Do góry

Grzyby sezon 2020

Temat zamknięty
Kataryna
4 648
Kataryna 4 648
07.09.2020, 11:55

No to juz chyba ta pora na edycje 2020. Chyba ze ktos juz zalozyj a ja niedowidziala :)

Wlasnie ide zrobic jajaecznice na prawdziwku znalezionym wczoraj.

Ogolnie grzybow zbytnio nie widac, moze za wczesnie?

Antek_z_Zadupia
7 043
#3107.09.2020, 23:25

Wszystkie grzyby są jadalne, z tym, że niektóre jednokrotnie :D

lipien
2
lipien 2
#3208.09.2020, 13:54

grzyby juz sa okolice Aberdeen sporo borowika i podgrzybek zaczyna wychodzic

knapior
3 363
knapior 3 363
#3308.09.2020, 16:59

Ad 8.

Antek - ten grzyb to pewnie borowik korzeniasty. Dużo ich tutaj. Jak masz zdjecie to wrzuć - zobaczy sie czy to on.

Antek_z_Zadupia
7 043
#3508.09.2020, 19:24

33

Knapior

Po przewertowaniu netu i zdjęć wydaje mi śię, że te grzyby sa do złudzenia podobne do tego borowika ceglastoporego odmiany zonkilowej ,który jest na zdjęciach w linku poniżej.

Może wybiorę się w najbliższym czasie i może jeszcze będą rosły.

Te grzyby zajmują dokładnie to samo stanowisko i rosna w odległości kilku metrów od miejsa gdzie rosły zwyczajne borowiki sosnowe, z tym, że te zółte rosły pod krzakiem janowca.

https://nagrzyby.pl/atlas/4847#gallery-7

kijevna
18 782
kijevna 18 782
#3609.09.2020, 14:41

Spieszmy sie zbierac grzyby, tak szybko wpierdalają je slimaki...

W moim ulubionym lasku nie tak dobrze jak dwa lata temu, ale zdecydowanie pól torby prawdziwków wpadło... Sporo zjedzonych przez ślimaki, ale tak dziwnie - noga zżarta, kapelusz nie. Grzyby są w miejscach, w których wczesniej ich nie widywałam. Poza prawdziwkami maslaki, podgrzybki i piękne koźlaki. Pierwsze słoiczki tego sezonu będa, mam nadzieję nie ostatnie:)

kijevna
18 782
kijevna 18 782
#3709.09.2020, 15:08

Pytanie - grzyb wielkość, zgrabnośc i wszystko jak koźlarz, ale sinoniebieski kapelusz - co to może być?

Profil nieaktywny
mam.to.gdzies
#3809.09.2020, 15:19

@kijevna

a nie brzydzisz sie zbierac grzyby ?

przeciez to rodzaj meski a dodatkowo musisz sie schylac zeby je podniesc?

schylac sie przed rodzajem meskim przeciez koliduje z twoja religia....

:)

a w temacie odwiedzalem kiedys fajny lasek w okolicach stirling "daleko od szosy" zawsze byly dwie siatki w pol godziny, trzeba chyba sie przejechac bo narobiliscie smaka....

Antek_z_Zadupia
7 043
#3909.09.2020, 18:41

36

Fotke masz?

kijevna
18 782
kijevna 18 782
#4009.09.2020, 19:38

Niejedną, ale nie mam czasu się bawić w stawianie.

Co do tych grzybków niebieskich, to ja obstawiam podgrzybki (te zbierałam i jadłam):

Dzisiaj mam pełno podobnych tylko z żółtym kapelutkiem, ale tez nieco popękanym (nadal szukam co to).

A fotki tego sinego nie mam, zabrałam grzyba do domu, ale nie przezył natłoku z góry;)

Antek_z_Zadupia
7 043
#4209.09.2020, 19:59

kijevna

#40Dziś - 19:38

Niejedną,

..........

To dawaj!

(może być z profilu) :D

Canadol
4
#4309.09.2020, 20:44

Grzybkow jjest masa, trzeba szukac, a jak ktos ma czas to w pertshaire czy Aberdeenshire jest sporo

Profil nieaktywny
alibabka
#4410.09.2020, 08:37

Blaszkowate zbieracie ?

Kataryna
4 648
Kataryna 4 648
#4510.09.2020, 09:00

Rydze i kurki tylko

kijevna
18 782
kijevna 18 782
#4610.09.2020, 10:48

Kurki i prince.

Antek_z_Zadupia
7 043
#4710.09.2020, 11:32

a co to za grzyby "prince"?

Delirium
23 539
Delirium 23 539
#4810.09.2020, 11:35

Stare.

Antek_z_Zadupia
7 043
#4910.09.2020, 11:42

Łomójbobrze!

Rzeczywiście stary i łykowaty, ale za to dobrze namoczony w przednich trunkach. Takiego to ani zasuszyć, ani wykruszyć :)

kijevna
18 782
kijevna 18 782
#5010.09.2020, 12:40

Tak, takie się zostawia w lesie, co w weekend mi się zdarzyło - nie doglądałam lasku przez tydzien i zdązyły sfilipieć;(

Księciunio to po prostu wielka pieczarka - nigdy nie spotkałam w Polsce, tutaj zbieram od tego sezonu: https://www.wildfooduk.com/mushroom-guide/prince/

Przyrządzam jak kanie, chociaz można też inaczej. Maja charaktersytyczny lekko migdałowy zapach i na żywca i po przyrzadzeniu.

Kataryna
4 648
Kataryna 4 648
#5110.09.2020, 14:12

Hmmm, ciekawe :)

Ja poszlam sie przejsc w lunch i wlasnie wsuwam spagetti z sosem kurkowym :)

Kataryna
4 648
Kataryna 4 648
#5210.09.2020, 14:14

Kurcze, ale tego ksieciuna w zyciu bym nie pomyslala zeby zjesc...No prosze, czlowiek uczy sie cale zycie

kijevna
18 782
kijevna 18 782
#5310.09.2020, 14:50

Tip od miejscowego grzybiarza.

Kataryna
4 648
Kataryna 4 648
#5410.09.2020, 15:02

Ja niestety nie znam miescowych gzrybiarzy. Wszyscy miejscowi patrza sie na mnie jak na UFO jak mowie o zbieraniu grzybow :)

kijevna
18 782
kijevna 18 782
#5510.09.2020, 17:52

A cos zebrałaś w Borders?

Kataryna
4 648
Kataryna 4 648
#5610.09.2020, 19:26

Ja? Nic, tam gdzie jechalam nie widzialam zadnych ciekawych laskow :(

Profil nieaktywny
Badoit
#5710.09.2020, 21:25

najlepse susone :D

Munchybox
1 236
Munchybox 1 236
#5810.09.2020, 21:28

Znalazlam dzisiaj takie grzyby!

Zdjecie w avatarze.

Delirium
23 539
Delirium 23 539
#5910.09.2020, 21:34

Kolor czerwony poprawia apetyt i kreuje dobry nastrój.

omegan
10 712
omegan 10 712
#6010.09.2020, 21:58

po takich czerwonych grzybkach plecie sie jak neofeministki i ma sie rownie realne wizje swiata;]

Katalog firm