Do góry

14-latka napadnięta i zgwałcona w autobusie. Mimo, że napastnicy byli w pojeździe nikt nie oddał ich w ręce policji

14-letnia dziewczynka została napadnięta i zgwałcona w autobusie w Glasgow. Do ataku doszło w piątek wieczorem, w autobusie linii 57. Mimo, że napastnicy nie uciekli z miejsca zdarzenia nikt nie oddał ich w ręce policji, a z autobusu wyrzucono ich “za głośne i wulgarne zachowanie”.

Policja poszukuje pilnie wszelkich świadków zdarzenia. Fot. Police crash by oiyou (CC BY-SA 2.0)

Prasa donosi o brutalnej napaści, jaka miała miejsce w zeszły piątek. Kilkunastoletnia dziewczynka podróżująca autobusem linii 57 została zaatakowana przez dwóch mężczyzn, w wieku prawdopodobnie ok. 18-20 lat. Do napaści w zeszły piątek, około godz. 22:30, gdy autobus ruszył z przystanku w okolicach centrum handlowego Silverburn w Pollok (Glasgow).

Nastolatka podróżowała na górnym pokładzie autobusu, który najprawdopodobniej był pusty, więc nikt z pasażerów nie zorientował się, co się dzieje. Dopiero, gdy na górny pokład zajrzała koleżanka napadniętej dziewczynki, wcześniej podróżująca na dole pojazdu, wszczęła alarm. Zainterweniowali pasażerowie, dziewczynce udzielono pomocy.

Najdziwniejsze w tej całej historii jest jednak to, że mimo iż napastnicy jeszcze długo przebywali na pokładzie autobusu nie złapano ich i nie oddano w ręce policji. Zostali wyrzuceni z autobusu w okolicach Pollokshaws Road, blisko parku Queen’s Park, ok. godziny 00:30, za “głośne i wulgarne zachowanie”.

Nikt właściwie nie potrafi wyjaśnić, jak to się stało, że nikt nie zatrzymał napastników.

Dopiero później zaalarmowano policję. Pasażerowie, którzy pomogli zaatakowanej dziewczynce zniknęli bez śladu; poszukuje się ich jako cennych świadków.

Ktokolwiek jest w stanie udzielić jakiś informacji mogących się przyczynić do wyjaśnienia tej sprawy proszony jest o kontakt z policją. Napastników było dwóch, w wieku prawdopodobnie ok. 18-20 lat. Pierwszy ma ok. 5 stóp 10 cali (ok. 178 cm) wzrostu, ogoloną głowę, w czasie napaści ubrany w czarny sweter. Drugi z mężczyzn w czasie napaści miał włosy ścięte na jeża, w kolorze brązowym. Ubrany był w dres, prawdopodobnie szary oraz narzuconą na wierzch kurtkę lub bluzę.

Śledztwem w sprawie kieruje DC Jackie Carroll ze Strathclyde Police.

Źródło: Catriona Stewart, Bus rape of 14-year-old: ‘How could this happen in Glasgow?’, heraldscotland.com oraz Girl, 14, raped by two men on bus in Pollok, Glasgow, bbc.co.uk.

Komentarze 95

wiolaz1
14
wiolaz1 14
#104.04.2013, 09:49

14 latka o 22:30 w autobusie.......ciekawe............no coment!!

tygrys7879
876
#204.04.2013, 09:59

14 latka w autobusie 22.30 , sama , TOKIO , 16 000 000 mieszkancow - nic sie jej nie stalo - TOKIO , jedno z najbezpieczniejszych miast swiata .

A teraz do rzeczy :

Tych co zrobili to : upi....ic jaja do samej szyi , potem zedrzec skore , posypac sola , wygotowac w zracym kwasie i nastepnie rzucic na pozarcie dzikim zwierzetom .

Kobieta MA PRAWO byc obojetnie gdzie i obojetnie o jakiej porze i nie ma prawa jej sie nic stac !

Negocjator
7 879 9
Negocjator 7 879 9
#304.04.2013, 10:03

spoko, w tenze sam piatek o 23:00 z AB na moja wioske autobusem wracalo trzech 10-12 latkow. Tez sie "glosno" zachowywali. tez sie zastanawialem co na to ich staruszkowie.

kijevna
18 938
kijevna 18 938
#404.04.2013, 10:05

nie ma prawa, ale się stało, niestety póki gówniarze będą nietykalni to tak właśnie będzie - ludzie albo sie przestraszyli nedziarstwa, albo odpowiedzialności za wykręcenie ręki

Negocjator
7 879 9
Negocjator 7 879 9
#504.04.2013, 10:13

#4 jedno i drugie niestety.

kilka osob sie juz przekonalo, ze robiac porzadek z gówniarzami na wlasna reke metoda "polska wies" mozna sie bardzo przejechac.

Wiec lepiej poki co z drogi im schodzic i nic nie widziec.

A umalowane babsko w miniowie i z cycami na wierzchu poniewczasie okazuje sie niewinną 14-latką

kat525excentryk
2 491 308
kat525excentryk 2 491 308
#604.04.2013, 10:14

W polsce takie akcje sa nie do pomyslenia.Nie do znalezienia sa obrazki gdzie malolat stoi na przystanku i rozpierdala niewzruszony wiate przystanku.Tutaj nic mu nioe wolno zrobic.W polsce za taki numer odpadlaby mu glowa.

kat525excentryk
2 491 308
kat525excentryk 2 491 308
#704.04.2013, 10:17

Ja tam mam wyj.... :) Moze te po.... ,ktore wymyslily prawo troszke sie przejada na tym i wtedy zaczna sie zastanawiac czy moze nie ukrocic tego? Gownazeria jest NIETYKALNA wiec tak bedzie :)

kijevna
18 938
kijevna 18 938
#804.04.2013, 10:17

Negocjator - nawet jakby naga była to nie znaczy, że woła o gwałt

Negocjator
7 879 9
Negocjator 7 879 9
#904.04.2013, 10:19

jeszcze zapomnialem dodac, ze to babsko jest najcześciej nawalone a moze i nawet naćpane

kijevna
18 938
kijevna 18 938
#1004.04.2013, 10:27

to już tylko dopisz, że na pewno sama się prosiła i możemy zakończyć dyskusję

aaarszenik
London
12 706
#1104.04.2013, 10:31

Negocjator, chocby z gola dupa tam siedziala nikt nie ma prawa jej tknac bez jej zgody.

