Do góry

kupno domu w stirling

Temat zamknięty
konieczny1
6
10.09.2016, 17:58

zamierzam razem z zona kupic dom w Stirling. nie wiem od czego zaczac, jakis bank czy bardziej doradcy? ktos juz mial z tym doswiadczenie?

TomassX
302
TomassX 302
#110.09.2016, 18:28

w Stirling kupuje się dom identycznie jak i w całej Szkocji, kilkanaście tematów na emito znajdziesz, np: http://www.emito.net/spolecznosc/fora_tematyczne/nieruchomosci/kupno_dom...

miłej lektury.

konieczny1
6
#210.09.2016, 18:49

wiem ze kupuje sie identycznie, nie mam tylko czasu na bieganie po bankach i to jest problem. razem z zona pracujemy i pomyslalem , ze moze jest jakas polska firma zajmujaca sie tym.

konieczny1
6
#310.09.2016, 18:49

wchodzilem na fora ale to sa dane z przed 3 lat. nic nowego!

ChaoticBiker
3 002
ChaoticBiker 3 002
#410.09.2016, 19:02

Nic sie nie zmienilo przez ostatnie 3 lata.

Wiec najpierw bank (ten, w ktorym masz konto) po mortgage promise, potem jak juz masz ten papier w reku to doradcy typu firstmortgage czy cos w ten desen.

Jak nie masz czasu na "bieganie po bankach" to nie masz czasu na zakup domu, bo tu raczej duzo "biegania" bedzie (a napewno sporo grzebania w internetach).

Rozmowa z doradca i wybor oferty, szukanie wlasciwego domu i skladanie ofert, znalezienie ubezpieczenia na dom itd itp.

Nie wiem, czy jest jakas polska firma, ktora wszystko ci zalatwi, ale pewnie nawet jesli jest to raczej jest to oferta dla leniwych czyli lubiacych przeplacac, jak to zazwyczaj w polskich firmach bywa (z bardzo drobnymi wyjatkami).

konieczny1
6
#510.09.2016, 19:22

mortgage promise nic mi nie daje , bo bank zawsze moze sie z tego wycofac(to tylko dokladne rozpoznanie kredytu), dlatego szukam kogos kto mial doswiadczenie z Polskim doradca, osoba ktora poprowadzi mnie od poczatku do konca. Wiem , ze jest ktos taki w Stirling , nie znam tylko imienia i namiaru na kancelarie. Nie jestem leniwy i nie lubie przeplacac, zwyczajnie nie mam czasu.

TomassX
302
TomassX 302
#610.09.2016, 20:37

ja z żadnym doradcą nie miałem do czynienia (słyszałem że i dobrze ;)) poszliśmy do banku, sprawdzenie zdolności, promise itp, szukanie chaty- blisko rok :-/ , kancelaria, oferta, 6 tygodni dom nasz. Nigdy w kancelarii nie byłem, max 2 telefony i kilka meili załatwiły sprawę. Na co nie masz czasu???

TomassX
302
TomassX 302
#710.09.2016, 20:39

promise oczywiście nic nie znaczy ale wiesz na ile kredytu możesz liczyć i jak w międzyczasie bałaganu z zadłużeniami sobie nie zrobisz, jest pewność że kredyt otrzymasz.

Konrad.W
Moderator
5 138
Konrad.W 5 138
#812.09.2016, 13:04

@konieczny1

idziesz do banku zapytac o kredyt. bank Ci mowi co moze zaoferowac. dostajesz key facts na temat produktu. jesli Ci pasuje to wracasz i podpisujesz mortgage promise. to jest obietnica banku ze o ile podales prawdziwe dane w podaniu i nic sie nie zmienilo to dostaniesz kredyt na warunkach z mortgage promise. takie przyzeczenie wazne jest od 3 do 6 miesiecy zaleznie od banku. zaden doradca nie zalatwi Ci niczego wiecej.

Do tego wez pod uwage, ze wiekszosc polskich doradcow niestety zeruje na rodakach i obciaza o wiele wyzszymi rachunkami niz typowy lokalny doradca. nie mowie, ze kazdy ale slyszalem juz wiele opowiesci i przestrzegam....

edekx
16
edekx 16
#912.09.2016, 17:03

@konieczny1

W Falkirk jest jeden doradca Polak, korzystałem z jego usług i jestem zadowolony, hipotekę załatwił w tydzień. Tu jest jego strona.

http://www.unitymortgages.co.uk/polish/

ja999
606
ja999 606
#1012.09.2016, 18:49

doradca finansowy znajdzie ci taki kredyt jak chcesz.... ale najpierw znajdz dom ktory chcesz kupic i zlozyc oferte.

moge polecic pania Sylwie z Bathgate

Konrad.W
Moderator
5 138
Konrad.W 5 138
#1112.09.2016, 22:49

@ja999

w takiej sytuacji mozesz wpakowac sie w klopoty. najpierw powinno sie starac o kredyt i juz wiedzac, ze go masz i na jakich warunkach zaczynasz szukac nieruchomosc. nigdy nie powinno sie skladac oferty przed zalatwieniem kredytu!

