Serwisy tematyczne
Strona głównaFinanseArtykuły › Coraz mniej dzieci rodzi się w Polsce
Coraz mniej dzieci rodzi się w Polsce

ree 09:23, 11.01.2012
Michał Stangret

GUS odnotował 9-procentowy spadek liczby urodzin w Polsce. W Łodzi, Krakowie, Wrocławiu spadki sięgają 5-7 proc., w Warszawie, Gdańsku, Gdyni i Szczecinie - 8 proc., a Bydgoszczy i Elblągu noworodków było o 10 proc. mniej. Tendencję mogą odwrócić emigranci ze Wschodu.

Fot.KellBailey

Według szacunków, bo na dokładne dane wciąż czekamy, w całej Polsce urodzić się mogło w ub. roku zaledwie 380 tys. maluchów. To 34 tys. mniej niż rok wcześniej (wtedy mieliśmy 413 tys. urodzeń).

Skąd załamanie?

Prof. Irena Kotowska z Instytutu Statystyki i Demografii SGH mówi, że za rosnącą liczbą urodzeń ostatnich ośmiu lat (około 7 tys. rocznie) stały roczniki wyżu z przełomu lat 70. i 80.

- Coraz więcej z nich decydowało się realizować odroczone plany reprodukcyjne. Ale doszliśmy do ściany. Ci z nich, którzy chcieli mieć dzieci, już się na nie zdecydowali. Teraz pałeczkę przejmuje ich młodsze rodzeństwo. Nawet jeśli będą decydować się na jedno, dwoje dzieci, to spadek liczby urodzeń wciąż będzie postępował, bo to już dużo mniej liczne roczniki - tłumaczy.

Inaczej stałoby się, gdyby nastała moda na trójkę albo nawet więcej dzieci. Ale jej rychłe nadejście - przy obecnych problemach, jakim muszą stawiać czoła kobiety chcące godzić pracę z macierzyństwem - raczej nie jest możliwe.

Prof. Janusz Czapiński uważa, że to nie jest kwestia wyżu, tylko warunków życia.

- Młodzi najwidoczniej uwierzyli, że choć kryzys jeszcze nie zapukał do Polski, to jednak nadejdzie. Więc rezygnują z dzieci, bo dochodzą do wniosku, że nie będzie ich stać. Wielu z nich już na zawsze może zostać bez dzieci - mówi.

A może to tylko chwilowe wahnięcie?

Według prof. Czapińskiego spadek urodzeń dowodzi, że dotychczasowe rządowe pomysły (zachęty do otwierania prywatnych żłobków, rejestrowania działalności opiekunek), które miały pomagać kobietom w godzeniu macierzyństwa z pracą, nie dają efektów.
I jeżeli nic się w tej kwestii nie zmieni, to odwrócenia tendencji nie doczekamy się przez dwie dekady.

- W 2020 r. będzie już tylko 360 tys. 19-latków. Gdy te roczniki zaczną zakładać rodziny, za kolejne 8-12 lat liczba urodzeń może spaść poniżej 350 tys. - prorokuje.

Co to oznacza? Zanim w gruzach legnie nasz system emerytalny (o ile dziś na jednego emeryta przypada czterech pracujących, to w 2030 r. może być tylko dwóch), ucierpią nauczyciele.

- Szkół będzie za dużo, więc będą zamykane, a nauczyciele zaczną tracić pracę – mówi prof. Czapiński. Przewiduje, że likwidacje ominą przedszkola. A to dlatego, że dziś uczęszcza tam tylko około 60 proc. dzieci, a mamy dobijać do 90-procentowej średniej unijnej.

- Osiągnięcie tego pułapu może okazać się punktem zwrotnym. Dopiero wtedy matki odczują pomoc państwa i może trend się odwróci - prognozuje prof. Czapiński.

Uratuje nas pokora i imigranci

Prof. Tadeusz Popławski, socjolog z Politechniki Białostockiej uważa jednak, że spadek liczby urodzeń może być jeszcze głębszy. Jego zdaniem możemy mieć ledwie 320-340 tys. urodzeń rocznie, ale tendencje odwrócą się dość szybko (za 4-5 lat).

- Dziś faktycznie przestraszyliśmy się, że nadejdą trudne czasy i ostro zweryfikowaliśmy nasze plany prokreacyjne, bo wiemy, że dzieci to wydatek, a chcemy utrzymać poziom życia. Ale w ciągu kilku lat zweryfikujemy nasze ambicje i zamiast starać się o kredyty hipoteczne, pogodzimy się z tym, że nie musimy mieszkać we własnym. Rodziny będą wynajmować mieszkania, wracać do rodziców. Gdy okrzepną w tych nowych warunkach, zaczną myśleć o dzieciach – mówi.

Według niego jednym z motorów, który odwróci spadkowe tendencje spadku urodzeń, będą imigranci ze Wschodu, np. z Ukrainy, Białorusi, Rosji. - Kryzys może ich kraje dotknąć mocniej niż nas, dlatego będą do nas coraz chętniej przyjeżdżać osiedlać się i zakładać rodziny - mówi.

