Do góry

Przełomowy wyrok w sprawie zasiłków

Wyrok, który zapadł w tym tygodniu w Europejskim Trybunale Sprawiedliwości może być przełomem w toczącej się w obrębie całej Unii Europejskiej debacie o zasiłkach, swobodzie poruszania się imigrantów i tzw. zasiłkowej turystyce. Czy będzie to wielka wygrana, czy raczej jednak przegrana brytyjskiego premiera, pokaże czas.

Wyrok, o którym głośno w mediach, dotyczy Niemiec. ETS przyznał owemu krajowi prawo odmowy wypłaty zasiłku “ekonomicznie biernym” imigrantom z krajów UE - pod pewnymi warunkami. O sprawie piszą Philip Oltermann i Rowena Mason w materiale Germany can deny benefits to jobless EU migrants, court rules w internetowym wydaniu Guardiana.

Jak podają, werdykt zapadł w sprawie imigrantki z Rumunii, która starała się w Niemczech o zasiłek. Nie otrzymała go, gdyż miejscowy urząd pracy uważał, iż nie wykazała, aby kiedykolwiek starała się o pracę. Sprawa oparła się o ETS.

Trybunał orzekł, iż o ile imigranci z krajów UE mają prawo przebywać w każdym jej kraju do trzech miesięcy, to już rząd danego państwa nie ma obowiązku w owym okresie udzielać im wsparcia socjalnego. Do pięciu lat pobytu przybysz ma obowiązek sam się utrzymać; od tego zależy jego prawo pozostania.

Wyrok ETS będzie miał z pewnością wielkie znaczenie dla przyszłości migracji w Europie. Może mieć też ogromne znaczenie dla rozwoju sytuacji politycznej w Wielkiej Brytanii. Może bowiem zablokować podejmowane przez brytyjskiego premiera próby renegocjacji traktatów unijnych, mające doprowadzić do zmian zasad dotyczących swobodnego poruszania się migrantów w obrębie UE. Okazuje się bowiem, że walka z tzw. zasiłkową turystyką możliwa jest w ramach istniejących zasad, bez konieczności ich zmiany.

Komentarze 34

Profil nieaktywny
beato
#114.11.2014, 09:47

Następnym krokiem będzie odmawianie zasilku każdemu migrantowi bez paszportu, bo jest nieaktywny ekonomicznie. Gdyby był aktywny, to znalazłby kolejną pracę i nie potrzebowałby zasiłku.

Profil nieaktywny
romrom
#214.11.2014, 10:20

I bardzo dobrze ,jechac za granice i wymagac tam zasilek , to jest chore
Nawet do eurofederastow kiedys dotrze ze tego nie mozna robic

tomsky
13
tomsky 13
#314.11.2014, 13:19

I bardzo dobrze ze sie chca dobrac do tych pasozytow kursujacych po Europie kalkulujacym czy im sie oplaca pracowac.....16h wiecej nie bo working tax zabiora, council house i co jeszcze a kazdy po dwa passaty na podjezdzie to jakis zart.
Dodatki i owszem powinny byc przyznawane ale niedluzej niz 6 miesiecy ,zeby pomoc wyjsc na prosta a nie jako styl zycia no i oczywiscie powinny byc przyznawane osoba ktore placily podatki przez okres min 3lat (czytaj PRACOWALY).

system60
794
system60 794
#414.11.2014, 17:52

Bardzo dobrze tylko ze powinni tez swoich ttak samo traktowac ,gdyz oni beda sie smiac i dalej nic nie robic .

hatak36
21
hatak36 21
#514.11.2014, 20:18

Nie przyjechaliśmy tu po to aby pobierać zasiłki , Jesteśmy tu po to aby pracować , To nie miejsce dla pijaw , jesteś pijawa zostań w Polsce , NIE RÓB NAM ZŁEJ OPINII PIJAWO !!!!!

Arthur_L
1 298 3
Arthur_L 1 298 3
#614.11.2014, 22:30

taaa.... pijawa na pewno to czyta i posłucha.

