Do góry

Wybieramy osobiście lub korespondencyjnie

Tylko do czwartku 6 października jest czas na zgłoszenie uczestnictwa w wyborach. Można to zrobić przez internet, faxem, pocztą lub samemu przynieść zgłoszenie do konsulatu. List po głosowaniu w "wyborach korespondencyjnych" najlepiej wysłać już dziś.

Wybory do polskiego Sejmu i Senatu już w najbliższą niedzielę. Obwodowe komisje wyborcze na Wyspach będą otwarte od godz. 7 do 21 czasu brytyjskiego.

9 października zdecydujemy, kto zasiądzie w polskim parlamencie. Wybierzemy 460 posłów i 100 senatorów

W Wielkiej Brytanii będą działać 43 komisje. Pełna ich lista jest dostępna jest w zakładce Obwodowe komisje wyborcze w Wielkiej Brytanii.

Głosujemy osobiście ale wcześniej się rejestrujemy

By wziąć udział osobiście w głosowaniu w lokalu wyborczym należy wcześniej się zarejestrować. Bez tego nie zostaniemy dopuszczeni do głosowania.

Najprościej zarejestrować się przez Internet. Wystarczy wejść na stronę https://ewybory.msz.gov.pl.

Tam system poprosi o podanie odpowiednich danych osobowych i przeprowadzi przez procedurę. Po zakończeniu otrzymamy e-maila z MSZ z potwierdzeniem pozytywnie zakończonej rejestracji. To dla nas dowód, na który możemy powołać się w razie problemów w lokalu wyborczym.

Zarejestrować się można najpóźniej do czwartku 6 października. Jednak nie należy czekać do ostatniej chwili. Trzeba wziąć pod uwagę fakt, że w ostatnim dniu strona internetowa z formularzem może być przeciążona. Jest to formularz działający na stronie MSZ i korzystają z niego Polacy zamieszkujący na całym świecie.

Dlatego lepiej zrobić to szybciej. I w razie problemów powtórzyć rejestrację np. następnego dnia o innej porze.

Zgłoszenie można nawet samemu przynieść

Jeśli zdarzy się, że system nie zadziała, można wysłać zgłoszenie do najbliższego konsulatu e-mailem lub pocztą.

Zgłoszenie takie powinno zawierać:
- nazwisko i imiona,
- imię ojca,
- datę urodzenia,
- miejsce zamieszkania wyborcy za granicą (i w kraju jeśli wyborca posiada stałe miejsce zamieszkania w Polsce),
- numer ważnego polskiego paszportu lub dowodu osobistego,
- datę i miejsce jego wydania,
- numer PESEL

Formularz można ściągnąć ze strony internetowej Formularze zgłoszenia Wyborcy.

Jeśli nie mamy komputera, możemy zgłoszenie wysłać listem lub faxem. W ostateczności można samemu przynieść je do konsulatu. Adresy, e-maile i numery telefonów do każdego z nich znajdziemy w zakładce Lista polskich konsulatów.

Przychodząc 9 października do właściwego sobie lokalu wyborczego należy mieć ze sobą dowód osobisty lub paszport. Wówczas członkowie komisji potwierdzą nadesłane przez nas dane. Następnie otrzymamy od nich karty do głosowania.

W Szkocji będzie działać 5 obwodowych komisji: 3 w Edynburgu i po jednej w Aberdeen i Glasgow. Konsulat w Edynburgu będzie też odpowiedzialny za przeprowadzenie wyborów w Belfaście.

Głosowanie korespondencyjne już się rozpoczęło

W sobotę do mieszkań polskich wyborców na Wyspach dotarły karty do głosowania w wyborach korespondencyjnych. Jak poinformował nas Konsul Generalny RP w Edynburgu Tomasz Trafas, w Szkocji i Irlandii Północnej z tej formy głosowania skorzysta ok. 900 osób, bo tyle osób zarejestrowało się w tym głosowaniu. W całej Wielkiej Brytanii listowanie zagłosuje ok. 5,5 tys. Polaków.

Wybory w tej formie są przeprowadzane po raz pierwszy. Dlatego Emito.net też postanowiło skorzystać z tej możliwości. Do nas również dotarł w sobotę list z konsulatu z pakietem wyborczym.

Pakiet wyborczy do głosowania korespondencyjnego

Pakiet składa się z 6 elementów.
1. Instrukcja głosowania – tutaj są szczegółowe informacje dot. sposobu oddania ważnego głosu. Należy ją przeczytać przed rozpoczęciem wypełniania kolejnych formularzy.

2. Karta do głosowania w wyborach do Sejmu – to spięty w jedną całość plik 7 list wyborczych zawierających łącznie 261 nazwisk. Na każdej karcie znajdują się nazwiska osób kandydujących z każdego z 7 zarejestrowanych ogólnopolskich komitetów. Polacy za granicą głosują na warszawski okręg nr 19. Wybieramy tylko jedną spośród wszystkich 261 osób stawiając znak X po lewej stronie nazwiska.

