Do góry

Duda odwiedzi Londyn

Kancelaria Prezydenta ogłosiła program wizyt Andrzeja Dudy. Londyn jest trzeci w kolejce, po Tallinie i Berlinie.

15 września Prezydent RP pojawi się w Londynie by uczestniczyć w obchodach 75. rocznicy Bitwy o Anglię z udziałem rodziny królewskiej, ale także będzie miał rozmowy dwustronne z premierem Davidem Cameronem - mówi Krzysztof Szczerski sekretarz stanu w Kancelarii.

Londyn jest trzeci na prezydenckiej liście. Pierwsza zagraniczna wizyta prezydenta Andrzeja Dudy odbędzie się 23 sierpnia w Estonii w rocznicę podpisania paktu Ribbentrop-Mołotow. - Data wizyty w Tallinie - jak tłumaczy minister Szczerski - nie jest przypadkowa, ponieważ jest to Europejski Dzień Pamięci Ofiar Stalinizmu w rocznicę podpisania paktu Ribbentrop-Mołotow.

W stolicy Estonii zaplanowane są rozmowy polsko-estońskie, a także wystąpienie prezydenta Dudy na temat “wagi i znaczenia prawa międzynarodowego dla pokoju na świecie i wagi podmiotowości Europy Środkowej dla bezpieczeństwa i stabilności Europy”.

Z kolei 28 sierpnia Prezydent wraz z Małżonką uda się do Berlina. Odbędą się tam rozmowy dwustronne z prezydentem Joachimem Gauckiem, kanclerz Angelą Merkel i z ministrem spraw zagranicznych Frankiem-Walterem Steinmeierem.

Komentarze 108

anatema
3 369
anatema 3 369
#122.08.2015, 13:28

Pan prezydent wjedzie do Londynu na białym koniu, w czapce pilotce na głowie.

Tak se rozmyślam nad tymi "rozmowami dwustronnymi" i dochodzę do wniosku, że wszystkie rozmowy są przynajmniej dwustronne - jeżeli nie są, to mamy do czynienia z monologiem? ;)
;P

pozeracz
11 446
pozeracz 11 446
#222.08.2015, 15:02

W którym kościele weźmie udział we mszy?

andreweb
1
#322.08.2015, 15:07

Przyjedzie szukać pracy??? a, bo za 5 lat straci pracę.

astroman
7 842
astroman 7 842
#422.08.2015, 15:17

Czy ktoś organizuje w tym celu pielgrzymkę z Ediego :). Chętnie bym pojechał sam, ale nie wiem jak dojechać na Prestwick więc przyłącze się do pielgrzymki ;P.

pozeracz
11 446
pozeracz 11 446
#522.08.2015, 15:29

Mam nadzieję, ze rodacy powitają go godnie. Przygotują ołtarz, zapewnią ksiedza proboszcza i ukamienują jakieś dziecko poczęte drogą in vitro

anatema
3 369
anatema 3 369
#622.08.2015, 15:46

Czy przyjedzie ze swoimi klubowymi kolegami i koleżankami, którym nakręca kampanię wyborczą? Myślę, że tak światłe myśli, jak "spierdalaj" (pani posłanka Pawłowicz do posła Marka Balta, strona 245 stenogramów:
http://orka2.sejm.gov.pl/StenoInter... ) to coś, na co pan Cameron czeka z wytęsknieniem. ;) I czy pani posłanka zabierze ze sobą kanapki?
Tak elokwentna sława, jak kolega Pięta ("Degeneraci, dewianci, zboczeńcy i pedofile chcą zniszczyć religię, rodzinę", "Będą tak spierdalać, że zatrzymają się dopiero u swojego mocodawcy Putina") zapytałby pana Camerona o to, czy popiera PiS ("kto nie popiera PiS, to zdrajca, kretyn"). ;)
Pan prezydent Duda mógłby też podsunąć panu Cameronowi pomysły na parę populistycznych pytań do zapowiadanego przez Camerona referendum ("Czy mieszkańcy Wielkiej Brytanii są zlikwidowaniem wszelkich podatków?", "Czy mieszkańcy Wielkiej Brytanii wolą kanapkę z szynką i pomidorem, czy z serem i ogórkiem?")

anatema
3 369
anatema 3 369
#722.08.2015, 15:49

"Kto jest debeściakiem?
a) Andrzej Duda,
b) prezydent RP,
c) zwierzchnik sił zbrojnych RP"

;D

anatema
3 369
anatema 3 369
#822.08.2015, 16:22
JARO64
112
JARO64 112
#922.08.2015, 18:00

a po kiego H..a on tu potrzebny, niech sp.....la

Profil nieaktywny
arabski
#1022.08.2015, 19:59

Do wszystkich od #1 do #9

Kto kiedykolwiek pasowal pospólstwu ?

Profil nieaktywny
Kajmanski
#1122.08.2015, 20:02

Po co jegomosc prezydyent przyjezdza?

Kampanie PiS-u prowadzic?

knapior
3 364
knapior 3 364
#1222.08.2015, 20:48

Astroman:

Pociąg z Wick do Invernes. Przesiadka na pociąg do Glasgow Queen St. Potem piechtą, lub taxi na Central Station. Potem już prosto, z High Level kierunek Ayr, Prestwick jest po drodze! Raptem 8 godzin.

Taki mądry, a nie wie jak na Prestwick dojechać??

A właściwie, to dlaczego na Prestwick? :P

knapior
3 364
knapior 3 364
#1322.08.2015, 20:49

Opcja 2, dalej pociągająca: Wick-Invernes-Edi-Londyn

anatema
3 369
anatema 3 369
#1422.08.2015, 20:52

#10: swoich kolegów z technikum rolniczego zapytaj.

knapior
3 364
knapior 3 364
#1522.08.2015, 20:52

No i chyba najłatwiej, Flyby bezpośrednio samolotem do Londka... i czas i nogi na pielgrzymkę oszczędzisz, tyle, co z lotniska :P

anatema
3 369
anatema 3 369
#1622.08.2015, 20:56

#12:
Widać, ze nigdy nie jechałeś. To NIE DZIAŁA. Nie w przypadku Prestwick.

knapior
3 364
knapior 3 364
#1722.08.2015, 21:02

W takim razie odpada pierwszy plan. Hm, jak rozumiem pielgrzymka z północy nie wchodzi w grę? :P

Swoją drogą, myślałem, że jestem sprytny... a tu takie dziwy.

To ktoś słyszał jak dojechać na Prestwick ?

anatema
3 369
anatema 3 369
#1822.08.2015, 21:06

Nie.
Serio.
Wszystko to niepotwierdzone plotki.

knapior
3 364
knapior 3 364
#1922.08.2015, 21:59

Kiedyś faktycznie się tam wybrałem, ale popsuł mi się samochód. Chciałem złapać stopa, ale wszystkie jechały w drugą stronę.

Nie wiem, czy to prawda, ktoś kiedyś mówił, że widział kogoś, kto wracał z Prestwicka.
Nieciekawy widok...

astroman
7 842
astroman 7 842
#2022.08.2015, 22:04

at 12

Sam widzisz, że za dużo przesiadek, na pewno się zgubię. Do Ediego mam tylko jedną w Inverness, to dam radę ;P.

astroman
7 842
astroman 7 842
#2122.08.2015, 22:05

at 13
To za daleko samemu jechać ;P

knapior
3 364
knapior 3 364
#2222.08.2015, 22:56

at 21

No przecież pielgrzymi będą ciągnąć!

Długie, śmierdzące i śpiewające : Duda, Tobie się uda! Ołołoł!

Profil nieaktywny
arabski
#2323.08.2015, 00:19

no tak, jemu juz siem udalo, a ty tylko srasz po gaciach

Manios
100
Manios 100
#2423.08.2015, 01:05
raf1477
563
raf1477 563
#2523.08.2015, 10:29

Prezydent wszystkich pisiorów,
Sami sobie wybraliście głosując na kukizy, korwiny itp wynalazki,
To teraz nie miałczeć

adwokat
32
adwokat 32
#2823.08.2015, 12:17

Mam nadzieje ze przypomni Angola jak nasi dziadowie im dupe uratowali ....... i wygarnie im wiek XVI i XVII JAK ZA CHLEBEM MIGROWARI jak to oni mowia w Europe. Glownie do naszego kraju ....

anatema
3 369
anatema 3 369
#2923.08.2015, 12:52

Adwokat, bez urazy, ale pomerdałeś to i owo, w kwestii tej emigracji. Poza tym obchody rocznicy są same w sobie przypomnieniem, więc nie bardzo rozumiem, o co kaman. ;)

Zresztą wystarczy zerknąć tutaj:
http://www.emito.net/wiadomosci/swi...
i zacytować słowa królowej:

"W tym roku obchodzimy 75. rocznicę Bitwy o Anglię. Obywatele Zjednoczonego Królestwa nigdy nie zapomną heroicznego wysiłku polskich pilotów podczas tamtej kampanii"

Fakt, faktem, ze to, co pamieta pani Ela, niekoniecznie musi pamietać pan Cameron. ;)

Stirlitz
Edinburgh
1 924
#3023.08.2015, 14:02

Sto razy lepszy taki prezedent niz Bronek z PO.
Przedstawiam osiagniecia Platformy , bo niektórzy mieszkajacy w UK,nie zdaja sobie chyba sprawy jakiego szamba narobiło to ugrupowanie wPolsce .

