Do góry

czy ktoś zdawał egzamin na prawo jazdy kat C w UK?

Temat zamknięty
mazi86
129
mazi86 129
02.10.2009, 12:27

Witam! Pytanie jak w tytule. Chcialbym dowiedziec sie jak to wyglada krok po kroku od kogos kto ma to juz za soba. Wiem ze wszystko jest do sprawdzenia na stronie DVLA, ale to teoria. Czy ktos moglby podzielic sie doswiadczeniami z tym zwiazanymi?
Dziekuje z gory i pozdrawiam.

swiecal
258
swiecal 258
#102.10.2009, 15:53

Ja robilem niedawno wiec opisze wszystko w miare dokladnie.

1. Musimy zdobyc aplikacje na tymczasowe prawko+raport medyczny-mozna to dostac chyba na poczcie, moze w DVLA ja dostalem ze szkoly gdzie sie uczylem. Aplikacje wysylamy do Swansea razem z plastikowym prawkiem i counterpart(na aplikacji zaznacz ze aplikujesz na kat C C+E i D) i czekamy. Z raportem medycznym idziesz do lekarza i robisz smieszne badania-60-80f
2. Gdy czekasz na prawko kup materialy do theory test i hazard perception test(tylko nowe , moze byc ebay) ok20f i do nauki!
3.Przychodzi prawko to bukujesz test teoretyczny(nie przysla Ci tymczasowego prawka, tylko zaznacza na counterpart ze uczysz sie jezdzic) ok 50f
4. Zdasz terie to szukasz szkoly jazdy. Wszyscy robia kursy 3 dniowe(ok 10 g jazdy +egzanin) lub 5 dniowe(ok 18 godz jazdy +egzamin). 3 dni to za malo. Jezeli jestes bystry to zakumasz szrzynie biegow szybko. Minimalna ilosc to 8 biegow. Sa dwa rodzaje Shift gear box i button gear box czy jakos tam. W pierwszej wyglada to tak: ruszasz z 3(chyba ze pod gorke i ciezarowka stara to 2) potem 4, przed zmaina na 5 przeciagasz dzwignie w prawo zeby fajny dzwiek psssyt powiedzial Ci ze jestes na wysokich biegach i wijasz 3 ale to juz jest 5. Potem 4 ale to juz jest 6. Na 7 tak jak w osobowkach 5 a 8 tak jak 6. Redukcja z 5 na 4 - wajcha na luz, cisniesz ja w lewo zeby zbic na niskie biegi i wkladasz 4(na wysokie biegi pchasz w prawo). Druga skrzynia jest popularniejsza. Uklad biegow taki sam tylko przerzucajac niskie i wysokie biegi uzywasz takiego pstryczka ta srodku wajchy-w gore wysokie w dol niskie. Jest to proste jak budowa cepa ale niektorym przychodzi to trudno. Radze Ci wziazc kurs 5 dniowy(bedziesz mial czas nauczyc sie cofac, wyczujesz dlugosc pojazdu i co najwazniejsze zasad ruchu drogowego itp itd). Kurs 5 dniowy kosztuje ok 750 +vat lub nie ale to zalezy czy firma jest vatowcem. C rob obowiazkowo na manualu(wtedy bedziesz mial wbite manual na prawku) bo kierowcy po automacie to znajda robote co najwyzej na taxi. C+E rob na automacie(w prawku i tak bedziesz mial manual po C) bo jest prosciej. Na C+E tez 5 dni(nie musisz sie juz uczyc zasad ruchu ale tutaj cofac to juz inna bajka). Pojezdzisz, pocofasz, zablokujesz paru gosci albo oni Ciebie, przytrzesz pare kraweznikow i na egzamin. Kazda poprawka to ok 250f. Miedzy egzaminami musi byc 3 dni robocze przerwy. Mi to zajelo ok 1,5 mies czy nawet dwa wiec nie mysl ze to sie zrobi w dwa tygodnie:) Masz pytania to pytaj i powodzenia

swiecal
258
swiecal 258
#202.10.2009, 15:56

aha ja zdawalem przed 10 wrzesnia(zmienily sie przepisy), nie wiem czy teraz jest inaczej, raczej nie ale jest napewno o wiele drozej...

