Do góry

65 tys. afrykańskich dziewcząt na Wyspach poddano rytualnemu obrzezaniu

W Wielkiej Brytanii już ponad 65 tys. dziewcząt pochodzenia afrykańskiego zostało poddanych nielegalnej, rytualnej klitoridektomi (usunięciu łechtaczki), a zagrożonych jest kolejne 35 tysięcy - ujawnił Home Office.

Zabieg ma podłoże głównie religijne. Fot. infomatique (CC BY-SA 2.0)

Zjawisko to przybrało na Wyspach znacznie większe rozmiary niż gdziekolwiek indziej w Europie. Na walkę z tym barbarzyńskim procederem rząd przeznaczył 35 milionów funtów. Ofiarą przestępczych praktyk padło już ponad 65 tys., ale eksperci prognozują, że w ciągu najbliższych kilku lat rytualnemu okaleczeniu narządów płciowych może zostać poddanych dalsze 30 tysięcy dziewczynek.

Obrzezanie kobiet, zwane również wyrzezaniem, to tradycja, z którą można się spotkać głównie w Etiopii, Kenii, Erytrei, sierra Leone, Sudanie, Gambii, Somalii, Czadzie, Mali, Kamerunie i Nigerii. Polega na częściowym lub całkowitym wycięciu łechtaczki, oraz warg sromowych mniejszych. W kulturach ludów mniej rozwiniętych obrzezanie kobiet jest znacznie bardziej okrutne. Może polegać nawet na stosowaniu wrzątku oraz wyskrobywaniu fragmentów ciała zamiast ich odcinania.

Zabieg ma podłoże głównie religijne. W Wielkiej Brytanii tradycja ta jest kultywowana w środowiskach imigrantów przybyłych krajów środkowej Afryki. Zabiegi te przeprowadzane są przeważnie bez znieczulenia, prymitywnymi, nieodkażanymi narzędziami (noże kuchenne, noże bambusowe, brzytwy itp.), wiele zabiegów kończy się ciężką infekcją i powikłaniami, a nierzadko śmiercią.

Minister ds. rozwoju międzynarodowego Lynne Featherstone poinformowała, że rząd przeznaczył właśnie 35 mln funtów na walkę z tym procederem, wierząc, że w ciągu najbliższych pięciu lat zostanie on ograniczony co najmniej o 30 proc. a w ciągu jednego pokolenia zupełnie zlikwidowany.- Zamierzam sprawić, by okaleczanie kobiet odeszło w przeszłość, jak pryszczyca.

Stwierdziła również, że: - czas najwyższy przełamać tabu i przestać udawać, że nie ma problemu – społeczność międzynarodowa międzynarodowa zbyt długo zachowywała się tchórzliwie wobec tego zjawiska. Okaleczanie kobietom narządów płciowych, to jedna z najgorszych form przemocy.

Komentarze 110

sniper00
594
sniper00 594
#127.03.2013, 11:22

co tam...więcej multikulti i będzie git :) przecież nie wypada krytykować innych...to takie niepoprawne politycznie... PS gdzie są feministki, co dzielnie walczą o swoje prawa w demokratycznym świecie, gdy sprawy tyczą się kobiet z kręgów islamskich, czyżby tamte nie były godne uwagi? Czy może ryzyko się nie opłaca, a te ruchy na rzecz praw kobiet, to tylko pic na wodę?

astroman
8 078
astroman 8 078
#227.03.2013, 11:41

Nie wiem, co do tego problemu ma multikulturowość w UK, przecież w kraju macierzystym te osoby miały by mniejsze szanse na uniknięcie tego losu, a to żeby walczyć o czyjeś prawa, to trzeba najpierw wiedzieć że są one łamane, co hermetyczne kultury często skrzętnie ukrywają, a ofiary często z uwagi na swoje wychowanie w tych kulturach często nawet nie wiedzą, że ich prawem jest odmowa brania udziału w takiej inicjacji.
Czasami jest tak, że osoby te chcą się poddać takiej incjacji, aby czuć się przynależnym do danej kultury.

