Do góry

Macierewicz i Waszczykowski dziś w Edynburgu

Minister Obrony Narodowej Antoni Macierewicz oraz Minister Spraw Zagranicznych Witold Waszczykowski odwiedzą dziś szkocką stolicę. Na spotkaniu w edynburskim zamku będą rozmawiać z przedstawicielem brytyjskiego MON-u, Michaelem Fallonem.

Wiadomo, że na spotkaniu brytyjski minister ma zapowiedzieć wysłanie tysiąca brytyjskich żołnierzy do Polski na ćwiczenia:

“Chcemy regularnych, większych ćwiczeń żołnierzy z wielu państw członkowskich NATO, nie tylko w Polsce, ale również w regionie – na całej wschodniej granicy NATO” - miał powiedzieć wczoraj Fallon, cytowany w serwisie Polskie Radio. Wypowiedzi towarzyszyła deklaracja wysłania ok. 950 brytyjskich żołnierzy na ćwiczenia do Polski oraz powierzenia polskim siłom kolejnego tysiąca w 2020 roku, w ramach specjalnej operacji bojowej.

Jak przypomina z kolei Reuters, polska strona sugerowała jakiś czas temu, że zgodzi się na ograniczenie praw polskich imigrantów w UK w zamian za wzmocnienie sił NATO w Polsce.

Dlatego też, według zapowiedzi, na spotkaniu poruszony zostanie przede wszystkim temat lipcowego szczytu NATO w Warszawie, problem uchodźców oraz… brytyjskich propozycji zmian unijnych przepisów.

Komentarze 45

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#120.01.2016, 14:15

Polak sprzeda Polaka?, czyli jak zawsze?, :-(

Profil nieaktywny
viagra1
#220.01.2016, 14:44

Nic się nie zmieniło... Coś kosztem czegoś.. 1000 żołnierzy za prawa milionów Polaków...

Profil nieaktywny
viagra1
#320.01.2016, 16:20

Ciekawe Czy będzie wzmianka o tym w tv rzadowej lub komercyjnej?

FifaRafa
602
FifaRafa 602
#420.01.2016, 16:45

Viagra jeżeli o prawach mówisz to co z prawem brytoli do dbania o wlasny interes. Moim zdaniem zasiłki powinny być uciete. Uciete dla tych, którzy przyjezdzaja tutaj na kilka lat a nie myślą o osiedleniu. Zaznaczam ze powinno tak być dla wszystkich nie tylko obywateli unii. Jeżeli ktos przyjeżdża z rodzina przepracuje powiedzmy 2 lata, odprowadzi podatki przez ten czas to powinien byc traktowany jak każdy obywatel tego panstwa. Te same prawa co i obowiązki Jezeli ktos przyjeżdża sam a rodzina zostaje w Polsce to dlaczego moje czy Twoje podatki maja byc wysłane do Polski czy Litwy. Przecież ta kase można wydać na poprawę edukacji, nhs czy cokolwiek z czego Ty czy ja możemy miec korzyści tak jak reszta tutejszego społeczeństwa.
Denerwuje mnie takie podejscie. W tych zdradzonych milionach o których wspomniałeś tak naprawdę straci tylko grupa kombinatorow tych którzy już tu są i tych którzy byc może maja pomysł żeby tu przyjechać. Natomiast każdy kto ma chęć tutaj pracowac moze i będzie to mógł robic nadal

Antek_z_Zadupia
7 653
#520.01.2016, 17:07

zastanawiam sie, czy zdanie z powyzszego tekstu:

"Wypowiedzi towarzyszyła deklaracja wysłania ok. 950 brytyjskich żołnierzy na ćwiczenia do Polski oraz powierzenia polskim siłom kolejnego tysiąca w 2020 roku, w ramach specjalnej operacji bojowej".

stanowi nieudolne i niechlujne tlumacznie zamieszczonego tutaj: http://uk.reuters.com/article/uk-br...
tego zdania:

"The UK will commit a battlegroup of around 800 military personnel for one exercise, and another 150 personnel to another. It will also send a battlegroup of around 1,000 personnel to a Polish-led joint task force in 2020, the Ministry of Defence said"

No i teraz nie wiem, czy nalezy zaczac drzec z trwogi o bliskich w kraju, bo Polacy wraz z Brytyjczykami beda prowadzili dzialania bojowe, czy tez dla autorki popelnionego powyzej tekstu wojskowe cwiczenia to parawie tak samo jak w gymie, ino ze z giwero wiec to jest specjalna operacja bojowa.

