Do góry

Plan B

Zaloguj się by dodać komentarz
Infidel
12 079
Infidel 12 079
21.03.2020, 22:13

Sobotnie pogadanki przy ginie, poki ten jeszcze plynie.

Jest czerwiec. We Wloszech liczba zgonow dobija do 100k, w UK do parunastu tysiecy. Rynki pikuja na dno - programy pomocowe niewiele pomagaja, coraz wiecej firm sie zmywa, bezrobocie rosnie, ludzie maja problem ze splata kredytow, zrodelko wysycha, jakies prace sa ale malo platne i duzo chetnych. O inflacji nikt nie mowi, zeby nie pogarszac sytuacji. Panika i wirus dotyka kazdej galezi gospodarki w tym rolnictwo i logistyke. Problem jest globalny i dalej nie mozna sie poruszac po Europie.

Co robisz? Jakis Plan B?Adaptacja?

harrier
9 478
harrier 9 478
#121.03.2020, 22:29

Nie bedzie tak zle w czerwcu. Bedz

harrier
9 478
harrier 9 478
#221.03.2020, 22:30

'bedzie lepiej' mialo byc :)

shel
548
shel 548
#321.03.2020, 22:31

maly wlasny biznes... tyle ze teraz to juz chyba troche za pozno rozkrecac...

ja sie bawie juz kilka lat wiec dla mnie to tak naturalnie bedzie sie przestawic

harrier
9 478
harrier 9 478
#421.03.2020, 22:34

'In fact, if we all behave sensibly, I believe the crisis will have passed by the end of June when, relieved it’s over, we might even be surprised at how quickly the virus seemed to melt away.

For this to happen, though, we must avoid another deadly force – and that is panic.'

Profesor Karol Sikora

.

harrier
9 478
harrier 9 478
#521.03.2020, 22:35

Najlepiej byc emerytem, byle zywym :)

Infidel
12 079
Infidel 12 079
#621.03.2020, 22:36

Czesto jak sie komus mowi "nie panikuj" to ma to odwrotny skutek...cos jak "nie rub zapasow, wszystjo jest ok" .

Infidel
12 079
Infidel 12 079
#721.03.2020, 22:38

maly wlasny biznes... tyle ze teraz to juz chyba troche za pozno rozkrecac...

ja sie bawie juz kilka lat wiec dla mnie to tak naturalnie bedzie sie przestawic

Mam podobna opcje, gen. To mi ten wirus troche plany rozwalil.

harrier
9 478
harrier 9 478
#821.03.2020, 22:39

No to jak nakazac panike, to moze bedzie odwrotnie?! Rob zapasy, panikuj! - to na zlosc nie beda robic...

shel
548
shel 548
#921.03.2020, 22:39

#6

bo jak takie cos: "nie rub zapasow, wszystjo jest ok"

mowi Boris to sie dziwsz ze nikt mu nie wierzy? :)

Munchybox
998
Munchybox 998
#1021.03.2020, 22:41

Bedzie Nowy Swiat I kazdy sie dostosuje. Nienormalne stanie sie normalnym. Zaczniemy sie uczyc nowych, niezbednych do zycia/przetrwania umiejetnosci.

Wszyscy sie przyzwyczaja.

Plan B, ja Nawet nie mam planu A...tylko taki niewyraznie wymalowany water colour obraz...

harrier
9 478
harrier 9 478
#1121.03.2020, 22:41

Kiedys mi sie wydawalo, ze piekarz ma dobrze, bo ludzie zawsze chca chleba i bulek. A potem czytalam, jak padaja rodzinne fajne piekarnie, bo w supermarketach pieczywo z zamrozonego ciasta odpiekaja i taniej jest...

Munchybox
998
Munchybox 998
#1221.03.2020, 22:48

#11 no nie wiem harrier...sluchalam radia, jezdzac od sklepu do sklepu, zeby popatrzc gdzie SA puste polki I jak ludzie sobie Radza...I jedna kobieta mowila, wlascicielka piekarni/Caffe, ze Caffe musiala zamknac, no Bo nie wolno sie zasiadywac wspolnie prZy drozdzowce i kawie, ale chleb dalej piecze, I ze jest key worker z powodu tego chleba.

Zajechalam rowniez do Stodoly(Polski sklep w Edinburgh)... moja corka uwielbia cebularze wiec pytam o te cebularze I mi powiedziano, ze tylko chleb sie piecze w piekarniach!Oczywiscie, ze cebularz to zachcianka w czasach zarazy!

shel
548
shel 548
#1321.03.2020, 22:49

#7

...no mi tez ta sytuacja nie pomaga, potrzebuje planowania niektorych stalych a w tych warunkach to taka troche ruletka, na dodatek pod koniec roku brexit tez moze duzo zmienic, wiec narazie do przodu ale o relaxie nie ma mowy...

kijevna
18 048
kijevna 18 048
#1422.03.2020, 01:04

Plan B wprowadzilam po poprzednim kryzysie, poki co jakos dziala. Musze zajrzec do kajecika z pomyslami co by sie dalo zastosowac jako plan C - bazujac na wnioskach z poprzedniego kryzysu.

