Do góry

Polak wykorzystywał rodaków do niewolniczej pracy

Edward Zieliński więził i zmuszał do pracy dwóch Polaków co najmniej przez 4 lata. Przewagę nad swoimi ofiarami dawało między innymi ich uzależnienie od alkoholu i brak znajomości języka angielskiego.

Jak podaje Nottingham Post, jeden z mężczyzn przybył do UK już w 2008 roku. Był winny kuzynowi Edwarda Zielińskiego około 800 funtów. Miał to odpracować u Zielińskiego przy produkcji kartek okolicznościowych. Pracował po 20 godzin dziennie od 8 rano do 4 następnego dnia. Mimo, że miał zarabiać tygodniowo 300 funtów to Zieliński dawał mu zaledwie 10, poza tym papierosy, alkohol i czasami stare ubrania.

Mężczyzna uciekł, ale Zieliński go odnalazł i zamknął z powrotem na strychu. Po tym jak w styczniu 2016 roku został przez Zielińskiego pobity, uciekł ponownie i został bezdomnym. Policja trafiła na niego w zakładzie karnym w Gatwick. Zapewniono mu tłumacza i wsparcie, by mógł opowiedzieć o tym, co go spotkało.

Tak udało się dotrzeć do Zielińskiego. Policja opublikowała teraz nagranie z akcji podczas której znaleziono drugiego przetrzymywanego.

30 października sąd w Nottingham skazał 42-letniego Edwarda Zielińskiego na 40 miesięcy więzienia.

Komentarze 143

Profil nieaktywny
raffaele2
#101.11.2017, 09:17

Maskara niektorzy ludzie to potwory.

gerg
6 188
gerg 6 188
#201.11.2017, 09:49

rence opadajom

Infidel
14 242
Infidel 14 242
#301.11.2017, 09:59

Przewagę nad swoimi ofiarami dawało między innymi ich uzależnienie od alkoholu i brak znajomości języka angielskiego.

Kiedys juz o tym pisalem....

astroman
8 078
astroman 8 078
#401.11.2017, 10:20

at 3

Widzisz, masz zadatki na biznesmena, tylko brak Ci odwagi ? ;)

astroman
8 078
astroman 8 078
#501.11.2017, 10:20

... czy strych masz za maly ?

astroman
8 078
astroman 8 078
#601.11.2017, 10:20
Profil nieaktywny
Konto usunięte
#701.11.2017, 10:25

Jesuuu ,21 wiek , I takie rzeczy , w cywilizowanym kraju.

kijevna
18 938
kijevna 18 938
#801.11.2017, 10:33

Kurcze... w pierwszej wynajmowanej chacie właściciel trzymał kogos na strychu, ale twierdził, że to był ojciec i że sam chciał... hmmm

astroman
8 078
astroman 8 078
#901.11.2017, 10:35

at 7

Proceder bardziej częsty w krajach zachodniej Europy niż większosć z nas myśli, zwłaszcza w sex biznesie.

astroman
8 078
astroman 8 078
#1001.11.2017, 10:43
pozyczona
11 711
pozyczona 11 711
#1101.11.2017, 10:56

#4,5,6 No astroman masz minus 10 do autorytetu( przynajmniej u harrier) bo sie smiejesz z bitych meneli.....:)

astroman
8 078
astroman 8 078
#1201.11.2017, 10:57

Infidel, Ty biedny bity menelu :D

astroman
8 078
astroman 8 078
#1301.11.2017, 10:57

... sorry, że sobie z Ciebie żarty robiłem.

pozyczona
11 711
pozyczona 11 711
#1401.11.2017, 10:59

Nie matacz teraz.....

... czy strych masz za maly ?

To nie wskazuje aby Infidel mial byc ofiara......

pozyczona
11 711
pozyczona 11 711
#1501.11.2017, 11:02

Btw. caly swiat starozytny byl oparty na niewolnictwie a tak czesto niektorzy sie powoluja na jego osiagniecia.....

astroman
8 078
astroman 8 078
#1601.11.2017, 11:02

Żaden z moich postów nie odnosił się do ofiar artykułu, tylko do Infidela, jeżeli nie widziesz tego z kontekstu, to raczej żadne wyjaśnienia i tak i nie pomogą, więc sobie oszczędzę.

astroman
8 078
astroman 8 078
#1701.11.2017, 11:04

at 15

Może nie był oparty na niewolnictwie, ale było ono jego częścią.

Niestety Twoja "cywilizowana" religia nigdy niewolnictwa nie potępiła, nawet Jezus nie widział niczego złego w niewolnictwie.

pozyczona
11 711
pozyczona 11 711
#1801.11.2017, 11:06

No przeciez, nie udawaj glupiego #4,5 i 6 jasno stwierdzaja, ze Infidel moglby byc biznesmanem tylko moze miec za maly strych....:)

Infidel
14 242
Infidel 14 242
#1901.11.2017, 11:09
astroman
8 078
astroman 8 078
#2001.11.2017, 11:09

Tak przy okazji, to human trafficking jest też problemem w Szkocji. Nawet wczoraj był przypadek w wiadomosciach. Szczególnie regiony Highlands and Islands są narażone.

Jeden z rezydentów mojej "wioski" przeżył taki epizod w swoim życiu jako dziecko, niedawno napisał o tym książkę, która ukazała się kilka tygodni temu.

The Locket and a Five Taka Note: A true story.

https://www.amazon.co.uk/Locket-Five-Taka-Note-story-ebook/dp/B071RKSXZS

pozyczona
11 711
pozyczona 11 711
#2101.11.2017, 11:10

Jezus dal niewolnikom nadzieje, to bylo bardzo duzo, ze niewazne kim sa tu na ziemi ale po smierci moga dostapic takiego samego szczescia jak inni.....