1) Afera taśmowa

2) Afera hazardowa

3) Afera wyciągowa

4) Afera stadionowa

5) Afera autostradowa

6) Afera stoczniowa

7) Afera AmberGold

8) Afera Elewarru

9) Afera z informatyzacją MSW

10) Afera z budową gazoportu w Świnoujściu oraz dostawami gazu z Kataru

11) Afera z budową elektrowni atomowej (od 5 lat trwa "wybieranie" jej lokalizacji, a kasa dla zarządów specjalnych spółek leci)

12) Afera z opóźnieniem publikacji przez Rządowe Centrum Legislacji ustawy o rajach podatkowych

13) Grabież Polakom połowy oszczędności emerytalnych zgromadzonych w OFE (153 mld zł)

14) Wydłużenie obowiązku pracy (wieku emerytalnego) o 7 lat u kobiet i 2 lata u mężczyzn

15) Rozrost biurokracji (sto tysięcy nowych etatów)

16) Drastyczny wzrost zadłużenia kraju (z 530 mld zł do blisko 1 bln zł)

17) Podniesienie VAT-u na wszystko

18) Podwyższenie o 1/3 składki rentowej (ZUS) dla przedsiębiorców

19) Zamrożenie na 8 lat kwoty wolnej od podatku, kwot uzyskania przychodu oraz progów podatkowych

20) Podniesienie akcyzy na paliwo

21) Likwidacja ulg podatkowych (budowlana, internetowa)

22) Zmniejszenie o 1/3 zasiłku pogrzebowego

23) Wprowadzenie nowego podatku paliwowego - tzw. opłaty zapasowej

24) Nałożenie na Lasy Państwowe haraczu w postaci podatku od przychodu (a nie dochodu!)

25) Prace nad wprowadzeniem podatku smartfonowego i tabletowego

26) Prace nad wprowadzeniem podatku audiowizualnego

27) Przyjęcie zabójczego dla polskiej gospodarki pakietu klimatycznego

28) Zgoda na wprowadzenie do Polski GMO

29) Przyjęcie ustawy o ograniczeniu dostępu obywateli do informacji publicznej

30) Przyjęcie ustawy o ograniczeniu wolności zgromadzeń

31) Przyjęcie ustawy o "bratniej pomocy" (tzw. ustawa 1066)

32) Spuszczenie w sejmowym klozecie kilku milionów podpisów złożonych pod obywatelskimi inicjatywami referendalno-ustawodawczymi

33) Utajnienie raportu o nieprawidłowościach w ZUS do jakich doszło w latach 2008 - 2013

34) Próba nocnej zmiany Konstytucji RP, która umożliwiłaby sprzedaż Lasów Państwowych

35) Doprowadzenie do tragicznego stanu publicznej służby zdrowia (czekanie po kilka lat na wizytę u lekarza specjalisty)

36) Podpisanie z Rosją niekorzystnej umowy gazowej (najdroższy gaz w Europie)

37) Blisko 3-letni paraliż legislacyjny w sprawie wydobywania gazu łupkowego

38) Drenaż Funduszu Rezerwy Demograficznej

39) Wyprzedaż majątku narodowego za ponad 65 mld zł (w tym spółek strategicznych takich jak Azoty Tarnów);

40) Ograniczenie potencjału militarnego

41) Brak przemyślanej i suwerennej polityki zagranicznej

42) Wszechobecny nepotyzm i kolesiostwo (tysiące stanowisk opłacanych z publicznej kasy dla platformianych kolesi)

anatema
3 369
anatema 3 369
#3123.08.2015, 15:04

0 | Dziś - 14:02
"Sto razy lepszy taki prezedent niz Bronek z PO."
____________________________________

Rozumiem, ze jako dorosły, rzeczowy człowiek, opierasz swoją opinię na dotychczasowych dokonaniach pana prezydenta Dudy. Prosiłbym, abyś podzielił się z nami owymi dokonaniami, bo być moze coś przeoczyłem.
Bo chyba nie chodzi o to, że ledwie miesiąc temu Polska (i armia) "była w ruinie", a a parę dni temu, podczas defilady okazało się, że pan prezydent, niczym Bóg, odbudował je w sześć dni "Polska jest piękna, staje sie coraz silniejsza").

Ponieważ rozmawiam z dorosłym człowiekiem, liczę na dorosłą, samodzielną odpowiedź.

Pomijam już to, ze wklejasz bezrefleksyjnie, i nie zadałeś sobie cienia trudu, aby zweryfikować te informacje- powtarzając bzdury i jakieś "urban legend" o Lasach Państwowych, jesteś zwykłym łgarzem". :)

A zatem co do tej pory, przez te "aż" nieco ponad dwa tygodnie zrobił pan prezydent Duda, że jest "sto razy lepszy" albo choćby "lepszy ociupinę"? ;)

anatema
3 369
anatema 3 369
#3223.08.2015, 15:07

Widzę, że i tutaj muszę chyba wkleić link do projektu konstytucji przygotowanego przez PiS, w którym państwo de facto zostaje oddane obcemu mocarstwu z siedzibą w Watykanie... ale po co czytać projekty, konfrontować fakty, jak można wklejać jakieś demoty.

Stirlitz
Edinburgh
1 924
#3323.08.2015, 16:00

To jest epitafium dla poprzedniego rządu.

anatema
3 369
anatema 3 369
#3423.08.2015, 16:17

Oby nowy był lepszy... problemem jest to, co to "lepszy" oznacza dla każdego z nas. ;)

anatema
3 369
anatema 3 369
#3523.08.2015, 16:20

...rozumiem, że te bzdury o sprzedaży Lasów Państwowych to z racji tego, że na pogrzebach czasem kłamie się o zmarłym (np. mówiąc, że fajny był, chociaż w rzeczywistości wszyscy pamietają go jako hmmm... przedłużenie krawata). Chociaż w tym wypadku mamy do czynienia z sytuacją odwrotną, to jednak tłumaczyłoby to w jakiś sposób, skąd ta bujda. ;)

anatema
3 369
anatema 3 369
#3623.08.2015, 16:39

Cóż, jedna wkleję tutaj wpis o projekcie konstytucji przygotowanym przez PiS (#290, z tej dyskusji):
http://www.emito.net/wiadomosci/pol...

Jest o tyle na miejscu, ze jak do tej pory prezydent zajmuje się głównie kampanią PiS (poza tym, że odbudował Polskę w sześć dni- retoryka jak z pierwszomajowych przemówień na Placu Czerwonym).
----------------------------------------------------

PiS od lat zabiega od zmianę konstytucji. Przypomnijmy zatem, jak miałaby wyglądać konstytucja niepodległego, europejskiego kraju, w wersji PiS.
Zacznijmy od preambuły:

"W imię Boga Wszechmogącego!
My, Naród Polski,
składając Bożej Opatrzności dziękczynienie za dar niepodległości,
pomni naszych ponad tysiącletnich dziejów
związanych z chrześcijaństwem,
wdzięczni poprzednim pokoleniom
za ich wytrwałą pracę, poświęcenie i ofiary dla Polski,
zrzuciwszy jarzmo obcej przemocy i komunizmu,
zobowiązani do zachowania i umocnienia
niepodległego Państwa Polskiego,
pragnąc Rzeczypospolitej silnej prawdą,
uczciwością i sprawiedliwością,
naszą wolność i odpowiedzialność za los współczesnych
i przyszłych pokoleń Narodu
wyrażamy na kartach tej Konstytucji,
która jest najwyższym prawem dla Rzeczypospolitej."

No i wszystko wiadomo. W sumie można rozpędzić sejm na cztery wiatry, wywalić na zbity pysk prezydenta- przecież wszystko i tak zawdzięczamy "bożej opatrzności". ;) A konstytucja to akt dziękczynny... wobec kogo? Ogrodowych krasnali? ;)
Btw
Gdzie była ta boża opatrzność we wrześniu 1939 roku? ;) Walczyła z dżęderem? ;)

Projekt konstytucji PiS z 2010 roku do pobrania tutaj:
http://www.pis.org.pl/dokumenty.php...

Co mamy dalej?

Art.4 pkt 3:
"otaczanie ochroną i opieką małżeństwa, będącego wyłącznie
związkiem kobiety i mężczyzny"

Takie tam szczególne wyróżnienie... I ani słowa o związkach partnerskich, "dźęderach" i innych, nieistotnych dla "praffdziwego ksześcijana" sprawach, bo przecież:

"Art. 20
Każdy człowiek ma prawo do życia od poczęcia do naturalnej śmierci."