Profil nieaktywny
kamis833
#714.11.2014, 23:07

Ja nic nie mowie, ale ide o zaklad ze 90% z was tutaj najpierw ciagnela zasilki. a jak juz sie wyzarliscie i wam jakos idzie to szczekacie na tych ktorzy chca tego samego co wy kiedys . Typowi hipokryci.
Co za podli z was ludzie, cieszycie sie na wiesc ze Kowalskiemu ukradli auto, ze starcil prace, co wiecej lepiej dowalic , wyslac donos. Takich historii nasluchalem sie juz tysiace. Wstydzcie sie !!!
Kto z was bez winy niech pierwszy rzuci kamien........

Stirlitz
Edinburgh
1 926
#815.11.2014, 00:42

zaklad stoi!
Emigranci ze wschodu wliczajac w to Polakow biora o wiele mniej zasilkow niz lokalni pobieracze . Stwiedza to opublikowany niedawno raport brytyjskiego ministerstwa, nie ma wiec mowy o 90% Polakow bioracych zasilek, mozesz juz wejsc pod stol i odszczekiwac.

Tomaszek8888
493
#915.11.2014, 03:48

ja to nawet nie wiem gdzie po ten zasiłek miałbym ewentualnie sie zgłosić :p

yac.
3 302
yac. 3 302
#1015.11.2014, 07:23

hatak36
#5

Nie przyjechaliśmy tu po to aby pobierać zasiłki , Jesteśmy tu po to aby pracować , To nie miejsce dla pijaw , jesteś pijawa zostań w Polsce , NIE RÓB NAM ZŁEJ OPINII PIJAWO !!!!!

Rozumiem, że w Polsce są same "pijawy", razem z twoją familią, która jeszcze tam pozostała? Oczywiście łącznie z tobą, kiedy ty tam mieszkałeś? Teraz nagle wziąłeś się do pracy i rokujesz sobie prawo do rozporządzania kasą z podatków.
Wczoraj byłeś "pijawą" a dzisiaj leczysz system?

To już nie jest zabawne mości panowie szlachta. :/

krisgoch
25
#1115.11.2014, 11:10

większość z was jest żałosna i dobrze że wyjechaliście z polski bo pozbyliśmy się idiotów. skoro w Polsce należy się zasiłek dla dzieci to i uk czy innym kraju też. a pracować to swoją drogą powinni i dodatkowo pobierać zasiłek na dzieci jak się im należy. KAMIS833 BARDZO DOBRY KOMENT POPIERAM.

Stirlitz
Edinburgh
1 926
#1215.11.2014, 12:02

11
to nam pocisnąłes ;)
z drugiej strony sam doskonale wpasowujesz sie w definicję chama i prostaka, gdyz wrzucasz wszystkich do jednego worka, a jedyny argument to dla ciebie nazwanie kogos idiota.

Profil nieaktywny
romrom
#1315.11.2014, 12:36

#11
o czym ty mówisz człówieku
znałem ludzi co wpisywali nie swoje dzieci bo od 2004 tego nie sprawdzali , pobierali duże zasiłki na dzieci i male zarobki w Polsce i po kilku miesiącach wracali , bo po co pracować
a jak przyjeżdzają do europy tysiące z afryki azji z gromadką dzieci ,to im też zasiłki ,a kto na to zarobi , niema żadnych szans

w końcu trzeba podjąc dyskusje czy pijawy i idioci wyjechali czy pozostaly :)

Profil nieaktywny
romrom
#1415.11.2014, 12:51

krisgoch
#11 | Dziś - 11:10
...skoro w Polsce należy się zasiłek dla dzieci to i uk czy innym kraju też ...
______________________
znaczy czy dobrze rozumiem ,jak jutro z bangladeszu indii pakistanu ,a nawet z francji niemiec brytanii przyjedzie setki tysięcy ludzi do Polski ,to odrazu dostaną zasiłek na dzieci
trzeba zawiadomić tą rumunkę że w Polsce nie będzie miała problemów z zasiłkami ...