Wasze komentarze
italianovero
1974
italianovero
#1 | 11.01.12, 08:58

The Polish baby boom: Fears for NHS and schools as 1,000 Polish children are born EVERY month

Dailymail

tygrys7879
#2 | 11.01.12, 09:19

CZERWONA ZARAZO
To ty wygnalas kobiety do pracy , do fabryk , na traktory...
Socjal nas zabija . Komunizm sie nie skonczyl , on po prostu mutuje ...
Na poczatku XX wieku zwykly urzednik byl w stanie utrzymac 5-cioro dzieci , niepracujaca zone i pomoc domowa .
Dla mnie rozbijanie rodziny i jej wiezow trwa w najlepsze .
Powrocmy do zasad dzieki , ktorym nasza cywilizacja zrobila nas wielkimi , a
obalmy to , czym nas sie karmi obecnie . Panstwo ma umozliwiac, a nie wtracac w kazdy aspekt zycia ...

Opium
1321
Opium
#3 | 11.01.12, 09:24

co??

Scott_David
Heard Island and McDonald Islands
6001
Scott_David
#4 | 11.01.12, 09:36

W tych krajach Bialorus, Ukraina i Rosja kryzys to zupelnie co innego niez w UE czy USA. Wiec o to bzdura. Jak im otorzycie granice z pozwoleniem na legalna prace to przyjada czy kryzys bedzie czy tez nie.

tygrys7879 powiedz to takiej personie jak kama 7979... (lub sprobuj wyjasnic chociaz)

Onieznajomy
Onieznajomy
#5 | 11.01.12, 10:45

E tam, kobiety brzydna, tu jest problem.
Powinni zbadac jak jest z dzietnosca dziewczyn ladnych i by sie wyjasnilo.

tygrys7879
#6 | 11.01.12, 10:53

Scott David ,
No coz , akceptujmy kame7979 jaka jest .Choc nieraz ciezko ...

kama79_79
Glasgow
20135
kama79_79
#7 | 11.01.12, 11:02

A co tutaj wyjasniac Dajwidku?
Jakie rozbite rodziny?
Ty masz dzieciarnie w Polsce, czy sciagnales ja do siebie(ta starsza dwojke)?
Panstwo wtraca mu sie w kazdy aspekt zycia?
A kto ci zabrania posiadania dziecka?

weeges
5326
weeges
#8 | 11.01.12, 11:12

jezeli mi sie zabiera 80% moich dochodow w formie przeroznych podatkow, to jak ja mam do * nedzy utrzymac rodzine ?????
chyba ze zyje jak cygan ....

jezeli ostatni wyz demograficzny wyjechal na wyspy, to nie dziwota, ze w polsce powoli zaczyna sie rozmnazac niz demograficzny lat 90'tych , ktory produkuje nic innego jak kolejny niz demograficzny.. tak panowie i panie, im tez plemniki buzuja i ci z lat 90 tez maja juz po 20 pare lat ;)

Młodzi najwidoczniej uwierzyli, że choć kryzys jeszcze nie zapukał do Polski, to jednak nadejdzie. Więc rezygnują z dzieci, bo dochodzą do wniosku, że nie będzie ich stać. Wielu z nich już na zawsze może zostać bez dzieci - mówi.

ten kryzyz juz jest pani prof i trwa w polsce nieprzerwanie od 1989r kiedy to czerwona zaraza przepocztwarzyla sie w tzw 3rp...

Według niego jednym z motorów, który odwróci spadkowe tendencje spadku urodzeń, będą imigranci ze Wschodu, np. z Ukrainy, Białorusi, Rosji. - Kryzys może ich kraje dotknąć mocniej niż nas, dlatego będą do nas coraz chętniej przyjeżdżać osiedlać się i zakładać rodziny - mówi.

jak zobacza ceny polskie i polskie zarobki i jak sie kantuje podatnika na jego pieniadze oraz co to oznacza tuskolada , to spakuja swoje toboly i wroca za bug...

aaarszenik
Londyn
10958
aaarszenik
#9 | 11.01.12, 11:15

80% a jak to wyliczyles?

kama79_79
Glasgow
20135
kama79_79
#10 | 11.01.12, 11:21

Wzial pod uwage swoja ostatnia pensje w Polsce.1500zl.
Musial wydac na oplaty 1200zl, wiec i mu 80% wyszlo...

kama79_79
Glasgow
20135
kama79_79
#11 | 11.01.12, 11:24

Za Pisu ludzi stac bylo na dzieci.I nie ma innej opcji.
Wszystkiemu winny Tusk.To nic, ze cala Europe dotknal kryzys.
Bankructwo Grecji to tez wina Tuska, bo na urlop tam nie latal.