Negocjator
7 879 9
Negocjator 7 879 9
#1204.04.2013, 10:35

zastanowcie sie:
14 latka, autobus, piatek 23:00 (być może z z gołą dupą)

a potem piszcie, ze to normalne.

Kataryna
4 739
Kataryna 4 739
#1304.04.2013, 10:36

kat ale o jaka gownazerie ci chodzi, ci goscie maja kolo 20lat.
A tak w ogole to: "Pierwszy ma .... ogoloną głowę.... Drugi....włosy ścięte na jeża," czyzby sfrustrowani rodacy?

kijevna
18 938
kijevna 18 938
#1404.04.2013, 10:38

nikt nie pisze, że to normalne i że tak powinno być

Negocjator
7 879 9
Negocjator 7 879 9
#1504.04.2013, 10:45

kijewna, 14 latka w autobusie o tej porze jest tak samo bezpieczna jak samotny czlowiek przechadzajacy sie przez osiedla typu Tillidrone w owinięty w polską flagę i wrzeszczący "POLSKA - BIAŁOCZERWONI!"

Tez niby nikt nie powinien go tknać, ale łomot i tak dostanie. A może i nawet skończy pocięty nożem.

I też napiszesz, że nie powinno się go tknąć bez jego zgody?

kat525excentryk
2 491 308
kat525excentryk 2 491 308
#1604.04.2013, 10:50

ad 13
taaaa,fryzura typu jezozwierz...Autograf polaka ze wsi :/

Negocjator
7 879 9
Negocjator 7 879 9
#1704.04.2013, 10:54

Takie zachowanie to tak jak wsadzanie ręki w paszczę krokodyla.

Nie wklejam, tylko podaję link, bo trochę drastyczne jest:
https://www.youtube.com/watch?v=6zn...

Trzeba trochę zdrowego rozsądku, aby przeżyć w miejskiej dżungli.

selma_selma
16 456
selma_selma 16 456
#1804.04.2013, 11:04

Kurde, Na serio nikt z was nie wracal do domu po 22 majac 14-15 lat chociazby od kolezanki/kolegi bo Sa ferie i zasiedzieliscie sie ogladajac filmy, plotkujac czy grajac w warcaby???? Normalnie rodzice zli, i w ogole to pewnie miala dlugie nogi i sama sie prosila....co za glupota

selma_selma
16 456
selma_selma 16 456
#1904.04.2013, 11:06

#6 przejdz sie w nocy w duzym pl miescie, piatek czy sobota...zobaczysz jak gowniarze sie zachowuja:)...dokladnie tak samo

kijevna
18 938
kijevna 18 938
#2004.04.2013, 11:11

ja wracałam wielokrotnie z zajęć - ostatni autobus był po 21, jechał naokoło - w domu bywałam po 22, jak nie jechał to szłam na pieszo przez lasy, jestem wdzięczna, że nikt nie wpadł na to, że nastolatka na drodze to zachęta do gwałtu

RKJV
296
RKJV 296
#2104.04.2013, 12:47

http://www.bbc.co.uk/news/uk-scotla...

Siedziala z kolezanka na dole. Potem poszla na gore do chlopcow. Widocznie chciala, oni tez, a po fakcie doszla do wniosku ze zostala zgwalcona. I tak kazda kobieta moze faceta o gwalt posadzic. Wydaje mi sie ze gdyby pasazerowie wiedzieli o gwalcie to zawiadomiliby kierowce i zatrzymano by ich. Odpowiedzialnosc za dziecko ponosza rodzice. Pewnie wyrzutow sumienia nie maja bo wiecznie nawaleni albo nacpani. Taka mala patologia.

RKJV
296
RKJV 296
#2204.04.2013, 12:51

A ze z Silverburn to taka mala galerianka. Moze nie dostala tego co jej obiecali.

olga_sawicz
20
#2304.04.2013, 13:12

@Negocjator & TKJV

Wasze komentarze powielaja bardzo niebezpieczny schemat przerzucania winy za gwałt na ofiarę. Czemu ma to służyć?
Jak już słusznie napisano tutaj wcześniej - choćby była naga, wymalowana, pijana, naćpana - gwałt pozostaje gwałtem, "nie" znaczy "nie", a ciało człowieka jest tylko jemu przynależne i każde z nas ma prawo do samostanowienia w kwetii tego, co się z tym ciałem wydarzy. Nawet jeśli kobieta zgodzi się na wspłóżycie, a potem zmieni zdanie "w trakcie", druga strona nie ma prawa jej do niczego zmuszać? Czy to naprawdę tak trudno pojąć?

@RKJV mam wrażenie, że jednak liczba ofiar gwałtu, które cierpią z powodu braku odpowiedniego wsparcia, a w wielu wypadkach, kompletnego bagatelizowania sprawy jest zatrważająco wyższa niż liczba mężczyzn z niesprawiedliwym wyrokiem za gwałt, którego się nie dopuścili. A wiązanie gwałtu z "nawalonymi, czy naćpanymi" rodzicami to kolejny przykład marginalizowania problemu, który dotyczy wszystkich, niezależnie do wieku, rasy, pochodzenia, czy statusu społecznego.