TuneUp
78 452
TuneUp 78 452
#327.03.2013, 12:05

to teraz stajesz w obronie fanatycznych religiantów spider? :P
multikulti to fikcja, nie ma sie co oszukiwac

astroman
8 078
astroman 8 078
#427.03.2013, 12:14

Nigdzie nie stanąłem w obronie religii, a gdyby multi kulti było fikcją, to nie było by problemów jak w artykule. Problemy takie wynikają właśnie z obecności wielu kultur, których niektóre obrzędy wywodzące się z tradycji, łamią lokalne prawo.

sniper00
594
sniper00 594
#527.03.2013, 12:14

astroman, bajer polega na tym, że multikulti spowoduje to, że tworzą się równoległe społeczeństwa (już są getta), żyjące wg swoich zasad, bez respektu do prawa państwowego, więc to przed czym ludzie uciekali, za sprawą poprawności politycznej dopadnie ich tu, w rzekomo demokratycznej i świeckiej Europie.
Tomek_L zapoznaj się z pojęciem słowa ironia i przeczytaj jeszcze raz, uważnie, co napisałem w pierwszym zdaniu.

astroman
8 078
astroman 8 078
#627.03.2013, 12:17

No to co, że niektóre kultury tworzą getta, z moich doświadczeń wynika, że większość polaków też tworzy getta, tak długo jak nikt ze społeczności getta nie łamie prawa to jest ok.

sniper00
594
sniper00 594
#727.03.2013, 12:22

Nie słyszałem o tym, aby w naszej Polskiej tradycji dochodziło do obrzezania kobiet, polewania kwasem czy palenia żywcem córek/sióstr/matek/żon tylko dlatego, że wynikało by to z źle pojętego honoru, więć nasze "getta" związane są głównie z ekonomią, wybieramy miejsca gdzie stać nas na wynajem, a nie dlatego, że czujemy więź religijną z sąsidami i lokalną świątyniom czy szkółką religijną.

TuneUp
78 452
TuneUp 78 452
#827.03.2013, 12:23

nie pisalem do ciebie, sniper :P

TuneUp
78 452
TuneUp 78 452
#927.03.2013, 12:24

pudlo :P

astroman
8 078
astroman 8 078
#1027.03.2013, 12:25

No, to co, za to są przestępstwa na innym tle. Te inne przestępstwa to niby lepsze niż na tle religijnym ?

astroman
8 078
astroman 8 078
#1127.03.2013, 12:25

10 at 7

astroman
8 078
astroman 8 078
#1227.03.2013, 12:27

Chociaż nawet i tutaj kilku przygłupów, czyli ekstremistów religijnych z Polski groziło mi publicznie za publiczną krytykę ich religii.

astroman
8 078
astroman 8 078
#1327.03.2013, 12:39

Zresztą w wielu krajach pochodzenia tych kultur, "obrzezanie" kobiet też jest zakazane, a i tak jest praktykowane i ludzie są do niego popychani przez tradycję społeczności, w której żyją. Coś takiego jak chrzest czy komunia dzieci w Polsce na przykład. Każdy kto nie ochrzcił dziecka lub nie posłał do komuni jak wszyscy był przez społeczność w której żyje napiętnowany, nie mówiąc już o presji psychicznej otoczenia.

Tutaj jedna z kobiet, która zgodziła się na taką inicjację w zamian za edukację, wywierajac w ten sposób presję na swojego ojca, że nie podda się zabiegowi, jeżeli odmówią jej edukacji.
Wszystko pomimo to, że w Kenii takie rytualne inicjacje są zakazane.

sniper00
594
sniper00 594
#1427.03.2013, 12:45

sry Tomek, myślałęm ze spider to przeinaczony nick sniper00. Astroman, przestępstwa pospolite o których piszesz zdarzają się w każdym spłeczeństwe i są motywowane tak samo, ale tu w przypadku multikulti dochodzą przestępstwa motywowane religijnym zabobonem, ich celem nie jest wzbogacenie się, a utrzymanie status quo religii i pokazanie, że stoi ona wyżej w hierarchi wartośći, niż powszechne świeckie prawo obowiązujące w każdym cywilizwanym pańswie. Oni pokazują pogardę dla świeckich wartości humanistycznych, praktykując to barbarzyństwo wobec dziewcząt i kobiet.