Polki, kalendarzyk w dloń, i rozmnażajcie się, ku chwale ojszczyzny i profesura Chazana- żadnych aborcji, PiS właścicielem waszych macic. :)

Religia w szkołach po wsze czasy- wszak cza zgodnie z konstytucją postępować:
"Władze publiczne umożliwiają nauczanie w szkołach publicznych religii Kościoła katolickiego oraz innych prawnie uznanych kościołów i związków wyznaniowych pod ich nadzorem"

Konia z rzędem temu, kto znajdzie w projekcie PiS zapis z obecnie obowiązującej konstytucji:
"władze zachowują bezstronność w sprawach przekonań religijnych, światopoglądowych i filozoficznych, zapewniając swobodę ich wyrażania w życiu publicznym"

Zapis w magiczny sposób znika. ;)

Sędziowie na usługach prezydenta lu dominującego ugrupowania politycznego:
"Sędzia, którego dotychczasowe postępowanie świadczy o niezdolności lub braku woli rzetelnego sprawowania urzędu, może zostać złożony z urzędu przez prezydenta na wniosek Rady do Spraw Sądownictwa wyrażony w uchwale podjętej większością 3/5 ustawowej liczby członków Rady"

Aby mieć pojęcie, o co kaman, nalezy wiedzieć, że Rada do Spraw Sądownictwa w 4/5 byłaby powoływana przez rząd, prezydenta lub większość parlamentarną, a samej Radzie przewodzi... prezydent (art.147 i 148- link do projektu konstytucji nieco wyżej) ;)

Jak zamknąć gęby opozycji? Ano, w bardzo prosty sposób:

"Art. 106 mówi, że "składając projekt ustawy Rada Ministrów może zastrzec, że poprawki mogą być zgłaszane w Sejmie i Senacie jedynie za jej zgodą"
;D

Art.62: "prezydent Rzeczypospolitej może wydać rozporządzenie z mocą ustawy na wniosek Rady Ministrów"
Dekret, panie, dekret- bo ja tak kcem. :) Wystarczy mieć prezydenta i większośc w parlamencie. ;)

Art.94: “Prezydent Rzeczpospolitej może zarządzić skrócenie kadencji Sejmu w okresie 6 miesięcy od dnia objęcia urzędu, jeżeli od początku kadencji Sejmu upłynął co najmniej rok"
"Jezdę prezydętę- wypierd**ać, nie lubię was, zarządzam nowe wybory!" ;D

Tak, wiem: łatwiej wklejać jakieś "demoty" i teksty innych, niż samodzielnie myśleć, sprawdzać, analizować fakty, ale państwo pod rządami PiS, to w przypadku większości parlamentarnej, nowa konstytucja oddająca Polskę w zarząd obcego mocarstwa i marionetkowy (chociaż, teoretycznie,z większą władzą) prezydent, dyndający na sznureczkach dominującej partii. Teoretycznie zmienia się niewiele, ale zważywszy na uzależnienie pewnej partii od Komisji Episkopatu Polski, zmienia się właściwie wszystko.
No ale lepiej skoncentrować się na PO, która powoli odchodzi w niesławie, niż na tym, co usiłują przygotować dla Polski jej następcy, bo przecież babranie się w przeszłości tak wspaniale odwraca uwagę od przyszłości. ;)

anatema
3 369
anatema 3 369
#3723.08.2015, 16:43

...a przecież Komorowskiego już nie ma... na obecną chwilę pan prezydent zrzucił na barki rządu PO przygotowanie ustawy w kwestii owych 500 złotych dla rodzin- cóż za wspaniałe wyłganie się od odpowiedzialności za wyborcze obietnice: kazać zrealizować je tym, którzy nie podpisują się pod tym populistycznym szajsem, a potem jęczć, że przecież "ja kciałem, się starałem, ale to nie ludzie-to wilki, wszyzztko popsuli, szuje". ;)

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#3823.08.2015, 17:16

Moze teraz Polacy zaczna masowo wracac do Polski?,

anatema
3 369
anatema 3 369
#3923.08.2015, 17:54

Stirlitz
#30 | Dziś - 14:02
Sto razy lepszy taki prezedent niz Bronek z PO.
________________________________________

Jestem ciekaw, czy się potwierdzi- a jeśli tak, to jak pan prezydent to wytłumaczy:

"Andrzej Duda, jeszcze jako poseł, przez kilka lat łączył mandat w Sejmie ze stanowiskiem wykładowcy w poznańskiej Wyższej Szkole Pedagogiki i Administracji (w wydziale zamiejscowym w Nowym Tomyślu). Praca na uczelni wymagała wizyt w Wielkopolsce. Przyszły prezydent latał tam i nocował, a za jego przeloty oraz hotele płacił Sejm. Na ten cel w latach 2012­ - 2014 wydał w sumie 11 tys. złotych. Duda jako wykładowca zarobił w Nowym Tomyślu w sumie ponad 280 tys. zł. Sprawdziliśmy, że na fakturach za noclegi Andrzej Duda za każdym razem deklarował: wizyty w Poznaniu miały związek z wykonywaniem mandatu posła. To kluczowa deklaracja, pod którą Duda za każdym razem się podpisywał.
Z Sejmowych rejestrów wynika, że w latach 2012­ - 2014 Andrzej Duda siedemnaście razy rezerwował samolot na koszt Sejmu na linii Warszawa­ - Poznań lub Poznań­ - Warszawa, w tym czasie sześć razy korzystał z noclegów opłaconych przez Sejm.

Konstytucjonalista: – Jeśli deklaracja napisana na fakturze jest niezgodna z prawdą, to można to uznać za poświadczenie nieprawdy w dokumencie. Kancelaria Sejmu powinna w takiej sytuacji wystąpić do posła o złożenie wyjaśnień."
http://www.newsweek.pl/andrzej-duda...

Stirlitz
Edinburgh
1 924
#4123.08.2015, 20:42

32
"oddane obcemu mocarstwu z siedzibą w Watykanie"

buhaha
"Mocarstwo -państwo, ze względu na swój potencjał militarny i ekonomiczny. Niegdyś taką pozycję wiązano z rozległym terytorium i dużą liczbą ludności."

W zasadzie do rangi mocarstw kwalifikuja sie tylko kraje posiadajace bron atomowa, nigdy nie słyszałem, aby Watykan takową posiadał, również gwardia szwajcarska nie moze byc w zaden sposob traktowana jako potencjal militarny, a 4 ha i kilkadziesat tys mieszkancow rowniez nie wpasowuja sie w definicje mocarstwa. Rozumiem ze koloryzujesz, ale sa jakies granice ;)

Jedynym mocarstwem którego Polska powinna sie obawiac jest Rosja i jej pachołkowie, który nadal grzebia i manipuluja w naszych strukturach politycznych, osłabiając nasz kraj.

anatema
3 369
anatema 3 369
#4323.08.2015, 21:25

#41: Proszę nie mydlić oczu Rosjanami. Prosze nie odwracać uwagi definicjami słowa "mocarstwo". Projekt konstytucji PiS to oddanie kraju we władanie Watykanowi- nazywaj Watykan jak chcesz, swoją wypowiedź podparłem wystarczajacymi argumentami w postaci cytatów z projektu konstytucji. Nie ja ten projekt opracowałem.
W sumie być może to oddanie w zarząd hitlerowskich kolaborantów nie byłoby łupie, bo niechęć do klechów i ich zapędów nad kontrolą nie ludzkich sumień, a życia codziennego, wreszcie przybiera w Polsce właściwe rozmiary. Może wtedy pękłoby coś, i ktoś tej zdegenerowanej chołocie wskazalby właściwe jej miejsce- tak, jak miało to miejsce chociażby w Irlandii.

Trudno nazwać koloryzowaniem choćby i obecną sytuację, gdy miliardy płyną tylko w jednym kierunku, w zamian... właśnie: za co?

Konkordat już dawno powinien zostać wypowiedziany, wobec notorycznego niedostosowywania się KEP (Konferencji Episkopatu Polski- w jednym z poprzednich wpisów omyłkowo nazwałem ją Komisją- przepraszam) chociażby do preambuły, a przede wszystkim jako konsekwencja łamania przez Kościół art.1 wspomnianego konkordatu.
Zważywszy na to, że ludzie bardzo czesto rozmawiają o czymś, czego nie znają, bazując na tym, co gdzieś tam przeczytali, niejako z drugiej ręki, przypomnę treść owego artykułu:

"Rzeczpospolita Polska i Stolica Apostolska potwierdzają, że Państwo i Kościół katolicki są — każde w swej dziedzinie — niezależne i autonomiczne oraz zobowiązują się do pełnego poszanowania tej zasady we wzajemnych stosunkach i we współdziałaniu dla rozwoju człowieka i dobra wspólnego."

Zresztą cała treść konkordatu to kpina z niezależnego, demokratycznego państwa położonego w sercu Europy.

