@@skoro dorobek naukowy księdza ( o którym wspominam) podsumowujesz - nie maja za wiele do zaproponowania
nie doczytales - przeczytalem #86 wiec dorobek- o ktorym wspominales wczesniej - naukowy ksiedza byl i jest mi obcy...odnioslem sie tylko do #86...ale powietrze mi pasuje:)
twoje wczesnbiejsze wypowiedzi w roznych watkach nie pozwalaja nawet traktowac ciebie w ten sposob
pogoogluj trochę
Oto wybrane wypowiedzi laureatów nagrody Nobla:
Max Planck (Nobel z fizyki - rok 1919): „Ktokolwiek, kto był poważnie zaangażowany w prace naukową jakiegokolwiek rodzaju uświadamia sobie, iż nad wejściem bram świątyni nauki wypisane są słowa: musicie mieć wiarę. Jest to cecha, bez której naukowiec nie może się obejść”.
Albert Einstein (fizyka - 1921): „Moja religia polega na pokornym podziwie tego nieograniczonego wyższego ducha, który objawia się w drobnych szczegółach, jakie jesteśmy w stanie dostrzec naszymi wątłymi i słabymi umysłami. To głęboko emocjonalne przekonanie o obecności wyższej rozumniej mocy, która jest objawiana w niepojętym wszechświecie kształtuje moje wyobrażenie Boga”.
Robert Millikan (fizyka - 1923): „Żałosną rzeczą jest to, że mamy naukowców, którzy usiłują udowodnić ewolucję, której żaden naukowiec nigdy nie będzie w stanie udowodnić”.
Artur Compton (fizyka - 1927): „Jeżeli chodzi o mnie, wiara zaczyna się wraz z uzmysłowieniem sobie faktu, iż wyższa inteligencja doprowadziła do powstania wszechświata i stworzyła człowieka. Nie jest mi trudno mieć tę wiarę, gdyż niezaprzeczalnym jest fakt, iż tam gdzie jest plan, istnieje inteligencja - uporządkowany, rozwijający się wszechświat świadczy o prawdzie najbardziej majestatycznego stwierdzenia, jakie kiedykolwiek wypowiedziano: Na początku Bóg...”.
Albert Szent-Gyorgyi von Nagyrapolt (medycyna - 1937): „Prawdopodobieństwo ulepszenia organizmu przez mutację można porównać z prawdopodobieństwem ulepszenia szwajcarskiego zegarka przez rzucenie nim o ziemię i uszkodzenie jego mechanizmu. Szansa ulepszenie organizmów żywych dzięki przypadkowym mutacjom równa jest zeru”.
Sir Peter Brian Medawar (medycyna - 1960): „W chwili obecnej nauka nie zna żadnego takiego genetycznego procesu, który mógłby wytworzyć zmiany konieczne dla spowodowania ewolucji”.
Sir John Carew Eccles (medycyna - 1963): “Utrzymuję, iż tajemnica człowieka jest niesamowicie minimalizowana przez redukcjonizm naukowy, z jego obiecująco brzmiącym materialistycznym twierdzeniem o możliwości ostatecznego wytłumaczenia całości świata duchowego w kategoriach działalności neuronowej. Takie przekonanie musi być sklasyfikowane jako przesąd... musimy uznać, iż jesteśmy duchowymi istotami z duszami istniejącymi w świecie duchowym, jak również materialnymi istotami z ciałami i mózgami istniejącymi w świecie materialnym”.
Charles Hard Townes (fizyka -1964): „Im więcej wiemy o kosmosie i ewolucyjnej biologii, tym bardziej wydają się one niewytłumaczalne bez jakiegoś aspektu projektu. A w moim przypadku jest to natchnieniem dla wiary”.
Arno Penzias (fizyka - 1978): „Astronomia prowadzi nas do unikatowego wydarzenia, do wszechświata stworzonego z niczego, zachowującego bardzo delikatną równowagę [...] i mającego przewodni- można powiedzieć- ponadnaturalny plan”.
Werner Arber (medycyna - 1978): „Chociaż jestem biologiem, muszę przyznać, iż nie rozumiem w jaki sposób powstało życie... Uważam, iż życie zaczyna się dopiero na poziomie funkcjonalnej komórki. Najbardziej prymitywna komórka może wymagać przynajmniej kilkuset różnych specyficznych makromolekuł biologicznych. W jaki sposób takie, już dosyć złożone struktury mogły się połączyć, pozostaje dla mnie tajemnicą. Możliwość istnienia Stwórcy, Boga, stanowi dla mnie satysfakcjonujące rozwiązanie tego problemu”.
Arthur Leonard Schawlow (fizyka - 1981): „Wydaje mi się, że będąc skonfrontowani z cudami życia i wszechświata, należy zadać sobie pytanie ‘dlaczego’, a nie po prostu ‘jak’. Jedyne możliwe odpowiedzi są religijne... Znajduję potrzebę Boga we wszechświecie i swoim własnym życiu... Mamy szczęście, że mamy Biblię, a szczególnie Nowy Testament, który mówi nam tak wiele o Bogu w szeroko dostępnych ludzkich kategoriach”.