Stirlitz
Edinburgh
1 926
#620.01.2016, 17:46

Też jestem za zabraniem zasiłków dla dzieci mieszkających w Polsce. Jak ktoś chce ciągnąć kasę, to proszę przywieźć żonę i dzieci do UK i wtedy brać co się da. Dzięki temu pieniądze będą wydawane tutaj na ubrania, jedzenie itp i będą wzbogacać lokalne biznesy brytyjskie, pieniądze wysłane do Polski osłabiają brytyjską gospodarkę i osłabiają finansowo również podatników czyli was.

Profil nieaktywny
viagra1
#720.01.2016, 17:54

Stirlitz to ze jesteś bezdzietny, bezplodny nie Tłumaczy twojego krzyku.. To sie nie tyczy tylko uk. Ktos kto pracuje np w Niemczech pobiera zasilek na.Dziecko bedace w Pl a jedna rzad niemiecki nie robi wielkiego halo jak zapyzialy Cameron

Profil nieaktywny
viagra1
#820.01.2016, 17:54

Fifarafa. Poprawe edukacji?? Zastanów sie co Piszesz

Antek_z_Zadupia
7 653
#920.01.2016, 18:29

#4,6
Najlepiej, gdyby Polacy swoje zywotne interesy mogli lokowac w Pollsce, nie musieli nigdzie wyjezdzac, posiadali prace i godne wynagrodzenie, pozwalajace na wychowanie dzieci i realizowanie siebie.
Ale tak nie jest...
Brytyjski ustawodawca ustalil, ze (poprawcie mnie jezeli sie myle) dodatek na dzieci jest benefitem dlawszystkich pracujacych i wychowujacych dzieci niezaleznie od miejsca ich przebywania. Wiec moga go dostac Brytyjczycy, ktorych rodzina mieszka w Hiszpanii, Niemcy zatrudnieni w UK, Polacy z dziecmi zyjacymi w Polsce, etc. Slowem-wszyscy zatudnieni w UK.
Jezeli brytyjczycy zechca zmienic obowiazujace dla wszystkich przepisy, to maja prawo i wszytko jest dalej w porzadku.
Jezeli natomiast przepisy mialyby byc zmienione tylko dla pewnej grupy spolecznej lub narodowej, to juz w porzadku nie jest, bo to zwyczajna dyskryminacja. Biznesy brytyjskie, identycznie jak inne z bogatszych krajow UE, w ramach umowy unijnej i unijnych przepisow, uzyskaly dostep, skolonizowaly rynki biedniejszych krajow w zamian udostepniajac rynki pracy u siebie.

Profil nieaktywny
raytoo
#1020.01.2016, 18:48

gdyby te zasilki byly jednakowej lub zblizonej wysokosci nie byloby problemu

Antek_z_Zadupia
7 653
#1120.01.2016, 19:22

#10
Ten problem jest sztuczny, dotyczy stosunkowo niewielkiej grupy migrantow i w.g. mnie stanowi odwracanie uwagi od rzeczywistych problemow.

Koszty spoleczne utrzymania dziecka daleko wykraczaja poza ten nieszczesny zasilek, jak nawet poza srodki finansowe lozone przez rodzicow dziecka. Edukacja, dotacje do przedszkoli, stuprocentowe finasowanie przez podatnikow leczenia, to jest prawdziwy koszt i ma sie nijak do wysokosci zasilku.

Profil nieaktywny
raytoo
#1220.01.2016, 19:27

ale to polskie dziecko w Polsce chodzi do przedszkola i jest leczone przez polska sluzbe zdrowia bezplatnie chociaz tatus pracuje w UK i ma jeszcze wysoki jak na polskie warunki zasilek rodzinny

Antek_z_Zadupia
7 653
#1320.01.2016, 19:40

No i wlasnie dlatego zaden polski polityk nie powinien wyglaszac takich durnych deklaracji, bo nie dosc, ze polskie spoleczenstwo nie dostaje zadnego zwrotu z zainwestowanych srodkow w nauke, leczenie i wychowanie rodzica tego dziecka, bo przeciez on zarabia, placi podatki i skladki emerytalne w UK, to musi jeszcze drugi raz placic na dziecko tego emigranta, ktore prawdopodobnie i tak dolaczy z czasem do rodzica w UK.
Tak czy inaczej, beneficjentem zawsze bedzie UK.

knapior
3 364
knapior 3 364
#1420.01.2016, 21:19

Wy tutaj sratu tatu, a Antonio szykuje nam z góry przegraną wojenkę z Rosją : "Zwracając się do harcerzy, powiedział, że czeka na nich również polska armia. - Liczymy na waszą pomoc, zwłaszcza teraz, gdy wielki cień ze Wschodu zasnuwa horyzont - powiedział. "

Ja rozumiem Ziobrę (no nie do końca), rozumiem Kamińskiego, rozumiem nawet Maliniaka. Ale psychopata jako Minister Obrony??