3. Karta do głosowania w wyborach do Senatu – to jedna kartka zawierająca 4 nazwiska. Polacy za granicą głosują na warszawski okręg nr 44. Wybieramy tylko jedną osobę stawiając znak X po lewej stronie nazwiska.

4. Oświadczenie o osobistym i tajnym oddaniu głosu – tutaj należy wpisać swoje imię i nazwisko, imię ojca, datę urodzenia. W miejscu "nazwa przeprowadzonych wyborów" należy wpisać "Wybory do Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej" a w miejscu "data wyborów" należy wpisać "9 października 2011". Następnie należy wpisać miejscowość w Wielkiej Brytanii w której wypełniamy to oświadczenie oraz datę dokonania wyborów. Na końcu należy się czytelnie podpisać.

5. Koperta na kartę do głosowania – biała koperta, do której należy włożyć "Kartę do głosowania w wyborach do Sejmu", "Kartę do głosowania w wyborach do Senatu". Kopertę należy zakleić.

6. Koperta zaadresowana do konsulatu – to szara koperta, do której należy włożyć złożoną na pół, zaklejoną białą kopertę wraz z jej zawartością. Oraz osobno "Oświadczenie o osobisty i tajnym oddaniu głosu". Całość należy zanieść na pocztę. Kupić i nakleić znaczek za 46 pensów i wrzucić do skrzynki pocztowej.

Należy to zrobić jak najszybciej. List z naszymi głosami musi dotrzeć do odpowiedniego konsulatu najpóźniej w piątek 7 października. To ostatni dzień, kiedy listonosz dostarczy pocztę do konsulatu przed wyborami.

Wszystkie głosy dla Warszawy

Pracownicy obwodowej komisji wyborczej przejmą każdy list z niedzielę 9 października. Otworzą szarą kopertę, wyjmą białą i wrzucą ją do urny wyborczej. Tej samej, która będzie ustawiona w lokalu wyborczym dla głosujących osobiście.

W niedzielę po godz. 21 kiedy głosowanie się zakończy, członkowie komisji wyborczej otworzą urny i rozpoczną liczenie głosów. Będą wówczas zliczać głosy oddane bezpośrednio oraz otwierać koperty nadesłane w głosowaniu korespondencyjnym.

Sporządzą jeden protokół podsumowujący wszystkie oddane głosy.

Głosy oddane w Wielkiej Brytanii oraz w pozostałych 222 obwodowych komisjach działających tego dnia na całym świecie zostaną podliczone i przekazane do Warszawy. Tutaj przejmie je Okręgowa Komisja Wyborcza w Warszawie i doda do głosów oddanych w stolicy. Na tej podstawie sporządzi jeden zbiorczy protokół wyborczy.

Komentarze 57

bus_37
Dundee
24 199 114
bus_37 Dundee 24 199 114
#103.10.2011, 10:39

Ja bede osobiscie.

ErgSamowzbudnik
243
#203.10.2011, 11:00

Jeżeli partia, która wygra najbliższe wybory, przetrwa 4 lata i zrobi w tym czasie coś istotnego dla ludzi i kraju Polską zwanego, to zagłosuję na nią w kolejnych wyborach.

W niedzielę zostaję w domu i proszę nie ściemniać, że nie idąc na wybory też na kogoś głosuję. NIE GŁOSUJĘ NA NIKOGO! Żadna partia nie ma prawa mówić, że zbyt mało głosów na nią oddanych będzie korzystne dla jej rywala... Gówno mnie to obchodzi, powinniście tak rządzić, żeby wyborca głosował na was z własnej, nieprzymuszonej woli zamiast skowyczeć teraz o każdy głos, bo jak nie, to kurna - normalnie Armagedon!

bus_37
Dundee
24 199 114
bus_37 Dundee 24 199 114
#303.10.2011, 11:07

zle myslenie erg, niestety doczekalismy takich czasow ze skarjnie nacjonalityczna partia popierjaca przemoc moze dojsc do wladzy. Niestety tu nie chodzi o to na kogo glosujesz, tylko przeciwko czemu. Nie muisz glosowac na PO, wybierz kogo chcesz, byle sejm RP nie stal sie stadionem.

pzdr.

christophor
37
#403.10.2011, 13:58

skrajnie nacjonalistyczna partia popierająca przemoc? Takie nie dostały się do Sejmu do tej pory ;) Gorzej, że cała banda oszołomów może zagłosować na Palikota (choć sądząc po poparciu w internecie, to prezydentem powinien być Korwin-Mikke, a partią rządzącą UPR, teraz do "partii internetowych" dołączył Palikot "jadąc" na niskich emocjach). Mam nadzieję na większy udział racjonalności, a mniejszy emocji podczas wyborów.

