Do góry

xubuntu- POMOCY!!!

Temat zamknięty
ubikh
591
ubikh 591
20.12.2009, 15:29

mam komputer odziedziczony z tymze fascynujacym lecz zagadkowym systemem..potrzebuje instrukcji odnosnie podlaczenia internetu bezprzewodowego.....ktokolwiek wie cos na ten temat?

snow_crash
9 026
snow_crash 9 026
#220.12.2009, 15:35

@UbIkH, jesli Linux jest tobie kompletnie obcy, stracisz mniej czasu instalujac Windowsa.

Jesli natomiast chcesz sie pobawic, to tutaj znajdziesz potrzebne informacje:
https://help.ubuntu.com/community/W...

oraz wiecej, tutaj:
https://help.ubuntu.com/community/N...

ubikh
591
ubikh 591
#420.12.2009, 15:41

no tak dziekuje ale mialem nadzieje na speca ktory oszczedzi mi zaglebiania sie w te informacje prosta wypunktowana instrukcja mnie obdarowujac

snow_crash
9 026
snow_crash 9 026
#520.12.2009, 22:04

@UbIkH, te linki prowadza wlasnie do "prostej wypunktowanej instrukcji", lepiej juz sie nie da.

ubikh
591
ubikh 591
#621.12.2009, 08:47

sluszna uwaga....przerobilem kazdy z punktow i nic mi nie pasuje....nie chce rezygnowac z linuxa bo bliski mi on ideowo ;] moze ktos by mnie nawiedzil i odprawil na nim niezbedne rytualy inicjujace polaczenie z siecia abym na spokojnie w zaciszu pokoju mogl zaznajamiac sie z tymze systemem?

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#721.12.2009, 09:02

UbIkH....w czym problem? ja mam linuxa i podloczony bezpszewodowo ,nie rozumiem dlaczego ty nie mozesz tego zrobic ,w czym problem z tym polaczeniem ?....ja mam w toktok ..

ubikh
591
ubikh 591
#821.12.2009, 09:09

problem w tym ze ja nic niewiem...niewiem czy internet device mam wlaczony,niewiem gdzie co mam wpisac,niewiem nic....zdrukowalem sobie instrukcje jednakze nie znalazlem w systemie niczego w niej opisanego...od czego zaczac?

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#921.12.2009, 09:15

UbIH skoro nic nie wiesz to przez emito sie nie dowiesz ,mosialbys kogos wziasc kto zna sie na tym i zainstaluje tobie ,sam nie dasz radfy ,skoro nie masz pojecia ....

ubikh
591
ubikh 591
#1021.12.2009, 09:21

a nie mozesz mnie instruowac poprzez gadulca? ktos chetny wpasc mi z tym zrobic? charytatywnie na dodatek

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#1121.12.2009, 09:25

przykro mi ale nie mam GG ani skype nie potrzebne mi .....

ubikh
591
ubikh 591
#1221.12.2009, 09:28

ok zatem szukam osoby chetnej mi pomoc osobiscie z tym problemem

piotrek99
78 117
piotrek99 78 117
#1421.12.2009, 18:23

chyba jednak będziesz musiał dać wychodne swoim ideałom i pozostać przy paskudnym, korporacyjnym windowsie :D

cropas
5 528
cropas 5 528
#1521.12.2009, 18:29

co ci pokazuje ifconfig -a?

ubikh
591
ubikh 591
#1622.12.2009, 14:55

ifconfig -a pokazuje:
eth0 link encap:Ethernet HWaddr 00:04:61:50:23:c4
up broadcast multicast mtu:1500 metric:1
RX packets:0 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
TX packets:0 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
Collisions:0 txqueuelen:100
RX bytes: 0(0.0B) TX bytes: 0(0.0B)
interrupt:22 base address:0xb800
lo link encap:local loopback
inet addr: 127.0.0.1 mask:255.0.0.0
inet6 addr: ::1.128 scope:host
up loopback running mtu:16436 metric:1
RX packets:8 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
TX packets:8 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
collisions:0 txqueuelen:0
RX bytes: 480(480.0B) TX bytes: 480(480.0B)

prosze Bartlomiej - co Ci to mowi?

