Do góry

Zakaz wjazdu dla polskich wędkarzy i... psów

Zielona tablica jest przybita do ogrodzenia Field Farm Fisheries w Launton nieopodal miejscowości Bicester. Wielkimi literami, w czterech rzędach napisano na niej: „No vehicle access. No Polish or Eastern bloc fishermen allowed. No children or dogs”.

Tablica na Field Farm Fisheries. Fot. Rado Papiewski

Treść na tablicy nijak się ma do informacji o farmie, które właściciel umieścił na oficjalnej stronie. Można tam przeczytać, że na terenie farmy znajduje się malownicze, spokojne i sielankowe 4-hektarowe jezioro z dwiema wyspami. W jeziorze pływają różnorodne gatunki ryb, w tym karpie o wadze ponad 30 funtów, poza tym płocie, wzdręgi, liny, leszcze i przypominające karpie złote jazie. Do dyspozycji kierowców jest duży i bezpieczny parking.

Tablicę zauważyli polscy wędkarze. Sprawę nagłośnił jeden z nich, Rado Papiewski.

Byłem w szoku, gdy w kwietniu pojechałem nad to jezioro i usłyszałem od właściciela, że jeśli jestem z Polski, to nie pozwoli mi wędkować. Powód był taki, że wszyscy Polacy i inni pochodzący z Europy Wschodniej wędkarze okradali go z ryb. Mówił, że miał już tego wszystkiego dość i w końcu zdecydował się na powiedzenie tej tablicy. Poczułem się podle takim postawieniem sprawy. Nie wolno mi było wejść, dlatego, że byłem z Polski?!

– opowiada na platformie crowdjustice.com Papiewski.

Pomyślałem o moim 10-letnim synu, który kocha wędkować. Jak miałbym mu to wytłumaczyć? „Nie możesz tu łowić ryb, bo twój ojciec pochodzi z Polski?”

– dodaje.

Sprawa trafi do sądu

O zajściu z właścicielem farmy oraz o fakcie powieszenia tablicy poinformował policję. Po kilku tygodniach śledztwa powiedziano mu jednak, że nie jest to sprawa dla policji i że pomocy powinien szukać gdzie indziej. Papiewski odwołał się od decyzji, ale dostał identyczną odpowiedź oraz radę, żeby zgłosił się do Komisji ds. Równości i Praw Człowieka.

Rado Papiewski. Fot. Archiwum prywatne

Zrobiłem tak, ale w Komisji poradzili mi, żebym wysłał list do właściciela i dał mu czas na odpowiedź. To oczywiście też nic nie dało. Dlatego zdecydowałem się skierować sprawę przeciw właścicielowi farmy do sądu.

Do tego są jednak potrzebne pieniądze, a dokładnie 11 tys. funtów. Dlatego Rado uruchomił publiczną zbiórkę na platformie crowdjustice.com. Wszystkich Polaków, ale nie tylko, prosi o wsparcie w walce z właścicielem farmy, który w sposób jawny dyskryminuje i obraża Polaków i innych imigrantów. Do środy, do godziny 10:30 udało się zebrać 8885 funtów.

Ryba dla sportu

Polak stworzył też projekt o nazwie Building Bridges. Ma on między innymi pomagać w zapoznawaniu wędkarzy z Europy Wschodniej ze zwyczajami i przepisami obowiązującymi w UK. Wielu z nich hołduje bowiem zwyczajom bardzo odległym od tych panujących w Zjednoczonym Królestwie. Na Wyspach wędkuje się głównie dla sportu. Ryba po złowieniu trafia z powrotem do wody. Dla sporej części wędkarzy z kontynentu złowiona ryba powinna trafić na patelnię. Papiewski argumentuje jednak, że tylko niewielka liczba osób ściganych za łamanie przepisów wędkarskich pochodzi z Europy Wschodniej.

O sprawie tablicy napisał już The Guardian. Dziennikarze gazety próbowali się skontaktować z właścicielem farmy, ale im się do nie udało. Kobieta, która odebrała telefon powiedziała, że farma jest na zimę zamknięta, a właściciel wyjechał. Potwierdziła jednak, że tablica nadal wisi. Zauważyła też, że stoi na prywatnym terenie. Prośba o wyjaśnienie wysłana przez Guardiana na skrzynkę mailową została odrzucona.

