Do góry

Zadarli z prawem… nie piekąc progejowskiego ciasta

Do rodzinnej piekarni z północnoirlandzkiego Newtownabbey przyszedł mężczyzna z prośbą o upieczenie ciasta dla niego i jego partnera. Tort udekorowany miał być hasłami promującymi związki homoseksualne.

Sprawę zdążył skomentować już premier Cameron. Fot. © gosphotodesign - Fotolia.com

Piekarnia Ashers, założona w 1992 r., a prowadzona przez chrześcijańską rodzinę McArthur, odmówiła realizacji zamówienia ze względu na wyznawane przez właścicieli wartości.

Mężczyzna, któremu odmówiono upieczenia ciasta okazał się działaczem na rzecz praw gejów. Informacja szybko obiegła Wielką Brytanię. Teraz przeciw piekarni mogą zostać powzięte działania prawne.

Sprawę zdążył skomentować już premier Cameron. Przyznając wprawdzie, że nie do końca się z nią zapoznał, oświadczył, że “tolerancja wobec ludzi o innej orientacji seksualnej jest ważnym elementem składającym się na bycie Brytyjczykiem”.

Historia, choć z pozoru błaha, w istocie każe postawić pytanie o granice wolności poszczególnych grup społecznych. I o to, czy w Wielkiej Brytanii chroniąc jedną z nich, nie odbiera się praw przynależnych innej?

Źródło: Ashers Baking Company: ‘Gay cake’ raised in House of Commons, bbc.co.uk

Komentarze 113

astroman
8 078
astroman 8 078
#214.07.2014, 10:31

Lepiej być "pedałem" niż pustogłowym i nietolerancyjnym półgłupkiem jak ty.
Widocznie wiesz o swojej głupocie I braku osiągnięć życiowych, dlatego musisz się w ten sposób dowartościowywać.
Teraz mo(J)żesz już umrzeć.

Un4given
202
Un4given 202
#314.07.2014, 10:52
maciekchan
25
#414.07.2014, 11:06

cukiernia jest prywatna i prywatną sprawą właścicieli jest z kim chcą robić interesy

astroman
8 078
astroman 8 078
#514.07.2014, 11:41

Tak nie jest. Jezeli świadczysz usługi dla ludności, to nie możesz dyskryminować żadnej z grup poprzez odmowę wykonania usługi, w wypadku homoseksualistów i transwestytów w UK jest to wyraźnie uwarunkowane prawnie, gdyż ich prawa były najczęściej łamane.

Un4given
202
Un4given 202
#614.07.2014, 13:24

http://youtu.be/YjcrUduBwFA
Jestes kamerzystą, dostajesz zlecenie nagrania nocy poślubnej, nie odpowiadaj wiem że pójdziesz.

astroman
8 078
astroman 8 078
#714.07.2014, 14:22

Bez obaw z głupkami nie dyskutuję, co najwyżej drwię z ich ułomności :).

Zbychu_zPlebani
7 831
#814.07.2014, 14:53

skoro poinformowali go ze sa chrzesciajanmi to mogl koles uszanowac to i zamowic ten tort w innej piekarni. nie widze problemu.

ja naprzyklad nie zamwiam wieprzowych burgerow u ciapatego.

zreszta wole nosic swoja glowe na szyi.

astroman
8 078
astroman 8 078
#914.07.2014, 15:05

"Ciapaci" nie mają problemów ze sprzedażą wieprzowiny (w tym polskiej), potrafią oddzielać osobiste poglądy od spraw zawodowych.

Zbychu_zPlebani
7 831
#1014.07.2014, 15:07

to cie zaskocze astronam bo w niektorych szopach w uk muzułmanin ma prawo odeslac cie do innej kasy jesli chcesz swinke kupic.

astroman
8 078
astroman 8 078
#1214.07.2014, 15:16

Wystarczy przejść się do sklepów prowadzonych przez azjatów, które sprzedają polską żywność, w tym konserwy i wędliny. Co do newsa to nie jest dla mnie zbyt wiarygodny (z uwagi, że jest to działanie na granicy prawa moim zdaniem, choc może być prawdziwy), niemniej jeżeli nawet jest prawdziwy, to nikt w tym przypadku nie odmawia klientom sprzedaży, czy usługi.

astroman
8 078
astroman 8 078
#1314.07.2014, 15:19

Tak na marginesie, to podobnych spraw było w ostatnich kilku latach więcej, głównie skarżone były hotele i B&B, które odmawiały parą homoseksualnym noclegu, żeby nie "grzeszyli" pod ich dachem.

Zbychu_zPlebani
7 831
#1414.07.2014, 15:25

mysle ze gosciowi tez by nie odmowili upieczenia tego ciastka, tylko ich chrzesciajanskie przekonania nie pozwolily na
Tort udekorowany miał być hasłami promującymi związki homoseksualne.

czyli klient kupuje tort i se go sam dekoruje haslami progajowskimi albo walli do innej piekarni.

w czym problem?

