Do góry

Koniec z przymusowymi emeryturami

Od kwietnia tego roku brytyjskiemu pracodawcy nie wolno będzie odesłać na emeryturę pracownika, tylko dlatego, że osiągnął on wiek emerytalny - 65 lat. Zgodnie z zapowiedzią wiceministra pracy, Edwarda Davey’a, Brytyjczycy będą mogli pracować tak długo, jak zechcą.

Edward Davey twierdzi, że 65-latkowie mają wiele do zaoferowania gospodarce i swoim firmom. Przekonuje też, że starsi pracownicy wcale nie będą też blokować etatów młodym. – Wręcz przeciwnie. Międzynarodowe dane ekonomiczne wskazują, że młodsi i starsi pracownicy wnoszą inne umiejętności, które się dobrze uzupełniają – argumentuje. – Większa liczba starszych pracowników z dobrymi dochodami pobudzi też gospodarkę i rynek pracy, więc to będzie dobre również dla młodych.

Zgodnie z planem, od 6 kwietnia firmy nie będą mogły już zawiadamiać pracowników o wysłaniu ich na emeryturę. Do 1 października procedura będzie mogła być kontynuowana jedynie wobec tych pracowników, którzy między 6 kwietnia a 1 października skończą 65 lat, a zamiar wysłania ich na emeryturę zostanie zakomunikowany przed 6 kwietnia. Po 1 października procedura wysyłania na emeryturę przestanie funkcjonować. Przewidziano jednak kilka wyjątków - np. w przypadku kontrolerów ruchu lotniczego i policjantów, pod warunkiem, że pracodawca zdoła obiektywnie uzasadnić ich niezdolność do pracy.

Jak pisze "Daily Telegraph", pracodawcy są "zszokowani i zawiedzeni" decyzją rządu i faktem, że mają tylko trzy miesiące na dostosowanie się do nowych procedur.

Komentarze 22

Scott_David
4 693
Scott_David 4 693
#114.01.2011, 16:12

ale bzdet... Starzy powinni isc na emeryture a nie blokowac eteaty bo blokuja tak jak w Polandi emerytowani ochroniarze... itd...

Profil nieaktywny
weeges
#214.01.2011, 20:17

ja uwazam inaczej - dlaczego ustawa nakazuje mi jak i kiedy mam dysponowac wlasnymi pieniedzmi? przeciez emeryture moglbym placic do banku czy trzymac w skarpecie lub kufrze.

czy to wybrania pieniedzy z banku lub z kufra potrzebuje specjalnego pozwolenia u ustawy ???

jesli chcesz isc na emeryture w wieku 50 lat i pozniej nic nierobic , to idz, tylko nie dziw sie, ze bedziesz co miesiac otrzymywac 400zl.
Jesli chcesz pracowac do 90, to pracuj, twoje zycie.

kama79_79
Glasgow
22 709
#315.01.2011, 03:13

50 lat?A to w wieku 50 lat mozna na emeryture przejsc?Panstwo wyplaci wowczas jakies pieniadze?Prawda jest taka, ze tutejsi odchodza na emerytury w wymaganym do tego wieku, bo ich na to stac.Ci, co cale zycie nic nie robili maja gowniane emerytury, ale uzupelniaja je zasilki, ktore pozwalaja zyc na godnym poziomie.
Nie od dzis wiadomo, ze Brytyjczyk nie pracuje, jesli nie musi.

kama79_79
Glasgow
22 709
#415.01.2011, 03:13

50 lat?A to w wieku 50 lat mozna na emeryture przejsc?Panstwo wyplaci wowczas jakies pieniadze?Prawda jest taka, ze tutejsi odchodza na emerytury w wymaganym do tego wieku, bo ich na to stac.Ci, co cale zycie nic nie robili maja gowniane emerytury, ale uzupelniaja je zasilki, ktore pozwalaja zyc na godnym poziomie.
Nie od dzis wiadomo, ze Brytyjczyk nie pracuje, jesli nie musi.

Irek
1 937
Irek 1 937
#515.01.2011, 08:22

Nie, nie wyplaci, ale weeges chcialby, zeby tak bylo. No i w sumie racja. Wiek emerytalny powinien byc nizszy, ale pracowac mozna by bylo do kiedy sie chce. Pozniej ewentualnie godzisz sie na taka wysokosc emerytury, jaka Ci przysluguje. Jak idziesz majac 50 lat, suma Twoich skladek jest nizsza, a okres do zakonczenia zycia przecietniaka daleki. Emeryturka wiec bylaby malenka. Np. £10 tygodniowo. Ale jak chcesz - prosze bardzo. W koncu obywatel powinien miec wolnosc. A tak jest ograniczany coraz to ciasniejszym prawem, bo rzady panstw trwonia pieniadze obecnych skladkowiczow. Potem zeby im dac musza przycisnac mocniej nastepnych i tak idzie z pokolenia na pokolenie. Niewola! I jeszcze powiedza, ze to dla dobra wszystkich.