Profil nieaktywny
makumbaa
#1527.03.2013, 13:31

a co z obrzezaniem chłopcow? Jest również okrutne, niepotrzebne i powinno być zakazane. Ale spróbuj coś głośno powiedzieć ,to cię zaraz od antysemitów wyzwią

astroman
8 078
astroman 8 078
#1627.03.2013, 13:51

at 14

Piszesz o ekstremistach religijnych, których jest zaledwie kilka %, ale tylko o takich wiesz, bo tylko o takich piszą media. To tak jakbyś znał katolicyzm tylko i wyłącznie przez pryzmat wyczynów IRA czy pedofilii. Media nagłaśniają najczęściej różne patologie dlatego słyszysz tylko o problemach związanych z tym środowiskiem, większość z tych ludzi nie odbiega daleko od Ciebie, czy ode mnie.

TuneUp
78 452
TuneUp 78 452
#1727.03.2013, 13:58

obrzezanie chlopcow jest bezbolesne i pomaga w utrzymaniu higieny, pudlo moherku

Profil nieaktywny
makumbaa
#1827.03.2013, 15:09

@17
to się obrzezaj, wtedy zobaczysz jakie to bezbolesne

A wracając do tematu, to kipi z was rasizm i wystaje jak słoma z butów. Jeśli te ludy czynią tak od wieków, to dlaczego potepiacie inną kulturę. Żeńskie obrzezanie powinno być legalne i dokonywane w szpitalach, aby było bezpieczne. LEGALNE I BEZPIECZNE!

mamwaswuchu
1 659
mamwaswuchu 1 659
#1927.03.2013, 15:12

daj spokoj.
O ile meskie obrzezanie mialo kiedys jakis sens, to obrzezanie kobiet jest TRWALYM OKALECZENIEM I BARBARZYNSTWEM.

Profil nieaktywny
makumbaa
#2027.03.2013, 15:15

ale męskie też jest trwałym okaleczeniem i barbarzyństwem. Nie mówie tu o stulejce, bo ten zabieg przeprowadza sie w szpitalu ze wskazań medycznych. Mówię o rytualnym obrzezaniu.

radnor
26 173 16
radnor 26 173 16
#2127.03.2013, 15:18

pomaga w utrzymaniu higieny

Pomagało 2000 lat temu w szałasie pasterza. Dzisiaj mamy prysznic i mydło w domach.

mamwaswuchu
1 659
mamwaswuchu 1 659
#2227.03.2013, 15:21

radnor
#21

a nawet majtki i spodnie na du..e

makumbaa
#20
Nie ma porownania.
Pono mezczyzni obrzezani sa nawet lepszymi kochankami, kobiety obzezane wrzecz przeciwnie.

Profil nieaktywny
makumbaa
#2327.03.2013, 15:40

skąd wiesz?

mamwaswuchu
1 659
mamwaswuchu 1 659
#2427.03.2013, 15:44

co skad wiem??
O seksie po obzezaniu??

Z LEKTURY.
Czasmi cos czytam.
Jet np taka ksiazka (po polsku) "Kwiat pustyni", czyli wspomnienia kobiety obzezanej

Profil nieaktywny
makumbaa
#2527.03.2013, 16:36

To rasizm i brak tolerancji dla innych kultur. LEGALNE I BEZPIECZNE powinny być zabiegi obrzezania kobiet

astroman
8 078
astroman 8 078
#2627.03.2013, 16:42

Łechtaczka, to nie włosy, nie odrasta, wiec może jej właścicielki powinny mieć tutaj coś do powiedzenia jak będą mogły w pełni świadomie o tym decydować. Jest to trwałe okaleczenie ciała i rodzice nie powinni za dzieci decydować, bo nie są ich własnością.
Jeżeli kobieta jest świadoma i dorosła i nadal chciałaby usunąć, to wtedy jak najbardziej powinna mieć do tego prawo i w godnych i bezpiecznych warunkach.

