Serwisy tematyczne
Strona głównaMieszkanieWiadomości › Miliony osób nie pobierają należnego zasiłku
Miliony osób nie pobierają należnego zasiłku

bp 13:24, 03.02.2010
BBC

Koalicja organizacji charytatywnych apeluje o podjęcie działań, które sprawią, że osoby uprawnione do zasiłków je pobierały – pisze BBC.

Około 16 miliardów funtów zalega w kasie Wielkiej Brytanii, ponieważ osoby do nich uprawnione, nie złożyły wniosków. 27 organizacji charytatywnych pod przewodnictwem Citizens Advice, nawołuje rząd to ustalenia "ambitnych celów", aby to zmienić. Rząd zapewnia jednak, że działania w tej kwestii są nieustannie podejmowane.

Organizacje charytatywne nawiązują do danych opublikowanych przez Ministerstwo ds. Pracy i Emerytur w czerwcu, które pokazały, że nawet 10,5 miliarda funtów zasiłków związanych z niskimi dochodami, nie zostało pobranych w 2007-2008 roku.

Kalkulacja oparta na pięciu najaważniejszych zasiłkach: Income Support, Pension Credit, Jobseeker's Allowance, Housing Benefit i Council Tax Benefit, pokazała, że szacowana kwota zwiększyła się w stosunku do roku poprzedniego.

Inne dane, które przygotował HM Revenue and Customs, pokazują, że około 6,2 miliarda funtów należnych z tytułu Child Tax Credit oraz Working Tax nie zostało wypłacone.

Według organizacji charytatywnych:

  • Cztery na pięć nisko zarabiających pracowników bez dzieci nie skorzystało z Tax Credit, czyli około 38 funtów tygodniowo.
  • Nawet połowa domostw, gdzie co najmniej jeden członek pracuje, nie wnioskowało o Housing Benefit wart średnio 37,6 funta tygodniowo.
  • Średnio 13 funtów tygodniowo z tytułu Council Tax Benefit nie zostało pobranych przez nawet trzy miliony domostw.
  • Nawet 1,7 miliona emerytów nie skorzystało ze średnio 31-funtowego Pension Credit Payments

Po zsumowaniu mamy miliony osób w potrzebie, które nie wiedzą, że przysługują im zasiłki lub uznają system zasiłkowy za zbyt skomplikowany. Organizacje domagają się tak samo intensywnych działań w tym zakresie, jak w zakresie poszukiwania oszustów, którzy niesłusznie pobierają benefity.

Wasze komentarze
bus_37
Dundee
21073
113
bus_37
#1 | 03.02.10, 13:09

to sie nazywa dopiero dezinformacja...

BD.K
20602
1
BD.K
#2 | 03.02.10, 13:33

to przez wstyd czytających ten portal, ruganych za beneficiarstwo rodaków...
no ale skoro im 16 miliardów £ zalega ...

ka1chna
122
ka1chna
#3 | 03.02.10, 15:40

ciekawy artykuł...

Sylwia1234
598
Sylwia1234
#4 | 03.02.10, 16:23

no coz, trzeba zaczac pobierac, ba, nawet wyludzac, skoro o to sie upominaja....

a tak w sumie, to ta czesc zasilkow, ktora nie jest pobrana zostanie wyludzona....

kama79_79
Glasgow
22911
kama79_79
#5 | 03.02.10, 16:38

Jeden nie aplikuje, za to drugi udaje bezrobotnego 40lat, tlumaczac sie popularna , wsrod bezrobotnych z podobnym stazem recesja...

taffi17
#6 | 03.02.10, 16:40

Te ' miliony osób w potrzebie, które nie wiedzą, że przysługują im zasiłki ' to na pewno nie polacy ;)

lucyferka
541
lucyferka
#7 | 03.02.10, 17:29

A toż ci dopiero,jeszcze coś można wyciągnąć he?!

