Do góry

Zdolność kredytowa na Wyspach

Prawidłowa zdolność kredytowa jest w Wielkiej Brytanii bardzo istotną kwestią. I to nie tylko wtedy, kiedy chcemy wziąć kredyt na dom, czy pożyczkę na samochód. Zdolność kredytowa badana jest także wtedy, gdy chcemy zakupić np. telefon komórkowy na abonament.

© Andrey Popov - Fotolia.com

Credit score (ocena wiarygodności kredytowej - red.) pozwala spokojnie funkcjonować w brytyjskich realiach. “Kiedy wprowadziłam się do pierwszego domu i poszłam kupić telefon, moja aplikacja została przez sieć komórkową odrzucona. Operator poinformował mnie, że dom w którym mieszkam jest zadłużony” – mówi Marzena Kreska ze Slough. Bank lub przyszły usługodawca ma prawo nas dokładnie prześwietlić. Nasza wiarygodność jest mierzona w punktach. Pokazuje, czy jesteśmy wypłacalni. Im wyższy poziom credit score, tym jesteśmy bardziej wiarygodni dla banków i innych instytucji.

Credit Score wykonywany jest na podstawie raportu kredytowego. Znajdują się w nim informacje na temat naszych zobowiązań. Informacje pochodzą od usługodawców, banków, instytucji, które udzieliły nam pożyczek. Widnieje na nim każda zaległość w płatności raty i nie dotyczy to tylko rat kredytów, ale także płatności za rachunki, np. gaz, wodę, prąd.

By uniknąć rozczarowania, sami możemy sprawdzić nasz credit score. Istnieje wiele agencji, które zajmują się badaniem zdolności kredytowej obywateli. Z nich także korzystają banki i usługodawcy. Pierwsze sprawdzenie jest zwykle bezpłatne. Jeśli jednak będziemy chcieli otrzymywać aktualny raport co miesiąc, musimy wykupić abonament, który wynosi około £10-15 miesięcznie - w zależności od agencji.

Na naszą zdolność kredytową składają się głównie nasze działania z ostatnich sześciu lat. Dwie najważniejsze kwestie to stałość adresu zamieszkania oraz terminowość opłacania zobowiązań. Jeśli często zmieniamy adresy, lub spóźniamy się z płatnościami naszych należności (nie tylko rat kredytu, ale także zwykłych rachunków), szanse na zaciągniecie kolejnych zobowiązań spadają praktycznie do zera. Najlepszym rozwiązaniem jest więc terminowe regulowanie każdego rachunku oraz zamieszkanie pod jednym adresem ponad 3 lata. Aby zwiększyć nasze szanse, możemy wpisać się na listę wyborców. W ten sposób uzyskujemy stały adres, nawet jeśli mieszkamy pod nim krócej niż wspomniane 3 lata.

Ważne jest także, jak często zmieniamy konto w banku. Jeśli jesteśmy wierni jednemu bankowi, nasze szanse kredytowe rosną. Nieposiadanie konta w banku przekreśla szanse aplikującego. Istotne jest także nasze zatrudnienie i jego stałość. Jeśli często zmieniamy pracodawcę, lub w naszym zatrudnieniu pojawiają się przerwy, nasz wynik zdolności kredytowej będzie bardzo niski.

Na koniec warto pamiętać o tym, by nie składać na raz wielu wniosków kredytowych. Im więcej ich złożymy, tym nasza zdolność będzie spadała. Najlepiej jest złożyć maksymalnie jeden wniosek w miesiącu. Jeśli zostanie on odrzucony, kolejną aplikację o pożyczkę/kredyt w tej samej instytucji możemy złożyć dopiero po sześciu miesiącach.

Warto samemu wykonać credit check. Agencje zajmujące się jego badaniem podpowiedzą nam, co musimy zrobić, by poprawić naszą zdolność kredytową. Więcej na stronach internetowych checkmyfile.com, equifax.co.uk, experian.co.uk i clearscore.com.

Komentarze 57

TuneUp
70 455
TuneUp 70 455
#102.05.2016, 09:17

Mozna tez bezplatnie korzystac z noddle.co.uk

Nieznamir
14 381
Nieznamir 14 381
#202.05.2016, 11:55

jasne, noodle to sciema. poczytaj co ludzie o nich pisza najpierw.