Profil nieaktywny
Beton_Gawel
#302.10.2009, 16:52

ja zdawalem ale w pl na samochodzie marki star

mazi86
129
mazi86 129
#402.10.2009, 19:03

Swiecal, wielkie dzieki za odpowiedz.Jedyne co mnie stresuje to koszt bo jest dosc wysoki, ale sprawdzajac dzis ceny widzialem ze 5 dniowy kurs kosztuje 785+vat wiec niewiele wiecej niz Ty placiles.Aha, do tej pory nie wymienilem prawka na brytyjskie.Bede to musial zrobic przed zaczeciem czegokolwiek?
PS. Masz juz prace jako kierowca?
Pozdrwiam

swiecal
258
swiecal 258
#502.10.2009, 19:31

Ja placilem 750 bez vatu a Tobie wyjdzie ponad 1000. Poszukaj malych firm nie vatowskich moze gorsze ciezarowki ale pewnie lepsi instruktorzy. Z robota jest ciezko. Bez doswiadczenia trzeba cudu zeby cos znalezc. Mnie sie udalo. Moj instruktor mnie wciagnal do firmy gdzie jezdzi czasami nocnymi ciezarowkami. Tylko ze ja jezdze w dzien i codziennie w domu, weekendy wolne. Jesli Ty nie bedziesz mial tyle szczescia to czeka Cie troche pracy przez agencje a pozniej kto wie gdzie trafisz. Prawdopodobnie nigdy nie bedziesz zalowal tego kroku. PRAWKO MUSISZ WYMIENIC I TO ZARAZ!!! Koszt okolo 50 dych. Spytaj sie w tej szkole co z CPC(certificate of proffesional competence) bo wedlug wymogow teraz musisz zrobic 35 godz atego nikt Ci nie zrobi za 1000. Moze stare ogloszenie znalazles. Zadzwon i spytaj

mazi86
129
mazi86 129
#602.10.2009, 23:14

Wybieram sie do "driving school" zaraz po weekendzie zeby ustalic wszystko.Ciezarowkami chcialem jezdzic od zawsze, takze napewno nie bede zalowal wydanych pieniedzy,nawet jezeli bedzie ciezko z praca. Taka mala realizacja marzen, ale to nie jest w temacie;) Chociaz znam firme ktora zatrudnia kierowcow bez doswiadczenia, ze wzgledu na duza rotacje, poniewaz praca nie nalezy do najlzejszych,a szkoci sa wybredni...Napisze jak juz bede po rozmowie i dowiem sie co, jak i za ile.
Pozdrawiam.

swiecal
258
swiecal 258
#702.10.2009, 23:17

ok czekam

pozdrawiam

mazi86
129
mazi86 129
#805.10.2009, 14:15

Witam!A wiec koszt calego kursu z badaniami,egzaminami oraz CPC to 1000funtow. Zastanawia mnie jedno, czy te 5dni jazdy jest wystarczajacym czasem na nauke zeby pozniej zdac egzamin?Ale skoro ludzie zdaja to chyba tak.Co do czasu jaki zajmie to wszytko, to jest tak jak mowiles ok 2 miesiecy. Nie podoba mi sie jedna rzecz, mieszkam w Kirkcaldy a jazda jest w Perth:/ Zapomnialem o to zapytac ale raczej na wlasny koszt bede tam musial dojezdzac.
Teraz mi zostaje tylko szybko isc do lekarza i czekac az odesla mi prawo jazdy z DVLA;)

swiecal
258
swiecal 258
#906.10.2009, 04:30

Moim zdaniem cena jest atrakcyjna. Ciezko powiedziec czy 5 dni to wystarczajacy czas. To juz zalezy od Ciebie. Zycze powodzenia i powiadamiaj nas na biezaco o swoich wynikach

Pozdrawiam

adam
1
#1011.11.2009, 18:13

sprawa wyglada tak ze jak miales prawko zrobione przed 10 wrzesnia 2009 na kat c czy c+e to masz 5 lat wazne cpc, jak prawko po 10tym to musisz zdac egzamin teoretyczny z cpc ( cpc case study test (koszt 30 funtow) i egzamin praktyczny |(koszt 50 funtow) czyli pokazanie na ciezarowce roznych rzeczy i odpowiedzenie na ewentualne pytania egzaminatora. 100 pytan to nie jest cpc rafal. mozna zrobic przwko kat c bez zdawania cpc, wcale ono nie jest potrzebne, jesli nie chcesz pracowac zarobkowo. po zdaniu 100 pytan czyli multiple theory test i hazadr perception dostajesz certyfikat zdania czesci teoretycznej i smialo na egzamin mozesz smigac. wlasnie jestem po zdaniu i mam taki certyfikat, a jutro jade dawac cpc case study test. jakos nigdzie nie jest to napisane i wprowadzaja ludzi w blad. jesli masz prawko c z polski to data na prawku uk bedzie nie data wyrobienia a data uzyskania przepisana z polskiego prawa jazdy.kierowca z kat c po 10 wrzesnia musi zdac teoriew cpc i praktyczny z cpc, dostaje sie certyfikat i z nim trzeba jezdzic jak sie pracowac bedzie. kierowca majacy c a chcacy zrobic c plus e wymienia prawko na full driving licecne i dostaje enc. part czyli papierowe prawko provinsional z kategoria c+e i z tym juz moze sie zapisac na egzamin c+e, testow nie zdaje. jakies pytania to [email protected]