Laps2go
1663
Laps2go
#8 | 03.02.10, 18:03

mam przyklad bardzo blisko gdzie council utrudnia jak moze pobieranie zasilku ciezko pracujacej samotnej matce ...... komplet dokumentow dostali 2 razy i tylko sciemy przerozne ........

grest
331
grest
#9 | 03.02.10, 18:44

Jedni, którym przysługuje nie biorą a z drugiej strony Ci co im nie przysługuje wyłudzają. Moim zdaniem to na zero wychodzi jak nic. W przyrodzie nic nie ginie.

checkmate
7122
checkmate
#10 | 03.02.10, 22:19

Marcin, popieram. Znam kilka osób które starały się o zasiłek przysługujący i, albo ciągnęło się to długie miesiące, albo ludzie rezygnowali.
Urzędnicy robią co mogą, by zniechęcić do benefitów.
Pytanie brzmi, czy jest to ich własna inicjatywa, czy nakaz z góry?

checkmate
7122
checkmate
#11 | 03.02.10, 22:22

Jeśli mają górkę, to jest z czego finansować wojny w obronie ojczyzny - w Iraku, w Afganistanie. :)

Beton_Gawel
12013
Beton_Gawel
#12 | 03.02.10, 23:24

a po co wogole je finansowac??

Keytin 02
2
Keytin 02
#13 | 04.02.10, 10:16

Nie pobierają,ponieważ przebrnąć przez te wszystkie dokumenty,które posyłają to naprawdę nie lada wyzwanie.Kiedy już cudem uda ci się je wypełnić,to okazuję się,że tego brakuje i tamtego brakuje i korespondencja trwa.Jeśli masz wystarczająco dużo cierpliwości i wytrwałości to po 2 latach dostajesz child benefit(znam osobiście takie osoby).Ja od pół roku staram się o housing benefit i mam już serdecznie dość.Po tych doświadczeniach nie chcę i nie będę o nic więcej aplikowała,bo nie sądzę,że pokryją mi leczenie w klinice dla znerwicowanych.Oto jeden z powodów dla których ludzie olewają benefity.

Dawid Lis
2
Dawid Lis
#14 | 04.02.10, 11:16

ja pieroo**le k*rwa jak wam sie nie podoba na wyspach i tak źle wam tutaj to wypier.. do polski spowrotem i zobaczymy jak dostaniecie 50zł zasiłku na miesiąc wtedy bedziecie płakać robicie taką wioche kur*a że srać mi sie nawet na was nie chce...

bus_37
Dundee
21073
113
bus_37
#15 | 04.02.10, 11:44

wiesz nie każdy wykonuje zawód opertaora zasiłków.... a sramy to w toalecie.

Wkurzony_Szopen
847
Wkurzony_Szopen
#16 | 04.02.10, 17:06

System kuleje, Ci co potrzebują natychmiastowej pomocy od państwa zawalani są stertą papierków, drudzy leją na robotę i raz załatwiwszy "pensję" siedzą na tym ile się da i dorabiają na lewo.
Skoro ktoś dostaje chałupę z housingu, bądź dopłatę HB to oznacza, że nie radzi sobie finansowo (powinno oznaczać), a pod blokiem fura za 8k.

Powinni się wziąć za to i pomagać naprawdę potrzebującym.

kama79_79
Glasgow
22911
kama79_79
#17 | 04.02.10, 18:51

Wkurzony wzieli sie, wzieli.W Glasgow Ha zaczelo sprawdzac faktyczny stan lokatorow.To co sie dzieje, w mieszkaniach Polakow, na Arden, to poprostu w glowie sie nie miesci.Umowy najmu, na two bedroom flat, dla jednej osoby, mimo, ze faktycznie mieszkaja 4 a glowny lokator korzysta z HB, od 3ech lat.To jeden z przykladow...Sprawdzaja tez osoby starsze, mieszkajace w 3bed sami, bo dzieci wyprowadzily sie z domu juz kilka lat temu.Robia porzadek, glownie South Side..., wiec niech ci, co te pokoje wynajmuja, poprzez Emito daja sobie na wstrzymanie, bo zostana bez dachu nad glowa.

checkmate
7122
checkmate
#18 | 04.02.10, 21:08

Dawid Lis
#14 | Dziś - 11:16

ja pieroo**le k*rwa jak wam sie nie podoba na wyspach i tak źle wam tutaj to wypier.. do polski spowrotem i zobaczymy jak dostaniecie 50zł zasiłku na miesiąc wtedy bedziecie płakać robicie taką wioche kur*a że srać mi sie nawet na was nie chce...