Poza tym Kosciol potepial niewolnictwo na tyle ile mu bylo dane w tamtych czasach, przykladem sa np. Slowianie, ktorzy po przyjeciu chrztu bardzo szybko wycofali sie z tego procederu...

Infidel
14 242
Infidel 14 242
#2201.11.2017, 11:13

Polowa wodzow slowianskich nie chciala przyjac chrztu bo jak tweirdzili, chrzescijanie wydlubuja oczy...po kilku mordach, slowianie przyjmowali chrzest. Zle czy nie, takie czasy byly i albo bylo sie lennikiem albo przyjechalo cesarstwo i oralo ten grajdolek.

astroman
8 078
astroman 8 078
#2301.11.2017, 11:14

at 21

Nie, Jezus nigdy nie potępił niewolnictwa, jeżeli twierdzisz, że jest inaczej to poproszę wers z Nowego Testamentu.

astroman
8 078
astroman 8 078
#2401.11.2017, 11:17

Tak przy okazji, z powodu, że Jezus nie potępił niewolnictwa, utrzymało się ono tak długo w pobożnej, południowej części Stanów Zjednoczonych, przyczyniając się do secesji południa.

pozyczona
11 711
pozyczona 11 711
#2501.11.2017, 11:22

3 28 Nie ma już Żyda ani poganina, nie ma już niewolnika ani człowieka wolnego, nie ma już mężczyzny ani kobiety, wszyscy bowiem jesteście kimś jednym w Chrystusie Jezusie.

Poza tym jest tez List do Filemona...

https://pl.wikipedia.org/wiki/List_do_Filemona

pozyczona
11 711
pozyczona 11 711
#2601.11.2017, 11:23

2tys lat temu, nikt sobie nie wyobrazal, ze niewolnictwa mogloby nie byc, samoswiadomos ludzi w tym aspekcie byla bardzo slaba....

astroman
8 078
astroman 8 078
#2701.11.2017, 11:23

Ten fragment nie potępia niewolnictwa, tylko mówi o równości ludzi w oczach Boga.

astroman
8 078
astroman 8 078
#2801.11.2017, 11:25

at 26

Znaczy Jezus (Bóg) nie jest uniwersalnym autorytetm moralnym, do czego chrześcijanie roszczą prawo.

astroman
8 078
astroman 8 078
#2901.11.2017, 11:26

28 at 26

pozyczona
11 711
pozyczona 11 711
#3001.11.2017, 11:26

Za czasow rzymskich, niewolnik byl tylko rzecza i wlasciciel mogl go zabic praktycznie bezkarnie, z nastaniem chrzescijanstwa, zabojca juz musial sie liczyc z grzechem i kara boska na jaka sie narazal...

pozyczona
11 711
pozyczona 11 711
#3101.11.2017, 11:28

#28 Oczywiscie, ze jest, tylko ludzie sa niedoskonali, nie do konca rozumiejac jego zamysly.....

astroman
8 078
astroman 8 078
#3201.11.2017, 11:30

at 30

Nieprawda, sam kościół zabijał na masowa skalę i nie tylko niewolników. Ale jak moje poprzednie doświadczenia pokazują, szkoda czasu na polemikę z "katolicką wersją historii", więc sobie daruję, zwłaszcza, że zaczyna odbiegać od problemu niewolnictwa.

Biblia nigdy nie potępiła niewolnictwa - fakt [kropka].

pozyczona
11 711
pozyczona 11 711
#3301.11.2017, 11:35

Bo wtedy nie bylo takiego problemu, to byl naturalny stan spoleczenstwa od tysiecy lat, nikt w tym nie widzial nic zlego, to tak samo jakby powiedziec, ze Biblia nigdy nie potepila ludzi naruszajacych prawa autorskie....

Infidel
14 242
Infidel 14 242
#3401.11.2017, 11:36

No dobra ale co z Ryskiem co na struchu mieszka ten nasz koleszka?

kijevna
18 938
kijevna 18 938
#3501.11.2017, 11:40

wow, przy tych dowolnościach intrpretacyjnych mozna by rzec, że Jezus postulował rodzial państwa od kościła mówić o oddawaniu bogu co boskie a cesarzowi co cesarskie;)

TuneUp
78 452
TuneUp 78 452
#3601.11.2017, 11:47

pozyczona

#21Dziś - 11:10

Jezus dal niewolnikom nadzieje, to bylo bardzo duzo, ze niewazne kim sa tu na ziemi ale po smierci moga dostapic takiego samego szczescia jak inni.....

Poza tym Kosciol potepial niewolnictwo na tyle ile mu bylo dane w tamtych czasach, przykladem sa np. Slowianie, ktorzy po przyjeciu chrztu bardzo szybko wycofali sie z tego procederu...

skad ty chlopie bierzesz te legendy? Biskupi sami handlowali niewolnikami na duza skale, w tym tez chrzescijanskimi, co oburzylo sw Wojciecha i ktory narobil o to szumu

nie wypowiadaj sie na tematy o ktorych nie masz pojecia, bro...

pozyczona
11 711
pozyczona 11 711
#3701.11.2017, 11:48

No tak, badania nad ta najwazniejsza ksiega ludzkosci wciaz trwaja i interpretacje sa stale uaktualniane...

TuneUp
78 452
TuneUp 78 452
#3801.11.2017, 11:50

hahahahahaha...

ehehehehehehehe

uhuhuhuhuhuhuhuhuuuu

ale przypierdzielil srup! :D

kijevna
18 938
kijevna 18 938
#3901.11.2017, 11:53

ad 37: "Niech wasza mowa będzie: Tak, tak; nie, nie."