Historia, choć z pozoru błaha, w istocie każe postawić pytanie o granice wolności poszczególnych grup społecznych. I o to, czy w Wielkiej Brytanii chroniąc jedną z nich, nie odbiera się praw przynależnych innej?

astroman
8 078
astroman 8 078
#1614.07.2014, 15:32

at 14

W tym problem, że odmówiono mu usługi z uwagi na jego przekonania/ukierunkowania/preferencje seksualne. Niby dlaczego przekonania religijne mają być ważniejsze od innych ? Gdyby koleś mógł sobie sam upiec czy udekorować taki tort, to by się raczej do piekarni nie wybierał ?
Jakbyś się czuł gdybyś poszedł do jakiegoś sklepu i odmówiono Ci sprzedaży, dlatego że jesteś Polakiem ?

Zbychu_zPlebani
7 831
#1714.07.2014, 16:07

przecież oni mu nie upiekli tego ciasta bo na czole mial napisane ze jest gejem,
tylko dla tego ze zazyczyl sobie progejowskie hasla na torcie, ktore te hasla naruszaly ich chrzescijanskie wartosci.

astroman
8 078
astroman 8 078
#1814.07.2014, 16:18

Nikogo nie obchodzi czy hasła naruszały ich wartości, tak długo jak nie naruszają prawa. Skoro był gejem, to co w tym dziwnego, ze zarzyczył sobie takie hasła ?
Co jest ważniejsze, hasła które obrażają majestat hipotetycznego stworzyciela, który nie wiadomo czy istnieje, czy dyskryminowanie konstytucyjnych praw żyjącego człowieka ? Prawo właśnie w tym względzie tutaj decyduje i przedkłada prawa żyjącego człowieka nad prawa hipotetycznych istnień, choc przez stulecia było odwrotnie.

astroman
8 078
astroman 8 078
#1914.07.2014, 16:21

Oczywiście mogą mu odmówić (co zrobili), ale tym samym łamią prawo i narażają się na konsekwencje. Skoro ich przekonania są aż tak ważne dla nich, to chyba nie będą mieli z tym problemu, mogą się poczuć męczennikami i zyć w przekonaniu, ze zapracowali na raj po śmierci :).

Zbychu_zPlebani
7 831
#2014.07.2014, 16:28

jak na razie to męczenicy to geje, feministki, muzulmanie i ateisci

po chrzescianach to mozna jechac po calosci

aha i rowerzysci. bym zapomnial
:)

astroman
8 078
astroman 8 078
#2114.07.2014, 16:33

Poza tym gdyby osobiste przekonania miały decydować o tym kto moze w danym sklepie kupować lub nie, to mielibyśmy głębokie antagonizmy i podziały w społeczeństwie, bo osoby o poglądach prawicowych nie sprzedawałyby osobom o poglądach lewicowych i vice versa, polacy (ci prawdziwi oczywiście) nie sprzedawali by ciapatym i niemcom, a ukraińcy polakom itd, itp.
Dlaczego niby przekonania religijne miały by być lepsze od politycznych, czy historyczno-narodowościowych itd ? Skoro prawo nie chroni przekonań politycznych i innych, to nie powinno też chronic i przekonań religijnych (i na szczęscie w tym kraju nie chroni).

astroman
8 078
astroman 8 078
#2214.07.2014, 16:39

at 20

A w którym momencie pojechałem tutaj po chrześcijanach ? Zresztą prawdziwi chrześcijanie nie mieli by z takim zleceniem problemu, Jezus sam pałętał się z 12tu chłopami i prostytutką, nie mówiąc już, że Jan sypiał z głową na jego piersi. No i przede wszystkim Jezus powidział "nie sądźcie, a nie będziecie osądzeni", co znaczy, że powinni zachować swoje przekonania dla siebie i nie sądzić przez ich pryzmat innych, Jezus nigdy też nie namawiał do dyskryminacji kogo kolwiek z jakiego kolwiek powodu.

Zbychu_zPlebani
7 831
#2314.07.2014, 18:16

wyogolniam,

bo chrzescianin nie moze sprzedac ci tortu z haslem niezgodnym z jego sumieniem.

geja to pierdzieli ze chrzescianin ma jakies przekonania.

muzumanin moze odmowic sprzedazy swinki

feministka walczy o rownouprawnienie a w pierwszej lodzi ratunkowej spierdala z Titanica

takie lewackie jajca

astroman
8 078
astroman 8 078
#2414.07.2014, 18:43

Powiedziałbym, że "ustereotypiasz" :).