Profil nieaktywny
makumbaa
#2727.03.2013, 16:47

napletek też nie odrasta i nikt nie pyta małoletnich czy chcą tego czy nie

astroman
8 078
astroman 8 078
#2827.03.2013, 16:51

Tak, ale to artykuł o łechtaczkach. Obcinanie napletków czy chrzeczenie i indoktrynacja religijna dzieci (mentalne obrzezanie) też powinny być zabronione. To powinny być świadome wybory dorosłych ludzi.

sniper00
594
sniper00 594
#2927.03.2013, 16:55

Są kraje gdzie obrzezanie nieletnich, obojga płci jest zakazane i ścigane prawem, to powinno obowiązywać wszędzie, tym bardziej w UE, niestety, choć w UK od prawie 30 lat obowiązuje kara, za taki czyn, to jeszcze nigdy nikogo nie skazano za obrzezanie dziewczynki. makumba, nie zauważyłem, aby krytyka obrzezania, odnosiła się do czyjegoś koloru skóry, więc przestań pierniczyć głodne kawałki o rasizmie, bo póki co religia i kultura jako taka, nie mają rasy ani koloru. Tu jest cywilizowany świat i nikt normalny nie będzie tolerował okaleczania genitaliów w imię religijnych zabobonów.

Profil nieaktywny
makumbaa
#3027.03.2013, 17:13

"Tu jest cywilizowany świat i nikt normalny nie będzie tolerował okaleczania genitaliów w imię religijnych zabobonów."

Hahaha,. Powiedz to tym, którzy chlastają napletki

Profil nieaktywny
makumbaa
#3127.03.2013, 17:15

LEGALNE I BEZPIECZNE!

Profil nieaktywny
abaddon
#3227.03.2013, 19:36

Zydy tez siekaja se skore i nikt sie nie czepia a niektorzy nawet twierdza ,ze to jest kul....

madmon
5
madmon 5
#3328.03.2013, 09:55

"Kwiat pustyni".

Menelaios
2 068 23
Menelaios 2 068 23
#3428.03.2013, 12:39

co ty sie tak makumba tych napletkow uczepiles??? Nie mozesz porownywac obciecia napletka do wyciecia lechtaczki...to jakbys porownywal zlamanie palca do obciecia dloni...

Profil nieaktywny
abaddon
#3528.03.2013, 12:45

#34 a czemu nie mozna porownywac? Jeden rozsadny argument plizz

radnor
26 173 16
radnor 26 173 16
#3628.03.2013, 12:47

Po jednym można obracać panienki bez problemu, po drugim w najlepszym przypadku seks będzie męczarnią, a w najgorszym przekręcisz się z powodu jakiejś infekcji.

Myślącym ludziom nie trzeba tego argumentować, do głupich jak widać i tak nie dotrze,

Menelaios
2 068 23
Menelaios 2 068 23
#3728.03.2013, 12:53

dokladnie bjak 36:)
napletek nie spelnia zadnej funkcji w ciele czlowieka (mozna sprawdzic) natomiast lechtaczka jak najbardziej:) - tez mozna sprawdzic

Profil nieaktywny
abaddon
#3828.03.2013, 12:54

#36 rpzumiem ,ze obcieto Ci lechtaczke i nie mozesz uprawiac seksu.... Skad ty to qrwa wiedz baranie ??? Obydwa "zabiegi" sa neandertalsko zacofane a mimo wszystko spoleczenstwa ,ktore je praktykuja dotrwaly do dzis.

Przy obrzezaniu tez mozna dostac infekcji i zejsc 2manie.