Konrad.W
Moderator
5 138
Konrad.W 5 138
#302.05.2016, 12:40

zalozylem konto na noddle niedawno, porazka. sztucznie zanizaja rating probujac naciagnac Cie na platna wersje dzieki czemu majaj pomoc Ci poprawic wynik. na experianie mam excellent wynik i takiego bym sam oczekiwal natomiast na noddle mam ponizej fair. taka sama sytuacja jest z kilkoma osobami, ktore znam i czytajac opinie w internecie jest to ogolny standard.

wyjsciem jest wykupienie jednorazowego sprawdzenia + wyniku za £2. jest to odgorny wymog narzucony na te firmy i np experian to respektuje.

Profil nieaktywny
jozek.
#402.05.2016, 13:31

Z tym ze nie warto brac wiecej niz 2 kredytow w miesiacu nie do konca sie zgodze.Ja wzialem najpierw kredyt na nieszkanie i po przyznanej aplikacji wzialem kredyt na samochod,i nie mialem zafnych problemow z kredytem na samochod.

Mar.cin
155
Mar.cin 155
#502.05.2016, 14:25

Od rodaków mieszkających w UK słyszałem opinie, że jak weźmiesz np abonament na telefon lub kartę kredytową w banku to zdolność kredytowa rośnie. Moim zdaniem to nie prawda, a można tylko sobie pogorszyć ten wynik zapominając o uregulowaniu należności na czas. Mam rację, czy jednak się mylę?

#602.05.2016, 14:58

Tak to tutaj dziala @Mar.cin. Jak uzywasz raz lub dwa razy w miesiacu kredytowke i zaraz ja splacasz (56 dni chyba na to jest) albo wezmiesz pozyczke i tez ja regularnie splacasz to wtedy Credit Score rosnie bo w oczach bankow jestes godnym zaufania.
Naturalne jest ze gdy zapomnisz to Score leci w dol... Tak samo np. gdy sprawdzaja cie wiele razy w ciagu miesiaca (np. gdy szukasz Insurance na gocompare itd.) to Credit Score potrafi spasc..

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#702.05.2016, 16:17

Uczciwosc to podstawa!, ;-)

TuneUp
70 455
TuneUp 70 455
#802.05.2016, 16:24

Hmmmmm
Zaintrygowaliście mnie i okazało się, że na clearscore.com mój credit score wygląda dużo lepiej.

iwo
7 761
iwo 7 761
#902.05.2016, 20:18

Jozek kredyt na mieszkanie to co innego niż unsecured loan

Profil nieaktywny
jozek.
#1002.05.2016, 22:06

byc moze Iwo,nie znam sie tak na tym.

Antek_z_Zadupia
7 533
#1103.05.2016, 11:59

Ojejku jejku! Szczyt marzen, must have, telefon na abonament...
Buehehehehehe
Jak ktos uwaza, ze powinno sie miec telefon na abonament, samochod na kredyt, telewizor na raty i uj wie co jeszcze za bankowe pieniadze, to wypada tylko wspolczuc.
Owszem, w tym systemie trudno zdobyc dach nad glowa inaczej niz na kredyt, ale reszta nie nalezy do niezbednych potrzeb i jest wykreowana przez marketingowych specow od wyciagania pieniazkow.
Jezeli ktos lubi pracowac na abonamenty, oplaty, raty i odsetki to oczywiscie jest jego prywatna brocha, ale warto miec swiadomosc.

ChaoticBiker
3 040
ChaoticBiker 3 040
#1203.05.2016, 13:39

Antek #11 zgadzam sie, ale tylko w czesci.
Dom wiadomo, ciezko za gotowke i raczej trza kredyt.
Telewizor brac na raty to raczej przesada.
Telefon na abonament - ma sens jak najbardziej, w moim przypadku wychodzi taniej (i lepiej) niz placic za doladowania.

Samochod?
Sprawa dyskusyjna.

Bo popatrzmy na taki przyklad. Zalozmy mam na koncie £15 000 odlozonej gotowki. Oprocz tego oczywiscie comiesieczny dochod, z ktorego zawsze da sie odlozyc.
Chce kupic auto. Widzi mi sie auto za £14 000.
Wiec mam sczyscic konto zostawiajac sobie jeno £1000 ?

Niby spoko, w nastepnym miesiacu dostane wyplate, potem tez i powoli powoli znowu sie kasa odlozy.