Komentarze 89

Sokole
4 037
Sokole 4 037
#120.12.2017, 08:17

Ale to juz chyba bylo?

bajgel
75
bajgel 75
#220.12.2017, 08:32

Jakby tam stalo 'Azjatow i murzynow' to BBC z Guardianem nadawalyby stamtad live 24 godziny na dobe :-)

Harpagon
558
Harpagon 558
#320.12.2017, 08:43

Jestem w stanie zrozumiec wlasciciela tego jeziora. Polscy Janusze maja w zwyczaju dla sportu lowic ryby w ilosciach hurtowych, zapelniac cale bagazniki swoich Passatow w TDI rybami i do domu. Niektorym ciezko jest pojac, ze do domu kozna zabrac 2-3 ryby na obiad/kolacje a reszte wypuscic.

Harpagon
558
Harpagon 558
#420.12.2017, 08:44

Facet pewnie co roku wydaje kase na zarybienie jeziora a taki jeden z srugim jak szarancza by wynosil tonami ryby do domu.

maciejpierwszy7
194
#520.12.2017, 08:56

Na swojej wlasnej posiadlosci moze pisac i wywieszac co chce jego sprawa.Tak jak mozna sobie wytatulowac na t-ku ze podcieranie przez kogo innego zabronione twoj t-lek jego ziemia..

Okazja znowusz zarobic troche kasy.

caa284535
63 219
caa284535 63 219
#620.12.2017, 08:59

oh really? to spróbuj sobie przed wejsciem na posesje postawic tabliczke - muzulmanom i psom wstep wzbroniony! Zobaczysz co sie bedzie dzialo...

bies
267
bies 267
#920.12.2017, 09:58

wiec raz jeszcze ;)

poniewaz Tomek uzyl slowa muzu tylko czekac az zjawi sie

niejakie iwo aby napisac cus "niezwykle mondrego"

#6 jesli na tabliczce byloby zezwolenie na wejscie "pana muzulmana" to z "urzedu" PSY mialyby zakaz ;)

Arthur
278
Arthur 278
#1020.12.2017, 10:08

Angielskie podejście do tematu. Dyskryminację ściga się z urzędu, ale jeśli chodzi o dyskryminowanie Polaków to trzeba zapłacić £11 tys., żeby założyć sprawę ...

robotek1
71
#1120.12.2017, 10:15

Fakt jego ziemia i może robić co chce - niemniej musi się liczyć z konsekwencjami jawnej i publicznej dyskryminacji.

Jak przyjdzie polski wędkarz z brytyjskim paszportem to anglik będzie miał niezłą zagwozdkę - wpuścić czy nie wpuścić;)

caa284535
63 219
caa284535 63 219
#1220.12.2017, 11:07

ciekawie to brzmi - Polakom i psom wstep wzbroniony

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#1320.12.2017, 11:35

Bardzo ciekawie, tylke że nic takiego na tej tablicy nie ma. Są Polacy inne demoludy oraz dzieci i psy. Swoją drogą ciekawe jakby gość zareagował na kombo w stylu Polak ze zgrają gówniaków, plus dwa psy? Zawał na miejscu.

Sokole
4 037
Sokole 4 037
#1420.12.2017, 12:02

lepiej sie przyznajcie ktory z pradnica lub granatem lowil?

Mac.B
472
Mac.B 472
#1520.12.2017, 14:14

" Na Wyspach wędkuje się głównie dla sportu. "

Tak czy inaczej, krwawy sport i uczenie dzieciaka jak zabijac...

Ludzie nie majo empatii,

ryba tez czuje cierpienie,

a wiekszosc wedkarzy w PL to agresywne prostaki :

kiedys na Paprocanach prawie by do nas strzelal z wiatrowki,

jak plywalismy na kajaku bo jemu - nielegalnemu - na brzegu przeszkadzalo w lowieniu...

Mac.B
472
Mac.B 472
#1620.12.2017, 15:16

PS :

I żeby nie było że się wymądrzam :

jako dziecko robiłem mrówkom faraonkom napalm death zapałkami na stole,

wędkę dostałem ( Nigdy na szczęście nie użyłem ),

miałem wujka myśliwego aktywnego, chciał mnie przyuczać do tego krwawego niepotrzebnego okrutnego "sportu", na ambonie byłem nie raz i w lesie z nim...

a potem, na szczęście, dzięki filozofii Wschodu zmieniłem ścieżki swe i rozumiem że lepiej zmniejszać ilość cierpienia na świecie, niż je zwiększać poprzez ignorancję własną i innych.