Menelaios
2 068 23
Menelaios 2 068 23
#3928.03.2013, 13:01

38:
infekcji mozna dostac od podrapania sie po du**ie nawet i co z tego?? Staram sie wyjasnic co niektorym ze obciecie napletka nie jets tym samym co wyciecie lechtaczki..! Widzisz roznice?

Menelaios
2 068 23
Menelaios 2 068 23
#4028.03.2013, 13:03

masz abaddon: Poedukuj sie troche:)

A jak wroce to ci wkleje cos o napletku!

dorann74
14 008 343
dorann74 14 008 343
#4128.03.2013, 13:13

czegos tu nie rozumiem, w kraju gdzie potrafia 12letniego chlopca zabrac rodzicom do wyjasnienia sprawy,bo przez dwie godz po szkole jest sam w domu, bo rodzice ciezko pracuja. W tym samym kraju okaleczenie przez rodziow trwale dziecka nie pociaga za soba skutku zabrania dzieciaka rodzicom i wsadzenie sadystow do ciupy? To jest EUROPA, a nie Abudza czy Niemej.

dorann74
14 008 343
dorann74 14 008 343
#4228.03.2013, 13:14

abaddon
#38 | Dziś - 12:54
swietnie powinnismy wspomagac jeszcze skladanie ofiar z dzieci.

dorann74
14 008 343
dorann74 14 008 343
#4328.03.2013, 13:17

makumbaa
#23 | Wczoraj - 15:40

skąd wiesz?
-------------------
po obrzezaniu kobiete zaszywaja do rozmiaru dziury gdzie nawet sikanie sprawia dziecku ogromny bol, wyobraz sobie teraz sex i pozniej porod( gdzie tez duzy odsetek umiera) . Sex w przypadku tej dziewczynki pierwszy raz zapewne jest rownie wzniosly co wsadzanie na pal.

Profil nieaktywny
abaddon
#4428.03.2013, 13:18

to nie argument tylko ,europejski punkt widzenia w affryce widza ta inaczej ,semici widza to inaczej.Ja uwazam ze skora na knocie jest potrzebna gdyz chroni "cewke" i dodaje wrazen przy ruchach posuwisto zwrotnych tak samo kobiecie jak mezczyznie.

dorann74
14 008 343
dorann74 14 008 343
#4528.03.2013, 13:18

makumbaa
#30 | Wczoraj - 17:13
ja nawet nie wiem jak komentowac takie ograniczenie... Poczytaj troche jaka jest roznica.

Profil nieaktywny
abaddon
#4628.03.2013, 13:22

gwoli jasnosci nie uwazam ze wycinanie lechtaczki jest "super" kazda tego typu ingerencja w narzady rozrodcze jest chora i obrzezanie rowniez moze i w mniejszym stopniu,ale jest!

dorann74
14 008 343
dorann74 14 008 343
#4728.03.2013, 13:22

abaddon
#44 | Dziś - 13:18
tak, zapewne w Pakistanie oblanie twarzy kobiety kwasem tez widza inaczej.
------------------------
Zabawne jest natomiast to,ze banda debili wierzacych w swojego Boga poprawia to, co wedlug niech ten Bog stworzyl , czyli uwaza ze to jest niedoskonale.
Swiry.

dorann74
14 008 343
dorann74 14 008 343
#4828.03.2013, 13:24

bo jednego roku kilka tys lat temu jakis koles mial zapewne objawienie jak jaral ziolo i stwierdzil,ze tak trzeba.

Menelaios
2 068 23
Menelaios 2 068 23
#4928.03.2013, 13:25

"Ja uwazam ze skora na knocie jest potrzebna gdyz chroni "cewke" i dodaje wrazen przy ruchach posuwisto zwrotnych tak samo kobiecie jak mezczyznie."

Oj Abaddon..jednak wkleje ci potem cos o napletku...wiesz np ze nowotwory pracia nie wystepuja u osob obrzezanych?? a wiesz ze to poniekad "zasluga" napletka?? a ze dodaje wrazen..coz..sprawa dyskusyjna nawet bardzo!!

dorann74
14 008 343
dorann74 14 008 343
#5028.03.2013, 13:28

a jakie pozytywy zobaczysz Menelaos w wycieciu kobiecie lechtaczki?

