Do góry

Prace społeczne dla bezrobotnych?

Brytyjski rząd rozważa zmuszenie osób długotrwale pobierających zasiłek dla bezrobotnych do wykonywania prac społecznych, takich jak ogrodnictwo, czy sprzątanie ulic – donosi BBC. Szczegóły planu ogłosi w ciągu tygodnia minister pracy i emerytur Iain Duncan Smith.

Zgodnie z propozycją, bezrobotni pobierający Jobseekers' Allowance mieliby przez miesiąc, po 30 godzin w tygodniu, nieodpłatnie wykonywać obowiązkowe prace społeczne. Odmowa podjęcia prac lub nienależyte wywiązanie się z obowiązków, skutkować ma odebraniem prawa do zasiłku na minimum trzy miesiące.

W ten sposób rząd chce zaktywizować bezrobotnych i nauczyć ich pewnych nawyków związanych z zatrudnieniem. Program ma także na celu wyeliminowanie tych beneficjentów, którzy wybrali życie na zasiłku z wygodnictwa lub pracują nielegalnie.

Komentarze 60

cropas
5 522
cropas 5 522
#107.11.2010, 11:05

przeciez to nieetyczne

ania.ania
979
ania.ania 979
#207.11.2010, 11:33

praca ponizej minimum? wychodzi 2,33 za godzine, najlepiej niech pozwalniaja wszystkich cleanerow i ogrodnika ktorzy pozniej przyjda jako ezrootni i zrobia robote za darmo lol nie kazdy jest bezrobotny z wyboru

poluszka
2 687
poluszka 2 687
#307.11.2010, 12:20

jak dla mnie swietny pomysl. Chodzi mi oczywiscie o tych bezrobotnych nalogowo.

czteryzero
1 788
czteryzero 1 788
#407.11.2010, 12:37

Rodzace sie nowe mozliwosci.

Wiekszosc na bezrobociu (2,33 za godzine )-wdl. obliczen ania.ania

albo zatrudnionych tymczasowo

Profil nieaktywny
weeges
#507.11.2010, 12:57

niech zrobia tak jak w polsce -zasilek na 12 mc i koniec

ania.ania
979
ania.ania 979
#607.11.2010, 13:11

sprawdzilam zeby nie bylo zadnych niedomowien dla osoby powyzej 25 roku zycia wychodzii 2,18 za godzine

czteryzero
1 788
czteryzero 1 788
#707.11.2010, 13:22

jak w polsce -zasilek na 12 mc,
pozniej podroz do UK.

Uk - zasilek na 12 mc,
moze Australia?

cropas
5 522
cropas 5 522
#807.11.2010, 13:22

weeges
#5 | Dziś - 12:57
niech zrobia tak jak w polsce -zasilek na 12 mc i koniec

i niech rasizm zapanuje w UK i panstwo katolickie. nie ma to jak madry polak probujacy pograbic w nieswoim ogrodku

Esha_
42 985
Esha_ 42 985
#907.11.2010, 13:29

Gonic ich do roboty, qfa, gonic!

czteryzero
1 788
czteryzero 1 788
#1007.11.2010, 13:35

Gonic ich do roboty, qfa, gonic!

Dla przypomnienia

czteryzero
1 788
czteryzero 1 788
#1107.11.2010, 14:32

Scottish Daily Express
Saturday June 26, 2010

[URL=http://img808.imageshack.us/i/scottish201006261.jpg/][IMG]http://img808.imageshack.us/img808/9272/scottish201006261.jpg[/IMG][/URL]

cropas
5 522
cropas 5 522
#1207.11.2010, 14:33

swietna gazeta - pisalem dla nich CMS

czteryzero
1 788
czteryzero 1 788
#1307.11.2010, 14:36

[URL=http://img808.imageshack.us/i/scottish201006261.jpg/][IMG]http://img808.imageshack.us/img808/9272/scottish201006261.jpg[/IMG][/URL]

Uploaded with [URL=http://imageshack.us]ImageShack.us[/URL]

cropas
5 522
cropas 5 522
#1407.11.2010, 14:38
czteryzero
1 788
czteryzero 1 788
#1507.11.2010, 14:38