Teraz za to poczułem się gościem prawdziwych salonów. :)

bazancik
British Virgin Islands
5388
bazancik
#19 | 04.02.10, 21:56

Z jednej strony zachecaja do pobierania,jezeli ktos jest uprawniony,z drugiej kreca jak moga-udalo mi sie wyprostowac sprawe gdzie JSA byl przyznany ale nie wyplacany,bo konto bylo "aktywne" ale "zamrozone"(???).Absurd.Papiery gina,badz urzedasy twierdza ze ich nie dostali(bzdura).Ten system jest do d...-WTC np-trzeba wypelnic papiery i podac dochod za ostatni rok podatkowy.To,ze obydwoje doroslych stracily prace w przeciagu ostatnich 2 miesiecy sie nie liczy,bo dochod za zeszly rok jest przeciez ok,wiec maja za co zyc(dzieci tez).Na rozpatrzenie HB i CTB maja 6 tygodni.Historia sie powtarza-papiery zginely,trzeba doniesc to i tamto i tak w kolo Macieju,dookola Wojtek.
Nie dziwie sie,ze niektorzy ludzie nie chca sie ubiegac o pomoc,nawet jezeli powinni ja dostac,ale to jest nie fair,ze trafia ona tak latwo do osob ktorych sposobem na zycie sa benefity

just kidding ...
114
just kidding ...
#20 | 05.02.10, 07:59

Hah oni sie martwia co zrobic z 16 miliardami ;] niech zadzwonia do pana Tuska, on napewno bedzie wiedzial co zrobic z taka kasa, i po 2 oni nigdy nie maja takich problemow typu, co zrobic z nadmiarem kasy!! Co za kraj... xD

urko
East Timor
20073
52
urko
#21 | 05.02.10, 19:45

Nie ma czegos takiego, jak "należny zasiłek" - to czysto komunistyczne myślenie. Zasiłek PRZYSŁUGUJE!

urko
East Timor
20073
52
urko
#22 | 05.02.10, 19:50

należne może być wynagrodzenie za wykonaną pracę, a zasiłek to akt łaski.

Antek_z_Zadupia
Antek_z_Zadupia
#23 | 06.02.10, 11:13

akt łaski ? To jaks pomyłka ! To ustawa reguluje jakie wymogi należy spełnić do otrzymywania jakichkolwiek dotacji (zasilkow) z budzetu . Jesli ktos je spełnia, to mu sie NALEZY z mocy prawa, a po spełnieniu wszystkich warunków koniecznych do wypłaty, panstwo MUSI mu je wyplacic.
Natomiast w akcie łaski to moze Ci dac dziewczyna np. buzi, bo nie musi

Ray Nonexistent
1426
Ray Nonexistent
#24 | 06.02.10, 17:42

what are the preliminary requirements to obtain
Honest Banker Subsidizing Scheming Credit???

I heard that the jackpot was 131'000'000'000 last year?

Dear Home Office Officer,
Is it true that first:
you have to be filthy rich...
and then what? What are further requirments?

urko
East Timor
20073
52
urko
#25 | 06.02.10, 20:55

Antek z Zadupia, niby racja, gdyby nie fakt, że obaj wiemy kto bierze zasiłki.

Antek_z_Zadupia
Antek_z_Zadupia
#26 | 06.02.10, 21:57

Oj tam..biora ci ( w artykule mowa o tym, ze nie biorą ), ktorych społeczenstwo postanowiło wspierać oraz ci, ktorzy wyłudzają. Zwyczajnie kradną poświadczajac nieprawde.
Faktem jest to, ze biurokracja w UK powoduje, ze zwykly smiertelnik będąc w potrzebia załatwienia czegokolwiek, przechodzi przez drogę krzyżową, czesto rezygnując po drodze.

kama79_79
Glasgow
22911
kama79_79
#27 | 06.02.10, 22:10

Antek wszedzie widnieje info entitle to, nie deserve.
Przysluguje, nie nalezy.Przysluguje, po spelnieniu warunkow.

urko
East Timor
20073
52
urko
#28 | 06.02.10, 22:56

Antek, ogólnie też jestem za tym, żeby wspierać tych, którzy sobie sami nie radzą, ale nie za tym, żeby sponsorować "leworękich". Poza tym nikt mnie nie pyta, których z potrzebujących chciałbym wesprzeć... a gdyby spytał, to wybrałbym moje córki, zamiast Stevena, co nie ma na drugi...

Antek_z_Zadupia
Antek_z_Zadupia
#29 | 07.02.10, 09:24

@user Podzielam zdanie. Również nie czuje komfortu, gdy moje podatki są marnotrawione na nierobów.