Profil nieaktywny
abaddon
#5128.03.2013, 13:29

mnie to nie obchodzi,ze gdzies sobie wycinaja lechtaczki a gdzie indziej obcinaja napletki- Mam to gdzies, nie mam natomiast gdzies jesli jedno sie demonizuje a drugie uwaza sie za normalke.....

Profil nieaktywny
abaddon
#5228.03.2013, 13:33

#49 z tymi nowotworami to cinzko powiedziec- nie wydaje mi sie ,zeby to byla kwestia samego napletka.....

Odnosnie wrazen - to ten co nie ma nie bedzie wiedzial jak to jest z i odwrotnie wiec zadna dyskusyjna. Jestes obrzezany?

dorann74
14 008 343
dorann74 14 008 343
#5328.03.2013, 13:39

abaddon
#51 | Dziś - 13:29
dalej nie rozmie roznicy, to jest taka roznica jak skaleczenie a obciecie nogi.

Profil nieaktywny
abaddon
#5428.03.2013, 13:40

dorka uzasadni swe nielajki??;)

Profil nieaktywny
abaddon
#5528.03.2013, 13:44

#53 zapewne, ale wywodzi sie z tych samych prymitywnych przekonan! My chrzescijanie sie nie okaleczamy tylko dajemy pelen hipokryzji upust swoim "hedonistycznym" zapedom;) i to jest dopiero wolnosc!:p

radnor
26 173 16
radnor 26 173 16
#5628.03.2013, 13:47

to nie argument tylko ,europejski punkt widzenia w affryce widza ta inaczej

W afryce miliony umierają od picia brudnej wody, chcesz równać do afryki?

dorann74
14 008 343
dorann74 14 008 343
#5728.03.2013, 13:47

nie zgadzam sie z Toba nie mozna tych dwóch zabiegow traktowac na rowni, wyciecie facetowi napletka( co i tak uwazam za zabobon) nie przeszkadza mu w jego funkcjonowaniu i pozyciu seksualnym, nie robi z niego kaleki. Wyciecie dziewczynce narzadu i zrobienie z niej kaleki do konca zycia to inna kwestia. Tak jak nie zgadzam sie na rytualne mordy, oblewanie kwasem twarzy w Europie (i nie tylko), tak samo nie zadzam sie na wycinanie lechtaczek dziewczynkom, uwazam ze to powinno podlegac pod kryminal a nie obrzedy religijne.
Gdzie w Koranie jest slowo o tym by okaleczac kobiety?

dorann74
14 008 343
dorann74 14 008 343
#5828.03.2013, 13:48

57 do abbadon

dorann74
14 008 343
dorann74 14 008 343
#5928.03.2013, 13:48

*Abaddon

dorann74
14 008 343
dorann74 14 008 343
#6028.03.2013, 13:49

Tu jest EUROPA i obowiazuja prawa czlowieka a nie szariatu, czy plemienne.

Profil nieaktywny
abaddon
#6128.03.2013, 13:49

#56 boszszsz.... Skad przekonanie ze chce rownac!!?? Mialem na mysli,zeby im niczego nie narzucac.

Profil nieaktywny
makumbaa
#6228.03.2013, 14:27

obrzezanie kobiet powinno być legalne i bezpieczne. Na razie jest nielegalne i dlatego niebezpieczne. W procesie legalizacji tego zabiegu należałoby wykorzystać media, które wytłumaczą głupim ludziom, że jeśli jesteś przeciw, to jesteś ciemnogród, stary brzydki, niedouczony i ze wiochy. Wszyscy piękni, młodzi, wykształceni i z wielkich miast popierają legalizację obrzezania.

