Do góry

Ciekawe miejsca w Szkocji cz.2

Zaloguj się by dodać komentarz
Freya
1 556
Freya 1 556
09.03.2018, 17:09

Poprzedni temat zostal zamkniety. Szukam jeszcze jakichs miejsc :) Mieszkam teraz w North Lanarkshire

kijevna
15 312
kijevna 15 312
#109.03.2018, 17:39

Fajny podglad na ciekawe miejsca jest na wątku zdjeciowym:)

dzianina
841
dzianina 841
#209.03.2018, 18:12

Dumfries and Galloway

Karol
Admin
Edynburg
1 432 15
Karol Edynburg 1 432 15
#309.03.2018, 18:47

Był ktoś w tym miejscu? Serio jest tak tam ładnie jak na zdjęciach?

https://www.google.co.uk/search?q=sands+of+morar

dzianina
841
dzianina 841
#409.03.2018, 18:55

#3 Wyglada cudnie.Na pewno warte odwiedzenia chodzby na weekend. Szkocja ( moja ukochana)pelna jest takich niezwyklych miejsc.

Sokole
4 102
Sokole 4 102
#509.03.2018, 19:06

Karol tak to wyglada. Sama droga do Mallaig jest bardzo fajna.

Cos innego w ten desen ale droga gorsza:

https://www.google.co.uk/search?q=sanna+beach&client=opera&hs=Nmk&source...

Karol
Admin
Edynburg
1 432 15
Karol Edynburg 1 432 15
#609.03.2018, 19:11

Holy smokes @Sokole!

astroman
8 034
astroman 8 034
#709.03.2018, 19:51

at 3

Ja tam byłem kilka razy, cały tamten region jest super. Od Fort William poprzez Glenfinnan, Morar aż do Mallaig, gdzie kończy się droga. Z Mallaig można przepłynąć promem na Skye, objechać Skye i potem wjechać na NC500 i objechać zachodnie i północne wybrzeże.

astroman
8 034
astroman 8 034
#809.03.2018, 20:11

Jedno z moich zdjęć z Sands of Morar

https://flic.kr/p/pMAzQa

Karol
Admin
Edynburg
1 432 15
Karol Edynburg 1 432 15
#909.03.2018, 20:12

Kurcze fajnie tam!

dzianina
841
dzianina 841
#1009.03.2018, 20:14

#8 swietne zdjecia, niesamowite kolory...a tu do wakcji trzeba dlugo czekac...super wspomnienia astroman.

Sokole
4 102
Sokole 4 102
#1109.03.2018, 20:15

do Mallaig tylko pociagiem

astroman
8 034
astroman 8 034
#1209.03.2018, 20:20

Ja akurat raz byłem koło Glenfinan Monument, jak jechał Harry Potter train, ale i tak go złapałem teleobiektywem.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10203769542015833&set=a.24806612...

A to widok, na Loch Shiel z punktu widokowego koło wiaduktu.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10203769697859729&set=a.24806612...

Karol
Admin
Edynburg
1 432 15
Karol Edynburg 1 432 15
#1309.03.2018, 20:20

Na wiosnę w Highlandach też może być fajnie. W lutym zeszłego roku byliśmy na Skye bookując noclegi przez ItsOn/Grupon. Z pogodą trochę loteria (choć rok temu nam się udało), ale za to ceny noclegów kosmicznie niskie.

astroman
8 034
astroman 8 034
#1409.03.2018, 20:23

Ja robiłem tą trasę kilka razy (głównie jako photo tour guide dla zagranicznych dzianych turystów ;) ) i najepiej jest w czerwcu i wrześniu, pogoda względna, a dużo mniejszy ruch turystyczny.

Freya
1 556
Freya 1 556
#1513.03.2018, 10:51

znam kilka miejsc ladnych parkow itd z poprzedniego watku, ale czy sa jakies fajne miejsca nie wliczajac parkow i mijesc do spacerow, jakos nie wiecej niz dwie godziny drogi samochodem?

sledze sobie ta strone http://www.abandonedscotland.com/ ale nic nie podaja czy mozna sie do tych miejsc dostac czy sa otwarte, byc moze dostali sie bo sobie jakos to zorganizowali czy wlapali sie, nic nie podaja.

Sokole
4 102
Sokole 4 102
#1613.03.2018, 12:28

2 godziny od ciebie moglo by byc np to:

https://www.google.co.uk/maps/dir/North+Lanarkshire/Glenlyon+Primary+School,+Glenlyon,+Aberfeldy+PH15+2PP/Birks+of+Aberfeldy,+Crieff+Road,+Aberfeldy/The+Hermitage,+Old+Military+Rd,+Dunkeld+PH8+0JR/North+Lanarkshire/@56.2448044,-4.4711403,9z/data=!3m1!4b1!4m32!4m31!1m5!1m1!1s0x48886c018631825d:0x7846cb7176049353!2m2!1d-3.9613144!2d55.8662432!1m5!1m1!1s0x4888bb9a95de19b1:0xed9b9bf90d37aba7!2m2!1d-4.3127921!2d56.594335!1m5!1m1!1s0x4888a42188068685:0xd1fbefd10720c2b1!2m2!1d-3.8667942!2d56.6159482!1m5!1m1!1s0x4886192cf66049cf:0x6896d05d3afc5efa!2m2!1d-3.6140042!2d56.5574845!1m5!1m1!1s0x48886c018631825d:0x7846cb7176049353!2m2!1d-3.9613144!2d55.8662432!3e0

mantaj1961
63 275
mantaj1961 63 275
#1713.03.2018, 13:06

@16

calkiem fajna ta trasa, Sokole. dorzucilbym tylko Scottish Crannog Centre po drodze

Kataryna
3 030
Kataryna 3 030
#1813.03.2018, 13:10

A czy kolo tych plaz z #3 i #5 mozna sie rozbic z namiotem? Ktos? cos?

