Do góry

Polka studentką roku w Wielkiej Brytanii

Aleksandra Pędraszewska, studentka land economy na Uniwersytecie Cambridge, została laureatką brytyjskiego konkursu dla najlepszych studentów pierwszego stopnia Undergraduate of the Year w kategorii “Kobieta”.

W ramach programu TARGETjobs Undergraduate of the Year Awards przyznane były w tym roku nagrody dla studentów z Wielkiej Brytanii w 12 kategoriach. Nagrodę w kategorii “Kobieta” sponsorowała firma Rolls Royce. Pędraszewska otrzymała możliwość odbycia 10-tygodniowego płatnego wakacyjnego stażu.

Nagroda przyznawana jest osobom studiującym w Wielkiej Brytanii, które wyróżniają się nie tylko pod względem doskonałości akademickiej, ale także świetnie wypadną w kwalifikacjach online, dobrze piszą i mają umiejętności interpersonalne.

Laureatka konkursu Aleksandra Pędraszewska jest Polką, maturę robiła w Warszawie, a studia na kierunku land economy rozpoczęła na Cambridge w 2013 r. Interesuje się ekonomią, prawem i naukami o środowisku. Gra też w drużynie siatkówki Uniwersytetu Cambrige.

Pędraszewska jest prezydentką Polskiego Stowarzyszenia Studenckiego na Uniwersytecie Cambridge. Stowarzyszenie zrzesza studentów polskiego pochodzenia oraz osoby związane z Cambridge i zainteresowane Polską. CamPolSoc organizuje regularnie wykłady, spotkania rekrutacyjne, uroczyste kolacje, obchody świąt narodowych, w tym Dnia Niepodległości, oraz imprezy integracyjne.

Studentka jest też inicjatorką projektu “NEXT STEP: Poland”. To projekt skierowany do polskich studentów w Wielkiej Brytanii oraz przedstawicieli firm, instytucji naukowych i rządowych w Polsce. Głównym celem tej inicjatywy jest promowanie możliwości rozwoju kariery i zdobywania doświadczenia zawodowego w Polsce.

Pędraszewska była też wśród organizatorów konferencji “Science. Polish Perspectives”. To interdyscyplinarne spotkanie adresowane do naukowców, doktorantów i studentów z Polski, prowadzących swoje badania na uniwersytetach i w instytutach poza jej granicami.

Wyniki konkursu Undergraduate of the Year dostępne są na jego stronie: www.facebook.com/undergraduateoftheyear.

PAP - Nauka w Polsce

Komentarze 91

astroman
8 078
astroman 8 078
#130.04.2015, 10:32

Gratulacje, choć stworzenie kategorii "kobieta" w konkursie, to troche seksizmem zalatuje.

TuneUp
78 452
TuneUp 78 452
#230.04.2015, 12:33

przesadzasz. to tak jak w sporcie. kobiety musza miec osobne kategorie, bo z facetami po prostu nie maja szans :P a tak jest powod do radosci.
gratki dla Oli!

astroman
8 078
astroman 8 078
#330.04.2015, 12:37

Może do niektórych zadań fizycznych kobiety są mniej predysponowane (choc nie wszystkie), jednak w powyższym kontekście, jest to sugerowanie, że są głupsze - z czym trudno się zgodzić.

TuneUp
78 452
TuneUp 78 452
#430.04.2015, 12:44

really? ile kobiet zdobylo Nobla? nawet w ciagu ostatnich 30 lat, na tle facetow?

astroman
8 078
astroman 8 078
#530.04.2015, 12:46

Tak na marginesie, to póki co, podwójna Nagroda Nobla w 2 różnych dziedzinach należy do kobiety, panowie, którzy zdobyli dwie Nagrody Nobla zdobyli je w tej samej dziedzinie.

TuneUp
78 452
TuneUp 78 452
#630.04.2015, 12:46

najbardziej znana polska pani naukowiec ktora byla opisywana nawet na emito, ma ladna buzie i jest sympatyczna, co z pewnoscia mialo wplyw na otrzymana przez nia nagrode w konkursie para-naukowym.

TuneUp
78 452
TuneUp 78 452
#730.04.2015, 12:47

@5 wyjatek potwierdzajacy regule.

astroman
8 078
astroman 8 078
#830.04.2015, 12:50

at 4

Takie dane łatwo znaleźć, ale jak wziąć pod uwagę represejonowanie praw kobiet w wielu krajach świata, to takie statystyki nie będą reprezentatywne.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_o...

TuneUp
78 452
TuneUp 78 452
#930.04.2015, 12:51

bzdura, wiekszosc uhonorowanych naukowcow i tak pochodzi z cywilizowanych krajow w ktorych kobiety maja taka sama albo bardzo zblizona pozycje do facetow.

astroman
8 078
astroman 8 078
#1030.04.2015, 12:53

Jasne, widać, że nie zajrzałeś nawet do listy laureatek i skąd pochodzą, zwłaszcza w ostatnim dziesięcioleciu.