Wg mnie ten spot i poprzedni zniechęca do głosowania na PO. A to ze względu na kilka spraw:
I. Czy po 4 latach rządów tym, czym może się pochwalić obecny rząd to jedynie dwie sprawy:
I.1. To my wygramy 300mld dla Polski! (a co z tymi ponad 300mld, które przerąbali dla nas? za nas? w ciągu 4 lat? - za ten rok nie ma jeszcze danych przecież. Różnica jest taka, że z tych 300mld duża część wypłynie do spółek poza Polskę, a do tych ponad 300mld długu będziemy mocno dokładać wysokie odsetki!)
I.2. Straszenie PiSem. Pan bus37 ulega strachowi. Ale czy racjonalny człowiek może ulegać tak łatwo spotom?

II. Totalny brak dbałości o polski interes na arenie międzynarodowej (tylko dwa przykłady):
II.1. Gazoport mamy opóźniony (miał powstać do ok 2010-2011, a nie została postawiona praktycznie jedna cegła jeszcze), ale za to Rosjanie mają gazociąg pod Bałtykiem, który dodatkowo ogranicza wielkość statków wpływających do polskich portów w Szczecinie i Świnoujściu.
II.2. Podpisany zupełnie nieracjonalny kontrakt na dostawy gazu, nie biorący pod uwagę wzrostu własnego wydobycia gazu ziemnego czy to tradycyjną drogą czy to gazu łupkowego. Kontrakt podpisano po absolutnie nieudanych negocjacjach - strona polska odpuściła sobie swoje argumenty w pierwszej fazie negocjacji. Rosjanie to skrzętnie wykorzystali nie odpuszczając nic ze swojej strony. Umowa ostatecznie w pełni zrealizowała interes rosyjski, a w ogóle polskiego.
II.3. Brak polskich przedstawicieli w placówkach dyplomatycznych UE, przy likwidacji polskich placówek. Tam, gdzie wszyscy wchodzą - do Afryki, gdzie są bogactwa naturalne, gdzie gospodarka budzi się do rozwoju, gdzie najtaniej można nabyć ropę, gaz, miedź itd. Tam właśnie Radzio zlikwidował dwa lata temu polskie placówki.

Jest tego duuuużo więcej! Polecam poczytać i dowiedzieć się, a nie ulegać zbiorowej histerii i głupocie. ;)

Pozdrawiam serdecznie,
Krzysztof

PS: Jeśli ktoś nie wie na kogo głosować powinien iść i oddać głos nieważny - pokazując, że nie ma na kogo głosować. Lepiej nie zostawać w domu, wtedy w statystykach zaliczamy się do tych, którzy nie są świadomi w ogóle.

PS2: Ja zagłosuję na pewno na PiS, ponieważ doświadczyłem tego, co działo się w Polsce za czasów PiS i PO nie za pośrednictwem mediów, ale osobiście. Polecam oceniać partie "po owocach", a nie po tym, co piszą emocjonalne bubki w gazetach, na portalach.

radnor
26 173 16
radnor 26 173 16
#503.10.2011, 14:16

"Nie muisz glosowac na PO, wybierz kogo chcesz, byle sejm RP nie stal sie stadionem."

i jaki to ma sens bus, skoro rozgrywka toczy się między PO i PiS?

Alternatywa_PL
491
#603.10.2011, 15:24

Nawet wybory POtrafili zepsuć. PKW do bani.

http://zuberegg.salon24.pl/345068,n...

urko
19 404 56
urko 19 404 56
#703.10.2011, 15:56

radnor, a czy któraś z tych 2 partii ma szanse rzadzic samodzielnie?

urko
19 404 56
urko 19 404 56
#803.10.2011, 16:44

#6 PKW nie jest zależna od PO

Profil nieaktywny
Shaun_The_Sheep
#903.10.2011, 16:59

@8
PKW jest organem wladzy :
a) ustawodawczej
b) wykonawczej
c) sadowniczej

odpowiedzi prosimy nie nadsylac poczta bo i bez tego mamy dosc roboty

urko
19 404 56
urko 19 404 56
#1003.10.2011, 17:12

Oczywiście, że wykonawczej, ale co z tego wynika? Że podlega PO?

W skład Państwowej Komisji Wyborczej wchodzi:
- 3 sędziów Trybunału Konstytucyjnego wskazanych przez Prezesa Trybunału Konstytucyjnego,
- 3 sędziów Sądu Najwyższego wskazanych przez Pierwszego Prezesa Sądu Najwyższego,
- 3 sędziów Naczelnego Sądu Administracyjnego wskazanych przez Prezesa Naczelnego Sądu Administracyjnego.