To na kij interpretacje? Ewangelisci nie słuchali Jezusa i pisali, żeby zagmatwać? Zonk juz u podstaw.

astroman
8 078
astroman 8 078
#4001.11.2017, 12:01

at 37

Nom, za każdym razem gdy nauka udowodni ponad wszelka wątpliwość, że Biblia się w jakiejś kwestii myli, to wtedy interpretacja zmienia się, że to nie był fakt, tylko przenośnia :D.

Generalnie, to oprócz przenośni i kilku uniwersalnych prawd, które nie sa wyłączne dla chrześcijaństwa, to nic tam już nie zostało. Ot taka bajka z moralitetami + dużą dawką horroru w 1-szej częsci.

TuneUp
78 452
TuneUp 78 452
#4101.11.2017, 12:02

ech, ta katolska megalomania... :D

Infidel
14 242
Infidel 14 242
#4201.11.2017, 12:08

Zal wam wasze wlochate tylki sciska bo wiecie, ze was nawet do piekla nie wezmo.

astroman
8 078
astroman 8 078
#4301.11.2017, 12:11

I tak wszyscy do piekła, Jak jesteś chrześcijaninem, to do islamskiego i vice versa ;).

O moją włochatą, to się będą szefowie piekieł licytować ?

TuneUp
78 452
TuneUp 78 452
#4401.11.2017, 12:15
pozyczona
11 711
pozyczona 11 711
#4501.11.2017, 12:15

Generalnie, to oprócz przenośni i kilku uniwersalnych prawd, które nie sa wyłączne dla chrześcijaństwa, to nic tam już nie zostało. Ot taka bajka z moralitetami + dużą dawką horroru w 1-szej częsci.

Miliony ludzi codziennie czyta ta "bajke", modli sie na jej podstawie i ma nadzieje na przyszlosc i zyje wg jej wskazowek a ktos mowi, ze nic tam nie zostalo, to jest dopiero bzdura....

TuneUp
78 452
TuneUp 78 452
#4601.11.2017, 12:33

miliony ludzi mowisz? miliardy sa codziennie na zydowskim facebooku, cos slabo z ta popularnoscia :P

astroman
8 078
astroman 8 078
#4701.11.2017, 12:33

at 45

Taaa, przyszłość po śmierci, im gorzej teraz tym lepiej później (w nagrodę). Dobry pretekst do tego by nie pracować nad swoją przyszłością (i innych) na tym świecie i/lub dać się wykorzystywać innym.

TuneUp
78 452
TuneUp 78 452
#4901.11.2017, 12:37

masz probke

Kiedy Katarzyna II zaczęła tworzyć nową strukturę Kościoła katolickiego na terenach I rozbioru, i to bez zgody papieża, nie natrafiła na opór, a wręcz przeciwnie. Kler kolaborował masowo z urzędasami carskimi, a zdrajcy Siestrzeńcewicz, Benisławski, Sierakowski i inni mianowani przez carycę „biskupami” ochoczo przyjęli sakry biskupie i pensje. Wkrótce wsparł ich i papież Pius VI – przysłał nuncjusza Archettiego, zatwierdził nową rosyjską strukturę Kościoła katolickiego, całkowicie niezależną od polskiej, i sam wyświęcił „biskupów” Katarzyny.

Karty szczególnej zdrady i hańby zapisali jezuici. Mimo kasaty zakonu przez papieża w 1773 r., Prusacy i Rosjanie pozwolili im działać i nadal wychować młodzież. Warunek był prosty: wychowywać polską młodzież w duchu posłuszeństwa zaborcom. Jezuici gorliwie to wypełniali. Komisja Edukacji Narodowej nie objęła swym działaniem terenów I rozbioru. To powinno nam uświadomić, jakie „zasługi” Kościół i jezuici wyrządzili Polsce.

pozyczona
11 711
pozyczona 11 711
#5001.11.2017, 12:37

#47 Jaka przyszloscia....? 80 pare lat, ze zamiescisz jeszcze kilkadziesiat zdjec zorzy w Timesie i pozniej do piachu....co to za przyszlosc.....

astroman
8 078
astroman 8 078
#5101.11.2017, 12:39

Nom, a Ty magicznie z tego piachu się wzniesiesz :D.

Poza tym, ja nie planuję do piachu.

pozyczona
11 711
pozyczona 11 711
#5201.11.2017, 12:42

Ic do piachu, mowilam juz...jak tak wierzysz w nauke to kiedys z kosci bedzie Cie mozna sklonowac, z prochu juz trudniej....;)

astroman
8 078
astroman 8 078
#5301.11.2017, 12:43

Religion is what keeps the poor from murdering the rich.

Kto to powiedział ?

ChaoticBiker
3 048
ChaoticBiker 3 048
#5401.11.2017, 12:46

@45 a co z ok. 1.6 miliarda muzulmanów? Oni czytaja troche inna wersje tej samej bajki (ktora to rowniez zaklada, ze Twoja bajka byla fabrykacja Rzymian)

A co z miliardem Hindusów? Oni tez maja swoja wariacje tej bajki.

Tomek_L rowniez wniosl swoje - Miliardy ludzi czyta codziennie FB i ustawia sobie pod niego zycie.

Jesli biblia jest dowodem na istnieje boga, to harry potter jest dowodem na istnienie magii. A dzieki Wladcy Pierscieni wiem, ze plomienie widoczne za pagórkami na Mossmorran to tak naprawde Oko Saurona.

pozyczona
11 711
pozyczona 11 711
#5501.11.2017, 12:56

#54 Kto Ci tak powiedzial...?

