Do góry

Ryanair: Pasażerowie mają problemy z odzyskaniem pieniędzy

W związku z zamknięciem granic spowodowanym pandemią koronawirusa, linie lotnicze Ryanair, podobnie jak inni przewoźnicy, zmuszone były do odwołania wcześniej wykupionych lotów. Informacja ta uruchomiła działania pasażerów irlandzkiego przewoźnika, którzy zaczęli ubiegać się o zwrot kosztów za niewykorzystane bilety - za The Irish Times.com

Osoby, które złożyły wnioski o zwrot pieniędzy za odwołane loty były przekonane, że są one rozpatrywane. Niektórzy pasażerowie otrzymali informację, że ich prośba o zwrot kosztów została rozpatrzona i w ciągu kolejnych dni pieniądze zostaną zwrócone. Tymczasem na skrzynki pocztowe zaczęły docierać informacje, o nowej propozycji Ryanaira. Linie zaapelowały do pasażerów o przyjmowanie kuponów podróżnych na zakup nowego lotu do wykorzystania w ciągu najbliższych 12 miesięcy.

W mailach rozsyłanych do podróżnych przewoźnik informuje tych, którzy woleliby zwrot pieniędzy zamiast kuponu podróżnego, że z powodu obostrzeń epidemiologicznych wszelkie działania są teraz bardziej skomplikowane. Osoby, które chcą zwrotu pieniędzy, powinni kliknąć zawarty w wiadomości link. Po dokonaniu tego kroku pasażerowie dowiadują się więcej o kuponach podróżnych, a niewiele o zwrocie pieniędzy.

Zgodnie z przepisami Unii Europejskiej pasażerom odwołanych lotów należy zaoferować wybór zwrotu kosztów za bilety, zmianę trasy przy najbliższej okazji lub zmianę trasy w późniejszym terminie.

Komentarze 44

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#125.04.2020, 08:09

Ryanair jest jednym z najuczciwszych przewozników jakiego przestworza kiedykolwiek widzialy,wiec zwrot kosztów za bilety jest tylko kwestiá czasu.

Naprawde ktos w to wierzy? :)

Aleksandraale
259
#225.04.2020, 08:42

Rajaner już mnie zrobił w bambuko. Lot odwołany 17.03. Najpierw obiecywanki cacanki, ze ,,jestem w kolejce”. To ja czekam, czekam. A wczoraj mail przywędrował do mnie.. o treści, że w sumie to na kwotę zwrotu mogę dostać voucher. Jeszcze dzisiaj! A jak chce pieniądze na konto to mam się kontaktować z nimi ALE oni nie wiedza kiedy mi oddadzą pieniążki :(:(:( psikro nam

Kataryna
4 739
Kataryna 4 739
#325.04.2020, 08:56

Dlatego ja wybralam voucher, itak bede gdzies bukowac w ciagu najblizszych miesiecy (o ile beda mogly samoloty latac) a szkoda moich nerwow na szarpanie sie o kase. Chyba ze zbankrutuja, ale wtedy ani kasy ani voucherow nikt nie zobaczy

TuneUp
78 452
TuneUp 78 452
#425.04.2020, 09:05

chciałem sobie do domu lecieć, biletu nie zakupiłem jeszcze i chyba się jednak wstrzymam skoro tak sobie pan o'Leary gra.

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#525.04.2020, 09:11

Wlasnie, sugerowalbym-wezcie vouchery,bo kasy nikt nie lubi oddawac . Jednak , czy oni wroca na rynek? Po takim przestoju musza zrobic papiery na sprzet , zatankowac go. Wygasic jest latwo , uruchomic duuuzo trudniej . Osobiscie uwazam ,ze , tak jak dwadziescia pare lat temu-bedziemy tlukli tylki w autokarach,chcac podrozowac.

Kataryna
4 739
Kataryna 4 739
#625.04.2020, 09:13

Wszystkie linie nie upadna, a wszystkie beda musialy zatankowac :) Najwyzej obetna flote o iles %

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#725.04.2020, 09:15

Jeszcze przeprosicie swoje Passaty :)

Aleksandraale
259
#825.04.2020, 09:15

Ja nawet passata nie mam.. :-/

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#925.04.2020, 09:16

Mysle , ze utrzymaja sie "flagowe" , narodowe linie- BA , Lufthansa itp. Rzady w nie wpompuja . Komercyjne nie utrzymaja sie .

