Do góry

Shelter Scotland: koniec z prawem zakupu komunalnych mieszkań przez ich lokatorów

Organizacja charytatywna Shelter Scotland apeluje do rządu, aby zakazał kupowania domów i mieszkań komunalnych (ang. council flats/houses) przez ich lokatorów, ze zniżkami, które obecnie sięgają nawet 70 procent. Przedstawiciele organizacji są zdania, że z tego powodu najbardziej potrzebujący tracą szansę na szybkie zakwaterowanie i czekają na lokum latami.

Roczne zapotrzebowanie na nowe lokale wynosi 10 tys.

Obecnie w Szkocji ok. 156 tys rodzin czeka na socjalne "cztery kąty", co oznacza, że roczne zapotrzebowanie na nowe lokale wynosi 10 tys. Tymczasem, zgodnie z danymi z urzędów miast w ciągu ostatniej dekady aż 92 tys domów i mieszkań komunalnych przeszło w ręce prywatnych właścicieli.

Dyrektor Shelter Scotland, Grame Brown powiedział: "Prawo do wykupu mieszkań po obniżonej cenie pomogło wielu rodzinom, ale ich szczęście wiąże się z rozpaczą i frustracją znacznie większej liczby osób, które czekają na własne lokum miesiącami a nawet latami. To prawo nie ma podstaw w obecnych czasach, kiedy popyt na mieszkania socjalne stale rośnie i przewyższa podaż nowych lokali na rynku socjalnym."

Komentarze 45

bus_37
Dundee
24 199 114
bus_37 Dundee 24 199 114
#105.08.2012, 11:19

Beda rozruby :)

pozeracz
11 514
pozeracz 11 514
#205.08.2012, 11:41

156tys rodzin toć to koorwa pół szkocji

lolek_x
3 151
lolek_x 3 151
#305.08.2012, 11:54

zartowalem rob pikiete pod bbc, pod parlamentem, pod shelter scotland, normalnie rob demonstracje wszedzie, moze to opanuje, grupy "polskich ludzi sukcesu" od zamieszek w miescie....

propozycje transparentow:

council forever and ever....

my council flat, my " free dom "

i dla non englisz:

lecac z polski w samolocie mysle o mym komunalnym "flocie"

Profil nieaktywny
pryncypal
#405.08.2012, 14:22

wszystko przez to ze burza dobre chaty i stawiaja nowe w ich miejsce ,choc te moglyby jeszcze sluzyc ludziom troche czasu .

lolek_x
3 151
lolek_x 3 151
#505.08.2012, 14:26

cd @3
"poki rajaner byndzie latol nie loddamy kuncil flata"

Profil nieaktywny
Yamato
#605.08.2012, 16:04

Stare mieszkania niech wykupuja beda mieli kase na stawianie nowych.
I miasto sie rozrasta.

Profil nieaktywny
pryncypal
#705.08.2012, 16:23

@ 6 problem w tym ze te stare ale jeszcze do mieszkania burza ,gdyby je sprzedali to mieli by dodatkowa kase ,ale jak to tutaj wszystko odwrotnie .

D.O.T.
249
D.O.T. 249
#805.08.2012, 17:00

Popieram. Ja nie potrzebuje socjalnego mieszkania, jak kto potrzebuje to powinien miec mozliwosc pomocy, skoro taki system istnieje. Jak ktos podskoczy na drabince zarobkowej powinien mieskzanie takie oddac i oplacic swoje lokum. Mieszkania socjalne powinny byc forma pomocy a nie latwa inwestycja jak co dla poniektorych. Od razu z tych 158 tysiecy czesc zrezygnuje, szczegolnie dlatego iz nie beda chcieli inwestowac kasy w nieswoje mieszkanie i pomysla o innych sposobach. Kto naprawde potrzebuje zostanie na liscie.

qalasz
1 922 1
qalasz 1 922 1
#905.08.2012, 17:17

#8
popieram , niec sie lenie wezma za robote a nie narzekaja ze drogo

Profil nieaktywny
mehow
#1005.08.2012, 18:16

Pakistańcy i Cyganie wyjdą na ulice.

qalasz
1 922 1
qalasz 1 922 1
#1105.08.2012, 18:26

niech wyjada :D

Matrioszka2010
886
#1205.08.2012, 19:03

mehow
#10 | Dziś - 18:16

A Polacy zaraz za nimi.

qalasz
1 922 1
qalasz 1 922 1
#1305.08.2012, 19:04

polacy sie nie zmieszcza ;D

Matrioszka2010
886
#1405.08.2012, 19:06

No to jakos boczkiem, boczkiem po krawézniku:)

qalasz
1 922 1
qalasz 1 922 1
#1505.08.2012, 19:07

hehehe ;D

ozzy25
108
ozzy25 108
#1605.08.2012, 20:34

mieszkam w mieszkaniu socjalnym od roku i muszę powiedzieć że połowa mieszkań w mojym bloku stoji pusta bo ich council nie wynajmuję z przyczyn różnych-przeważnie bo ich nie odnawiają bo znowu nie mają na to pięniedzy! Z drugej strony ,to szukający takiego mieszkania , nie chce zamieszkać w danym mu mieszkaniu bo... to i tamto. Trzeba jechać dalej i kierować się zdowym rozumem!