Ale lasy uwielbiam nadal.

maciejpierwszy7
194
#1720.12.2017, 15:32

Jest szczescie ze to nie Ameryka w niektorych stanach nie musi farmer pisac komu wolno komu nie wolno napisze ze Teren prywatny. Jak wejdziesz to cie odstrzeli i nie poniesie zadnej konsekwencji za to.

starykon
2 482
starykon 2 482
#1820.12.2017, 16:06

To jest paranoja z tą dyskryminacją. Jeśli nie chce Polaków na swoim terenie to chyba powinien mieć do tego prawo?

A czy wędkarze mają do dyspozycji tylko to jedno jezioro? Jak was nie lubią to nie pchajcie się tam na siłę.

Zbychu_zPlebani
3 906
#1920.12.2017, 16:23

ni zgruszki czy pietruszki walne do #16

"napalm death" fajna kapela.

Mac.B
472
Mac.B 472
#2020.12.2017, 16:33

Zbychu, ktos taki jak Ty kto ma taki webcam w lazience moze tak ni z gruszki hehe...pewnie kobity leca na taki bathroom ;-)

Tylko ze dla mrowek to byl naprawde Vietnam.

Kiedys tez myslalem ze Rambo to dzielny, prawy amerykanin itd.

Hohoho...

mamlas2
2
#2120.12.2017, 18:55

Daj sobie spokoj lepiej zrob akcje o tym zeby polscy pseudo sportowi wedkarze przestali brac ryby z lowisk tylko je wypuszczali...

Nie dziwie sie farmerowi po prostu chce ratowac swoje lowisko a jak wpusci Polakow ( oczywiscie nie wszyscy ale wiekszosc ) to za rok nikt tam nie przyjedzie bo nie bedzie ryb!!!

iwo
5 672
iwo 5 672
#2220.12.2017, 19:02

Mało mam czasu na pisanie z muzułmańskiego Zanzibaru:)

Zbychu_zPlebani
3 906
#2320.12.2017, 20:36

mi sie snilo ze feministki z katolami maja sztame. """(())

Mac.B
472
Mac.B 472
#2420.12.2017, 21:51

Na schledanou, dobrounoc.

Infidel
9 764
Infidel 9 764
#2520.12.2017, 23:06

Kiedys jeszcze do niedawna pisali "no Irishmen" dupa a nie kozak, jakby byl kozak to by napisal zakaz wstepu muzulmanom jak ju wczesniej wspomniano...ateraz zzabawnych rzeczy, kazdy komentarz po artykulem o tym jest pelen 'Arabsko' brzmiacych nickow, mowiacych jacy to Polacy szarancza i plaga w UK, brudasy itp...

caa284535
63 219
caa284535 63 219
#2620.12.2017, 23:21

o Iwo też pisali? biedactwo...

knapior
2 186
knapior 2 186
#2721.12.2017, 01:03

Ni z gruszki nie pietruszki walnę do 16.

Juz Cię nie lubię.

knapior
2 186
knapior 2 186
#2821.12.2017, 01:22

Niektóre komentarze pod tym artykułem uświadomiły mi, że to z czym walczę na emigracji od początku tejże, może być kur... prawdą. My Polacy, jesteśmy jednak chu... i tylko potrafimy sra.., we własne gniazdo. Od początku walczę na róznych forach z postrzeganiem nas jako wedkarskich miesiąży, dodatkowo całkowicie abstrakcyjnie pojmowanych jako : "każdy ze wschodu, to polak". Pomijając dużo wyższą kulturę polaków nad wodą i standardowe "nie jesteś u siebie".

No to teraz komentarze kogoś, kto sam przyznaje się, że nie ma o tym bladego pojęcia :P

Noż kur...cze.

ChaoticBiker
2 568
ChaoticBiker 2 568
#2921.12.2017, 08:54

@28 tez nie do konca. NA forach uwielbiamy sie wzajemnie przekomarzac, jak to inne narodowosci trzymaja sie razem, a my tylko sie dzielimy.

