Do góry

PRACA NA START

Zaloguj się by dodać komentarz
bops
4
bops 4
06.02.2020, 20:41

Cześć. Przeprowadzam się do Edinburgh z końcem tego miesiąca. Nigdy nie pracowałam w Szkocji. Jak zacząć szukać pracy? Czy to prawda, że teraz jest martwy okres? Czy można dostać pracę bez NIN? Będę się dopiero o niego starać po przylocie, a zalezy mi by zacząć pracę jak najszybciej. Z góry dziękuję za wszelkie informacje i wskazówki

camperboy
195
camperboy 195
#106.02.2020, 21:39

Nie znam miasta o nazwie Edinburgh w języku polskim jest Edynburg. Co do twojego pytania jeśli nie kasz ogarniętych tak bardzo podstawowych i niezbędnych informacji lecąc za granice i chcąc tam pracować to lepiej zostać w domu bo tu bedzie czekać cie bardzo bardzo bolesne zderzenie z rzeczywistością.

To taka rada tak po ludzku zwyczajnie.

Sokole
5 246
Sokole 5 246
#206.02.2020, 22:07

Przylatujesz po Brexicie? Sprawdz czy w ogole mozesz pracowac legalnie po 1 stycznia 2021.

Delirium
14 261
Delirium 14 261
#307.02.2020, 00:07

Sprawdź też, czy w ogóle mogłaś tu przylecieć - może się okazać, że ciebie tu nie ma.

MMaj
21
MMaj 21
#407.02.2020, 04:50

Nie sluchaj tych wypocin. Smialo przylatuj do Ediego..... Prace znajdziesz i bez NIN otrzymasz zastepczy numer NIN..A na Brexit nie ma co patrzyc praktycznie nic sie nie zmienilo. Zlozysz aplikacje na Tymczasowy Statut Osiedlenca a jak przepracujesz 5 lat to otrzymasz stalego osiedlenca.Do konca roku jestesmy praktycznie jeszcze w UE i mysle ze przez te 11 miesiecy jakos sie urzadzisz w Szkocji

Delirium
14 261
Delirium 14 261
#507.02.2020, 05:03

Jeżeli nie sprawdzi się cokolwiek z przepowiedni Mmaj, daje on/ona gwarancję na piśmie, że weźmie cię wtedy na swój garnuszek.

ChaoticBiker
2 985
ChaoticBiker 2 985
#607.02.2020, 11:21

Przeczytaj powyższe komenty, bo w życiu wyjdzie tak mniej więcej pośrodku.

Dużo zależeć będzie od Twojego zaangażowania. Pracę bez NINo da się znaleźć, ale jest generalnie trudniej. I tak, teraz jest martwy okres, ale jednocześnie odpływ imigracji spowodował pewne braki na rynku pracy. Po 1szym stycznia 2021 to nikt nie wie co będzie - szanse na to, że be∂ziesz zmuszona wylecieć stąd są takie same jak to, że bez problemu zostaniesz.

bops
4
bops 4
#707.02.2020, 11:27

Nie rozumiem dlaczego tak wybiegacie w przyszłość. To, że chce przyleciec do Edynburga nie znaczy ze zostane tam do konca życia :)

Mimo wszystko dziękuję za rady

ChaoticBiker
2 985
ChaoticBiker 2 985
#807.02.2020, 11:33

Większość z nas nie planuje tu zostać do końca życia.

Również bardzo wielu z nas przyjechała tylko na wakacje / na rok.

ChaoticBiker
2 985
ChaoticBiker 2 985
#907.02.2020, 11:37

*przyjechało miało być.

Ale tam ten tego tamtego. Pracy możesz zacząć szukać już teraz. Tylko nie mów, że jesteś jeszcze w Polsce. Prawie zawsze usłyszysz coś w stylu "to skontaktuj się z nami jak już będziesz na miejscu". Wyrabianie NINo od początku do końca trwa ok 4 do 6 tygodni. Byle jaką pracę znajdziesz niemalże od ręki, ale coś sensownego to raczej trza troszku poszukać.

szalony_mustang
3 597
#1007.02.2020, 21:38

Przyjedzie na max pare miesiecy, wiec z robota nie bedzie wybrzydzal :)

Delirium
14 261
Delirium 14 261
#1107.02.2020, 21:59

...a potem się przyzwyczai. ;)

Sokole
5 246
Sokole 5 246
#1207.02.2020, 22:11

nie staralem sie byc zlosliwy w #2.

