis-s...

Oto art. z tutejszej prasy, o mezczyznie z nastoletnia corka, z Syrii.

Autor- tutejszy profesor muzyki - zna ludzi z pracy w obozie syryjskich uchodzcow.

Podkreslam 'tutejszosc', no bo warto wiedziec, jak sie lokalsi, ktorych to cokolwiek obchodzi, zapatruja na sprawy.

Tez cos mi sie obilo o uszy, ze burmistrz Monachium deklarowal przyjecie tych nieszczesnikow z granicy. Ale to juz nie wiem, gdzie czytalam :/

harrier
10 848
harrier 10 848
#1815.11.2021, 18:01

jeszcze raz link, bo cos tamten szwankuje:

Belarus border crisis: Syrian refugees I know to be angels are in real danger after becoming trapped in forest because of Alexander Lukashenko and Vladimir Putin's dirty game – Professor Nigel Osborne | The Scotsman

harrier
10 848
harrier 10 848
#1915.11.2021, 18:04

poddaje sie z tym linkiem: latwo samemu znalezc, wpisujac np. do wyszukiwarki 'Belarus border crisis, Nigel Osborne, Scotsman'.

Profil nieaktywny
Dzygit
#2015.11.2021, 18:31

Haha, nieszczęśników.

"W internecie pojawiają się zdjęcia i nagrania dużej kolumny migrantów, która zmierza w stronę polsko-białoruskiej granicy. W okolicy przejścia w Kuźnicy gromadzą się również kolejne oddziały białoruskie. Policja informuje, że na granicy jest około 3,5 tys. migrantów. - Spodziewamy się, że będzie próba siłowego forsowania granicy - zaznaczyła na konferencji ppor. Anna Michalska z sekcji prasowej Straży Granicznej. Niezależni białoruscy dziennikarze również wskazują na przygotowania znacznej grupy osób do siłowego przedarcia się przez przygraniczne zasieki. Zapraszamy do śledzenia relacji z wydarzeń przy wschodniej granicy Polski."

https://wiadomosci.onet.pl/bialystok/kryzys-na-granicy-najnowsze-informa...

Under12
1
#2115.11.2021, 18:46

Putin ma rację.To Brytole z Amerykanami mieszają najbardziej.

Profil nieaktywny
Delirium
#2215.11.2021, 19:20

Taktak, harrier. Jest robota u przedsiębiorczych "uchodźców", dla kierowców i akwizytorów, można dorobić do emerytury. :p

"Niemiecki dziennik "Die Welt" dotarł do wewnętrznego komunikatu unijnej agencji policyjnej, który przekazano policjom krajów strefy Schengen. Wynika z niego, że od tygodni w Niemczech, Holandii i Polsce działa siatka przestępcza złożona w przeważającej części z obywateli syryjskich mieszkających w Niemczech albo Holandii."

https://www.onet.pl/informacje/onetwiadomosci/kryzys-na-granicy-die-welt...

Trzeba jednak uważać, te taksówki jakieś takieś badziewne teraz robią.

Zbychu_zPlebani
7 835
#2315.11.2021, 19:29

Podziwiam cię Delirium. Ja tu kiedyś wkleiłem ogólnodostępny w necie filmik ze startem helikoptera który poza kadrem się rozbił. Zostałem zrugany i wyzwany od hien żerujących na ludzkiej tragedii.

Profil nieaktywny
Dzygit
#2415.11.2021, 19:31

A w stolicy Niemiec, zaczyna brakować miejsc dla tych nieszczęśników.

A może tutaj jakis wolontariat,zeby jakas rodzinę nieszczęśników na święta przygarnąć?

Profil nieaktywny
Delirium
#2515.11.2021, 19:33

Zbychu, jakiej tragedii? Wrzuciłem kolejny argument za elektrycznymi autami, ino pomyliły mi się wątki. ;(

Profil nieaktywny
bodowy
#2615.11.2021, 22:30

#22

pasazer poprosil zeby go wysadzic pod szpitalem...

Profil nieaktywny
Delirium
#2715.11.2021, 23:04

Kij z pasażerem, najważniejsze, że w środku nie było jamniczka.

Goran
286
Goran 286
#2815.11.2021, 23:09

Coś mi się na starość pokręciło w głowie bo częściej teraz zgadzam się z Putinem niż z przywódcami "demokratycznych" krajów Europy czy Ameryki. Ma Włodzio rację że gdyby nie te wojny wywołane przez Amerykę i Anglię to nie byłoby powodów do tak masowych migracji. Wojny które nie rozwiązały żadnych problemów, pochłonęły życie milionów i na dodatek wszystkie zostały przegrane. To wstyd dla nas Polaków że braliśmy udział w okupacji krajów które nie były naszymi wrogami.

AS11
573
AS11 573
#2916.11.2021, 00:06

Putin robi to samo.

Nieznamir
16 716
Nieznamir 16 716
#3016.11.2021, 00:17

#13

przyganiał kocioł garnkowi. robisz dokładnie tak samo. oprócz części z podpisywaniem artykułów, tego nie wiem.