ALE -

Co, jesli zdarzy sie nagly jakis przypadek? Choroba / szpital / niespodziewany wyjazd / whatever?
Albo, jesli chce od razu pojechac tym samochodem ja jakies grubsze wakacje?

Zostajemy bez kasy albo w plecy. Albo po prostu musimy z czegos zrezygnowac.

I tu wlasnie okazuje sie, ze kredyt na auto jest calkiem przydatny.
W koncu samochod to bardzo czesto druga najdrozsza rzecz, jaka kupujemy, po mieszkaniu.

I w ten sposob, biorac auto na kredyt (a czesto mozna dostac raty 0% - kosztem zazwyczaj braku mozliwosci negocjacji ceny) , a majac gotowke, ROZKLADAM sobie na raty te 14 000 - dajmy na to 400 miesiecznie.
Ewentualnie moge wrzucic 9000 w depozyt, a na raty rozlozyc tylko pozostale 5000.
Dlaczego?
A no wlasnie dlatego, co by nie czyscic sobie konta.
Raty przy wkladzie >50% beda tak malutkie, ze spokojnie sobie je splacasz.
I rezerwa pieniezna "na czarna godzine" tudziez "na wakacje" tez pozostanie.

Co nie zmienia faktu, ze tez dziwie sie ludziom, ktorzy maja wiekszosc zycia oplacane na raty.... dom, samochod, lodowka, pralka, telewizor, nawet rower..... cale zycie na kredycie.... i wtedy jedno zawirowanie moze narobic niezlego balaganu (vide kryzysik 2008)

Mar.cin
155
Mar.cin 155
#1303.05.2016, 18:33

Dopóki raty na cokolwiek masz 0% ale te prawdziwe 0 bez opłat to się opłaca żyć na kredyt bo nie płacisz nic więcej niż byś zapłacił dziś gotówką.
Głupotą jest żyć na kredyt i płacić odsetki, a jeszcze jak na zmiennym oprocentowaniu to już całkowicie szaleństwo i pozostaje tylko krok do depresji z przepracowania.

Na pewno dom na kredyt się opłaca chociażby z jednego powodu: płacisz na swoje a nie councilowskie, housingowe czy dla innego landlorda. No ale każdy jest w innej sytuacji życiowej więc nie chcę też uogólniać.

iwo
7 761
iwo 7 761
#1404.05.2016, 08:13

Antek z zadupia bez credit chceku Nie dostaniesz pracy w wielu firmach, wiec wez juz idz sobie;)

Antek_z_Zadupia
7 533
#1504.05.2016, 11:59

Iwo, byc moze, nie wnikam w jakim procencie firm pracy nie dostaniesz bez credit check, podobnie jak nie zastanawiam sie w jakim procencie firm nie dostaniesz pracy, jezeli nie udostepnisz profilu na facezbuku. Co to dowodzi? Na pewno nie dowodzi tego o cz\ym ja mowie, ze bez smyczy w postaci abonamentow i zadluzania sie bo MUST HAVE nie mozna dobrze i wygodnie zyc.
Zatem odnioslas sie bez sensu i wez juz idz sobie ;)