Kolejny, w ciagu kilku ostatnich dni...zamroczony.

weeges
5326
weeges
#12 | 11.01.12, 11:34

ZUS ( 40%) +podatek dochodowy( 20% ) +VAT ( ok 20% ) +inne akcyzy,cla oraz podatki posrednie .......

poczytaj sobie raport Lewiatana....

http://uswiadomieni.blog.nowyekran....

http://studente.pl/artykuly/7133/Po...

jezeli zus liczymy jak podatek ( bo w rzeczywistosci on jest podatkiem ) to wychodzi nam 80%. Bez zusu ok 60%..

aaarszenik
Londyn
10958
aaarszenik
#13 | 11.01.12, 11:43

weeges nie czytam takich gownien.
w Polsce da sie zyc, wszedzie da sie zyc. Ale wam przeciez nie o to chodzi. Chodzi o to zeby napisac ze ten czy tamten polityk jest bee.
Wszedzie sa podatki, wszedzie sa akcyzy, wszedzie jest Vat i wszedzie trzeba placic skladki na emeryture i swidczenia zdrowotne ( w jednej lub innej formie)

weeges
5326
weeges
#14 | 11.01.12, 12:09

arszenik - nawet na grenlandi i saharze da sie zyc, ale jak ?
tu nie chodzi czy ktos jest be i fe;
tutaj nie chodzi o to,ze masz zaplacic danine / podatek, bo w kazdym kraju trzeba placic, aby kraj funkcjonowal i byl niepodlegly.

tutaj chodzi glowie o wysokosc tych danin i dlaczego mnie sie zmusza do placenia forsy do panstwoej kiecy z ktorej mi sie wyda ( jesli dozyje) emerytue lu raczy uswiadczyc leczenia szpitalneg i dlaczego te pieniadze nie sa dziedziczone przez moje potomstwo tylko przechodza na rzecz skarbu panstwa ??

dlaczego nie moge sie ubezpieczyc doborowolnie i placic skladki zdrowotnej i dlacezgo zmuszas sie mnie do niekorzystnego rozporzadzanie mieniem zwana emerytora panstwowa ?

zxz22
#15 | 11.01.12, 12:10

W USA , Hong Kongu i Japoni nie ma Vat-u ,paliwo w USA kosztuje w przeliczeni ok 56 pensow/litr.Wszedzie sa podatki ,tylko problem jak wysokie maja byc , czy to sie nam bardziej oplaca zeby panstwo ze swoja armia urzedasow wscibialo nos wszedzie gdzie sie da czy my sami zrobimy to taniej , efektywniej .Na wegrzech ostatnio rzad Orbana umozliwil wolny wybor pomiedzy ZUS i prywatnym ubezpieczycielem ,95% wybralo ,zgadnijcie co :)

bus_37
Dundee
17299
bus_37
#16 | 11.01.12, 12:13

a i w jukeju drapia podatki niemilosiernie :/

co z tego ze bierzesz 100k jak 50k oddajesz na benefunty, placisz za wszystko, no bo do wyliczen biora brutto, czyli 100k... zeby jako mieszkac kolejne 15k, to i tamto, i wychodzi ze w polszy nie tak zle :)

Nie porownujcie zarobkow i potrzeb przecietnej mariolki w jukeju, na zestawie benow i pelnym nieopodatkowanym etacie na domkach.

bus_37
Dundee
17299
bus_37
#17 | 11.01.12, 12:15

zxz22
#15 | Dziś - 12:10

W USA , Hong Kongu i Japoni nie ma Vat-u ,paliwo w USA kosztuje w przeliczeni ok 56 pensow/litr.Wszedzie sa podatki ,tylko problem jak wysokie maja byc , czy to sie nam bardziej oplaca zeby panstwo ze swoja armia urzedasow wscibialo nos wszedzie gdzie sie da czy my sami zrobimy to taniej , efektywniej .Na wegrzech ostatnio rzad Orbana umozliwil wolny wybor pomiedzy ZUS i prywatnym ubezpieczycielem ,95% wybralo ,zgadnijcie co :)

Zachoruj na raka w USA, lub nawet zeba zlam, a okaze sie ze zaplacisz za dwie wizyty ekwiwalent rocznych wydatkow za paliwo (po cenie w jukeju)

zxz22
#18 | 11.01.12, 12:25

Pacjent + szpital to na pewno tansza opcja niz pacjent + szpital + NFZ (NHS) + min. zdrowia a ponadto moge sie ubezpieczyc prywatnie bo mam wiecej kasy kiedy place mniejsze podatki

Noglusy
5
Noglusy
#19 | 11.01.12, 13:02

wszystkiemu winien tusk? ale ty głupia jesteś !za rządów kaczki jeszcze!!! bylo dobrze sprzedali wszystko co bylo możliwe do pogonienia no to teraz macie co żeście sobie k...a wybrali (komunizmu już nie ma ale za to macie socjalistyczny kapitalizm)dopuki to dziadostwo nie wyzdych do końca i nie pojawi się świeża krew nic sie tam nie zmieni. jak byś byla chociaż troszke rozgarnieta to byś pierdół nie powtażała po debilach tylko trzymała się faktów.Wszyscy tam to banda złodzieji lącznie z tuskiem na czele. Po tych dwóch dziadach sprzątać będą rządy przez kolejne 20 Lat