Konstytucja w/g projektu PiS tylko pogłębiłaby uzależnienie państwa a języki odpowiedzialnych za przyszłość kraju przesunęłyby się z biskupich hemoroidów gdzieś w najgłębsze zakamarki jelita grubego.

zartowalem
24 298 48
zartowalem 24 298 48
#4423.08.2015, 21:27

Bedzie manifa jak za Kaczynskiego?

zartowalem
24 298 48
zartowalem 24 298 48
#4523.08.2015, 21:33

Bo zastanawiam sie, czy pajak znowu bedzie liczyl uczestnikow :)

anatema
3 369
anatema 3 369
#4623.08.2015, 21:34

A na obecną chwilę "Newsweek" zarzuca panu prezydentowi poświadczenie nieprawdy celem osiągniecia korzyści majątkowej. Nie chodzi o banalną w skali państwa kwotę, ale włąśnie o poswiadczenie nieprawdy. I wyłudzenie. Ktoś tam, na wysokim szczeblu, przy okazji kampanii prezydenckiej przebąkiwał coś o odnowie moralnej i wysokich standardach... ;)

Nie zdziwiłbym się, gdyby zarzut się potwierdził. Dla jasnosci: nie mam z tego powodu jakiejś satysfakcji. Kto nie kiep, ten zrozumie, że to żaden powód do radości.

Dla przypomnienia niejasny jest też udział pana prezydenta w nadzwyczaj szybkim i dość niespodziewanym ułaskawieniu przed laty jednego pana z kręgów bardzo zbliżonych do rodziny Kaczyńskich. ;) Aby było zabawniej, istnieje duże prawdopodobieństwo, że ówczesny prezydent, pan Lech Kaczyński, był w tej sprawie manipulowany.
Oczywiscie sprawie ukręcono łeb, została umorzona. ;)

Pan Duda nie wyskoczył znikąd, mam wrażenie, ze nie wszyscy o tym wiedzą.

anatema
3 369
anatema 3 369
#4723.08.2015, 21:37

Po co manifa? Jest prezydentem od paru tygodni... chyba, że z racji obrzydliwej manipulacji w związku z referendum towarzyszącym wyborom parlamentarnym w Polsce.

korwinista_
21
#4823.08.2015, 21:47

pozeracz
#2 | Wczoraj - 15:02

W którym kościele weźmie udział we mszy?
--------------------------------------------------------

w tym samym co inni?

Image and video hosting by TinyPic

anatema
3 369
anatema 3 369
#4923.08.2015, 21:47

...Tak bardzo ekscytowano się (w pewnych kręgach) pracą syna Donalda Tuska, oczywiście przy okazji powstały pierdyliony teorii spiskowych.

Jakoś nie widze tych teorii ze stron zblizonych do tzw. prawicy, odnośnie zatrzymanego dziś przez CBA męża Marty Kaczyńskiej (wraz z czterema innymi osobami). Zarzuty wyłudzenia 13 mln złotych z Państwowego Funduszu Osób Niepełnosprawnych, prania pieniędzy i działania w zorganizowanej grupie przestępczej (a w przypadku męża Marty Kaczyńskiej: kierowania zorganizowaną grupą przestępczą) to przecież pikuś, mały miki, nic zasługującego na uwagę. ;)

Co oznacza zatrzymanie męża pani Marty w kontekście pani Marty lub Jarosława Kczyńskiego? Ano nic. Gdyby jednak chodziło o syna Tuska, od wysypu komentarzy padłyby serwery "poświęconego portalu" Fronda, Niezależnej i serwisów panów Karnowskich. ;)

Dobranoc.

Stirlitz
Edinburgh
1 924
#5023.08.2015, 21:58

mis.colargol
#42 | Dziś - 20:54
"a nie rosja z ktora moglibysmy prowadzic swietny biznes wymienny"

LOL dla Rosji nigdy nie będziemy równorzędnym partnerem, tylko poddanym. A co do wymiany z Rosja, to juz taka była, co przytacza popularny dowcip: My im wysyłamy wagony z węglem, a oni w zamian biorą od nas wagony z drewnem ;)
Gdzies kiedys czytałem ze za 500wagonow z weglem towarzysze przysłali łaskawie dwa wagony z ruskimi rowerami, nie wiadomo czy smiac sie czy płakać...

Profil nieaktywny
mis.colargol
#5123.08.2015, 21:59

bez przesady,kazdy prezydent mniej lub wiecej umoczony
poczytac wystarczy jakich walesa,kwasniewski itp ulaskawiali
smiac mi sie chce kiedy ktokolwiek oburza sie na polskich politykow
..to tak jakby oburzac sie na sroke ze lubi swiecidelka..
osobiscie to nie przepadam za ta bladzia hanna suchocka co zapoczatkowala ten watykanski kabaret

Stirlitz
Edinburgh
1 924
#5223.08.2015, 22:16

46
tak jest podejrzny o to i niech sie teraz tłumaczy, jego problem.
Nie zamierzam go bronić. Ale na razie nie ma wyroku, wiec nie skazuj go od razu.

Ja czekam na ujawnienie raportu oWSI, którego tak sie boi Bronek.
Za jego kadencji jako ministra obrony z jego podległej placówce wyprowadzono 400mln PLN http://www.wprost.pl/ar/507651/Czym...
http://wpolityce.pl/polityka/238164...
O SKOKACH tez sobie znajdz i poczytaj.

Nie wierze w to ze sa święci w polityce, bynajmniej nie w Polsce, każdy ma cos za uszami, mniej lub bardziej, ale ważna jest skala. Jest zasadnicza róźnica pomiędzy byciem zamieszanym w wyłudzenie 11 000 PLN, a 400 000 000 PLN.

anatema
3 369
anatema 3 369
#5323.08.2015, 22:32

Nie skazuję. Wyroku nie ma i nie będzie. Po prostu kolejny złotousty. Na ten moment. Naiwny jest ten, kto myśli, ze wraz z wyborami parlamentarnymi coś się zmieni. To wciąż ci sami ludzie.
I nie, nie ma różnicy. Zwłąszcza, ze w tym samym czasie pan Duda zarobił na swoich wykładach 280 tys. zł. A jednak nie zawahał się przed rąbaniem państwa na tak śmieszne grosze. Doktor Nauk Prawnych, podsekretarz stanu w Kancelarii Prezydenta Lecha Kaczyńskiego, były członek Trybunału Stanu.
Argumenty o poprzednikach, to zwykłe "a uwas biją murzynów"- bo przecież miała być jakaś nowa jakość. Być może będzie- trzeba poczekać, ok, rozumiem.

Przepraszam, ale nie czytam "Wprost", odkąd się stabloidyzowało. Kliknę jutro, ale nie interesują mnie domniemania, a konkretne dokumenty i odnośniki do nich, które można zweryfikować. Mam nadzieję, że znajdę tam takowe.

Scribe777
2 083
Scribe777 2 083
#5424.08.2015, 05:54

Watykan jest najpotezniejszym panstwem na ziemi i kto tego nie rozumie - nie rozumie geopolityki i historii.

Jest to jedyne panstwo jakie moze nazucic swoja hegemonie wielu panstwom wasalnym poprzez bezposrednia ingerencje w legislacje danego panstwa (patrz: Umowy Konkordatowe - czytaj: Umowy Wasalne).

Papiez jest rowniez nieformalna glowa (Szara Eminecja) ONZ jaka przejmuje co raz to wieksza prawna funkcje nadrzedna nad zachodnim swiatem...

...itd, itp, temat rzeka

Stirlitz
Edinburgh
1 924
#5524.08.2015, 10:01

54
z technicznego punktu widzenia jest jednym z najmniejszych...
tak, tak, rozumiem co masz na mysli i czepiam sie szczegolow ;)
ma poteżne wpływy, ale w moim odczuciu jego rola w Europie zdecydowanie maleje, to nie średniowiecze gdzie papiez mogł nałozyc klatwe i król sie musiał słuchac.
Co do bycia szara eminencja ONZ to myślę, że to lekko przesadzone, ma pewien wpływ to oczywiste, ale bardzo posredni i wręcz znikomy.

Jesli rozmawiamy o byciu podleglym to Polska jest wasalem potezniejszej organizacji jaka jest EU, ktora całkowicie podporządkowała nas sobie i narzuca nam tysiace reguł odnosnie naszego państwa w zdecydowanie wiekszym stopniu niz Watykan ;)

Umowy konkordatowe dotycza tylko niewielkiego zakresu funkcjonowania państwa. Polska jest krajem katolickim, nie da sie tego ukryc, wiec zrozumiałym jest to ze watykan ma wpływ na pewien zakres funkcjonowania naszego kraju, ale dzieje sie to za przyzwoleniem samych obywateli.

