Do góry

Jesli nie demokracja to co?

Zaloguj się by dodać komentarz
szalony_mustang
1 451
19.10.2019, 16:50

Od dluzszego czasu zastanawiam sie nad alternatywa demokracji, systemem lepszym i bardziej nadazajacym za zmianami socjologicznymi niz obecny. Ktos cos?

Dr.Orlando
4 031
Dr.Orlando 4 031
#119.10.2019, 17:01

Monarchia absolutna

Delirium
9 781
Delirium 9 781
#219.10.2019, 17:17

"Ktos cos?"

Ty- bo ty się nad tym zastanawiasz.

Podziel się swoimi przemyśleniami.

omegan
5 136
omegan 5 136
#319.10.2019, 17:18

demokracja bezposrednia, premiujaca osoby ktore sa inteligentne i znajace sie na rzeczy, oparta o internet i szczatkowy parlament ktorego zadaniem byloby ubieranie w slowa tego co ludzie wybiora

Delirium
9 781
Delirium 9 781
#419.10.2019, 17:19

...możesz też, standardowo, od razu przejść do wklejania ruskiej propagandy i filmików przygłupów. :P

Dr.Orlando
4 031
Dr.Orlando 4 031
#519.10.2019, 17:55

Przerabialiśmy już chyba wszystko i wszystko ladnie spieprzylismy, nie ma złotego środka, można sobie snuć utopie, ale natury ludzkiej nie zmienisz, może tylko co najwyżej jeszcze bardziej sparszywieć

szalony_mustang
1 451
#619.10.2019, 18:00

Nie jestem socjologiem i do piet nie dorastam autorytetom w tej dziedzinie, zastanawiam sie nie tyle nad nowym systemem co nad zalozeniami do jego stworzenia. Na czym moglby sie opierac? jakie czynniki bylyby niezbedne do jego prawidlowego dzialania itp.

Demokracja jest systemem ktory dzialal swietnie jeszcze kilka pokolen temu, gdy stosunek ludzi uzywajacych rozumu do ameb byl w miare zrownowazony. Niestety dzis ten stosunek jest mocno zachwiany, wg wielu wynikow badan ludzi naprawde inteligentnych jest okolo (15-17% populacji, wliczajac geniuszy to okolo 21% ), reszta to ameby, ameby z prawem do glosowania. Wyniki wyborow sa zatem takie jakie sa. Stad wlasnie pytanie, czym zastapic demokracje?

Dr.Orlando
4 031
Dr.Orlando 4 031
#719.10.2019, 18:04

A ty do ameb czy tych entelygentnych?

zbytnik
18 923
zbytnik 18 923
#819.10.2019, 18:34

wydaje sie niesprawiedliwym system, ze glos profesora uniwersytetu wazy tyle samo co pijaczka spod budki z piwem, ale nie wymyslono niczego lepszego...w starozytnym Rzymie glos mieli ludzie nobliwi a I ten system upadl...

szalony_mustang
1 451
#919.10.2019, 19:54

Tu nawet nie o sprawiedliwosc chodzi a o wartosc glosu, dlaczego glos pijaczka jest wart tyle samo co profesora.

harrier
8 559
harrier 8 559
#1019.10.2019, 20:19

ktorego profesora? durnego tez?

kijevna
17 129
kijevna 17 129
#1119.10.2019, 20:30

pijaczek pod budka z piwem tez moze byc profesorem;)

kijevna
17 129
kijevna 17 129
#1219.10.2019, 20:34

A demokracja nie skipeściła się chyba tylko przez ilośc osób inteligentych, ale przez nature ludzką u szczytu władzy.

szalony_mustang
1 451
#1319.10.2019, 20:42

Czy te szczyty wladzy nie byly wybierane demokratycznie aby?

I kolo sie zamyka

Profil nieaktywny
Siema
#1419.10.2019, 20:52

Te - szalona_ameba daj sobie spokój z twoimi teoriami z dooopy wziętymi bo tego się już czytać nie da.

szalony_mustang
1 451
#1519.10.2019, 20:54

To nie czytaj, wejdz sobie na inne forum jak tematu nie ogarniasz.

kamila0aaa
8
#1620.10.2019, 09:55

Nowy portal społecznościowy dla dorosłych.

Dzięki któremu poznasz laski gotowe na wszystko.

-- www.odloty69.pl

Szybka i bezpieczna rejestracja,

Całkowicie anonimowo.

Miliony ofek z całego świata +21Lat

Kataryna
3 652
Kataryna 3 652
#1720.10.2019, 11:33

Krycha Pawlowicz jest profesorem - tak tylko mowie :)

Delirium
9 781
Delirium 9 781
#1820.10.2019, 14:06
Delirium
9 781
Delirium 9 781
#1920.10.2019, 14:07

Kataryna, jakby ci to powiedzieć... skoro ona jest, to i ja jestem.

Kataryna
3 652
Kataryna 3 652
#2020.10.2019, 15:04

#18 uwielbiam :)))

harrier
8 559
harrier 8 559
#2120.10.2019, 15:57

peoples-vote.uk/letter

A wescie se podpiszcie :P

harrier
8 559
harrier 8 559
#2220.10.2019, 15:59

To the 1 million who joined the #PeoplesVoteMarch today, thank you.

What can you do now? Take action & sign the open letter demanding a #PeoplesVote

Sokole
5 001
Sokole 5 001
#2320.10.2019, 17:09

Niestety, do tej pory te wszystkie marsze i podpisy mialy sile wpisu do ksiazki skarg i zazalen w sklepie GS-u.

zbytnik
18 923
zbytnik 18 923
#2420.10.2019, 17:13

harrier co to za petycja znowu ? wklej linka normalnie...

zbytnik
18 923
zbytnik 18 923
#2520.10.2019, 17:19
piotrek99
71 869
piotrek99 71 869
#2620.10.2019, 17:52

'wklej linka normalnie...'

co normalnie, co normalnie, jak ja do szkoly chodzilam, to nie bylo komputerow I torby ze sznurka zesmy na pracach robili ;)

Delirium
9 781
Delirium 9 781
#2720.10.2019, 18:41

To dlatego brakowało sznurka do snopowiązałek.

kijevna
17 129
kijevna 17 129
#2820.10.2019, 20:28

W zasadzie czy współczesna technika nie umożliwia bezposredniego głosowania na tymi najważniejszymi sprawami, które nas dotyczą? Może użyć tego do wyznaczania kierunków i celów. Wynając 'managerów' do realizacji tych zadań i rozliczac ich z wyniku?

Widze parę słabych stron, ale jeden z problemów w tej chwili w Polsce (pewnie nie tylko w Polsce) polega na bezkarności władzy... może coś by ruszyło jakby udało się temu zaradzić?

Murzyn
88
Murzyn 88
#2904.11.2019, 13:13

Bezkarnosc wladzy wystepuje na calym swiecie. Im kraj wydaje sie bardziej cywilizowany tym bezkarnosc wieksza.

Czesto widze "takie rzeczy to tylko w Polsce". Ale Polska naprawde nie jest wyjatkowa ani w tej ani w wielu innych kwestiach.

Dr.Orlando
4 031
Dr.Orlando 4 031
#3004.11.2019, 13:17

#29 srup to znów ty?

  • Strona
  • 1

Katalog firm