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#1705.08.2012, 21:00

fajnie tam macie w tej szkocji mieszkania mozna kupic 70% mniej

Profil nieaktywny
kier
#1805.08.2012, 22:28

Moze sie skonczy najazd wielodzietnych konsil-koneserow.Ciekawe czy rynek zbytu konsilowskich palacow zostal juz przejety przez naszych od pakistanczykow,czy jeszcze nie?

qalasz
1 922 1
qalasz 1 922 1
#1905.08.2012, 23:15

ja swoja pierwsza chate tu musialem wysprzatac pomalowac i ponaprawiac duzo rzeczy bo mieszkali polacy i wszytsko rozjebali, co do pakistancow oni tez zrobili sie wygodni i pierdola chaty do remontu i tak sie ciagle przeprowadzaja wiec coi za roznica ?
najwazniejsza okolica , jak jest spokoj i cisza moze jak dla mnie byc do remontu zrobi sie raz i jeszcze przewaznie da sie dogadac z landlordem , co do councili to dziwna maja polityke : )

Menelaios
2 068 23
Menelaios 2 068 23
#2006.08.2012, 12:41

lolek_x
#5 | Wczoraj - 14:26

cd @3
"poki rajaner byndzie latol nie loddamy kuncil flata"

Hie hie lolek! czyscisz mi monitor:))))

dorann74
14 008 343
dorann74 14 008 343
#2106.08.2012, 19:32

a tam, mieszkania socjalne sa, tylko ze Szkot nie wezmie od reki tego, co wezmie "imigrant" i sam wyremontuje. Zazwyczaj mieszkania councilowskie sa tak zdewastowane,ze wprowadzajacy sie musi wybulic kase by to doprowadzic do porzadku, wiec nie rozumiem o co u niektorych ta zawisc?

Profil nieaktywny
kier
#2206.08.2012, 19:43

A potem kazda mucha chwali swoja kupe.

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#2306.08.2012, 19:44

jak by mi dali to ja bym wzial taka chate nawet rozjebana

lolek_x
3 151
lolek_x 3 151
#2406.08.2012, 19:46

@23

lazienki nei musialbys robic

zdjalbys z glowy nocniko-miske i gotowe ;)

dorann74
14 008 343
dorann74 14 008 343
#2506.08.2012, 19:46

tak sobie slucham i mysle ,ale wy jestescie durni, panstwo z koziej dupy, tu tez znalam takiego "polaka" co tak narzekal i szydzil z ludzi z councilowskich flatow, a jak sie pozniej okazalo sam skladal chyba z 8 razy i nie dostal, to go i Q..ca zalala. I do tego mieszkal na kupie nielegalnie podnajmujac wynajmowane mieszkanie 2 osobom, luksus no:):):)

Profil nieaktywny
kier
#2606.08.2012, 19:48

Za darmo bym nie chcial zeby mi nawet dawali.

dorann74
14 008 343
dorann74 14 008 343
#2706.08.2012, 19:50

bo Ci nie dali kier:):):)

lolek_x
3 151
lolek_x 3 151
#2806.08.2012, 19:51

fajnych masz znajomych dorann ;)

Profil nieaktywny
kier
#2906.08.2012, 19:52

ad 25 Sztuka jest zarobic i sobie kupic a nie dostac g.....no za darmo i zrobic z niego obiek westchnien przed rodzina pozostawiona w kraju.Ja bym sie wstydzil bo kojarzy mi sie to z taka cyganeria w Polsce ktora otrzymuje podobne przybytki od panstwa.

bus_37
Dundee
24 199 114
bus_37 Dundee 24 199 114
#3006.08.2012, 19:55

Dorka, z calym szacunkiem, nie ma sensu sie denerwowac. Doskonale zdaje sobie sprawe z innosci Twojego przypadku, ale nie nalezy na sile nic udowadniac. "Kansilowski flat" bedzie tu raczej synonimem obskurnej nory, wiezowca, patologii itp. Wiekszosc niestety tak wyglada, i nawet jesli istnieje spora liczba porzadnych kansilow, to i tak bedzie im przylepiona latka "Konsila". Mysle ze szkoda sie denerowowac, bo zlosc pieknosci szkodzi :)