Profil nieaktywny
Delirium
#3116.11.2021, 04:43

#30:

A coś w temacie? :P Poza tym że już wiem, że w Tychach to normalne, że ekspedientki obrażają klientów, a kelnerzy wkładają palce do zupy? ;p

Nieznamir
16 716
Nieznamir 16 716
#3216.11.2021, 06:39

w temacie jest. ściemniasz jak łukaszenka.

iwo
7 761
iwo 7 761
#3316.11.2021, 07:44

Polska która zawsze była anty uchodźcy, 6-7 lat temu mówiła not my problem.. ma problem z uchodźcami

Stoją patrzą na tej granicy, dyplomatów nie ma.. wszystko ogarniają za niech dyplomaci innych krajów. Czy ktoś się dziwi ze były rozbiory? Sasiedzi się zabijali i każdy olał temat pL po wojnie?

Ja nie:)

iwo
7 761
iwo 7 761
#3416.11.2021, 07:46

A i jeszcze ten katolicyzm:) chrześcijańska postawa Polaków:) śmiechu warte.

Dziś podano ze umarł durczok.. ile „pięknych” komentarzy swietojebliwych…

shel
1 306
shel 1 306
#3516.11.2021, 08:03

#28

Tak sie sklada ze za tym wszystkim stoi Rosja a profesjonalna nazwa tego show z imigrantami to wojna hybrydowa. Lukaszenko to tylko pionek.

Profil nieaktywny
Delirium
#3616.11.2021, 08:47

iwo 7 425

#33Dziś - 07:44

"Polska która zawsze była anty uchodźcy, 6-7 lat temu mówiła not my problem.. ma problem z uchodźcami

Stoją patrzą na tej granicy, dyplomatów nie ma.. wszystko ogarniają za niech dyplomaci innych krajów."

To problem UE, to kto ma niby gadać? Polska tych niby-uchodźców w ogóle nie obchodzi.

shel
1 306
shel 1 306
#3716.11.2021, 09:53

#28

i jeszcze jedno...

tak, Putin i swieta Rosja maja zawsze racje

...mieli racje na Krymie (od 2014), w Donbasie, w Syrii (od 2011), w Gruzji 2008 (przywódcy Rosji przyznali się, że zaplanowali wojnę z Gruzją. Co więcej, ze słów Władimira Putina wynika, że tę wojnę sprowokowali...

https://tvn24.pl/swiat/rosja-zaplanowala-atak-na-gruzje-putin-przyznal-s... )

w Czeczenii (1999–2009, 1994–1996),

w Abchazji (1992–1993),

w Osetii Południowej (1991–1992),

w Tadżykistanie (1992–1997),

w naddniestrzu (1992),

o Górski Karabach (1987–1994),

a jesli chodzi o polskich zolnierzy w Afganistanie to zaskocze cie ale swieci rosjanie tez tam byli (1979–1989) tylko z troche innych pobudek niz my...

to sa tylko takie oficjalne pokojowe interwencje rosyjskich zolnierzy, tych nieoficjalnych jest tak duzo ze musialbym poswiecic kilka dni na zliczenie tylko z grubsza :)

Zbychu_zPlebani
7 835
#3816.11.2021, 10:01

Nawet transmisje live są z granicy.

Profil nieaktywny
Delirium
#3916.11.2021, 11:09

Hmm.

"RT (...) – ogólnoświatowa wielojęzyczna telewizja informacyjna z siedzibą w Moskwie, założona przez rosyjski rząd."

HmmHmm.

Profil nieaktywny
Delirium
#4016.11.2021, 19:41

Obejrzałem kawałek Olejnik.

Kiedyś niezłe nogi miała.

oktarynka
25 745
oktarynka 25 745
#4116.11.2021, 20:25

Nic dziwnego, że blondynki oglądasz jedynie w określonych kawałkach skoro wolisz brunetki ;D

Ruszyły rozmowy z zachodu ze wschodem (Merkel rozmawiała z Łukaszenko, Macron z Putinem)… nic o nas bez nas ;)

Polska jak zwykle po drodze stoi na drodze.

Profil nieaktywny
Delirium
#4216.11.2021, 20:29

oktarynka 22 029

#41Dziś - 20:25

"skoro wolisz brunetki"

Nie pochlebiaj sobie. ;p

oktarynka
25 745
oktarynka 25 745
#4316.11.2021, 20:35

Nawet bym nie chciała ;p

Mój organizm już reaguje samozachowawczo zmieniając barwę na zupełnie przeciwny ;]

Profil nieaktywny
Dzygit
#4416.11.2021, 20:38

Nasz Andrzej w angielskim słaby.

Profil nieaktywny
Delirium
#4517.11.2021, 00:07

oktarynka 22 034

#43:

"Mój organizm już reaguje samozachowawczo zmieniając barwę na zupełnie przeciwny ;] "

Spoko, z tymi brunetkami to była zmyła. ;p

oktarynka
25 745
oktarynka 25 745
#4617.11.2021, 00:17

W takim razie oglądałeś Olejnik do góry nogami ;]

Nieznamir
16 716
Nieznamir 16 716
#4717.11.2021, 00:30

jezus maria. delirium człowiek-przygoda.

Profil nieaktywny
Delirium
#4817.11.2021, 00:48

"jezus maria. delirium"

W skrócie: Trójca. Coś jak siostrzeńcy kaczora Donalda.

Profil nieaktywny
Delirium
#4917.11.2021, 00:49

#46:

Kcialbym. :(

Nieznamir
16 716
Nieznamir 16 716
#5017.11.2021, 00:55

Jan Maria Delirium

oktarynka
25 745
oktarynka 25 745
#5117.11.2021, 01:22

i to głową do dołu… w razie problemów utrzymania pionu zawsze można tv do postawy dostosować ;]

Igor89a
1 574
Igor89a 1 574
#5217.11.2021, 19:40