Biblia jest powodem tego, ze nikt Ci nie rozwali lba krasnoludzkim toporem tylko dlatego, ze mu sie niespodobasz, tak jak i nie zajmnie Ci Twojego gniazdka na ktore tak orasz....;)

pozyczona
11 711
pozyczona 11 711
#5601.11.2017, 12:58

Nasza kultura i przymioty moralne wywodza sie z tradycji chrzescijanskiej i nic tego nie zmieni.....

TuneUp
78 452
TuneUp 78 452
#5701.11.2017, 13:21

bzdura na resorach

TuneUp
78 452
TuneUp 78 452
#5801.11.2017, 13:22

i nic tego nie zmieni :)

ChaoticBiker
3 048
ChaoticBiker 3 048
#5901.11.2017, 13:44

@55 no tak, w sumie to dosyc gruba ksiega, mozna by sie nia obronic przed ciosem topora.

pozyczona
11 711
pozyczona 11 711
#6001.11.2017, 14:09

Po prostu fakty daja rade, jestesmy prawie wszyscy wytworem tej rewolucji jaka zapoczatkowal Chrystus, przedtem przez dlugie tysiaclecia nic sie nie dzialo...... a w ogole ateisci to calkowita porazka...kilka totalitaryzmow I cale ich osiagniecia.....

astroman
8 078
astroman 8 078
#6101.11.2017, 14:13

at 60

Przestań nam ubliżać, nasza moralność znacznie przewyższa tą sprzed 2000 lat :D.

pozyczona
11 711
pozyczona 11 711
#6201.11.2017, 14:15

He he, Hitler, Stalin, Pol-pot I jeszcze kilku innych.....;)

astroman
8 078
astroman 8 078
#6301.11.2017, 14:17

Ja referowałem do swojej i kolegów, a nie tych co wzorowali się na strukturach kościoła :D.

astroman
8 078
astroman 8 078
#6401.11.2017, 14:18

... i modelu władzy też.

pozyczona
11 711
pozyczona 11 711
#6501.11.2017, 14:25

Ateizm nie jest atrakcyjny a zycie nie znosi pustki, widac to na podstawie laicyzujacych sie panstw jak np. Francja czy Szwecja, gdzie duze poparcie spoleczne zdobywaja ruchy zwiazane z radykalnym islamem....

Tak, ze lewicujaca Europe nikt lepiej nie obroni niz chrzescijanstwo a Wy psy na nim wieszacie...

TuneUp
78 452
TuneUp 78 452
#6601.11.2017, 14:30

i znow powtarzasz te durne frazesy ktore udowadniaja tylko tyle ze jestes niedouczony i stad twoje poglady. bez grecji i rzymu, a takze egiptu, fenicjan, babilonu, asyryjczykow i wielu innych kultur przedchrzescijanskich bylibysmy wciaz na etapie lupania kamieni i zbierania muszelek i orzechow.

DOUCZ SIE, potem pogadamy

astroman
8 078
astroman 8 078
#6701.11.2017, 14:33

LOL.

Ateizm nie jest ani doktryną, ani systemem wierzeń.

Równie dobrze możesz powiedzić, ze abstynencja też nie jest atrakcyjna :D

astroman
8 078
astroman 8 078
#6801.11.2017, 14:34

... a wątroba nie znosi pustki :D

pozyczona
11 711
pozyczona 11 711
#6901.11.2017, 14:38

#67 Jak nie jest, wierzysz tylko, ze Boga nie ma, bo tego nie udowodnisz....

A ze nie jest atrakcyjny to wiadomo, bo zabierasz nadzieje, nie dajac nic w zamian, na ludzi w mlodym wieku szczegolnie mocno to dziala, gdy szukaja sensu....

astroman
8 078
astroman 8 078
#7001.11.2017, 14:42

Gdyby nie laicyzacja państw w Europie na przestrzeni wieków i ograniczanie władzy kościoła, to dzisiejsze chrześcijaństwo nie różniło by się za bardzo od radykalnych form islamu i również nie było by takiego postępu cywilizacyjnego.

astroman
8 078
astroman 8 078
#7101.11.2017, 14:44

at 69

Ciężar dowodu zawsze ciąży na tym kto wysuwa hipotezę, więc ja nie muszę niczego udowadniać.

Ty nie potrafisz udowodnić, że jednorożce nie istnieją, więc według Twojej "logiki" wniosek z tego, że istnieją ? :D

pozyczona
11 711
pozyczona 11 711
#7201.11.2017, 14:45

#66 Ja jestem douczona Tomek, te starozytne cywilizacje rozwijaly sie tylko do pewnego momentu, pozniej toczyly bezsensowne wojny z siasiadami by utrzymac status quo, lub budowali rowniez bezsensowne pomniki jak np. piramidy....

astroman
8 078
astroman 8 078
#7301.11.2017, 14:48

at 72

To doucz się więcej i sie dowiesz, ze Twoja religia wywodzi się również z tych starszy cywilizacji, zwłaszcza mitów sumeryjskich.

pozyczona
11 711
pozyczona 11 711
#7401.11.2017, 14:52

Jak sama nazwa na to wskazuje, wiara to jest wiara, jakby byl dowod to by o tym nie bylo mowy ale ludzkosc istnieje juz troche czasu I jeszcze nie obalono tezy, ze Stworca istnieje.....

Tak samo jak to, ze ludziom potrzebne sa wierzenia, zareczam, ze syn czy wnuk ateisty bedzie znowu wierzacym...

