Do góry

Utknęła mi w Polsce mama. Jak ją tu sprowadzić?

Zaloguj się by dodać komentarz
Swavik
75
Swavik 75
13.02.2021, 20:28

Miała być tylko przez święta, w Polsce znaczy, ale co się stało, każdy wie. Teraz jestem na siebie zły, że nie została jednak tutaj.

Lotów z Gdańska nie ma, poza tym od 15tego chyba ma być na własny koszt kwarantanna. Na to nie mam kasy, nawet z pożyczką nierealne tyle zapłacić.

Mam wiarę w rodaków, my zawsze potrafimy wykombinować jakieś rozwiązanie. Jest ktoś w podobnej sytuacji? Jakieś rady? Może jeżdżą autobusy? Jak Wam coś chodzi po głowie, poradźcie, dzięki.

elcomendante
2 403
elcomendante 2 403
#113.02.2021, 20:35

Była tu swego czasu prężnie działająca grupa, która twierdziła,ze po zaszczepieniu sie, będzie mozna wszystko,zawsze i wszędzie.

Ale ostatnio cos chyba zaniemogli,bo nikt nic nie pisze.

A szkoda,bo w nich byla nadzieja.

Chaotyczny
71
#213.02.2021, 20:37

Jest Przewóz osób ale chyba ... to trochę już za późno .... Znalazłem na przykład bus z polski do szkocji ale odjazdy w poniedziałki i czwartki. Poszukaj "przewóz osób" i podzwoń.

maya2002
1 193
maya2002 1 193
#313.02.2021, 20:44

cos takiego znalazlam..., koszt kwarantanny - obejmujący zakwaterowanie, transport i testy na obecność koronawirusa - będzie taki sam jak w Anglii, czyli wyniesie 1 750 funtów od osoby i będą go pokrywać podróżni, choć rząd stworzy system pomocy dla osób, które nie są w stanie tego zapłacić. Dodał, że rząd szkocki zarezerwuje ok. 1 300 pokoi w sześciu hotelach w pobliżu lotnisk w Edynburgu, Glasgow i Aberdeen.

Swavik
75
Swavik 75
#413.02.2021, 20:45

@Chaotyczny Z tego, co wiem, to kwarantanna w hotelach dotyczy przylotów, nie transportu drogowego. Czy źle wiem?

Dzięki za radę, będę googlował. Nie dziś, to wszystko działa na mnie za bardzo depresyjnie i lękogennie.

@elcomendante Trochę wiary rodaku, szczepienia w toku, pogadamy za dwa, trzy miesiące :-)

maya2002
1 193
maya2002 1 193
#513.02.2021, 20:45

moze zadzwon do konsulatu cos beda wiedziec, no wiemy ze jakas tam pomoc dla nie mogacych zaplacic jest...

maya2002
1 193
maya2002 1 193
#613.02.2021, 20:48

Swavik...wiadomo, ze nie wszystkich bedzie stac na taka kase, poszperaj, podzwon i jak cos znajdziesz to daj znac...bardzo cenna informacja

Swavik
75
Swavik 75
#713.02.2021, 20:50

@maya2002 Dobry pomysł, tak zrobię.

Chaotyczny
71
#813.02.2021, 20:52

Niby kwarantanna hotelowa obowiązuje wszystkie osoby przybywające spoza UK. Jak masz rodzinę albo znajomych w anglii to na dwa tygodnie do anglii a później do szkocji :)

maya2002
1 193
maya2002 1 193
#913.02.2021, 20:54

WAŻNE:

Wszyscy podróżni przyjeżdżający do Wielkiej Brytanii drogą lotniczą, promem i pociągiem mają obowiązek przedstawienia negatywnego wyniku testu na koronawirusa, wykonanego do 72 godzin przed przybyciem.

Dodatkowo, od 15 lutego, wszyscy podróżni zobowiązani są wykonać kolejne testy w drugim i ósmym dniu po przyjeździe do Wielkiej Brytanii. Testy należy zamówić przed przyjazdem do Wielkiej Brytanii na rządowym portalu internetowym.

·Akceptowane będą testy PCR, testy LAMP i test antygenowy (test przepływu bocznego).

·Obowiązek dotyczy wszystkich przyjezdnych powyżej 11. roku życia.