Irek
1 937
Irek 1 937
#2514.07.2014, 18:48

Stalo sie w Irlandii Polnocnej, a wiesc szybko obiegla Wielka Brytanie. A jak sie stanie cos takiego na terenie Wielkiej Brytanii, to wiesc szybko rozniesie sie po Irlandii?

Profil nieaktywny
beato
#2614.07.2014, 20:25

związki jednopłciowe maja na celu jedynie wzajemne świadczenie usług seksualnych w krótkiej perspektywie czasu. Nie wolno takich związków nazywać małżeństwami, a tym samym przyznawać im ulg w podatku dochodowym czy spadkowym, które przysługują małżeństwom podejmującym wieloletni trud wychowania dzieci - przyszłych podatnikow.

astroman
8 078
astroman 8 078
#2714.07.2014, 20:45

Pary jednopłciowe również mogą wychowywać dzieci w tym kraju i zazwyczaj wychowują te "niechciane" z adopcji.
Przedtem takimi dziećmi zajmował się kościół, o czy ostatnio non stop głośno w wiadomościach, bo tak im dobrze szło :P.

suzi123
5 295
suzi123 5 295
#2814.07.2014, 21:12

Gdybym byla gejem to bym mogla powiedziec:Mam to w dupie!
W Polsce zadarl z prawem nie usuwajac ciazy.Wyjscia sa dwa:albo rybka albo pipka..
Czyli albo zdominuja nas religijni fanatycy i kaza na kolanach krzyz calowac a naukowcow na stos jak za inkwizycji albo moze ktos w koncu zacznie aresztowac tych debili za burdy uliczne i zasmiecanie placow

Profil nieaktywny
Blazey
#2914.07.2014, 21:51

Pary jednoplciowcow powinny miec kategoryczny zakaz adopcji dzieci,gdyz taki trend ,a raczej luka prawna jest idealnym srodowiskiem dla rozwoju pedofilii.

Krok
11
Krok 11
#3015.07.2014, 01:08

A co z dzialaniem na szkode firmy,gdyby mu upiekli ten tort mogliby stracic innych klientow?

astroman
8 078
astroman 8 078
#3115.07.2014, 09:13

at 29

A może lepiej, żeby ograniczone umysłowo homofoby miały zakaz wypowiedzi na publicznych forach i rozlewania swojej "miłości" na innych.

Profil nieaktywny
Hryzantema.
#3215.07.2014, 11:31

Czytając Twoje posty Astroman, mam wrażenie że jesteś cholernie tolerancyjnym kolesiem ,który w imię niebycia homofobem i pokazania jakim jest się kul palem w zakamarku wypinasz tyłek pedałom i zalotnie się uśmiechasz do braci w wierze muzułmańskiej.

astroman
8 078
astroman 8 078
#3315.07.2014, 11:47

To dobrze, że chociaż czytać potrafisz :).

JacekJohn
2 198 107
JacekJohn 2 198 107
#3415.07.2014, 13:00

A może by tak dla równowagi żeby już skończyć z włażeniem w d.pę pe..łom, zrobić dobrze tym co z pedałów korzystają?
Więcej ścieżek dla używających pedałów. Oczywiście mam na myśli rowerzystów.

JacekJohn
2 198 107
JacekJohn 2 198 107
#3515.07.2014, 13:05

Postradziecki stareńki Jewrej Izaak Mojsiejewicz składa w 2011 roku podanie o zezwolenie na emigrację z Rosji. Urzędnicy pytają: Po co wam to, Izaakau Mojsiejewiczu? Przeżyliście Stalina, Chruszczowa, Breżniewa, pierestrojkę, kryzys a teraz kiedy zaczyna być normalniej, wy chcecie wyjechać?
Na to Izaak Mojsiejewicz: To z powodu homoseksualizmu.
Urzędnicy: Ale przecież z tym u was wszystko normalnie...
Izaak Mojsiejewicz: Panowie, Stalin kazał za homoseksualizm rozstrzeliwać, Chruszczow wsadzać do pierdla, Breżniew leczyć w psychuszkach, od czasów Gorbaczowa władze dały sobie z tym spokój, obecnie każą to polubić... To ja wolę wyjechać, zanim homoseksualizm będzie u nas obowiązkowy.

Valeria
163 4
Valeria 163 4
#3615.07.2014, 13:54

astroman
#2 | Wczoraj - 10:31
Lepiej być "pedałem" niż [..]

_______________________________________

w to juz dawno nikt nie watpi, ze Tobie lepiej, astro(wo)manku, sprawa jednak sie upiera w kwestie tolerancji i do jakiego stopnia ma byc posunieta wzgledem was akurat, a ujmowana wzgledem innych, ktorzy nie wiedziec czemu, maja gwalcic wlasne zasady moralne na rzecz waszego ochamialego grona. Dokladnie jak mowi Zbychu - trzeba bylo brac ciacho, a hasla sam sie musial by malowac. Ale nie, wam za malo... i zawsze bedzie za malo...

astroman
8 078
astroman 8 078
#3715.07.2014, 14:10

at 36
Sorry, nie biore porad życiowych od nikogo, a tym bardziej od hipokrytów i hipokrytek :).

