Do góry

Cięcia benefitów nie zachęcają do szukania pracy

Na ogół uważa się, że zmniejszenie benefitów, stanowi indywidualną zachętę do szukania pracy. Nasze badania pokazują, że jest dokładnie na odwrót – czytamy w przygotowanym ze wsparciem rządu raporcie o polityce społecznej. Jego wyniki podważają założenia reformy zasiłków, która miała „zmusić” bezrobotnych do podjęcia pracy.

Badania prowadziła wspólnie Rada Miejska Oksfordu oraz sam Department of Welfare and Pensions. Lokalny projekt, w którym brało udział 230 osób dotkniętych zmianami, pokazał, że zabranie każdego funta z pieniędzy przyznawanych w ramach „housing benefit” długotrwale bezrobotnym o dwa procent zmniejsza szansę, że taki człowiek znajdzie zatrudnienie.

DWP mówi, że nie zgadza się z wynikami badań i nadal uważa, że obniżanie zasiłków stanowi zachętę do znalezienia pracy i ma inne badania, które to potwierdzają.

Autorzy raportu, przygotowanego we współpracy z DWP, wskazują, że ograniczenie środków wpycha ludzi w jeszcze głębszą biedę i długi, i wraz z wysokimi kosztami opieki nad dziećmi powoduje, że mają jeszcze mniej czasu, by rozejrzeć się za zatrudnieniem.

„Benefit cap” ma być w tym roku obniżony do poziomu 442 funtów tygodniowo na gospodarstwo domowe w Londynie i 384 poza Londynem. Zmiany mają dotknąć 120 tys. gospodarstw domowych, a rządowy raport, który wyciekł, wskazuje, że w biedę zostaną wtrącone tysiące dzieci.

Komentarze 43

Profil nieaktywny
raytoo
#113.06.2016, 10:43

chyba "Department for Work and Pensions" ?

TuneUp
70 455
TuneUp 70 455
#213.06.2016, 11:16

co za bzdury. wiec jesli przestaniemy dawac leniom pieniadze za nic, popadna oni w dlugi i nie beda szukac pracy? aha
moze trzeba obciac beny do poziomu w ktorym lenie zrozumieja ze aby zyc trzeba pracowac? oraz wydawac pieniadze rozsadnie, w relacji do zarobkow?

TuneUp
70 455
TuneUp 70 455
#313.06.2016, 11:18

jesli ktos nie umie zyc racjonalnie i samodzielnie, to moze trzeba go ubezwlasnowolnic i wysylac kogos by robil im zakupy i opiekowal sie nim jak niepelnosprawnym umyslowo?

Profil nieaktywny
beato
#413.06.2016, 12:33

nie rabotajesz - nie kuszajesz i wszystko jasne

TuneUp
70 455
TuneUp 70 455
#513.06.2016, 12:43

stara, dobra, moskiewska szkola, tak chetnie przyjeta przez pisowcow

Infidel
14 166
Infidel 14 166
#613.06.2016, 13:10

^ a co ma partia polityczna do czegos co jest zdrowym rozsadkiem? Nie pracujesz masz wielkie go... I tak powinno byc.

TuneUp
70 455
TuneUp 70 455
#713.06.2016, 13:29

masz racje, pis nie ma nic wspolnego ze zdrowym rozsadkiem, szczegolnie rozdajac nieswoje pieniadze na 500+, zwiekszajac dziure budzetowa i obciazajac podatnikow kolejnym, ukrytym podatkiem by pokryc koszty rozdawnictwa

Profil nieaktywny
beato
#813.06.2016, 14:26

500+ już dawno powinien być wprowadzony, bo oddaje ludziom godność aby kobiety nie musieły rodzić w toalecie jak przypadek, o którym ostatnio pisano.

http://finanse.wp.pl/kat,1033691,ti...

TuneUp
70 455
TuneUp 70 455
#913.06.2016, 14:59

Wystarczy obnizyc podatki i zwiekszyc kwote wolna od podatku i ludzie sami beda w stanie o siebie zadbac. Ale o tym pis sie nie zajaknie, choc wieszali psy na poprzednikach za to samo

Profil nieaktywny
beato
#1013.06.2016, 15:08

Nieprawda. Rząd pracuje nad ustawą podwyższajacą kwotę wolną od podatku i być moze już w przyszłym roku kwota wolna będzie wyższa. Obniżenie podatku dochodowego nic nie da bezrobotnym, bo i tak nie płacą.

TuneUp
70 455
TuneUp 70 455
#1113.06.2016, 15:36

obiecanki cacanki, a mohery sie ciesza
wszystko co naprawde wazne dla kraju zostaje odlozone w czasie na czas nieokreslony, to co wazne dla jarka i jego marionetek (dojenie kraju i wladzam wiecej wladzy!) przebiega blyskawiczne, czesto pod oslona nocy.