Sokole
4 102
Sokole 4 102
#1913.03.2018, 13:29

Naprawione:

https://www.google.co.uk/maps/dir/North+Lanarkshire/Glenlyon+Primary+School,+Glenlyon,+Aberfeldy+PH15+2PP/The+Scottish+Crannog+Centre,+Kenmore+Loch+Tay,+Loch+Tay,+Aberfeldy/Birks+of+Aberfeldy,+Crieff+Road,+Aberfeldy/The+Hermitage,+Old+Military+Rd,+Dunkeld+PH8+0JR/North+Lanarkshire/@56.2413637,-4.4711403,9z/data=!3m1!4b1!4m38!4m37!1m5!1m1!1s0x48886c018631825d:0x7846cb7176049353!2m2!1d-3.9613144!2d55.8662432!1m5!1m1!1s0x4888bb9a95de19b1:0xed9b9bf90d37aba7!2m2!1d-4.3127921!2d56.594335!1m5!1m1!1s0x4888bc8eac14887b:0xdf489d00631e8d0a!2m2!1d-4.0032496!2d56.5795435!1m5!1m1!1s0x4888a42188068685:0xd1fbefd10720c2b1!2m2!1d-3.8667942!2d56.6159482!1m5!1m1!1s0x4886192cf66049cf:0x6896d05d3afc5efa!2m2!1d-3.6140042!2d56.5574845!1m5!1m1!1s0x48886c018631825d:0x7846cb7176049353!2m2!1d-3.9613144!2d55.8662432!3e0

kijevna
15 312
kijevna 15 312
#2013.03.2018, 13:36

a w środku tego balonika fantastyczne miejsce z pysznym jedzeniem w Comrie;)

https://www.tripadvisor.co.uk/ShowUserReviews-g609075-d877855-r146957558...

astroman
8 034
astroman 8 034
#2113.03.2018, 14:38

at 18

Można, ale ta plaża jest koło samej drogi i w czasie przypływu niewiele jej zostaje, tak, że trzeba by mieć namiot koło samej drogi.

Niedaleko od tej lokacji jest pole namiotowe. Można też pojechać w górę rzeki Morar, do jeziora Morar i tam biwakować "na dziko" (co ja często robię). Jezioro też jest cool. Nie można tylko rozbijać namiotu przy samej wodzie, bo jezioro jest "strefą naukowego badania".

Kataryna
3 030
Kataryna 3 030
#2213.03.2018, 15:52

Dzieki astroman :) A much konskich nie ma? Kiedys mie chcialy zywcem zezrec nad Loch Etive, zanim dobieglam do samochodu mialam z 15 ugryzien :)

kijevna
15 312
kijevna 15 312
#2313.03.2018, 16:15

Zima była cięzka tego roku, moze wyginęly;) A przynajmniej sa zdziesiątkowane...

mantaj1961
63 275
mantaj1961 63 275
#2413.03.2018, 16:26

nie nazwalbym tego ciezka zima. zreszta np midges lubia ostre zimy: http://www.bbc.co.uk/news/10337812

moze te paskudztwa tez

Sokole
4 102
Sokole 4 102
#2513.03.2018, 16:37

#18 Na Sanna Beach nie ma drogi i pelno miejsca na camping.

https://www.google.co.uk/search?client=opera&q=sanna+beach&sourceid=oper...

astroman
8 034
astroman 8 034
#2613.03.2018, 17:08

at 22

Jeszcze nie widziałem muchy końskiej w Szkocji, ale midges'ów to tam nie brakuje, jak wszędzie w Highlands ;).

Kataryna
3 030
Kataryna 3 030
#2713.03.2018, 17:51

#26 to sie ciesz. Ja w sumie poza tamtym miejscem tez nie widzialam, ale to mi wystarczylo :)

Dzieki za info Sokole.

Zeby lato bylo znosne to moznaby sie kopnac

Freya
1 556
Freya 1 556
#2813.03.2018, 18:08

dzieki :)

czy ktos z was odwiedzial St Peter’s Seminary ostatnio? nie wiem czy mozna sie tam dostac. Ponoc zostalo kupione i jest ogrodzone?

Freya
1 556
Freya 1 556
#2913.03.2018, 18:12

The St Peter’s Seminary site is currently inaccessible and we are developing opportunities for public access

gdzies widzialam w internetach ze mozna sie dostac ale trzeba uciekac przed ochrona ;) Dajcie znac jak ktos wie cos wiecej

A w miedzy czasie jakies inne opuszczone miejsca? bylam w Bangor

autystyczna
4 160
autystyczna 4 160
#3014.03.2018, 17:01

https://www.historicenvironment.scot/visit-a-place/

Moze tu cos znajdziesz, fajna wyszukiwarka :)

  • Strona
  • 1
  • z
  • 2

Katalog firm