@kama O tym wlasnie napisałem przekorna dziewczyno , ze po spełnieniu wszystkich warunkow:)
Przysluguje/nalezy , to wlasciwie to samo na zdrowy rozum. Natomiast nie wierzę, by na ktorejkolwiek aplikacji była wzmianka o akcie łaski.

Prawo, to taki płot. Tygrys przeskoczy, padalec sie prześliźnie, a reszta trzody obija sie o sztachety ( urzedniczej biurokracji)

pozdrawiam i zycze miłego dnia

newgirlin
4
newgirlin
#30 | 07.02.10, 16:39

Tak jestem pewna ze urzad brytyjski tylko czeka aby polacy przyszli i zlozyli wnioski o benefity jak by ich bylo malo!!!!! Nie znam zadnego polaka co by nie brak tax credit , house benefit itp.
Pierwsze co polskie rodziny robia jak przyjezdaja do uk i tylko patrza jakby to wyciagnac kaske jak by sie to komus naprawde nalezalo. Tak pozatym w jakim miescie nie ma Polish Advisors like ''Polak in UK'' etc. ktorzy pomogaja wyciagnac pieniadze niby pomogaja i jakby oni na tym nie zarabiali (£10 za wypelnienie formularza, jednej strony).
Tak mi sie wydaje rodacy ze naprawde to powinniscie otworzyc intytucje i szkoly gdzie ludzie zaczna sie uczyc i zdobywac jakies kwalifikacje a nie tylko doradzac jak wyludzic pieniadze ktore nie koniecznie ci sie naleza.

newgirlin
4
newgirlin
#31 | 07.02.10, 16:50

Tak naprawde to chyba nikt nie zdaje sobie sprawy ludzie w uk mysla o nas . Z calym szacunkiem dla autora artykulu nie sadze zeby to byl dobry sposob na zycie pobieranie i zachecanie do pobierania zasilkow.

Antek_z_Zadupia
Antek_z_Zadupia
#32 | 07.02.10, 17:19

Droga Heleno> Artykuł nie jest o Polakach, lecz ogolnie o tym ze ludzie, ktorzy maja prawo do zasiłkow, nie czynia tego.
W przpadku naszej nacji, podobnie jak w przypadku innych obywateli EU, nie jest istotne czy aktualnie rzadowi brytyjskiemu podoba sie dotowanie obywateli innych krajow EU legalnie przebywajacych w UK, pracujacych i płacacych podatki. Musztarda po obiedzie. Jak sie powiedziało A, to nalezy powiedziec rowniez B. Zasada wzajemnosci dziala w obie strony.

cyt.".....Nie znam zadnego polaka co by nie brak tax credit , house benefit itp....."

Zatem miło mi Cie poznac. Jestem Antek i jak do tej pory daję sobie radę bez zadnych benefitów :)

PS wydaje mi sie ze bardziej boli Cie to, ze inni dostają lub dostaja wiecej niz Ty.

madziulaa
544
madziulaa
#33 | 07.02.10, 20:22

..Ja jestem teraz z moją rodziną w trudnej sytuacji,mąż stracil prace,a ja pracuje tylko part-time,bo studiuje full-time i pomocy znikad...
Tak jak pisali przedmowcy- jestesmy skutecznie zrazani do otrzymania pomocy...w polowie drogi sie odechciewa,dopada stres, a potem depresja z bezradnoscia...A urzednicy z usmiechem na twarzy czerpia radosc,ze znow nam sie nie udało ;(

kama79_79
Glasgow
22911
kama79_79
#34 | 07.02.10, 23:36

Sun Rise maz dalej nie pracuje?Ile to juz, pol roku?Pol roku czekacie na zasilki?A bylas gdziekolwiek prosic o pomoc?W Cas, u prawnika, w Social Services?

checkmate
7122
checkmate
#35 | 08.02.10, 01:46

Antek z Zadupia:
"PS wydaje mi sie ze bardziej boli Cie to, ze inni dostają lub dostaja wiecej niz Ty."

Mam wrażenie, że trąciłeś właściwą strunę. Teoretycznie, każdy może próbować kraść, wyłudzać, szmuglować itd - mamy wolną wolę.
Problemem jest to, że ludzie nauczeni żyć - w miarę - uczciwie, czują się oszukani. Oczekują od innych, że będą wyznawali tę samą hierarchię wartości. A niby dlaczego?

checkmate
7122
checkmate
#36 | 08.02.10, 01:51

Korzystając z okazji, zapiszę się do Klubu Niepobierających Żadnych Benefitów. Dzień dobry Helenko.

