Do góry

Co by było, gdyby Wielka Brytania opuściła Unię?

O próbę udzielenia odpowiedzi na pytanie “co by było, gdyby…” pokusili się dziennikarze tygodnika Polityka, podejmując kwestię ewentualnego opuszczenia przez Zjednoczone Królestwo Unii Europejskiej.

Marek Ostrowski i Paweł Świeboda piszą:

“Nad ranem 1 stycznia 2019 r. pasażerowie pociągu Eurostar z Paryża do Londynu odczuwają dreszczyk emocji. Jadą wprawdzie tunelem, który miał na zawsze połączyć Wielką Brytanię z Europą, ale Londyn – według uzgodnionej daty – od Nowego Roku nie jest już w Unii. W Dover czeka ich kontrola paszportowo-celna. Wzdłuż torów powiewa szpaler brytyjskich flag, na budynku dworca wisi wielki portret 93-letniej królowej Elżbiety.”

W artykule pojawia się wątek Szkocji i jej rozgoryczenia po dwóch otrzymanych ciosach w postaci przegranego referendum niepodległościowego i wyjścia z Unii właśnie:

(…) “nawet stosunkowo niewielkie brytyjskie ograniczenia w dostępie do unijnego rynku wywołały furię Szkotów. Pierwszy minister Szkockiej Autonomii Alex Salmond zwrócił się do Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości z roszczeniem o “ochronę nabytych praw obywateli unijnych”. Twierdził bowiem, że referendum w kwestii oderwania Szkocji z 2015 r. zostało przegrane tylko dlatego, iż Londyn zapewniał wyborców, że wyjście z Unii krajowi nie grozi.”

Jest i o Polakach. A raczej ich braku.

“Największą psychologiczną ulgę kraj odczuł po zamknięciu granic dla pracowników z Europy Środkowej, całej tej hałastry, na którą Brytyjczycy patrzyli z rosnącą irytacją. W szkołach i autobusach zrobiło się luźniej. Ale równie szybko okazało się, że nie bardzo jest komu pracować w barach i instytucjach opieki społecznej. ‘The Daily Mail’ na okładce zamieścił znany polski plakat turystyczny z tytułem: “Polski hydrauliku – wróć!”

Pełną treść artykułu znajdziecie na stronach “Polityki”.

Komentarze 16

TuneUp
70 455
TuneUp 70 455
#122.08.2014, 12:01

jedno jest pewne - gdy UK wyjdzie z Unii, w Szkocji bedzie slychac wszedzie wielkie PAC! Ci ktorzy glosowali przeciw niepodleglej Szkocji beda masowo robic facepalmy

BD.K
20 491 1
BD.K 20 491 1
#222.08.2014, 12:52

a niepodlegla Szkocja bedzie w Unii?

same kurde proroki wkolo (to do artykulu) ;)

TuneUp
70 455
TuneUp 70 455
#322.08.2014, 13:00

moze nie od razu ale bedzie. i nikt tu na nas tez raczej psioczyc nie bedzie

BD.K
20 491 1
BD.K 20 491 1
#422.08.2014, 13:17

UKIP dostal ponad 10% w ostatnich wyborach tutaj
tak, ze powodzenia w dalszym optymizmie

a referendum i tak wyjdzie na NIE

TuneUp
70 455
TuneUp 70 455
#522.08.2014, 13:25

prawdopodobnie masz racje, co nie zmienia faktu ze Szkocji byloby lepiej bez "opieki" anglikow

Profil nieaktywny
romrom
#622.08.2014, 15:57

Taka nieudolna bajeczka dyletantow o niczym
A wszystko po to by straszyc polskich emigrantow przed glosowaniem o separacji Szkocji
separacja 100% negatywu dla Szkocji ,
Wyjscie z EU 100% pozytywu dla UK
malo tego ta cala unia sie rozsypie jak UK opusci ,Niemcy i Francja po cichu mysla o tym tez

Profil nieaktywny
Kajmanski
#722.08.2014, 16:34

#6 - Kiedy sie zapisujesz do UKIP?

Profil nieaktywny
Kajmanski
#822.08.2014, 16:36

P.S. Obawiam, ze ta mala wyspa w stanie rozkladu, przecenia swoje sily w konfrontacji jakby nie bylo z ponad 20-stoma krajami na kontynencie...

Profil nieaktywny
romrom
#922.08.2014, 18:02

Kajmanski !!!
Czesc ,chyba byles na urlopie jak cie nie bylo
W ogole glosowalem na konserwatystow w wyborach ale teraz to socjalisci przyjmuja wszystko ,z partij pozostaje tylko nazwa a kto ich wybiera ? Ludzie nawet nie zdaja sobie sprawy ze tymi wyborami niszcza swiat ktory znamy
Co do UKIP ,co mozesz im zarzucic zlego
Moze ich sukces nieco uzdrowi inne partie i da do myslenia ...

Profil nieaktywny
Kajmanski
#1022.08.2014, 18:06

Tak jak sukces Pana z wasikiem, uzdrowil Niemcy...

Profil nieaktywny
Kajmanski
#1122.08.2014, 18:08

P.S. Nie pekaj Romrom, niedlugo zmienisz imie na Ahmed, zone wypuscisz na miasto w worku po kartoflach i bedziesz z brytyjskimi bracmi walil trzy razy dziennie na Mekke;D

Profil nieaktywny
romrom
#1222.08.2014, 18:29

#11
I to co wina UKIP ,to socjalisci bawia sie
Niestety masz racje , jak radykalnie nie zmienia polityki to tak bedzie
Optymizmu dodaje fakt ze nawet w islamskich krajach ludzie walcza z tym...

Teninnysam
Aberdeen
2 172 19
Teninnysam Aberdeen 2 172 19
#1322.08.2014, 20:50

Nic by nie bylo. To samo co teraz. Przecietny czlowiek nie zauwazylby roznicy.

Stirlitz
Edinburgh
1 924
#1422.08.2014, 23:02

13
myslisz jak Krzysztof Kononowicz.
Roznice moga nie byc widoczne od razu ale z biegiem czasu sytuacja zacznie sie zmieniac.
Zakladajac negatywny bieg wydarzen i zubozenie spoleczenstwa, rzad moze zaczac obcinac wydatki na sluzbe zdrowia , szkolnictwo rozbudowany do granic maxymalnych socjal itp.
moze tez sie stac odwrotnie....

Profil nieaktywny
Kajmanski
#1523.08.2014, 15:44

Romrom to wina upadlego imperium, ktore konajac juz tylko postekuje zamiast ratowac to co sie jeszcze da ocalic...stopien infiltracji konia trojanskiego radykalnego islamu jest nie do odwrocenia i rosnie kolejne domorosle pokolenie radykalow...

Teninnysam
Aberdeen
2 172 19
Teninnysam Aberdeen 2 172 19
#1629.08.2014, 22:44

@14
Powtarzasz dokladnie co napisalem. Przecietny Ian czy George nie zauwazy roznic. Rzad i tak im obcina tu a dodaje gdzie indziej.