TuneUp
78 452
TuneUp 78 452
#1130.04.2015, 12:54

ciekawe kiedy lobby feminazistek zmusi komitet przyznajacy nagrody Nobla do przyjecia parytetow dla kobiet :/
wtedy baby beda mialy powod by sie chwalic osiagnieciami.
chory swiat :/

TuneUp
78 452
TuneUp 78 452
#1230.04.2015, 12:57

daj spokoj, nikt powaznie nie traktuje nagród w kategorii pokojowa nagroda Nobla czy literatura. zreszta, chyba wykrakalem z tymi parytetami. przyjrze sie sprawie blizej jak bede mial chwile

Profil nieaktywny
Legoski
#1330.04.2015, 13:16

Niemiecka nagrodę od BMW w UK dostała Polka. Fajnie :)

astroman
8 078
astroman 8 078
#1430.04.2015, 13:29

Trochę smutne, że masz takie niskie mniemanie o kobietach i z jakiegoś względu wydajesz się być do nich uprzedzony, aż dziwne, że nie zostałeś gejem ;).

Niemniej, w zeszłym tygodniu miałem przyjemność rozmawiać z dr Melanie Windrige http://melaniewindridge.co.uk/ , która ma doktorat z fizyki plazmy i między innymi jest ambasdorem STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics), która ma gałąź WISE (Women in Science, Technology, Engineering and Mathematics). STEM (WISE) prowadzi statystystyki w UK jeżeli chodzi o udział kobiet w dyscyplinach naukowych tutaj.

Przedmiotem naszego spotkania były głównie zorze, o których pisze ona aktualnie książkę, gdzie jednym z rozdziałów będzie o zorzach widzianych z UK i o "aurora hunters", ale jako że była tutaj 2 dni i spędziliśmy wiele godzin, więc wiadomo, że rozmowy schodziły na tematy poboczne, między innymi na udział kobiet w życiu naukowym w UK, to w związku z jej udziałem w STEM i WISE w ramach rozmowy, czym się ona na co dzień zajmuje.

STEM prowadzi statystyski, z których wynika, że na poziomie GSCS udział obydwu płci w dyscyplinach naukowych jest równy i udział kobiet zaczyna spadać wraz z wiekiem, co skutkuje mniejszą ilością kobiet na wyższych poziomach wykształecenia. Według STEM, jest to często warunkowane czynnikami społecznymi i presją i oczekiwaniami roli kobiety w społeczeństwie w UK.
https://www.wisecampaign.org.uk/upl...

astroman
8 078
astroman 8 078
#1530.04.2015, 13:32

Tak, więc potencjał intelektualny kobiet jest taki sam jak i mężczyzn, jednak wieki męskiego szowinizmu i naleciałości kulturowych przejawiających się w presji społecznej robią nadal swoje, nawet w kraju jak UK.

astroman
8 078
astroman 8 078
#1630.04.2015, 13:37

Innym czynnikiem jest również to, że wiele kobiet nie jest zainteresowana naukami ścisłymi i zwiazanych z nimi często, zawiłościami technicznymi.

TuneUp
78 452
TuneUp 78 452
#1730.04.2015, 14:06

to nie jest kwestia uprzedzen, tylko nietolerancja dla chorej poprawnosci politycznej ktora wmawia nam mase bzdur, by pewne grupy poczuly sie lepiej. to samo dotyczy roli kobiet w nauce. meski szowinizm jest na wyginieciu w krajach cywilizowanych, szczegolnie w UK, a neofeminizm jest w natarciu, wiec mamy to co mamy.
nie twierdze ze kobiety z definicji sa durne i nie powinny byc przykute lancuchem do kuchni, nie twierdze tez ze nie ma zdolnych, wyksztalconych kobiet, ale dominacja facetow nie wynika z uprzedzen i szowinizmu, tylko z naturalnych roznic miedzy plciami. ewolucja przygotowala nas do roznych rol i nie ma w tym nic zlego. proba zaklamania tego oczywistego faktu to dziecinada i jest szkodliwa, bo prowadzi do parytetow czyli do sytuacji w ktorej ktos dostaje nagrode ze wzgledu na plec, rase czy orientacje seksualna a nie za osiagniecia i to jest niedopuszczalne.