NieA wystarczy wejsc na inne fora, i zaraz mozna sie dowiedziec, ze Polacy sa bardzo dobrze zorganizowani i trzymaja sie razem (czesto jest to wspominane w negatywnem kontekscie), ze mamy zorganizowane wlasne sklepy, wlasne miejscowki, ze przejmujemy lokalne biznesy itd itp.

Ba, od znajomego pakistanca slyszalem, ze on by chcial zeby jego pobratymcy sie trzymali tak razem jak Polacy (o ironio!).

caa284535
63 219
caa284535 63 219
#3021.12.2017, 09:05

cos w tym jest. szkoda ze tylko w lokalnej skali

starykon
2 482
starykon 2 482
#3121.12.2017, 09:33

Zbychu_zPlebani

#23Wczoraj - 20:36

mi sie snilo ze feministki z katolami maja sztame. """(())

--------------------------------------------------------------------------

...bo troche majo. W Księdze Rodzaju W St.T. jest napisane, że Bóg najpierw stworzył Mężczyznę a potem do pomocy stworzył mu Kobietę. J. polski nie pozwala wychwycić niuansu, że użyte w oryginale "do pomocy" nie brzmi jak do pomocy w kontekście pomocy domowej i.t.p., ale jako ostatnia deska ratunku, czyli coś takiego: Kiedy Bóg widział że Mężczyzna sam sobie nie radzi, to mu na ratunek stworzył Kobietę, żeby wszystko razem ogarnęli.

caa284535
63 219
caa284535 63 219
#3221.12.2017, 09:35

katolicyzm jest seksistowski do bolu, traktuje kobiety przedmiotowo, potepia antykoncepcje i aborcje itd itp. nie ma szans na sztame

Sokole
4 037
Sokole 4 037
#3321.12.2017, 09:37

gdyby katolicyzm naprawde szanowal kobiety to bylyby wyswiecane na kaplanow, biskupow i moze papiezy.

Zbychu_zPlebani
3 906
#3421.12.2017, 10:29

dziwne jest to ze feministki walcza o interesy muzulmanow, jednoczesnie maja w 4 literach swoje kolezanki na wschodzie.

tez takie falszywce jak katolicy.

caa284535
63 219
caa284535 63 219
#3521.12.2017, 10:31

jak to ideowcy

starykon
2 482
starykon 2 482
#3621.12.2017, 11:00

Tylko że katolicy - ideowcy stanowią margines. Podstawową ideą której nauczał Jezus jest Miłość.

Natomiast typowy katolik w Polsce to ignorant, który w kościele bywa, ale nie uczestniczy, a święta to tylko okazja do chlania i obżarstwa. Taki niewierzący - pozornie praktykujący. I z taką uwagą przyznaję Zbychowi rację.

Mac.B
472
Mac.B 472
#3721.12.2017, 18:31

"we własne gniazdo"

Wbijanie haczyka rybie w podniebienie, Knapior, to twoje gniazdo pewnie, nie moje !

Cos tam o karmie pleciesz, ale nie rozumiesz.

No i bedzie interwencja admina pewnie, wkrotce.

Infidel
9 764
Infidel 9 764
#3821.12.2017, 19:01

Co tu sie odjaniepawla

Rozumiem grupe mowiaca ze polowania sa beee i lowienie ryb tez beeeee, ale gdyby nie wasi przodkowie robiacy te czynnosci to was by tu nie bylo, wiec brawo dla nich.

Zabijanie zwierzat tez bee? Jesz mieso? Nie? to moze masz skorzane buty?

Ja tam wedkarzy nie rozumiem z jednego powodu, jakie to jest kurna nuuuuuudnnnnnnne.

Mac.B
472
Mac.B 472
#3921.12.2017, 19:11

Staram sie postepowac wg :

practice what you preach...

Fajna francuska torba, ktora dostalem w prezencie miala skorzane paski : juz odprute.

A na buty skorzane juz dawno uwage zwrocilem i nie mam wiecej takowych.

Wedkowanie jest czyms w rodzaju kontemplacji, facety sie luzujo przy tym, ja to rozumiem... ale wolalbym zeby lowili plastikowe rybki.