Irek
1 937
Irek 1 937
#615.01.2011, 08:29

Wg mnie najlepiej by bylo, najsprawiedliwiej wlasciwie, zeby nie bylo zadnych skladek emerytalnych, ani lat przymusu, rzad nie powinien sie w ogole zajmowac emeryturami. Kazdy mialby taka, jaka by sobie sam uzbieral, nie karmiac setek tysiecy darmozjadow przez 50 lat zycia z takich instytucji jak np. ZUS. Tworzyc by mozna ewentualnie programy uczace ludzi jak pieniadze inwestowac, bo nie wszyscy wiedza jak sobie radzic z wlasnym portfelem. I emerytura bylaby na pewno wyzsza niz po oskubywaniu przez dziesieciolecia. Juz dzis znawcy tematu radza ludziom, zeby sami oszczedzali na emerytury, bo te beda za male, zeby godnie zyc. Ja tez radze. Umiesz liczyc - licz na siebie!

Irek
1 937
Irek 1 937
#715.01.2011, 08:36

Takie wnioski nasuwa czysta logika; gdyby placenie skladek i wymuszanie wieku emerytalnego bylo dobre dla ludzi, nie dla kogos innego, to nie byloby obowiazkowe! To, co robie ze swoimi zarobionymi pieniedzmi powinno byc moja wlasna sprawa. Jesli nie jest, bo ktos zmusza mnie do czynienia inaczej, to znaczy, ze chce osiagnac korzysci moim kosztem nie pozwalajac osiagnac tych samych korzysci mnie.

Profil nieaktywny
weeges
#815.01.2011, 09:54

Oszustwo - przestępstwo polegające na doprowadzeniu innej osoby do niekorzystnego rozporządzenia mieniem własnym lub cudzym za pomocą wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania jej błędu lub niezdolności do należytego pojmowania przedsiębranego działania, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Oszust...

Irek
1 937
Irek 1 937
#915.01.2011, 15:40

No i to jest dokladnie to.

syn.szefa
4 144
syn.szefa 4 144
#1016.01.2011, 01:13

juz sie nie moge doczekac 87 letniego kierowcy autobusu nocnego.

Stana
185
Stana 185
#1116.01.2011, 16:29

synie ! ile lat chcesz zyc ? FOR EVER YOUNG ??

Konrad.W
Moderator
5 138
Konrad.W 5 138
#1217.01.2011, 13:27

@Irek

zgadzam sie poniekad z toba, ale to niestety utopia:-( ile osob oparloby sie pokusie nowego auta, tv czy telefonu zamiast wpalty na konto na emeryture?? ile osob by wydalo zgromadzone srodki na wczasy lub na jakies wypadki losowe (choroba itp). skonczylo by sie tym, ze za kilkadziesiat lat mielibysmy miliony zebrakow i ludzi okradajacych innych bo byliby bez srodkow do zycia....dlatego panstwo musi wymusic skladki na emeryture, zeby nie sprawic nam swiata jak z mad max'a....

Irek
1 937
Irek 1 937
#1317.01.2011, 16:14

No mozliwe niestety. Ale zastanowmy sie; jak mowisz, w czasie wieku prdukcyjnego mam robote, wiecej zarabiam, wiec lepiej mi sie zyje. Nie chodze wiec, nie napadam innych podobnie zarabiajacych, bo przeciez sam mam. Jak juz osiagam wiek emerytalny okazuje sie , ze wszystko konsumowalem i nie mam emerytury. Czy wyobrazasz sobie gangi siedemdziesieciolatkow napadajacych na tych wciaz normalnie zarabiajacych w wieku produkcyjnym? Wg mnie ta utopia zmusilaby wiekszosc ludzi do myslenia. Zapewne znalazloby sie paru takich, co obudziliby sie z reka w nocniku, ale co najwyzej zaczeliby zebrac, a nie napadac na innych, ze wzgledu na swoj wiek i stan zdrowia. Kosztowaloby to spoleczenstwo ewentualnie kilku zebrakow wiecej, ale czy i dzis ich nie ma? Ci ludzie sami sobie zgotowaliby swoj los, za to przewazajacej wiekszosci zyloby sie lepiej.

Irek
1 937
Irek 1 937
#1417.01.2011, 16:19

Myslisz, ze jak nie odkladasz dzis, to za 30, 40 lat rzady wyplaca Ci emeryture godna Twoich zarobkow? Juz teraz ZUS pozycza miliony, zeby zaczac w ogole rok! w 2050r. ma pracowac dwie osoby na jednego emeryta, gdzie dzis pracuje 5. Wyobrazasz sobie jakie skladki beda musieli placic we dwoch, zeby jednemu staruszkowi zapewnic godne zycie? Dla mnie to jest dopiero utopia.