Antek_z_Zadupia
7 653
#1520.01.2016, 21:22

Antonio zawsze moze na Rosje zrzucic ladunek jadrowy!*

Antek_z_Zadupia
7 653
#1620.01.2016, 21:23

* *z wlasnych jader

Profil nieaktywny
beato
#1720.01.2016, 22:16

Czy Rosja oddała Ukrainie Krym i Donbas? Nie. Czy Gruzja odzyskała zagrabione przez putinowską Rosję prowincje? Nie. Więc zagrożenie ze strony putinowskiej Rosji jest.
A harcerstwo i organizacje strzeleckie to dobre "szkółki" dla kandydatow na zawodowych żołnierzy.

"Zawżdy znajdzie przyczynę, kto zdobyczy pragnie.

Dwóch wilków jedno w lesie nadybali jagnię;

Już go mieli rozerwać, rzekło: "Jakim prawem?"

"Smacznyś, słaby i w lesie!" - Zjedli niezabawem."

knapior
3 364
knapior 3 364
#1820.01.2016, 23:00

Wbrew pozorom, zgadzam się z Toba beato.
W punkcie : "organizacje strzeleckie".
Resztę trochę bym przeredagował, ale prawdą jest, że zaplecze Polski w sensie "obrona cywilna", głównie poprzez idiotyczne restrykcje w dostępie do broni właściwie nie istnieje...

To tylko Rosję należy ganić za samowolną ingerencję w niepodległość innych krajów?

TuneUp
78 452
TuneUp 78 452
#1921.01.2016, 12:20
Profil nieaktywny
viagra1
#2021.01.2016, 12:28

Beato. Zamiast czepiac sie Rosji, oceń działania USA i jej szerzenie "demokracji" w panstwach które sobie tego nie życzą. Dlaczego Obama nie ingeruje na Bialorusi, Koreii Pół, czy Też Chin gdzie prawa człowieka są lamane nagminnie. Putin jest święty przy Obamie

Antek_z_Zadupia
7 653
#2121.01.2016, 13:47

jedni sa warci drugich

Stirlitz
Edinburgh
1 926
#2221.01.2016, 20:16

7
Bezplodny? To ty się nazywasz viagra, nie ja...
Apropos, myślisz że jak zmieniłeś nick to ci wszystko wolno i że nikt cię nie rozpozna?
Mamy demokrację i mój głos i prawo do jego wyrażania jest mi gwarantowane przez prawo :)

knapior
3 364
knapior 3 364
#2321.01.2016, 20:34

Tak z ciekawości Stirlitz, z czym się nie zgadzasz:

1. Antonio szykuje nam wojnę z Rosją.
2. Tę wojnę przegramy
3.Antonio to psychopata.

Co do reszty to raczej neutralne spostrzeżenia.

Stirlitz
Edinburgh
1 926
#2421.01.2016, 23:01

z czym się nie zgadzasz?

Że wszystkim :)
1. Bzdura totalna i nierealna, tak samo jak ładowanie na słońcu. Nastroje anty rosyjskie zawsze były w naszym narodzie, co mnie nie dziwi po tym jak wymordowali Polaków w Katyniu i zajęli nasz kraj na prawie 50lat. Zakładam że jesteś na bieżąco z wydarzeniami na Ukrainie, gdzie Ruscy przebierańcy atakują wolny kraj. Przypomnę też jak rosyjski rząd wtargnął na terytorium innego państwa, Gruzji i zabrał sobie 11 kilometrów terytorium. To ruscy cały czas naruszają przestrzeń powietrzną innych krajów i wysyłają okręty podwodne na cudze wody terytorialne. Patrząc realnie to ruscy są największym zagrożeniem militarnym dla nas gdyż notorycznie łamią umowy międzynarodowe i bezceremonialnie napadają na mniejsze państwa oscienne, o zestrzeleniu holenderskiego samolotu pasażerskiego już nie wspomnę.
Jak mówi przysłowie Jeśli chcesz pokoju, gotuj się do wojny. Powinniśmy być czujni i mieć w pamięci lekcje historii którą dostawalismy od Rosjan. Inne kraje takie jak Litwa, zbroja się na potęgę na wypadek wojny z Rosją, więc trzeba trzymać rękę na pulsie.