Aleksandraale
259
#1025.04.2020, 09:19

https://www.google.co.uk/amp/s/www.bbc.co.uk/news/amp/business-52370158

Na BBC się o tym rozpisywali

Cytat

If your flight is cancelled, you are entitled to a full refund to the original form of payment within seven days, although many airlines will be struggling to meet that deadline. You can accept, or refuse, vouchers or a rebooking but a voucher will probably be invalid if the airline later goes bust

Sokole
10 600
Sokole 10 600
#1125.04.2020, 09:29

co do zwrotu kasy to:

iwo
7 761
iwo 7 761
#1225.04.2020, 10:06

Wizzair oferuje 120% vouchers zamiast kasy, easy jet zaoferowal vouchery.

Większość linii oferuje darmowe zmiany i otwiera bilety.

Nie chcesz vouchera nie bierz dostaniesz kase.

Vouchery maja na celu trzymanie płynności finansowej.

Ci co wróżą upadek Ryanair... jeżeli Ryanair upadnie to może wszyscy powinni się zacząć bać o swoją prace... A ci co ja stracili szybko do niej nie wrócą.. bo nie będzie za wielu pracodawców..

Profil nieaktywny
Murzyn
#1325.04.2020, 10:29

Ryan zazwyczaj postępuje sensownie i zgodnie z prawem. Tym razem jednak przegieli bo przepisy mówią o tym że mają obowiązek oddania pieniędzy. Vouchery mogą zaproponować ale nie trzeba ich akceptować.

W mailach które wysyłają jest link do zaakceptowania vouchera. Może liczą na to że duża grupa ludzi kliknie na link zanim zrobi się afera i zostaną zmuszeni do oddania kasy pozostałym.

iwo
7 761
iwo 7 761
#1425.04.2020, 10:35

Ale oni piszą w tym mailu ze dostać możesz zwrot gotówkowy.. możesz wysłać treść maila do którego się odwołujesz?

Profil nieaktywny
Murzyn
#1625.04.2020, 12:50

Ryanair

Ryanair Group Customer Care (Ryanair DAC, Lauda & Malta Air)

Our Ref:xxxxxx

Dear Customer,

Over the past months the spread of the Covid-19 virus has caused many EU governments to impose flight and/or travel bans which grounded over 99% of Ryanair’s flights. We are doing everything we can to support our customers, our people and protect jobs. We are ready to return flying when Covid-19 is defeated, hopefully sooner rather than later.

We regret that these Government travel restrictions have forced the cancellation of your Ryanair flight(s) under booking reference: xxxxxx

Please see below details of your travel voucher for 235.51GBP, the full value of your unused booking. This amount can be used for the purchase of Ryanair flights and other services at any time over the next 12 months. It is simple to use this voucher when making a booking on the Ryanair website or app. Please click here for a full set of T&C's.

Click on the below link to accept your voucher

Voucher Name:   xxx xxx

Voucher Number:   xxx

Voucher Value:   235.51GBP

Voucher Expiry Date:   23/April/2021

If you do not wish to accept this voucher option and wish to move your flight or request a refund, please click here to contact us. Please note that as our customer care agents are required to work from home to limit the spread of COVID-19 virus, payment security restrictions prevent us from processing refunds as quickly as we would like to.

We invite you to use your voucher to book your next trip and we look forward to seeing you again on a Ryanair flight in the near future. Passengers who made their bookings using travel agents, or on line travel agencies should contact these companies from where they purchased their tickets to find out more about their options.

Our priority always remains the health and well-being of our people and customers.

Yours sincerely,

Ryanair Group Customer Care (Ryanair DAC, Lauda & Malta Air)

Ryanair D.A.C. (Company No. 104547).

Dublin Office, Airside Business Park, Swords, Co. Dublin, Ireland.

Profil nieaktywny
Murzyn
#1725.04.2020, 12:52

Tak. Oczywiście piszą że możesz dostać pieniądze, tylko że pod podanym przez nich linkiem nie ma możliwości aplikować o zwrot a na czacie Ryanair nikt nie odpisuje.

iwo
7 761
iwo 7 761
#1825.04.2020, 13:20

tysiace ludzi probuje dostac zwroty. biura sa zamkniete a ludzie pracuja z domu.. kazdy dostanie kase..

"If you do not wish to accept this voucher option and wish to move your flight or request a refund, please click here to contact us."

ludzie czekaja po kilka godzin na czacie ale moga w ten sposob odzyskac. "Czensuje Ryanair" nie brac voucherow i czekac na zwrot gotowkowy.

szalony_mustang
4 828
#1925.04.2020, 14:58

Iwo, sugerujesz ze ludzie maja czekac po kilka, kilkanascie godzin na czacie, pisac durne prosby i tracic nerwy bo ich lot anulowano i to jest wg Ciebie ok? bo wg mnie, gdyby linia lotnicza byla fair, to bez potrzeby kontaktowania sie z kimkolwiek, natychmiast zwrocilaby kase lub zaproponowala voucher. Nie akceptujesz vouchera, dostajesz kase, bez potrzeby marnowania czasu tak wlasnego jak i pracownikow obslugi klienta.

iwo
7 761
iwo 7 761
#2025.04.2020, 15:56

no a skad wiesz ze tak nie bedzie? Ze jak nie wezma vouchera to nie dostana kasy automatycznie.