The_Kiel
501
The_Kiel 501
#2404.04.2013, 13:32

Czy mozna, czy tez nie mozna tknąć gówniarzy, wykurwiłbym w morde,obezwładnił i dzwonił na Policje. Wiedza szczuny ze sa nietykalni i pozwalaja sobie na takie przestepstwo nawet w autobusie!
Ps.
Zapomnialem dodac ,ze w czasie oczekiwania na Policje zrobiłbym im kręcenie wora .

Kataryna
4 739
Kataryna 4 739
#2504.04.2013, 13:54

Ludzie k..a nastepny, gdzie wy tam gowniarzy widzicie?

RKJV
296
RKJV 296
#2604.04.2013, 13:56

Co nie zmienia faktu ze nad dzieckiem trzeba miec kontrole. Moja mala ma dopiero niecale 12 lat, ale bedzie pod kontrola jeszcze dlugo. Jak chce isc do kolezanki to ja odprowadzam. Jak chce wrocic to dzwoni do mnie i ide po nia. A mieszkam w bardzo spokojnym miejscu. Ja w tym przypadku winie rodzicow. Wydaje mi sie ze gdyby to dziecko bylo gwalcone to ktos by uslyszal i zareagowal.

mamwaswuchu
1 659
mamwaswuchu 1 659
#2704.04.2013, 14:00

byle bez przegięcia.
Obie skrajności wahadła są szkodliwe

Negocjator
7 879 9
Negocjator 7 879 9
#2804.04.2013, 14:10

olga sawicz, twoje nielubie i tak nie zmieni postrzegania tego co sie stalo. Mam corke, jest dorosla, ale do glowy by jej nie przyszlo przesiadac sie na gorne pietro autobusu, aby pogadac z niznajomymi chlopakami. Tak samo jak niektorym ludziom nie przychodzi do glowy wsdzanie reki do ognia. Chociaz niektorym przychodzi i skarza potem producentow piekarnikow.

Kiedys takie dzialanie nazywalo sie selekcja naturalna.

Poogladaj sobnie jeszc ze raz i dkladnie filmik z postu #17. Jesli twierdzisz, ze krokodyl to tylko zwierze, a czlowiek powinien byc czlowiekiem, to zaznaczam, ze alkohol sprawia, ze czlowiek zaczyna sie zachowywac jak zwierze.
A przed zwierzetami nalezy sie bronic. Jesli prawo nie zezwala na zabicie/uszkodzenie zwierzecia to nalezy ich unikac.

Znielubilas takze moj post #15. Co w nim jest zlego? A oodaje sytuacje w pelni ale z drugiej strony. W przypadku postu #15 nikt sie nie zastanowi nad "A sam sie prosił!", a tu juz się każesz zastanawiać. CZym się te dwie sytuacje różnią od siebie?

a.zysk12
59
#2904.04.2013, 14:10

Zeby czlowiek wiedzial ze sie przewroci to by sie polozyl. Chyba nie po to szla na gore zeby ja zgwalcili. Jesli chodzi o rodzicow to wydaje mi sie ze powinni bardziej uczulac dzieci na czyhajace niebezpieczenstwa. Nie siac paniki zeby dziecko nie balo sie wychylic glowy za drzwi ale cos w stylu :"jesli wracasz pozno autobusem to nie idz na gore sama. Zostan tam gdzie sa inni ludzie (bez lysych pal i dresow".

The_Kiel
501
The_Kiel 501
#3004.04.2013, 14:40

kataryna
...i nie k...wa nastepny ,tylko nigdzie nie jest napisane po ile oni mają lat. Podany jest wiek w przyblizeniu to po pierwsze...
a po drugie to dzisiejsza mlodziez jest tak wyrosnieta ze nawet 13, 14tolatki wyglądaja na 20.
wiec mi tu nie pie..dol :/

olga_sawicz
20
#3104.04.2013, 14:46

@Negocjator.

Nie obejrzałam wideo.
Nie podoba mi się rozstrząsanie tego "czemu tam poszła", "jak była ubrana", "co mówiła", "co robili i kim byli jej rodzice". Każde z tych pytań sugeruje winę po stronie dziewczyny i jej bliskich, a jednocześnie przyzwolenie na gwałt.

Idąc tym tropem, kobieta przed wyjściem na ulicę powinna wysmarować sobie twarz smołą, założyć wór po ziemniakach i duży kaptur, nie czesać się, a najlepiej i nie myć, iść ze wzrokiem utkwionym w ziemię i nie odzywać się do nikogo. Wszystko może zostać odebrane za prestekst i okoliczność "zwiększającą ryzyko i prawdopodobieństwo". Zacznijmy wychowywać mężczyzn, a nie strofować kobiety.

Ja też jestem dorosła i też nie przesiadłabym się na to drugie piętro, ale to nie zmienia faktu, że mogę dziś po wyjściu ze sklepu pod moim domem zostać zaciągnięta za róg i zgwałcona, bo takie rzeczy się zdarzają. Zastraszająco często. Potem, na emito pojawiłby się o tym artykuł, a pod nim komentarze o tym, że nie powinnam była sama się do tego sklepu wybierać i że pewnie szalik miałam w zbyt jaskrawym kolorze, a poza tym to pewnie wymyślam i sama się o to prosiłam. A o tym jaką rolę grają głeboko zakorzenione stereotypy ról kobiet i mężczyzn w społeczeństwie, jak edukować, aby pomagać i chronić nie padnie ani słowo.

