Do góry

Belgijski parlament federalny może w najbliższych dniach przyjąć ustawę zezwalającą na przeprowadzanie eutanazji u dzieci

Belgijski parlament federalny może w najbliższych dniach przyjąć ustawę zezwalającą na przeprowadzanie eutanazji u dzieci.

Aktualnie eutanazji legalna jest w Belgii tylko dla osób powyżej 18 roku życia. Fot. Caitlinator (CC BY 2.0)

Jak poinformował dziennik “Der Morgen”, w parlamencie doszło do porozumienia w sprawie rozszerzenie obowiązującej aktualnie ustawy o dopuszczalności eutanazji na śmiertelnie chore dzieci.

Aktualnie eutanazji legalna jest w Belgii tylko dla osób powyżej 18 roku życia. Państwo to przyjęło ustawę w tej sprawie w 2002 roku jako drugie na świecie.

Komentarze 19

FacePlant
16 223
FacePlant 16 223
#120.06.2013, 17:24

jestem ZA!
zycie w permanentnym cierpieniu to nie zycie!

Profil nieaktywny
pryncypal
#220.06.2013, 18:35

kiedy w naszym kraju wprowadza te eutanazje ,nie tylko dzieci ,bo tam caly rzad do uspienia .

Profil nieaktywny
weeges
#321.06.2013, 09:05

a czy przyjma tez jeszcze prawo szariatu aby byc bardziej nowoczesnym krajem ???

FacePlant
16 223
FacePlant 16 223
#421.06.2013, 09:07

ja nie nazwalabym to nowoczesnoscia....bardziej ludzkoscia

miawallace
170 18
miawallace 170 18
#521.06.2013, 09:47

to się nazywa wolność wyboru!

wawa_tech
24 1
wawa_tech 24 1
#621.06.2013, 11:01

Smierc naprawde wydaje sie blahostka kiedy musi wyjsc na przeciw calemu bolowi spowodowanemego choroba.

FacePlant
16 223
FacePlant 16 223
#721.06.2013, 11:05

bol fizyczny w dzisiejszych czasach prawie nie istnieje
medycyna umaza go skutecznie
najgorszym bolem jest brak zycia, wolnosci i nadzieji ....

adamta2
45 1
adamta2 45 1
#821.06.2013, 11:32

http://www.youtube.com/watch?v=oWCb...
adres dla wszystkich fanow aborcji i eutanazji

FacePlant
16 223
FacePlant 16 223
#921.06.2013, 11:42

adamta...
ta rodzina ma przed soba cale zycie....dziecko jest sprawne, jedynie oszpecone
nikt za wyglad nie dokonuje eutanazji
decyzja o niej jest wielce zlozona i stosuje sie ja w beznadziejnych ekrtremalnych przypadkach....kiedy nie ma szans na zadno quality of life...
np w przypadku rozleglego paralizu, podpiecia do aparatur bez ktorych czlowiek nie jest w stanie sam oddychac, jesc...itp...
trzymanie takiego czlowieka przy zyciu jest NIELUDZKIE!

FacePlant
16 223
FacePlant 16 223
#1021.06.2013, 11:43

nie jestem fanem zabijania
jestem fanem skracania cierpienia!

miawallace
170 18
miawallace 170 18
#1121.06.2013, 13:36

#8

Najlepsze jest to że księża-pedofile decydują o tym że kobieta ma urodzić dziecko, które jest rezultatem gwałtu.

#10

Ja również ;)

tygrys7879
876
#1221.06.2013, 13:41

Kazdy kto podnosi reke na ludzkie zycie , bez wzgledu na powod , sam traci swoje czlowieczenstwo .

Uprzedze rozmowcow - morderstwo , pedofilia , gwalt - surowo karane smiercia .

Teraz bawcie sie dobrze usprawiedliwiajac powyzsze stwierdzenie .

Milego dnia .

FacePlant
16 223
FacePlant 16 223
#1321.06.2013, 13:56

tygrys....
taki przypadek
kobieta lat 75 ...dostaje wylewu....takiego ktory zostawia ja "warzywem" ....paraliz, bezwladnosc, bez ruchu....odruch przelykania zanika...
...jej maz krzyczy RATOWAC! ....od czasu tego krzyku minelo 10 lat, 10 lat a ona lezy....pztrzy w sufit, wymaga 24/h nursing care....i karmiona jest przez tzw peg feed (rureczka z jedzeniem prosto do zoladka) ....
nie wiemy ile jeszcze tak polezy ....
10 lat temu smierc podniosla na nia reke....czlowiek nie, czlowiek tylko swoim strachem i samolubnym mysleniem przylozyl reke do tego aby "zyla" w takim stanie 10 kolejnych lat ...

od tego przypadku ....postanowilam napisac "advanced statment" ....Nikt nie zgotuje mi takiego piekielka na ziemi ....NIKT!

FacePlant
16 223
FacePlant 16 223
#1421.06.2013, 14:01

i moje postrzeganie eutanazji jest wlasnie takie....
nie podtrzymujemy cierpienia i zycia, tych na ktorych smierc podniosla reke ...
i jezeli ktos z moich bliskich bylby w cierpieniu bez szansy nadzieji ... i z wlasna prosba aby juz odejsc *....podnislabym reke i noge....a haslo czlowieczenstwa olalabym cieplym moczem ....

*terms, cases and conditions apply ....

Profil nieaktywny
pryncypal
#1521.06.2013, 16:37

ludzie ktorzy sa przeciwko sa bardzo zacofani ,nawet nie wiedzac o tym .

FacePlant
16 223
FacePlant 16 223
#1621.06.2013, 17:23

........myslac ze cierpienie uszlachetnia....
tak.....pozne austro-wegry.....
ja chce byc najmniej szlachetnym czlowiekiem na swiecie....

....w oczach ludzi....
ale dajcie mi wolnosc duszy i ciala....!
zycie...

lewarek ludziska sobie tworza religie i zasady , gdzyz boja sie smierci....kazda religia powstala ze strachu co POTEM....

ja wole to co tu i teraz bo to jest przynajmniej pewniak ! .........

miawallace
170 18
miawallace 170 18
#1721.06.2013, 18:02

co do #16

Tak, religie powstały z tego powodu a ludzie danych religii modlą się bezustannie oczekując cudu, który ma przyjść niewiadomo skąd.

FacePlant
16 223
FacePlant 16 223
#1821.06.2013, 18:47

pytanie klucz.....
staje w dzrzwiach twoich ulubionych smierc....
mowi: idziesz niunek ....lub zespol ludzi i maszyn bedzie kolo ciebie latac latami ...
rodzina bedzie , patrzec z mieszanymi uczuciami ....motajac sie z opinia calego swiata eutanazja czy nie....
ja przed ta wizyta wywieszam tablice ( advanced statment)
NIE RATUJTA..........

dajcie zyc;)

Esha_
42 985
Esha_ 42 985
#1922.06.2013, 00:54

#12:
sorry, tygrys, ale Twoje schematy myślowe są proste jak dwie deski zbite... "na krzyż".