Pozdro;

Infidel
9 764
Infidel 9 764
#4021.12.2017, 19:18

Nie da sie chlopie nie, sam fakt, ze uzywasz laptopa albo komorki przyczynia sie do tego:

Co jest dla ciebie wazniejsze, bol ryby, czy zdrowie dziecka?

Mac.B
472
Mac.B 472
#4121.12.2017, 19:23

Cierpi jedno i drugie.

Jesli wykorzystuje elektronike do zmniejszania cierpienia na swiecie,

jak np akcja pomocy dla Marty, to jest to niwelowane, przyn ajmniej

do jakiegos stopnia. Karma joga. wspomagam charity poza tym, etc.

To nie chodzi o wyrzekniecie sie wszystkiego, bo to niepraktyczne.

Chodzi o uzywanie tych rzeczy ze s w i a d o m o s c i a,

no chociaz czasem...

Infidel
9 764
Infidel 9 764
#4221.12.2017, 19:26

Aha, czyli jak wplace £10 na charity, wysle maila w imieniu greenpeace to grzechy za dzieci w Congo zostana odpuszczone?

Mac, lubie cie chlopie ale z kilometra czuc w tym komentarzu mydlenie wlasnych oczu i robienie sobie dobrze.

Odpruje paski skorzane - nie ma problemu....(zwierze zabite, pomimo paskow)

Bede dziaial jako filantrop, to grzech za prace dzieci z Konga zostanie mi odpuszczony...

Mac.B
472
Mac.B 472
#4321.12.2017, 19:27

Ten genialny, gorzki klip w przewrotnym polaczeniu z jakze pozytywnym starym hitem TT daje nam ten sam przekaz, ten sam od lat :

"White man came, took everything".

Mac.B
472
Mac.B 472
#4421.12.2017, 19:30

Infidel, mysl sobie co chcesz...

Ja wiem, ze to dziala i tyle. A co do robienia sobie dobrze,

milosc niejedno ma imie ;-)

Co do mydlenia oczu : uwaga !

Nawet tzw naturalne mydla majo napis by un ikac kontaktu z oczami.

A Placebo grali tu latem niedaleko, w amfiteatrze, znajomy Frank byl i podobno rewelacja. Nadal trzymajo fason.

Infidel
9 764
Infidel 9 764
#4521.12.2017, 19:32

Ja nie mysle.

Probuje, tobie cos uswiadomic, jest roznica miedzy zburzeniem fabryki ktora zatruwa wode pitna w pobliskiej wiosce A budowaniem w tej wiosce nowej swietlicy dla chorych dzieci, malowanie plotow na zielono rozdawanie cukierkow dzieciom na swieta.

Mac.B
472
Mac.B 472
#4621.12.2017, 19:37

Jest. Latwiej zburzyc niz budowac...

Dajmy spokoj. Ja sobie sam uswiadamiam.

A ty chcesz miec racje. Ego lubi wygrac.

;-)

Damy se po lajku i tyle.

A w miedzyczasie chinczyki produkujo nastepny milion komorek,

za miejsce w kolejce do ktorych nawet w Moskwie ruskie placo kokosy.

Mac.B
472
Mac.B 472
#4721.12.2017, 19:38

"

Infidel

#45Dziś - 19:32

Ja nie mysle."

Szkoda...mialem dobre zdanie o Tobie !

;-)

Infidel
9 764
Infidel 9 764
#4821.12.2017, 19:40

No wiesz, kazdy ma odmienne zdanie / opinie, trza ten fakt akceptowac. Ruskie placo za wszsystko, najlepiej jak jes pozalacane i da sie zlozyc dwa razy(tryptyk).

Mac.B
472
Mac.B 472
#4921.12.2017, 20:07

Nie kazdy.

So takie co majo takie same, jak inni w grupie.

To jak, podlajkujem sie ?

,-)

Infidel
9 764
Infidel 9 764
#5021.12.2017, 20:28

masz, niech strace ;)

Mac.B
472
Mac.B 472
#5121.12.2017, 20:45

Zglaszam ze lubie.

;-)

Ale wiesz, zamiast udowadniac Ci ze silisz sie na intelektualne zrozumienie pewnych spraw, mysle o czyms innym.

Wyglada na to ze we Francji bedzie jakies nowe, duze bum wkrotce,

bardzo wkrotce nawet,

i raczej nikt tego nie udaremni.