TuneUp
78 452
TuneUp 78 452
#6328.03.2013, 14:35

co za debil

mamwaswuchu
1 659
mamwaswuchu 1 659
#6428.03.2013, 14:35

oj makumba daj spokoj. Masz ochote stracic lechatczke i male wargi sromowe.
Ba cghcesz miec zaszyta cipke otwierana nozem?????????????

Profil nieaktywny
makumbaa
#6528.03.2013, 14:49

Dlaczego pogardzacie inną kulturę? To jest właśnie rasizm. Jesli ich tradycja nakazuje wykonywać takie zabiegi, to trzeba tylko zadbać o to żeby były bezpieczne.

Profil nieaktywny
makumbaa
#6628.03.2013, 14:53

#57
To nie ma nic wspólnego z Koranem. To staroafrykański obyczaj. Wycięcie łechtaczki nie czyni z kobiety kaleki. Wprost przeciwnie ułatwia przezywanie orgazmu pochwowego zamiast łechtaczkowego. I trzeba ten zabieg przeprowadzić wcześnie, bo dorosłej kobieci trudniej jest sie przestawić

mamwaswuchu
1 659
mamwaswuchu 1 659
#6728.03.2013, 15:21

makumbaa
#65

popytaaj o psychiatre.

mamwaswuchu
1 659
mamwaswuchu 1 659
#6828.03.2013, 15:22

makumbaa
#66

"Wycięcie łechtaczki nie czyni z kobiety kaleki. Wprost przeciwnie ułatwia przezywanie orgazmu pochwowego zamiast łechtaczkowego"

skad te wiesci??
Sprawdzalas??

radnor
26 173 16
radnor 26 173 16
#6928.03.2013, 15:52
TuneUp
78 452
TuneUp 78 452
#7028.03.2013, 15:55

jesli troll, to tez wyjatkowo durny

Agatek
762
Agatek 762
#7128.03.2013, 19:14

Ja sie tylko zastanawiam, dlaczego takim rodzicom SS nie odbiera dzieci, a policja nie wnosi sprawy do sadu, przeciez z dzieckiem trzeba chodzic na badania kontrolne, szczepienia itp.

Profil nieaktywny
makumbaa
#7228.03.2013, 20:59

Dlaczego chcecie odebrać kobietom prawo do obrzezania? Szowinistyczne męskie świnie! Kobiety też mają prawo do legalnego i bezpiecznego obrzezania.

mamwaswuchu
1 659
mamwaswuchu 1 659
#7328.03.2013, 21:01

makumbaa
#72

daj przykład a nie pir....

dorann74
14 008 343
dorann74 14 008 343
#7429.03.2013, 13:23

abaddon
#61 | Wczoraj - 13:49
a ja nie, jesli to szkodzi zdrowiu i kaleczy, to mam wywalone na to czy sa to wierzenia, czy religia.
Jak zachca rytualnego mordu dzieci to tez bedziesz za?

dorann74
14 008 343
dorann74 14 008 343
#7529.03.2013, 13:39

Druga sprawa jak jakies durne babsko bedzie pelnoletnie to niech sobie wycina nawet migdaly, od dolu, jesli to jej wola. Ale dosc okaleczania dzieci.

mamwaswuchu
1 659
mamwaswuchu 1 659
#7629.03.2013, 13:42

coś Ty wtedy już nie chce

Profil nieaktywny
abaddon
#7729.03.2013, 17:32

#74 why not?,jesli to beda robic w Afryce w swoich ulepionych z kalu i blota domkach to nie interesuje mnie to, W Europie, Polsce ,UK etc. oczywiscie jestem na nie,potepiam ,gardze, zwalczam.

W ogole moj poglad na sprawy trzeciego swiata jest taki (choc wiem ze na to jest za pozno),zeby nie ingerowac w ich sprawy rowniez te ktore przynosza nam korzysci,ale nigdy imperialistom w tym glownie brytyjczykom , nie zalezalo na uswiadamianiu i edukacji Afryki, tylko minimum socjalne "kromke chleba i lumpy z lumpeksu" za uran,zloto i diamenty.Jednym slowem , sami weszlismy nimi w relacje nigdy nie starajac sie by zmienic cokolwiek w ich swiadomosci -to tez teraz mamy tego efekty.