Profil nieaktywny
beato
#1213.06.2016, 15:40

Bzdura. Nic nie da twoje zaklinanie rzeczywistosci. To pierwszy rząd, który stara sie realizować swoje obietnice wyborcze. Zrobić wylicznkę co juz dokonano i nad czym pracuja?

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#1313.06.2016, 16:21

Kto chce to znajdzie prace!, mam nadzieje ze zrobia porzadek z leniami i pasozytami?, dziekuje, ;-)

robstel
176
robstel 176
#1413.06.2016, 22:07

Jak ktoś może mówić,że rząd rozdaje nie swoje pieniądze na program 500+? Rząd nigdy nie miał,nie ma i nie będzie mieć "swoich" pieniędzy !!! Te pieniądze są w budżecie,który tworzą również podatki pośrednie np.VAT,który każdy konsument płaci w cenie towaru lub usługi.
Poza tym polski zaścianek - w kraju i zagranicą-jest nadal w szoku po wprowadzeniu programu 500+.Polska mentalność dopuszcza myśli,że państwo może coś dać a nie tylko zabierać !!!
Nie dziwi mnie ta postawa w kraju ale zagranicą dziwi mnie bardzo.
Przecież ww UK rząd "rozdaje" miliardy funtów rocznie w postaci różnych benefitów-więc skąd zdziwienie u Tomka _L ?????????

Stirlitz
Edinburgh
1 924
#1514.06.2016, 11:57

9 tomek L
Jesteś hipokrytą, ale udowodniłeś juz to wiele razy więc mnie to specjalnie nie dziwi.
Krytykujesz PIS, ale slowem sie nie zająkniesz, ze to TUSK PODNIÓSŁ PODATKI, chociaż dawał słowo honoru, że ich nie podniesie, a nawet w swoim expose zapowiadał ich obniżenie.

Get your own valid XHTML YouTube embed code

3 lata później podnosi podatki http://biznes.newsweek.pl/bedzie-po...

Reprezentujesz poziom typowego lewaka, szczekasz na PIS, oskarżasz ich o wszelkie zło, ale o PO ani słówka.
Daj PISowi jeszcze 7 lat, wtedy porównamy ich dokonania z PO.

Stirlitz
Edinburgh
1 924
#1614.06.2016, 12:06

14
założe sie ze gdy PIS obnizy podatki, to tomek bedzie krytykował ich ze zmiejsza sie wpływy i powstanie dziura budzetowa, a bedzie wychwalał Tuska za ich podniesienie :D
Tutaj nie chodzi o prawde, a o to, aby krytykowac za wszelką cenę.

TuneUp
70 455
TuneUp 70 455
#1714.06.2016, 12:09

bzdura. i nie obnizy podatkow, a wpedzi Polske w stan deficytu powyzej tego uzgodnionego z UE a to automatycznie nalozy na nas sankcje.
btw, dzieki za nielajki, lubie jak mohery doceniaja to co pisze :)

TuneUp
70 455
TuneUp 70 455
#1814.06.2016, 12:12

aha i co mnie obchodzi Tusk? zaledwie 19% wyborcow poparlo jarka i jego marionetki, co oznacza ze 81% Polakow nie poparlo partii pokurcza. niewielki odsetek z nich popiera(l) PO.
swiat nie jest czarno-bialy, nawet jesli glosi to propaganda pisu i KK. serio serio

Stirlitz
Edinburgh
1 924
#1914.06.2016, 12:17

18
o jakich 19% mówisz skoro to PIS wygrał z PO?
niech zgadne ankieta z Wyborczej? :D

TuneUp
70 455
TuneUp 70 455
#2014.06.2016, 12:26

i znow robisz z siebie glupca. 19% uprawnionych do glosowania glosowalo na piss. to ze ok polowa nie glosowala wcale oraz to ze obecna ordynacja wyborcza promuje tzw partie otrzymujace wieksza ilosc glosow zrobilo reszte. dasz rade to przyswoic? sprobuj, myslenie samodzielne nie jest wbrew pozorom takie trudne :)

Stirlitz
Edinburgh
1 924
#2114.06.2016, 12:41

Szukasz głupca? spójrz w lustro :)
Twoja logika szwankuje po całości, to, że 19% uprawnionych do glosowania glosowalo na pis, nie znaczy , ze nie było w społeczeństwie więcej ludzi, którzy popierali PIS. Byli, ale z różnych przyczyn nie mogli zagłosować lub olali wybory. Miliony Polaków sa za granicą i większość z nich nie poszła do wyborów. Równiez w Polsce, byli ludzie którzy nie głosowali z różnych przyczyn ( pobyt w szpitalu, praca w niedzielę, opieka nad dzieckiem etc).