Jak nic nie wypali to trzeba bedzie zrobic jakas grubsza rozpierduche swiatowa - jesli starczy sil.

Profil nieaktywny
zbytnik
#1522.03.2020, 08:03

Jak to potrwa jeszcze kilka miesiecy I ludziom, nie otworza pubow, restauracji ani nie bedzie meczy to Ci wyjda na ulice I bedzie dym...

Infidel
12 079
Infidel 12 079
#1622.03.2020, 08:53

Wystarczy, ze internet wylacza i bedzie taki sam rezultat;)

A tak serio, to dziwnie jest porownywac ten kryzys z innymi, bo jak go porownac z tym z 2008 czy ubieglego wieku. Do epidemii Hiszpanki tez daleko, bo ludzie wtedy byli niedozywieni i kryzys juz panowal.

Chociaz patrzac na liczby to wtedy rynki stracily 80% wartosci w kilka lat a teraz zniknelo ponad 20% w niecaly tydzien.

Widac informacja i jej szybkosc to bron obusieczna.

Osobiscie zastanawiam sie, na dluzsza mete czy jakikolwiek zawod bedzie mial lepiej gdy juz cala ta akcja sie skonczy.

Chyba wszystko zalezy co nas czeka na mecie. Patrzac na historie Glasgow to jak zawsze cokolwiek zwiazanego z industrialem powinno miec dobrze.

Profil nieaktywny
zbytnik
#1722.03.2020, 09:54

Internetu nie wylacza, to teraz jest zyla zlota, wszelkie serwisy on-line, netflixy I aplikacje streamigujace muzyke, maja oblezenie, artysci proponuja swoje dziela przez Internet, wystepy przed kamerami jedynie...Nawet u bukow zwiekszyli wirtualne, wyscigi koni I psow by miec co obstawiac…

No tak, ale ile mozna siedziec w domu, jak nie zniosa obostrzen to ludzie wyjda z domu na ulice I bedzie palenie samochodow. pladrowanie sklepow I ogien na ulicach, oczywiscie w maseczkach, lub chustach ale ku temu by ich nie rozpoznano po...

szalony_mustang
3 704
#1822.03.2020, 10:37

Jak by na to nie spojrzec, PKB (czy tu czy w Europie) leci na leb na szyje, Jesli ten stan gospodarki utrzyma sie na dotychczasowym poziomie przez nastepne dwa miesiace to skutki dla spoleczenstwa moga byc gorsze niz skutki Wielkiego Kryzysu (1929-1933), utrata pracy przez miliony ludzi (w USA utrata pracy dotknela wtedy prawie 1/3 sily roboczej), spadek produkcji przemyslowej o prawie 50% (tak jak w USA czy w Polsce), szczegolnie silnie kryzys odczulo wtedy rolnictwo. Nie musze przypominac ze bezposrednim skutkiem Wielkiego Kryzysu bylo dojscie do wladzy w wielu panstwach, nacjonalistow. Sami wiecie czym to sie skonczylo. Tak to wlasnie moze wygladac, obym sie jednak mylil.

elcomendante
1 597
elcomendante 1 597
#1922.03.2020, 10:54

Czyli potencjalny armagedon będzie juz w czerwcu.

szalony_mustang
3 704
#2022.03.2020, 11:01

armagedon zacznie sie zaraz po zniesieniu kwarantanny, gdy wielu ludzi nie bedzie miec gdzie wrocic do pracy bo ich firmy zbankrutowaly.

Kataryna
4 066
Kataryna 4 066
#2122.03.2020, 11:16

Moj plan B to bedzie robienie tego co robie i czekanie na lepsze czasy zeby przywrocic plan A.

Szczerze mowiac to watpie zeby smierc 0.25% spoleczenstwa rozwalil globalna gospodarke i wyciagnal ludzi na ulice. Tym bardziej ze jak wprowadza lock-down to bedziemy siedzie z dupskami w domu. A pilnowac bedzie wojsko.

jmariusz3
Glasgow
18 698
#2222.03.2020, 11:20

To nie chodzi o smierc 0.25% spoleczenstwa, a o przerwany lancuszek, dostaw, produkcji, platnosci, wyplat, co do garka wlozyc... to moze wyprowadzic ludzi na ulice.

Kataryna
4 066
Kataryna 4 066
#2322.03.2020, 11:21

Ale dlaczego mialoby do tego dojsc?

elcomendante
1 597
elcomendante 1 597
#2422.03.2020, 11:23

Śmierć może nie, ale brak kasiory+długi, niespłacone kredyty i inne zobowiązania,to już tak

elcomendante
1 597
elcomendante 1 597
#2522.03.2020, 11:25

Zresztą, jak już ktoś pisał, wystarczy że internet klęknie i juz bedzie sajgon.