Noglusy
5
Noglusy
#20 | 11.01.12, 13:05

trzeba częściej wysylać nasz kochany rząd na wyciaczki tanimi liniami

tygrys7879
#21 | 11.01.12, 13:41

za : Dr Robert Wyszyński Instytut Socjologii, Uniwersytet Warszawski

...Zsyłano bowiem ludzi świadomych swej polskiej tożsamości, silnie związanych z Kościołem, zaradnych i przedsiębiorczych, mogących stanowić źródło oporu. Przesiedlono całe rodziny, by zniszczyć i złamać je psychicznie oraz fizycznie, wykorzystać do niewolniczej pracy, zaś dzieci zrusyfikować. 20 lat potwornego głodu i niewolniczej pracy do śmierci Stalina, kolejne 50 lat zesłania - czy nie są dostatecznym dowodem na ich polskość? Kto przerwie karę tych Polaków? Czy obecna polityka polska nie wpisuje się w dalszy ciąg ich gehenny? Chcemy zatem w ustawie znieść również egzaminy z języka polskiego, wiedzy o Polsce, nie mają ich przecież nawet uchodźcy. Przywołam tu jedno z zadawanych obecnie przez konsula pytań np. o patrona Krakowa. Jeżeli nie wiecie, drodzy Czytelnicy, że to św. Florian, a nie Stanisław, to nieważne, że wasz dziadek zginął rozstrzelany, że rodzeństwo zmarło z głodu, że nie było szans na naukę języka polskiego i historii. Nie macie prawa powrotu. Cóż, tylko Rosjanie bez egzaminów uznali tych zesłańców za Polaków!

tygrys7879
#22 | 11.01.12, 13:43

I te BYDLAKI maja czelnosc mowic o sprowadzaniu emigrantow , gdzie 10 tysiecy Polakow nadal ponosi tylko kare za to , ze sa Polakami !
Kazachstan
Litwa
Bialorus
Ukraina
...

aaarszenik
Londyn
10958
aaarszenik
#23 | 11.01.12, 13:45

Znowu syndrom narodu uciskanego sie klania.

italianovero
1974
italianovero
#24 | 11.01.12, 13:45

bus jak placisz ubezpieczenie w usa to nic nie zaplacisz za zlamanego zeba

aaarszenik
Londyn
10958
aaarszenik
#25 | 11.01.12, 13:48

a ile to ubezpieczenie kosztuje italiano, sprawdziles?
jak dla mnie to dobrych pare tysiecy dolarow rocznie na rodzine.
malo?

italianovero
1974
italianovero
#26 | 11.01.12, 13:59

przepraszam a ile w polsce kosztuje ubezpieczenie na cala rodzine rocznie i poznije idziesz do lekarza i sie okazuje ze nfz nie pokrywa bo niestety nie masz wyboru a w usa firm ubezpiezniowych odpowiednikow zusu jest tyle zo tutaj w uk fim ktore ubezpieczaja samochody

italianovero
1974
italianovero
#27 | 11.01.12, 14:01

w polsce niby masz dentyste w ubezpieczniu ale jak nie staniesz w kolejce do rejestracji o 3 rano to sie nie dostaniesz

aaarszenik
Londyn
10958
aaarszenik
#28 | 11.01.12, 14:04

italiano bzdury pleciesz. poczytaj lepiej ile % Amerykanow nie ma ubezpieczenia bo ich na nie nie stac.

policz sobie ile kosztuje ubezpieczenie w Polsce a nie mnie ie wypytujesz.

italianovero
1974
italianovero
#29 | 11.01.12, 14:04

większość Amerykanów ubezpiecza się przez swoich pracodawców, dopłacając z własnej kieszeni jedynie niewielki procent skladki. Emeryci powyżej 65. roku życia oraz osoby niepełnosprawne mają prawo do korzystania z Medicare – programu rządowego dla osób starszych lub pobierających zasiłki disability. Funkcjonuje też inny program rządowy – Medicaid – przeznaczony dla osób ubogich, ale aby się na niego zakwalifikować, trzeba mieć dochody na żenująco niskim poziomie.

italianovero
1974
italianovero
#30 | 11.01.12, 14:05

ale i tak zaden kraj nie dorowna opiece zdrowotnej skandynawi

aaarszenik
Londyn
10958
aaarszenik
#31 | 11.01.12, 14:06

slicznie skopiowane

aaarszenik
Londyn
10958
aaarszenik
#32 | 11.01.12, 14:06

szkoda ze zatrzymales sie w miejscu gzie zaaczynalo sie robic ciekawie :/

bus_37
Dundee
17299
bus_37
#33 | 11.01.12, 15:23

Italianovero, roczne podstawowe ubezp dla rodziny to wartosc dobrego wozu rocznie. Ludzie pracuja w fabryce po 7 dni 12h zeby utrzymac darmowe ubezp jakie daje fabryka w swoim prywatnym szpitalu. Italian, bylem widzialem. Podzuekuje.