JacekJohn
2 198 107
JacekJohn 2 198 107
#3815.07.2014, 14:25

Do Irka- żeby nie było później jakichś niedomówień- Irlandia Północna jest częścią UK.
To tam gdzie katolicy tłuką się na bomby z Pomarańczową alternatywą...

Profil nieaktywny
kateja
#3915.07.2014, 15:33

Do Astromana: porad zapewne nie, nie ty pierwszy i nie ostatni. Ale kilka lekcji polskiego mógłbyś wziąć i - skoro już musisz propagować swoją inność - to mógłbyś to robić w polszczyźnie pozbawionej błędów ortograficznych. O meritum nie dyskutuję z tobą, jesteś z grupy tzw. nienauczalnych.

astroman
8 078
astroman 8 078
#4015.07.2014, 15:37

Ojej, ale się przejąłem, powciskaj lepiej jeszcze troche nielajków.

Zbychu_zPlebani
7 831
#4115.07.2014, 20:16

jesli ktos cos wie o Irlandii Pln to powyzsze wpisy moze w dupe se wsadzic.

Wystarczy ze w tej piekarni bedzie kupowal bulke chocby za 20p byly emeryt z IRA to ta piekarnia nie sprzeda torcika gejowi ani zadnemu oranżyscie.

choc ci drudzy przynajmniej sie nie poskarżą mediom.

suzi123
5 295
suzi123 5 295
#4215.07.2014, 20:27

O quffa!!!! I tu antyteczowcy sa!! Spieprzac na place sprzatac po wszystkich waszych wiecach.I porzuccie w koncu mohery bo jak pedaly wygladacie.

suzi123
5 295
suzi123 5 295
#4315.07.2014, 20:28

No to sie fkoorwilam

Profil nieaktywny
beato
#4415.07.2014, 22:42

W Warszawie powstanie noclegownia dla homoseksualistów. Sale będą wieloosobowe. Myślę, że tacy homoentuzjaści jak astroman powinni spędzić tam conajmniej tydzień, żeby udowodnić, że nie są tak naprawdę homofobami. Kto nie zdecyduje się skorzystać z usług noclegowni, ten homofob i już! :)

http://www.pch24.pl/warszawska-nocl...

Esha_
42 985
Esha_ 42 985
#4516.07.2014, 12:36

maciekchan
#4 | 14.07.14, 11:06
cukiernia jest prywatna i prywatną sprawą właścicieli jest z kim chcą robić interesy
___________________________________________

Szkoda, że nie rozumieją tego Polacy, którym odmówipno sprzedaży alkoholu po wylegitymowaniu sie polskim dowodem osobistym.
No ale przecież lubimy relatywizować... to, co piszesz, to bzdura wynikająca z nieznajomości zasad handlu. Mam nadzieję, zę tę samą zasadę zastosowałbys, gdyby na pustyni ktoś odmówił ci sprzedania szklanki wody, albo gdy ktoś wyrzuci ciebie z restauracji lub nie pozwoli zatankować auta na swojej stacji benzynowej. "Bo tak i ch*j".

Esha_
42 985
Esha_ 42 985
#4616.07.2014, 12:38

#36:
cześć Valerio,
jeszcze nie umarłaś?

Zawsze imponowało mi, że jesteś jedynym przykładem życia po obumarciu/ustaniu pracy mózgu.
To jakiś cud, fenomen, normalnie chyba zacznę wierzyć w jakiegoś boga. :/

Esha_
42 985
Esha_ 42 985
#4716.07.2014, 12:43

...a sama sprawa nie jest jednoznaczna- producent samochodów nie musi na zyczenie klienta umieszczać na karoserii napisów "lubię anal", "nie wierzę w Boga", "hetero rulez", etc. z drugiej strony cleaner sprzątający na zlecenie czyjs dom nie ominie salonu, ponieważ nie lubi papużek falistych właściciela domostwa i generalnie preferuje koty.

Zbychu_zPlebani
7 831
#4816.07.2014, 12:48

tak z innej beczki to ponoc przyslowie

kto rano wstaje temu pan Bóg daje

jest dla katolikow obrazliwe.

astroman
8 078
astroman 8 078
#4916.07.2014, 12:50

Raczej nikt nie wymaga, by producent samochodów umieszczał jakieś napisy, za to wymaganie napisów/życzeń (czy ostatnio nawet zdjęć) na torcie/cieście okolicznościowym to raczej standardowa usługa.