The_Kiel
501
The_Kiel 501
#3204.04.2013, 14:52

olga
No i piękna wypowiedź , nic dodać ,nic ująć.
Bravo

Negocjator
7 879 9
Negocjator 7 879 9
#3304.04.2013, 15:10

widzisz i tu sie nie rozumiemy.
Napisałaś "wychowywać mężczyzn".
Czy każdy facet się rzuca na babkę celem zgwałcenia? Nie, takie postępowanie to domena zwierząt. I nie bronię tych dwóch, wręcz przyrównałbym ich do zwierząt. I uważam, że należy ich ukarać.

Jedynie co staram się udowodnić to:
- brak nadzoru rodziców nad dzieckiem
- zbyt beztroskie zachowanie się owego dziecka.

Na moje przykłady podajesz, że możesz być zaciągnięta za róg po wyjściu z domu.

Przyjmij coś innego:
Jesteś mężczyzną w średnim wieku. Wychodzisz z domu ubrana w drogie ubranie, drogi zegarek na ręku i telefon z jabłuszkiem przy uchu. I teraz jedź sobie autobusem, Gwarantuje ci, że będziesz ofiarą napadu, ale tym razem rabunkowego.
I wtedy też będziesz sobie wycierać twarz swoją wolnością i pokazywaniem swojego bogactwa w podejrzanych miejscach?

Negocjator
7 879 9
Negocjator 7 879 9
#3404.04.2013, 15:11

tym autobusem to po nocy, na górnym pokładzie z dwoma podejrzanymi typami. I jeszcze lekko pijany i ciut przysypiający.

RKJV
296
RKJV 296
#3504.04.2013, 15:34

@olga_sawicz

Wlasnie kwestie takie jak "czemu tam poszla", "jak byla ubrana" i "co mowila" maja znaczenie. Bo to jest proszenie sie o klopoty. Jak pojdziesz do tego sklepu w dzien to tez mniej prowokujesz idiotow niz jakbys poszla o 11 w nocy. I tak jak napisal Negocjator. Prawdopodobnie ci goscie byli napici albo nacpani czyli nie panowali nad soba. Jak zwierzeta. Przejdz sie do jakiegos centrum handlowego w weekend. Zobacz co te nastolatki z siebie robia i jak wygladaja. Czy ty jako rodzic wyrazilabys na to zgode? Ja nie. Bo to jest proszenie sie o klopoty. A mozna takie ryzyko zminimalizowac. I nie bronie tych gwalcicieli. Po prostu uwazam ze mogla sama sprowokowac ta sytuacje np. tym, ze poszla sama na gore.

RKJV
296
RKJV 296
#3604.04.2013, 15:36

@Negocjator

Tam powinni ubierac policjantow i policjantki i ich powozic w tych autobusach i pociagach :) Jeszcze bez sadu, kara na miejscu, udokumentowane na filmie.

The_Kiel
501
The_Kiel 501
#3704.04.2013, 15:39

Bo baby powinny gwałcić chłopów i by nie było szumu o ! ;)

a.zysk12
59
#3804.04.2013, 15:41

14-sto latka to dziecko. Dzieci narazaja sie na wiele niebezpieczenstw bo o nich nie mysla. W dzisiejszych czasach niebezpieczenstw jest niestety coraz wiecej chocby tych zwiazanych z internetem. A rodzice? No coz wystarczy popatrzyc na tych emitowych z tysiacami wpisow...

The_Kiel
501
The_Kiel 501
#3904.04.2013, 15:42

ojjj , dobrze ze ja mam tylko 345 wpisów P

kijevna
18 938
kijevna 18 938
#4004.04.2013, 15:45

oceniac rodzicó po ilości wpisów na emito... tego jeszcze żaden kabaret nie grał

olga_sawicz
20
#4104.04.2013, 15:56

Negocjator. Nie nie każdy "facet" rzuca się na "babkę". Wielu mężczyzn gwałci kobiety, google aż się ugina od smutnych statystyk.

Kolejny problem, bardzo niebezpieczny, bo trudny do "policzenia", to stygma która ciąży nad ofiarami gwałtu, a Twoje komentarze tylko ten problem umacniają. Zobacz ile miejsca i uwagi poświęciłeś ofierze, próbując wykazać, że sama się narażała i w zasadzie to sama się podłożyła. A jedyne co masz do powiedzenia o gwałcicielach, to że są zwierzętami. I w ten sposób stosujesz groźne uproszczenie, które pomija szereg uwarunkowań, prowadzących do tragedii podobnych do tej opisanej w artykule.

Twoja logika bardzo mocno trąca powiedzeniem "Okazja czyni złodzieja", które jest celebracją najgorszych cech ludzkich. Ja nie wyrażam na to zgody, nie chcę żyć zaszczuta, w poczuciu, że muszę być wiecznie gotowa i mieć oczy dookoła głowy. Zgadzam się, że to zwiększy szanse, że nikt mnie nie zgwałci, czy nie okradnie, ale na dłuższą metę, nie zmieni nic. Statystyki ani drgną.

Gwał nie jest wypakową czynników takich jak "krótka spódniczka", "ciemna uliczka", "długa noga", "czy drugie piętro w autobusie". Problem sięga znacznie głebiej i ma źródło w tym jak kobiety i mężczyźni są postrzegani przez społeczeństwa całego świata.
Mam nadzieję, że Ci ojcowie którzy piszą tu, że mają córki i one "nigdy", albo "zawsze", będą w stanie wybaczyć im i sobie, gdyby (nie daj Boże!) przydarzyłaby im się krzywda ze strony innych mężczyzn.

