Do góry

30 lat C64

Temat zamknięty
Negocjator
5 191 9
Negocjator 5 191 9
07.08.2012, 15:40

Mija 30 lat od rozpoczecia sprzedazy C64.

Ja swojego kupilem latem 89, kiedy nazbieralem duuuzo pieniedzy :-). Byl oczywiscie z magnetofonem kardridzem Final II (na trojke mnie nie bylo stac), podlaczone do telewizora Neptun 150, w ktorym osobiscie dorobilem wyjscie A/V (oraz przerobilem fonie na "zachodni" standard). Po latach sprzedalem go za bezcen, bo na biurku zajal miejsce PC XT (z dwuma stacjami dyskow).

Traf chcial, ze w lipcu wywalalem cos na Recycling Center i w kontenerze z elektronika natknalem sie na C64. Zabralem do domu, rozkrecilem, wyczyscilem w srodku jak i na zewnatrz i podlaczylem do TV. Okazal sie pelni sprawny.

Pogrzebalem na ebaju, dokupilem emulator stacji dyskow na karcie SD (SD2EIC), na karte pamieci wrzucilem troche gier znalezionych w necie i szafa gra. Cala rodzina sie bawi (z pania Negocjator przypominamy sobie dawne czasy), a synus sie zabral za programowanie w BASIC i LOGO

To jest moj trzeci sprzecik uratowany przed wysypiskiem. Mam takze na chodzie Spectrum 48k oraz Atari 65XE.

Esha_
42 985
Esha_ 42 985
#107.08.2012, 15:50

Wklejałem to już w kwietniu, w temacie o Tramielu... ale powtórzę. :)

W WHSmith znalazlem cos takiego:

po odwroceniu "do gory nogami" i otwarciu "od tylu" mamy cos takiego:

Kazda czesc to kompendium wiedzy o tych maszynkach, grach, itd., mnostwo barwnych zdjec, ok. 116 stron w kazdej z czesci, cena: 9.99F. Fajna rzecz dla fanow- wydana w 30 rocznice wejscia na rynek tych komputerkow.

Esha_
42 985
Esha_ 42 985
#207.08.2012, 15:51

ZX Spectrum jest z tego samego rocznika. :)

Negocjator
5 191 9
Negocjator 5 191 9
#307.08.2012, 16:09

a spectrumnie wiem, bo sie wysiwtla na "dzien dobry" 1982

Tylko wiesz, mozliwosci ZX48 a C64 to niebo i ziemia a w tym samym roku zaprojektowane...
Fakt, ze spectrum kosztowal polowe (£175 x 1.75 - kurs wymiany z sierpnia 82 = $306) co commodore ($599)...

Esha_
42 985
Esha_ 42 985
#407.08.2012, 16:18

Jednak commodore słynął z najgorszego basica dostępnego na ośmiobitowcach. Same "poke" ;)

Będę bronił "spectrumny" po sam grób- chociażby dlatego, że nie jest sztuką napchać pod obudowę bajerów, gdy końcowy produkt ma kosztować blisko dwa razy drożej. A nawet ponad dwa razy- bo należy doliczyć koszt firmowego magnetofonu, który zresztą bez turbo właściwie nie funkcjonował. ;) No i ZX można było włożyć w zeszyt. ;) A ta plątanina kabelków wokół zx... teraz to miło powspominać, ale wtedy... ;)

lolek_x
3 151
lolek_x 3 151
#507.08.2012, 16:23

a ja mialem atarynke 65xe z magnetofonem ;)

i tylko na niej gralem a to wymagalocierpliwosci czekanie na wgranie gry ;)

Esha_
42 985
Esha_ 42 985
#607.08.2012, 16:28

Taaa... 25-30 minut. :) No, chyba że gdzieś pod koniec wczytywania taśma się "pogła". ;)

Poza tym xe jest młodsze, więc się nie liczy. ;P

Negocjator
5 191 9
Negocjator 5 191 9
#707.08.2012, 16:36

eee, az tak zle nie bylo.
mam na strychu atari z magnetofonem i kilka kaset
na kasecie 60 mieszcza sie 3-4 gry, wiec przecietny czas to byl okolo 7-10 minut.
tylko za tamtych caszow dla mlodego czlowieka te 10 minut to wiecznosc byla.

teraz gra z karty SD potrzfi mi sie kolo 45-60 sekund ladowac

Negocjator
5 191 9
Negocjator 5 191 9
#807.08.2012, 16:36

to znaczy na stronie kasety, a strona 60 miala 30 minut

JuJe
651
JuJe 651
#908.08.2012, 08:49

Nie uzywalam Atari, Amigi. Mialam lat niewiele, bo zaledwie piec gdy pewnego poranka obudzilam sie i tata zaprosil mnie na gre pierwsza :D. Uwielbiam Commodore,udalo mi sie nawet programowac :). Mialam kasety, 5-calowe dyskietki, cardrige. Pamietam jak trzeba bylo srubokrecikiem glowice na kasecie dostrajac. Achh pieknie bylo. Esha dzis ide do WHSmitch, moze kupie ksiazke, bo mam dylemaat co do jednej gry-programu, szukam i szukam i sie doszukac nie umiem :(

Negocjator
5 191 9
Negocjator 5 191 9
#1008.08.2012, 09:58

Wczoraj doszedl joystick (oryginalny atari 2600) i jak przysiadlem to od razu Nebulusa od strazlu do piatej wiezy przeszedlem.

elastycznyjozef
20 868 15
elastycznyjozef 20 868 15
#1108.08.2012, 10:07

JuJe, której?