Agatek
658
Agatek
#34 | 11.01.12, 15:24

At zxz22
#18 | Dziś - 12:25

Pacjent + szpital to na pewno tansza opcja niz pacjent + szpital + NFZ (NHS) + min. zdrowia a ponadto moge sie ubezpieczyc prywatnie bo mam wiecej kasy kiedy place mniejsze podatki

Za Independent(mam nadzieje, ze wystarczajaco prawicowe dol Ciebie):http://www.independent.co.uk/news/world/americas/the-brutal-truth-about-americarsquos-healthcare-1772580.html

Health spending as a share of GDP
US 16% vs. UK 8.4%
Public spending on healthcare (% of total spending on healthcare)
US 45% vs. UK 82%
Health spending per head
US $7,290 vs.UK $2,992

weeges
5326
weeges
#36 | 11.01.12, 15:33

italiano bzdury pleciesz. poczytaj lepiej ile % Amerykanow nie ma ubezpieczenia bo ich na nie nie stac.

policz sobie ile kosztuje ubezpieczenie w Polsce a nie mnie ie wypytujesz.

tych ktorych nie stac to nie stac. amerykanie cierpia na sydrom grubasa-lasucha ( doslownie i przenosci ): konsumuja wiecej niz sa w rzeczywistosci potrzebuja. jedynie co z tego wychodzi to wielkei gowno. konczy sie to niczym innym jak zawalem serca lub innymi chorobami a w konsekwecji smiercia. jezeli nie wykorkuja,( vel nie zbankrutuja ) to ciezko zyc latami na scislej diecie i ciezko sie odzwyczaic od schabowego na rzecz marchwi i pyr gotowanych na parze.....

to wlasnie sie dzieje ze spoleczenstwem amerykanskim oraz z amerykanskim budzetem - kraj potega ekonomicza w chwili obecnej potrzebuje 100% swojego PBK aby pokryc wydatki budzetowe ..... do bankructwa juz im niedaleko ...

http://usdebt.kleptocracy.us/
http://www.usatoday.com/news/washin...

Agatek
658
Agatek
#37 | 11.01.12, 15:56

tych ktorych nie stac to nie stac. amerykanie cierpia na sydrom grubasa-lasucha ( doslownie i przenosci ): konsumuja wiecej niz sa w rzeczywistosci potrzebuja. jedynie co z tego wychodzi to wielkei gowno. konczy sie to niczym innym jak zawalem serca lub innymi chorobami a w konsekwecji smiercia. jezeli nie wykorkuja,( vel nie zbankrutuja ) to ciezko zyc latami na scislej diecie i ciezko sie odzwyczaic od schabowego na rzecz marchwi i pyr gotowanych na parze.....

socjalizacja [łac.] (uspołecznienie), psychol., pedag., socjol. bezwiedny proces przystosowania się człowieka do życia społ., polegający na przejmowaniu wartości, norm i wzorów zachowań obowiązujących w danej zbiorowości. (za: http://encyklopedia.wp.pl/encid,175... )

Takie sa w stanach modele spoleczne i najbardziej na tym cierpia osoby biedne i bez edukacji, tak jak i na wyspach w ostatnich zamieszkach, ludzie zostali "wytresowani" do konsumpcjonizmu, a teraz sie im zarzuca ze jesli ich nie stac to konsumuja na kredyt, albo kradna. Sorry, ale to nie jest, przynajmniej do konca, ich wina.

kama79_79
Glasgow
20135
kama79_79
#38 | 11.01.12, 15:57

W Polsce trup kladzie sie gesto na ulicy.Ludzie z glodu padaja.
Ci sami, ktorzy wciaz kupuja nieruchomosci, auta, i na urlopy jezdza.

kama79_79
Glasgow
20135
kama79_79
#40 | 11.01.12, 16:41

Rodzine w Polsce zostawiles?

chabrowa
2799
chabrowa
#41 | 11.01.12, 18:27

Onieznajomy
#5 | Dziś - 10:45

E tam, kobiety brzydna, tu jest problem.
Powinni zbadac jak jest z dzietnosca dziewczyn ladnych i by sie wyjasnilo.

Onieznajomy niestety nawet te ładne często brzydną po urodzeniu dziecka;D

kama79_79
Glasgow
20135
kama79_79
#42 | 11.01.12, 18:29

Zona zamglonego zle wyglada po dzieciach?
Stad ten komentaz...
Nie moze patrzec na stara.

PiotrReszcz
PiotrReszcz
#44 | 11.01.12, 19:18

a z czego maja utrzmac swoje dzieci .....?????
Wielka dziura w przyroscie urodzen i ujemny przyrost naturalny !!!!!!!!

Stirlitz
#45 | 11.01.12, 19:22

41 chabrowa
Pan Bog stworzyl ladnego mezczyzne, ladnego kotka, ladnego pieska, pozniej stworzyl kobiete..
Patrzy, patrzy i mówi: no nie, ty to sie musisz zaczac malowac... :)

pilow
20
pilow
#46 | 11.01.12, 19:26

no niestety widze ze w Polsce nic sie nie zmienilo ,tylko kobiety zmadrzaly,zamiast rodzic dzieci i zapie.......... 48 godzin w pracy z wymowkami ze i tak nic nie robi,a po zatym wiekszosc wyplaty pozeranej przez zlobki i przedszkola,daly sobie spokoj z uszczesliwianiem rasy meskiej i w zamian isc do fryzjera czy na manikiur wiecej niz raz w roku .Tak trzymac

Onieznajomy
Onieznajomy
#47 | 11.01.12, 19:45

#41
Chabrowa, bo wszystko zrobicie zeby nam dokuczyc.