Polecam gorąco:
http://www.ted.com/talks/tony_porte...

http://www.guardian.co.uk/media/the...

a.zysk12
59
#4204.04.2013, 16:21

# 40 dobry gryps. Nie mowie ze duzo wpisow=zly rodzic. Chodzi o to ze rodzice spedzaja malo czasu ze swoimi dziecmi. Pracuja, maja obowiazli w domu, jakies zycie towarzyskie a mimo wszystko znajduja czas na kilkadziesiat tysiecy wpisow. Pewnie powiesz ze to kwestia organizacji czasu itp. itd. ... Czas przeznaczony na biadolenie o benefitach i niedacznikach rodakach lepiej poswiecic wlasnemu dziecku. Bez odbioru.

Negocjator
7 879 9
Negocjator 7 879 9
#4304.04.2013, 16:27

No to nie bądź zaszczuta i sobie chadzaj.

Ja natomiast czułem się zaszczuty i podczas ostatniej wizyty w Polsce z knajpy do hotelu udałem się taksówką. Aby nikomu się nie chciało napaść na mnie podczas spaceru przez centrum polskiego miasta o 23:00.
I o tym się jakoś nie mówi, że napady rabunkowe są jakoś głębiej postrzegane oraz czy ty będziesz w stanie wybaczyć rabusiowi i sobie, że napadnięto twojego syna, który tez nie chciał być zaszczuty i chciał się przejść.

kijevna
18 938
kijevna 18 938
#4404.04.2013, 16:40

ad 42 - dzięki, że się tutaj otworzyłaś/łeś, może ktoś pójdzie za Twoim przykładem:)

astroman
8 078
astroman 8 078
#4504.04.2013, 16:50

kijevna załóż sobie nowe konto na emito i znów będziesz wzorową matką :P - paCZ jaki ja wzorowy ojciec jestem ;)

kijevna
18 938
kijevna 18 938
#4604.04.2013, 16:57

a na kij komu wzorowa matka, potem dzieciak ma problem dorównać;) ja tam sobie będę niewzorowa i dobrnę do 10tys do końca tego miesiąca:)

a.zysk12
59
#4704.04.2013, 17:08

Otworzyc to ja sobie moge puszke piwa. Bottom line: doby nie da sie wydluzyc, zmarnowanego czasu przywrocic. Sorry jesli ktos poczul sie obrazony.

astroman
8 078
astroman 8 078
#4804.04.2013, 17:13

Dzieci do wychowania potrzebują wskazówek, a nie tresury 24/7, chyba, że ktoś ma dzieci z downem, to wtedy co innego :).

kijevna
18 938
kijevna 18 938
#4904.04.2013, 17:14

uhmmm rzucic durny przytyk, jak rybka złapie przynętę to zawsze wtedy coś w stylu nożyc i stołu można napisac, co potwierdzi nasze słowa, jak nie złapie to i tak będziemy dumni z siebie, że nikt nie śmiał się odezwać, znaczy, że znowu - mamy rację:)
wiesz, że wiele osób z tych co to mają sporo wpisów nie ma dzieci?

a.zysk12
59
#5004.04.2013, 17:38

Nie wiem o co ci chodzi z ta analiza. Ty tak robisz? Strategicznie obmyslasz kazdy wpis? Wyrazilam tylko swoje zdanie: wielu rodzicow zbyt malo czasu poswieca swoim dzieciom. Wpis dotyczyl rodzicow wiec po co sie pytasz czy wiem ze wiele osob nie ma dzieci??

madziarkasc
5
#5104.04.2013, 18:05

Powiem tyle ze rodzice ksztaltuja, ucza , i wychowuja swoje dzieci. Tu widac zabraklo rodzicielskich porad, typu prosze przed 22 badz w domu nie jestes pelnoletnia, jezeli wracasz z kims/grupie o poznej porze nie odlaczaj sie od nich itp. Niestety ale fakt jest inny, jest masa rodzicow ktorzy wogole nie przykladaja sie do wychowania swojego dziecka, lekcewaza go na kazdym kroku,najwazniejesze to zbyc sie dzieciaka by miec czas dla siebie, nie znaja problemow swoich dzieci bo po co,wiadome ze w tym wieku to tylko bunt , pyskowanie i pokazanie ze jest sie na tym swiecie i ze swiat sie kreci tylko i wylacznie wobec nastolatka. Tyle ze własnie nie dbajac o to potem prosze takie o to artykuly sie czyta. Nie dane jest nam gdybać nad tym jak i po co i dlaczego tak się stało. To jest dobry przyklad na to jak powinno sie jeszcze bardziej ,jezeli sie ma badz bedzie sie mialo dbac o swoje dziecko by wiedzialo czego wolno a czego nie i co jest odpowiednie do danego wieku.

astroman
8 078
astroman 8 078
#5204.04.2013, 18:07

Kapitan Żbik pomoże Ci - tam gdzie ciotka dobra rada nie da rady :)

kijevna
18 938
kijevna 18 938
#5304.04.2013, 19:10

analiza? ależ to tylko schemat popularny wśród troli, nie ma co analizować:) trzeba było wyrazić po prostu swoje zdanie bez nielogicznych przytyków.

meme12345
148
meme12345 148
#5404.04.2013, 20:07

Jak dla mnie?????? To sorry i chrzani mnie opinia ze pewnie naraze sie tu co niektorym
ale kierowca i "wspol -pasazerowie" autobusu
powinni zostac pociagnieci do ODPOWIWDZIALNOSCI

BO CHYBA NIE CHCECIE MI NIC NIE SLYSZELI EH ...
DZIEWCZYNE GWALCONO OH WLASCIWIE NIE DZIEWCZYNE
DZIECKO ....