JacekJohn
2 198 107
JacekJohn 2 198 107
#5016.07.2014, 13:48

Jeśli ktoś się czymś brzydzi to nie musi tego robić. Można zamiatać ulice zamiast przetykania kanalizacji. Pedziowi nie wystarczy grzecznie odmówić. Trzeba być ciąganym po sądach za odmowę. Kiedyś wyszedłby z widłami w plecach. Ja wczoraj przepusciłem przed samochodem dwóch takich co szli pod rękę czule w siebie wpatrzeni. A co?
Miałem ich qrwa rozjechać??? I kto tu qrwa jest dyskryminowany???

astroman
8 078
astroman 8 078
#5116.07.2014, 14:07

Zgadza się jak ktoś ma problem z wykonywaniem wybranego zawodu, to niech poszuka innego, na przykłąd w burdelu dla heteroseksualnych, tam homoseksualiści nie zaglądają :).

A tak szczerze to mam dylemat czy się roześmiać czy uronić łzę nad ludzką głupotą.

JacekJohn
2 198 107
JacekJohn 2 198 107
#5216.07.2014, 15:01

Astro- chodziło mi o to że jeśli przekonania tych cukierników nie pozwalały im na to - to cioteczki powinni sobie poszukać takiej cukierni która im nawet w kształcie doopy torcik upiecze. Z każdym napisem jaki sobie wymyślą... Jedyna cukiernia w mieście?
O! I pomysł na biznes dla wyzbytych tego typu oporów. Cukiernia dla ....... Właściwe wpisać. Ma być noclegownia w W-wie dla takich wynalazków? Może być i cukiernia pod (i tu mam dylemat) dwoma ch..ami czy po w ch..em w d..ie? Będą mieli tam same rarytasy... Bez włażnia nikomu w d... ups.
A co do dylematów które cię dreczą- płacz. Nadejszła wiekopomna chwila...

astroman
8 078
astroman 8 078
#5316.07.2014, 15:13

Wiem o co Ci chodziło, tylko nie załapałeś sarkazmu mojej wypowiedzi.

Ciekawe co byś powiedział, jakbyś zobaczył sklep z napisem w witrynie, "Polaków i pedzi tutaj nie obsługujemy", pewnie jako jeden z pierwszych byś tutaj pisał o nietolerancji i rasizmie.

Zbychu_zPlebani
7 831
#5416.07.2014, 16:43

astroman szanuje cie i lubie czytac, ale czy ty chcesz mi powiedziec ze gosc jak wchodzi do piekarni to piekarz juz wie ze to pedzio?
mogl se to hetero dla jaj zamowic takiego torcika.
chyba w tej sprawiie chodzi o haslo ktore bylo nie zgodne z wartosciiami uznanymii przez piekarza?

nastepnym razem piekarz niech mu wywali taka cene za tego torcika coby gosciu zwatpil.

ja se pojade do Izraela i se zamowie torcik na urodziny Adolfa ;)

Zbychu_zPlebani
7 831
#5516.07.2014, 17:02

oprocz stekow i jekow gejow to najbardziej smiesza mnie feministki

taka sytuacja:

porywacze przetrzymuja zakładnikow.

negocjator prosi: wypuscie kobiety i dzieci.

porywacze to czynia.

Widziałes kiedys zeby jakies feministki w tej sprawie zaprotestowałỵ?

astroman
8 078
astroman 8 078
#5616.07.2014, 17:44

at 54

Oczywiście, że nie może wiedzieć jaką orientację seksualną ma jego klient, a to że ją poznał to najprawdopodobniej poprzez zamówione na torcie ciasta.
Każdy ma jakieś poglądy, ale ze względu na nie, nie powinien dyskryminować innych.
Ja również świadczę usługi dla ludności i mam własne poglądy I wartości, jednak staram się odzielać prywatne poglądy od spraw zawodowych i nie wnikam w przekonania religijne, polityczne czy inne moich klientów. Jako ateista nie miałem problemu odrestaurować około 20 kościolów w Polsce, jak również takiego problemu nie mieli proboszcze, którzy mi to zlecali, chociaż wiedzieli, że jestem ateistą, że nie mam ślubu kościelnego I że moje dziecko jest nie ochrzczone (jeden z nich nawet proponował mi ślub I chrzest za darmo, myśląc że wyświadczy mi w ten sposób jakąś przysługę :) ).
Ten kraj jest wielonarodowościowy i wielokulturowy I jest bardziej prawdopodobne, że dużo większa liczba moich klientów ma skrajnie odmienne poglądy I wartości od moich, miałem między innymi kilku klientów azjatów, pochodzących z kultury islamskiej, jednen z moich klientów jest transwestytą (o czym dowiedziałem się przypadkiem, przy okazji, jest on utalentowanym artystycznie człowiekiem) i mam to gdzieś. Tak długo jak ktoś nie zleca mi zrobienia czegoś co jest nielegalne (jak projekt komory gazowej dla emitowych idiotów ;) ), to jest to nie moja sprawa.