Munchybox
998
Munchybox 998
#2622.03.2020, 11:25

#17 zbytnik, ale kto siedzi w domu?Coronoturysci wala tlumami do Walii I szkockie Highlands...I do Skegness:)

https://www.theguardian.com/world/2020/mar/21/disaster-waiting-to-happen...

jmariusz3
Glasgow
18 698
#2722.03.2020, 11:26

-Dramatyczna sytuacja branży meblarskiej. A Emilewicz miesiąc temu mówiła, że na koronawirusie przedsiębiorcy zyskają

Branża meblarska, która jest jednym z najważniejszych w Polsce eksporterów - eksportuje około 90 proc. swojej produkcji - przeżywa głęboki kryzys spowodowany epidemią koronawirusa, zamknięciem granic i zamrożeniem obrotu gospodarczego w całej Europie.

Branża szacuje, że wartość polskiego eksportu mebli w 2019 r. wyniosła 10,9 mld euro. Producenci mieli nadzieję na kolejny dobry rok. Obecnie obroty firm meblarskich gwałtownie spadły, a odbiorcy mebli, którzy są też zagrożeni upadłością, nie płacą zobowiązań. Producenci nie mają więc pieniędzy na wypłaty dla pracowników. Taka sytuacja, nawet jeśli epidemia zostanie szybko opanowana, potrwa co najmniej trzy miesiące. Firmy się spodziewają, że dopiero w lipcu zaczną wpływać pierwsze przelewy za dostarczony już towar i pojawią się nowe zamówienia.

Forte zatrzymało produkcję, prosi o pomoc dla branży

Branża próbuje namówić rząd do szybszego działania. Minister Emilewicz obiecała udział w telekonferencji z przedstawicielami przedsiębiorstw meblarskich, ale nie wiadomo, czy do niej dojdzie.

-Mamy ponad 3 tysiące pracowników, zatrzymujemy produkcję. Nasi odbiorcy wstrzymują płatności, bo zamknęli sklepy w całej Europie. My również możemy mieć problemy z regulowaniem swoich zobowiązań – mówi Maciej Formanowicz, założyciel i prezes zarządu Fabryk Mebli „Forte”.

- Minister Emilewicz mówiła o pomocy dla firm, które udokumentują spadek obrotów o 15 -20 proc.. W branży meblarskiej spadek obrotów wyniesie 80 do 100 proc. Nie potrzeba żadnych dodatkowych dokumentów. Zatrzymany eksport mebli to 90 proc. całkowitej ich produkcji w Polsce. Rozmawiałem telefonicznie z odbiorcą z Włoch. Jest mi winny 600 tys. euro. Mówi, że chciałby zapłacić, ale nie ma z czego, bo sklepy zostały zamknięte".

Także na rynku krajowym sprzedaż mebli gwałtownie spadła. Konsumenci kupują produkty potrzebne na co dzień – żywność, środki higieniczne. Zakupy innych towarów, zwłaszcza drogich, odkładają na później. Załamanie popytu na dobra trwałe trwać będzie dłużej niż sama epidemia, gdyż wielotygodniowe przestoje zmniejszą siłę nabywczą ludności.

Firmy: to musi być pomoc sektorowa

- To musi wziąć na siebie państwo – mówi prezes Forte. - To nie będą żadne płace, ale zasiłki, więc nie mogą być obciążone podatkiem lub ZUS-em. Chodzi o kilka milionów pracowników zakładów pracy, które zatrzymują produkcję, w tym tych, którzy są zatrudnieni na umowach cywilnych. Szacuję, że będzie to kosztować wiele miliardów złotych. Państwo pobiera od nas najrozmaitsze składki i podatki, więc w sytuacji kryzysowej musi zabezpieczyć funkcjonowanie firm - wprowadzić do obiegu środki własne, zwiększyć deficyt czy wykorzystać na ten cel fundusze z Unii.

Jeżeli dojdzie do bankructw, upadłości przedsiębiorstw na skutek niezawinionego przerwania naturalnego procesu gospodarczego, ogromne konsekwencje i tak poniesie państwo.

- Ustanie bowiem strumień wpływów z podatków, pojawią się koszty utrzymania bezrobotnych. To może znacznie przekroczyć nakłady na konieczną obecnie pomoc - dodał.

W całej Europie firmy są w sytuacji podobnej jak w Polsce. Podstawowa różnica – poza większymi możliwościami pomocy przedsiębiorcom w krajach bogatszych – jest taka, że w innych krajach rządy uzgadniają programy pomocowe z organizacjami pracodawców reprezentującymi rozmaite branże. W Polsce rząd przedstawił pomysły oderwane od realiów.

Kataryna
4 066
Kataryna 4 066
#2822.03.2020, 11:30

#24, 25 dlugi odraczaja, kasa od rzadu jakas bedzie. Na jedzenie na pare miechow wystarczy. A jak wylacza internet to wiekszaosc nie bedzie potrafila dojsc do drzwi wyjsciowych, a co dopiero rewolucje robic.

#27 dramatyczna sytuacja po 2 tygodniach? Ryli?

Kataryna
4 066
Kataryna 4 066
#2922.03.2020, 11:31

Dobra, wy sie tu dolujcie, ja ide pobiegac. Nara xx

jmariusz3
Glasgow
18 698
#3022.03.2020, 11:32

No wlasnie, po 2 tygodniach. To pokazuje tylko jak wszystko jest kruche.

Katalog firm