TuneUp
78 452
TuneUp 78 452
#7501.11.2017, 14:53

to nieprawda. jak juz pisalem, doczytaj, bo pleciesz bzdury

pozyczona
11 711
pozyczona 11 711
#7601.11.2017, 15:01

W kazdej religii znajdzie sie elementy wspolne, jak np. potop czy wizyta "ludzi z niebios" I to jest potwierdzeniem faktu, ze takie cos mialo miejsce a nie, ze cos jest wymyslone na uzytek kaplanow....

TuneUp
78 452
TuneUp 78 452
#7701.11.2017, 15:02

czytam historie codziennie, bo lubie, chociaz 20 min jak nie mam czasu. obecnie trzepie starozytnosc wlasnie, glownie Grecje. stad wiem jak bardzo sie mylisz. chrzescijanstwo jesli mialoby byc postrzegane jako ideologia jest zupelnie jalowe. zobacz ile wnioslo do nauki i kultury przez pierwsze 1000 lat istnienia. okresy pozniejsze poczynajac od reformacji to juz zupelnie inna bajka, religia bardzo mocno tracila wtedy na znaczeniu. stad min eksplozja kulturowa w Renesansie, po prostu lancuch przy kajdanach zrobil sie dluzszy i ludzie mieli nieco miejsca na innowacyjnosc i kreatywnosc.

astroman
8 078
astroman 8 078
#7801.11.2017, 15:06

at 74

?

LOL, mam dostarczyć dowody antytezy do tezy, która nie jest oparta na dowodach :D.

Extreme logic failure detected.

pozyczona
11 711
pozyczona 11 711
#7901.11.2017, 15:06

Nie, ludzkosc w pierwszych 1500 latach musiala sie ogarnac, zdobyc swiat(ten barbarzynski), miec co do misy wlozyc, uregulowac stosunki spoleczne I dopiero pozniej zajac sie kontemplowaniem, mysleniem I nauka.....

astroman
8 078
astroman 8 078
#8001.11.2017, 15:07

at 76

Może być dowodem na to, że kapłani starożytnych religii nadużywali kadzideł :D

pozyczona
11 711
pozyczona 11 711
#8101.11.2017, 15:17

No to dziwne by w Meksyku, Sumerze, Indiach I Egipcie doznac tych samych halucynacji po spozyciu calkiem odmiennych produktow.....:)

astroman
8 078
astroman 8 078
#8201.11.2017, 15:26

at 81

Och widzę, że wziełaś mój żart poważnie :D.

W każdym regionie świata i cywilizacji występują naturalne kataklizmy jak powodzie, więc co w tym dziwnego, że występują one we wszystkich kulturach ?

Również każda religia opiera się autorytecie, mocy nadzrzędnej, która zazwyczaj pochodzi "z góry".

Stąd systemy religijne biorą swoją władzę opartą na autorytecie, a tylko kapłani mają z tymi "ludźmi z nieba" kontakt, stąd bierze się ich pozycja władzy. Dlatego zawsze wódz z szamanem trzymali sztamę ... od tysiącleci - włączając chrześcijaństwo.

TuneUp
78 452
TuneUp 78 452
#8301.11.2017, 15:31

@79

i znow to samo. i znow powiem ze to nieprawda :/

trace czas, niektorzy wola wierzyc niz wiedziec

pozyczona
11 711
pozyczona 11 711
#8401.11.2017, 15:42

#82 Jest statystycznie malo prawdopodobne by te opowiesci o wielkiej powodzi byly przypadkowe, nie ma podobnych o np. trzesieniu ziemi(w tych rejonach to czeste)...

Kontakty "z tymi z nieba" tez nie sa takie oczywiste, mogli byc "tymi z morza" czy rzeki jak w przypadku Egipcjan....

Natomiast z ostatnim zdaniem sie zgodze, wladza panstwowa trzymala "sztame" z koscielna I to sie w naszej czesci swiata oplacilo, np. Wielka Brytania, juz scislej byc nie moglo....

astroman
8 078
astroman 8 078
#8501.11.2017, 15:44

at 69

Acha, czyli niewiara jest wiarą ... w niewiarę :D.

Dzięki chrześcijańskim apologetom, nawet słowa tracą swój pierwotny sens :D.

astroman
8 078
astroman 8 078
#8601.11.2017, 15:47

at 84

Tak, to podaj mi źródła do tych "statystyk", czy tylko próbujesz ubrać swoje "widzimisię" w pseudonaukowe piórka ? :D

Pogoda i powdzie są wszedzie, wulkany nie wszędzie, a tam gdzie były, to oczywiście były często czczone ... jako miejsca święte.

pozyczona
11 711
pozyczona 11 711
#8701.11.2017, 15:50

#86 No To Ty raczej przeszarzowales mowiac, by starozytnym Sumerze czy Egipcie oraz Meksyku wystepowaly powodzie o ktorych by sie pisalo w Bibiach....

starykon
2 856
starykon 2 856
#8801.11.2017, 16:07

bo wiedzieć to zupełnie co innego niż wierzyć

spieracie się z pożyczką jak ów głuchy ze ślepym ;)

religie próbują łączyć dwie różne rzeczywistości, ale moim zdaniem z mizernym skutkiem

natomiast nauczanie Jezusa z Nazaretu było dla wszystkich, uniwersalne, w tym (a może przede wszystkim) dla niewolników i nadawała im tę samą godność co wolnym. ale znów - na płaszczyźnie duchowej, a nie w sensie społecznej rewolucji.

a kościół to organizacja jak najbardziej ludzka, więc i zgodnie z ludzkimi zasadami zarządzana.

starykon
2 856
starykon 2 856
#8901.11.2017, 16:08

to było do 83, ale jak zwykle z opóźnieniem..

astroman
8 078
astroman 8 078
#9001.11.2017, 16:09

at 87

To akurat nie jest moje twierdzenie, tylko historyków, również chrzescijańskich.