astroman
8 078
astroman 8 078
#5716.07.2014, 17:59

*na torcie hasła

Zbychu_zPlebani
7 831
#5816.07.2014, 18:55

ja tez mam to gdzies czy to byl gej czy hetero. ale jesli gosciu by mi powiedzial zebym uszanowal jego wartosci religijne to bym tak zrobil.
a nie płakał w mediach.

tak samo jak to robia ludzie roznych orientacji wchodzac do kosciola sciagaja nakrycia glowy czy buty w meczecie. szanuja pewne wartosci choc niektórych pewnie to jebie.

i tak miales szczescie ze nie odrestaurowywaleś meczetu bo bys musial Szahade odmowic. Tak zrobili ostatnio holenderscy budowlancy meczetu nie zdajac sobie sprawy ze jesli porzuca islam kazdy muzumanin moze ich zabic zgodnie wiara.

astroman
8 078
astroman 8 078
#5916.07.2014, 19:28

Został zdyskryminowany na tle orientacji seksualnej i ma prawo płakać tak samo jak niektórzy płaczący na emito jacy to Szkoci rasiści i ich tutaj krzywdzą.
Tak nota bene, to nie wiem, czy zdajesz sobie z tego sprawę, ale wartości na które powoływał się piekarz i przyczyny dla których, nie mógł ponoć obsłużyć homoseksualisty, według definicji/ światopoglądu biblijnego są poniżające dla homoseksualistów.

astroman
8 078
astroman 8 078
#6016.07.2014, 19:29

... więc nie za bardzo jest co w tym wypadku szanować - moim zdaniem.

astroman
8 078
astroman 8 078
#6116.07.2014, 19:40

Co do meczetu, to raczej nic bym nie musiał, media lubią naginać i tworzyć takie dramatyczne historie, nikt wszytskich zapisów Koranu czy Biblii nie bierze dosłownie, oprócz niektórych fundamentalistów. Równie dobrze mógłbym Ci przytoczyć cytaty z Biblii które każą karać śmiercią lub hłostą za różne przewinienia uznawane dzisiaj za błahe, których nikt już nie stosuje, do Księgi Kapłańskiej I Księgi Powtórzonego Prawa odsyłam. To właśnie te same księgi, które piętnują I nakazują karać śmiercią homoseksualizm, jak również nieposłuszne dzieci, czy zdradzające mężów kobiety, nawet noszenie długich włosów przez mężczyzn nie podoba się Jahwe (co dziwne, bo tradycyjnie Jezus I inni prorocy takie nosili). Chrześcijanie lubią sobie wybierać co im pasuje z tej pełnej sprzeczności książki fantastycznej, I jedne prawa z niej nadal wedlug nich obowiązują (najczęściej te, które ich samych żadko dotyczą), a inne nie, bo ponoć Jezus je zniósł przez swoją śmierć I zmartwychwstanie (stare prawo).

Zbychu_zPlebani
7 831
#6216.07.2014, 19:55

...media lubią naginać i tworzyć takie dramatyczne historie...

pewnie piekarzowi zabraklo kremu do udekorowania ciasta a my ty na emito dyskusje na 1k postow waliimy ;)

Zbychu_zPlebani
7 831
#6316.07.2014, 19:58

swoja droga dziwne ze geje biblii nie pozwali?

bo o koran to watpie zeby ktos sie odwazył.

astroman
8 078
astroman 8 078
#6416.07.2014, 19:59

Pisząc o dramatycznej historii, chodziło mi o budowlańców meczetu I tego, że każdy wyznawca Islamu może ich legalnie zabić, a nie o "pobożnego piekarza".

astroman
8 078
astroman 8 078
#6516.07.2014, 20:00

Niby kogo mieli by pozwać, jak autorzy Biblii już dawno nie żyją.

astroman
8 078
astroman 8 078
#6616.07.2014, 20:02

Ewentualnie mogą pozwać Jahwe, ale jak znam życie, to się nie stawi przed sądem ;).

Zbychu_zPlebani
7 831
#6716.07.2014, 20:03

chyba ktos to drukuje i wydaje

Ahmed Salman Rushdie za "szatanskie wersety" dostał ochrone policji

czujesz to jakby wszystkich gejow policja miala chronic ;)

astroman
8 078
astroman 8 078
#6816.07.2014, 20:06

Drukarnia lub wydawca nie jest autorem I nie odpowiada za poglądy wyrażane w książkach, które wydają lub drukują.

astroman
8 078
astroman 8 078
#6916.07.2014, 20:08

Rushdie mieszka w UK I podlega ochronie prawnej tego kraju, gdyby mieszkał w którymś z krajów islamskich, już by pewnie nie dychał. Homoseksualizm w wielu krajach islamskich jest wciąż karany śmiercią.

astroman
8 078
astroman 8 078
#7016.07.2014, 20:09

... tak samo jak bluźnierstwa przeciwko Allahowi czy apostazja.