TuneUp
78 452
TuneUp 78 452
#1830.04.2015, 14:08

geje zwykle swietnie dogaduja sie z kobietami :P
pomijajac fakt ze opinia na jakikolwiek temat nie moze miec wplywu na orientacje seksualna

astroman
8 078
astroman 8 078
#1930.04.2015, 15:28

Owszem są różnice pomiędzy płciami, ale akurat nie przekładają się one na możliwości umysłowe, a to że obecnie mniej kobiet partycypuje wciąż (choc ich udział ciągle wzrasta) w dyscyplinach naukowych nie jest miernikiem/indykatorem, że są gorsze lub głupsze, wpływ na to mają inne czynniki.

astroman
8 078
astroman 8 078
#2030.04.2015, 15:45

A jeżeli chodzi o "dominację facetów" nad kobietami i innymi facetami, to dość oczywiste skąd ona wynika - z testosteronu i przewagi siły fizycznej :)

Profil nieaktywny
raytoo
#2130.04.2015, 22:51

nie wiem po co ta rozmowa, wiadomo, ze mezczyzni sa inteligentniejsi niz kobiety, wystarczy wejsc na miedzynarodowe olimpiady z matematyki czy z fizyki by to zobaczyc i to sa ludzie w mlodym wieku kiedy jeszcze jakies role spoleczne nie sa przydzielone.nie ma sie zreszta co burzyc przeciez mezczyzni sa wieksi i silniejsi od kobiet czy ktos z tego powodu robi szum, nie bo to mozna latwo zmierzyc natomiast inteligencje trudniej i jest wieksze pole do popisu roznych manipulatorow. czy ja sie obruszam jesli kobieta rozroznia wiecej kolorow, czy tez ma lepszy smak bo tysiace lat temu ona zbierala jagody a ja musialem ustrzelic jelenia z wloczni w biegu i obliczyc jego wypadkowe ze wszelkimi konsekfencjami? kazdy mial inne role

Profil nieaktywny
raytoo
#2230.04.2015, 22:59

natomiast zgadzam sie z teza, ze kobiety sa madrzejsze, nie wszystkie ale w wiekszosci

astroman
8 078
astroman 8 078
#2330.04.2015, 23:13

To przedstaw jakieś dane na poparcie Twojej tezy o wyższości inteligencji męskiej nad żeńską, z danych które ja przedstawiłem wynika, że to nonsens.

Testosteron !!! :)

Profil nieaktywny
raytoo
#2430.04.2015, 23:25

masz z wiki ale musze znalezc filmik ze szwedzkiej tv gdzie to jest wyrazniej pokazane
http://pl.wikipedia.org/wiki/Hipote...

Profil nieaktywny
raytoo
#2530.04.2015, 23:32

tamtego nie moglem znalezc ale jest inny korelujacy z tematem :)

harrier
10 843
harrier 10 843
#2601.05.2015, 00:47

''nie wiem po co ta rozmowa, wiadomo, ze mezczyzni sa inteligentniejsi niz kobiety, wystarczy wejsc na miedzynarodowe olimpiady z matematyki czy z fizyki by to zobaczyc''

No wlasnie, to jest swieta prawda. Mi sie podobala matma, ale moj tato jest wielbicielem tego dupka Korwina i przeczytal jego ksiazke 'Vademecum ojca'. I pan nauczyciel raytoo tez przeczytal. Wiec mi nie pozwolili chodzic na kolko matematyczne, bo dupek Korwin powiedzial, ze to i tak na nic. I ze mam sie ksztalcic w zakresie pielegniarstwa, kroju, szycia i mieszania w garach. Ewentualnie jezykow.
Mamie bylo mnie zal, ale tato jej dal w leb, wiec sie podporzadkowala.
Pan professor raytoo glosuje na dupka Korwina, a potem sie dziwi obludnie, ze ja na olimpiade nie poszlam, a jak mialam pojsc, kiedy cerowalam tatulowe onuce :P
C'est la vie.

astroman
8 078
astroman 8 078
#2701.05.2015, 08:49

at 24

Ha, ha, najgorsze jak się nie wie jak zinterpretować to co się czyta.
Jak miałeś statystykę w szkole/na studiach, to znajdź zeszyt, potem poszukaj jakie jest średnie IQ społeczeństw do których badania się odnoszą i policz odchylenie standardowe wyników. Potem weź przedstawioną w linku różnicę "w inteligencji", porównaj do powyższych danych i zobaczysz, że różnica jest w przedziale błędu statystycznego - zatem to pseudonaukowa manipulacja i nikt poważny w to nie uwierzy - nie wspominajac już, że nie ma standardu testów na IQ.

astroman
8 078
astroman 8 078
#2801.05.2015, 09:04

I pewnie dlatego pozostaje to w fazie hipotezy (o ile formalnie taka hipoteza w świecie naukowym istnieje), a nie teorii, ale wątpię, czy wiesz jaka jest różnica.
Poza tym wygląda na to, że ten artykuł jest sfabrykowany, bo nie ma żadnych cross references, ani odpowiedników w innych językach na wikipedii.