Członków Państwowej Komisji Wyborczej powołuje Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej, w drodze postanowienia. Aktualny sklad PKW to sędziowie powołani w sposób j/w przez Lecha Kaczyńskiego.

urko
19 404 56
urko 19 404 56
#1103.10.2011, 17:14

głównie

urko
19 404 56
urko 19 404 56
#1203.10.2011, 17:16

powołani 31 marca 2010 r.

Profil nieaktywny
Shaun_The_Sheep
#1303.10.2011, 17:19

wszyscy 31/03/2010 ?
czy prezydent ich wybiera czy tylko powoluje ?

urko
19 404 56
urko 19 404 56
#1403.10.2011, 17:21

odpowiedź na twoje pytania napisałem wyżej

urko
19 404 56
urko 19 404 56
#1503.10.2011, 17:22

czytaj ze zrozumieniem.

urko
19 404 56
urko 19 404 56
#1603.10.2011, 17:31

jesli cie interesuja szczególy, to znajdziesz je w Internetowym Systemie Aktów prawnych na stronie:

http://isap.sejm.gov.pl/KeyWordServlet?viewName=thasP&passName=Państwowa Komisja Wyborcza

Profil nieaktywny
Shaun_The_Sheep
#1703.10.2011, 17:56

czyli wybieraj sedziowe sposrod siebie
a prezydent powoluje.

ilu z obecnego skladu powolal P. Kwasniewski a ilu P. Komorowski ?

no i trzeba by jeszcze przesledzic kto powolal obecne skaldy TK, SN i NSA

wtedy bedzie widac ktore partie maja wplyw na sklad PKW

Alternatywa_PL
491
#1803.10.2011, 18:05

Czy nalezy zatem rozumiec ze w Polsce na szczeblach wladzy wszystko odbywa sie praworzadnie, uczciwie i sprawiedliwie? Jesli tak to gratulujemy dedukcji.

Profil nieaktywny
Shaun_The_Sheep
#1903.10.2011, 18:12

ze nie praworzadnie i nieuczciwie nigdy bym sie nie smial powiedziec

chce tylko by zauwazyc, ze:
sedziowie TK, SN i NSA a nastepnie PKW sa wybierani przez ludzi
ludzie ci sa zwykle powiazani z partiami
a partie te wybieraja tak by potem miec (chocby nieformalny) wplyw na dzialania tych sedziow

moglo by sie okazac ze najwiekszy wplyw na sklad PKW ma np Przewodniczacy Rady Panstwa ...

bus_37
Dundee
24 199 114
bus_37 Dundee 24 199 114
#2003.10.2011, 18:17

radnor
#5 | Dziś - 14:16

"Nie muisz glosowac na PO, wybierz kogo chcesz, byle sejm RP nie stal sie stadionem."

i jaki to ma sens bus, skoro rozgrywka toczy się między PO i PiS?

w zasadzie racja, ale jak juz stwierdzilem, niestety mamy poraz kolejny sytuacje ze nalezy glosowac na mniejsze zlo, lub przeciwko. Btw podobna sytuacja jest w Edynburgu.

Profil nieaktywny
Shaun_The_Sheep
#2103.10.2011, 18:21

mozna glosowac na mniejsze zlo lub wieksze dobro

wazne by wybor byl swiadomy konsekwencji

Profil nieaktywny
Shaun_The_Sheep
#2203.10.2011, 18:26

(...) nie wystarczy bezczelność i przekonanie, że Młodemu Wykształconemu Z Dużego Miasta w Kampanii PO Zatrudnionemu żaden moherowy kmiot nie podskoczy.
(...)
http://niepoprawni.pl/blog/2008/rzn...
(...)
Tak więc sama PO łaskawie poinformowała nas, że jest partią leni, obiboków, nieudaczników i lodziarzy, o czym z satysfakcją P. T. Czytelnikom donoszę Smok Gorynycz (...)

Alternatywa_PL
491
#2303.10.2011, 18:29

Shaun mnie nie trzeba tlumaczyc. Ja to raczej pisalem do wszystkich aby byli swiadomi i zdali sobie w koncu sprawe, ze to nie ma absolutnie zadnego znaczenia kto kogo powolywal, a co gdzie i w jakim kodeksie jest napisane. Od kiedy to wladza rzadzaca przejmuje sie przepisami.
Zasadnicza sprawa jest taka, ze sady w Polsce nie sa po to aby bronic praw obywateli, tylko po to aby chronic establishment. W tym równiez SN wydajac znamienne oswiadczenie w sprawie mataczonki PKWu. Komisja ta zwyczajnie poleciala sobie w kulki rejestrujac po terminie 1 okreg wyborczy NP aby miec pretekst do niezajerestrowania reszty okregów. Prawdopodobnie na zamówienie POlszewików, ale równiez to mógl byc sam Kaczynski z zaswiatów, to calkowicie bez znaczenia. Establishment to establishment, jak nam dobrze wiadomo od ponad 20lat niezmiennie ten sam. Dodatkowo Sad Najwyzszy orzekl, ze wszelkie niescislosci powinny byc rozpatrzone po wyborach co jest samo w sobie niedorzeczne. Jakby to mialo juz jakiekolwiek znaczenie. Odnosnie tegorocznych wyborów mam tylko jedno do powiedzenia. DNO