Nie moge zaladowac okladki,

jakkolwiek napis wytluszczonym drukiem na pierwszej stronie

JOBS FEARS AS MILLION POLES HEAD TO BRITAIN

cropas
5 522
cropas 5 522
#1607.11.2010, 14:40

i gola dupa na nastepnej stronie

czteryzero
1 788
czteryzero 1 788
#1707.11.2010, 14:40

Dzieki Cropas

czteryzero
1 788
czteryzero 1 788
#1807.11.2010, 14:41

Gola dupa zawsze na trzeciej

cropas
5 522
cropas 5 522
#1907.11.2010, 14:45

ale sugerowanie sie okladka Daily Express to tak samo jak uwierzyc, ze koto-jelen istnieje.

czteryzero
1 788
czteryzero 1 788
#2007.11.2010, 14:48

To prawda, ale mysle ze ludzie czesciej czytaja Daily Express niz np. Guardiana

cropas
5 522
cropas 5 522
#2107.11.2010, 14:51

ktos Guardiana tez czyta - i wydaje mi sie, ze z reguly ten co czyta Guardiana ma wiecej do powiedzenie.

czteryzero
1 788
czteryzero 1 788
#2207.11.2010, 15:02

Cropas

Zgadzam sie.

Wszystko co moge powiedziec to oczywiscie z punktu moich spostrzezen. Kontakt z najnizszym ogniwem lancucha pokarmowego w UK. Oni nie czytaja Guardiana. Wedle nich to zbyt intelektualne. Ich opinie ksztaltuja takie gazety jak np. Daily Express.

cropas
5 522
cropas 5 522
#2307.11.2010, 15:08

Wiem, ze to jest bardzo nie fair ale tak jest niestety wszedzie. W polsce tez ludzie wola czytac fakt i Pani Domu, w Danii sporo ludzi woli czytac Extra Bladet zamiast duzo lepszego merytorycznie Politiken.

Mazio
10 190 1
Mazio 10 190 1
#2407.11.2010, 15:29

dla kobiet blowjob

dorann74
14 008 343
dorann74 14 008 343
#2507.11.2010, 18:01

cropas
#19 | Dziś - 14:45
fajna ta prasa, lepsza niz Detektyw i wstep:"...tego dnia Konkubina Zdzislawa idac po borygo nawet nie przeczuwala co moze ja spotkac w drodze do sklepu..."

dorann74
14 008 343
dorann74 14 008 343
#2607.11.2010, 18:09

lapy precz od nierobow, dzieki nim mam prace i moge studiowac, bo nie robia sztucznego tloku w jobcenter:):)

JOanna_K
4 280
JOanna_K 4 280
#2708.11.2010, 10:28

ukradziono mi pomysl....
nieroby maja za co loic ciderka ,a smieci walaja sie gdzie okiem siegnac....Dwa dni w miesiácu prac spolecznych i po sprawie.

radnor
26 173 16
radnor 26 173 16
#2808.11.2010, 17:08

@cropas - czytelnik guardiana ma wiecej do powiedzenia, czytelnik daily express wbije jakiemus polakowi mop w dupe.

radnor
26 173 16
radnor 26 173 16
#2908.11.2010, 17:17

@dorann74 - czyli jestes jednym z tych obijajacych sie w sektorze publicznym, juz niedlugo. :)

billy_boy
688
billy_boy 688
#3009.11.2010, 06:52

w daily express nie ma dupy na 3 stronie... przy sunie, czy daily star/record to gazeta dla intelektualistow :)) wcale nie jest taka tragiczna merytorycznie, a ze za emigrantami nie przepada - taki jej profil (podobnie jak daily mail)... guardian to trybuna ludu... nie wiem czemu w kazdej dyskusji o prasie ojawia sie tutaj gurdian w pozytywnym swietle, skoro nawet nie umywa sie do telegraph czy times ....
a jakbyscie byli ciekawi skad wiem, to powiem, ze czytam gazety zawodowo.... times jest debesciak a z tabloidow daily mirror

dorann74
14 008 343
dorann74 14 008 343
#3109.11.2010, 10:56

radnor
#29 | Wczoraj - 17:17

@dorann74 - czyli jestes jednym z tych obijajacych sie w sektorze publicznym, juz niedlugo. :)
------------------------------------
nie, nie jestem:):)

Scott_David
4 693
Scott_David 4 693
#3209.11.2010, 13:30

Dlaczego sadzisz ze niedlugo beda sie obijac? (sektor publiczny) No biurwy wszelkiej maci na pewno i menagerowie od sprzatania kup z chodnikow bo ich pozwalaniaja. I z samych ich bonusow jakie oszczednosci beda...