astroman
8 078
astroman 8 078
#2901.05.2015, 09:34

Po zrobieniu małego research okazuje się, że jest tak jak mówiłem.
Co prawda osoba samego Paula Irwinga jest autentyczna, jest on psychologiem i zajmuje się głównie różnicami charakteru mężczyzn i kobiet.
Wyniki pochodzą z opracowania, "Irwing, P., & Lynn, R. (2005). Sex differences in means and variability on the Progressive Matrices in university students: A metaanalysis. British Journal of Psychology, 96, 505−524. DOI: 10.1348/000712605X53542" ale autor nie formułuje tam formalnej hipotezy, ktoś po prostu wziął je sobie i sformułował taka hipotezę na swój męsko-szowinistyczny pożytek (pewnie ktoś z brygady Korwina ;) ).
Również Irwing został skrytykowany przez innych za używanie metod statystycznych (nauki społeczne opierają się głównie na danych statystycznych), które preferują maksymalizację badanych różnic http://andrewgelman.com/2012/01/12/... pomimo tego i tak pozsostają one w granicach błędu statystycznego.
Dla weryfikacji, podobne badania zrobili też inni, jak Blinkhorn, któremu statystycznie różnica ta wyszła 3 razy mniejsza, a w 2011 roku Flynn & Rossi przeprowadzili takie badania w 5 rozwiniętych krajach i nie znaleźli żadnych różnic (formalnie rzecz biorąc poprzednicy również ich nie znaleźli, gdyż mieściły się w granicach błędu statystycznego)
Flynn, J. R., & Rossi-Case, L. (2011). Modern women match men on Raven’s Progressive Matrices. Personality and Individual Differences, 50, 799–803. DOI: 10.1016/j.paid.2010.12.035
http://www.sciencedirect.com/scienc...
http://sciencecalling.com/2012/03/0...

bus_37
Dundee
24 199 114
bus_37 Dundee 24 199 114
#3001.05.2015, 12:16

Hehe, Astroman rozbiłeś bank. Tak właśnie powinna wygladać analiza każdego problemu. Podczas gdy dla gawiedzi nadal rzadza wklejki z youtuba lub jakies witryny z dziwnymi .com.au lub podobne.

Jedno moge powiedziec, na dobrym uniwerku ucza Cie jak z wiedzy korzystać.

Pzdr i wracam do standard deviations :)

astroman
8 078
astroman 8 078
#3101.05.2015, 13:06

Też chcę nagrodę ;)

Profil nieaktywny
Legoski
#3201.05.2015, 13:18

Astronan ale to albo trzeba żebyś miał dobre wyniki w szkole albo cos przydatnego ludzkości zrobił ;)

Profil nieaktywny
raytoo
#3301.05.2015, 16:55

harrier ogladnij ten filmik z postu 25 i zobaczysz dlaczego Cie matma nie pociagala a jak juz, to jestes jedna z nielicznych przedstawicieli tej plci o takich zainteresowaniach. Teraz w rozwinietych cywilizacyjnie krajach i szalenie nowoczesnych jak np Norwegia czy Finlandia kobiety maja rowny dostep do wiedzy i nie ma tam raczej Korwinow, propagowane jest, wrecz wymuszane zgodnie z poprawnoscia polityczna rownouprawnienie a jadnak wybieraja bycie matka, zona czy kochanka niz robienie naukowej kariery. Zdazaja sie wyjatki ale w calej swojej masie tak jest, przeciez to widac

Profil nieaktywny
raytoo
#3401.05.2015, 17:02

spider to jesli te odchylenia procentowe sa takie male i mieszcza sie w przedziale bledu statystycznego to wytlumacz mi nieobecnosc kobiet w zyciu inteligenckim swiata, znaczy sie slaba obecnosc a proporcjonalnie powinna byc ich wiekszosc, poczawszy od nagrod Nobla, poprzez roznego rodzaju konkursy gdzie inteligencja jest wymagana,szkonczywszy na Mensie gdzie kobiet jest 3 razy mniej niz mezczyzn a ta organizacja prowadzi najbardziej odpowiedzialne i wiarygodne testy na swiecie

Profil nieaktywny
raytoo
#3501.05.2015, 17:03

ile jest wybitnych szachistek czy graczek w brydza ? znikomy procent

astroman
8 078
astroman 8 078
#3601.05.2015, 17:13

Jak mi wytłumaczysz, dlaczego żaden mężczyzna nie dorównał kobiecie od ponad 100 lat w zdobyciu 2 nagród Nobla w 2 różnych dziedzinach, oraz dlaczego kobieta od ponad 10 lat jest głową jednego z bardziej rozwiniętych państw europy, to może Ci odpowiem na Twoje pytanie, choc odpowiedź można wysnuć z poprzednich moich wypowiedzi.
Ja jestem mężczyzną i też nie gram w brydża czy szachy, bo to mnie nie intersuje, nie jest to żaden wyznacznik inteligencji danej grupy socjalnej, czy społecznej.