Electro
3 477
Electro 3 477
#1822.12.2009, 15:29

UbIkH . . . . . format i czysta instalacja np Ubuntu. http://www.ubuntu.pl/ . olac zabawe w konfiguracje . sam niech to zrobi. szkoda czasu :]

ubikh
591
ubikh 591
#1922.12.2009, 15:32

ale ja tyle samo wiem o formatowaniu jak i instalacji systemu co o jego konfiguracji......szlag mnie trafi.....jest ktos w glasgow kto wpadnie i zrobi mi z tym za piwo(gora dwa:)

Electro
3 477
Electro 3 477
#2022.12.2009, 15:45

ściągasz instalke. wypalasz ja na płytę. wkładasz do napędu. restartujesz komputer. wybierasz język oraz opcje zainstaluj system. wpisujesz nazwę użytkownika oraz hasło. w miedzy czasie trzaskasz kilka razy enter. po kilkunastu minutach masz świeży system. oczywiscie jeśli nie masz jakiś ważnych danych do stracenia. Ubuntu instaluje się tak samo jak windę.

bonus jest taki ze możesz odpalić system bez instalacji. wystarczy ze wybierzesz taka opcje. 100% funkcjonalny system bez instalacji po kilku minutach

Electro
3 477
Electro 3 477
#2122.12.2009, 15:49

Ubuntu 9.10PL Karmelkowy Koliberek. hehehe dobre

Adam
81
Adam 81
#2222.12.2009, 15:51

OK kolego jaki masz komp zacznijmy od tego a postaram sie pomoc

piotrek99
78 117
piotrek99 78 117
#2322.12.2009, 16:07

skąd ta durna moda że informatyk pracuje za piwo?
spróbuj to zaproponować mechanikowi czy hydraulikowi :P

ubikh
591
ubikh 591
#2422.12.2009, 16:10

taki prostokatny szary :) skladak poprzedniego wlasciciela....jak mam sprawdzic jego parametry? musisz wiedziec Adamie ze na kompach znam sie wyrywkowo i nie skladnie..wciaz podejmujesz sie pomocy?

ubikh
591
ubikh 591
#2522.12.2009, 16:11

#23
nie znam sie na informatyce wiec na informatykach rowniez

ubikh
591
ubikh 591
#2622.12.2009, 16:16

#20
ale co mi da swiezy system skoro bedzie goly(prawda?) a ja wciaz ciemny z jego obslugi? i tak sie nie podlacze

kostek_rosolowy
712
#2722.12.2009, 16:18

A powiedz czym (jakim programem) łączysz się z internetem.
Zainstaluj sobie "wireless assistant" bo jest fajny :)
Zobacz tez czy masz odpalonego client-a DHCP (dhcpcd eth0)
Zobacz czy karta nie jest w trybie "monitor" (iwconfig eth0)
Zobacz czy karta nie jest DOWN (ifconfig eth0 up)
moze pomoge

Electro
3 477
Electro 3 477
#2822.12.2009, 16:24

goły ? Ubuntu po instalacji jest wpelni funkcjonalnym systemem. tzn ma firefoxa i openoffice hehehehe muzyki także można słuchać. siec wykrywa sam i sam się łączy bez potrzeby instalacji dodatkowego softu. coś jeszcze Ci potrzeba ? jest zakładka dodaj programy. cala lista wraz z opisami. dodajesz co chcesz, kiedy chcesz bez bawienia się w konfiguracje.

ubikh
591
ubikh 591
#2922.12.2009, 16:25

wspaniale juz chyba trzech chce mi pomoc ale....jak mam to wszystko posprawdzac?? musicie mnie przez to prowadzic krok po kroku wczesniej jednak wyjasniajac jak stawiac ow kroki....ciezko bedzie ale moze ktos oddany Ubunciemu stadu zechce poswiecic czas

kostek_rosolowy
712
#3022.12.2009, 16:31

:)
zaczynamy.
powiedz jaki masz program do laczenie sie z internetem