starykon
2 856
starykon 2 856
#9101.11.2017, 16:16

Czasem myślę, że życie wielu osób, z kredytami, z etatem, z całą masą innych obowiązków to takie nowoczesne niewolnictwo. Z drugiej strony wszak każdy kowalem swojego losu.

pozyczona
11 711
pozyczona 11 711
#9201.11.2017, 16:18

#86, 90 Nic nie mowilam o wulkanach, trzesienia ziemi byly w tych rejonach a bardzo malo na ten temat w Bibliach, wiec wniosek sie nasowa samoistnie, ze byl taki kataklizm w dziejach Ziemi ktory podtopil wiekszosc ladow I rownoczesnie, ze kiedys ludzie mieli kontakt z tymi "z niebios", ktorzy nakreslili wskazowki jak postepowac....

astroman
8 078
astroman 8 078
#9301.11.2017, 16:30

at 92

Tak, co nie zmienia faktu, że trzęsienia ziemii (większosć jest tam gdzie aktywność wulkaniczna/tektoniczna), jak i wulkany są nie wszędzie gdzie mieszkają ludzie, a pogoda i powodzie wszędzie na ziemii (oprócz pustyń), które z oczywistych powodów nie były w starożytności zamieszkane.

Sokole
10 592
Sokole 10 592
#9401.11.2017, 16:31

#92 tez czytalem Danikena

astroman
8 078
astroman 8 078
#9501.11.2017, 17:02

Ja też, jako nastoletek, "My z kosmosu", czy jakoś tak.

TuneUp
78 452
TuneUp 78 452
#9601.11.2017, 17:05

bylo wiecej jego ksiazek. sympatycznie sie to czytalo. naciaganie faktow, domniemywanie, chwytliwe hipotezy. ciekawoski i bzdurki

i tak bardziej wiarygodne niz biblia :D)

starykon
2 856
starykon 2 856
#9701.11.2017, 17:11

No jeśli ktoś czyta np. księgę wyjścia z założeniem że to dosłowny opis, to faktycznie...

TuneUp
78 452
TuneUp 78 452
#9801.11.2017, 17:14

doslowny czy nie, jak to interpretowac? tak jak ci kaplani powiedza? tylko ktorzy kaplani? i skad oni wiedza? i dlaczego ich interpretacja jest inna od tej 100 lat temu i inna niz 500 lat temu?

TuneUp
78 452
TuneUp 78 452
#9901.11.2017, 17:20

to wszystko jest do bólu naciagane i bez prania mózgu nie sposób tego traktowac powaznie

Bimba5
7
Bimba5 7
#10001.11.2017, 17:40

20 miesięcy więzienia???? Powinno być lat.

astroman
8 078
astroman 8 078
#10101.11.2017, 18:43

at 97 i 98

Chrześcijaństwo, jako religia, ma najwięcej wyznań i odłamów i prawie wszystkie się biorą z różnej interpretacji Biblii.

Sokole
10 592
Sokole 10 592
#10201.11.2017, 18:53

plus kazde tlumaczenie jest klamstwem. Szczegolnie z jezykow starozytnych, symbolicznych jak hebrajski.

Jesli cos bylo przetlumaczone z hebrajskiego na greke(Septuaginta) a potem na lacine(Vulgata) i z laciny na jezyk narodowy to nie wiem co zostalo z pierwotnego sensu.

Mialem przyjemnosc analizowac orginalny teksty Starego Testamentu po hebrajsku i porownywac z Biblia Tysiaclecia. Czesc w miare dokladna, wiekszosc to luzne tlumaczenie a czesc to czysta interpretacja tlumacza.

astroman
8 078
astroman 8 078
#10301.11.2017, 19:00

Dochodzi jeszcze interpretacja kościelna i z pierwszego przykazania

"Nie będziesz miał bogów innych oprócz Mnie.

Nie uczynisz sobie posągu ani żadnego obrazu tego, co jest na niebie wysoko albo na ziemi nisko, lub w wodzie poniżej ziemi.

Nie będziesz oddawał im pokłonu ani służył. Bo Ja jestem Pan, Bóg twój, Bóg zazdrosny, karzący nieprawość ojców na synach w trzecim i w czwartym pokoleniu — tych, którzy Mnie nienawidzą, a który okazuje łaskę w tysiącznym pokoleniu tym, którzy Mnie miłują i strzegą moich przykazań."

Pozostało tylko:

Nie będziesz miał bogów cudzych przede mną.

No bo reszta słabo się wpisywała w kult świętych relikwii i obrazów (źródło dochodów kościoła), czy teorii miłosiernego Boga, który tutaj przedstawia siebie, jako rządny zemsty psychopata :D.

astroman
8 078
astroman 8 078
#10401.11.2017, 19:02

Nie wspomonając o moralności, bo kto by karał kogoś za winy innych - do 4-tego pokolenia.

astroman
8 078
astroman 8 078
#10501.11.2017, 19:05

Tak przy okazji, to wczoraj była 500-na rocznica ogłoszenia postulatów Lutra, spowodowona między innymi zachłannością kościoła, kupczenia odpustami itd, itp.

Początek schizmy zachodniej, zmniejszenia władzy kościoła i początek renesansu.

astroman
8 078
astroman 8 078
#10601.11.2017, 19:07

... albo przedwczoraj, ostatnio zapracowany jestem i mi się dni mylą ;).

astroman
8 078
astroman 8 078
#10701.11.2017, 19:08

Sprawdziłem, jednak wczoraj - czyli ciągle nie tak źle ze mną ;)

Sokole
10 592
Sokole 10 592
#10801.11.2017, 19:08

Ja to lubie : Nie cudzoloz i nie bedziesz pozadal zony blizniego swego(nadaremnie)

Wzywam do tablicy naszych obroncow wiary aby wytlumaczyli mi roznice i co za tym idzie

harrier
10 849
harrier 10 849
#10901.11.2017, 19:14

104

Msciwy Pan Bog - jak to przelknac?