Profil nieaktywny
raytoo
#3701.05.2015, 17:21

no mowie,ze zdazaja sie wyjatki ale ogolnie tych kobiecych glow panstw powinno byc 53%, tak samo jak zdobywczyn nagrod Nobla bo prawie od stu lat mamy rownouprawnienei a tu sie nic nie zmienia.
Tu nie chodzi kto gra a kto nie gra ale jakby zagral, wiec zareczam Ci ze wiekszosc kobiet po poznaniu regul bylaby gorsza w gry w szachy niz podobna grupa nowicjuszy mezczyzn

kijevna
18 938
kijevna 18 938
#3801.05.2015, 17:26

Tutaj jest fragment jednego nienowego studium, gdzie się może kryć odpowiedź dlaczego: http://diversity.illinois.edu/Suppo...
str. pierwszy akapit.
Takich studiów jest więcej - robionych przez badaczy obu płci, żeby nie było...
Ale ogólnie orka na ugorze - miło spajderman, że Ci sie jeszcze chce;)

kijevna
18 938
kijevna 18 938
#3901.05.2015, 17:28

A tu jest badanie w druga stronę, żebyście nie płakali;)
http://ftp.iza.org/dp4690.pdf

kijevna
18 938
kijevna 18 938
#4001.05.2015, 17:28

ad 8 - str. 3:)

Profil nieaktywny
raytoo
#4101.05.2015, 17:42

ale my tu dyskutujemy o inteligencji a nie o dyskryminacji w zatrudnianiu czy innych pierdolach, nowoczesne firmy czy tez uniwersytety juz nie patrza przez pryzmat plci tylko mozliwosci i predyspozycji na dane stanowisko, lobby femnistyczne chcialoby by kobiety mialy latwiej a niby dlaczego jesli jestesmy rowni, facet moze wykonywac kazda prace jaka robi kobieta na odwrot tak nie jest

astroman
8 078
astroman 8 078
#4201.05.2015, 17:52

Srup, kobietami nie rządzi testosteron i nie mają parcia na kompetycję, dominację i władzę.

kijevna
18 938
kijevna 18 938
#4301.05.2015, 17:53

co do inteligencji wklejałam przy okazji innego tematu badania nowe, że kobiety już dogoniły mężczyzn w testach na inteligencję - chcesz to sobie poszukaj mi sie nie chce:)
dyskryminacja w zatrudnianiu nadal istnieje - jest masa innych badań na ten temat dot. rownież srodowisk akademickich - tez mozna sobie znaleźć, a ma ona wpływ na ilośc kobiet zajmujących się nauką...
a co do inteligencji - wśród męzczyzn jest więcej osób z wybitną inteligencją i debili, u kobiet to jest bardziej uśrednione, w zyciu jest jak jest - przeciętny mężczyzna podpina sie pod osiagniecia swoich inteligentniejszych braci i próbuje zapedzić kobiete do kuchni, niezależnie od tego jaka jest różnica w IQ miedzy nimi:)
Lobby feministyczne istniej tylko dzięki takim niedoróbkom jak ty, czy Tomek L. czy szyszakcośtam - gdyby nie było żadnej dyskryminacji nie byłoby z czym walczyć, ale nadal jest:0
Facet niestety nie wykona każdej pracy, którą zrobi kobieta - wieeeelki ziew...

kijevna
18 938
kijevna 18 938
#4401.05.2015, 17:57

p.s: żeby było jasne - inteligencja to tylko jeden z czynników wpływajcych na zycie i osiągnięcia, mozna być bardzo inteligentnym i nieszczęsliwym i nieporadnym jednoczesnie, a można być tępą osobą, ktora sobie radzi, naprawdę nie wiem po co jest to porównywanie inteligencji, czy siły fizycznej, czy osiagnieć innych - nie swoich, żeby wykazać... własciwie co?

astroman
8 078
astroman 8 078
#4501.05.2015, 18:04

Jak to co ? Trzeba się czasami dowartościować, a najlepiej wykazując wyższość nad żydami, murzynami, ciapatymi, gejami i kobietami, bo wiadomo, że wszystkie te grupy to niedorozwoje w stosunku do prawdziwego białego mENczyzny ;).

kijevna
18 938
kijevna 18 938
#4601.05.2015, 18:08

a dzięki, Alzheimer rządzi ostatnio częsciej;)

Profil nieaktywny
raytoo
#4701.05.2015, 18:10

no wlasnie nic, mezczyzna jest wiekszy, silniejszy i inteligentnieszy, wy macie inne pozyteczne przymioty, nie rownalbym inteligencji z madroscia to tez rozne rzeczy i w samej definicji inteligencji tez mozemy odroznic jej kilka rodzajow(chyba siedem), w emocjonalnej na pewno kobiety sa lepsze ale mi chodzi o taka standardowa, analityczna, mozliwosc rozwiazaywania problemow w jak najkrotrzym czasie i tu mezczyzni przoduja