2 Jak już wyżej wspomniałem, nie będzie żadnej wojny więc nie będzie ani wygranych ani przegranych .
3. To lekarska diagnoza, czy twoja osobista opinia?

p. s myślę że cześć lewicowców tak bardzo nienawidzi prawicy, PIS i ich działań że zawsze będą ich krytykować, pomawiać i dorabiać fałszywe teorie. Mam wrażenie że jesteś jednym z nich, straszycie Maciarewiczem i Kaczyńskim, aby oczernić obecny rząd, bo tylko to wam zostało po przegranych wyborach. Może czas schować dumę do kieszeni?
zdecydowanie wolę mieć w Polsce brytyjskich żołnierzy i amerykańskich, bo Ruskich już mieliśmy i nic z tego dobrego nie wyszło...

Profil nieaktywny
beato
#2521.01.2016, 23:36

#18 & #20

Zgadza się, ale Polska leży tu gdzie leży i od ponad 1000 lat ma problemy ze swoimi sąsiadami ze Wschodu i Zachodu.

knapior
3 364
knapior 3 364
#2622.01.2016, 07:22

ad 24

Tez nie wierzę w wojnę z Rosja, chociaż całkowicie nie jest dla mnie wykluczone, że taka może świtać w głowie tego psychopaty.

W związku z tym na wszelki wypadek stwierdzam, że wojna jest z góry przegrana.

Antonio jest psychopata. Nie muszę mieć opinii lekarskiej. Jak ktoś się zachowuje, mówi i wygląda na psychopatę, to nim jest.

Stirlitz
Edinburgh
1 926
#2722.01.2016, 16:01

Nadal nie zgodzę się z tym że jest psychopata, ale idąc przez moment za twoim stwierdzeniem, sądzę że nawet psychopata wiedziałby że wojna z mocarstwem nuklearnym, bez posiadania broni atomowej jest z góry porażka. Ruscy zaoraliby nas nukami w 20minut. Macierewicz to tylko trybik i sam nie wywoła wojny bo nie ma takiej władzy.

knapior
3 364
knapior 3 364
#2822.01.2016, 18:37

Uspokoiłeś mnie! :) Już myślałem, że sprawa przesądzona...

Czyli jednak punkt 2 dla mnie!

Nie sądzę, że Antonio, przy całej swojej rusofobii, jest w stanie rozpętać coś więcej niż jakieś sankcje Rosji wobec Polski. Mam nadzieję, że nawet tyle nie...

A psychopata jest w stanie rozpętać z góry przegraną wojnę vide Kimy w Korei Północnej (a przynajmniej nieźle wkurwić misia:).

knapior
3 364
knapior 3 364
#2922.01.2016, 18:44

Chociaż lepszym przykładem, co do ostatniego punktu będzie Argentyna i wojna o Falklandy...

Stirlitz
Edinburgh
1 926
#3022.01.2016, 20:13

Wojna o Falklandy miała inne podłoże, kulejacy rząd, strajki, zamieszki itp atrakcje, sprawiły że argentyński rząd potrzebował szybkiego sukcesu bo sytuacja w kraju była napięta jak skóra na tamburynie. "Geniusze" argentynscy wpadli na pomysł odbicia wysp aby odwrócić uwagę publiki od problemów i zrobić coś co będzie w końcu sukcesem. Jak to się skończyło, sami wiemy...
Antek jest niegroźny i nie wychyli się przed jego team, w którym decyzję podejmowane są grupowo, sam bez wsparcia jest tylko małą chorągiewką...

piotr36
219
piotr36 219
#3122.01.2016, 20:41

To jest nic ....czy ktos z Was zwrocil uwage na flagi w tem szklanym czyms ...Polski i PiSu co to znaczy?... jest to minister Polski czy PiSu? .
Taka jest teraz Polska...ladnie

Profil nieaktywny
MarekNowicki
#3223.01.2016, 14:56

Zabolalo co :-) Mam wiadomosc do nacl nowoczesnej Targowicy: stare nie wroci niezaleznie od tego co jeszcze folksdojcz Tusk i kombinator Petru zmontuja za niemieckie lub ruskie pieniadze.

Profil nieaktywny
viagra1
#3323.01.2016, 16:07

Petru..brrrrr na sam jegi widok, nóż sam się w kieszeni otwiera.... Juz wole Korwina jak tego sprzedawczyka...

