Do góry

Dzis prawie 100.000 Szkotow wzielo udzial w demonstracji na rzecz niepodleglosci

Zaloguj się by dodać komentarz
szalony_mustang
3 704
11.01.2020, 18:52

Dziś, o godzinie 11:30 spod Kelvingrove Park w Glasgow ruszył marsz All Under One Banner (AUOB). To pierwsza z wielu zaplanowanych na ten rok demonstracji tego typu.

W marsza zwolenników oderwania się Szkocji od Zjednoczonego Królestwa miało wziąć udział, według rady miasta Glasgow, około 100 tysięcy uczestników. To dopiero pierwsza z serii protestów zaplanowanych na nadchodzący rok.

Sokole
5 523
Sokole 5 523
#9114.01.2020, 22:31

Szkocja PKB na glowe £30k, Bulgaria 8. Najwiekszy problem to fakt, ze wiekszosc eksportu idzie do reszty UK, potem Stany a dopiero UE.

szalony_mustang
3 704
#9214.01.2020, 22:41

Sokole, podalem normalna procedure przyjecia do EU, Szkocja ma tak prawo jak i inne elementy niezbedne do zakonczenia procesu akcesyjnego juz dawno zgodne z europejskimi wytycznymi.

Sokole
5 523
Sokole 5 523
#9314.01.2020, 22:51

Nie krytykuje tego co podales, tylko ludzi ktorzy twierza ze sa przeszkody do przyjecia Szkocji do UE.

W razie potrzeby, cala procedura moze byc prosta, bez porownania do krajow ktore musza dostosowac swoje prawo i standardy w bodajze 13-tu obszarach.

Delirium
16 505
Delirium 16 505
#9415.01.2020, 12:04

Sokole 4 921

#90Wczoraj - 22:26

"#86 przyjeli Bulgarie, rozwazaja Macedonie a nie przyjmia Szkocji?"

Bułgaria przed akcesją (2007) wykazywała nadwyżkę budżetową 1,7-3,5%, a PKB rósł w tempie 5,5-5,7% rocznie.

kupieziemie
344
#9515.01.2020, 15:10

Szkotow nikt nie przyjmie bo tu bida i tylko trzeba pompowac kase z Londynu. Jak sie Borys upora z breksitem to zrobi z tym porzadek nareszcie - ten szkocki parlament sie zamknie i skoncza sie jeki.

xlady
2 630
xlady 2 630
#9618.01.2020, 04:46

#95

Uzasadnij to???

W Szkocji leki sa za darmo , tak samo jak i szkolnictwo, o czym w Anglii mogą pomażyc. Bezdomnych w Szkocji nie widziałam za to w Angli nie brakowało, jak byłam przejazdem. Btw, jak tak Zle myślisz o Szkocji, to czemu tu jestes ??

omegan
7 156
omegan 7 156
#9718.01.2020, 05:22

Nic nie ma za darmo. Placimy za to w podatkach. Tak samo jak i za noclegownie dla bezdomnych.

xlady
2 630
xlady 2 630
#9818.01.2020, 06:08

Mówię o wygodzie życia. Podatki płaci każdy, w Szkocji nie są mordercze, nie odczówam ich.

Delirium
16 505
Delirium 16 505
#9918.01.2020, 08:39

Yyy... W Szkocji nie ma noclegowni dla bezdomnych bodajże od około 11-12 lat?

Zbychu_zPlebani
5 183
#10018.01.2020, 09:35

nie wiem czy sa noclegownie w Szkocji, ale wiem ze za £2.3m wybudowano The Homeless Assessment Centre w West Lothian. Bezdomni maja pokoje lub mieszkania tymczasowe.

Delirium
16 505
Delirium 16 505
#10118.01.2020, 09:59

Tak, wiem, ale to nie działa jak noclegownia.

Profil nieaktywny
zbytnik
#10218.01.2020, 10:05

W Glasgow jest w Hamish Allan centre, dokladnie tam nie, ale tam przychodzisz I czekasz az Ci znajda miejsce, jesli nie idziesz kimac na fotelu na Paisley Rd West...

Profil nieaktywny
zbytnik
#10318.01.2020, 10:10

Masz TV w sali glownej I jedzenie, w fotelu kiepsko sie spi, ale lepsze to niz na kartonie, na ulicy...

Profil nieaktywny
Siema
#10418.01.2020, 10:12

w fotelu kiepsko sie spi, ale lepsze to niz na kartonie, na ulicy...

Skąd wiesz, spałeś już kartonie pewnie! :)

Profil nieaktywny
zbytnik
#10518.01.2020, 10:15

Ja spalem na grobowcu nawet...lastriko jest zimne jak uj...

Sokole
5 523
Sokole 5 523
#10618.01.2020, 10:34

Devo Max mogloby byc testem czy Szkocja sobie poradzi sama.