Twoje tłumaczenie, ze tylko 19% społeczeństwa popiera PIS jest kompletnie bzdurne, ale nie oczekuję, że to zrozumiesz.

Stirlitz
Edinburgh
1 924
#2214.06.2016, 12:46

A z tych którzy głosowali, 37,6% wybrało PIS co ze statystycznego punktu widzenia jest bardziej miarodajne i wiarygodne niz twoje 19% :) poczytaj troche o statystyce, grupie reprezentatywnej, etc

TuneUp
70 455
TuneUp 70 455
#2314.06.2016, 12:54

akurat pis ma wyjatkowo betonowy elektorat karnie idacy glosowac po kosciele, wszyscy to wiedza... w wyjatkiem pewnego mohera o idiotycznym nicku :)
nie nerwujsia kazimierz, to tylko polityka na ktora i tak nie mamy wplywu

TuneUp
70 455
TuneUp 70 455
#2414.06.2016, 13:00

widzisz, trick jarka polega wlasnie na tym, by w kazdej sytuacji gdy lamia prawo by osiagnac to co chca, zaslaniac sie tzw suwerenem. glupio to wyglada gdy uswiadomisz sobie ze nawet nie 1/5 obywateli dala mu mandat do rzadzenia. pomijajac fakt ze nikt nie dal im prawa do lamania konstytucji, bo tego dac po prostu nie mozna

romek_sz
610
romek_sz 610
#2514.06.2016, 13:06

@2

Tylko powiedz jak ten człowiek ma szukać pracy, jeżeli go nie stać na bilet aby dojechać na interview?

Stirlitz
Edinburgh
1 924
#2614.06.2016, 13:19

24
"glupio to wyglada gdy uswiadomisz sobie ze nawet nie 1/5 obywateli dala mu mandat do rzadzenia"- to sie nazywa demokracja.
Czy wyglądało to głupio, gdy Tusk zdobył w ten sam sposób mandat? Czy tylko głupie jest gdy wygrywa prawica?

TuneUp
70 455
TuneUp 70 455
#2714.06.2016, 13:27

co ty masz z tym Tuskiem? nerwica natrectw?
pis to lewica, to narodowi socjalisci, wygryzli nawet SLD, nie rob sobie jaj :)
maja w swoich szeregach spora grupe mend z PRL, nawet sie z tym nie kryja.

Profil nieaktywny
beato
#2814.06.2016, 17:09

@20
Nie liczą sie ci co nie glosowali, bo oni sami sie wykluczyli. Im wszystko jedno kto rządzi.
Najnowszy sondaż TNS Polska: PiS -​ 40 proc., PO -​ 17. proc., Nowoczesna i Kukiz'15 -​ po 9 proc.
http://wiadomosci.wp.pl/kat,1329,ti...

Profil nieaktywny
beato
#2914.06.2016, 17:16

@27

PIS to narodowi socjaliści? A jakiego narodu, bo przecież Kaczyńscy to Żydzi:)

Nie rób jaj. PIS to partia centrum - centrolewicowa w sprawach gospodarczych i centroprawicowa w sprawach obyczajowych, ideologicznych itp.

TuneUp
70 455
TuneUp 70 455
#3014.06.2016, 17:19

tak naprawde to pis to partia bezideowa, wpisujaca na sztandary to co im sie akurat oplaca i czym moze zdobyc poparcie. cyniczni manipulatorzy i tyle

TuneUp
70 455
TuneUp 70 455
#3114.06.2016, 17:23

pis prawdopowobnie przejmie wladze na dluzszy czas, przynajmniej do momentu gdy Polacy odczuja fizycznie, po kieszeni, fakt ze rzadzacy nie maja pojecia co robia i ekonomia i gospodarka lezy i kwiczy. zajmie to troche czasu, bo sila rozpedu bedzie ok jeszcze przez pare lat, potem dopiero sie zacznie. jedyna nadzieja w tym ze jarek zrezygnuje albo sie przekreci. oni po prostu nie maja z kim przegrac, tak jak PO kilka lat temu. beda wygrywac glosami betonowego moheratu wspartego biedota, marginesem oraz oglupiona mlodzieza.

TuneUp
70 455
TuneUp 70 455
#3315.06.2016, 13:44
Stirlitz
Edinburgh
1 924
#3415.06.2016, 15:31

30
Możesz to uzasadnić konkretnymi przykładami?
p.s to samo napisałem o PO kilka tygodni temu, czyżbyś czerpał ode mnie inspirację? :)

TuneUp
70 455
TuneUp 70 455
#3515.06.2016, 16:02

ameryki nie odkryles, wszystkie partie w wiekszym czy mniejszym stopniu sa bezideowe a cala ta walka na haselka na sztandarach to sciema ktora ciemny lud i tak kupi jak powiedzial Kurski.
bo to zauwazyc wystarczy obserwowac to co mowi np jarek na przestrzeni lat i ma sie ich do oporu.