Irek
1 937
Irek 1 937
#1517.01.2011, 16:27

Spoleczenstwo sie starzeje niestety i nie da sie wiecznie tego ciagnac. Dlatego rzady robia tak, zebys pracowal na maksa i po osiagnieciu wieku emerytalnego jak najszybciej umieral, zeby mogli Ci jak najkrocej placic. Juz mi sie wydaje, ze ta srednia dlugosc zycia, to jakas bajka na potrzeby emerytalne. Bank Swiatowy podaje, ze to 75,5 roku. Cos mi sie wydaje, ze wiekszosc ludzi nie dozywa takiego wieku. I dlaczego podaje to Bank Swiatowy? Czy banki sa od statystyk? Oczywiscie dotyczy to wszystkich obywateli, bo jeszcze istnieje podzial na plcie, gdzie laski zyja dluzej. Dlatego powtarzam: umiesz liczyc - licz na siebie.

Konrad.W
Moderator
5 138
Konrad.W 5 138
#1617.01.2011, 19:12

@Irek

zgadzam sie, odkladam sobie na 3-ci filar bo wiem, ze podstawowa emerytura to tez skladka glodowa.

problem w tym, ze zawsze sie okazuje, ze ci rozsadni i liczacy na siebie i tak na koncu musza placic za tych niemyslacych i nierozsadnych:-(

Arthur_L
1 298 3
Arthur_L 1 298 3
#1718.01.2011, 06:46

Polska tonie. ZUS juz dzisiaj nie ma pieniedzy na wyplate obecnych swiadczen. Brakuje kilkadziesiat miliardow zlotych.
OFE to zwykle lajdackie oszustwo nie wieksze jednak niz sam ZUS; okazuje sie, ze przez kilkanascie lat istnienia nie wypracowaly zyskow - wiadomo: kryzys. Dobrze, ze w ogole przetrwaly, w koncu OFE pobieraja sowita 7% prowizje w sumie za nic. OFE posiada przymus trzymania czesci swoich funduszy w obligacjach rzadowych, ktore za pewien czas nie beda juz wiele warte - w zwiazku z zadluzeniem zagranicznym Polski i scenariuszem greckim. Jest duza szansa ze wszystko zwali sie na pysk a Konrad.W nie zobaczy nawet zlotowki z 1go, 2 czy 3-go filaru.

Konrad.W
Moderator
5 138
Konrad.W 5 138
#1818.01.2011, 13:28

@Arthur_L

ale co mnie ZUS i OFE obchodzi, temat byl o UK. ja nie odlozylem do zus ani ofe nawet 1zl wiec niczego od nich nie oczekuje....

poza tym, 3-filar to chyba nie ma nic wspolnego z ZUS i niekoniecznie z OFE

benkmen
3
#1919.01.2011, 00:05

ScotT David - pokaż mi bezrobola po podstawówie, który np ma wyższe kwalifikacje ode mnie i chciałby wykładać na uczelni. Znasz takiego?
J.Korczak pisał wyraźnie w "Król Maciuś I",co się stanie przy nagłej wymianie pokoleniowej.
Jeśli jest ma być gospodarka rynkowa, to właśnie pracodawca ma decydować, kto jest dla jego firmy najbardziej przydatny.
Chcesz czasów "nakazu pracy"? Obyś czasem nie stał się takich czasów ofiarą. Poważnie.

benkmen
3
#2019.01.2011, 00:05

ScotT David - pokaż mi bezrobola po podstawówie, który np ma wyższe kwalifikacje ode mnie i chciałby wykładać na uczelni. Znasz takiego?
J.Korczak pisał wyraźnie w "Król Maciuś I",co się stanie przy nagłej wymianie pokoleniowej.
Jeśli jest ma być gospodarka rynkowa, to właśnie pracodawca ma decydować, kto jest dla jego firmy najbardziej przydatny.
Chcesz czasów "nakazu pracy"? Obyś czasem nie stał się takich czasów ofiarą. Poważnie.

benkmen
3
#2119.01.2011, 00:05

ScotT David - pokaż mi bezrobola po podstawówie, który np ma wyższe kwalifikacje ode mnie i chciałby wykładać na uczelni. Znasz takiego?
J.Korczak pisał wyraźnie w "Król Maciuś I",co się stanie przy nagłej wymianie pokoleniowej.
Jeśli jest ma być gospodarka rynkowa, to właśnie pracodawca ma decydować, kto jest dla jego firmy najbardziej przydatny.
Chcesz czasów "nakazu pracy"? Obyś czasem nie stał się takich czasów ofiarą. Poważnie.

kama79_79
Glasgow
22 709
#2220.01.2011, 19:56

Dawidek bzdury opowiada.Nie widzial nigdy emeryta w pracy, dlatego, ze on pracuje, pracowal zawsze tam, gdzie emerytow sie nie zatrudnia.Widziales kiedys 60 latka w Burger Kingu, ktory blokuje etat mlodym?Bzdet w jego ustach to norma, przyzwyczaj sie.