swiecal
258
swiecal 258
#1113.11.2009, 19:49

Kurde dawno juz tu nie zagladalem
Dzieki adam za pociagniecie tematu
Bo do 10 wrzesnia nie bylo CPC ale wiele pytan bylo zawartych na theory(glownie jak rozmieszczac towar jak chodzic po otwartej naczpie itp itd),dlatego powiedzialem gdzies o tym CPC ze jest na theory test. Co do mnie to ja chyba nigdy nie bede musial robic CPC bo przeciez prawo nie dziala wstecz. Tylko co 5 lat na badania do doktorka. Gdzies czytalem ze Wy bedziecie musieli co 5 lat odbywac 35 godzinne szkolenie ale musialem cos zle zrozumiec bo to brzmi jak jakis zart.

Wiec zadam pytanko z innej beczki.
KTOS TU ROBIL ADR?

Łukasz
1
#1314.06.2010, 21:51

Witam wszystkich!
Ja też jestem w trakcie tego całego cyrku. Zdałem teorię, mam za sobą 6 dni nauki po 4h i niestety niezdany egzamin praktyczny. Zagubiłem się na mieście i niestety nerwówka. Przynajmniej wiem jak to wygląda i czego się spodziewać więc następnym razem powinno być oki. Ile czasu potrzebujecie to już wasza indywidualna sprawa, choć wydaje mi się że lepiej wziąść jeden dzień więcej niż bukować kolejny egzamin.
Zaraz po zdaniu C chcę zdawać na C+E myślę, że lepiej od razu, bo jeżeli chodzi o mnie to ten sam samochód, więc nie będę miał problemów z biegami itp.
Co do ADR to przymierzam się do tego kursu 5 lipca. W kursie zawarte jest 7 klas + cysterny. Koszt to około Ł600 łącznie z egzaminami, ale trzeba poszukać po różnych szkołach, bo jedna oferowała to samo za Ł1200.
Mam jednak problem z CPC. Żeby zdobyć to dziadostwo muszę zdać dodatkowo Case study i dodatkowy praktyczny z bezpieczeństwa pojazdu i załadunku. Nie wiem tylko gdzie to zdać i z czego się do tego nauczyć. Co do tego 35h szkolenia to prawda - CPC jest na 5 lat i po tym okresie trzeba przejść to szkolenie. Na szczęście nie trzeba tego robić za jednym zamachem - najlepiej co roku zrobić jeden siedmiogodzinny blok i jesteśmy wolni. Co najważniejsze nie ma żadnych egzaminów.

makas1982
5
#1402.07.2010, 22:33

Mam takie pytanie przymierzam sie na prawko kat c+e a jak jest z testami teoretycznymi sa w j.polskim?

SuzukiGSXR
707
#1524.10.2010, 15:54

makas1982 makas1982
#14 | 02.07.10, 22:33
Mam takie pytanie przymierzam sie na prawko kat c+e a jak jest z testami teoretycznymi sa w j.polskim?

Tak sa ksiazki w j. Polskim mozesz je kupic z emano (wpisz nazwe w gogle)
taka sama mam na sprzedaz jak chcesz to napisz [email protected]

annakum
1
#1629.12.2012, 11:29

WITAM!!

mam do sprzedania książkę wydawnictwa Emano pt. 'Testy na prawo jazdy w UK samochody ciężarowe i autobusy'.
Książka jest niezbędna dla osób chcących pomyślnie zdać test teoretyczny jak i dla osób zdających test teoretyczny na egzaminie CPC (tzw. moduł 2). Stan bardzo dobry, cena 25Ł, możliwy odbiór osobisty w Basingstoke lub wysyłka pocztowa. Konkakt pod num tel. 07845823745 lub [email protected]

Poniżej znajdziesz link do strony Emano, na której znajdziecie więcej szczegółów dotyczących książki:
http://www.emano.co.uk/materialy-sz...

aronn80
154
aronn80 154
#1727.01.2013, 19:48

Hej. Znacie jakieś tanie szkoły jazdy w Edynburgu lub okolicach gdzie moge zrobić C prawko ?

Profil nieaktywny
Beton_Gawel
#1829.01.2013, 10:13

Tak na idiot street jest Tania

aronn80
154
aronn80 154
#1929.01.2013, 12:36

Znalazłem coś takiego http://www.gtg.co.uk/courses/transp..., ale nie moge znalezc nic ponadto. Beton google mi wyszukał kilka szkół, ale wszystkie poza Edim, dlatego pytam na tym forum.

