Do góry

Self-employment jaki status?

Temat zamknięty
Scott_David
4 693
Scott_David 4 693
01.03.2010, 15:44

Mam pytanie dla osob ktore sie orientuja i maja to poparte dokumentami jaki tak naprawde ma sie status gdy jest sie samo zatrudnionym? Wiem ze niby temporary resident podobno ale jakos nie jestem pewny, wiem ze nie trzeba sie rejestrowac w WRS.
A teraz pytanie nastepne jesli ma sie temporarty resident status jak to w zasadzie udowodnic ludzia z Job Centre, wiem mozna im pokazac faktury, dowody oplaty National Insurance Contributions i innego rodzaju dokumentacje firmy.
W zasadzie naistotniejsze czy ma sie takie samo prawo jak w przypadku przepracowania 12 miesiecy dla kogos czy automatycznie nabywa sie to prawo do temporary resident status.
Jesli ktos zna odpowiedz i ma link do storony ktora o tym informuje prosilbym o wrzucenie tego.

Scott_David
4 693
Scott_David 4 693
#101.03.2010, 16:58

ponad godzina i nic... Nikt nic nie wie na ten temat?

filmowiec
10 601 2
filmowiec 10 601 2
#201.03.2010, 17:06

user powiedz mi w sekrecie czy to twoja geba ? slowo harcerza, ze nikomu nie powiem

Scott_David
4 693
Scott_David 4 693
#301.03.2010, 17:26

Nie widze zwiazku z tematem a twoja ta po prawej?

Scott_David
4 693
Scott_David 4 693
#401.03.2010, 17:49
atena
38
atena 38
#501.03.2010, 18:03

nie wydaje mi sie zeby to ze jestes self-employed wplywalo na to ze masz temp resident, ale moge sie mylic... wiele lat temu moj maz byl samo zatrudniony i na takiej zasadzie dostalismy tu staly pobyt (po 5 latach przedluzania tzw. business visa) ale teraz jak Polska jest w Uni to chyba w ogole nie ma znaczenia... jezeli jestes tu wiekszosc miesiecy w roku i to jest twoje glowne miejsce pracy to raczej masz status "permanent" Ponizszy link moze cos Ci pomoze...
http://www.direct.gov.uk/en/Employm...

kama79_79
Glasgow
22 709
#601.03.2010, 18:05

JSA-Contribution Based nie przysluguje samozatrudnionym, wiec nie wyslile sie i nie bede szukac, tego o co prosisz.Nie kwalifikujesz sie do JSA Income Based zatem, jesli odmowiono ci jakiejkolwiek formy JSA-Masz zbyt wysoki, nie masz zadnego dochodu, lub byles zatrudniony u pracodawcy i nie dopelniles rejestracji WRS, w ciagu 30 dni, od rozpoczecia tegoz zatrudnienia.Oblales Habitual Residency Test najprawdnopodnie, jesli padlo w odpowiedzi cos na temat rezydentury.

atena
38
atena 38
#701.03.2010, 18:18

a to o to biega.... znowu chodzi o jakis zasilek, doplate, itp... Sorry ale czy tu wszyscy przyjechali po benefity??

JKJK
389
JKJK 389
#801.03.2010, 18:23

kama 7979 - tak z ciekawosci, jesli wiesz jakie sa warunki otrzymanaia ILA ?

kama79_79
Glasgow
22 709
#901.03.2010, 18:26
JKJK
389
JKJK 389
#1001.03.2010, 18:27

kama 7979 -dzieki

Scott_David
4 693
Scott_David 4 693
#1101.03.2010, 20:59

niczego nie oblalem... pytam z ciekawosci jak narazie...

Scott_David
4 693
Scott_David 4 693
#1201.03.2010, 21:07

2- Zarejestrowani pracownicy z krajów A8:

Pracownicy z krajów A8 zobligowani są zgłosić u pracodawcy i w Ministerstwie Spraw Zagranicznych fakt zatrudnienia. Konieczne jest ponowne zgłoszenie w chwili rozpoczęcia nowego zatrudnienia. Opłata pobierana jest jedynie w przypadku zgłoszenia pierwszego zatrudnienia. Pracownicy zobligowani są do wykazania 12 miesięcy nieprzerwanego zatrudnienia (minus 30 dniowy okres prolongaty).

ObywateleRumunii i Bułgarii muszą być przez 12 miesięcy tzw. „pracownikami autoryzowanymi”.

W czasie zatrudnienia (i uznania bycia pracownikiem) mają oni prawo ubiegać się o otrzymywanie świadczeń społecznych uzależnionych od świadczenia pracy. Jeżeli stosunek pracy przerwany zostanie przed upływem 12 miesięcy, wypłata zasiłku zostanie automatycznie zatrzymana.