Domyslam sie ze wiekszosc z piszacych tutaj osób jest nastawiona antykatolicko i zyczyłaby sobie całkowitej odrebnosci państwa od koscioła, ale jest takze ogromna grupa ludzi w Polsce, którzy maja odmienne od was zdanie i oni maja prawo do wyrazania własnej woli czy głosowania w referendach ponieważ sa obywatelami tego kraju i trzeba sie liczyć z nimi.

astroman
7 842
astroman 7 842
#5624.08.2015, 11:48

Odrębność państwa od kościoła jest zapisana w konstytucji, którą wszystkie dotychczasowe rządy złamały.

astroman
7 842
astroman 7 842
#5724.08.2015, 11:53

Art. 25 Władze publiczne Rzeczypospolitej Polskiej zachowują bezstronność w sprawach przekonań religijnych,
światopoglądowych i filozoficznych, zapewniając swobodę ich wyrażania w życiu publicznym.

anatema
3 369
anatema 3 369
#5824.08.2015, 12:54

#55 | Dziś - 10:01

"Umowy konkordatowe dotycza tylko niewielkiego zakresu funkcjonowania państwa. Polska jest krajem katolickim, nie da sie tego ukryc, wiec zrozumiałym jest to ze watykan ma wpływ na pewien zakres funkcjonowania naszego kraju, ale dzieje sie to za przyzwoleniem samych obywateli."
____________________________________

Wybacz, ale to nieprawda. :) Polska nie jest krajem katolickim- Polska jest (a raczej: powinna być) państwem świeckim. Jedno nie wyklucza drugiego, pod warunkiem, ze funkcjonuje równorzędnie, bez anektowania jednego przez drugie. Sam Instytut Statystyki Kościoła Katolickiego (tak, tak, istnieje takie cuś) bodajże w 2011 lub 2012 roku oszacował -wbrew badaniom OBOP-u- odsetek katolików na 64%. No, chyba, że zaczniemy manipulować statystykami, dobierając za każdym razem inne, w zależności od zapotrzebowania i naszej wygody, i wygodnie stwierdzimy, ze Kościół się myli w kwestii tych 64%. ;)
64%, pomimo że nadal jest to jakaś tam większość, to chyba jednak zbyt mało, aby móc stwierdzić, że Polska jest państwem katolickim. Sprawy wiary nie powinny mieć nic wspólnego ze sprawami państwa- tak, jak ma to miejsce w cywilizowanych krajach. Katolicka Irlandia poradziła sobie z tym bez problemu- wystarczyło parę afer, ;) a przecież ci ludzie nie przestali z dnia na dzień wierzyć. ;)

Umowy konkordatowe nie powinny dotyczyć jakiegokolwiek zakresu funkcjonowania państwa- konkordat określał wzajemne relacje pomiędzy państwem a kościołem, a nie funkcjonowanie państwa. Jego pierwszy punkt jest notorycznie łamany przez Kościół.

Kościół w Polsce ma coraz mniej wspólnego z katolicyzmem, dostrzega to coraz większa liczba wiernych, którzy dochodzą do wniosku, że do kontaktów z Bogiem nie jest im potrzebny kiepski i do tego drogi pośrednik.
Kościół przede wszystkim usiłuje wywierać naciski polityczne i zamiast pozwalać ludziom myśleć, zajmując się jedynie kształtowaniem ich sumień, usiłuje ludziom narzucać pewne rozwiązania, wbrew ich woli. Sorry, ale Kościół od dawna nie miał tak złej prasy, jak teraz, a hierarchowie każdego dnia dziurawią własne stopy. ;) Kościół w Polsce zupełnie odleciał- widać jak na dłoni, że dostojnicy zdają sobie sprawę, że w czasach internetu, powszechnie dostępnej wiedzy, wykształcenia, kojarzy się bardziej z pterodaktylem, który owszem, wzbudza ciekawość, ale raczej nie doda dwa do dwóch. Zamiast zająć się sferą ducha, hierarchowie młócą pulchniutkimi łapkami o powierzchnię wody, osiagając skutek odwrotny od oczekiwanego. Na logikę, myślenie, są zbyt pyszni. Orbitują- tak samo, jak wielu polityków, którzy nie mają pojęcia, ile kosztuje chleb w sklepie. Kościół sam ściąga się za girę na dno, a przecież wciąż mógłby być instytucją powszechnie poważaną, gdyby tylko skoncentrował się na wskazywaniu drogi, a nie próbach narzucania rozwiązań. W XXI wieku jest to po prostu śmieszne, zupełnie niedopasowane do realiów. Kościół narzuca, zamiast nauczać, a ludzie nie lubią byc zmuszani do czegokolwiek wbrew sobie.

W kontekście konstytucji i konkordatu, a więc także w kwestii zawartej umowy nic nie może być usprawiedliwieniem dla jej łamania. Przepraszam, ale stosujesz podwójne standardy- jednych chcesz rozliczać za łamanie prawa i konstytucji, wobec innych, wedle własnych sympatii, stosujesz taryfę ulgową. Wymyślasz jakieś "ale". ;) Sorry, ale albo przestrzegamy konstytucji i zawartych umów, albo wyrzucamy konstytucję i umowy do kosza- to chyba jasne? ;) Po co przepisy, których się nie przestrzega? Tak je tylko wymyślamy, sobie a muzom?
Wiesz, miałem trudne dzieciństwo... mogę w związku z tym kogoś zaciupać, a potem wytłumaczyć się tym i stwierdzić, że mam w nosie obowiązujące prawo, bo ono jest tylko dla innych- nie dla
mnie? ;)

I na koniec: źle się domyślasz, z premedytacją myląc pojęcia. Antykklerykał to nie antykatolik. Wierzta w co chceta, ale moje sumienie pozostawcie mnie i prawu nstanowionemu przez państwo, nie narzucajcie mi prawnych rozwiazań podyktowanych waszą wiarą- jest wasza, nie moja. - jak będę chciał oddać się przebierańcowi w różowej mycce, to się zgłoszę do niego osobiście, nie musicie za mną łazić i wyskakiwać z mojego łóżka z okrzykiem "sprawdzam!". :)

Piszesz o referendach... nie rozumiem, do czego nawiązujesz. Bo chyba nie do konkordatu czy Jedynej Słusznej Religii w Szkole - nie przypominam sobie, aby w tych sprawach przeprowadzano jakieś referendum. ;)

anatema
3 369
anatema 3 369
#5924.08.2015, 12:55

A odnośnie referendum... wszystkie pytania można zastąpić jednym:


https://www.facebook.com/8597605307...

;)

Profil nieaktywny
beato
#6024.08.2015, 16:21

antena, chyba twój dziadziuś z GL/AL uprawiał pospolitą bandyterkę w oszczanych gaciach i utrwalał sowiecką władzę a teraz wnuczuś kontynuuje wyczyny dziadka

astroman
7 842
astroman 7 842
#6124.08.2015, 17:49

Niektórzy to dopiero mają ciasne czapki :).

Antek_z_Zadupia
7 533
#6224.08.2015, 17:52

twierdzisz beato, ze twoj dziadek w ojszczanych gaciach uprawiajacy pospolita bandyterke, ale pod sztandarem ultraprawicowych rycerzy bratajacych sie z bandytami spod znaku fakenkrojca jest prawdziwszym Polakiem?

knapior
3 364
knapior 3 364
#6324.08.2015, 19:09

To jak to było beato zaraz po wojnie? Kto był ten zły, kto dobry? Czy GL/AL to byli ci źli, a jeśli tak, to dlaczego? A kto wtedy był tym dobrym?

I jak to się ma do Dudy? Masz jakieś informacje?

Pitok
375
Pitok 375
#6424.08.2015, 19:11

Oszukuj-kombinuj-podkradaj może się uda. Duda.

Scribe777
2 083
Scribe777 2 083
#6524.08.2015, 19:45

Stirlitz
#55 | Dziś - 10:01

masz sredniowiecza mentalnosc sluzalcza lub satrapowa (w zaleznosci od twojego punktu siedzenia) twierdzac ze 36% niekatolikow ma sie dokladac do katolickich instytucji.

RP placi danine na rzecz Watykanu utrzymujac jego instytucje, funkcjonariuszy, oddajac nieruchoosci i przywileje - Hej Witaj Ciemnoto Sredniowieczna. Chwila moment bakniesz o referendach ws. stosow dla niekatolikow - no bo coz: wiekszosc ma prawo zdeptac konstytucje.

Ad. 2
Moze zacznijmy od tego kto byl myslicielami-zalozycielami Uni Europejskiej. No coz nie kto inni jak tylko wierni samuraje Watykanu po szkolach Jezuickich - tak sie sklada.