PS Ach, ten katolicyzm....

newgirlin
4
newgirlin
#37 | 08.02.10, 08:46

Ps. Antku co ma UE do zasilkow porbieranych w UK?

Checkmate twoja ciasna polska mentalnosc tu sie odzywa, katolicyzm nic tu nie ma do znaczenia i mozesz sobie zaoszczedzic tego tematu!!!!

Tak sobie mysle ze obydwoje bierzecie co mozecie i to was boli ze ktos wam to wygarnal!!!

newgirlin
4
newgirlin
#38 | 08.02.10, 08:50

przez takich ludzi jak wy niby potrzebujacych ludzie ktorzy naprawde sa w potrzebie nie moga dostac!!!!

checkmate
7122
checkmate
#39 | 08.02.10, 09:59

"Checkmate twoja ciasna polska mentalnosc tu sie odzywa, katolicyzm nic tu nie ma do znaczenia i mozesz sobie zaoszczedzic tego tematu!!!!
Tak sobie mysle ze obydwoje bierzecie co mozecie i to was boli ze ktos wam to wygarnal!!!"

Studiowałeś mniemanologię stosowaną? :)
Dlaczego katolicyzm "nic tu nie ma do znaczenia?" :)

checkmate
7122
checkmate
#40 | 08.02.10, 10:01

lesley k
Wpisów: 4
lesley k
#38 | Dziś - 08:50

"przez takich ludzi jak wy niby potrzebujacych ludzie ktorzy naprawde sa w potrzebie nie moga dostac!!!!"

Przeczytaj artykuł jeszcze ze dwa razy - może zaczaisz.
A myślenie zostaw innym. :)

madziulaa
544
madziulaa
#41 | 08.02.10, 18:57

kama7979 ---> przedtem był na chorobowym (mial operacje),wiec zasilkow nie dostalismy,bo wg nich on nadal pracowal...to nic,ze dochody drastycznie spadly...
wrocil i zaraz go zwolnili (oczywistym jest to,ze za to,bo byl na sick leave,ale twierdza,ze bylo to grupowe zwolnienie)...
CAS nie ma w mojej miescinie,gdzie mieszkam,prawnik nie sadze by pomogl,a ja juz stracilam wiare,ze mozna otrzymac tu pomoc...mam jedynie skromny CHTC,bo na WTC nighy sie nie kwalifikowalismy...

kama79_79
Glasgow
22911
kama79_79
#42 | 09.02.10, 00:26

Sun Rise jak ty pracujesz na pol etatu, to WTC, jak najbardziej Wam przysluguje-musisz byc zatrudniona na min.16godzin.Skontaktuj sie z HMRC.Prawnik pomoze, wystarczy, ze ruszy sprawe, wysylajac pismo do Councilu, komorki odpowiedzialnej za HB, CTB.Sprobuj, nie zaplacisz zlamanego pensa, bo nie masz gigantycznego dochodu-zasilki z DWP, HMRC takowymi nie sa w przypadku Legal Aid.Zostaje ci po oplatach 10950f rocznie, netto?Nie sadze, wiec nie czekaj dluzej.Sprawdz na stronce Local Housing Allowance, jaki jest limit dofinansowania, na lokal, ktory zajmujecie(private renting)-musisz podac kod pocztowy.Jak zarabiasz niewiele, to panstwo pokryje w calosci twoj czynsz.Nie rezygnuj.

offski
835
offski
#43 | 10.02.10, 01:52

zgodzę się z Kamą, nie odpuszczaj. Poszukaj w google legal aid+ Twoja mieścina.