12
ChaoticBiker, wiekszosc wydatkow jakich dokonujemy opiera sie o wybor pomiedzy rzeczywista potrzeba, a checia posiadania. Pierwszy wybor jest bezdyskusyjny, bo jak nie masz butow to je kupujesz, nie masz na czym spac to kupujesz lozko, potrzebujesz samochod to go nabywasz, etc. Dla wygody rozumowania specjalnie pominalem takie pierwszoplanowe potrzeby jak dach nad glowa i jedzenie. I teraz zwroc uwage, ze nad tym jakie i za ile buty, lozko i samochod kupisz pracuje cala rzesza marketingowych specjalistow od kreowania potrzeb sterujac naszymi zachowaniami, bo na tym polega wspolczesna gospodarka aby sprzedawac wiecej, taniej po to, aby produkowac jeszcze wiecej i jeszcze taniej i by to bylo mozliwe to trzeba wykreowac potrzebe MUST HAVE.
Telefon na abonament? Jasne, jezeli to jest najkorzystniejsza opcja na rozmowy, internet, etc. Jezeli jednak bierzesz abonament z uwagi na to ze daja najnowszego szajsunga, srajfona czy cos tam jeszcze i dodaja tableta, gifta i wodotrysk, to musisz miec swiadomosc ze dales sie zlapac marketingowcom.
Mnie doladowana kwota 15F wystarcza na jeden-trzy miesiace.
Samochod? Tu juz gorzej z wyborem bo drogi, nietrwaly, szybko tracacy wartosc i dla wiekszosci z nas posiadanie obarczone jest finansowa strata.
Jakbys nie zrobil, to dupa zawsze z tylu. Masz 15 kawalkow, chcesz wydac 5 na depozyt, swietnie, kup auto za te 5 tysiecy, nie bedziesz musial splacac rat i odsetek a 10 zostani ci na wakacje i nie stracisz tyle na samochodzie. Autem za 5 tysiecy dojedziesz do celu tak samo jak tym za 15. No chyba ze Must Have ten za 15 ;) nawet kosztem kredytu, odsetek i smyczy na szyi, ale znow nalezy miec swiadomosc- "dalem sie zlapac". Nic w tym zlego, kazdy z nas ulega reklamom, kazdy sie lapie, ale uwazam ze lapanie sie na kredyty nie jest najlepszym rozwiazaniem, nawet wtedy, gdy Must Have teraz juz natychmiast bez najmniejszej zwloki.
Jezeli jestes (ty, jako przyklad) uwiazany na dluzszy czas kredytami, masz dochody pozwalajace na splate, to i tak nigdy nie wiesz co moze sie stac w blizszej lub dalszej przyszlosci. Wystarczy to COS, o czym sie nie wie dzis i caly dzisiejszy credit score mozna o dupe rozbic. Ze to malo prawdopodobne? Owszem, ale mozliwe i nie bank bedzie ugotowany, ale Ty buddy.

harrier
10 819
harrier 10 819
#1604.05.2016, 13:20

#14
'wiec wez juz idz sobie'

ani sie rusz, Antek! Lubie poczytac cos madrego na emito ;)

ChaoticBiker
3 040
ChaoticBiker 3 040
#1704.05.2016, 18:17

Antek - wsio super tylko ze wlasnie mnie chodzi o to, ze nie nalezy brac kredytu, szczegolnie jako rozwiazania sprawy braku srodkow na cokolwiek (z wyjatkiem mieszkania, bo raczej niewielu moze sobie pozwolic na zakup takowego za gotowke)

Co do smaochodu, w konkretnie podanym przeze mnie przykladzie, kogos w takiej sytuacji byloby stac na to auto za te juz wspomniane £14 000. Tylko po co, jak mozna to rozlozyc na raty.
W razie doopniecia, mozna auto przeciez splacic od razu (albo sprzedac bez pospiechu celem oplacenia pozostalych rat, albo pozwolic bankowi je zabrac.... co w niektorych przypadkach tez jest opcja do rozwazenia)

Piszesz dokladnie o tym, czego nie lubie - czyli zaciagania kredytu na wszystko co sie da, "bo musze miec najnowsze", bo szajsung srajfon bo kurna nowa bluza lonsdale albo bo kurna tak.
Wydatki trza planowac.

Podam taki przyklad z mojego zycia.

np. telewizor 46' dostalem zepsuty od znajomej za darmo, naprawilem go sobie i mam. I nie mam parcia kupowac 100' telepatrzydla o rozdzielczosci 10k. Kupie jak sie ten zepsuje. A moze nie kupie wcale, wczesniej nie mialem telewizora i tez bylo dobrze.

Telefon: mam abonament na rozmowy, jak pisalem po prostu wychodzi mnie to korzystniej niz wychodzilo mnie na doladowaniach, a sam aparat kupilem sobie osobno.... konkretny model, na ktory zdecydowalem sie po bardzo dlugich porownywaniach i rozwazaniach (wczesniejszy aparat mialem przez 5 lat ten sam, obecny mam od roku i planuje tez go trzymac, dopoki sie nie "rozpadnie", bo nie mam parcia na "srajfony").

Samochod mam tez, 11-letni DUZO tanszy niz taki, jaki potencjalnie jest w moim zasiegu finansowym (w zasadzie kosztowal ulamek tego, co moj motocykl), jest bardzo tani w utrzymaniu i niezawodny, bo jest to dla mnie tylko wozidlo na zakupy i do pracy (jak pogoda brzydka). Jeszcze dodam, ze przez prawie 3 lata bylem bez samochodu, bo nie byl mi do niczego potrzebny. Na codzien poruszalem sie motocyklem.