Stirlitz
#48 | 11.01.12, 19:45

Mozna byc brzydka i sexy? Mozna ;)

pablorico83
228
pablorico83
#49 | 11.01.12, 20:41

w PL zostały te ładne co sobie świetnie radzą.do uk wyjechały same pasztety co sponsora szukają ,najlepiej z nigerii albo z pakistanu...:DDD

pablorico83
228
pablorico83
#50 | 11.01.12, 20:42

z kiciorem oczywiście:DDD

mia81
1103
mia81
#51 | 11.01.12, 20:52

oj PAblo grabisz sobie!

Konto usunięte
1014
Konto usunięte
#52 | 11.01.12, 20:52

Ona nie jest brzydka,tylko gruba. Bardzo silna kobieta ! Jak tak dalej będzie tańczyć to szybko zgubi sadełko. Niektórzy mężczyżni lubią puszyste panie bardziej niż te szczupłe. Ja np.uwielbiam "misiowatych"panów :D

italianovero
1974
italianovero
#53 | 11.01.12, 20:56

z pieknym zarostem na klatce i pod pachami nie wspominajac w kroczu

Konto usunięte
1014
Konto usunięte
#54 | 11.01.12, 21:02

:D chodziło mi o inną misiowatość.

Onieznajomy
Onieznajomy
#55 | 11.01.12, 21:03

#52 - " Niektórzy mężczyżni lubią puszyste panie bardziej niż te szczupłe"

Zima tak, ale na lato tylko szczuple.

pablorico83
228
pablorico83
#56 | 11.01.12, 21:04

świrowałem:DDD

mia81
1103
mia81
#57 | 11.01.12, 21:04

Onieznajomy
#55 | Dziś - 21:03
Prosze prosze jakie wymagania! Czyli ma przytyc na zime,a potem ma isc na diete:-)

Onieznajomy
Onieznajomy
#58 | 11.01.12, 21:07

cos ty? a kto na to jedzenie by zarobil zeby przytyla?
Na diecie to i tak lepiej zeby byla.

Onieznajomy
Onieznajomy
#59 | 11.01.12, 21:07

no inajlepiej nieduza

Konto usunięte
1014
Konto usunięte
#60 | 11.01.12, 21:10

Ja nigdy nie patrzę na człowieka pod kątem jego wagi,ale jedno wiem na pewno - grubsi ludzie są bardziej przyjażni,wierni i mają poczucie humoru,

mia81
1103
mia81
#61 | 11.01.12, 21:13

To fakt,że grubsi ludzie są przyjazni.......Ale też są wyjątki od reguły;-) To zalezy czy są szcześliwi w swojej skórze.

Onieznajomy
Onieznajomy
#62 | 11.01.12, 21:15

salach i ja nie patrze, tak sie wyglupiam dla zabicia czasu.

mia81
1103
mia81
#63 | 11.01.12, 21:25

NAjlepsza mała,zgrabna z duzymi cyckami nie?

radnor
Moderator
26059
radnor
#64 | 11.01.12, 21:36

tych ktorych nie stac to nie stac. amerykanie cierpia na sydrom grubasa-lasucha ( doslownie i przenosci ): konsumuja wiecej niz sa w rzeczywistosci potrzebuja. jedynie co z tego wychodzi to wielkei gowno. konczy sie to niczym innym jak zawalem serca lub innymi chorobami a w konsekwecji smiercia.

Pacz pan, a żyją dłużej od Polaków, więc te pyry chyba jednak niezbyt zdrowo wychodzą?

http://en.wikipedia.org/wiki/List_o...

Stirlitz
#65 | 11.01.12, 21:41

63
i malymi dlonmi, bo jak bedzie trzymac za psikusa to zawsze jej sie bedzie wydawac ze jest bardzo duzy ;p

Konto usunięte
1014
Konto usunięte
#66 | 11.01.12, 21:48

Z każdym rokiem średnia długość życia człowieka się wydłuża...

Gdy jest się młodym nie zwraca się uwagi na upływający czas. Z wiekiem podejście do życia się zmienia, w końcu odnosi się wrażenie, że starość i śmierć zbliżają się do nas szybko i nieuchronnie.

Mimo to ludzie powinni być zadowoleni - człowiek należy do najdłużej żyjących istot żywych. Wzrasta także średnia długość jego życia. Noworodek, który rodzi się obecnie, może liczyć na znacznie dłuższe życie niż osoba urodzona na początku naszego wieku.

Wyniki przeprowadzonych badań wskazują, że nasze życie wydłuża się coraz szybciej. Nawet 120 lat nie jest najprawdopodobniej granicą naszych biologicznych możliwości. Stulatkowów przybywa z każdym kolejnym dziesięcioleciem. Od początku lat 70. naszego wieku mamy do czynienia z szybkim przyrostem długości życia, który nie zwalnia do dziś. W 1980 w Szwecji było 108 stulatków, a w 1990 już 110. Należy dodać, że nie zwiększała się przy tym populacja państwa.

Według wielu uczonych granica naszych biologicznych możliwości to 138 lat. Co ciekawe, największe szanse na długie życie mają przedstawiciele rasy białej mieszkający w Kanadzie, Stanach lub w Europie. Organizmy ludzi rasy czarnej starzeją się bowiem szybciej. Dlaczego tak się dzieje? Prawdopodobnie ma to związek z gorszą opieką medyczną i nienajlepszą jakością spożywanych produktów. Różnica w długości życia między przedstawicielami rasy białej a rasami kolorowymi waha się między kilkoma a kilkunastoma latami.