Profil nieaktywny
beato
#7116.07.2014, 22:18

To jak, astroman? Ile nocek spędzisz w noclegowni dla bezdomnych homoseksualistó, którapowstaje w Warszawie? Jeśli tchórzysz, toś homofob :)

astroman
8 078
astroman 8 078
#7216.07.2014, 23:21

Płyń głąbie.

Arthur_L
1 298 3
Arthur_L 1 298 3
#7317.07.2014, 09:15

Całkiem podobna akcja miała miejsce kilka lat temu w Anglii gdzie chrześcijańskie małżeństwo prowadzące hotel odmówiło wynajęcia pokoju parze homoseksualistów.

JacekJohn
2 198 107
JacekJohn 2 198 107
#7417.07.2014, 10:00

Cały czas nasuwa się refleksja nad którą wszyscy (albo prawie wszyscy) przechodzą bez zastanowienia. Czemu ta pieprzona "tolerancja" musi działać tylko na korzyść pedałowania. Ja mam uszanować ich poglądy na rżniecie w doopala a oni tego że mnie to brzydzi już nie mogą?
Krótko mówiąc- niech sobie w dupe wsadzą tolerancję w jedną stronę.

astroman
8 078
astroman 8 078
#7517.07.2014, 10:04

Przecież nikt Cię nie zmusza do oglądania stosunków homoseksualnych. Seks pomiędzy staruszkami też dla wielu jest obrzydliwy, ale jakoś nikt go nie zabrania I nie dyskryminuje staruszków.
Zajmij się swoją sypialnią, a nie innych I będziesz miał problem z głowy.

JacekJohn
2 198 107
JacekJohn 2 198 107
#7617.07.2014, 11:27

Mam bo nie wpuszczam ich do domu. Problem zaczyna się nie w mojej sypialni tylko na ulicy, w sklepie czy cukierni. Ale przez swój kosmiczny zabawkowy hełmik tego nie zauważasz zapewne. Dla kasy zrobisz wszystko...

astroman
8 078
astroman 8 078
#7717.07.2014, 11:34

Palant.

astroman
8 078
astroman 8 078
#7817.07.2014, 11:36
JacekJohn
2 198 107
JacekJohn 2 198 107
#8017.07.2014, 11:39

Nie musisz się podpisywać. Wszyscy wiedzą że to właśnie ty...

astroman
8 078
astroman 8 078
#8217.07.2014, 11:53

Mega palant :)

JacekJohn
2 198 107
JacekJohn 2 198 107
#8317.07.2014, 13:11

No faktycznie. Poprzednim podpisem nie doceniłeś się strasznie. Nawet można by rzec- zaniżyłeś samoocenę...

astroman
8 078
astroman 8 078
#8417.07.2014, 13:14

Do tego infantylny mega palant :).

JacekJohn
2 198 107
JacekJohn 2 198 107
#8517.07.2014, 13:29

Tak, zapomniałem dodać że awatar pomaga w identyfikacji opisu...

astroman
8 078
astroman 8 078
#8617.07.2014, 13:56

Wcale mnie nie dziwi, ze nie widzisz różnicy pomiędzy infantylnym avatarem, a byciem infantylnym, ale będę tolerancyjny dla twojej głupoty :).

Nich cię bozia chroni przed pedałami - czyli spierdalaj, po mojemu.

JacekJohn
2 198 107
JacekJohn 2 198 107
#8717.07.2014, 15:00

Spajderku- czyżbyś znowu przedawkował fosforany??? Musisz uważać. Bo ci szyba zaparuje. Jeśli bawi cię to sam spajderalaj... Otwórz czasem okno. Chyba że masz te które sprowadzałeś a nie wyposażyli ich w klamki. Zdrówka ci nie życzę. Miej to samo czego i mi życzysz...

astroman
8 078
astroman 8 078
#8817.07.2014, 15:03

Yawn.

JacekJohn
2 198 107
JacekJohn 2 198 107
#8917.07.2014, 15:09

Nawet nie wiesz jak na to czekałem, bo twoje yawnięcie jest zajebiste. Bardziej zajebiste niż ty w t-szircie z krawatem zawiązanym jak postronek...

