Do góry

Kredyt na dom, mieszkanie

Zaloguj się by dodać komentarz
Inesszkocja
40
14.12.2018, 19:39

Czy osoba zarabiająca 1000 funtów, pobierająca taxy ok 500 funtów może liczyć na otrzymanie kredytu na dom mieszkanie?

Infidel
11 212
Infidel 11 212
#114.12.2018, 20:01

Jasne, ze tak.

taki_nick
425
taki_nick 425
#214.12.2018, 20:18

Jak bylem w temacie pare let temu to bank dawal kredyt w kwocie okolo 3x twoje/domu roczne przychody brutto.

Jesli mieszkasz w Szkocji, mozesz liczyc na tzw LIFT scheme, gdzie rzad Szkocji pozyczy ci bez procentu do 40% wartosci mieszkania ktore chcesz kupic, wiec kredyt dostajesz na pozostale 60%.

Sa pewne obwarowania: typu maksymalna cena za 2 bedroom house/flat moze wynosic tylko 120k, co w Edim jest abstrakcja, co innego okolice ediego.

Te 40% od rzadu mozesz splacac ale nie musisz, w kazdym razie przy sprzedazy mieszkania po jakims czasie rzad odbierze sobie te 40%.

Rate miesieczna kredytu placisz tylko od tego co ci bank pozyczy.

taki_nick
425
taki_nick 425
#314.12.2018, 20:28

Przy mieszkaniu za kwote 120.000 £ mozesz dostac 48000 pozyczki z LIFT scheme.

Pozostala kwota 72000 to:

w 5% musi to byc twoj wklad wlasny, czyli 3600£ plus oplaty dla solicitor`a.

w 95% kredyt mieszkaniowy - mortgage, czyli 68400£

Miesieczna rata za taki kredyt na 25 lat przy oprocentowaniu 3% w skali roku bedzie cie wynosic 399£ miesiecznie.

Kalkulator kredytowy ponizej:

https://kalkulatory.gofin.pl/Kalkulator-kredytowy,12.html

Owocnych przemyslen zycze.

Infidel
11 212
Infidel 11 212
#414.12.2018, 20:30

ale chyba do 10 lat czy iles masz czas na splacenie tej czesci lifta chyba co nie?

taki_nick
425
taki_nick 425
#514.12.2018, 20:35

kiedys bylo 20 lat, ale podobno sie zmnienilo ze przy sprzedazy chalupy sie oddaje.

Madrze przemyslane, wymienisz okna za 2k a cena mieszkania idzie 4 k do gory, gdzie 40% z ceny sprzedazy wraca do rzadu.

Mieszkania ida caly czas do gory wiec nie spieszy im sie z odbiorem pieniedzy, im pozniej, tym wiecej..

taki_nick
425
taki_nick 425
#614.12.2018, 20:37

10 lat to moze byc na te 25% wkladu od dewelopera jak kupujesz nowa chalupe na nowym osiedlu z gipskartonu, tez madrze przemyslane, przez 10 lat splacisz czesc kredytu, zeby pozniej sie dodluzyc i splacic te 25% deweloperowi.

kijevna
16 550
kijevna 16 550
#714.12.2018, 20:58

Skipton daje kredyt na dom z niższym oprocentowaniem i bez depozytu, ale musi to byc dom.

Najlepiej idź do doradcy to Ci powie, wyliczy, przedstawi.

Sokole
4 684
Sokole 4 684
#914.12.2018, 21:21

A jesli jeszcze nie masz to zaloz jak najszybciej Safe to Buy ISA.

Rzad dolozy ci 25% do depozytu.

MiniMax
199
MiniMax 199
#1015.12.2018, 06:53

Inesszkocja nie podała co najmniej kilku ważnych informacji - a o które na pewno bank zapyta i będą miały wpływ na zdolność kredytowa (mortgage affordability). Od kiedy mieszka w UK, czy pracuje na kontrakcie czy poprzez agencje, jakie są jej miesięczne wydatki itd.