JuJe
651
JuJe 651
#1208.08.2012, 10:12

Hey Jozek
Zacytuje siebie z tematu "Najlepsze gry". Napisalam - "Byl jeszcze taki program-gra... Nigdzie nie umiem tego znalezc (chyba produkcja niemiecka) symulacja prawa jazdy. Calkiem fajna przyjemna grafika (nie chodzi o popularne AutoTest)."

Wiesz o co mi chodzi? Chyba jezdzilo sie autem na ksztal duzego fiata (nie bierz doslownie tego, rownie dobrze mogla to byc lada albo inne cos co wygladalo podobnie) w kolorze jasnoniebieskim :)

elastycznyjozef
20 868 15
elastycznyjozef 20 868 15
#1308.08.2012, 10:16

Wiem o którą Ci chodzi. Ta gra była po Holendersku zdaje się.

elastycznyjozef
20 868 15
elastycznyjozef 20 868 15
#1408.08.2012, 10:16

holendersku*

elastycznyjozef
20 868 15
elastycznyjozef 20 868 15
#1508.08.2012, 10:18

Na kasetach występowała chyba pod tytułem "Prawo Jazdy".

JuJe
651
JuJe 651
#1608.08.2012, 10:18

Mozliwe, holenderski i niemiecki sa troszeczke podobne do siebie :). Jak w nia gralam to wladalam jedynie polskim i troszeczke angielskim ;D. Dopiero w 5 klasie podstawowki doszedl niemiecki. Ale skojarzenia i tak mialam dobre?:)

JuJe
651
JuJe 651
#1708.08.2012, 10:19

Jozek dziekuje za info. Tak to prawda, program nazywal sie "prawo jazdy". Probowalam juz szukac pod ta nazwa, dupa nic ;(

elastycznyjozef
20 868 15
elastycznyjozef 20 868 15
#1808.08.2012, 10:20

Tak jest. Co jakiś czas było się zatrzymywanym i testowanym z sytuacji na skrzyżowaniu.

JuJe
651
JuJe 651
#1908.08.2012, 10:23

Mozliwe :) dawno temu to bylo. Lubilam sobie jezdzic :D. Chyba mozna bylo na stacje paliw podjechac (a moze to ja sobie tak wyobrazalam tylko ;D )

elastycznyjozef
20 868 15
elastycznyjozef 20 868 15
#2008.08.2012, 10:44

Wyobraźnia wtedy odgrywała większą rolę.

JuJe
651
JuJe 651
#2108.08.2012, 10:57

mozliwe :), probowalam znalezc ponownie... https://www.google.co.uk/search?q=h...
nawet sie o cos takiego postaralam. bez rezultatu. Ehhh chyba bede musiala sie obejsc smakiem :(

JuJe
651
JuJe 651
#2208.08.2012, 10:58

ojej ucielo adres :( wpisalam po holendersku w googlach "prawo jazdy gra na commodore" :)

Konrad.W
Moderator
5 138
Konrad.W 5 138
#2308.08.2012, 13:14

no ja pamietam, ze wlasciciele Commodore 64 to byli wrogowie.....ja bylem z obozu Atari (mialem 800XL)

oczywiscie zartuje i wydaje mi sie, ze C64 mialo spora przewage jesli chodzi o wgrywanie gier. szlo szybcie i magnetofon nie byl tak podatny na wstrzasy....przy Atari to ja wychodzilem z pokoju bo wystarczylo dotknac biurka i wgrywanie od poczatku....:-(

JuJe
651
JuJe 651
#2408.08.2012, 16:45

heh, nie mialam Atari :). Wiem,ze mozna teraz znalezc je w Argosie Konradzie :)

Esha_
42 985
Esha_ 42 985
#2508.08.2012, 16:47
Esha_
42 985
Esha_ 42 985
#2608.08.2012, 16:48

e, to sama konsola.

Esha_
42 985
Esha_ 42 985
#2708.08.2012, 16:50

bodajze 2600. Same logo atari wciaz zyje na t-shirtach czy sluchawkach... dupnych zreszta.

Esha_
42 985
Esha_ 42 985
#2808.08.2012, 16:53

I tak zx bil na glowe czestotliwoscia taktowania zegara zarowno xl/xe, jak i c-64. Ten 1 MHz... wobec 3,5 MHz. ;P

elastycznyjozef
20 868 15
elastycznyjozef 20 868 15
#2908.08.2012, 16:54

Atari czyni gry.

Negocjator
5 191 9
Negocjator 5 191 9
#3008.08.2012, 16:58

esha, taktowanie zegara to tylko bajer nieprzekladajacy sie na szybkosc maszyny. ZX nie biyl 3.5 razy szybszy niz maszynki atari cz comodore.

To jest mniej wiecej tak jak masz 25 MPix w aparacie. I obiektyw jakosci judasza z drzwi

Katalog firm