Rozumiem, ze to jest grupa osob, ktora juz zarzadala zwrotu gotowkowego. Ja bym nic nie robila tylko czekala.. zwlaszcza ze kazdy ma potwierdzenie zrobionego requesta o zwrot gotowkowy.

iwo
7 761
iwo 7 761
#2125.04.2020, 15:58

nie jest ok... ale sytuacja chyba kazdy rozumie nie jest standardowa, wiec trudno oczekiwac ze wszyscy beda zachowywac sie wg okreslonych zasad (tzn tu musza) ale w okreslonycg wczesniej limitach czasowych.

zamiast tracic czas poczekajcie co powie Martin Lewis..

szalony_mustang
4 828
#2225.04.2020, 16:19

no a skad wiesz ze tak nie bedzie? Ze jak nie wezma vouchera to nie dostana kasy automatycznie.

czytam i slucham

If you do not wish to accept this voucher option and wish to move your flight or request a refund, please click here to contact us.

pod podanym przez nich linkiem nie ma możliwości aplikować

wiec jak jest? musisz sama godzinami dzwonic czy czekac na wolnego chata by upomniec sie o wlasne pieniadze?

No kurna klasa, wychodzi na to ze Ryanair jest zaskoczony tym , ze klienci wogole chca jakiegokolwiek zwrotu kasy... chciwi ci klienci :)

szalony_mustang
4 828
#2325.04.2020, 16:28

trudno oczekiwac ze wszyscy beda zachowywac sie wg okreslonych zasad (tzn tu musza) ale w okreslonycg wczesniej limitach czasowych.

a dlaczego nie? czy ja nie moge przeleciec sie samolotem Ryanaira i zaplacic za bilet pozniej, po locie? albo zaplacic im pozniej za posilek w czasie lotu. Skoro trudno oczekiwac ze beda sie zachowywac wg okreslonych zasad , wychodzi wiec ze, jako strona umowy, tez mam prawo do odejscia od jej zasad i np spoznienia sie na samolot 6 godzin i wymagania tego, ze bedzie na wciaz mnie czekac. A w drodze laski zafunduje po kanapce czlonkom zalogi, w koncu byli tacy mili ze na mnie tyle czasu poczekali :)

Aleksandraale
259
#2425.04.2020, 16:30

Ja jestem z deka wkurzona bo mój lot na 31.03 został odwołany Już 17.03. Wiec mieli kupę czasu aby już wtedy mi oddać pieniądze za lot który nigdy się nie odbędzie... lecą w kulki i tyle

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#2525.04.2020, 16:32

Ad22. Zgadzam sie z twoim tokiem rozumowania. W sumie to te firmy powinny zapytac(!) co wolno im zrobic z twoimi pieniedzmi. Placilem gotowka? Domagam sie takiego samego zwrotu! . Trzy lata mam czekac?upsss!

#2625.04.2020, 16:41

Dostałem zwrot. Płacąc "paypalem" otworzyłem spór i po 3-tyg zwrócono pieniądze. Ryanair nawet nie odpowiedział w tej sprawie.

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#2725.04.2020, 16:57

Mozna tez ich deportacjá postraszyc...

waler85
180
waler85 180
#2825.04.2020, 17:38

Teraz w czasie tej pandemia gdy linie lotnicze są bliskie bankructwa bardzo ciężko będzie odzyskać pieniądze. Jedyny ratunek to Sąd ochrony konkurencji i konsumentów.

Profil nieaktywny
Filmo
#2925.04.2020, 17:54

Ogladaj już dziś filmy bez limitów.

Np. Psy 3 czy Gorący temat 2019....

https://filmvod.pl

Wystarczy założyć konto i je aktywować!

Płacisz raz 20 zł oglądasz dożywotnie!

Polecam jak najbardziej w tych trudnych czasach.

Adwokat_32
1
#3025.04.2020, 20:34

To takie proste ..wystarczy zadzwonic :)

Profil nieaktywny
Konto usunięte
#3125.04.2020, 22:08

Ad28. Wiesz? My jestesmy tylko "drobnymi" konsumentami . Oni maja sztab prawnikow. Warto?

bus_37
Dundee
24 199 114
bus_37 Dundee 24 199 114
#3227.04.2020, 08:36

Kuwa,

Bedo sie tera sadzic krezusy nasze o swoje ciezko zarobione benefunty.

Srednio 120 za bilet, a to przeciez wagon Malborasow i reszta na klina.

