Do góry

5 miliardów funtów na pomoc dla firm po lockdownie

Ministerstwo skarbu przygotowuje specjalny program finansowy dla firm, który ma im pomóc w powrocie do normalności po lockdownie. Program ma być częścią nowego budżetu, który kanclerz Rishi Sunak ma zaprezentować w środę w Izbie Gmin.

Wiadomo, że tzw. „restart grants” wyniosą do 18 tys. funtów na firmę.

Z obliczeń rządu wynika, że będzie się o nie mogło ubiegać około 700 tys. sklepów, restauracji, hoteli, salonów fryzjerskich, siłowni i innych firm. Pieniądze będę od kwietnia dystrybuowane bezpośrednio do firm przez władze lokalne.

12 kwietnia zostaną otwarte w Anglii nieczynne do tej pory sklepy, biblioteki, zakłady fryzjerskie i kosmetyczne i siłownie. Od tego dnia puby, bary i restauracje będą mogły też serwować dania, ale w formie „outdoors”. W Szkocji sklepy, hotele i inne usługi mają zacząć działać od 26 kwietnia.

Furlough potrwa dłużej

Władze lokalne w Anglii otrzymają dodatkowe 425 milionów funtów do dystrybucji wśród firm, które nie kwalifikują się do programu „restart grants”, ale mimo to poniosły straty z powodu lockdownu.

Ponieważ dotacje biznesowe są w Zjednoczonym Królestwie kwestią zdecentralizowaną, administracje Szkocji, Walii i Irlandii Północnej otrzymają 794 miliony funtów dodatkowych funduszy, które zostaną przekazane przedsiębiorstwom.

Jednocześnie Rishi Sunak zapowiedział, że pieniądze z tzw. furlough scheme, które pomagają wypłacać pensje urlopowanym pracownikom, będą wypłacane dłużej niż do końca kwietnia, co wcześniej zapowiadano.

Do 21 czerwca w Anglii zostanie zniesiony lockdown

Komentarze 40

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#101.03.2021, 08:56

Niech no się Nicola dowie,ze tylko w Anglii.

Judasz
6 290
Judasz 6 290
#201.03.2021, 08:59

Zarówno Anglia może liczyć jak i Szkocja może liczyć.... tak jest pod zdjęciem na stronie głównej.

Co to może znaczyć?

SlawekEdynburg
1 536
#301.03.2021, 09:21

Wkrótce się dowiemy kto za to wszystko zapłaci...

Sokole
10 597
Sokole 10 597
#401.03.2021, 09:31

Jeff Bezos.

Taki zarcik przy poranku

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#501.03.2021, 09:40

No jak kto za to zaplaci?

Imigranci w podatku odciągniętym z nadgodzin.

Znowu czuję sie potrzebny :)

SlawekEdynburg
1 536
#601.03.2021, 09:43

Z tym Bezosem to dobry trop Sokole bo podobno będzie tax od dostaw online :) no i mają bardziej obciążyć self employed.

Btw. Pamiętam jak były pożary w Australii, Bezos szczodrze sypnął kasą którą zarabia w 30 minut. Hojny z niego gość!

Judasz
6 290
Judasz 6 290
#801.03.2021, 10:00

I wszycho jasne.

Infidel
14 242
Infidel 14 242
#901.03.2021, 10:19

Jesli chodzi o kaske w Szkocji to nie bojcie sie, bedzie pod dostatkiem. SNP w wyciaganiu lapek po pieniazki jest lepsze od takiego co na walizce siedzi z kapeluszem w rece.

iwo
7 761
iwo 7 761
#1001.03.2021, 11:14

Aż wstyd wyciagac po swoje..

Infidel
14 242
Infidel 14 242
#1101.03.2021, 17:38

Jakie swoje? Jakie? Jak bank ci da pozyczke to tez twoja kasa? Rzad zaciaga kredyty ludziom a splacac beda wszyscy. Ale sytuacja do bani wiec nie ma co narzekac.

romek_sz
689
romek_sz 689
#1201.03.2021, 18:13

Czyżby Anglicy nagle zaczęli płacić wyższe podatki, w przeliczeniu na osobę, niż Szkoci?

Profil nieaktywny
Delirium
#1301.03.2021, 19:20

Chyba tak, skoro więcej zarabiają.