Pare lat temu ten pomysl mial wieksze poparcie niz niepodleglosc. Nie wiem jak jest dzis.

xlady
2 630
xlady 2 630
#10721.01.2020, 16:31

Kiedys ogladałam program o angielskim counsilu. Czekaja tam latami na lokum. Dostaja nory, gorsze ja tu i sie cieszą.Mnie oburza tylko, ze kupojemy domu w dobrych dzielnicach i stawiają nam za plotem ten syf. Nie po to się szuka domu z dala o tego, by miec go blisko. W Pl jednak to chyba lepiej działa, chociaz rozeznania nie mam.

szalony_mustang
3 704
#10821.01.2020, 17:58

Na wiekszosci nowowybudowanych osiedli w Szkocji council ma minimum dziesiecioprozentowe udzialy. Oznacza to ni mniej ni wiecej to ze ktos kto haruje jak wol by kupic sobie upragniony dom i splacac go pozniej przez dlugie lata bedzie mial sasiada ktory nigdy w zyciu praca sie nie shanbil a mimo to mieszka na takim samym a czasem lepszym poziomie niz zapierdzielajacy na dwa etaty sasiad.

kupieziemie
344
#10921.01.2020, 19:44

I szkol nie buduja ani przychodni zdrowia. Nastawiaja domkow a potem czlowiek procenty zycia w korkach traci bezpowrotnie. W Anglii to przynajmniej porzadek jest jakis i nawet buduja szybka kolej a jak sie kupuje dom to na leaseholda i nikt nie jeczy i nie podskakuje. Dobrze ze ten breksit juz za chwile to wszystko Boris naprawi, usprawni. On juz wie ze trzeba ta Szkocja troche zatelepac i sie tym wkrotce zajmie a jak zamkna ten szkocki sejm to w ogole nikt nie bedzie pamietam o neverendach wcale, ot co!

szalony_mustang
3 704
#11021.01.2020, 19:47

te kupSeziemie, w anglii, jak ci Szkocja smierdzi

Sokole
5 523
Sokole 5 523
#11121.01.2020, 21:59

zanim wybuduja ta szybka kolej, to nie bedzie na nia zapotrzebowania.

Wszyscy bedziemy latac UFO, albo sie teleportowac.

Ma kosztowac £106 miliardow i dopiero mysla od ktorej strony to ugryzc.

szalony_mustang
3 704
#11221.01.2020, 22:01

A nie wiesz czasem czy ta kolej ruszy jeszcze przed czy juz po wybudowaniu mostu pomiedzy Szkocja a Irlandia Pln? :)

Sokole
5 523
Sokole 5 523
#11321.01.2020, 22:04

Tunel do Gibraltaru by sie przydal. Sa tak zdesperowani ze chca sie przylaczyc do Schengen:

https://www.independent.co.uk/news/uk/politics/gibraltar-schengen-border...

Ktos musi im wytlumaczyc ze Tatus z Mamusia sie rozwodza i nie moga mieszkac z obojgiem. Musza wybrac kogo kochaja bardziej.

szalony_mustang
3 704
#11421.01.2020, 22:07

Maja problem, bo choc kochaja najbardziej Mamusie, to Tatus nie pozwoli sobie na utrate strategicznego terenu. Szykuje sie dluga batalia rozwodowa, ide po popcorn :)

Delirium
16 505
Delirium 16 505
#11521.01.2020, 22:14

Tia, porządek... budują szybką kolej... A tymczasem lokalne pociągi są odwoływane "z powodu braku członka obsługi", ostatnio dwa razy utknąłem przez to w Leeds, podróżując z Yorku do Sheffield. :)

A lokalne angielskie pociągi to na ogół jakieś zdezelowane wagony metra, w których upycha się w jednym rzędzie pięć miejsc (3+2), standardem przypominające polskie składy z lat pięćdziesiątych... budujO szybkO kolej... tia, na pewno... ;)

Delirium
16 505
Delirium 16 505
#11621.01.2020, 22:24

W tej chwili tę angielską kolej standardem taboru biją na głowę nasze polskie, lokalne Koleje Mazowieckie czy Dolnośląskie, czy nawet byle lokalny, szkocki skład na trasie Glasgow-Largs lub inny wygwizdów. :)

szalony_mustang
3 704
#11721.01.2020, 22:25

Budujo, budujo, a jakie plany majo!!! Most pomiedzy Szkocja a Irlandia chca zbudowac tylko utkneli na problemie bezpiecznego dostarczenia i posadowienia filarow tegoz. Problem w roznicy cisnien pomiedzy Szkocja i Irlandia, na granicy izobar wystepuja bardzo silne wiatry i nie wiedza jak bezpiecznie ustawiac filary przy takich silnych wiatrach... tylko nikt z tych inSZynierow nie pomyslal ze te wiatry moga uniemozliwic pozniej jakikolwiek ruch na tym moscie. Ot angole

Sokole
5 523
Sokole 5 523
#11821.01.2020, 23:30

#117 eksperci zgodnie twierdza ze to idiotyzm ze wzgledu na wiatry i glebokosc, ale mogl Neron Rzym spalic, moze Borys mosty stawiac.

harrier
9 479
harrier 9 479
#11921.01.2020, 23:44

107, 108

Gosciu ze Scone Palace to se kazal cala wioske przesunac, bo mu wiesniacy psuli krajobraz.

Katalog firm