Profil nieaktywny
weeges
#3309.11.2010, 19:42

"i niech rasizm zapanuje w UK i panstwo katolickie. nie ma to jak madry polak probujacy pograbic w nieswoim ogrodku"

lepsze panstwo katolickie ktore wspiera rodzine niz rozowo lewicowa pedereastyczna poprawnosc polityczna, ktora nic innego nie robi tylko laicuje spoleczenstwo i niszczy takie cos jak rodzina !!

Dlaczego sadzisz ze rasizm wzrosnie ? Bo jakis ned wyladuje na smietniku ? Tam jego miejsce, wiec w czym problem ?
Najwyzej stanie sie kloszardem , ktorym jest, i wrescie bedzie sie utrzymywal za swoje pieniadze a nie za cude !!
Jezeli jest dorosly to niech do cholery bierze zycie w swoje rece i niech ponosi odpowiedzialnosc za wlasne czyny. Nie rob ze spoleczenstwa nieudacznikow oraz niedojdy, ktore gleboko wierza,ze jakis partyjniak wie od nich lepiej co jest dla nich lepsze. Tak bylo w Polsce przez 45 lat i dzieki Bogu sie to skoczylo.

Niestety, to tez jest moj kawalek miedzy, bo tutaj pracuje, place podatki i zyje i nie zycze sobie, aby ktos mnie okradal i zyl jak zasrany pasozyt moim kosztem !!!

btw - tu masz filmik o tym jak super sie zyje rodzinom w tak zwanej twojej cywilizowanej szwecji :

dorann74
14 008 343
dorann74 14 008 343
#3410.11.2010, 10:22

weeges
#33 | Wczoraj - 19:42
to co Ty tu robisz, skoro Polska tak swoim pieknym Katolicyzmem wspiera rodzine(chyba tylko gemba i gadaniem)?
Mieszkalam w Polsce ponad 30 lat i nie zauwazylam by choc w malym stopniu wspierala rodzine, powiem wiecej, jak osmielisz sie miec dzieci to z wywalonym jezorem masz pod gorke i co z tego ze sa np przepisy,ze matka 0,5 rocznego dziecka nie moze brac nocek, ani nadgodzin, skoro i tak jak chcesz miec prace to musisz.
Do tego im wiecej zap... i zarabiasz tym wiecej cie okradna i nawet rodzinne zabiora na ktore do cholery pracujesz.Do tego wspanialy przyklad, u mnie w miescie zbudowano szumnie mieszkania komunalne, dziwnym trafem nie dla ubogich rodzin, tylko dla rodzin urzedasow. Podawac wiecej prezykladow wspierania rodziny w RP?

dorann74
14 008 343
dorann74 14 008 343
#3510.11.2010, 10:23

Nic tak nie niszczy rodziny jak najnizsza krajowa na poziomie zarcia dla kota-RP.

Profil nieaktywny
weeges
#3610.11.2010, 13:55

Widzisz Dorka, bo Pl to nic innego jak zlodziejski system, ktory ma na celu nic innego jak okradanie. System mentalno-podatkowy nie zmienil sie nic a nic od czastow krola Cwieczki czyli od czasow feudalnych.

Jestes chlopem panszczyznianym wiec masz robic i charowac. To twoje miejsce. Taka twoja przynaleznosc spoleczna oraz kastowa.
Zastanow sie dlaczego wyjechalas. Bo mialas kaprys? Czy mialas tego zlodziejstwa dosc i przyszla pora aby zaczac zarabiac na samego siebie ??