Profil nieaktywny
Shaun_The_Sheep
#2403.10.2011, 18:41

@23 nie jatrz i nie podburzaj
bo przeciw tobie tez "Apel" zaloza i kolektywnie zbanuja
;-))

urko
19 404 56
urko 19 404 56
#2503.10.2011, 18:42

@Alternatywa_PL #23 "Ja to raczej pisalem do wszystkich aby byli swiadomi i zdali sobie w koncu sprawe..."

weź proszę przestań! gorączkę mam, kaszel, katar, a jak się śmieję to głowa mnie boli :D aaauuua :Z

Alternatywa_PL
491
#2603.10.2011, 18:48

Śmiej się śmiej. Śmiech to zdrowie.

Alternatywa_PL
491
#2703.10.2011, 18:54

Z dedykacja dla wyluzowanych.

urko
19 404 56
urko 19 404 56
#2903.10.2011, 19:16

co byście nie PiSali za bzdury, to niczego to nie zmieni; ja natomiast wysłałem dzisiaj do Konsulatu swoje głosy: do Senatu - Małgorzata Kidawa-Blóńska, do Sejmu - Donald Tusk :)

christophor
37
#3003.10.2011, 19:20

@29 - to niezły osiołek z Ciebie! do Senatu nie ma kidawy ;) dobrze, że wyrządziłeś mniej zła przez to, że oddałeś głos nieważny.

http://wyboryzagranica.pl/kandydaci...

Do Sejmu zagłosowałbym na kogoś mądrzejszego niż Donia - np.
http://czat.onet.pl/1650496,1,3,arc... - polecam lekturę.

urko
19 404 56
urko 19 404 56
#3103.10.2011, 19:24

Barbara Borys-Damięcka oczywiście - ważne, że zgloszona przez PO :)

urko
19 404 56
urko 19 404 56
#3203.10.2011, 19:30

K-B jest druga na liście nr 7 do Sejmu, a głos oddałem ważny (chyba), pomimo gorączki :)

polka2012
5
#3303.10.2011, 19:44

Po przeczytaniu artykulu, chcialam zglosic sprostowanie do czesci dotyczacej glosowania korespondecyjnego. Mam przed soba instrukcje z konsulatu i jest wyraznie napisane, ze oswiadczenie o osobistym i tajnym glosowaniu nalezy wypelnic i wlozyc do koperty zwrotnej a nie do bialej koperty na karty do glosowania. Moim zdaniem jest to bardzo istotny szczegól i moze spowodowac nie zaakceptowanie glosu. Prosze, tych którzy glosuja korespondencyjnie aby to dokladnie sprawdzili w instrukcji. Zglosilam równiez moja uwage do autora artykulu.
Ja juz zaglosowalam :)

urko
19 404 56
urko 19 404 56
#3403.10.2011, 19:51

słuszna uwaga

christophor
37
#3503.10.2011, 20:01

@urko 32, 33 - nie jest ważne na kogo, ważne, że z listy PO?

chyba tylko sekciarz tak może pisać ;) Tłumaczy Cię tylko gorączka. Choć sądzę, że decyzję podjąłeś przed tą chorobą z gorączką ;)

Zdecydowanie zgadzam się z polka2012 co do błędu w artykule. może urko tak postąpiłeś, jak w artykule?
Czyli jedyną szansą na mądry rezultat jest to, że nie oddałeś głosu ważnego ;)

BTW: Polecam kolejny artykuł: http://wyborcza.biz/biznes/1,100896... - czy wiecie, że my płacimy obecnie ponad 400USD? Czy wiecie, że Wołodia Pawliak z Donią Tuskiem przedłużyli kontrakt z Rosją i nie zmienili formuły cenowej, pomimo tego, że ceny gazu w stosunku do lat 2007-2008 (szczytu cen gazu ziemnego) spadły sporo - gaz norweski można było kupić nawet za ok 100USD w lecie? A my? ;) Cóż u nas maładcy rządzą. ;) Niestety.