Valeria
163 4
Valeria 163 4
#9317.07.2014, 19:43

beato
#71 | Wczoraj - 22:18
To jak, astroman? Ile nocek spędzisz w noclegowni dla bezdomnych homoseksualistó, którapowstaje w Warszawie? Jeśli tchórzysz, toś homofob :)

__________________________

Kogo Ty, Beato straszysz, przeciez on z mila checia zamieszkal by tam na stale, tam raj dla niego :)

P.S. wiedzialam ze uszminkowany koniecznie wylezie pobasowac koledze :) :)

Esha_
42 985
Esha_ 42 985
#9517.07.2014, 21:11

O, Valeria! Co tam słychać u bozi? Wymodliłaś juz u niej jakieś stałe łącze ze swoim mózgiem? :P

btw

Dalej spuszczacie się w czyjeś ciasto? To chyba nie bardzo po bożemu? :P

Profil nieaktywny
beato
#9617.07.2014, 21:28

astroman to krypto-homofob

astroman
8 078
astroman 8 078
#9718.07.2014, 13:49

Ciekawe, czy Ci co byli za ochroną wartości religijnych piekarza, staną za obroną wartości religijnych tych sprzedawców.
Z ich poprzednich wypowiedzi na emito, to "przypuszczam, że wątpię" :).

http://www.polishexpress.co.uk/nie-...

astroman
8 078
astroman 8 078
#9918.07.2014, 14:51

Oh, jęczybuły dawno tutaj nie było - nie wzruszają mnie twoje konfabulacje, na mój temat cioto, ale chętnie się pośmieję, jak robisz z siebie infantylnegi durnia :).

Esha_
42 985
Esha_ 42 985
#10018.07.2014, 15:09

Czesć, łosie.

Mam dla was zagadkę: jaka byłaby reakcja Valerii, gdybym odmówił umieszczenia na torcie napisu "Chrystus moim Panem"?

astroman
8 078
astroman 8 078
#10118.07.2014, 15:15

Skończyłbyś jako główny bohater artykułu na Emito i czekała by Cię wielka sława podobna do tej jakiej doświadcza prezes PCSu, a której mu tak bardzo zazdrościsz ;P

JacekJohn
2 198 107
JacekJohn 2 198 107
#10218.07.2014, 18:10

astrogeju- coś dla ciebie
http://kwejk.pl/obrazek/2094519

astroman
8 078
astroman 8 078
#10421.07.2014, 11:27
astroman
8 078
astroman 8 078
#10521.07.2014, 11:27
JacekJohn
2 198 107
JacekJohn 2 198 107
#10621.07.2014, 12:10

No co pfff?

JacekJohn
2 198 107
JacekJohn 2 198 107
#10721.07.2014, 12:14

Chorują chłopczyki i nie grypa ci to, oj nie...

astroman
8 078
astroman 8 078
#10821.07.2014, 12:34

Twoja głupota I uprzedzenia znudziły mnie do tego stopnia, że mi się nie chce komentować twoich manipulacji, stąd "Pfff"
Liczba zachorowań wśród gejów na HIV nigdy nie dorówna liczbie wśród hetero z wielu względów.

Zamierzam ignorować Twoją głupotę i wpisy, adieu.

JacekJohn
2 198 107
JacekJohn 2 198 107
#10921.07.2014, 15:19

Znaczy się pfff i powietrze z nadętego balona zeszło? No i spokój...

Valeria
163 4
Valeria 163 4
#11022.07.2014, 10:41

wow, Esha, a Ty dlugo dumalas ? :LOL:

RaRugged
17
#11120.10.2014, 19:39

Astroman to jak z ta tolerancja buraku ? dlaczego wyzywasz ludzi od "CIOT" czy to jednak cos negatywnego byc jak " CIOTA " bo sam sobie zaprzeczasz + zauwazalny jest u ciebie tzw kompleks napletka kiedy to tylko to wisi pomiedzy nogami . Nie martw sie . Przyzwyczailes sie juz chyba jak i Twoja partnerka do tego waszego sekreciku . Zadko takiego idiote mozna na necie czytac jak ty ale smiech na sali ...

Profil nieaktywny
beato
#11220.10.2014, 22:38

Co tam geje! Ślub z Renią Grabowską będzie wreszcie oficjalnie mozliwy. Grace Gelder poślubiła samą siebie:

http://www.theguardian.com/lifeands...

http://www.fronda.pl/a/wziela-slub-...

Czyli wanker - to taka nowa orientacja:)

dorann74
14 008 343
dorann74 14 008 343
#11301.12.2014, 11:43

zastanawia mnie jedno, tolerancja tolerancja, ale jakos nikt nie kaze rodzinie muzulmanskiej w swoich punktach sprzedawac wieprzowiny.
Nie jestem religijna, ale tolerancja powinna dzialac w dwie strony i panowie geje powinni uszanowac wierzenia tych ludzi. Jest tyle pro-gejowskich cukierni, ze nie powinni miec z tym problemu. Chamstwem jest narzucanie komus swojej postawy i zadania jeszcze przy tym tolerancji. A gdzie tolerancja i szacunek dla tych ludzi ktorzy nie chca postepowac wbrew swojej wierze?