Jednakże, niektórzy obywatele krajów A8 (podobne przepisy dotyczą obywateli Rumunii i Bułgarii) mogą być zwolnieni z konieczności zgłoszenia faktu zatrudnienia, jeżeli:

30.4.04 zmuszeni byli do opuszczenia kraju celem powrotu i pozostania, a taki stan rzeczy nie miał wpływu na stan zatrudnienia
byli legalnie zatrudnieni przed 30.4.04 i wykazują się 12 miesięcznym nieprzerwanym* zatrudnieniem, przed lub po tej dacie
są obywatelami krajów A8, którzy wykazują się legalnym 12 miesięcznym nieprzerwanym* zatrudnieniem
są pracownikami delegowanymi
są członkami rodzin obywateli EOG

3- Samozatrudnieni z uwzględnieniem obywateli krajów A8:

Osoby te mają prawo ubiegać się o otrzymywanie świadczeń społecznych uzależnionych od świadczenia pracy. Samozatrudnieni powinni zarejestrować się w Urzędzie Podatkowym. Możliwym jest, że Departament Zatrudnienia, Emerytur i Rent odrzuci wniosek złożony przez osobę samozatrudnioną. Konieczne może się w takim przypadku okazać zasięgnięcie profesjonalnego doradztwa.

Scott_David
4 693
Scott_David 4 693
#1301.03.2010, 21:08

3- Samozatrudnieni z uwzględnieniem obywateli krajów A8:

Osoby te mają prawo ubiegać się o otrzymywanie świadczeń społecznych uzależnionych od świadczenia pracy. Samozatrudnieni powinni zarejestrować się w Urzędzie Podatkowym. Możliwym jest, że Departament Zatrudnienia, Emerytur i Rent odrzuci wniosek złożony przez osobę samozatrudnioną. Konieczne może się w takim przypadku okazać zasięgnięcie profesjonalnego doradztwa.

Scott_David
4 693
Scott_David 4 693
#1401.03.2010, 23:17

Dodam tylko ze kama jak zawsze najmoadrzejsza i z gory wie wszystko co sie zdarzylo i zdarzy. Nie nie przechodzilem zadnych tekich testow ale zamierzam pojsc na bezrobocie bo mam dosc tracenia czasu w wiekszosci na zdobycie kliemta niz faktycznej pracy. Kazdy na bezrobocie trafic moze nie rozumiem tekstow typu wyludzanie benefitu czy cos w tym rodzaju... I co stracisz prace to co zanczy won do PL jak nie masz kasy lub szkoda wydac Ci swoich oszczednosci na utrzymanie do czasu znlezienia pracy? A co ja w PL idziesz na zasilek to co najlepiej do gazu moze co?

Kama jak mozna bylo zauwarzyc wielkorotnie nie nalezy do doradztwa profesjonalnego tylko raczej emocjonalnie podchodzi do wszystkiego stronniczo i myli sie rowniez ale przyznac juz nie potrafi sie niestety. Z tym ze w pojechaniu sobie po kims to jest mistrzynia to uwielbia. Ciekawe co zrobi jak kiedys straci ta swa cudna prace lub terz jej sie przytrafi jakis wypadek ktory nie pozwoli jej wiecej pracowac? Nie zglosi sie po benefit czy tez kazdy z tych kozakow teraz nie wrocicie do PL a w PL ZUS powie nic nie nalezy sie...

ThomasGlas
386
#1501.03.2010, 23:32

Nieslyszales nigdy o wrozkach? :)

Scott_David
4 693
Scott_David 4 693
#1601.03.2010, 23:40

No tak zapomnialem bo w nie nie wierze.

kama79_79
Glasgow
22 709
#1701.03.2010, 23:55

User znajdz sobie sam najpotrzebniejsze informacje, nie pros wiecej o pomoc:Swiadczeniem socjalnym jest tez pension credit, to tak przy okazji...
Nie pytaj, nie komentuj, jesli jestes pewnien, w 100%, ze masz racje:

Contribution-based Jobseeker's Allowance
Jobcentre Plus can pay this for up to 182 days. It’s based on how much National Insurance you have paid in the last two tax years. Generally, self-employed contributions will not help you qualify for contribution-based Jobseeker’s Allowance.

Income-based Jobseeker's Allowance
This is based on your income and savings. You may get this if you have not paid enough National Insurance contributions (NICs) (or you've only paid contributions for self-employment) and you're on a low income.

Please read 'National Insurance' for more information about National Insurance contributions.

Nie dali, to kurwa teraz ja jestem wrozka?Naucz sie tego wszystkiego, znajdz lepsza prace, to nie bedziesz musial aplikowac o zasilek.W tej kwestii tez nie musisz sie ze mna zgadzac.

Scott_David
4 693
Scott_David 4 693
#1802.03.2010, 00:07

Nie dali bo wcale jeszcze nie aplikowalem i nie pierdol ze nie dali!!!!! Jakby nie dali to bym napisal ze nie dali!!!!

kama79_79
Glasgow
22 709
#1902.03.2010, 00:11

To co chcesz udawadniac w Jobcentre?Im dowod tozsamosci, potwierdzenie adresu, Wrs, jesli takowy musiales wyrobic jest potrzebny, zadne inne dowody, na to, ze ty masz racje.

Scott_David
4 693
Scott_David 4 693
#2002.03.2010, 00:31

Pisalem juz zastanawiam sie nad tym zeby aplikowac

Scott_David
4 693
Scott_David 4 693
#2102.03.2010, 00:33

A chce wiedziec dokladnie poniewaz ostatnio tak dlugo sprawdzali czy mi sie cos nalezy 6 tygodni ze juz niepotrzebowalem nic ale oczywiscie splaty nie dostalem. Wiec po to chce wiedziec wszystko.

typowypolaczek
142
#2205.06.2011, 23:35

skinhead - emigrant; powaznie?

Scott_David
4 693
Scott_David 4 693
#2306.06.2011, 02:04
  • Strona
  • 1

Katalog firm