Swoją drogą - nie wszyscy pewnie słyszeli, ale osoby z r.pal. potwierdziły przed sądem swoje zeznania i przyprowadziły świadków: http://niezalezna.pl/17098-byli-wsp...

urko
19 404 56
urko 19 404 56
#3603.10.2011, 20:03

zero poczucia humoru

urko
19 404 56
urko 19 404 56
#3703.10.2011, 20:21

nie takie rzeczy wyprawiał Jarosław Kaczyński po silnych lekarstwach ;)

Profil nieaktywny
Careless2010
#3803.10.2011, 21:06

ja naleze do tych 900 osob w Szkocji i jutro wysylam swoja koperte. wybralam Kaczke bo to mniejsze zlo. Zlodziejowi jak Tusk podziekowalam. Dziwi mnie tylko fakt ze tym polakom za granica co Tusk obiecywal powroty do kraju, bo bedzie sie lepiej zylo wciaz Tusk zamydla oczy i wciaz slepo wierza w swego wyznawce. Porownajcie jak zylo sie za PIs a jak za PO. Wszystko jasne.Poza tym Tusk to palant, straszy pIsem grozi ze jak go sie nie wybierze to nie utworzy rzadu. Tonacy brzytwy sie chwyta

Profil nieaktywny
kibel
#3903.10.2011, 22:49
christophor
37
#4003.10.2011, 22:59

http://www.facebook.com/permalink.p... - jak napisała babcia - Kaczka pogoniła lisowi kota. ;)

http://www.tvp.pl/publicystyka/poli...

@38: Ja tego nie rozumiem w odniesieniu do Polaków w Polsce - przecież oni mają to na co dzień, a Ci poza granicami, tylko za pośrednictwem mediów. Pytanie kolejne - czy to czasem nie jest tak, że Polacy po prostu nie mają czasu, by naprawdę interesować się polityką? I nie bardzo wiedzą co robią?

Ciekawe jest to, że Ci starsi, którzy nie żyli w Polsce komunistycznej czy postkomunistycznej głosują w większości na PiS, a bardzo mało na PO czy SLD - do przemyślenia. Może po prostu śledzą coś więcej niż tylko słowa? Mały przykładzik: http://wyboryzagranica.pl/statystyk...

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#4103.10.2011, 22:59

Każda Polka głosuje na Olka - aż mi się łezka w oku zakręciła :P

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#4203.10.2011, 23:01

Jako to ta pieśń patriotyczna leciała, jakoś tak
"Nie rzucim ziemi skąd nasz ród ..." - z pozdrowieniami dla prawicOWCÓW na emigacji :P

vanderval
987
vanderval 987
#4304.10.2011, 00:07

kibel
#39 | Dziś - 22:49

Przestarzałe bolszewickie metody Panie Kiblu.
UBecy też się przebierali za ksieży, za listonoszy, za nauczycieli...
I chociaż pejsy mieli ogolone to po smrodzie czosnkowym łatwo ich było odróżnić.

Polecam WC kaczkę.

christophor
37
#4404.10.2011, 00:13

Aha, swoją drogą pójście tak niskimi instynktami - jak pokazał bus37 (#1)- odbije się na po.

Przecież sporo filmików pokazujących "drugą stronę" też jest w sieci, tyle, że nie są wykorzystywane przez inne partie:
http://www.youtube.com/watch?v=AiCi...

Owoce (bo po owocach ich poznacie):
http://www.mojeopinie.pl/img/zoom0/...

Dobrej nocy!

Alternatywa_PL
491
#4504.10.2011, 01:08

Dobrej nawzajem. Nic jednakze nie przebije filmów z Ruchu Podtarcia Palikota. (tak mysle)

...i podsumowanko.

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#4604.10.2011, 09:08

Witam wszystkich,

Niestety również chciałem zabrać głos w tej sprawie. Christophor, dość ciekawie wszystko ujmujesz, masz do tego prawo i masz racje, zgadzam się z Tobą, od kilkunastu lat się przyglądam, i widać te same błędy oraz g. Ale cofnijmy się o 5 lat wstecz, co takiego PIS zrobiło, po za jednym - trafiło na rewelacyjną ciszę przed burzą? Mieli idealną sytuacje gospodarczą w kraju i na świecie, a tak naprawdę nic nie zrobili. Faktem, iż w spotach reklamowych, wypowiedziach, chwalono się osiągnięciami, które tak naprawdę należały się poprzedniemu rządowi.

Zasada jest jedna, decyzje podjęte teraz, mają swoje odniesienie za 5 i więcej lat...
Przyznam szczerze, iż jestem przeciwnikiem wyborów, gdyż nie ma na chwile obecną ludzi, godnych poparcia mojego, ale z reguły wybieramy ludzi, którzy nas będą umieli reprezentować.
Prawda jest taka, iż wolę Tuska, a niżeli Kaczyńskiego, który sobą nic nie potrafi reprezentować.
Znając sytuację, znów masowa migracja zmusiła ludzi do opuszczenia Polski oraz niegłosowania, ale zwróćmy uwagę na jedno, cały ten syf, nie jest do końca zasługa naszego rządu, tylko i wyłącznie polityki, jaką prowadzą Stany Zjednoczone.
Na arenie międzynarodowej liczą się USA oraz Rosja i nikt nie może temu zaprzeczyć.