Oczywiście osoby pracujące przez agencje pracy są również akceptowane, aczkolwiek większość banków w UK wymaga, aby posiadali oni minimum 12-miesięczną historię zatrudnienia w takim trybie ze stałą ilością godzin (wymagane wszystkie payslipy oraz statementy z rachunku bieżącego lub ISA).

Co do benefitów, nie są one traktowane jako dochód a jako dodatek do dochodu i duża większość pobieranych benefitów nie jest rozpatrywana przez banki!

Inesszkocja w innym temacie napisała, że jej dziecko ma 13 lat - więc zasiłki na dziecko będzie pobierać jeszcze przez 3 lata. Gdy dziecko skończy 16 lat nadal może pobierać benefity na nie (do 20-go roku życia dziecka) - ale jeżeli dziecko kontynuuje naukę zgodnie z wytycznymi Child Benefit Office!

MiniMax
199
MiniMax 199
#1115.12.2018, 07:04

#9

Obecnie są dwa programy rządowe: Help to Buy oraz Shared Ownership.

W tym pierwszym będziemy musieli spłacić rządową pożyczkę natomiast w drugim będziemy ponosić dodatkowe koszty związane z czynszem i service charge.

Od 2014 zmieniły się przepisy dotyczące depozytów i wymagane jest potwierdzenie, w jaki sposób pozyskaliśmy środki na depozyt.

Inesszkocja
40
#1215.12.2018, 07:05

Czy help to buy ISA można łączyć z kredytem w lifcie? Nie pracuje przez agencje ale jestem w Szkocji tylko ok półtorej roku

MiniMax
199
MiniMax 199
#1315.12.2018, 07:15

To zależy od banku. Każdy kredytodawca ma swój własny system oceny i bierze inne czynniki pod uwagę. Zdolność kredytowa zwykle jest wyższa jeśli nie będziemy korzystać z pomocy rządowej - bo jak napisałem w #11 programy te wiążą się kosztami jakie będziesz musiała ponieść w przyszłości.

Inesszkocja
40
#1415.12.2018, 07:17

No dobrze, więc jeśli kupię dom w lifcie i tak będę musiała te cześć rządowa spłacić? Nawet jeśli nie mam zamiaru sprzedawać tego domu?

MiniMax
199
MiniMax 199
#1515.12.2018, 07:21

Twoja odpowiedź, że nie pracujesz przez agencję też niewiele pomogła. Rozumiem że jesteś na kontrakcie? Bo jeśli pracujesz jako self-employed to 1,5 roku to za mało aby bank udzielił kredytu - wymagane jest przedstawienie dwóch, a czasem nawet trzech pełnych rozliczeń rocznych (formularz SA302 lub Tax Calculation).

Inesszkocja
40
#1615.12.2018, 07:28

Pracuje na kontrakcie. Od nie tak dawna ale domu nie chce kupić już zaraz, muszę uzbierać depozyt. Wcześniej rok i miesiąc agencja. Zawsze dużo godzin, no ale gwarantowane 4..

taki_nick
425
taki_nick 425
#1715.12.2018, 07:53

Tak sie wtrace, znam kogos kto poltora roku po przyjezdzie do UK juz mieszkal na swoim.Mieszka na swoim pare miesiecy, a jeszcze nie jest tu nawet dwa lata. Mozna.

MiniMax
199
MiniMax 199
#1815.12.2018, 08:03

Można oczywiście, przecież nie napisałem że to niemożliwe. Problem jest tylko wtedy gdy ktoś pracuje jako self-employed - tak jak napisałem w #15. Zarówno pracując na kontrakcie lub poprzez agencje problemów nie ma co też napisałem w #10.

Inesszkocja
40
#1915.12.2018, 08:12

No dobrze, znam angielski ale nie chce sobie przysparzac stresu i się ośmieszac. Może kiedyś to się zmieni, w końcu idę do College ale teraz jest teraz. Jakiś polski doradca kredytowy? W Edynburgu?

h200
74
h200 74
#2115.12.2018, 09:10

Credit union tez oferuja mortgage, swoja droga duzo osob zapisuje sie do tych localnych organizacji, ma ktos jakies doswiadczenie? Na stronie jednego w Glasgow pisza ze nawet ze tylko 5% wkladu chca.. ciekawe

Sokole
4 684
Sokole 4 684
#2215.12.2018, 10:20

#11

MiniMax mala klaryfikacja. Help to Buy ISA i Help to Buy program rzadowy dajacy do 20% pozyczki to dwie rozne rzeczy.