Chcesz miec przyklad gdzie panstwo wspiera rodzine ? masz podany : usa, kanada, niemcy, australia.

czteryzero
1 788
czteryzero 1 788
#3710.11.2010, 14:25

One in Six Americans Now Enrolled in Anti-Poverty Programs
USA Today reports one in six American are now enrolled in government anti-poverty programs due to the housing and job crisis. The number of Americans on Medicaid has reached more than 50 million, a 17 percent increase since December 2007. More than 40 million people receive food stamps—an increase of nearly 50 percent since the start of the economic crisis. And close to ten million receive unemployment insurance, nearly four times the number from 2007.

http://www.democracynow.org/2010/8/...

czteryzero
1 788
czteryzero 1 788
#3810.11.2010, 14:27

Lokatorzy otwierają "osiedle pod mostem

http://www.tvnwarszawa.pl/-1,168147...

awojtas39
403
awojtas39 403
#3910.11.2010, 20:00

Dobry pomysł,,osoby pobierające zasiłek powinny część
czasu poświęcić na prace społecznie użyteczne.

eva111
637
eva111 637
#4012.11.2010, 08:56

Pomysl hm ....czy dobry...o ile osobie bezrobotnej zostana pokryte koszty np biletu i lunchu

eva111
637
eva111 637
#4112.11.2010, 08:56

Pomysl hm ....czy dobry...o ile osobie bezrobotnej zostana pokryte koszty np biletu i lunchu

Scott_David
4 693
Scott_David 4 693
#4212.11.2010, 16:07

Przeciz ma zasilek wiec moze kupic sobie lunch (siedzac w domu przeciez tez cos je. Ja sobie robie po polskiemu... kanapki w domu na lunch). Bilet to moga wypisac w socilal service jesli go nie stac...

Scott_David
4 693
Scott_David 4 693
#4312.11.2010, 16:10

Ale stac bo ma zasilek wiec nie wypisza. W Polszy daja na bilet? Nie przypominam sobie ale jakis taki zjebany prgram tam jest... tyle ze mojemu bratu kazali jezdzic na jakies obsrane prace w towarzystwie tych co to odrabiaja grzywny i na dodatek nie mial prawa do zasilku. W polszy ten program mial mu pomoc w znalezieniu pracy. Ciekawe w jaki sposob?

kama79_79
Glasgow
22 709
#4413.11.2010, 12:31

czteryzero
#4 | 07.11.10, 12:37
Rodzace sie nowe mozliwosci.

Wiekszosc na bezrobociu (2,33 za godzine )-wdl. obliczen ania.ania

albo zatrudnionych tymczasowo

JSA wiaze sie z przynajmniej 10 innymi zasilkami i zapomogami.
Rodzina z trojka dzieci wyciagnie okolo 1800f miesiecznie z tego tytulu, wynajmujac lokal prywatnie, w Szkocji, pomijam Anglie, czy Walie, bo tam ta sama rodzina moze liczyc nawet na 5000f-jak sobie mieszka np.w Nothing Hill, na koszt podatnikow.Starcisz jsa, tracisz reszte zasilkow.Nie sadze, ze jest sens wyliczac jakie?
Mowisz 2,33f na godzine?

kama79_79
Glasgow
22 709
#4513.11.2010, 12:41

Scott_David
#32 | 09.11.10, 13:30
Dlaczego sadzisz ze niedlugo beda sie obijac? (sektor publiczny) No biurwy wszelkiej maci na pewno i menagerowie od sprzatania kup z chodnikow bo ich pozwalaniaja. I z samych ich bonusow jakie oszczednosci beda...

Te biurwy, jak ich nazwales maja do dyspozycji budzet i rowniez one nim zarzadzaja.Myslisz, ze pozbeda sie pracownikow umyslowych a zostawia fizycznych, ktorzy nic nie robia, korzystaja z internetu w pracy w tym samym czasie, w ktorym powinni zamiatac ulice?Do zamiatania ulic beda mieli darmowych pracownikow, podeslanych przez Jobcentre, ktorzy musza zarobic na JSA:DDD Na premie i nagrody starczy zatem:D

czteryzero
1 788
czteryzero 1 788
#4613.11.2010, 16:05

kama79_79

Rzeczywiscie jezeli ktos traci wiecej zasilkow to wymieniona kwota jest nieadekwatna.

Choc BBC mowi tylko o utracie JSA.