Jestem naprawde ciekawy jak to prawnie wyglada na dzien dzisiejszy, bo zmienialo sie to co chwila.

A z gownianymi robotami, to pewnie sytuacja stala, bez wzgledu na wielka polityke.

Infidel
11 999
Infidel 11 999
#1307.02.2020, 22:34

Pojawianie sie tutaj 'na Jana' to gwarancje znalezienie pracy u Szkockiego Janusza ktorego tata pochodzi z kraju przypraw korzennych albo u Janusza z importu.

MMaj
21
MMaj 21
#1408.02.2020, 08:10

#5

Nie ma sprawy jak fajna i umie gotowac to nie ma problemu z tym garnuszkiem.

Delirium
14 261
Delirium 14 261
#1519.05.2020, 10:30

Bops,

i jak tam? Urządziłaś się, pracujesz?

czajnik321
1 090
czajnik321 1 090
#1619.05.2020, 10:37

Tak, urzadzilam sie I to dobrze, mam council flat I pobieram duze benki, pisze od czajnika bo on w tym pomogl, za drobne zadoscuczynienie w naturze…;)

Aleksandraale
227
#1719.05.2020, 10:53

#8 święta prawda przyleciałam tu na 3 miesiace dorobić a jakoś tak już czwarty rok mi leci ;)

omegan
6 486
omegan 6 486
#1819.05.2020, 11:24

nie sciemniaj robercik, nikt nie jest AZ TAK zdesperowany :P

Delirium
14 261
Delirium 14 261
#1919.05.2020, 11:28

Zapytałem z ciekawości, na ile sprawdziły się porady tych, którzy pisali, żeby wskakiwać do samolotu w ciemno i cisnąć do Edka, a reszta jakoś się ułoży. ;)

SlawekEdynburg
434
#2019.05.2020, 11:28

#16 nie wyłączyłeś kamerki... co tam zajadacie?

mam.to.gdzies
347
#2119.05.2020, 11:40

@20

ktore to robert?

omegan
6 486
omegan 6 486
#2219.05.2020, 11:43

zgadnij. podpowiem ze zapuscil sie troche ostatnio. wiesz, lockdown...

Kaspersky
150
Kaspersky 150
#2319.05.2020, 12:13

#20

smalec :)

Igor89a
485
Igor89a 485
#2419.05.2020, 13:24

Słuchaj mojej porady:

Na start zacznij od couchsurfing, pomieszkaj trochę u kogoś, obeznaj się z angielskim, w między czasie załóż konto w banku, poszukaj pracy tak zwanej "dorywczej", później poszukaj pracy live in, albo pójdź na ulotki :-)

SlawekEdynburg
434
#2519.05.2020, 13:37

#24 Ty tak na serio..?

mam.to.gdzies
347
#2619.05.2020, 14:07

tylko nie mieszkaj u igora bo bedzie ci wyjadac z lodowki i non stop chcial pozyczac kase ;)

Delirium
14 261
Delirium 14 261
#2719.05.2020, 14:48

...posłuchaj Igora, a wylądujesz jak Igor. ;)

Igor89a
485
Igor89a 485
#2819.05.2020, 15:54

#25 A jak! ;)

Pół żartem, pół serio tzn 20% żartem, a 80% serio... ;)

Delirium
14 261
Delirium 14 261
#3019.05.2020, 16:26

80% serio, to wyszedłeś na tym jak Zabłocki na mydle, wylądowałeś w Polsce, a wcześniej odmówiono ci JSA i tułałeś się po charity.

Sorry. :/

  • Strona
  • 1
  • z
  • 2

Katalog firm