robstel
176
robstel 176
#1515.11.2014, 16:36

Hipokryzja tutejszych polityków osiągnęłą swoje szczyty !!!
Cały czas brukowce wciskają tępym angolom propagandę,że tylko imigrancji z Europy śr-wsch. są winni wszelkim nieszczęściom tego nieudolnego rządu z powodu wypłacanych zasiłków i benefitów !!!
Dlaczego nikt nie wspomi,że imigranci ( oczywiście ci pracujący) są potrzebni UK aby ponad 7 mln tubylców nie pracowało z różnych powodów ???!!! W tej grupie jest mnóstwo takich,którzy w życiu nie odprowadzili ani pensa podatków z tytułu pracy !!!
Mam wieli znajomych z Francji,Belgii i Hiszpani,którzy mówią,że takiego kitu i ciemnoty dla plebsu nie dali by sobie wcisnąc ich rodacy u siebie w kraju !!!
Wszytkie nagonki na emigrantów w sprawie benefitów mają na celu ukryć tragiczną sytuację budżetu !!! W ostatnich latach rząd pożyczył na procent w prywatnych bankach ponad 120 miliardów GBP !!! A spłacać trzeba a nie bardzo jest skąd wziąść ...

Trucker
138
Trucker 138
#1615.11.2014, 20:58

Zgodzę się z tobą robstel. Ostatnio tak z ciekawosci wszedłem sobie na oficjalną stronkę Camerona. Nie powiem, wielu owych tubylców broniło nas, pisząc że taką polityką Cameron doprowadzi UK do ruiny. Ale wielu pałało jadem o którym piszesz. Było wiele rasistowskich komentarzy w stronę Polaków i innych nacji, np że naród powinien zacząć robić z tym porządek na własna rekę. Ktoś nawet napisał że wychodzi tylko z domu jesli musi, ponieważ szlag go trafia że nie słyszy już ojczystego języka tylko imigrancki bełkot. Chcieli multi-kulti to niech nie winią obce nacje, lecz swój rząd i wspaniałą królową. Za brylanty niegdyś wywiezione z Indii trzeba dziś słono bulić.

kama79_79
Glasgow
22 709
#1715.11.2014, 21:02

Popracuj, zarob sobie na ten zasilek.Proste.Do 2011r Polacy musieli przepracowac min. 12 miesiecy, obowiazywala rejestracja w WRS, trzeba bylo zaplacic za to, i jeszcze wyrobic sie w 30 dniach od podjecia zatrudnienia.Po 2011 r.ludzie najpierw pytaja o zasilki, dopiero pozniej kupuja bilet na samolot...Tutejsi niech biora, sa u siebie.

Trucker
138
Trucker 138
#1815.11.2014, 21:24

Ale ja nie brałem tu nigdy żadnych zasiłków. Więc jako uczciwego człowieka mnie to razi. Tym bardziej że płaciłem i płace nawet je do tej pory. Wiec ten plebs kansilowski niech nie narzeka, tylko wdzięcznie podziękuje. Gdyby nie uczciwi obcokrajowcy, nie byłoby komu wokół nich ogarnąc. Co do naciągaczy, deport i spokój.

yac.
3 302
yac. 3 302
#1916.11.2014, 19:33

kama79_79
#17
"...Tutejsi niech biora, sa u siebie."

Co to znaczy "być u siebie"? Urodzić się we właściwym miejscu, mieszkać w danym miejscu, mówić jakimś regionalnym językiem, mieć paszport taki jak większość mieszkańców danego miejsca?
Może pracować i płacić podatki?

Niemądry tok myślenia - oni są u siebie, więc niech dalej siedzą na dupskach przez kolejnych kilka pokoleń a przyjezdni niech zapierd.lają i siedzą cicho bo nie są u siebie.
To jest żadna recepta :(

yac.
3 302
yac. 3 302
#2016.11.2014, 19:41

Trucker
#18

"Co do naciągaczy, deport i spokój."

Deport nie załatwi problemu a możliwe, że wręcz go pogłębi. Deportacja może być i pewnie jest dużo kosztowniejsza niż wypłacenie tych śmiesznych zasiłków.