Okolicznosciowy cytat z pieknego wiersza Jana Lechonia:

''Pod kołdrą się gwiaździstą do snu dzień ułożył,

Patrzę w ogród przez okno: w ogrodzie jest ciemno.

I myślę: jestem człowiek, którego Bóg stworzył,

O każdej dnia godzinie śmierć wisi nade mną.

Zła ziemia będzie żarła moje białe kości,

Lecz gdzież odejdzie dusza, ten człowiek prawdziwy?

Jeśli Bóg jest nicością, pójdzie do nicości,

Do nieba - jeśli dobry; do piekła - gdy mściwy.''

astroman
8 078
astroman 8 078
#11001.11.2017, 19:32

O niewolnictwie też w 10 przykazaniach jest, tylko kościół "wykasował".

Nie będziesz pożądał domu bliźniego twego. Nie będziesz pożądał żony bliźniego twego, ani jego niewolnika, ani jego niewolnicy, ani jego wołu, ani jego osła, ani żadnej rzeczy, która należy do bliźniego twego

Tak przy okazji to Stary Testament oficjalnie sankcjonował niewolnictwo i jego zasady. Każdy kto czytał Stary Testament, to wie, ze inne zasady obowiązywały niewolników hebrajskich (którzy mieli jako niewolnicy pewne przywilije i prawo pozostania wolnymi ludźmi po 7 latach "służby"), a inne zasady obowiązywały niewolników innych nacji i ras (którzy nie mieli żadnych praw).

Tak, że Stary Testament, nie dość że sankcjonował niewolnictwo, to jeszcze był (jest) rasistowski.

Infidel
14 242
Infidel 14 242
#11101.11.2017, 19:35

A ten tego co to ma za zwiazek z Ryskiem z poddasza? Chlpina trzezwieje i dociera do niego, ze mieszkal na strychu w Angli a nie w Grudziadzu.

Sokole
10 592
Sokole 10 592
#11201.11.2017, 19:36

Tylko w temacie Konrada o mieszkaniach piszemy na temat i to nie zawsze wiec nie wiem skad to pytanie?

Sokole
10 592
Sokole 10 592
#11301.11.2017, 19:37

Nie podoba ci sie jak dwoch ateistow dyskutuje o Biblii a wierzacy nie maja wiedzy aby wlaczyc sie do dyskusji?

astroman
8 078
astroman 8 078
#11401.11.2017, 19:39

A to z Nowego Testamentu, 6-ty List do Efezjan.

"Niewolnicy, ze czcią i bojaźnią w prostocie serca bądźcie posłuszni waszym doczesnym panom, jak Chrystusowi, nie służąc tylko dla oka, by ludziom się podobać, lecz jako niewolnicy Chrystusa, który z duszy pełnią wolę Bożą. Z ochotą służcie, jak gdybyście [służyli] Panu, a nie ludziom, świadomi tego, że każdy - jeśli uczyni co dobrego, otrzyma to z powrotem od Pana - czy to niewolnik, czy wolny."

astroman
8 078
astroman 8 078
#11501.11.2017, 19:40

at 111

Odwal się, ja wróciłem do tematu niewolnictwa ... biblijnego :P.

Sokole
10 592
Sokole 10 592
#11601.11.2017, 19:42

ok , dla ostudzenia nastrojow cos neutralnego: dwa lwy geje:

http://www.independent.co.uk/news/world/africa/gay-lions-male-kenya-masi...

astroman
8 078
astroman 8 078
#11701.11.2017, 19:44

Jezeli ten lew z dołu nie jest niewolnikiem tego z góry, to się nie liczy - prosimy nie odchodzić od tematu ;).

Sokole
10 592
Sokole 10 592
#11801.11.2017, 19:48

tylko ze temat nie istnieje i przerodzil sie w monolog.

Dlatego staram sie wlaczyc do dyskuji innych, mniej nachalnych intelektualnie poprzez wklejki z tabloidow sprowadzajac dyskusje do poziomu osiagalnego dla nich.

astroman
8 078
astroman 8 078
#11901.11.2017, 19:49

at 109

Ano w Starym Testamencie Pan Bucek był raczej mało miłosierny, często kazał pod nóż prowadzić nawet starców i dzieci.

astroman
8 078
astroman 8 078
#12001.11.2017, 19:50

at 118

Zara Infidel wklei jakiegoś gif'a i uratuje temat ;)

Sokole
10 592
Sokole 10 592
#12101.11.2017, 19:52

Tory Jezus maybe?

harrier
10 849
harrier 10 849
#12201.11.2017, 20:20

I czytam, ze te lwy byly bardzo mile dla siebie po akcie, a nie jakies pyskowanie I trzaskanie drzwiami :)

TuneUp
78 452
TuneUp 78 452
#12301.11.2017, 20:23

samce w końcu, nawet jeśli homo

:P

harrier
10 849
harrier 10 849
#12401.11.2017, 20:24

120

Ze wstydem mowie, zem malo co ST widziala na oczy, ale to, co kiedys przeczytalam, skaleczylo mi mozg tak nieslychanym okrucienstwem wobec kobiet ( nalezacych do rodziny), ze odpuscilam sobie dalsze zglebianie.