Profil nieaktywny
raytoo
#4801.05.2015, 18:11

47 at 44

kijevna
18 938
kijevna 18 938
#4901.05.2015, 18:16

też bym dyskutowała, ale co z tego wynika?

harrier
10 843
harrier 10 843
#5001.05.2015, 18:20

''przeciętny mężczyzna podpina sie pod osiagniecia swoich inteligentniejszych braci''

Cos w tym jest, Kijevna. Podpina sie i chce troche ugrac dla siebie.
Dlatego wybierajmy nieprzecietnych. Jest ich na szczescie troche :) I synowie niech nam tez rosna na nieprzecietnych.

W moim naprawde dluuugim doswiadczeniu zawodowym widzialam, jak skutecznie 'gasi sie' dziewczynki zachowujace sie nietypowo. Nawet niektore baby to robia, wychowawczyni mojej corki (w podstawowce!) mawiala: 'Co po doktoracie, jak dziecka nie ma' ( chlopcu nikt tak nie powie, prawda?).

Profil nieaktywny
raytoo
#5101.05.2015, 18:25

nie przesadzaj harrier, tych nieprzecietnych dziewczynek jest garstka i teraz maja wszelkie mozliwosci by sie rozwinac wedlug swojego powolania w takim kraju jak UK

Profil nieaktywny
raytoo
#5201.05.2015, 18:28

i rozmawiamy tu o ogole, wiadomo ze ja sie "podepne" do Einsteina a wy do Marie Curie ale srednia jest taka jak to widac

astroman
8 078
astroman 8 078
#5301.05.2015, 18:32

Sam srup zaczęłeś z badaniami, które jak się okazało dowodzą, że nie ma różnicy w inteligencji, a ciągle odwołujesz się do subiektywnych, alternatywnych "form miary" tej inteligencji, która Ci pasuje.
Wiemy, że cię babka zostawiła, ale nie koniecznie z powodu swojej głupoty, że musisz to teraz jakoś udowadnić ? ;).

harrier
10 843
harrier 10 843
#5401.05.2015, 18:33

Nieprzecietnych chlopczykow tez jest garstka :)
A skad wiesz, ze sie nie rozwina TERAZ male dziewczynki w takim kraju jak UK?
Choc z placami kobiet, opieka nad dziecmi itd. dalej nie wyglada to najlepiej...ale ja mam nadzieje, ze nic tych fajnych dziewczynek nie powstrzyma.
Popatrz na polityczki tutaj, wyobrazasz sobie taka sytuacje w Polsce, zeby babki tak pieknie weszly do swiata polityki? A w zyciu! A tu prosze - mozliwe.

kijevna
18 938
kijevna 18 938
#5501.05.2015, 18:38

jak dla ciebie to wiadomo pod co sie podepniesz, ja się chyba nigdy Marią Curie nie zasłaniałam, bo nie muszę:)

Profil nieaktywny
raytoo
#5601.05.2015, 18:41

at 53 to TY wyluszczasz co Ci pasuje a co nie to przemilczasz, odnies sie do filmiku #25 i do tego,ze w Mensie jest trzykrotnie mniej kobiet a odnosnie prywatnych spraw to raczej ostroznie bo stapasz na kruchym lodzie :)

kijevna
18 938
kijevna 18 938
#5701.05.2015, 18:45

no dlaczego w Mensie jest trzykrotnie więcej męzczyzn niż kobiet?

astroman
8 078
astroman 8 078
#5801.05.2015, 19:38

at 56

Daj spokój srup, nie będę tracił 40 minut życia na oglądanie czegoś, co ma z gory istaloną agendę.
Po prostu napisz co za rewelacje potwierdzające głupotę kobiet tam są, wątpię by byo tam coś odkrywczego lub wiarygodnego.

Co do reszty to był żart, chyba ewidentne to było ze wstawioną emotikoną na końca zdania.

harrier
10 843
harrier 10 843
#5901.05.2015, 19:38

Ale co to ma do rzeczy,ile jest chlopow w Mensie... skad wiesz, ze ci z Mensy nie sa inteligentni wylacznie w tym, co im pomierzyli?
Ta inteligencja, ktora mi sie najbardziej podoba - emocjonalna, zdolnosc do empatii - to chyba w Mensie nie odgrywa znaczenia.
Na co komu chlop, ktory umie testy rozwiazac i moze nawet jakas maszynke skonstruowac, a dokucza innym ludziom z luboscia, poniza innych...
Przygadywanie kobietom, ze sie do nauki gorzej nadaja ( co utrudnia zycie tym babkom, ktore sie nadaja!) czemu ma sluzyc? Madrzejsze sie zrobia od tego przygadywania i umniejszania?
Co tym niektorym chlopom jest, ze tak musza kogos umniejszyc, zeby sie dobrze poczuc?

kijevna
18 938
kijevna 18 938
#6001.05.2015, 19:46

po poznaniu jedengo faceta co nalezal do mensy odechciało mi się podchodzic do testu;)

astroman
8 078
astroman 8 078
#6101.05.2015, 19:50

A co to jest Mensa ?

astroman
8 078
astroman 8 078
#6201.05.2015, 19:52

OK, znalazłem, organizacja samozwańczych bufonów :).