harvey
107
harvey 107
#5504.04.2013, 20:09

młodziez w szkocji jest zajebista

harvey
107
harvey 107
#5604.04.2013, 20:09

młodziez w szkocji jest zajebista

meme12345
148
meme12345 148
#5704.04.2013, 20:11

a wasza dyskusja bla bla bla o zlym wychowaniu
czternastolatek
chorzy chyba jastescie
nastolatki sa zle i dobre sa rozne

meme12345
148
meme12345 148
#5804.04.2013, 20:19

I zadna kuzwa zadna PODKRESLAM ZADNA nie zasluguje na gwalt A JESLI TU W SZKOCJI SA TACY KTORZY TWIERDZA INACZEJ TO PAKUJCIE
"SFUJ STUW" I WYBACZCIE WRACAJCIE DO POLSKI

TO TAK JAK W TYM DOWCIPIE .....
EH MAMUS WUJEK MNIE GWALCI ...
A MAMUSIA DO CORKI
TY ....K**** TY PROSYYTUTKO ....

meme12345
148
meme12345 148
#5904.04.2013, 20:59

Ha ha to tak jak dzwoni Polak do polskiej ambasady

Dodam normalny madry w miare czlowiek mowiacy nie najgorszym jezykiem angielskim
dzwoni i prosi o POMOC

NAPRAWDE PROSI O POMOC PONIEWAZ WYKORZYSTAL JUZ WSZELKIE MOZLIWE SRODKI POMOCY .........
A WIEC DZWONI NA NR ALARMOWY......

A panie z polskiej ambasady depcza i kopia delikwenta ...................................

MAMUS WUJEK MNIE GWALCI......

TY....K****TY Pr****

meme12345
148
meme12345 148
#6004.04.2013, 21:18

I tu chcialabym
przekazac wyrazy szacunku redakcji EVENING TIMES a w szczegolnosci
pani CAROLINE WILLSON I KIRSTY ANDERSON

NAPRAWDE OGROMNY" RESPECT "ZA.....
A ZWLASZCZA W DOBIE KRYZYSU ...

A ""mamusi"" to juz podziekujemy

I CHOCBYM SZLA NAGA O 12 W NOCY PIJANA NACPANA ETC NIKT NIE MA PRAWA MNIE ZGWALCIC A JESLI JUZ TO SIE STANIE TO OSOBY BEDACE SWIADKAMI GWALTU I NIEREAGUJACE SA WINNI PRZESTEPSTWA NIE UDZIELENIA POMOCY

Eh no taka jest tylko moja skromna opinia na ten temat

meme12345
148
meme12345 148
#6104.04.2013, 21:24

Ad 51
Sorry wybacz czy zdarzylo Ci sie byc juz kiedys mama 14 nastolatki ........

mamwaswuchu
1 659
mamwaswuchu 1 659
#6204.04.2013, 21:25

Tylko czasami świadkowie nie wiedzą, czy dziewczyna jest gwałcona, czy zwyczajnie zaspakajana

Profil nieaktywny
srup
#6304.04.2013, 22:11

zwyczajnie zaspokajana 14-latka ? Na jakim meksykanskim przedmiesciu sie wychowales

mamwaswuchu
1 659
mamwaswuchu 1 659
#6404.04.2013, 22:26

sorry zapomniałem odnośnika.
To byłą reakcja na post @60

A co do 14??
Wg Palikota (U Moniki Stokrotki), to nawet 13-latki powinno się zaspokajać

creative
1 703 4
creative 1 703 4
#6505.04.2013, 00:39

14sto latka nie powinna bys w tym czasie w autobusie.powinna byc w domu i tu nie trzeba tlumaczyc czy moze siedziec nago i nikt ja nie moze doktkac czy inne wasze wymysly.

DZIECKO 14 STO LETNIE PO 22 MA BYC W DOMU!
proste

Profil nieaktywny
maciej1980
#6605.04.2013, 00:47

ja pierdziu...co tu sie dzieje,normalnie pederastow na pala nabic jak tego,no,sindbada czy jak mu tam...co za kuzwa bydlo

piomaj
1 110
piomaj 1 110
#6705.04.2013, 11:54

Autobus, gwalt. kolezanka, swiadkowie, kierowca i brak winnych !!!
Tu nic nie trzyma sie kupy.

dzowana
19
dzowana 19
#6805.04.2013, 14:18

Z moich obserwacji mogę powiedzieć tylko tyle że to kraj o którym tylko sam diabeł nie zapomniał, dzieciaki wychowane bezstresowo robią co im się tylko podoba, rodzice totalna olewka, jaka normalna 14-letnia dziewczynka w tych godzinach podróżuje sobie autobusem pewnie wracała ze szkoły to przecież paranoja. Zero odpowiedzialności, karalności i inteligencji niestety, a i lepiej nie będzie.

dorann74
14 008 343
dorann74 14 008 343
#6905.04.2013, 15:13

meme12345
#54 | Wczoraj - 20:07
Kierowca z tego co napisali to zareagowal, chyba nie jest duchem zeby byc na pierwszym pietrze i widziec wszystko, tylko prowadzi autobus?
Druga sporawa, kierowca np w First jest ubezpieczony tylko w kabinie gdzie siedzi, jesli zareaguje zamiast wezwac policje czynnie moze isc siedziec, a jesli ostanie pobity to firma uzna ze na swoja odpowiedzialnosc opuscil kabine. Taki prawo to co sie dziwisz?
Do tego jesli by uszkodzil bydleta gwalcace, a jeszcze jak by to nie byli biali to juz ma pozamiatane na calego.