Sokole
10 592
Sokole 10 592
#12501.11.2017, 20:41

mowisz o oddawaniu wlasnych corek mezczyzna na ucieche zeby uspokoic tlum?

harrier
10 849
harrier 10 849
#12601.11.2017, 20:57

Tak, o tym. Przeczytalam jako mlode bardzo dziewcze :/

astroman
8 078
astroman 8 078
#12701.11.2017, 20:57

at 121 Może dla odmiany Tea Party Jesus ;)

Tak, to Twoja wina Infidel, bo nie wkleiłeś gif'a :P

Sokole
10 592
Sokole 10 592
#12801.11.2017, 21:14

#126 dlatego Biblia bardzo dlugo byla na koscielnym indeksie ksiag zakazanych aby nie ploszyc i nie szokowac mlodych panien.

Bylo jeszcze mnostwo innych wazniejszych powodow ale ten brzmi dobrze

astroman
8 078
astroman 8 078
#12901.11.2017, 21:33

at 125 i 126

To pewnie czytałaś o Sodomie i Gomorze, bo to Lot zaoferował tłumowi swoje córki, by ochronić goszczące u niego anioły badające prawość mieściny - faktycznie daleko nie zabrnęłaś :D

Infidel
14 242
Infidel 14 242
#13001.11.2017, 21:39
pozyczona
11 711
pozyczona 11 711
#13101.11.2017, 22:00

#125, 126, 129 Czy Wy tak wszystko przyjmujecie doslownie...?

Biblia w sposob symboliczny przedstawia pewne sytuacje by ten "tempy" czlowiek starozytnosci zrozumial jak zyc....

Zaglada Sodomy I Gomory jest przykladem, jak moze sie skonczyc zycie ludzi, obdarzonych pycha, nie szanujacych praw goscinnosci oraz sklaniajacych sie ku homoseksualizmowi.....

TuneUp
78 452
TuneUp 78 452
#13201.11.2017, 22:08

jezeli ten czlowiek starozytnosci byl tepy, nie lepiej bylo do niego przemawiac wprost? tepi ludzie nie radza sobie z przenosniami...

pozyczona
11 711
pozyczona 11 711
#13301.11.2017, 22:14

W sposob doslowny, ciezko odniesc sie do kazdego przypadku, przypowiesc, alegoria obejmuje swoim "zasiegiem" wiekszy obszar zdarzen, Biblia musialaby sie stac jakims kodeksem rozpatrujacym kazda sytuacje a to jest niemozliwe.....Upowazniony, przeszkolony Kaplan, przetlumaczy "tepym" na jezyk zrozumialy....;)

harrier
10 849
harrier 10 849
#13401.11.2017, 22:29

129

'faktycznie daleko nie zabrnęłaś :D'

Wystraszylam sie, co tam dalej moze byc i se udzielilam dyspensy od ST.

harrier
10 849
harrier 10 849
#13501.11.2017, 22:39

Ale czekaj, to nie bylo z Lotem... to bylo w Ksiedze Sedziow ( by uchronic przed gwaltem mezczyzne-goscia, gospodarz wypcha za drzwi zone, kobieta zameczona zmarla).

Nie wiem, czy pozyczona ma to na mysli, ze trzeba byc goscinnym, bo Bog sie zemsci...

pozyczona
11 711
pozyczona 11 711
#13601.11.2017, 22:49

Chodzi Ci o zbrodnie Gibea ? Mowie to sa przypowiesci ale oparte na faktach, nie takie rzeczy sie dzialy w starozytnosci....Tu akurat sedn tego uczynku mowi.... "to straszna rzecz, niespotykana of bardzo dawna, wystrzegajmy sie tego"....

harrier
10 849
harrier 10 849
#13701.11.2017, 23:06

136

Ale tam co krok takie skrajne okrucienstwo wobec kobiet bylo czyms naturalnym... jak kobieta moze to lykac?

Zona bezplodna, to gwalci sie niewolnice w obecnosci tejze zony...

sceny odwzorowane w doskonalej 'Opowiesci podrecznej'M. Atwood ( ostatnio jako serial TV, drastyczny, ale b.dobry).

pozyczona
11 711
pozyczona 11 711
#13801.11.2017, 23:13

No tu nie ma co "lykac" (oprocz wina I sera), po prostu takie byly czasy, glupota jest sie na to obrazac, czy strzelac focha, ze akurat opisane w Biblii, inne plemiona byly jeszcze w powijakach I nie przyniosly nam tradycji pisanej, wiec nie mozemy sie rozwlekac nad ich moralnoscia bo uleciala wraz ze smiercia ostatniej wieszczki....

harrier
10 849
harrier 10 849
#13901.11.2017, 23:13

I to Abraham gwalcil, a Sara znecala sie nad niewolnica-ofiara gwaltu, az nieszczesna kobieta uciekla na pustynie... to nie jakas zbrodnicza para niekochanych przez Boga dewiantow, tylko Abraham z Sara... I ja mam to czytac z nabozenstwem, a w zyciu!

harrier
10 849
harrier 10 849
#14001.11.2017, 23:19

Widac, jak Bozia traktuje niewolnika, gorzej od bydla: zgwalcic, pretensje miec, ze zgwalcony I tak traktowac, ze on woli na pustynie uciec.

harrier
10 849
harrier 10 849
#14101.11.2017, 23:20

Musze przestac na dzis z ta religia,bo koszmary bede miala. Dobranoc.

pozyczona
11 711
pozyczona 11 711
#14201.11.2017, 23:22

Oderwane osady of kontekstu historycznego sa bez sensu, za 200 lat moze sie okazac np. ze to co do mnie piszesz to jakis harassment....

astroman
8 078
astroman 8 078
#14302.11.2017, 09:46

LOL, bullshit apologetów jest zabawny :D.

Dowodzi, ze wierzący nawet nie znają przymiotów swojego Boga :).