Profil nieaktywny
Beton_Gawel
#2029.01.2013, 21:15

to chyba zle szukac bo mi wyslwietlilo duozzzzzzzzzo firm w edim

http://www.google.co.uk/#hl=en&suge...

globo
1
globo 1
#2212.03.2013, 09:14

Witam wszystkich,mam pytanie czy korzystał ktoś z usług tlumacza na teorii na c+e i czy znacie jakieś ośrodki szkoleniowe z takimi usługami w okolicach londynu...??

SuzukiGSXR
707
#2318.03.2013, 17:53

Nie wiem jak u Ciebie tam w Anglii,ale mi zaspiewali 600 funa he he musi byc jakis "specjalny" tlumacz nie tam jakis zwykly przysiegly :-)
Prawko zdalem rok temu bez zadnej pomocy :-)

diac
8
diac 8
#2413.04.2013, 16:20

ma moze kos materialy na rok 2013, czyli theory testc hazard perception i inne chetnie odkupie pozdrawiam

Czeslaww
3
#2519.04.2013, 16:30

witam...czytalem wasze komentarze i postanowilem zalogowac sie ....,chcialbym poiformowac ze ADR mozna zrobic w Polsce za malutkie pieniadze ,zrobilem w Krakowie w 3 dni za 400,czy 500 zlotych (ADR+Cysterny) ,sa miedzynarodowe i wazne na 5 lat....
...jezeli chodzi o CPC-to jest chyba kurs kwalifikacji zawodowej-jezeli tak ,to jest to dosc dlugi kurs i dosc drogi,ale konieczny dla kierowcow zawodowych ,ci ktorzy maja prawko z przed 2009? w Polsce zrobia ten kurs w 35 godzin,a nowi kierowcy chyba maja 240 godzin?,nie wiem tylko czy jest akceptowany w UK ?
...prosilbym o informacje gdzie i co sie zdaje na C+E w UK,mam kat.C i przeszedlem kurs w Polsce ,ale zabraklo mi czasu na egzamin ,chcialbym wymienic prawko i zdac tutaj....,co o tym myslicie?

Czeslaww
3
#2619.04.2013, 23:00

257
swiecal
#11 | 13.11.09, 19:49
Kurde dawno juz tu nie zagladalem
Dzieki adam za pociagniecie tematu
Bo do 10 wrzesnia nie bylo CPC ale wiele pytan bylo zawartych na theory(glownie jak rozmieszczac towar jak chodzic po otwartej naczpie itp itd),dlatego powiedzialem gdzies o tym CPC ze jest na theory test. Co do mnie to ja chyba nigdy nie bede musial robic CPC bo przeciez prawo nie dziala wstecz. Tylko co 5 lat na badania do doktorka. Gdzies czytalem ze Wy bedziecie musieli co 5 lat odbywac 35 godzinne szkolenie ale musialem cos zle zrozumiec bo to brzmi jak jakis zart.

Wiec zadam pytanko z innej beczki.
KTOS TU ROBIL ADR?

...musze Cie zmartwic ...,wszyscy musimy robic CPC,to jest jednak Kurs Kwalifikacji Zawodowej.....i obowiazuje wszystkich w calej Unii -sorki.......a na temat ADR-u napisalem Ci jak wyzej....

Profil nieaktywny
kier
#2713.05.2013, 14:06

ad 25 za te pieniazde zrobiles z rozladunkiem i zaladunkiem cystern?Bo nie bardzo w to wierze.Z samym przewozem prawie nikt Ci nie zatrudni.Musisz miec kurs rozszerzony na zaladunek i rozladunek.Kazdy doswiadczony kierowca wie ze ADR jest uprawnieniem miedzynarodowym od zawsze.

Czeslaww
3
#2814.05.2013, 07:51

....nie rozsmieszaj mnie.....jezeli robisz cysterny to wchodzi zaladunek i rozladunek materialow plynnych i gazowych.....dziwi mnie ,ze o tym nie wiedziales....,bedac kierowca.....
ja robilem w Krakowie : www.adr-krakus.pl ,nr tel.+48608670812 ,mozesz zadzwinic do dowolnego urzedu marszalkowskiego i poprosic by podano ci termin najblizszych egzaminow w swoim rejonie ,a takze kto prowadzi kurs i telefon prowadzacego a ten poda ci cene.....,jezeli masz jakies jeszcze pytania ,to napisz postaram sie odpowiedziec....

Profil nieaktywny
kier
#2914.05.2013, 11:14

Moze teraz sie zmienilo.

tentu
1
tentu 1
#3014.11.2013, 23:09

Witam,

A czy moge podejsc do egzaminu praktycznego bez uczeszczania na kurs?

  • Strona
  • 1
  • z
  • 2

Katalog firm