Statystyki opracowane przez naukowców z Wielkiej Brytanii wskazują, że obecne prawdopodobieństwo osiągnięcia wieku stu lat wynosi dla każdego mężczyzny 1:11 500, a dla każdej kobiety 1: 2000.

Na koniec kilka rad, co robić, aby dożyć sędziwego wieku. Nie należy stronić od wysiłku, nie przejadać się, nie palić papierosów i mieć trochę... szczęścia.

Jak długo żyli kiedyś ludzie (średnia)?

- 2000 lat temu - około 22 lat
- średniowiecze - około 33 lat
- połowa XIX wieku - 40 lat
- początek XX wieku - 50 lat

Konto usunięte
1014
Konto usunięte
#67 | 11.01.12, 21:51

Chyba największe szanse na długie życie mamy my - emigranci ! Bo co nas nie zabije,to nas wzmocni,w końcu nieżle musimy tu główkować żeby się utrzymać na powierzchni :) Sama nauka języka obcego powoduje że nasz mózg pracuje na pełnych obrotach i tak szybko nie dopadnie nas demencja ! AMEN :D

mia81
1103
mia81
#68 | 11.01.12, 22:33

Stirlitz
#65 | Dziś - 21:41
ahaaaaa dobre:-) TAk sobie to tłumacz.....hihiihi

chabrowa
2799
chabrowa
#69 | 11.01.12, 22:55

Stirlitz
#45 | Dziś - 19:22

41 chabrowa
Pan Bog stworzyl ladnego mezczyzne, ladnego kotka, ladnego pieska, pozniej stworzyl kobiete..
Patrzy, patrzy i mówi: no nie, ty to sie musisz zaczac malowac... :)

To teraz już wiesz czemu mamy tyle zabawek do malowania;D

esha_
Western Sahara
23284
esha_
#70 | 12.01.12, 04:22

Polska to taki fajny do życia kraj, że już nawet dzieci nie chcą się tam rodzić.
:/

Onieznajomy
Onieznajomy
#71 | 12.01.12, 08:21

#63 - w tym i w nadchodzacym sezonie duzych sie juz nie nosi.

Napisze ci tylko ze te takie naprawde duze sa nie praktyczne, tesknia do nich tylko ci ktorzy nie mieli jeszcze z nimi do czynienia.

Minstrel
716
Minstrel
#72 | 12.01.12, 11:47

Coraz mniej dzieci rodzi sie w Polsce.
To znaczy ze w Polsce jest zle albo że premier kłamie.

Agatek
658
Agatek
#73 | 12.01.12, 12:18

To znaczy ze w Polsce jest zle albo że premier kłamie.
A moze jednak, wedlug analiz Polska radzi sobie najlepiej z krajow bylego bloku wschodniego. Nie wiem w jakie bajki wierzysz, ale bylo, jest i bedzie zle, ale nie dlatego, ze ktos cos porzadnie spierdzielil, tylko dlatego, ze wszystko trwa - chcialbys w 20 lat zbudowac drugie UK czy Stany? Obudz sie.

esha_
Western Sahara
23284
esha_
#74 | 12.01.12, 12:20

...i moze nawet dogonimy Łotyyyszyyyy... i Czeeechóóówww...

W/g statystyk. Tych samych, w/g których pan i pies mają statystycznie po trzy nogi.

:P

Agatek
658
Agatek
#75 | 12.01.12, 12:56

Ok, racja esha, mnie poprostu dosc mocno wk*rwiaja stwierdzenia, ze jest zle i to jest wina (wstaw co/kto Ci pasuje), i (wstaw kto Ci pasuje) klamie i moglibysmy miec Disneyland gdyby nie(wstaw co/kto Ci pasuje).

italianovero
1974
italianovero
#76 | 12.01.12, 13:44

Tusk i ZUS największymi szkodnikami polskiej gospodarki haha dobre

Shaun_The_Sheep
8060
Shaun_The_Sheep
#77 | 12.01.12, 14:28

a ja mysle, ze jest to efekt gospodarki planowej
w tym roku zaplanowano zwiakszenie obciazen podatnika - mysl rodzica - w kazdym mozliwym zakresie

1) podatek VAT na ubranka z 8% na 23% - yes, yes, yesss (za p. Marcienkiewiczem)

2) odpusty od globcia w cenie pradzu, gazu, wungla

3) (po)datki na biednych w strefie Euro

4) ...

esha_
Western Sahara
23284
esha_
#78 | 12.01.12, 14:47

Tak, Owiec, to na pewno ten wprowadzony niedawno VAT na ubranka wpłynął na kotność lachonów w Polandii w ubiegłych latach.
qwa, Owiec, ale Ty pała jesteś.

Shaun_The_Sheep
8060
Shaun_The_Sheep
#79 | 12.01.12, 14:54

te obecne udogodnienia to tylko kontynuacja wieloletniej konsekwentnej polityki prowadzonej przez rzady a Warszawie na przestrzeni ostatnich dwu dekad ktore to ugruntowaly nasza pozycje osiagnieta staraniami rzadow sockomunistowwkamaszach

...