Kilka miesięcy temu w UK zakończył się proces zakończony deportacją delikwenta poza granice EU. Same koszta transportu do samolotu i przelot to około £50.000
£50k za jednego deportowanego plus koszta sądowe itd.
Skórka za wyprawkę.

pablorico83
331
#2116.11.2014, 20:04

niech teraz wezmą pod lupę pakistańców i hindusów,którzy kombinują lepiej niż Polacy. a ile kasy idzie na przybyszów z afryki?ile na azylantów itp. czepiają się rumunki a kasa i tak trafia do wspólnego gara zwanym unią europejską więc "bierzcie i jedzcie z tego wszyscy bo niedługo nie będzie"

życzę unii szybkiego rozpadu.

Profil nieaktywny
beato
#2216.11.2014, 20:22

oni są nie do ruszenia, bo to byłby rasizm

Trucker
138
Trucker 138
#2316.11.2014, 23:22

pablorico83
#21 | Dziś - 20:04

Zgadzam się z tobą co do eurosajuzu i również życze im tego samego. Celem UE było ekonomiczne podbicie biedniejszych krajów, a potem doprowadzenie ich do destrukcji poprzez zamykanie przemysłu krok po kroku. Sam przykład stoczni pokazał jak rujnuje się w białych rękawiczkach przemysł w takich krajach. Rolnikom rzucono ochłapy w postaci dopłat, po to by robić im potem schody w postaci limitów. Reasumując, z dniem wejscia Polski do UE nastąpił czwarty rozbiór Polski. Otwarto nam granice po to by połowa zdrowych obywateli w wieku produkcyjnym, wyjeżdżała stopniowo z kraju. By pod ich nieobecność rujnować kraj. Może i wielu znalazło swój wymarzony dobrobyt. Ale prawie każdym z nas momentami targa tęsknota za krajem oraz za bliskimi. Zadziwia mnie jednak pewien fenomen. Skąd w nas tyle jadu i nienawiści, a to nie jest przecież domena ludzi inteligentnych.

Trucker
138
Trucker 138
#2416.11.2014, 23:35

beato
#22 | Dziś - 20:22

Zgadza się. Jak widzisz oni wyczuli słaby punkt tego systemu i korzystają z tego wręcz codziennie ile wlezie. Podobną drogą powinniśmy pójść i my.

kijevna
18 938
kijevna 18 938
#2517.11.2014, 09:59

no dobrze - może ktoś napisze konkretnie jak oni kombinują?

kama79_79
Glasgow
22 709
#2617.11.2014, 17:00

Nie powinno sie pomagac ludziom, ktorzy decyduja sie na wyjazd z ojczystego kraju.Podjales decyzje, to radz sobie sam.Nikt ciebie z "domu" nie wyrzucal.Tutejszy, jak bedzie chcial wyniesc sie z miasta A, do miasta B, zrezygnuje z pracy z tego powodu, to panstwo juz mu nie pomoze.Nie otrzyma zasilku dla bezrobotnych, housing, council tax benefitu, by moc jakos stanac na nogi.To czy jest czarny, zolty, bialy, kraj pochodzenia nie ma znaczenia.Podjales decyzje, radz sobie sam.Jedynym wyjatkiem jest przemoc domowa, co chyba jest zrozumiale...
Zasilki dla dzieci, ktore nie przebywaja z rodzicami, opiekunami prawnymi w UK tez powinni zabrac.Chociazby dlatego, ze bardzo trudno ustalic, czy osoba pobierajaca zasilek w ogole utrzymuje kontakt z dzieckiem, jego opiekunem, czy te pieniadze trafiaja do niego.
Znam takie przypadki.Forsa plynie, a ojciec nie raczy przekazac jej matce dziecka, z ktora rozwiodl sie w 2009r...

Trucker
138
Trucker 138
#2718.11.2014, 08:45

kama79_79
#26 | Wczoraj - 17:00

Nie powinno sie pomagac ludziom, ktorzy decyduja sie na wyjazd z ojczystego kraju.

Kama cokolwiek wziełaś powiedz co to? Chociażby dlatego aby inni nie wzięli w przyszłości tego gówna. Ręce opadają jak czytam cos takiego.

awojtas39
403
awojtas39 403
#2818.11.2014, 09:00

Istotnym problem jest imigracja masowa Romów,osoby te
nie nadają się do żadnej pracy ,to kanciaże ,oszuści ,zagrażają
porządkowi publicznemu.