meme12345
148
meme12345 148
#7005.04.2013, 16:01

Oh dorann doskonale rozumiem ale na gorze gwalcono dziecko mi nie chodzi o to by kierowca odgrywal bohatera lecz o to ze mogl ich zatrzymac w autobusie

meme12345
148
meme12345 148
#7105.04.2013, 16:18

Jesli zas chodzi o odpowiedzialnosc i zakres obowiazkow to takie ograniczenia sa na kazdym kroku i choc dziwia czesto sa poprostu nieludzkie mnie osobiscie bulwersuja

Choc byc moze bulwersuja tylko wtedy gdy samemu spotkalo Cie cos tego typu

kiedys niestety bylam w sytuacji naprawde nieciekawej
i wtedy wlasnie gdyby ten "chicken" wyszedl z budynku i poprostu posluchal co do mnie powiedziano przestepca dostal by wyrok
i tu juz nawet nie chodzi o to by stawal w mej obronie czy bil sie w moim imieniu nie...
Poprostu posluchal ale przepisy mu nie pozwolily a winny wrzeszczal ty pier****....imigrantko zabije Ciebie i Twoja corke

meme12345
148
meme12345 148
#7205.04.2013, 16:23

I zgadnij jak to sie skonczylo
nawet wyroku w zawieszeniu nie dostal bo corka nie pamietala godziny
chodzi po ulicach mijajac mnie
poprostu sie smieje

alluvial
3 104
alluvial 3 104
#7305.04.2013, 17:30

Denerwuje mnie szafowanie stwierdzeniami "Nikt nie zasluguje na gwalt", "Nikt nie ma prawa nikogo zgwalcic" jako argument na wszystko. Nikt nie zasluguje na to, zeby ktos mu ukradl samochod. Nikt nie ma prawa wlamac sie do czyjegos domu. A jednak to sie dzieje i dlatego nie zostawiamy samochodu czy drzwi do mieszkania szeroko otwartych, wlasnie po to zeby uchronic sie przed tymi, ktorzy nasze prawa i obowiazki maja gleboko w powazaniu. To samo tyczy sie gwaltow - facet nie ma prawa zgwalcic kobiety, ale niejednokrotnie to robi, wiec odrobina zdrowego rozsadku i ostroznego zachowania moze nam oszczedzic wielu paskudnych wspomnien.

Profil nieaktywny
maciej1980
#7405.04.2013, 18:28

nikt nie ma prawa mi mowic ile moge wypic

dorann74
14 008 343
dorann74 14 008 343
#7505.04.2013, 19:37

meme12345
#70 | Dziś - 16:01
jak w tych chorym prawie? Jesli policjant odpowiada za to,ze zlodziej sobie nozke zlamal podczas poscigu jak spierdzielal, to co dostanie za to zwykly obywatel?

meme12345
148
meme12345 148
#7605.04.2013, 20:48

Dorann hey sorry obudz sie
to co jesli kogos powiedzmy morduja obok Ciebie to
co zostaniesz w srodku i popatrzysz na to zboku a jak skoncza to wyjdziesz i podasz im recznik do wytarcia rak...

meme12345
148
meme12345 148
#7705.04.2013, 20:49

Eh macie pij ile chcesz

meme12345
148
meme12345 148
#7805.04.2013, 20:54

Oh i dorann dziecko gwalcono a ty co o nodze gwalciciela myslisz i konsekwencjach jej zlamania

i co naprawde myslisz ze ktos pociagnal by cie do odpowiedzialnosci za zlamana noge gwalciciela dziecka

hej zejdz na ziemie

meme12345
148
meme12345 148
#7905.04.2013, 20:56

* maciej

Esha_
42 985
Esha_ 42 985
#8006.04.2013, 05:15

kijevna
#20 | 04.04.13, 11:11
ja wracałam wielokrotnie z zajęć - ostatni autobus był po 21, jechał naokoło - w domu bywałam po 22, jak nie jechał to szłam na pieszo przez lasy, jestem wdzięczna, że nikt nie wpadł na to, że nastolatka na drodze to zachęta do gwałtu
_______________________________

Bo wtedy się nie znaliśmy. :P

dorann74
14 008 343
dorann74 14 008 343
#8106.04.2013, 19:55

meme12345
#78 | Wczoraj - 20:54
mi jest tez przykro w powodu znieczulicy, tylko Ci tlumacze czemu ludzie czasem nie reaguja, choc powinni. Powinno byc tak,ze bez wzgledu na kolor skory sprawcy, poprawnosc polityczna mozesz sie bronic, lub stawac w czyjejs obronie bez obawy o konsekwencje.

mamwaswuchu
1 659
mamwaswuchu 1 659
#8206.04.2013, 21:54

Anielko, Anielko wytłumacz się. :):):)

RKJV
296
RKJV 296
#8306.04.2013, 22:18

Tez dostalem :)

mamwaswuchu
1 659
mamwaswuchu 1 659
#8406.04.2013, 22:21

"kałachem" jechała :):):)

harvey
107
harvey 107
#8506.04.2013, 22:21

Esha_
#80 | Dziś - 05:15

kijevna
#20 | 04.04.13, 11:11
ja wracałam wielokrotnie z zajęć - ostatni autobus był po 21, jechał naokoło - w domu bywałam po 22, jak nie jechał to szłam na pieszo przez lasy, jestem wdzięczna, że nikt nie wpadł na to, że nastolatka na drodze to zachęta do gwałtu
_______________________________

Bo wtedy się nie znaliśmy. :P

Jaki miałeś wyrok w Polsce? przypomnij wszystkim...