A jakos tego wieczora staralem sie o tym zapomniec.

Ale Franki troche o tym mowio i piszo.

Niech to cholera.

Infidel
9 764
Infidel 9 764
#5221.12.2017, 20:55

Poki co rozumiem, ze sie nie rozumiemy o co mnie biega.

Masz swoj system, ja to szanuje ale przyjac nie zamierzam bo w/g mnie cos w nim nie dziala jak powinno, jesli tobie to odpowiada to jak to gadajo tubylcy "More power to you".

Ja innaczej podchodze do pewnych spraw.

Zgodze sie ze kazdy tworzy taka rzaeczywistosc jaka chce.

Jeden da pieniadze bezdomnemu i jest szcesliwy...drugi nie da bo zlodziej, pijak i lachudra - jakto ktos tutaj pisal...i tez jest szczesliwy....trzeci postawi kolce na parapecie zeby ten bezdomny na nim nie usiadl i tez jest szczesliwy....wszystkich laczy ten bezdomny ale nikt sie nie skupi na istocie problemu.

W TV, masz to samo, kurna tabletki na wszystko, porost wlosow, ladny tatuazm krople zeby dzieci jadly, tabletki na kaca, tabletki na pocenie sie, tabletki na wodny cellulit. itd

Ja podejdedo tego wszystkiego jak Ulrike Meinhoff tyle, ze nikt poki co mi na odcisk nie nadepnal i mozliwe, ze nie nadepnie.

Mac.B
472
Mac.B 472
#5321.12.2017, 21:02

Dlatego nie daje pieniedzy menelom i lachudrom, bo to jest sentymentalne, popieranie ich picia i stylu degenerackiego i kto da takiemu na winko potem jest odpowiedzialny za to,

jak tamten np ze schodow spadnie...

wole dac jedzenie,

a jeszcze lepiej daje na organizacje ( W ktorej kiedys dzialalem kilka razy ) ktora karmi ich zdrowa zywnoscia o wysokiej wibracji.

A TV nie ogladam od bardzo dawna.

Za duzo intelektualizujesz. Ulrike wiesz jak skonczyla, tak poza tym.

knapior
2 186
knapior 2 186
#5421.12.2017, 21:07

MacB

Muszę to wziąć na kilka kmentów, bo ogólnie nie łapię Twojego podejscia do kilku spraw. Jak możesz to skomentuj w miarę możliwości...

Pierwsze pytanie: jesteś weganem?

knapior
2 186
knapior 2 186
#5521.12.2017, 21:11

" Na Wyspach wędkuje się głównie dla sportu. "

Tak czy inaczej, krwawy sport i uczenie dzieciaka jak zabijac...

Tu miałbym pytanie, czy cokolwiek wiesz o zasadach wedkowania w Szkocji i gdzie się samozaorałeś level hard.

Infidel
9 764
Infidel 9 764
#5621.12.2017, 21:13

Gdyby byl weganem to od tego by zaczal dyskusje....

knapior
2 186
knapior 2 186
#5721.12.2017, 21:15

a wiekszosc wedkarzy w PL to agresywne prostaki :

kiedys na Paprocanach prawie by do nas strzelal z wiatrowki,

jak plywalismy na kajaku bo jemu - nielegalnemu - na brzegu przeszkadzalo w lowieniu...

Nie wiem jakie miałes przypadki na Paprocanach, może nawet takie jak piszesz. Ale ja, wędkując z dwoma kolegami tutaj statystycznie jestem agresywnym prostakiem i strzelam do Ciebie z wiatrówki.

Pytanie: czy masz jakies statystyki, że polski wędkarz w UK jest częściej zatrzymywany przez organy kontroli za nielegalny ołów ryb , niż statystyczny szkot?

Jeśli nie, to powielasz błędne opinie, dodatkowo- jak sam sie przyznajesz bez rzetelnej wiedzy na ten temat... więc sra... we własne gniazdo .

knapior
2 186
knapior 2 186
#5821.12.2017, 21:17

O myślistwie nawet nie wspomnę o ile jesteś weganem i nie wpierdalasz np. kurczaków, czy SIC ryb złowionych np. w sieć :)

Mac.B
472
Mac.B 472
#5921.12.2017, 21:17

Weganem bylem krotko. Wege bardzo dlugo jestem.