Nie ma standardowych testów na IQ, jest ich wiele I każdy z nich daje inne wyniki, jedne osoby radzą sobie lepiej z jednymi, inne z drugimi jeden z zasadniczych problemów w naukach społecznych.

kijevna
18 938
kijevna 18 938
#6301.05.2015, 19:55

To nieważne, ważne kto ma lepsze wyniki i do czego może ich użyć;)

yac.
3 302
yac. 3 302
#6401.05.2015, 21:08

astroman
#45

Jak to co ? Trzeba się czasami dowartościować, a najlepiej wykazując wyższość nad żydami, murzynami, ciapatymi, gejami i kobietami, bo wiadomo, że wszystkie te grupy to niedorozwoje w stosunku do prawdziwego białego mENczyzny ;).

Zapomniałeś o muslimach. Chcesz żeby cię skrócili za pominięcie/dyskryminację?
;)

Profil nieaktywny
raytoo
#6602.05.2015, 09:55

astroman
#62 | Wczoraj - 19:52
OK, znalazłem, organizacja samozwańczych bufonów :).

Nie wiedziales co to Mensa? duze luki w wiedzy ;)
Najwieksza, bardzo szanowana i prstizowa organizacja ludzi z duzym IQ nazywasz jak powyzej? To faktycznie niewiele wiesz na ten temat. Mensa ma najbardziej rozbudowane i wiarygodne testy badajace inteligencje, dostosowane nawet do kultury i jezykow danej spolecznosci. Testy sa doskonalone latami i licza sie z nimi wszystkie organizacje zajmujace sie inteligencja na swiecie jak rowniez pracodawcy. Takze znajdz jakis darmowy w necie i sprobuj go rozwiazac :)

astroman
8 078
astroman 8 078
#6702.05.2015, 10:01

Tak, bycie bufonem, to wielki prestiż :).

astroman
8 078
astroman 8 078
#6802.05.2015, 10:03

Jeżeli chodzi o testy IQ, to przechodziłem ich kilka jeszcze w liceum, dlatego wiem, że są różne i dają różne wyniki.

Profil nieaktywny
Legoski
#6902.05.2015, 10:07

raytoo , oj się czepiasz, że nie wie.
Astronom ma klawiaturę i 5k napisanych postów.
A dopisania niezbędna jest klawiatura czy ponad przeciętny iq?

Ps. Co do wyższego numerka iq to nie wiem czy to jest błogosławieństwo, kiedy widzę nią obarczonych.
A tragedia wychodzi kiedy taki o tym wie ( nie mowię, zrozumie:)

Ps. Kumatsi są ludzie obdarzeni inteligecją emocjonalną bo z nim jest kontakt i przyjemne relacje.
Ale to jak dla mnie ;)

Profil nieaktywny
Legoski
#7002.05.2015, 10:09

Astronom bo te testy są dedykowane i układają je zadufani naukowcy ;)

astroman
8 078
astroman 8 078
#7102.05.2015, 10:12

Psycholog to nie naukowiec ;).

astroman
8 078
astroman 8 078
#7202.05.2015, 10:17

"All social sciences are hokum".

Dr Sheldon Cooper

;)

Profil nieaktywny
raytoo
#7302.05.2015, 10:25

pewnie te testy w liceum Ci nie poszly za dobrze spider bo taki sceptyczny jestes ;) co to hokum ?

harrier
10 843
harrier 10 843
#7402.05.2015, 10:28

Faktycznie, jest cos dziwnego w klubie ludzi, ktorych laczy to, ze najlepiej rozwiazali testy...
Moze nie nazwalabym ich tak jak Astroman ( ktorego wypowiedzi w tym watku sa super), az bufonami... moze sa po prostu 'vulnerable' na swoj sposob i dlatego razniej im w gromadzie?
Czy ich ponadprzecietne mozliwosci przekladaja sie w tej grupie na troche dobra dla nas wszystkich, mniej i bardziej kumatych?
Nie wiem, ale to moze dlatego, ze nie sledze ich dzialan :)
W kazdym razie bardziej mi imponuje, jesli ktos idzie pod prad, broniac np. publicznie szlachetnej sprawy, niz kiedy ma dyplom jakiegos elitarnego klubu ;)

Profil nieaktywny
raytoo
#7502.05.2015, 10:35

pewnie ze sa super bo milo gladzi z wlosem wasze feministyczne poglady :)

kijevna
18 938
kijevna 18 938
#7602.05.2015, 10:46

należysz tam?