Stirlitz
Edinburgh
1 926
#3423.01.2016, 16:21

32
Glos rozsądku na emito
Najbardziej mnie śmieszą ludki z KOD które krzyczą o demokracji, a nie przeszkadza im fakt że 80% polskich gazet znajduje się w rękach niemieckich. Ostatnią rzeczą jaką Niemcy chcą jest to abyśmy stali się silnym i niezależnym państwem. Najlepsza opcja dla nich to abyśmy byli jak Meksyk dla USA, tania siła robocza gdzie można wynająć robotnika za 25% stawki.

Profil nieaktywny
MarekNowicki
#3523.01.2016, 16:27

Mam nadzieje, ze Niemcy zrozumieli to co tlumaczyla im premier Szczydlo w Brukseli, Polska chce byc w Unii Europejskiej ale niegdy nie bedzie w Unii Niemieckiej. Stare dobre czasy Tuska nigdy nie wroca niezaleznie od tego ile kasy Berlin wpompuje w KOD, nowoczesna Targowice i im podobne. Das ist over!!!

Stirlitz
Edinburgh
1 926
#3623.01.2016, 22:34

Kolonko fajnie pokazuje to w swoim video

Get your own valid XHTML YouTube embed code

Scribe777
2 087
Scribe777 2 087
#3724.01.2016, 12:31

Widze ze beato jest jednym z tych co polska historie widza przez rozowe okulary i jest wyznawca mitu ze sprawiedliwosc polityczna polacy zawsze wyssywali z mlekiem matki.

Profil nieaktywny
beato
#3824.01.2016, 15:59

To prawda, że USA to światowy policjant który wiele błędów popelnia. Obecny rozgardiasz na Bliskim Wschodzie to też ich wina, ale mimo to Polsce potrzebna jest polityczna i militarna obecność amerykanska w Europie. Jeśli Niemcom uda się "zeuropeizować" Europę, czyli wyrzucić stąd Amerykanów, to będą rządzić kontynentem wspólnie z Rosją. A to źle się dla nas w historii kończyło. Oba kraje nie widzą miejsca na żadne suwerenne byty państwowe między Niemcami i Rosją.

Scribe777
2 087
Scribe777 2 087
#3924.01.2016, 16:53

beato,

1) Niemcy sa dominium USA. Zadne powazne posuniecie niemieckiego establishment'u politycznego nie odbywa sie bez konsultacji z USA.

Strategiczni politycy a nawet dziennikarze niemieckich tub propagandowych sa na listach plac CIA.

2) I prosze nie spaczaj historii przez eufemistyczne frazesy "USA popelnilo bledy". Bo uzywajac twojej narracji trzeba by powiedziec ze rozstrzelanie polskich oficerow w Smolensku bylo bledem raczkujacego systemu panstwa radzieckiego.

USA nie jest policjantem a hegemonem; USA nawet nie potrafi zastosowac sie do rezolucji ONZ na ktore to USA ma przemozny wplyw od poczatkow istnienia owej organizacji.

USA jest jedynym panstwem jakie oficjalnie sobie zastrzega prawo do morderstw politycznych na zasadzie rozporzadzen prezydenckich bez adekwatnego procesu sadowego.

USA jest jedynym panstwem w obrebie zachodniej kultury w jakim policja moze rabowac obewateli bez zadnego wyroku skazujacego.

3) Niemcy nie sa partnerem do rozmow z Rosja o potencjalnym podziale Europy: jedynie Francja, UK i USA.
Powinismy szukac sojusznikow w grupie wyszechradzkiej i Bialorusi (ktora tak spaczamy w PO-lskich mediach) i sprobowac nawiazac stanowczy dialog z Rosja.

Profil nieaktywny
viagra1
#4024.01.2016, 16:59

Scribe 777 zgadzam sie 100% z tym co napisałeś powyżej :-)

Profil nieaktywny
beato
#4124.01.2016, 17:30

@39

1) Tak i są nawet okupowani przez US Army:) ale chcą sie spod tej kurateli wyzwolić. Oby im sie NIE udało.

2)
USA są hegemonemi nie mamy na to żadnego wpływu. Morderstwa polityczne bez sądu to również Rosja, Izrael, Chiny i wiele innych krajow.
Rabowac obywateli bez zadnego wyroku skazujacego? Co masz na myśli? Skad ta informacja?