Ktoś mi może zarzucić stronniczość, wcale tak nie jest - cofnijmy się do wielkiego kryzysu, co było powodem jego powstania?
Wielkie ilości Amerykańskiej waluty w gotówce, w posiadaniu Chin oraz Rosji, co jest bardzo złe w sytuacji danego kraju - a co trzeba było zrobić?, zaniżyć na tyle kurs, by wróciły w posiadanie prawowitego właściciela (Ktoś musiał więcej wydawać, by kupić te same dobra). No i powstał bardzo wielki syf na świecie, pod nazwą Kryzys.

Nie jesteśmy Norwegią czy Finlandią, mamy bardzo uzależnioną gospodarkę od światowych giełd, więc tu doszukujmy się problemu - nie zwalajmy winy na rząd, tylko patrzmy co robią światowe mocarstwa na rzecz ratowania swojej waluty?

O tym się tez nie mówi, iż mamy umarzane co rusz, jakieś tam kwoty z naszego długu, przez USA, dla przykładu, za działania naszych jednostek specjalnych, min. Gromu czy 1PSK w Iraku, Afganistanie, Somali i nie tylko. W spocie reklamowym nie usłyszy się o tym, ale to jest zasługa rządu Kwaśniewskiego, Kaczyńskiego i obecnego. Jako przykład niech posłuży uwolnienie z porwanego statku dziecka oraz trojga dorosłych, porwanych w zatoce Adeńskiej. Niby uwolniono w wyniku negocjacji, gówno prawda - TVN Turbo raz tylko ukazał krótki fragment z tej akcji, w dniu w którym jednostka prowadząca operacje, obchodziła 20 lecie, mam gdzieś ten fragment ...

Reasumując, moim zdaniem, każdy rząd robi coś dobrego, każdy ma swoją wizje, i po części ją realizuje, oni się dostosowują tylko do sytuacji panującej na świecie.

Profil nieaktywny
Shaun_The_Sheep
#4704.10.2011, 09:40
Profil nieaktywny
Shaun_The_Sheep
#4804.10.2011, 09:42
Profil nieaktywny
Shaun_The_Sheep
#4904.10.2011, 09:44
christophor
37
#5004.10.2011, 10:16

@ sh4do - w swoich wpisach nie pisałem o konkretnych rzeczach, a nie odczuciach. W moim przypadku to nie jest tak, że wolę jednego czy drugiego. Uważam, że powinno się oceniać po konkretach, po owocach właśnie, a nie przy pomocy emocji, bo te są w polityce niezbyt wymierne. Ważne są konkrety.

PiS przez 2 lata:
- obniżyło podatki i składki do ZUS - dla mnie to jedna z głównych spraw, które doceniam, podatki w Polsce są ciągle za wysokie (porównaj podatki w UK i składki na NIN i na ZUS) - w Polsce młodzi przedsiębiorcy często likwidują działalność gospodarczą, bo nie stać ich na opłacanie ZUSu...
- nie wprowadził EURo
[to właśnie obniżka podatków rozhulała polską konsumpcję, dzięki czemu utrzymywał się niezły wewnętrzny popyt, obniżenie kursu złotego wzgl. EUR w czasie kryzysu umożliwiło m.in. zwiększenie eksportu polskich produktów i ogólnie zwiększenie konkurencyjności polskiej gospodarki, to właśnie głównie dzięki tym dwom sprawom nie runęła ona w czasie kryzysu.
Samo wprowadzenie w Polsce EURo doprowadziło by do sytuacji w Polsce podobnej do tych w Grecji, Słowacji itp.]
- rodzina na swoim - pomoc młodym w zakupie własnych mieszkań,
- umożliwienie wykupu milionom Polaków od spółdzielni za małe pieniądze (po uwzględnieniu ich wcześniejszych wkładów mieszkaniowych) - czyli umożliwienie tego, żeby Polacy byli właścicielami, robili z własnymi mieszkaniami co chcą, a nie byli tylko wynajmującymi płacącymi czynsz - to buduje przecież pozycję normalnego, przeciętnego Polaka, jego kapitał,
- zniesienie podatku od darowizn w najbliższej rodzinie (czyli podwójnego opodatkowania już raz zarobionych pieniędzy),
- realna walka z korupcją (nawet we własnych szeregach)
- itp itd

Na arenie międzynarodowej:
- dbanie o interes Polski, a nie o podążanie za tym, co nam powiedzą Niemcy, Francuzi czy Rosjanie, że "powinniśmy" czy "mamy zrobić",
- budowanie koalicji wewnątrz UE do załatwiania polskich spraw w UE...

To tylko tak "z palca", bo tego jest dużo więcej. Z tych wszystkich rzeczy PO nie zniszczyła tylko jednej rzeczy - nie wprowadziła z powrotem podatku od darowizn.