Konrad.W
Moderator
5 138
Konrad.W 5 138
#1212.09.2016, 22:51

czas zalatwienia zalezy glownie od banku. np w Bank of Scotland nawet w 1 dzien da sie zalatwic a sa banki, ktore potrzebuja na to 2 tygodnie

Profil nieaktywny
Goran
#1313.09.2016, 00:12

Korzystałem z pomocy Unity Mortgages z Falkirk w ubiegłym roku. Polecam - bardzo dobry kontakt i profesjonalne podejście, zero stresu , duży wybór przystępnych ofert kredytowych no i tanio. Ja zaczynałem chyba odwrotnie niż większość , najpierw znalazłem nieruchomość która mi się podobała a dopiero potem starałem się o promesę kredytową. Doradca jest takim, moim zdaniem niezbędnym, pośrednikiem pomiędzy sprzedawcą, bankiem, notariuszem i prawnikiem .

ChaoticBiker
3 002
ChaoticBiker 3 002
#1413.09.2016, 00:13

zlozyc oferte nie majac kredytu? Mozna, tylko prosze sie nie zdziwic, jak zostanie sie olanym (w najlepszym przypadku), w najgorszym mozna wpakowac sie w niepotrzebne koszta.

I potwierdzam, BoS wystawil mi mortgage promise w 1 dzien.

ChaoticBiker
3 002
ChaoticBiker 3 002
#1513.09.2016, 00:15

btw. dobrze jest znalezc nieruchomosc, ktora sie podoba i wtedy szukac mortgage promise, ale szukanie nieruchomosci to co innego niz skladanie oferty!

btw ja tez najpierw znalazlem dom w Edynburgu, ktory mi sie podobal i wszystko robilem, zeby kupic wlasnie ten konkretny, ale jednak koniec koncow kupilem dom inny, wiekszy i jednoczesnie tanszy ciutke poza Edim ;) i nie zaluje w ogole takiej decyzji.

Profil nieaktywny
Goran
#1613.09.2016, 00:36

@ChaoticBiker Właśnie dlatego mi się przydał doradca bo bardzo szybko załatwił promesę i złożył ofertę. Oferta w banku w którym mam (od kilkunastu lat) konto była chyba jedną z najdroższych na rynku w tamtym czasie więc jest to opcja dla zajętych/leniwych/lubiących przepłacać. Doradca ma jednak znacznie większy wachlarz ofert kredytowych i można sobie wybrać najbardziej pasującą opcję.

Profil nieaktywny
Goran
#1713.09.2016, 00:41

@ ChaoticBiker Niegdzie nie napisałem że składałem ofertę przed otrzymaniem promesy kredytowej tylko że znalazłem nieruchomość który mnie interesowała przed otrzymaniem promesy.

ChaoticBiker
3 002
ChaoticBiker 3 002
#1813.09.2016, 01:31

Ja tez korzystalem z doradcy (firstmortgage), ale pierwszy promis zalatwilem sam w swoim banku - trza bylo znac swoje mozliwosci.

Nigdzie nie napisalem, ze nalezy brac kredyt w swoim banku, napisalem tylko ze tak najlatwiej uzyskac mortgage promise.

Kredyt ostatecznie wzialem z innego banku dzieki wlasnie doradcy.

Aczkolwiek nie wszystko co oferowal doradca mialo sens - PPI, ktore olalem calkiem, oraz insurance, ktory rowniez zalatwilem we wlasnym zakresie taniej (i lepiej).

Prawnikow tez znalazlem sam (doradca przedstawil pare ofert, ale samodzielnie znalazlem lepsza oferte)

@Goran Nigdzie nie pisalem ze skladales oferte przed otrzymaniem obietnicy kredytu, tylko ze nie ma sensu tak robic. Ta wypowiedz byla skierowana do ja999.

Nie wszystko musi sie krecic wokol Ciebie.

Tez mialem juz kilka upatrzonych domow, zanim w ogole zaczalem cokolwiek zalatwiac. Dzieki temu 3 mi uciekly, dopiero wplacilem rezerwacje i zaczalem dzialac w kierunku zakupu.

Wiec doradca owszem, pomaga, ale wcale nie zalatwi wszystkiego najtaniej czy najlepiej. Dobrze (a nawet bardzo dobrze) korzystac z jego uslug, ale dobrze tez nie przyjmowac wszystkiego, co proponuje tylko poszukac/porownac rowniez troche samemu. Dzieki temu mozna ograniczyc dodatkowe koszty o ladne pareset gbp.

nataliapoznaj
78 400
nataliapoznaj 78 400
#1913.09.2016, 12:36

Stirling to dziura zabita dechami. Nie kupuj tam chaty.

ja999
606
ja999 606
#2013.09.2016, 20:50

ChaoticBiker kupowac mozna na kilka sposobow ale napewno zanim kupisz to musisz wiedziec co chcesz kupic za ile i czy na to cie stac...

doradca kredytowy to wspaniala osoba ktora moze to sprawnie zalatwic od poczatku do konca. jesli jeszcze wspolpracuje z dobrym prawnikiem to tak naprawde nic nie musisz robic poza znalezieniem nieruchomosci i wybraniem opcji kredytu jaka chcesz o lie taki potrzebujesz. jesli kupujesz za gotowke sprawy sa jeszcze prostsze. ja korzystam z pomocy doradcy i mi to pasuje bo dzwonie i prosze o zlozenie oferty na dana nieruchomosc i reszta juz pozniej z gorki. co do kosztow po zlozeniu oferty to nie zdrarzylo mi sie takich poniesc. sprawa jest prosta- jesli zlozysz oferte a nie dostaniesz kredytu to sie wycofujesz...a dopoki nie dostales kredytu to sprawy papierkowe sie nie ruszaja... takie tam. jak ktos was obciaza kosztami to pewnie agencja nieuczciwie bo koszty agencji ponosi sprzedajacy a nie kupujacy...

  • Strona
  • 1

Katalog firm