Ja mam bardzo utylitarne podejscie do rzeczy i przedmiotow.

Generalnie rozwazalem kupno auta za jakies £10k, 2-3 letniego celem uzywania go przez najblizsze min. 6 lat albo jak najdluzej, i wtedy wlasnie rozkminialem kredyt, ale poki sie obecny nie rozleci (a sie na to nie zapowiada) to nie zmieniam.

I tak dalej i tak dalej..

A wolna kasa idzie w motocykle i podroze ;)

ChaoticBiker
3 040
ChaoticBiker 3 040
#1804.05.2016, 18:20

generalnie - jesli naprawde NIE MUSISZ to nie bierz kredytu.

ChaoticBiker
3 040
ChaoticBiker 3 040
#1904.05.2016, 18:21

a jesli MUSISZ to znaczy, ze Cie na to nie stac i ze potrzeba znalezc lepsza prace ;) (nie dotyczy zakupu nieruchomosci)

maksisol
3
#2004.05.2016, 18:45

Angole znalezli sobie super sposob na inwigilacje wszystkich obywateli. Nie pierdniesz bez ich wiedzy, ale najwazniejsze, ze wiekszosc z was potrafi sie dostosowac i pierdziec na komendę.

Sokole
10 206
Sokole 10 206
#2104.05.2016, 19:10

Nikt nie pierdzi na komende tylko swiadomie porusza sie wewnatrz systemu i z niego czerpie. Jesli maksisol wybierzesz mieszkanie w jaskini i zagryzanie krolikow zebami zaden experian cie nie namierzy. To twoj wybor.

Antek_z_Zadupia
7 533
#2204.05.2016, 20:14

Chaotic, telefon Panasonika mialem chyba ze 6 lat ;D
W zasadzie tez uzywam przedmioty dopoki sie do tego nadaja, stare meble bo sa trwale i piekne, samochody dopoki sa technicznie sprawne lub jest sens je naprawiac, a jak przestaja, to bez zalu oddaje na komus za free lub na zlom.

iwo
7 761
iwo 7 761
#2304.05.2016, 20:14

antek jaja sobie robisz w zadnym financial services nie dostaniesz pracy bez credit checku zadna firma w stylu Big 4 tez nie zatrudnia bez tego, podejrzewam ze wszystkie security policja, lotnisko ochrona etc..
Nawet sprzedajacy telefony musza byc sprawdzeni pod tym katem... Wszystkie MoD np Babcock tez robia security checks.

nastepne agencje robia credit checks tez nawet jak chcesz mieszkania..

nie wiem jak to sie ma do FB? mozesz komus wytoczyc sprawe za FB a Credit cHeck to jest regulowane prawnie:)

mala glowka nie ogarnia>

Znam nawet tech/AV ktorzy musieli zrobic credit check by obslugiwac konferencje..

Antek_z_Zadupia
7 533
#2404.05.2016, 20:43

Sie uparlas z tym credit checkiem jak dzieciak...
Co z tego, ze niektore firmy nie przyjmuja na niektore stanowiska bez sprawdzenia credit score? Tak samo niektore nie przyjmuja z innych rownie waznych powodow. Nie ma to zadnego odniesienia do tego co napisalem. Przeczytaj jeszcze raz moj post do ktorego sie odnioslas, a jak nie rozumiesz, to zapytaj- cierpliwie wytlumacze. W skrocie: napisalem ze wspolczuje tym, ktorzy uwazaja ze musze miec najnowsze telefony na abonament, samocghody, gadzety i wakacje na kredyt bo to jest sztuczne wytworzona potrzeba. Jak mala glowka nie ogarnia, to moge wytlumaczyc jeszcze raz ;D
Pewnie sklamalbym gdybym napisal ze credit score mnie nie dotyczy, bo na pewno tak nie jest i na pewno bylem sprawdzany nie raz i nie dwa. Umowa elekt/gas lub internet chocby.
Security check Ministry of defence raczej tez nie jest tozsamy z credit checkiem.
pozdr ;)

iwo
7 761
iwo 7 761
#2504.05.2016, 21:59

zeby miec prace, ktore robia kontrakty dla MOD albo sa na terenach MOD czytaj Babcock np trzba przejsc pre employment checks a w ramach tego cerdit check.
Piszesz w credit check art o zyciu na kredycie..

harrier
10 819
harrier 10 819
#2604.05.2016, 22:56

Artykul jak najbardziej dotyczy 'zycia na kredycie', Iwo!