Osiągnięcia PO przez 4 lata:
- Orliki,
- ogromny wzrost zadłużenia publicznego (pomimo tego, że przecież jesteśmy zieloną wyspą, a PKB rośnie!)
- zamiatanie afer pod dywan (jedyna, którą zajęła się na prawdę Pitera to afera dorszowa - 8,16 zł odnalezione po pół roku pracy zespołu Pitery - czy uważacie, że gdyby było możliwe tylko znalezienie jakichś prawdziwych afer, to Pitera i Donek by tego nie wyciągnęli?),
- likwidacja stoczni (łańcuch 300 tys. miejsc pracy od morza do tatr, bo to nie tylko Gdańsk, Gdynia i Szczecin),
- i wiele innych

A pomimo tego - Polacy sobie radzą! Choć od nowa w latach 2008-2010 więcej było wyjazdów do UK niż powrotów do Polski. W latach 2006-2007 więcej Polaków wróciło, niż wyjechało do UK (UK border agency na podstawie wyjazdów i wjazdów do UK). I dalej twierdzisz, że tak źle było? Że Donald jest super?

Nie widzę więcej, bo reszta, jak wydawanie środków z UE - czyli Polska w budowie, to każdy jeden rząd by to robił. A niejeden pewnie duuużo sprawniej.

christophor
37
#5104.10.2011, 10:22

i oczywiście to np. (czyli brak wykorzystania środków z UE w terminie lub nieprawidłowe ich wykorzystanie lub próba wykorzystania):
http://biznes.onet.pl/polska-bedzie...

Według europosła Bogusława Liberadzkiego Komisja Europejska podjęła już decyzję i nie zgodzi się na przesunięcie 1,2 mld euro unijnych środków z kolei na drogi - rząd będzie musiał te pieniądze oddać - twierdzi Liberadzki.

Według europosła, decyzja Komisji Europejskiej już zapadła, ale zostanie ogłoszona dopiero po wyborach w Polsce. - W piątek odbyło się spotkanie konsultacyjne w Sopocie w ramach polskiej prezydencji w UE. Byli na nim obecni miedzy innymi Brian Simpson, szef Komisji Transportu Europarlamentu i polski minister Infrastruktury. Przedstawiciele PKP PLK zostali zapytani, czy są w stanie wykorzystać środki z UE - odpowiedzieli jednoznacznie "nie" - relacjonuje Liberadzki.

Ze względu na stwierdzenie PKP PLK, że środki nie mogą zostać wykorzystane, miałyby one powrócić do budżetów płatników netto UE, w tym Niemiec i Holandii. - Nie jest pewne, czy te środki już wpłynęły do Polski, ale to bardzo możliwe, bo projekty trwają już od 2007-2008 roku. Trzeba to sprawdzić. Jeśli tak nie jest, to byłoby to tylko trochę mniej bolesne rozwiązanie - przyznał w rozmowie z "Rynkiem Kolejowym" Liberadzki. Jak zauważył, przy obecnym, bardzo wysokim kursie euro w stosunku do złotego, oddanie pieniędzy byłoby jeszcze bardziej niekorzystne.

Wczoraj minister Bieńkowska zapowiedziała, że w przypadku odmowy KE wniosek o przeniesienie środków zostanie złożony ponownie - Trudno powiedzieć, czy są szanse, że za drugim razem KE rozpatrzy sprawę inaczej. Z jednej strony rząd jest silny względem Komisji, bo trwa polska prezydencja. Ale jeżeli komisarz Siim Kallas już wypowiedział się negatywnie o tym projekcie, to trudno będzie go przekonać do zmiany zdania - powiedział "Rynkowi Kolejowemu" Liberadzki.

Profil nieaktywny
kibel
#5204.10.2011, 17:50
Profil nieaktywny
Konto usunięte
#5304.10.2011, 17:51

sorry kibel, ale nie mam żadnych polskich sąsiadów :P

christophor
37
#5405.10.2011, 00:23

hm, mi się bardziej podobaja prawdziwe, a nie wyreżyserowane "spoty" kandydatów paligniota, prawdziwych geniuszy, np.:

WYBORY 2011: Piotr Tylkowski from TV Garwolin on Vimeo.

I trochę z newsów:
>>"Polskiemu premierowi nie udało się przekonać inwestorów, ze jest w stanie zmniejszyć zadłużenie. A zbliżające się wybory, w których szansę na zwycięstwo ma rządząca partia tym bardziej nie dają takich perspektyw" – napisał 4 września Bloomberg.<<
http://forsal.pl/artykuly/5532​78,inwestorzy_nie_ufaja_polsce​_koszty_ubezpieczenia_dlugu_po​bily_rekord.html - polecam zapoznać się, bo może jeszcze niektórzy przed wyborami zorientują się na skraju czego jest Polska obecnie, po 4 latach nieudolnych rządów kolegów Palikota.

christophor
37
#5605.10.2011, 00:45
Alternatywa_PL
491
#5705.10.2011, 22:59

On pójdzie na wybory, a ty?