Profil nieaktywny
maciej1980
#8606.04.2013, 22:22

rozumiem gwalcic ..ale w autobusie?

piomaj
1 110
piomaj 1 110
#8706.04.2013, 23:25

Na 3 lata wiezienia został skazany Polak, który molestował kobiety w dublińskich autobusach miejskich. 34-letni Piotr Równicki został uznany winnym siedmiu przypadków napaści o podłożu seksualnym, pomiędzy styczniem 2007 roku a 3 maja 2011.
Przez cztery lata grasował w dublińskich autobusach. Odkąd przyjechał do Irlandii w 2006 roku – kobiety nie mogły spać spokojnie. „To seksualny predator!” – powiedział o Polaku prowadzący sprawę detektyw Joanne McCormack.
Piotr Równicki ma 34 lata. Do Irlandii przyjechał sześć lat temu, w październiku. Od tego czasu mieszkanki Dublina nie mogły spać spokojnie. Zboczeniec napadł w miejskich autobusach stolicy sześć kobiet.
Zamieszkały przy Seagrove Close, w dublińskiej dzielnicy Finglas, został uznany winnym siedmiu przestępstw seksualnych między styczniem 2007 a majem 2011 roku. Polak zaatakował te samą dziewczynę w dwóch różnych autobusach – i to go ostatecznie zgubiło.
Napastowane opisywały ten sam scenariusz wydarzeń – Równicki zajmował miejsce koło wybranej ofiary, nawet jeżeli inne miejsca były wolne. Siadał bardzo blisko nich i uniemożliwiał im wydostanie się. Kładł sobie na kolanach kurtkę i masturbował się, dotykając ich nóg. Wszystkie stwierdziły, że były w szoku i przerażone, tym co im zrobił.
34-latek został złapany i aresztowany 3 maja ubiegłego roku. Stało się to po tym, jak w autobusie linii 37 obok dziewczyny, którą już wcześniej napastował. Kobieta natychmiast rozpoznała zboczeńca i zawiadomiła gardę.
Skazany nie był wcześniej karany. Ma żonę i córkę. Jak powiedział w sądzie, jego żona nie zna angielskiego i jest bardzo słabego zdrowia. Równicki wyraził skruchę za krzywdy jakie wyrządził swoim ofiarom.

piomaj
1 110
piomaj 1 110
#8806.04.2013, 23:26
kijevna
18 938
kijevna 18 938
#9006.04.2013, 23:44

w autobusie się nie śpi, bo można przegapić przystanek;)

piomaj
1 110
piomaj 1 110
#9106.04.2013, 23:52

Trzeba zmienic powiedzenie ...
Nie spij bo cie zgwalca :)

Esha_
42 985
Esha_ 42 985
#9207.04.2013, 04:33

harvey
#85 | Wczoraj - 22:21
Esha_
#80 | Dziś - 05:15

kijevna
#20 | 04.04.13, 11:11
ja wracałam wielokrotnie z zajęć - ostatni autobus był po 21, jechał naokoło - w domu bywałam po 22, jak nie jechał to szłam na pieszo przez lasy, jestem wdzięczna, że nikt nie wpadł na to, że nastolatka na drodze to zachęta do gwałtu
_______________________________

Bo wtedy się nie znaliśmy. :P

Jaki miałeś wyrok w Polsce? przypomnij wszystkim...
____________________________________

Dwa lata w zawieszeniu. Tylko tyle dają za łeb taki jak twój.

Rok później zostałem zrehabilitowany i otrzymałem Order Orła Białego.

jackul70
37
#9308.04.2013, 12:50

a z kad wiadomoze to byl gwalt a nie tylko próba, te gowniary sa tak rozwydrzone ze sklamia nawet jesli by im mieli reke obciac, ciekawe bo we wczesniejszej wiadomosci podaliscie ze dziewczyna sama poszla na gore, ..... szukała wrażeń?? jestem tu 9 lat i wiem co potrafia te szkockie ..... , tu nikt nie rozmawia z dziecmi(rodzice)i wyrastaja takie ...... ktore jak cos sie imnie spodoba to od razu oskarżają o molestowanie albo inne przestepstwa, i nikt tego nie sprawdza tylko zamyka sie faceta(juz ma przesrane)a dziewczyna ma pelna opieke rożnych agencji.
znam przyklady ktore nie sa wyssane z palca(bylem kierowca autobusu) i powiem wam ze nie wierze tym gówniarom, a i trzymac sie z daleka od takiego towaru bo ze problemu narobic mozna.

kijevna
18 938
kijevna 18 938
#9408.04.2013, 22:09

Esha_
#92 | Wczoraj - 04:33

harvey
#85 | Wczoraj - 22:21
Esha_
#80 | Dziś - 05:15

kijevna
#20 | 04.04.13, 11:11
ja wracałam wielokrotnie z zajęć - ostatni autobus był po 21, jechał naokoło - w domu bywałam po 22, jak nie jechał to szłam na pieszo przez lasy, jestem wdzięczna, że nikt nie wpadł na to, że nastolatka na drodze to zachęta do gwałtu
_______________________________

Bo wtedy się nie znaliśmy. :P

Jaki miałeś wyrok w Polsce? przypomnij wszystkim...
____________________________________

Dwa lata w zawieszeniu. Tylko tyle dają za łeb taki jak twój.

Rok później zostałem zrehabilitowany i otrzymałem Order Orła Białego.
....................................
uhm.... a wygląda jakbyś wywinął orła i poszedł na rehabilitację;)

Profil nieaktywny
maciej1980
#9509.04.2013, 00:05

dajcie juz spokoj,zgwalcili i juz,na huj roztrzasac temat,trzabylo sie nie rozpierdalac z nogami na siedzeniach to by spoko,sama sie rozklada z frytkami z octem i szczeka do wszystkich to ma,taka sytuacja