Pozdrawaim serdecznie i obiecuje wpasc na herbate z cytryna, jak sie wybiore do Aber na moto :)

lolek_x
3 151
lolek_x 3 151
#3106.08.2012, 19:58

@30

ja moge dowioze ciastka ;)

lolek_x
3 151
lolek_x 3 151
#3206.08.2012, 19:58

@31
analfabeta

moge = moze

Profil nieaktywny
kier
#3306.08.2012, 20:13

ad 30-council flat jest mieszkaniem przeznaczonym dla najubozszych,wiec jednoznaczne jest to ze jest mieszkaniem tanim.Wiec nie wmawiaj ludziom ,ze to moze byc cos porzadnego.Wrzuc sobie w google;council estates uk,lub council flats uk.Potem wrzuc sobie grafike.Na zadnej nie zobaczysz budynku w ktorej mieszka srenia brytyjska klasa.Wiec nie rob wody z mozgu jak ksiadz.Nie ma porzadnych mieszkan konsiloskich bo po prostu byc nie moze.Nie pozwala na to technologia budowy ani miejse ich usytuowania.

lolek_x
3 151
lolek_x 3 151
#3406.08.2012, 20:17

@33
chodzi parchu o nowe budownictwo i ze czasem ludzie dostaja nowe "nie uzywane" mieszkanai czy domy.....

pamietasz jak robiles konwersje swojej obory na mieszanie? wtedy wygladalo jak nowe no to juz wiesz o czym pisze, tak ten kurnik co w nim teraz rzadzi "poczta polska"....

Profil nieaktywny
kier
#3506.08.2012, 20:48

ad 33 Nowe nie znaczy porzadne.Rozumiesz co znaczy pojecie technologia?Jest taki przedmiot;konstrukcje budowlane z projektowaniem,wyliczniem wypadkowych,momentow zginajacych i wielu innych sil oddzialywujacych na konstrukcje.To ze nowe nie oznacza,ze porzadne.Wszysto uzaleznione jest od tego jaki jest zaawansowane technologicznie.W tym przypadku,dykta.Dla najubozszych buduje sie najtaniej.Nowe moze tylko ladniej wygladac na poczatku.Ale co chlopak ze zmywaka moze wiedziec o konstrukacjach budowlanych?Ni pobrudz mokrym i brudnym paluchem swojego screena w swoim obogo-technologicznie tablecie.

lolek_x
3 151
lolek_x 3 151
#3606.08.2012, 20:53

@35

nie wiem czy ogarniesz ale kiedys jak jeszcze wynajmowalem mieszkanie przez rok mieszkalem nowym bloku, przeszklony salon piekny widok etc mieszaknie bylo na sprzedaz za £349k wiec nie council a konstrukcja byla taka jak wszedzie w uk czyli skrzypiaca podloga gisowe sciany etc wiec nie gadaj glupot a co do technologicznie idealnego momentu zginania to trenuj wciskanie sie za fotel na noc na parkingu......

w pl sie buduje pozadnie tu wiekszosc nie mowie ze wszystko ale wiekszosc nawet drogich mieszkan jestr prosta konstrukcja ale nie spodziewam sie ze to ogarniesz....

Profil nieaktywny
kier
#3706.08.2012, 20:58

Skonczylem z Taba rozmowe chlopcze z plakatu.

lolek_x
3 151
lolek_x 3 151
#3806.08.2012, 21:01

@37

zwruszajace....

Profil nieaktywny
kier
#3906.08.2012, 21:10

Plyta Ci sie zaciela.

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#4006.08.2012, 22:03

36

to fakt z tymi ich mieszkaniami tutaj masakra sciany z plyty gipsowej jak cie sasiad wkurwi glosna muzyka do z buda zaladujesz w sciane i przechodzisz do sasiada, szok ze za takie gowno zwane mieszkaniem trzeba wywalic tyle pieniedzy

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#4106.08.2012, 23:05
dorann74
14 008 343
dorann74 14 008 343
#4206.08.2012, 23:17

bus_37
#30 | Dziś - 19:55
poszukaj o firmach jakie maja znizki za grunt jesli czesc domow przeznacza na uzytek miasta-councilu.

bus_37
Dundee
24 199 114
bus_37 Dundee 24 199 114
#4306.08.2012, 23:18

Znam sie na przekretach dosyc dobrze Dorann, to sie kupy nie trzyma i kiedys pierdzielnie :)

Profil nieaktywny
kier
#4406.08.2012, 23:34

ad 72 tradycyjne dowartosciowywanie sie bzdurami.Moze lepiej sie po prostu przyznac ze jest sie biednym.Troche cywilnej odwagi.To tylko konsil,wiec nikt kto troche ma pojecia na tentemat nie uwierzy ci w bzdury typu znizki za oddawanie rezydencji na rzecz konsilu.

Profil nieaktywny
kier
#4506.08.2012, 23:36

Ostatnio gdzies czytalem,ze przystosowywuja jakies nieuzyteczne hale.Tanim kosztem je przerabiajac dla najubozszych,Byleby tylko spelnialy warunki.Moze to masz na mysli.