William Phillips (fizyka - 1997): „Bóg dał nam niesamowicie fascynujący świat, który możemy zamieszkiwać i badać”.
Prawdziwa nauka nie jest przeciwna Biblii i wierze chrześcijańskiej. Wprost przeciwnie - potwierdza ją, a wielu największych naukowców, laureatów nagrody Nobla, nie było ateistami czy wyznawcami teorii ewolucji.
Pan_Rysiek
#92 | Dziś - 20:11 .bebej, nie ma sprzeczności między nauką i wiarą, bo zajmują się innymi sprawami. Wielu laureatów Nobla z fizyki i chemii to osoby wierzące.
===================================
Wielu, a ile dokładnie ?
W tak chrzescijańskim kraju, jak Stany Zjednoczone naukowcy nie wierzący w boga w naukach ścisłych stanowią ponad 90%.
at 95, Rysiu chyba nie cytujesz znowu tych zmanipulownych cytatów ze strony dla kreacjonostów, gdzie nawet z Hawkingsa zrobili wierzącego, co do Einsteina, to:
"Nie wierzę w osobowego Boga i zawsze otwarcie się do tego przyznawałem. Gdybym musiał jednak znaleźć w sobie coś, co miałoby aspekt religijny, to byłaby to bezgraniczna fascynacja strukturą świata, jaką ukazuje nam nauka."
Albert Einstein
"Moje poglądy bliskie są poglądom Spinozy: podziw dla piękna oraz wiara w logiczną prostotę porządku i harmonii, które w naszej znikomości możemy pojąć jedynie w sposób bardzo niedoskonały. Uważam, że musimy się pogodzić z tą niedoskonałością naszej wiedzy i poznania oraz traktować wartości i powinności moralne jako problemy czysto ludzkie."
Albert Einstein
"Wierzę w Boga Spinozy, przejawiającego się w harmonii wszystkiego, co istnieje, a nie w Boga, który zajmował by się losem i uczynkami każdego człowieka."
Albert Einstein
czyli Einstein nie był teistą (wypiera się wiary w osobowego boga), co najwyżej mógłby być panteistą, choć w innym cytacie powiedział
"Jestem głęboko wierzącym ateistą. [...] Jest to poniekąd zupełnie nowy rodzaj religii."
Albert Einstein
Polecam książkę - http://www.inbook.pl/product/show/2...
A tu o autorze
12. ZAKŁAD FILOZOFII CHRZEŚCIJAŃSKIEJ
Kierownik: Prof. dr hab. Marian Grabowski
Profesor nadzw. UMK: Ks. dr hab. Zdzisław Pawlak, prof. UMK
Adiunkt: Ks. dr Witold Dorsz
Zakład Filozofii Chrześcijańskiej na Wydziale Teologicznym UMK realizuje prace badawcze w zakresie chrześcijańskiego poglądu na świat, w celu filozoficznego przygotowania do studiów teologicznych. W zakresie podejmowanej problematyki badania uwzględniać będą wyniki nauk szczegółowych oraz aktualne osiągnięcia filozoficzne. Tutaj będą szczególnie prowadzone prace nad głębszym rozumieniem i interpretacją osoby, wolności, relacji człowieka z Bogiem i ze światem. Prowadzona zaś, analiza badawcza tekstów filozoficznych będzie obejmowała, oprócz zagadnień klasycznych, także współczesne ujęcie problematyki teodycealnej zrodzonej w obrębie najnowszych kierunków filozoficznych i światopoglądowych.
Prof. dr hab. Marian Grabowski, prof. UMK pełni funkcję Kierownika Zakładu Filozofii Chrześcijańskiej na Wydziale Teologicznym UMK. W Uniwersytecie Mikołaja Kopernika zatrudniony jest od 1975 r. W latach 1975-1992 związany był z Wydziałem Matematyczno-Fizyczno-Chemicznym, a w latach 1992-2001 z Wydziałem Humanistycznym tej Uczelni. Od dnia 1.09.2001 r. został zatrudniony na Wydziale Teologicznym na stanowisku profesora nadzwyczajnego.
Książka bardzo kontrowersyjna, wzbudziła szeroki odzew wśród czytelników. Sam autor ze złośliwym chichotem przyznał się do celowego działania. Jednak pewne wątki w publikacji bardzo spłycił. A szkoda. By było ciekawiej.
Masz Rysiu, to akurat nie ten survey, którego szukałem, ale też zawiera ciekawe zestawienia i jest szerszy bo nie ogranicza się do nauk typowo ewolucyjnych jak bilogia, fizyka, chemia i pokrewne, a do którego odnosił się survey o którym pisałem wcześniej http://www.thenewatlantis.com/publi...
A tutaj masz wypowiedzi naukowców tych że dziedzin nauki z University of Nottingham
5 dni from malyy5news on Vimeo.