Profil nieaktywny
raytoo
#7702.05.2015, 10:48

nawet gdyby to co ?

kijevna
18 938
kijevna 18 938
#7802.05.2015, 10:49

bosz....odpowiedż na to pytanie jest prosta: tak lub nie. więc?

Profil nieaktywny
raytoo
#7902.05.2015, 10:55

jesli tak, to zaczna sie przytyki, typu "taki inteligentny a co pisze", jesli nie, to pytanie "dlaczego nie", przeciez taki inteligentny, wiec nie odpowiem :)

kijevna
18 938
kijevna 18 938
#8002.05.2015, 10:57

czyli nie:)
to napisz tylko po co ci te protezy w postatci testów IQ i innych takich?

Profil nieaktywny
raytoo
#8102.05.2015, 11:01

to nie sa protezy,testy IQ prowadzone przez Mense sa miarodajnym i wiarygodnym sprawdzianem twoich mozliwosci intelektualnych

astroman
8 078
astroman 8 078
#8202.05.2015, 11:08

at 73

Akurat było odwrotnie. Testy były robione pod okiem psychologa w klasie maturalnej i miały na celu pomóc w obraniu dalszego kierunku edukacji po maturze badając różne predyspozycje (różne sfery IQ), moje poszły mi na tyle dobrze, że nie bardzo mieli mi co doradzić, oprócz tego że właściwie mogę studiować wszystko. Po namyśle zalecili mi dyscypliny przyrodnicze, z czym akurat wtedy nie mogłem się zgodzić, bo nie cierpiałem matmy.

kijevna
18 938
kijevna 18 938
#8302.05.2015, 11:11

cięzko nadążać za tokiem dyskusji?
Jesli test IQ i mensa sa super, to znaczy, że dla kazdego kto się na nie powołuje, żeby "gladzić feministki', a tam nie nalezy, sa protezą braku własnej inteligencji:)

astroman
8 078
astroman 8 078
#8402.05.2015, 11:11

hokum:
1. Something apparently impressive or legitimate but actually untrue or insincere; nonsense.

2. A stock technique for eliciting a desired response from an audience.

Profil nieaktywny
raytoo
#8502.05.2015, 11:21

#83 zgadzam sie, to astroman :)

Profil nieaktywny
Legoski
#8602.05.2015, 11:37

Skoro testy mensu były by miarodajne, to były by od jej początku :)
A nie są.

Astronom ale oni i tak się mają za nie tylko ( niedouczonych) w piśmie i materii ale nawet za mondszajszych ;) .

Tylko czemu zmieniają diametralnie zdanie co kilka miesięcy i nawet o tym nie wiedzą :)
Normalnie jak światki z nowym światłem i znowu z nowym i znowu.... :)

Słucham właśnie byłego świadka czytającego książkę innego byłego świadka,,,,,, masakra.
W obu przypadkach iq a porywach do 110 tak na oko :)

astroman
8 078
astroman 8 078
#8702.05.2015, 11:47

Inteligencja, to tylko zdolność do analizy, pozwalająca rozumieć pewne aspekty, a używana może być również do rzeczy wyimaginowanych (czystych tworów umysłu) nie mających wiele wspólnego z rzeczywistością. Można być inteligentnym i mieć utopijne idee o świecie.

astroman
8 078
astroman 8 078
#8802.05.2015, 11:48

... jak JKM ;).

krawn66
6
#8905.05.2015, 11:50

W końcu widać, że Polacy jadą do UK w jakimś celu - jak dla mnie powinno nas tam emigrować jeszcze więcej, skoro angole nie chcą się uczyć, a pakistańczycy mają pracę gdzies, to mu musimy wykorzystać tą lukę.

MyIQ01
783
MyIQ01 783
#9007.05.2015, 19:00

raytoo
#21 | 30.04.15, 22:51

nie wiem po co ta rozmowa, wiadomo, ze mezczyzni sa inteligentniejsi niz kobiety, wystarczy wejsc na miedzynarodowe olimpiady z matematyki czy z fizyki

ty akurat jestes glupszy od mojej najdurniejszej kolezanki, wiec tym bardziej nie wiem 'po co ta rozmowa'

Profil nieaktywny
Legoski
#9109.05.2015, 08:02

#90 widzę że stara dobra szkoła ub jeszcze działa i miewa sie wydajnie.
Bo czym innym jest walenie " jesteś głupszy od mojej najdurniejszej koleżanki "
" tak trzymaj" czerwonoarmisto. ? Czy to traktowanie lubisz i rozumiesz?