Wiem ogolnie o zazadach wedkowania w Anglii, mam wielu znajomych, masz prawo do wlasnego zdania,

sam sie zsrales o sory zaorales mialo byc.

Wedkowanie to zadawanie cierpienia,

z wypuszczaniem czy bez,

tu nie ma znaczenia czy szkocja, czy gdzie indziej.

Takze to zaden argument.

Mac.B
472
Mac.B 472
#6021.12.2017, 21:22

Pisze o tym co widzialem w PL.

Nie wiem gdzie ty jestes, nie interesuje mnie.

Nie mam statystyk, poza tym wiekszosc statystyk nie ma specjalnej wartosci, pewniezgodzisz sie ze mna ?

Temat wedkarstwa mnie nie interesuje bo to patologia,

taka jak myslistwo.

Ale ty masz mysloksztalt wedkarza i czujesz sie urazony ze cie niby wrzucam do jednego worka z januszami znad paprocan.

Infidel
9 764
Infidel 9 764
#6121.12.2017, 21:24
knapior
2 186
knapior 2 186
#6221.12.2017, 21:24

Co do karmy, jak widzę starasz się wpleść wątki z innych dyskusji. Twoje prawo. Nie do końca łapię (no dobra - w ogóle nie łapię) sensu karmy w tym wątku, poza jednym - napomknąłes o praktykowaniu filozofii wschodu. Więc karma ładnie się w to komponuje :P

Tu jedno, co mógłbym zarzucić wędkarzom i sobie również: za dreszcz emocji związany z holem pokaźnej sztuki, ryby zapłacą cierpieniem.

Pytanie: jak ryby odczuwają ból, jaka jest przeżywalność łapanych ryb, oraz ile owadów uśmierciłeś jadąc samochodem.

No i jeszcze o ile NIE jesteś weganem: ile i w jakich warunkach cierpiały kurczaki, żebyś mógł sobie zjeść smaczny obiad.

Mac.B
472
Mac.B 472
#6321.12.2017, 21:25

Pozdrawiam przystojny Michale i powodzenia ogolnie :-)

Nie tylko na Felci.

Infidel
9 764
Infidel 9 764
#6421.12.2017, 21:26

Knapior, lap te rybe rencyma.

Mac.B
472
Mac.B 472
#6521.12.2017, 21:27

Chlopie, jestem scislym wegetarianinem, jakie kurczaki ?!?

Wygugluj sobie prosz eroznice miedzy wege a weganem.

Co do owadow i samochodu :

bardzo smutny dla mnie temat, bo ponad trzy lata nie prowadzilem,

ehh. Tyle. Dobranoc.

knapior
2 186
knapior 2 186
#6621.12.2017, 21:31

Przyznaje Ci rację, że jestem psychopatą bo cieszy mnie łapanie ryb (zadawanie bólu).

Niestety całkowicie zboczyłeś z wątku głównego i dyskryminacji polskich wędkarzy.

A w sumie, to przeciez i tak nie miales w tym temacie nic do powiedzenia...

knapior
2 186
knapior 2 186
#6721.12.2017, 21:32

Spoko chłopaki, dzięki:P

Czym jest Felcia??? WTF

knapior
2 186
knapior 2 186
#6821.12.2017, 21:33

Posty wrzucają się krzyżowo... zanim ja cos napisze, ty odpiszesz... no i powstaja potworki :)

Infidel
9 764
Infidel 9 764
#6921.12.2017, 21:34

Skoda Felicia?

knapior
2 186
knapior 2 186
#7021.12.2017, 21:34

A jeba. to. Karpia dla infidela, brukselkę dla Ciebie Mac. Słowem Wesołych Świąt! (to dwa słowa).

knapior
2 186
knapior 2 186
#7121.12.2017, 21:36

Pozdrawiam przystojny Michale i powodzenia ogolnie :-)

Nie tylko na Felci.

Nie potrafię tego rozszyfrować jeszcze .:)

Infidel
9 764
Infidel 9 764
#7221.12.2017, 21:38

trzeba by jednak ten wieczor z piciem zoo-rganizowac mysle :)

Mac.B
472
Mac.B 472
#7321.12.2017, 21:44

Michal, ja bylem bardziej "makiaweliczny" dajac anonse,

od kiedy maila uzywalem mialem kilka skrzynek.