Co by tu i jakby tu... bo najwieksza katastrofa, to jak
'szanse na zaciągniecie kolejnych zobowiązań spadają praktycznie do zera' ;)
Nic w art. nie ma o sprawdzaniu przez pracodawce, tylko czy aby bank nam pozyczy, ojejeje.
Antek pisze, jak tu troche wolnosci ocalic, a Ty tego nie czujesz.

Antek_z_Zadupia
7 533
#2704.05.2016, 23:01

iwo, nawet jezeli masz credic score 100% super hiper, ale np masz poglady odbiegajace od oczekiwanych, to mozesz sobie te 100% zdolnosci kredytowej wsadzic w buty, a i tak pracy tam nie dostaniesz. Malo tego, mozesz miec credit score super, poglady odpowiednie, kwalifikacje 100% akuratne, a w Babcok zatrudnienia nie dostaniesz bo nie jestes obywatelem UK od urodzenia i to jest jedyna przeszkoda. Niepotrzebnie wiec wspominasz.

iwo
7 761
iwo 7 761
#2804.05.2016, 23:03

no tak, jezeli masz niespradzony credit reference i brakuje kluczowych informacji np voting list (nawet jak myslisz ze jestes zarejestroany) nie dostaniesz,,zadzwoniszz rozwiaza to i bedziesz sie ubiegac i dupa blada bo juz masz jedno odrzucenie, wiec cie odrzuca - nikogo nie obchodzi ze nie byles na liscie,tylko ze cie odrzucono.

wolnosc ocalic? z CCTV wszedzie, kontraktami, calym zyciem w social media, google znajacy wszytkie twoje choroby weneryczne.. serio? wyprowadz sie na pustynie:)

iwo
7 761
iwo 7 761
#2904.05.2016, 23:05

.. i jeszcze wiaza nas bardziej bo pracodawca nie chce kasy do reki.. HMRC sie przywala, Council, TV licence - wolnosci wam sie chce:)

mylisz sie musze byc 5 lat rezydentem.. bynajmniej w procurement:)

harrier
10 819
harrier 10 819
#3004.05.2016, 23:13

Co to jest ten babcok wredny?

Iwo, mi nie potrzeba na pustynie. CCTV mnie nie straszy. Fejsbuk mam kajs, nie urzeduje tam.
Wolnosc miedzy innymi na tym polega, ze nie daje sobie wmowic, ze czegos potrzebuje, jesli nie potrzebuje. I znakiem tego, nie potrza mi zdolnosci kredytowej ani tego babcoka ;)

Antek_z_Zadupia
7 533
#3104.05.2016, 23:24

masz talent iwo do zbaczania z tematu:)
Domniemywasz! Voting list, costam gdziestam, choroby weneryczne i CCTV. Ja naprawde nie musze niczego udowadniac, a juz najmniej sie z kims przepychac o glupstwa.

PS. pamietam oferte pracy z Babcock w Rosyth sprzed kilku miesiecy jakby szyta dla mnie.Niestety, jednym z warunkow bylo wlasnie obywatelstwo uk jako jedyne od urodzenia.

Antek_z_Zadupia
7 533
#3204.05.2016, 23:27

Harrier, Babcock to korporacja

https://www.babcockinternational.co...

Kolo Ciebie buduje ten fikusny lotniskowiec.

harrier
10 819
harrier 10 819
#3305.05.2016, 01:30

#32
Aha. No nic nie wiem, co sie kolo mnie dzieje, w wiezy z kosci sloniowej siedze i ksiazke czytam ;)

iwo
7 761
iwo 7 761
#3405.05.2016, 07:55

Antek nie ma takich prac by byc obywatelem od urodzenia, naturalizowany ma takie same prawa. Nawet mi5 czy raf przyjmuje naturalised, wiec mow do mnie jeszcze;)

iwo
7 761
iwo 7 761
#3505.05.2016, 07:57

Harrier z ciekawosci rozumiem, ze mAsz kretyt na mieszkanie.. Jakim cudem zbudowales sobie wiarygodnosc Nie zyjac na kredycie? Retoryczne pytanie;)