Gen. Czesław Kiszczak jest winny zbrodni komunistycznej udziału w związku zbrojnym wprowadzającym stan wojenny - orzekł sąd w procesie autorów stanu wojennego.
http://niezalezna.pl/21654-kiszczak...

esha_
Western Sahara
23284
esha_
#80 | 12.01.12, 14:56

esha_
#78 | Dziś - 14:47
Tak, Owiec, to na pewno ten wprowadzony niedawno VAT na ubranka wpłynął na kotność lachonów w Polandii w ubiegłych latach.
qwa, Owiec, ale Ty pała jesteś.

esha_
Western Sahara
23284
esha_
#81 | 12.01.12, 14:56

Podtrzymuję.
Do tego kiepski manipulant. Nie radzisz sobie z matmą.

przemek_bham
#82 | 12.01.12, 22:57

To nie wina podatków że tak mało nam zostaje w portfelach a poziomu wynagrodzeń i sposobu wykorzystania przychodu państwa z podatków. Niemcy, Szwecja, Norwegia i inne kraje gdzie wg statystyk najlepiej się żyje i pracuje mają podatki i koszty około-pracownicze wyższe niż w Polsce . Ale tam też więcej zarabiają. Sprawiedliwy podział zysków to jest sposób na bogacenie się społeczeństwa a co za tym idzie również przedsiębiorców. Biedne społeczeństwo mniej wydaje - przedsiębiorca mniej zarabia. Wydawało by się proste a tak rzadko o tym można przeczytać w gazetach. Mniej tvn cnbc, Gwiazdowskiego i in specjalistów a więcej samodzielnego myślenia.

weeges to nie tzw. komunizm spowodował to że kobiety poszły do fabryk. To dziki kapitalizm w polskim wydaniu zmusił do pracy oboje rodziców bo z jednej pensji nie dało się wyżyć.

Onieznajomy
Onieznajomy
#83 | 12.01.12, 23:03

co wy tak o tej kasie, najwiecej poczec bylo w stanie wojennym, o czym to swiadczy - ze jakakolwiek stabilizacja temu sprzyja

esha_
Western Sahara
23284
esha_
#84 | 12.01.12, 23:12

raczej czasowy brak w dostawach energii elektrycznej.

Onieznajomy
Onieznajomy
#85 | 12.01.12, 23:16

Antykomunista jests nic wiecej.

esha_
Western Sahara
23284
esha_
#86 | 13.01.12, 16:46

Raczej praworządny obywatel :P

http://pl.wikipedia.org/wiki/Komuni...

esha_
Western Sahara
23284
esha_
#87 | 13.01.12, 16:49

esha_
#84 | Wczoraj - 23:12
raczej czasowy brak w dostawach energii elektrycznej.
________________________________
*może to i niezbyt gramatyczne, ale gramotni zrozumieją, co autor miał na myśli.
;)

kama79_79
Glasgow
20135
kama79_79
#88 | 13.01.12, 16:49

Trzeba szkoly podstawowej nawet nie skonczyc, zeby powiedziec, ze stan wojenny w Polsce byl sprzyjajacym okresem dla mlodych, dlatego decydowali sie na dzieci.

Bartlomiej24
1019
Bartlomiej24
#89 | 31.01.12, 02:10

godzina policyjna, w TV tylko jaruzel, częste przerwy w dostawie energii elektrycznej, internetu nie było. To co ludzie mieli wieczorami robić?

Bartlomiej24
1019
Bartlomiej24
#90 | 31.01.12, 02:11

i prezerwatywy na kartki

Shaun_The_Sheep
8060
Shaun_The_Sheep
#91 | 14.02.12, 11:30

(...)
Bo w jakim europejskim kraju dodatek na dziecko z tytułu samotnego wychowywania dziecka wynosi 170,00 zł na dziecko, nie więcej jednak niż 340,00 zł na wszystkie dzieci ? Czyli 42,5 euro na jedno dziecko i 83 euro na więcej dzieci ? Jak w tym kraju mogą się rodzić dzieci, skoro już teraz nie da się ich wyżywić, zarabiając 1500 złotych + 170 złotych na jedno dziecko? Przecież nawet w bankrutującej Grecji, zredukowane obecnie o 20% najniższe wynagrodzenie to 600 euro, czyli 2400 złotych ! Nie muszę dodawać, że młodzi Polacy prawdziwą emeryturę mogą sobie wypracować w zupełnie inny sposób, niż to proponuje Wielki Wódz Donald Tusk. Trzeba po prostu stąd wyjechać, jak z na zawsze zadżumionego kraju. Bo taki jest sens tej całej „reformy” Tuska: utrzymać w skansenie pt. Polska Północna najtańszą i co oczywiste – najgłupszą siłę roboczą.

Bo Wielki Wódz ma plan, by każdy mógł w Polsce Północnej spokojnie umrzeć na stanowisku pracy,
(...)
http://niepoprawni.pl/blog/705/pols...

Ostatnio na forach o tematyce Finanse
Polecane grupy użytkowników
© 2012 Emito.net
O nas Reklama Kontakt Partnerzy Prywatność Regulamin
Information in English: About Advertise Contact