Zas w sprawie tematu ONZ postawilem kropke.

anatema
3 369
anatema 3 369
#6624.08.2015, 20:24

Beatka popuściła w watę. ;)
Byłby nawet zabawny, gdyby nie to, że zdradza 10/10 objawów syndromu sztokholmskiego. ;)

Beato, mój dziadziuś uprawiał bandyterkę pod szyldem AK, a ty -jak wielu innych mentalnych szczyli w oszczanych gaciach naciągniętych po pachy, i podobnie jak ma to miejsce w przypadku spasionej bandyterki w czarnych kieckach i różowych czapeczkach- modlisz się do niego i pomniki mu stawiasz. :P Gdybyś urodził się parę lat wcześniej, byłbyś wzorowym komsomolcem, co tydzień pielgrzymującym na Plac Czerwony, aby prosić o błogosławieństwo truchło Włodzimierza Ilicza. :)

Spadaj do kościółka ze swoimi komentarzami- w nagrodę dostaniesz nie tylko podwójną porcję wafelka, ale może nawet loda do tego. ;)

Profil nieaktywny
beato
#6724.08.2015, 21:41

@66
AK nie uprawiało bandyterki. Słownictwo cię zdradza. Poza tym w tej wojnie kolejnego już pokolenia AK z pokoleniem UB zawsze przyjmujesz stronę UB.

anatema
3 369
anatema 3 369
#6824.08.2015, 22:32

Beato
#67 | Dziś - 21:41
@66
AK nie uprawiało bandyterki.
_____________________________

Beato, pierdzielisz, zaklinajac rzeczywistość. No ale ty przecież należysz do grona tych, którzy lepiej znali mojego dziadka nie tylko ode mnie, ale nawet od niego samego. ;)
Kolejny raz ci powtózę, i mozesz sobie negować i tupać nóżką, wieszać na mnie psy, sikać do buta, wyzywać od komuchów i co tam sobie jeszcze zamarzysz (olewam to krzywym strumieniem ciepłego moczu): mój dziadek należał do AK i palił polskie wsie nie majace nic wspólnego z wspieraniem czy umacnianiem rosyjskiej władzy na ziemiach polskich. I był "AKOWCEM", choćbyś pękł. AKOWCEM, a nie podszywajacym się pod AK. I nie działał w pojedynkę. Z AK nie byłoby problemu, gdyby rzeczywiście była skażona zaledwie paroma dewianatami, a jej zbrodnie -przy ogromnej ilości niewątpliwych zasług- rzeczywiście były tak marginalne, jak niektórzy próbują to wmawiać i nie tak katastrofalne w skutkach i swojej wymowie.

Ciebie z kolei zdradza mentalność- negujesz oczywiste oczywistości, zaklinasz rzeczywistość i kolejny raz próbujesz pisać historię na nowo nie na podstawie logicznych przesłanek czy faktów, a tylko dlatego, ze w nie wierzysz lub nie pasują ci do obrazka. :)

I nie odwracaj uwagi swoimi wpisami od tematu- no, chyba, że pan Duda pracował z tobą w esbeckich kaźniach. ;) Odwracanie uwagi poprzez rozmydlanie tematu lub uciekanie do argumentów w typie "a nie bo ty" lub "a u was biją murzynów" to również cecha charakterystyczna dla ludzi o mentalnosci Kalego, stosujących podwójne standardy. Na dobrą sprawę nawet nie chce mi się zjeżdżać w stronę Kościoła, chociaż ma to związek z panem prezydentem (zauważ, że nie cierpię z tego powodu, pisząc o nim "pan prezydent", bez uciekania się do jakichś "buli", szogunów", czy chociażby "budyni malinowych"), bo w temacie Koscioła trudno powiedzieć cokolwiek nowego, dyskusja na ten temat zawsze zamienia się w bicie piany i skręca w stronę osobistych wycieczek wobec braku logicznych argumentów u ludzi, którzy stawiaja znak równości pomiędzy organizacją a Bogiem- organizacją, która de facto ma z Bogiem tyle wspólnego, co krupnik ze spaghetti (z tą różnicą, że obie potrawy są do przełknięcia i raczej nie prowadzą do zatrucia).

Nigdy na serio nie napiszę, ze jesteś głupim kolesiem, bo tak nie uważam, jednak jesteś cholernie mocno zindoktrynowany nawet nie przez największą, zbrodniczą organizację w dziejach świata, nazywaną Kościołem, a przez rozmaite polityczne szczujnie, i nie raz i nie dwa wykazałeś, że tylko powielasz rozmaite, łatwe do zweryfikowania, niewiarygodne bzdury, uciekajac się do manipulacji i smarkając przy tym z radości w rękaw (przykład: jakieś zmyślone historie o "krzesłach Komorowskiego", czy fantazje na temat Lasów Państwowych).

Oczywiscie za chwilę znowu ktoś (ty lub ktoś inny) "pomyli" antyklerykalizm z antykatolicyzmem, chwilę później zacznie bredzić coś o komunizmie "zapominając", że kult jednostki nie ma nic wspólnego z ateizmem i posiada cechy typowe dla religii. Ateizm i ateista nie potrzebuje wypełniać sobie jakiejś rzekomej pustki po religii, bo ani tej pustki nie odczuwa, ani nie potrzebuje nic w zamian, ciesząc się umysłem wolnym od indoktrynacji religijnej. :P

anatema
3 369
anatema 3 369
#6924.08.2015, 22:33

Fajnie pomeczyć was elaboratami. :P

astroman
7 842
astroman 7 842
#7024.08.2015, 23:16

Niestety, tacy jak beato, z uwagi na swoje ograniczenia umysłowe, raczej nie mogą skoncentrować uwagi na tak długi okres by przeczytać taki wykład, i to do tego ze zrozumieniem, więc raczej tylko straciłeś czas :).

anatema
3 369
anatema 3 369
#7125.08.2015, 00:50

Iii tam, straciłem... ;) Po prostu chłopak nie przeczyta, i zamiast tego wylosuje sobie parę słówek, do których odniesie się urządzajac jakieś dziecięce, osobiste wycieczki na poziomie "a nie bo ty!", nurzając się po uszy w domniemaniach i bujdach, i nawet nie zauważy, że w ten sposób znowu strzeli we własną stopę. ;) To nawet zabawne: podziurawić komuś giry jak sitko bez wyjmowania rewolweru. ;) Niektórzy przypominają jakieś boty czy cholera wie co, wystarczy im tylko rzucić parę słów kluczowych: PO, PiS, ksiunc, bozia, etc. ;)

Stirlitz
Edinburgh
1 924
#7225.08.2015, 03:21

anatema
odnosnie Dudy i 11 000 pln
"Poseł ma prawo, na terenie kraju, do bezpłatnego przejazdu środkami publicznego transportu zbiorowego oraz przelotów w krajowym przewozie lotniczym, a także do bezpłatnych przejazdów środkami publicznej komunikacji miejskiej (art. 43 ust.1 ustawy o wykonywaniu mandatu posła i senatora). Kwestię tę reguluje również rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 28 grudnia 2001 r. w sprawie trybu korzystania przez posłów i senatorów z bezpłatnych przejazdów i przelotów na terenie kraju, które wskazuje Polskie Linie Lotnicze LOT S.A. jako zapewniające przewóz posłów na trasach krajowych. W związku z powyższym Kancelaria Sejmu zawarła umowę z Polskimi Liniami Lotniczymi LOT S.A., które nie wyróżniają klasy biznes na przeloty krajowe. Ponadto Kancelaria Sejmu ma zawarte umowy ze SprintAir oraz ze spółką Eurolot."

Krótko mówiąc poseł Andrzeja Duda w latach 2011, 2012 i 2013 zgodnie z prawem wydał śmieszną sumę 11 tysięcy (3666 zł przez rok) na przeloty krajowe, co każdy poseł ma zagwarantowane ustawowo. Dlaczego śmieszne. Ano dlatego:

Donald Tusk w 2011 roku na loty do Sopotu na obiady z kasy podatnika wydał 6 milionów złotych?!? (mógł jeżdzić limuzyną za ułamek tej kwoty).

Jezeli 11 000 Dudy wydane w ciagu kilku lat to duzo, to czym jest akcja kopacz? 100 000 pln wyrzucone z naszej kasy, a samolot lata pusty?!? http://wpolityce.pl/polityka/257823...

To my im fundujemy te darmowe loty i przejazdy i oni maja do nich pełne prawo, ale sa jakies granice przyzwoitosci. W moim odczuciu Duda miesci sie w tych granicach, czego nie moge powiedziec o Tusku czy Kopacz...