TuneUp
70 455
TuneUp 70 455
#3605.05.2016, 09:24

#35
Credit score mam powyzej sredniej, a nie mam zadnego kredytu poza 2 numerami na abonament do ktorych bralem telefony (laczna rat amiesieczna £6).
Reszta to pewnie regularne platnosci i tyle.
W zeszlym miesiacu na tej podstawie dostalem kredyt mieszkaniowy (bez wkladu wlasnego) wiec da sie bez kredytow zbudowac wiarygodnosc.

harrier
10 819
harrier 10 819
#3705.05.2016, 09:57

'Harrier z ciekawosci rozumiem, ze mAsz kretyt na mieszkanie..'

Juz nie mamy ( splacony),ale byl przyznawany bez naszego wykazania sie innymi kredytami. Depozyt oczywiscie mielismy.

Wiadomo zreszta, ze co innego mortgage: na ogol nie ma innego wyjscia, by zamieszkac na wlasnym bez zadluzenia sie. A to tez troche dlatego, ze przybylismy tu z ubogiego kraju (bez zasobow z domu, zeby sobie od razu kupic chate za gotowke). No i po zadnych przodkach nic tu nie odziedziczymy.

Antek_z_Zadupia
7 533
#3805.05.2016, 14:41

iwo
#34 | Dziś - 07:55
Antek nie ma takich prac by byc obywatelem od urodzenia
------
Ok, pewnie masz racje, pamietam, ze w ofercie bylo napisane ze musi byc obywatelswo UK i nie moze miec podwojnego. Trudno byloby dzis znalezc ta konkretna oferte na podparcie, wiec przyjmijmy ze to ja sie myle. Nie ma to jednak najmniejszego znaczenia w tej dyskusji chocby dlatego, ze prac gdzie musisz posiadac obywatelstwo jest relatywnie malutko, a tych w zainteresowaniu rodakow, to juz calkiem znikoma ilosc.

A teraz na temat. Kompletnie mi nie zalezy na tym aby dbac o swoj credit score, co wcale nie oznacza ze jest zly. Przeciwnie, jest bardzo dobry, ale nie dlatego ze jego jakos specjalnie pielegnuje, ale dlatego ze place na czas zobowiazania, z kart kredytowych korzystam regularnie ale z umiarem i staram sie miec saldo na zero, chodze na wybory (dzis juz bylem), mam dochody i oszczednosci, a na rachunkach nigdy nie wpadam na debet. Skad wiem? Ano stad, ze co chwie dostaje z banku propozycje kredytowania.
Nie wezme jednak telefonu na abonament ani zadnego innego kredytu na cokolwiek tylko dlatego bo moge.

Antek_z_Zadupia
7 533
#3905.05.2016, 14:44

Lomajgod, harrier, a jakzesty dziewce dostala dutki na kreche, jakzesty ani minutu w jukeju nie rabotala.
To sie iwo nie pomiesci w glowie...

harrier
10 819
harrier 10 819
#4005.05.2016, 15:06

#39
no i karty kredytowej zadnej nie ma w chacie, jakies nieucywilizowane ludy z nas... ale na wyborach juz tez dzis bylim :)

romek_sz
610
romek_sz 610
#4105.05.2016, 17:40

Iwo, różne są wymogi, np.
1. Obywatelstwo.
2. 10 lat pobytu.
3. Jeden z rodziców Brytyjczyk.

I pozamiatane.

Antek_z_Zadupia
7 533
#4205.05.2016, 17:48

#40
Musi barbarzyncy i ludozercy :D

iwo
7 761
iwo 7 761
#4305.05.2016, 21:23

heheh romek.sz mysle ze Developed Vetting nikomu tu nie grozi:) a i tam trzeba tylko min 10 lat rezydencji (nawet nie obywatelstwo), nie slyszalam jaz zyje o 1 rodz brytyjczyku:) hehe co za bzdet, albo masz obywatelstwo albo go nie masz i tyle:)

Florian no i super na ile dostales ten kredyt 5%?:)

TuneUp
70 455
TuneUp 70 455
#4406.05.2016, 06:56

2.94% bodajze - musialbym sprawdzic ale na pewno ponizej 3%

ChaoticBiker
3 040
ChaoticBiker 3 040
#4506.05.2016, 10:13

@35 @36
no dokladnie, tez nigdy nie mialem zadnego kredytu przed otrzymaniem kredytu na dom, credit czek wyszedl mi bardzo dobry, a kredyt otrzymalem na 2.74% (gdybym byl rok dluzej w UK, otrzymalbym 2.5%)

Konrad.W
Moderator
5 138
Konrad.W 5 138
#4606.05.2016, 11:55

@Florian

a tak z ciekawosci, z ktorego banku kredyt?