(...) Anyone refusing to take part or failing to turn up on time could have their £65 Jobseekers' Allowance stopped for at least three months.(...)

http://www.bbc.co.uk/news/uk-politi...

Jak to sie laczy z innymi zasilkami ?

Mysle ze sprawa bedzie wygladac jeszcze inaczej od kwietnia z wprowadzeniem jednego benefitu.

To ze pewne osoby wykorzystuja system benefitow to jedno, a to ze ktos chce zlikwidowac te swiadczenia dla wszystkich to drugie.

p.s. jednak na umozenie nieplaconych podatkow Vodafon znalazly sie pieniadze ( nie trzeba bylo nawet grabic lisci )

Johann Hari, columnist for the London Independent.

George Osborne, David Cameron’s finance minister, effectively canceled out Vodafone outstanding tax bill of six billion pounds.
http://www.democracynow.org/2010/11...

kama79_79
Glasgow
22 709
#4713.11.2010, 21:46

Zeby bezrobotny otrzymal Housing Benefit, Council Tax Benefit, darmowe obiady dla dzieci w szkole, dof.do ubioru szkolnego, Tax Credit, CHB musi pobierac najpierw JSA( w przypadku osob przed 60, 65-ten pozniej zamieniany jest na Pension Credit).Zeby otrzymac Crisis Loan, Budgeting Loan, Community Care Grant rowniez.Nikt z bezrobotnym bez zasilku nie podpisze umowy najmu lokalu, landlord socjalny rowniez.Jeden uniwersalny zasilek- universal credit tez opieral bedzie sie na zasilkach z DWP i ma zastapic glownie HB, CTB... dla osob o niskich dochodach, lub bezrobotnych.
No znalazly sie pieniadze, tak samo znajda sie dla sektora publicznego, ktory bedzie musial powiekszyc szeregi pracownikow, nie odwrotnie, jesli praca spoleczna dla bezrobotnych wejdzie w ogole w zycie-ktos bedzie musial tych ludzi poprostu obsluzyc.Tak bylo w okresie najwiekszego kryzysu, w 2008 roku.

Uwazasz, ze ten , ktory rzeczywiscie szuka i nie moze znalezc zrezygnuje z pracy spolecznej i zrezygnuje z reszty?Nie sadze.Praca spoleczna moze zapewnic doswiadczenie oraz stale zatrudnienie.
Len...No coz i tak znajdzie sposob, zeby to obejsc.

Podejrzewam, ze "oferta" bedzie skierowana do osob przebywajacych na JSA dluzej niz 52 tygodnie.

czteryzero
1 788
czteryzero 1 788
#4814.11.2010, 23:00

Uwazasz, ze ten , ktory rzeczywiscie szuka i nie moze znalezc zrezygnuje z pracy spolecznej i zrezygnuje z reszty?Nie sadze.

Z pewnoscia taka osoba zgodzi sie na prace spoleczna.

Praca spoleczna moze zapewnic doswiadczenie oraz stale zatrudnienie.

Moze rowniez spowodowac wzrost wydatkow na
na programy socjalne, wysyp nowych organizacji charytatywnych
z darmowymi pracownikami zbierajacymi kolejne zaswiadczenia do CV.
Obniżenie podatków dla przedsiębiorstw.
W ostatecdznym rozrachunku i tak zaplaci podatnik.

Will benefits squeeze get people back to work?
http://www.bbc.co.uk/news/uk-117316...

Scott_David
4 693
Scott_David 4 693
#4914.11.2010, 23:08

kama do moich obowiazkow nie nalezy zamiatanie ulic. Wiec tego robic nie musze. Mam zupelnie ine obowizki i mio tego iz jestem fizolem-robolem to jednak moje obowiazki sa odpowiedzialne. A biury nie wszystkie zarzadzaja budzetem tylko pewna mala garstka. Takie szeregowe biurwy te wlasnie ktore nic nie robia i nawet nie znaja przepisow poleca... Fizyczni tez ktorzy sie opierdlaja poleca zgadzam sie. Ale akurat ja nie mam sie o co obawiac bo moja praca nie polega na ciaglym robieniu czegos... W zasadzie tak czekam na telefon wiekszosc czasu az cos sie wydarzy.

czteryzero
1 788
czteryzero 1 788
#5005.12.2010, 20:20

UK Uncut domaga się od rządu energicznych działań w celu ukrócenia praktyk wielkich korporacji - polegających np. na kreatywnej rachunkowości lub prawnej fikcji - mających na celu zminimalizowanie ich zobowiązań podatkowych.

http://wiadomosci.onet.pl/regionaln...