A swoja droga to bardzo sie musiała lewica przestraszyc nowych sondaży w których to PIS prowadzi zdecydowana wiekszoscia, ze takie boogeyman`y wyciaga z szafy. Jeden z posłów chciał kiedyś dorżnąć watahę, ale wygląda na to że koniec końców to wataha dorżneła jego ;)

anatema
3 369
anatema 3 369
#7325.08.2015, 09:33

Kolejny raz mylisz pojęcia. Ustawa dotyczy wykonywania mandatu posła i senatora". Pan Duda, wykłądajac na uczelni, nie wykonywał mandatu posła. Kolejny raz używasz argumentu o biciu murzynów- nie chodzi o kwotę, a o poświadczenie nieprawdy.
Gdyby twoja naciągana interpretacja (cudowny przykład hipokryzji, kolejny raz rozgrzeszającej jednych, a napiętnującej za to samo innych) odpowiadała rzeczywistości, kancelaria prezydenta nie odpowiedziałaby na zarzut w ten sposób:

"„Wyjazdy posła Andrzeja Dudy były związane z wykonywaniem mandatu posła”

Dziwnym trafem daty wyjazdów pokrywają się z datami wykładów, więc proszę, nie rozmydlaj, nie ściemniaj, nie manipuluj. ;)

Jest też różnica pomiedzy korzystaniem z przysługujących praw, a zwyczajnym naciąganiem oraz pomiedzy premierem a posłem.
Samolot latajacy za Kopacz jeżdżącą pociągami w trakcie kampanii to rzeczywiście głupota, mieści się jednak w ramach przysługujących praw i mozna go bez problemu (chociaż naciąganie) wytłumaczyć.
Generalnie kampanie to kosztowny pic na wodę, arcyśmieszne są zarówno podróże pociągiem i rzekome "waflowanie" się z obywatelami w świetle kamer przez Kopacz, jak i żenujące fotografowanie się przez panią Szydło z wałkiem w ręku, podczas remontu szkoły w Pcimiu. :)

Kolejny raz: nie chodzi o kwoty, a o poświadczenie nieprawdy. Także w odniesieniu do tego tweeta posła Dudy, z tamtego okresu:

Osobiscie nie uważam, że wyciąganie tego prezydentowi w tym momencie, już po rozpoczęciu prezydentury, która nie wiadomo jak się potoczy, jest właściwe. To tak dla jasności. Temat dobry w trakcie kampanii, miałby odpowiednią moc, ale teraz to odciąganie od znacznie ważniejszych tematów i wyzwań, krótko mówiąc: od roboty. Nie podoba mi się to. Był na to odpowiedni czas.

anatema
3 369
anatema 3 369
#7425.08.2015, 09:38

A odnośnie roboty...

Kancelaria Prezydenta odmówiła akredytacji dziennikarzom nieprzychylnych PiS-owi gazet podczas jego wizyty w Berlinie. Rzekomo z braku miejsc. Selekcja i cenzura mediów. Kolejny dziwny "zbieg okoliczności".

Nowe standardy i nowa jakość pana Dudy. O panu prezydencie Dudzie piszemy tylko dobrze. Wróć komuno. :)

anatema
3 369
anatema 3 369
#7525.08.2015, 09:57

Zastanawia mnie, czy pan prezydent Duda skłamał również wtedy, gdy biorąc bezpłatny urlop na UJ, argumentował go wielce absorbujacymi czasowo obowiązkami poselskimi, a równocześnie bezproblemowo znalazł czas, aby popylać na wykłady do Nowego Tomyśla. ;)

anatema
3 369
anatema 3 369
#7625.08.2015, 10:17

Kancelaria Prezydenta odmawia akredytacji dziennikarzom nieprzychylnych mediów.

Andrzej Duda tuż po ogłoszeniu wstępnych wynik, sondażowych wyników wyborów prezydenckich, 10.05.2015:

"Jestem otwarty na dialog, także z tymi, którzy popierali moich kontrkandydatów"
"Chcę budować Polskę dialogu i szacunku"

http://wiadomosci.wp.pl/kat,1329,ti...

;D

Pitok
375
Pitok 375
#7725.08.2015, 12:31

Dancing pieprzysz głupoty. Idź pośpiewaj sobie.

anatema
3 369
anatema 3 369
#7825.08.2015, 12:54

"Mam oświadczenie działacza PiS z Poznania i prawnika naszej partii, że spotykał się tam ze specjalistami w sprawie reformy kodeksu karnego, którą powierzył mu wówczas klub parlamentarny" - zapewnia Jarosław Sellin z PiS. Baaardzo wiarygodne, prawie tak, jak macierewiczowskie eksplodujące parówki. ;)
Jednocześnie pan Sellin smarcze, że pani Kopacz woziła się w odwiedziny do córki w czasach poselskich, również wrzucając to w koszta działalnosci poselskiej. Jeżeli to prawda, oczywiscie również i ją należy z tego rozliczyć. Zabawne jest jednak to, że zamiast posypać głowę popiołem, odbija się piłeczkę i rozgrzesza, argumentując, że inni również tak robili.
Czekam, kiedy beato wbije mi nóż pod żebro, "bo Manson tak robił". ;)

Niezależnie od tego, co zrobi beato, polski sejm to jedna wielka patologia.

Antek_z_Zadupia
7 533
#7925.08.2015, 13:02

To nie tylko sejm, to spoleczenstwo zdziczalo.

anatema
3 369
anatema 3 369
#8025.08.2015, 13:47

Podczas wizyty pana Dudy w Tallinie na akredytację nie załapała się krytyczna "Polityka", w zamian poleciały dwie osoby z "Gościa Niedzielnego". ;)

A tymczasem klapsa Dudzie wymierzył Poroszenko, który nie życzy sobie obecności Polski podczas kolejnych rozmów w sprawie Ukrainy. Pan prezydent Duda przejawiał swoje zaangażowanie w sprawy Ukrainy w mediach, nie konsultując swojego udziału z głównym zainteresowanym. ;)

anatema
3 369
anatema 3 369
#8125.08.2015, 13:49

Dla przypomnienia: ileż było jazgotu w prawilnych mediach, gdy zwykły, szary Owsiak wyprosił z konferencji prasowej dziennikarza prawilnej "TV Republika". ;)

anatema
3 369
anatema 3 369
#8225.08.2015, 14:37
anatema
3 369
anatema 3 369
#8325.08.2015, 14:38
Nieznamir
14 381
Nieznamir 14 381
#8426.08.2015, 11:41

anatema
#82

makabra, to już wiemy z jakiej patologii pochodzi wódz narodu.

anatema
3 369
anatema 3 369
#8526.08.2015, 12:57

Straszne, fakt. Aż dałem sobie (znaczy jej) nielajka w #82.

Nieznamir
14 381
Nieznamir 14 381
#8626.08.2015, 15:39

smiałem sie z watykanskich grubasów, a oni dokonali bezkrwawego zamachu stanu i wsadzili swoje dziecko na najwyzszy urzad w panstwie. szacun.

Profil nieaktywny
beato
#8727.08.2015, 20:18

@68

Jednym z podstawowych zadań każdego ruchu oporu w każdym okupowanym kraju jest likwidacja zdrajcow i bandytow. Zdrajcy kolaborujący z okupantem są najwiekszym zagrożeniem, gdyż znają ludzi, teren, kto jest kim i wiedzą niemal wszystko. Likwidacja kolaborantów to nie zbrodnia, lecz konieczność.

Odczep się od Kościoła. Nikt ci nie każe obchodzić pierwszych piątków miesiąca. Tak dziwnie się składa, ze wszyscy wrogowie Polski i Polaków również chcieli i chcą zniszczyć Kościół w Polsce. Chcą oddzielić Kościół od polskiego patriotyzmu. Dlaczego? Poszukaj opinii moskiewskiego stratega - Aleksandra Dugina. On też lubi w polskiej historii i polityce wszystko to co antykatolickie. Możesz być niewierzący, ale atakując Koścół stawiasz sie razem z antypolskimi szumowinami.

knapior
3 364
knapior 3 364
#8827.08.2015, 21:00

Słodziak z Ciebie beato:)
Ty na prawdę wierzysz w to co piszesz? Czy ktoś Ci za to płaci?

anatema
3 369
anatema 3 369
#8928.08.2015, 00:20

Nikt, w nagrodę moze podawać Jarkowi kapcie i wyprowadzać kota. ;)

Beato, nie pierd*l mi regułek z podręcznika młodego skauta- kolaboranci to jedno, a fajczenie wsi i mordowanie dzieciaków to drugie. Ja wiem, ze pisopaci próbują od nowa napisać historię, i być może sami wierzą w farmazony, które powtarzają, ale już ci kiedyś zaproponowałem wspólny wypad w pewne rejony Polski, gdzie będziesz mógł stanąć oko w oko z garstką starców, ich dzieciakami i wnukami, i powiedzieć im prostow twarz, ze byli kolaborantami- na to, niestety, brakuje ci jajec. Ty mi pierdolisz teksty z książeczek czytanych do poduszki, ja pisze ci o konkretnych ludziach z krwi i kości, noszących imiona i nazwiska.

Kościół na obecną chwilę jest największym wrogiem Polski, o tyle niebezpiecznym, że usiłującym niszczyć państwo od wewnątrz. I nie pierdol o atakowaniu Kościoła, bo ta skompromitowana, zbrodnicza organizacja ze stolicą w Watykanie kolaborującym z hitlerowcami (który to Watykan na dobra sprawę pomógł wynieść niejakiego Adolfa H. na piedestał), sama strzela we własne stopy każdego dnia. Ja wiem, że pełna jest dewiantów, którzy być może lubią, jak boli, ale teksty o "atakowaniu" gdy przytacza się fakty, FAKTY, to poziom pierwszaka z podstawówki albo katotaliba Terlikowskiego, który na obecną chwilę pełni taką samą rolę, jak onegdaj baba z brodą, dwugłowe cielę lub "najmniejszy karzeł świata". Chędożysz też, stawiajac znak równości pomiędzy katolicyzmem a Kościołem - Kościół w Polsce już dawno odleciał na inną planetę a z katolicyzmem ma tyle wspólnego, co twoje wpisy z rzeczywistością. ;)

anatema
3 369
anatema 3 369
#9028.08.2015, 00:23

Hierarchom KK zupełnie popierdoliło się pod różowymi kapelutkami, i stracili resztki autorytetu w momencie, gdy zaczęli od ludzi żądać i oczekiwać, zamiast z nimi rozmawiać.