Stirlitz
Edinburgh
1 924
#3615.06.2016, 21:11

35
http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,ti...
chociazby dlatego PIS bedzie miało mój głos w nastepnych wyborach. Jarek nie jest idealny, nikt taki nie jest, ale za to ze walcza z komuchami i ich pozostałością bede ich wspierał.

Stirlitz
Edinburgh
1 924
#3715.06.2016, 21:13

czekam w zwiazku z tym na wzmorzone protesty KODu, za co biedne rosyjskie sługusy beda teraz kupowac futra?

Sokole
10 206
Sokole 10 206
#3816.06.2016, 08:19

#36 Mam kolezanke ktora przez miesiac byla ksiegowa w SB potem przeszla na podobne stanowisko w Milicji.
Trzeba jej obciac emeryture. Wspierala system bardziej niz Albin Siwak.

Troszke jak w starozytnym Rzymie. Kto nastepny na pozarcie dla "lwow"?

Dobrze dla PIS-u ze Trybunal Konstytucyjny juz nie istnieje, nie przepuscil by dzialajacego wstecz bubla.

Stirlitz
Edinburgh
1 924
#3916.06.2016, 11:25

38
czy obcieli jej juz tą emeryturę? Nie?
Więc może jej akurat wcale nie obetną, poczekajmy na rezultaty.

Kiedy jest czystka systemu, zawsze będzie ktoś, kto moze zostać niesłusznie potraktowany, w tłumie winnych których trzeba osądzić i ukarać. Ludzie którzy łamali ręce innym, wyrywali paznokcie, torturowali i mordowali Polaków, za to że chcieli życ w niepodległym państwie, mają dostawać 6 000pln co miesiąć i zyć jak pączek w maśle, za nasze pieniądze? No Way!

TuneUp
70 455
TuneUp 70 455
#4016.06.2016, 11:46

to to jeszcze nie jest zalatwione? przeciez pis juz kiedys rzadzil. i znow rzadzi, juz od ponad pol roku. mase ustaw juz przepchneli, nawet po nocy ciezko pracowali a tego nie? NAczelnik to przegapil? nie moze byc!
buhahahaha...

Sokole
10 206
Sokole 10 206
#4116.06.2016, 11:54

Od tego sa sady. Jesli sa dowody na wyrywanie paznokci powinni byc pozbawieni emerytury 100% i siedziec w wiezieniu. Dziwne ze dajesz sie lapac na tanie sztuczki. Polowanie na czarownice i odpowiedzialnosc zbiorowe jeszcze nigdy nie przyniosly nic dobrego w szerszym kontekscie spolecznym.

Wg. projektu jakakolwiek sluzba w SB pozbawia emerytury. Jak w moim przykladzie oraz np. Gromoslawa Czempinskiego i wielu innych po pozytywnej weryfikacji budujacych polskie sluzby. Czesto ci ludzie nadal sluza w roznych formacjach.

TuneUp
70 455
TuneUp 70 455
#4216.06.2016, 12:00

sady? tak, ale one dzialaja w demokratycznym panstwie w ktorym istnieje trojpodzial wladzy. w pisolandzie wszystko ma byc sterowane reka Naczelnika, ukrytego za plecami slupow, klakierow i karierowiczow.

Stirlitz
Edinburgh
1 924
#4316.06.2016, 14:50

40
"Nie od razu Kraków zbudowano", trzeba po prostu czasu, zeby ogarnąć tą stajnię Augiasza.

41
Większość spraw sie przedawniła, więc jak chcesz ich teraz karać?

"Polowanie na czarownice" - związek frazeologiczny , który oznacza nagonkę na grupę niewinnych ludzi i oskarżanie ich o czyny których sie nie dopuścili.
SBecy niewinni, serio?

Grube emerytury SBeckie zostały ustanowione, przez stary system, który swoich pupilów nagradzał za służbę komunistycznemu reżimowi.
Czasy komuny juz mineły, wiec emerytury trzeba obniżyć do normalnych standardów w naszym kraju. Nie nazwałbym nawet tego karą, a sprostowaniem pomyłki minionych lat. Nikt Twojej znajomej nie wciskał na siłe do SB, poszła bo chciała. Teraz dostanie 2 000pln i głodem nie bedzie przymierać jak połowa polskich emerytów, będzie ją stąć na szyneczkę z delikatesów, a to co do tej pory zgarnęła to komunistyczny bonus, z którym trzeba sie pożegnać.

Gromosław Czempiński bedzie dostawał emeryturę z wojska, więc nie ma sie czego obawiać.