HtB ISA to konto oszczednosciowe z premia 25% przy jego zamykaniu jesli przeznaczysz oszczednosci na depozyt.

https://www.santander.co.uk/info/savings/htbisa

Tak mozna laczyc HtB ISA z LIFT-em.

Sokole
4 684
Sokole 4 684
#2315.12.2018, 10:25
Sokole
4 684
Sokole 4 684
#2415.12.2018, 10:28

Zanim wyladujesz u polskiego doradcy zapytaj go o wycene za cala usluge.

Jesli sie okaze ze masz zaplacic np £300 to zadaj sobie pytanie czy niesmialosc jezykowa jest warta kilkaset funtow i czy nie zadzwonic do firstmortgage.

Inesszkocja
40
#2515.12.2018, 11:39

A co z darmową pomocą w takich sytuacjach? Nigdzie nie pracują Polacy? To za poważna sprawa by się troszkę nie do końca dogadać

botffinka
45
#2615.12.2018, 17:52

taki nik to nie wyścigi kto pierwszy ten lepszy, ale zawsze mnie cieszy jak samotni rodzice z dziecmi tak sobie dobrze radzą, że po roku pobytu są juz na swoim. Większośc jednak musi miec czas, żeby zebrac pieniądze na depozyt:) Myslisz, że pomogłes dziewczynie, bo wjechałes jej na ambicję?

Jest jeszcze inne konto oszczednościowe od niedawna - Help to save: "The Help to Save scheme, a government backed savings account, can help those on low incomes boost their savings by 50p for every £1 saved. If you're entitled to Working Tax Credit or Universal Credit you could be eligible to open a Help to Save account. And, because it's a government scheme all your money is secure."

Lift spłacasz w przypadku sprzedania nieruchomości, pewnie tez w przypadku smierci. I nie opłaca się kupować czegos, co wymaga dużych nakładów -wiadomo, ze zawsze coś tam wyjdzie przez lata, ale żadnych generalnych remontów, czy kosztowynych wymian. A to przy ich ograniczeniach nie będzie łatwe.

Doradca ci powie kto daje kredyt z benefitami. Warto zawalczyć o siebie, o swój rozwój i o tanie mieszkanie, bo za parę lat jak nie będzie benefitów, z nieciekawa pracą i na wynajmie będzie jeszcze cięzej.

Sokole
4 684
Sokole 4 684
#2715.12.2018, 18:19

Bardzo trudno cos doradzic nie znajac jej sytuacji.

Jak duzy ma depozyt i jakiej nieruchomosci szuka.

Jest to realne kupic cos z 30g/tydz za NMW i jakims rzadowym programem.

kijevna
16 550
kijevna 16 550
#2815.12.2018, 18:33

Dlatego powinna pójśc do doradcy, tego emito za nią nie załatwi. Tyle, że ma czas przemyślec sprawę i jak będzie wiedziala czego chce to bedzie jej łatwiej się porozumiec - agentowi też krócej zejdzie;)

Cos tam jeszcze pisałas Ines o facecie z długami w Polsce - nie wiem o co chodzi, ale nie mieszaj go lepiej do twoich planów mieszkaniowych.

Sokole
4 684
Sokole 4 684
#2915.12.2018, 18:41

Innym sposobem jest znalezc odpowiednia nieruchomosc np. nowowybudowana z LIFT-em.

Czesto sa one sprzedawane przez housing associations, a oni znajda pozyczkodawce.

Dziewczyna pewnie bedzie szukac czegos z pomoca rzadowa a tam trzeba sie najpierw zakwalifikowac to odpowiedniego scheme.

kijevna
16 550
kijevna 16 550
#3015.12.2018, 18:43

Tych tanich, nowowybudowanych bym nie polecała, ale znowu - byc może lepsze to niż nic.

  • Strona
  • 1
  • z
  • 2

Katalog firm