tina
127
tina
#44 | 10.02.10, 10:46

witam:)))......nie rozumiem co niektorych osob wypowiadajacych sie w sprawach benefitow!Ja osobiscie uwazam,iz skoro kwalifikuje sie do pobierania zasilkow to dlaczego nie mam z nich korzystac??Uwazacie,ze rodowici Wyspiarze nie pobieraja?Znam kilku krorzy sa gorsi od Polakow-wyludzaja bo nie chce im sie pracowac,a z czegos trzeba pic (a niejednokrotnie zazywac narkotyki).Nie robmy z samych siebie zlodzieji i kretaczy bo nie wszyscy nasi RODACY do takich naleza.Ja jestem w UK od marca 2009r.i od pazdziernika pobieram CHB,CHTB i WTC.MAM 2 DZIECI I NIESTETY TYLKO MAZ PRACUJE BO MAM DZIECKO MALE.POZA TYMI ZASILKAMI NIC WIECEJ NIE POBIERAM-CZY TO JEST WYLUDZENIE??POZDRAWIAM WSZYSTKICH :))

Monarchista
21
Monarchista
#45 | 11.02.10, 05:05

Kwestia benefitow to sprawa prosta, skoro placisz podatki masz prawo do benefitow i tyle. Problem sie pojawia z biurokracja. Ja osobiscie w zyciu nie wzialem zadnych zasilkow, ani w kraju ani tu. Teraz z braku jednego dokumentu nie jestem w stanie pobrac zadnej formy pomocy od panstwa, nie zaleznie od tego, ze placilem podatki.
Paranoja

checkmate
7122
checkmate
#46 | 12.02.10, 22:00

"Teraz z braku jednego dokumentu nie jestem w stanie pobrac zadnej formy pomocy od panstwa, nie zaleznie od tego, ze placilem podatki."

Co dowodzi bardzo znanej prawdy: umiesz liczyć?..............

checkmate
7122
checkmate
#47 | 12.02.10, 22:00

"Teraz z braku jednego dokumentu nie jestem w stanie pobrac zadnej formy pomocy od panstwa, nie zaleznie od tego, ze placilem podatki."

Co dowodzi bardzo znanej prawdy: umiesz liczyć?..............

checkmate
7122
checkmate
#48 | 12.02.10, 22:14

Oooo.....pomyłkowo napisałem przez kalkę. :)

Agentka007
178
Agentka007
#49 | 13.02.10, 01:12

owszem sa sytuacje, ze wydarzylo sie cos co zmusilo Cie do pobierania zasilku, ale ludzie przyjechaliscie za granice w wiadomym celu, przede wszystkim zeby znalesc prace i zarabiac kase, jezeli jestes osoba sprawna fizycznie to idz do pracy a nie zacieraj raczki i czekaj kiedy panstwo da. Paranoją jest to, ze ludzie ktorzy tu przybyli sciagali rodziny, znajomych "bo tu panstwo da Ci mieszkanie i kase, nie musisz pracowac" wstyd mi za nie ktorych tzw NIEROBÓW

s p
7
s p
#50 | 03.03.10, 10:41

Nawet bardzo ciekawy artykuł...

TORUN @APATOR@
337
TORUN @APATOR@
#51 | 15.04.10, 13:25

daja to brac

checkmate
7122
checkmate
#52 | 24.04.10, 01:32

"daja to brac"
każdy głupi to wie ("Za ostatni grosz")

Ale dlaczego być każym głupim???

jannowak
jannowak
#53 | 18.07.10, 18:22

W końcu ktoś mądrze napisał,DAJĄ TO BRAĆ -mnie tak od dziecka uczyli.
Pieniędzy nigdy nie za dużo,po co np.lecieć na wczasy za swoje jak mozna co nieco wyłudzić i polecieć za darmo.Za darmo to i nawet wódka lepiej smakuje.
A jak ktoś niepotrafi załatwić sobie benefitu to moze mieć pretensje tylko do siebie,ewentualnie do rodziców że na takiego obrotnego tłuka go wychowali

jannowak
jannowak
#54 | 19.07.10, 01:46

A jezeli ktos tutaj pracuje,płaci podatki to benefit mu się nalezy.
I nie wypisujcie głupot ze na dzieci jak biore benefit to jest to zapomoga.

checkmate
7122
checkmate
#55 | 20.07.10, 00:17

Nic sie nie NALEZY, tylko moze przyslugiwac.
Kazdy benefit to forma zapomogi. Dla tych, ktorzy sami nie daja rady. Niestety, sa tacy, ktorzy "nie chca" dac rady.

Mieszkania i pokoje do wynajęcia (325)
Ostatnio na forach o tematyce Mieszkanie
© 2014 Emito.net
O nas Reklama Kontakt Partnerzy Wytyczne dla społeczności Prywatność Regulamin
Information in English: About Advertise Post a free classified ad Contact