* * *

Pan prezydent Duda zrobił z siebie błazna w Berlinie, pani Angela z panem Poroszenko wciąż jeszcze suszą na sznurach gacie, które oszczali ze śmiechu po tym, jak Duda probował dostawić do stołu piąte krzesełko, dla siebie, podobnie jak pan Kaczyński kilka lat wcześniej bodajże w Brukseli.

A pan poseł, który twierdzi, że pan prezydent Duda jeździł do Poznania w związku z obowiązkami poselskimi, ledwie parę dni wcześniej sam chlapnął, że bujał się jednak po to, aby wykładać.

PiS-u i prezydenta nie trzeba hejtować- sami robią to znakomicie, niemalże jak PO tuż przed zaliczeniem gleby- z tą różnicą, że pan prezydent i PiS są ponoć dopiero na początku drogi...

Rozmodlone "pisie" media milczą również o "separacyjnym" małżonku córki pana Lecha Kaczyńkiego, resortowych dzieci szukając tam, gdzie próżno ich szukać ze świecą, podczas gdy mają je w rodzinie pana Prezesa... a katolicyzm i katolickie wartości wylewają się z apartamentów pani Marty Kaczyńskiej drzwiami i oknami- rozwódka, pozamałżeńska ciąża, drugi mąż będący synem komucha, działacza PZPR i byłego SB-eka (Terlikowski na wieść o tym powinien utopić się w basenie wypełnionym wodą święconą), a sama pani Marta Kaczyńska zawsze na czyimś utrzymaniu-a to rodziców, a to pierwszego lub drugiego męża, mieszkania w Warszawie i Trójmieście, torebki Vuittona i niezłe fury nabyła zapewne za pieniądze pochodzące z praktyk w kancelarii adwokackiej (ponad sześć lat temu) i nic o przekrętach męża nie wiedziała. ;) Bo chyba zwróciła te 3 mln złociszy odszkodowania, skoro jej ojciec nie ginął w katastrofie, a został zamordowany? ;)

anatema
3 369
anatema 3 369
#9128.08.2015, 01:11

Pani Pawłowicz, po kolejnej gafie, postanowiła wziąŚć się za nauczanie języka polskiego, zaklinając przy tym rzeczywistość niczym beato historię. ;) Czytając jej wpis dostąpiłem wniebowzięŚcia:

anatema
3 369
anatema 3 369
#9228.08.2015, 01:13

Środowiska lewackie i komunistyczne postanowiły odpowiedzieć pannie Krysi:

Antek_z_Zadupia
7 533
#9328.08.2015, 07:23

Etam, Ty sie pospolicie czepiasz anatem.
;)

Nieznamir
14 381
Nieznamir 14 381
#9428.08.2015, 09:18

powaznie. tytul profesorski, to po pawlowicz i glinskim, zajebisty obciach. slusarz po szkole poszukiwaczy zlota, jawi sie jako wiekszy autorytet.

anatema
3 369
anatema 3 369
#9528.08.2015, 10:00

To dohtor habilitowany jest, zatrudniony kiedyś na etacie profesUra.

A tutaj panna Krystyna "włANcza. Uporczywie:

https://www.youtube.com/watch?v=k9C...

anatema
3 369
anatema 3 369
#9628.08.2015, 10:01

Prosze nie nabijać się z panny Krysi, bo to walka z Kościołem jest. ;)

anatema
3 369
anatema 3 369
#9728.08.2015, 10:12

...a pannę Krysię możesz sobie wzionść a nawet wzionąć. ;)

Na forach rozkreciły się dyskusje i interpretacje. Bo skoro "wziąść", to (jak wiadomo) "braść". Jeden z internautów twierdzi, że w przypadku polityków najbardziej poprawna forma to jednak "wziąść" (bo "kraść"). ;)

Nieznamir
14 381
Nieznamir 14 381
#9828.08.2015, 10:19

panienki nikt nie chce 'wzionsc'. moglaby sie puknac z kaczynskim, zostaloby w rodzinie radia maryja

Antek_z_Zadupia
7 533
#9928.08.2015, 10:29

a cos ty! kropidlo kaczynskiego moze pukac ino o posadzke swiatynna w momencie gdy jego posiadacz pada na kolana.

anatema
3 369
anatema 3 369
#10028.08.2015, 10:45

Odnośnie walki z Kościołem: właśnie przeczytałem, że niejaki Wesołowski nie żyje. Nie, nie ten od Papa Dance, chociaż w sumie mógłby nosić taką ksywkę. Zmarło się chłopu w Watykanie.
Wiele osób przewidywało taki scenariusz...

Chodzą słuchy, że przed odejściem z tego świata pan Wesołowski dorobił klucz do niebiańskich bram, aby powiększyć grono aniołków.

anatema
3 369
anatema 3 369
#10128.08.2015, 10:56

Nieznamir
#98 | Dziś - 10:19
"panienki nikt nie chce 'wzionsc'. "
_____________________________

"Panna Nikt"? ;)

anatema
3 369
anatema 3 369
#10228.08.2015, 11:15

W Dominikanie ściągnieto flagi do połowy masztów. W kraju rozgorzała dyskusja, czy w kontekście ucieczki z tego świata przez pana Wesołowskiego, debata nad zmianą hymnu narodowego ma jeszcze jakikolwiek sens. Obecny hymn miał być zastąpiony przez piosenkę "Józek, nie daruję ci tej nocy".

* * *
Środowiska "okołodudowe" będą tęsknić za "bulem" pana Komorowskiego. Gdyby zażerali się nieco mniej masłem, pustkę po "bulu" i "nadzieji" mógłby wypełnić im "obiat" pana Jarosława Kaczyńskiego (który to obiat, zdaniem "niezależnej", jest ogonkiem "igreka" z poprzedniego wersu- oceńcie sami):

Warto przypomnieć, że już w 1980 roku, będąc młodym "wykształciuchem", pan Jarosław złożył podanie o pracę w Ośrodku Badań Społecznych Regionu Mazowsze "Solidarności", pisząc: "Uprzejmnie proszę o przyjęcie do pracy".

Pana Jarosława i pannę Krysię łączy tak wiele, że chyba już najwyższy czas opaCZyć ich związek jakimś sakramentem. ;)

* * *

Gdy pan prezydent Duda błądził wzrokiem po sali w poszukiwaniu piątego krzesła (choćby i takiego malutkiego, składanego wędkarskiego stołeczka) "prawicowi" fanatycy, za namową niedojrzałych szafiarek postanowili poekscytować się butami pani premier Kopacz, która "obraziła narUT", wciągając na nogi trampki za sześćset złotych, na domiar złego od będącego już ponoć passe Michaela Korsa.
A przecież mogła pożyczyć od pannny Krystyny walonki, albo gustowne, czarne "wellingtony" z olsztyńskiego "Stomilu".

anatema
3 369
anatema 3 369
#10328.08.2015, 11:27

Sensacyjna wiadomość została potwierdzona przez Polsat ("informacje z kraju i zza swiata") i przez hmm... "głównego zainteresowanego":

https://www.facebook.com/dziennikar...

Profil nieaktywny
onlyscotland
#10430.08.2015, 18:31

Andrzeju Czekamy Na Ciebie

anatema
3 369
anatema 3 369
#10530.08.2015, 18:36

Pan prezydent Duda zajmuje się teraz spełnianiem obietnic wyborczych oraz sprawami wagi państwowej, np. budową pomnika Lecha Kaczyńskiego w Szczecinie.

"Prezydent Lech Kaczyński był całym sercem człowiekiem Solidarności, a jego pomnik byłby symbolem jego dbałości o Pomorze Zachodnie - powiedział w Szczecinie prezydent Andrzej Duda. W mieście powstał komitet budowy monumentu."

http://fakty.interia.pl/polska/news...

Profil nieaktywny
onlyscotland
#10630.08.2015, 19:32

Tym bardziej czekamy na naszego ukochanego Prezydenta Dude. Dziekuje anatemo ze przypomniales o o tym ze sp.Lech Kaczynski bardzo dbal o Pomorze Zachonie . Ja i moi znajomi jestesmy ze Szczecina.

Profil nieaktywny
onlyscotland
#10730.08.2015, 19:33

*Pomorze Zachodnie

Profil nieaktywny
onlyscotland
#10830.08.2015, 19:34

czyli o nas