At the same time as making massive cuts to public services, this government is letting rich individuals and corporations avoid billions of pounds of tax. Join UK Uncut’s Big Society Revenue & Customs (BSRC) and become part of an army of citizen volunteers determined to make wealthy tax avoiders pay.

http://www.ukuncut.org.uk/

radnor
26 173 16
radnor 26 173 16
#5106.12.2010, 20:23

- I jak panie Kowalski, szukał pan pracy w tym tygodniu?
- No nie miałem kiedy, bo musiałem czyn społeczny odpracować.
- A jak tak, to odbieramy zasiłek.

kama79_79
Glasgow
22 709
#5206.12.2010, 22:35

Radnor, co dwa tygodnie Kowalski musi sie stawic w Jobcentre i udowodnic, ze dzwonil w sprawie pracy na infolinie Jobcentre min.dwa razy w ciagu jednego tygodnia.Jak odmowi pracy spolecznej, to mu zasilek zabiora.Odmowic bedzie mogl dlatego, ze np:dzieciaka ma chorego w tym okresie, bark mu wypadl, sraczki dostal w dniu, w ktorym mial stwaic sie w Jobcentre po dokladne informacje-to sie nazywa domestic incident, w slowniku urzedasa:D

Esha_
42 985
Esha_ 42 985
#5306.12.2010, 22:40

Generalnie mnostwo ludzi wpisuje sobie w papiery jakies firmy i agencje z sufitu, ze niby tam dzwonili i pytali o prace, a poniewaz Brytole jescze sie nie kapneli, ze mnostwo szemranego typa przyjechalo tutaj dmuchac ich oparty na uczciwosci i zaufaniu system, to nikt wiarygodnosci tych kwitow nie sprawdza- niestety.

czteryzero
1 788
czteryzero 1 788
#5406.12.2010, 23:00
czteryzero
1 788
czteryzero 1 788
#5506.12.2010, 23:19

Przepraszam za wielkosc postu #54
Radnor jak mozesz to usun go prosze.

czteryzero
1 788
czteryzero 1 788
#5606.12.2010, 23:20
czteryzero
1 788
czteryzero 1 788
#5715.12.2010, 00:41

"Niech zastąpią Rumunów przy wiśniach"

Niech zbierają owoce - powiedział konserwatysta David Shakespeare o bezrobotnych mieszkańcach Anglii. Uwaga padła podczas debaty o środkach, które trafiają z bogatszych do biedniejszych samorządów - donosi "Daily Mail".

Zdaniem konserwatywnego radnego Buckinghamshire Davida Shakespeare'a bezrobotni mieszkańcy północy Anglii powinni "zastąpić Rumunów w sadach z czereśniami". - To mogłaby być dobra rzecz - dodał.

http://wiadomosci.onet.pl/regionaln...

AG1234
3
AG1234 3
#5817.12.2010, 11:48

nie i koniec

czteryzero
1 788
czteryzero 1 788
#5918.12.2010, 11:24

Dlaczego rząd bardziej boi się zadłużenia niż kryzysu.‏

Michael Hudson : Because they're essentially appointed by the banking interest. When the government runs into debt, it has to borrow off the banks. They want to scale down government debt in order to scale down government taxes. So it's part of a one-two punch against the economy, basically. To the deficit commission, a depression is the solution to the problem, not a problem. That's what they're trying to bring about, because you need a depression if you're going to lower wages by 20 percent.
more
http://therealnews.com/t2/index.php...

czteryzero
1 788
czteryzero 1 788
#6030.12.2010, 23:11

Unemployment Benefits: The 99ers
October 24, 2010 5:00 PM

Even after an extension of unemployment benefits to 99 weeks, many of those about to go off the program are in a quandary. Scott Pelley talks to some of them in Silicon Valley.

Read more: http://www.cbsnews.com/video/watch/...