3) UK nie czuje sie częscia Kontynentu i jest na uboczu. Pierwsze skrzypce w EU grają Niemcy. Tylko obecność USA w Europie hamuje helmutów. Zgadzam sie z tym szukaniem sojusznikow wśród krajów "Międzymorza" i większą współpracą (zwłaszcza gospodarczą) z Bialorusią Łukaszenki. Do dialogu potrzeba jednak dwóch stron, a putinowska Rosja nie widzi w Polsce partnera do jakiegokolwiek dialogu.

knapior
3 364
knapior 3 364
#4224.01.2016, 19:34

Dokładnie Scribe... miałem właśnie napisać: no to my, policjanty z USA rozpętamy sobie małe co nieco na bliskim wschodzie, rozjebiejmy co się da, zabijemy parę tysiączków, parę milionów niech tam zginie później z głodu, czy innych zarazków. A z resztą pozostałych niech się Europa meczy ... :)

Scribe777
2 087
Scribe777 2 087
#4324.01.2016, 21:23

ad vocem 41

1) Jestes w bledzie. Ruchy oddolne/ aktywistyczne w Niemczech nie oznaczaja ze przeklada sie to na wole politycznego establishment'u - prosze rozrozniaj to! Niemiecka elita (oprocz fondujacej Bawarii) to kumoterstwo amerykanskiej korporacyjnej elity okolorzadowej.

Niemcy nie maja takiego polityczno-historycznego przywileju jak teraz Polska gdzie establishment PiS'owski wnosi nowa jakosc (choc programowo PiS ma duzo do zyczenia) i odsuwa post-komunistyczne pijawki od wladzy lacznie z ich hegemonistycznymi zachodnimi partnerami.

2) I tu jestes w bledzie: zadne panstwo z zachodniego bloku nie ma na poziomie rozporzadzenia (czy to ustawy) ustanowiona perogatywe prezydencka zamordowania czlowieka/ ludzi. Jezeli takie rzeczy zdazaja sie sa one potencjalnym politycznym blamazem, przyczym USA nie musi sie ani szczypac ani krygowac tylko: rach! ciach! byl chlop - nie ma chlopa.

3) Ten punkt strasznie pogmatwales, ze nawet nie wiem jak to ugryzc. Jednym z problemow jest to ze za PO stawianie Polski do rozmow to jak stawianie dodatkowego klakiera USA jaki nie bedzie reprezentowal interesow polakow tylko zachodu - mozna od razu pojsc i rozmawiac o wszystkim z samym USA.

Postrzeganie Rosji jest na mala skale podobne do bezpardonowej manipulacji swiadomoscia polakow na temat Bialorusi; do tego stopnia ze zabranialo sie wjazdu bialoruskim polakom jacy nie chcieli nalezec do stowarzyszenia (a wlasciwie partii) stworzonego przez polskie sluzby specjalne - no bo jeszcze by przyjechali tu i opowiedzieli jak na prawde jest na Bialorusii; Bialorusi o ktorej ciezkim przemysle Polska moze sobie tylko pomazyc i to przy iich zerowych surowcach naturalnych.

wooqie
206
wooqie 206
#4427.01.2016, 08:09

Tu nie chodzi o wojnę bo Niemcy nie pozwolą sobie razem z Ameryka i reszta Europy aby zniknęła śliczna i cudowna strefa buforowa w postaci Polski. I Ruscy tez wiedza ze wejść wejdą ale beda musieli szybko wyjsć. Chodzi o Suwałki. Jeśli Rosjanie dokonaliby aneksji Suwałk, połączyli Kaliningrad z Bialorusia to jednocześnie odcięliby Litwę Łotwę i Estonię od NATO, EU i ogólnie cywilizacji zachodu. Taki numer moga nam wykręcić i bardzo ciezko bedzie ich pogonić z tego obszaru bez wdawania sie w konflikt którego ani Europa ani Rosja ani NATO nie chce.

Profil nieaktywny
beato
#4527.01.2016, 18:42

#44

Jest takie niebezpieczeństwo, ale ja żemajtów zwanych litwinami nie żałuję. Polacy na Litwie lepiej mieli pod ruskim butem niż pod litewski.

@43

1.Kumoterstwo moze tak, ale jak wytłumaczyć niecheć niemiecką do zwiększenia obecności NATO (czytaj US Army) w Mitteleuropie?

2. Jak morduje izraelski Mosad?

3.
Francja sięnie liczy, UK też nie bo trzyma siena uboczu. A USA sa wypychane politycznie z Europy. Pozotyają Niemcy, bo EU to przede wszystkim Niemcy.