·Negatywny wynik testu nie zwalnia z obowiązku 10-dniowej izolacji po przybyciu z kraju nieznajdującego się na liście korytarzy podróży.

maya2002
1 193
maya2002 1 193
#1013.02.2021, 20:55

#7 Swavik tak bedzie najrozsadniej, jest duzo informacji w necie, ale najlepiej dowiedziec sie w konsulacie u zrodlo...powodzenia

maya2002
1 193
maya2002 1 193
#1113.02.2021, 21:06

z tego co sie , juz dowiedzialam, to kwarantanna jest obowiazkowa dla wszystkich podroznych, bez znaczenia jak sie przemieszczaja, ale jest mozliwos dofinansowania do testow i kwarantanny, dzwon do konsulat i nie daj sie zbyc byle informacja , gdyz jest taka mozliwosc a znajac nasze polskie urzedy beda olewac sytuacje...wiec duzo sily przed Toba

Swavik
75
Swavik 75
#1213.02.2021, 21:34

Na razie, z tego co piszecie, jedyne wyjście - realistyczne wyjście - to jej przylot do Anglii, a potem kwarantanna, też w Anglii, u kogoś z rodziny lub znajomych.

Czytałem o tych dopłatach. Mam nadzieję, że się mylę, ale podejrzewam, że jeśli pomogą, to niewiele, plus może rozłożenie kosztów na raty. Nawet, jeśli dopłacom 50%, to nadal do zapłacenia £925, nierealne w moim przypadku.

iwo
6 682
iwo 6 682
#1313.02.2021, 21:47

A nie może zostać w PL na te 2 miesiace? Na pewno coś się zmieni niedługo

maya2002
1 193
maya2002 1 193
#1413.02.2021, 21:49

to strasznie duzo...kwarantanna u znajomych dobry pomysl...jezeli jestes ze Szkocji ...ja z ediego...to moge Ci pomoc w kwarantannie u mnie w domu :) moge mame przechowac

elcomendante
2 403
elcomendante 2 403
#1513.02.2021, 21:52

Ale jak te 10 dni kwarantanny w Anglii wygląda?

Bo ten przymusowy hotel,to w Szkocji.

Przyjeżdżamy do Anglii,i tez hotel,czy miejsce pobytu trzeba podać?

maya2002
1 193
maya2002 1 193
#1613.02.2021, 21:52

oczywiscie, za darmo

maya2002
1 193
maya2002 1 193
#1713.02.2021, 21:54

#15...no wlasnie, czy mozna przejsc kwarantanne u kogos ( ja oferuje pomoc darmowa) czy to musi byc wyznaczony hotel, tego nie moge znalezc

Chaotyczny
71
#1813.02.2021, 21:55

Pewnie pytają o to gdzie się udajesz, i tu lepiej nie oszukiwać bo kary są ogromne.

Chaotyczny
71
#1913.02.2021, 21:57

Realni znajomi albo rodzina w angli u których przejdzie kwarantanne.

elcomendante
2 403
elcomendante 2 403
#2013.02.2021, 21:58

#18

No ok.wiec podaje,ze udaje sie do swojego miejsca zamieszkania, powiedzmy w Dundee, to przecież UK.

A hotel obowiązuje przylatujących bezpośrednio fo Szkocji.

Czy nie tak?

Chaotyczny
71
#2113.02.2021, 22:00

Tylko w Szkocji obowiązuje płatny hotel

maya2002
1 193
maya2002 1 193
#2213.02.2021, 22:01

Swavik dowiedz sie wszystkiego w konsulacie, moja propozycja jest aktualna, chetnie Ci pomoge przechowac mame :)

Chaotyczny
71
#2313.02.2021, 22:02

Nie wiem jak to będzie wyglądało. Może nakażą ci jechać do hotelu i sprawdzą czy dojechałeś.

maya2002
1 193
maya2002 1 193
#2413.02.2021, 22:03

Swavik mieszkam sama mam duze mieszkanie, nie bedzie problemu

elcomendante
2 403
elcomendante 2 403
#2513.02.2021, 22:03

No ale w Anglii nie nie obowiązuje hotel

Chaotyczny
71
#2613.02.2021, 22:04

No nie ... ale karantanna tak :D

maya2002
1 193
maya2002 1 193
#2713.02.2021, 22:04

#25 dlatego mysle, ze najlepszym rozwiazaniem, jest zapytac w konsulacie, jak to wyglada w Szkocji

maya2002
1 193
maya2002 1 193
#2813.02.2021, 22:07

Swavik, jakby co to daj znac:)

Chaotyczny
71
#2913.02.2021, 22:07

maya2002 Dla wszystkich przybywających do Szkocji spoza UK obowiązuje karantanna w płatnym Hotelu.

maya2002
1 193
maya2002 1 193
#3013.02.2021, 22:09

#29 to fatalnie, bo chcialam pomoc ale dzieki za info:)

Katalog firm