Polecam.

Internety never forgets...

Pisze to bo jestes szczery. My polaczki musimy trzymac sie razem,

no nie ?

;-)

knapior
2 186
knapior 2 186
#7421.12.2017, 21:51

A czy ja się kryję kim jestem??? Tutaj myślę, że przy minimum dobrych, lub złych chęci można mnie znaleść powiedzmy na FB w minutę. Ale, żeby ktos mial nie tracic tej minuty to jestem Michał Knapczyk. Glasgow/Hamilton/Rudnik Wielki/Częstochowa.

Nie wiem czy chciałes mi jakoś zaimponowac tą Felcią, czy coś innego... dalej nie wiem o co chodzi, a moje anonse towarzyski to pewnie mogłyby tutaj otworzyć nową grupę : "Fani knapiora" :P

Infidel
9 764
Infidel 9 764
#7521.12.2017, 21:52

Rudnik wielki ? Czestochowa? hej moje rejony!

knapior
2 186
knapior 2 186
#7621.12.2017, 21:57

Nie pierdol :):):)

knapior
2 186
knapior 2 186
#7721.12.2017, 21:57

Dawaj skąd jesteś?? :)

knapior
2 186
knapior 2 186
#7821.12.2017, 21:59

Sorki za "pierdol" w 76 :( Powinno być "pierdziol"

Infidel
9 764
Infidel 9 764
#7921.12.2017, 22:00

Czestochowa / Ostatni grosz . wbijaj na maila to pogadamy, mam w profilu.

starykon
2 482
starykon 2 482
#8021.12.2017, 22:08

Tak mi to pasuje do kierunku, w którym rozwinął się temat (nie o Częstochowę mi chodzi):

Mac.B
472
Mac.B 472
#8121.12.2017, 22:09

No to rozszyfrowales...

"czy coś innego." tak cos innego.

Felcia nie da sie nikomu zaimponowac...;-)

Dajmy juz Felci spokoj,

co za nazwa , swoja droga.

A w Czestochowie i okolicach ( Zwlaszcza Krzepice, Lipie, Parzymiechy ) bywalem czesto.

knapior
2 186
knapior 2 186
#8221.12.2017, 22:16

Dobra, mniejsza już o tą Felcie (chyba jakis mój stary anons, o którym dawno zapomniałem ) .Miło byłoby przypomniec, masz moje błogosławieństwo :)

Infidel: w samej Częstochowie mieszkałem raptem 3 lata. Nawet musiałem sprawdzic, gdzie jest/są Trzy Grosze.. a i teraz niewiele mi to mówi :P Powiedzmy Ul. Niepodległości i dzielnica Bór. Tam ja mieszkałem :)

knapior
2 186
knapior 2 186
#8321.12.2017, 22:19

A swoją drogą, to zapraszam raczej na priva na FB, bo na emito to sie bardzo kiepsko poruszam :P

Mac.B
472
Mac.B 472
#8421.12.2017, 22:22

No ja wogole Pejsbuka nie uzywam...

Taki ze mnie freaky styley.

Pozdro, i narazie bo musze sie jeszcze nieco zajac "rodzina zastepcza".

Infidel
9 764
Infidel 9 764
#8521.12.2017, 22:25

ja Fb tez nie maju, tylko firmowy bo musze uzywac wiec przeslalem maila.

pzdr.

knapior
2 186
knapior 2 186
#8621.12.2017, 22:34

O ja jebię! Spoko chłopaki (chyba). Jak mi cos sie tam natrafi, że mam jakies privat to odpowiem na 100%, jeśli nie odpowiem, to zapewne nie znalazłem takiej opcji :)

Jak Wy mnie zaimponowaliście w tej chwili! Nie mieć fejsa pod koniec 2017! :)

Zmieniam zdanie, lubie Cię Mac :)

Profil nieaktywny
izabelinda35
#8725.12.2017, 08:23

właściciel ma racje......

knapior
2 186
knapior 2 186
#8825.12.2017, 23:23

Hitler też miał.

knapior
2 186
knapior 2 186
#8925.12.2017, 23:23

W pewnych kręgach oczywiście.