A powaznie, zostawilem voucher, bo jak pisano u góry, jest to plynnosc finansowa dla przewoznika na ktorym mi zalezy zeby jeszcze polatał.

Profil nieaktywny
Murzyn
#3327.04.2020, 09:29

A ja uważam że jeśli ktoś cokolwiek kupił nawet za ciężko zarobione benefity to należy mu to dać. A jak coś wypadło i nie można się wywiązać z umowy to bezwzględnie należy chociaż oddać pieniądze a nie kombinować.

Kataryna
4 739
Kataryna 4 739
#3427.04.2020, 09:49

Widzisz Murzyn, zgodzilabym sie z toba gdyby Ryanair (czy inna linia) anulowala loty z wlasnej winy czy widzimisie. Tutaj jednak tak nie jest. Osobiscie wole voucher i nie zawracac sobie gitary przez nastepne tygodnie czy miesiace, zaczna latac to i tak dam na inny lot.

bus_37
Dundee
24 199 114
bus_37 Dundee 24 199 114
#3527.04.2020, 10:07

@33

Murzin

Mam

Nadzieje że bank z rownie silna motywacja sciagnie rate z Opla z Arlond Clrak oraz mortgage za post-councila...

Wział kredyt niech buli.

Profil nieaktywny
Murzyn
#3627.04.2020, 11:18

#34 Twoje rozwiązanie byłoby idealne gdyby działało w dwie strony. Jeśli ja się rozchoruje albo cokolwiek innego mi się przydarzy i nie będę mógł lecieć to taki Ryanair się na mnie wypnie i nie pozwoli za darmo zmienić biletu. Jeśli nie możesz zapłacić swoich zobowiązań np. takich o których ironicznie pisze #35 to też nikt nie będzie Ciebie żałował.

Uważam że kiedy tym wielkim korporacjom podwinęła się noga należy od nich tak samo wymagać podporządkowania się przepisom.

radekone
2 588 10
radekone 2 588 10
#3727.04.2020, 12:02

Wzialem voucher i od razu zrobilem nowa rezerwacje, poki bilety tanie. Jest duze prawdopodobienstwo, ze w wyniku nowych obostrzen tanie latanie poki co sie skonczylo, a wy sie klocicie bez sensu zamiast i brac voucher i rezerwowac poki ropa po $20.

kijevna
18 938
kijevna 18 938
#3827.04.2020, 12:04

Ad 36 - Teoretycznie masz rację, ale weź pod uwagę czynnik ludzki - te opłaty za zmianę nazwiska na bilecie wprowadzono po to, żeby nie wykupywać tanich biletów i nie odsprzedawac ich potem innym drożej, czego rodacy tez nie cierpia;) (to było w czasach kiedy jeszcze można było faktycznie trafic tanie loty).

Kataryna
4 739
Kataryna 4 739
#3927.04.2020, 12:17

#37 srednio tanie te bilety :) Zreszta na kiedy rezerwowac? Nie wiadomo kiedy zaczna latac.

TuneUp
78 452
TuneUp 78 452
#4027.04.2020, 15:49

Narazie do 7 Maja przedluzyli brak polaczen do PL.. jakies tam loty do kilku innych miejsc sa ale PL nie.

Aleksandraale
259
#4127.04.2020, 16:04

Radekone No to się cieszę z twojego szczęścia ale nie rozumiem co dziwnego w tym ze ludzie chcą pieniądze z powrotem? Może nie każdy wie kiedy poleci do Polski? Czy w ogóle uda się w tym roku? Tak naprawdę nic nie wiemy, Nawet tego czy rajaner będzie jeszcze ciągnął za te kilka miesięcy.

kijevna
18 938
kijevna 18 938
#4227.04.2020, 16:24

Rajan komus ostatnio napisał, ze zwrot kasy do 60 dni - nie wiem, czy to zgodne z prawem, ale nie napwa optymizmem. I o ile w przypadku bankructwa jeszcze będzie szansa odzyskac kase z banku lub paypala, to ciekawe jak w przypadku zaakceptowania vouchera? Ktos wie?

bus_37
Dundee
24 199 114
bus_37 Dundee 24 199 114
#4328.04.2020, 21:02

Jak tam krezusy kredytowe?

Pan Ryanair napisla mi wlasnie, ze voucher jest wazny na 12 miesiecy, przy czym jezeli nie wykorzystam to dostane zwrot zasilk... wroc! Zwrot w pieniadzach, jezeli nie wykorzystam calosci, dostane nowy voucher na reszte, po czym po 12 miesiacach zamienia na cash.

Jak dla mnie fair play, widac nie chca sie kasy wyzbywac (cash flow) teraz, a ze nie za bardzo mi zalezy na bankructwie Rynair i zastapiniem go PrimarkAir z radoscia zaakceptowalem voucher :)

Pzdr Milusio!