VENOM1987
34
#2919.11.2014, 16:48

Jestem w UK od 4 lat i NIGDY nie pomyślałem o zasiłku!!!
Na początku przez kilka miesięcy było cieżko musieliśmy spłacać dług i żyć z 3-4 funtów dziennie. Na początku nie mogliśmy znaleźć pracy na cały etat. Nie zrozumiem jak młodzi i zdrowi ludzie nie mają wstydu aby żebrać o pieniądze ludzi pracy czyli min Moje pieniądze!!! Rozumiem pewne sytuacje jak np kobiety w ciąży które zostawi partner lub osoby które nagle zachorowały. Jeśli ja chcę pracować na dwa etaty to dop....olą mi zajebisty podatek a jeśli zostawię robotę to dadzą mi zasiłek gdzie tu logika? Już dawno mówiłem że UK jest rajem na ziemi dla leserow i kolorowych.

VENOM1987
34
#3019.11.2014, 17:06

My emigranci z Europy nie licząc romow mamy średnio 1-2 dzieci Pakole i Czarni 2-8 i ich kobiety siedzą w domu a więc kto im daje pieniądze? Rząd brytyjski a że rząd nie ma własnych pieniędzy to daje im NASZE pieniądze z podatków. Śmieją się z nas i bardzo dobrze bo jak coś powiem to zostanę nazwany rasistą faszystą islamofobem itd.
Europa zdycha a ludzie zatracili wartości czekają tylko na zasiłki weekend, nachlać się, zajarać, napchać bebechy, obejrzeć MTV i kiedy nowy iphon wyjdzie. Patologia

Trucker
138
Trucker 138
#3122.11.2014, 13:11

VENOM1987

Dobrze ujęte. Mało logiki w ludzkim myśleniu, a więcej wygodnictwa co skłania ku lenistwu. Konsumpcja oraz próżność, zjadła i wysrała już wiele nacji na tym globie. Plazmowe pudełko stało się doradcą życiowym oraz wyznacznikiem ludzkiej egzystencj. Mamy taką rzeczywistość na jaką sami pozwoliliśmy. Gdyby chocby co drugiemu chciało się ruszyc dupe chocby sprzed komputera, i upomniec o swoje, nie byłby dzis wyzyskiwaczy. W kupie siła, ale że ludzie dokopują sobie wzajemnie, a w znaczących kwestiach są leniami lub tchurzami, to pies ich jebał. ,,Masz co chciałeś,, jak to mawiam.

ireneusz3870
5
#3226.01.2015, 14:52

Nasi rodacy zarli zasilki a teraz wielcy pracownicy

ireneusz3870
5
#3326.01.2015, 14:53

Co jeden to lepszy wstyd

Profil nieaktywny
kamis833
#3428.01.2016, 23:30

Tracker najmadrzejszy z calej tej bandy hipokrytow. Cwaniaczki brali zasilki a teraz szczekaja na innych. Prawie kazdy bral jakis zasilek chociazby working tax. A teraz ci co sie wyzarli morde pruja na swoich.
Unia to totalne dno, mozna powiedziec ze was wyr...ali .jeden szwab powiedzial trzeba doprowadzic Polakow do takiej biedy by sami chcieli do niemiec na roboty przyjezdzac. I co? Unia, raczej eurokolhoz wydoil Nasz kraj i dalej doi ile sie da. Tracker swietne myslenie.

Ale teraz przyjda imigranci , i wy bedziecie na nich zapieprzac, nie bedzie zadnego krzyku bo wam nie pozwola. Sklepy poupadaja bo ludzie beda bali sie na ulice wyjsc do sklepu przez ta bande. juz widze ilu z was plujacych na Polske z podkulonym ogonem bedzie chcialo do Polski bo bedzie bezpieczna. Ale tacy jak wy nie powinni byc nigdy wpuszczeni. Wasze domy , samochody na kredyt beda was trzymac w tym kraju bo trzyma was bank za pysk. wasze domy straca na wartosci bo nikt nie bedzie chcial ich kupic, wasze samochody zostana zniszczone przez bande imigrantow. Tyle zostanie z waszego wywyzszania sie. Zobaczymy jak wasze poglady sie zmienia. czy bedzie wtedy czas na plucie jadem na rodakow.