"In April 2019 the median, or typical, gross salary in Scotland for all employees was £24,486. This is just below the UK wide figure (£24,897) and is the highest outside London and the South East, but lower than the overall England figure"

iwo
7 761
iwo 7 761
#1401.03.2021, 19:24

A no Tak a Jak wziąć Londyn z równania?:)

Profil nieaktywny
Delirium
#1501.03.2021, 19:26

Można, ale tak się składa, że Londyn jest częścią Anglii o populacji przewyższającej dwukrotnie populację Szkocji i Londyńczycy też płacą podatki, więc bez urazy, ale... ;)

iwo
7 761
iwo 7 761
#1601.03.2021, 19:27
iwo
7 761
iwo 7 761
#1701.03.2021, 19:28

Londyn jakby miało być ref tez by się odlaczyl:) jakoś jak cała Anglia nie głosował)

Profil nieaktywny
Delirium
#1801.03.2021, 19:29

Spoko, różnica nie jest wielka, raptem kilkanaście funtów tygodniowo.

Tutaj jest link do opracowania - uwaga, po kliknięciu pobiera się automatycznie.

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://sp-bpr-en-p...

iwo
7 761
iwo 7 761
#1901.03.2021, 19:31

Wiec ja nie wiem ile z tego Londynu idzie na biedniejsze angielskie:) nie można wziąć kawałka danych i sprzedać jako informacje:)

Profil nieaktywny
Delirium
#2001.03.2021, 19:31

#17:

Tak, Iwo, ale Romek zapytał tylko o to, czy Anglicy płacą wyższe podatki.

iwo
7 761
iwo 7 761
#2101.03.2021, 19:32

Przed chwila kilkanaście funtow różnicy utrzymywało Szkocję.. :)

iwo
7 761
iwo 7 761
#2201.03.2021, 19:34

Rozumiem inteligentny jesteś na tyle ze h zrozumieć ze pytaj czy ktoś za nich więcej do kasy wkłada?:) no i wiadomo Szkocji płaca 1% więcej podatku:)

Profil nieaktywny
Delirium
#2301.03.2021, 19:34

Oczywiście jest to spore uproszczenie, ale...

my tu za wodę płacimy osobno, i za leki czy studia, psia mać. ;)

iwo
7 761
iwo 7 761
#2401.03.2021, 19:36

Wiec jesteście biedniejsi bo tu trzeba opłacić a i dać na angolii:)

Profil nieaktywny
Delirium
#2501.03.2021, 19:40

Tak, tak, iwo.

"a gdyby odjąć Londyn" brzmi jednak nieco dziecinnie. ;)

A skoro zarabiają (ciut) więcej, to i konsumują więcej, a wtedy płacą więcej podatków pośrednich. :P Chociaż alko w Anglii niby deczko tańsze, ale ja np. z tego tytułu wnoszę do budżetu nic. ;)

Jasne, że warto byłoby jeszcze sprawdzić, ile socjalu łoją jedno i drudzy, chociaż akurat w UK kilka lat temu przodowało w tym Glasgow. ;p

Z opracowań wynika, że u mnie ponoć płacą słabo, i tu akurat śmiechłem, ale cóż...

Profil nieaktywny
Delirium
#2601.03.2021, 19:42

Ale ja nie porównuję zamożności, a jedynie wysokość odprowadzanych podatków.

iwo
7 761
iwo 7 761
#2801.03.2021, 19:44

O ciekawe? A jak po medialnie zarobków można powiedzieć ile podatków się odprowadza:)?

Dawaj dawaj ciekawa jestem jak to się liczy:)

Profil nieaktywny
Delirium
#2901.03.2021, 19:51

Dlatego napisałem, że to spore uproszczenie.

Nie wątpię, że mieszkańcy Szkocji są ciemiężeni drastycznymi podatkami, przynajmniej w swoim uznaniu, ale tak samo myślą o sobie niemalże wszystkie nacje świata. ;)

Profil nieaktywny
Delirium
#3001.03.2021, 19:53

To z powodu tych masakrycznych podatków Nicola co jakiś czas stęka do czuba Borisa : "dej! dej! dej!" :P

iwo
7 761
iwo 7 761
#3101.03.2021, 19:55

Nie wiem nie znam się, znam się na tyle zeby stwierdzić. Ze ty tez nie rozumiesz obrazu zależności podatkowej w UK:)

Ale wiadomo to może być uproszczenie:)

Profil nieaktywny
Delirium
#3201.03.2021, 20:19

Taktak, iwo.

Profil nieaktywny
Delirium
#3301.03.2021, 20:21

Objaśnij zatem nam wszystkim, żebyśmy już więcej nie błądzili. Bądź nam lampą i drogowskazem. ;p

iwo
7 761
iwo 7 761
#3401.03.2021, 21:26

Napisałam ze nie wiem, kilka twoich „faktow” okazały się uproszczeniem:)

iwo
7 761
iwo 7 761
#3501.03.2021, 21:39

Freeeeeeeedom :)

omegan
14 806
omegan 14 806
#3601.03.2021, 21:42
Profil nieaktywny
Delirium
#3802.03.2021, 06:35

W uproszczeniu nie wiesz, ale może... ;) Ojtam ojtam, dzień dobry. :)