Mar.cin
155
Mar.cin 155
#4706.05.2016, 16:28

Ok, czas przebywania w UK i inne karty kredytowe nie mają znaczenia aby dostać kredyt na nieruchomość w celu mieszkania w niej. Najważniejsze to:
- posiadanie umowy z pracodawcą (również z agencją pracy)
- regularne zarobki wykazane w bank statement
- brak długów (wszystkie zaległości spłacane na czas) czyli można to nazwać credit score
- wkład własny tzw. deposit

I co do ostatniego, im większy wkład własny tym lepszy dostaniemy kredyt (niższe %). Szanse na dostanie kredytu rosną gdy mamy stałą umowę o pracę na czas nieokreślony z pracodawcą ale nie pośrednikiem (agencja) oraz gdy jesteś 1st time buyer.

Jak kupić i sprawdzić czy dostaniesz na to mortgage?
1. Szukasz nieruchomości
2. Piszesz/dzwonisz/idziesz z buta do agencji która ma tę nieruchomość w ofercie i umawiasz nie na oglądanie i przy okazji wspominasz, że chcesz to na zeszycik.
3. Agent z uśmiechem i częstuje Cię kawą/herbatą i bierze od ciebie wszelkie potrzebne dane
4. Po chwili masz już zestawienie kredytów ze wszystkich banków i nie tylko oraz oszacowanie ile Cię to będzie kosztować.
5. Jak się decydujesz na zakup nieruchomości, wskazujesz na jeden z kredytów i czekasz ok 4 tygodni na odpowiedź.

Mar.cin
155
Mar.cin 155
#4806.05.2016, 16:31

Tak właśnie dostałem kredyt. W banku byłem tylko na jednym spotkaniu które trwało 5 minut, bo miałem tylko umowę z agencją (pośrednikiem) i nie chcieli dalej rozmawiać.

Dziś szacuję, że kredyt który dostałem na 15 lat spłacę max w 5. Oprocentowanie stałe 2.17 przy depozycie 20%
Jak chce ktoś wiedzieć jak działają agencje nieruchomości to polecam film
http://www.filmweb.pl/film/The+Big+...

TuneUp
70 455
TuneUp 70 455
#4906.05.2016, 16:32

#47
Prawie dobrze - deposit nie jest warunkiem bezwzględnym. Można dostać kredyt bez wkładu własnego.

Mar.cin
155
Mar.cin 155
#5006.05.2016, 18:31

Może nie napisałem tego dosłownie, ale chodziło mi o uwarunkowanie atrakcyjności kredytu względem depozytu, który wacha się między 0-100 %

Polecam film ;) #48

holloqi
84
holloqi 84
#5107.05.2016, 00:37

#47
Wiec gdzie mozna dostac kredyt na mieszkanie bez wkladu wlasnego? Chodzi o opcje z zyrantem? Jesli mozna prosic o odpowiedz.

holloqi
84
holloqi 84
#5207.05.2016, 00:39

Mialo byc pytanie do Floriana. Pozdrawiam

ChaoticBiker
3 040
ChaoticBiker 3 040
#5307.05.2016, 04:22

holloqi Barclays chyba teraz daje takie cos.
Opcja zakupu domu bez depozytu jest generalnie skrajnie niekorzystna, ale jak ktos lubi...

http://www.theguardian.com/commenti...

holloqi
84
holloqi 84
#5407.05.2016, 12:42

ChaoticBiker

Dziekuje za odpowiedz

TuneUp
70 455
TuneUp 70 455
#5501.06.2016, 20:39

#44
Dokładniej 2.59% z gwarancją na 5 lat.
Z gwarancją na 2 lata można było zejść nawet do 1.99%

typowypolaczek
142
#5710.07.2016, 12:13

Antek, nawet sie nie waz sie "isc sobie". Bardzo madre slowa o spoleczenstwie konsumpcyjnym i dzialaniiu marketingu na naiwna ludzka trzode ;)