TuneUp
78 452
TuneUp 78 452
#7829.03.2013, 17:39

to akurat nieprawda, za białym człowiekiem zawsze szli chrześcijańscy kapłani. oni sami też zawsze próbowali pouczać, "cywilizować" i pokazać że są lepsi od tambylców. chińczycy są inni, oni po prostu handlują i inwestują, dlatego są tolerowani przez afrykanów i powolutku przejmują kontynent bez jednego wystrzału

Profil nieaktywny
abaddon
#7929.03.2013, 17:53

tak tak za Shell'em ,BP i TEXACO i De Beers szedl ksiONdz , dzizas qrwa ja pierd.... co za 2man....

Profil nieaktywny
makumbaa
#8029.03.2013, 18:47

Dlaczego nie chcecie zezwolić Afrykanom na pilęgnowanie ich własnych tradycji i obrzędów?

dorann74
14 008 343
dorann74 14 008 343
#8129.03.2013, 19:39
dorann74
14 008 343
dorann74 14 008 343
#8229.03.2013, 19:42

makumbaa
#80 | Dziś - 18:47
dlaczego nie pozwolic na kanibalizm np jesli to lezy w zwyczajach i rytualach imigrantow np?

Profil nieaktywny
makumbaa
#8329.03.2013, 20:53

to spróbuj im zabronić kaniibalizmu. Ciekawe kto sie odważy?

http://www.papilot.pl/wydarzenia/10...

dorann74
14 008 343
dorann74 14 008 343
#8429.03.2013, 20:55

makumbaa
#83 | Dziś - 20:53
no wlasnie, wyobrazasz sobie taka masakre w Europie legalnie?Bo ja nie.

petra
1 156
petra 1 156
#8530.03.2013, 17:02

radnor
#21 | 27.03.13, 15:18

"pomaga w utrzymaniu higieny"

Pomagało 2000 lat temu w szałasie pasterza. Dzisiaj mamy prysznic i mydło w domach.
---------------------------------------------------------
Chyba musisz sie troszke douczyc....
Obrzezanie zmniejsza w znaczacym stopniu ryzyko zakazenia AIDS, dlatego wiec w niektorych Afryki jest niemalze koniecznoscia.
Ale nie tylko. Rowniez wszelkiego rodzaju "grzby" rozwijaja sie wysmienicie pod napletkiem.
Facetom nie przysparza to wiekszych problemow,ale ich kobietom-owszem. Wszelkie infekcje pochwy, zwlaszcza te nagminnie powracajace, biora sie stamtad. Kobieta sie leczy, a facet nosi sobie spokojnie "syfa" pod napletkiem....
Obrzezanie mezczyzn nie okalecza ich do konca zycia(choc zdarzaja sie "wypadki"podczas zabiegu). O ile moze byc to kwestia sporna, to obrzezanie kobiet jest absolutnym barbarzynstwem i powinno byc karane tak jak obciecie nosa, czy wydlubanie oka.

petra
1 156
petra 1 156
#8630.03.2013, 17:04

Zeby bylo jasne,to o AIDS dot. wylacznie obrzezania mezczyzn.

Profil nieaktywny
makumbaa
#8730.03.2013, 18:22

Głupstwa piszesz, Petra. Obrzezania meżczyzn jest też okaleczeniem. Napletek nie odrosnie. Na problemy z higieną jest woda i mydło, a nie obrzezanie. Obrzezanie nie ma wpływu na zmniejszenie lub zwiększenie zakażenia AIDS.

petra
1 156
petra 1 156
#8830.03.2013, 18:32

makumbaa
#87 | Dziś - 18:22

Doucz sie;
http://www.rynekzdrowia.pl/Uslugi-m...

Profil nieaktywny
makumbaa
#8930.03.2013, 18:34

to bzdura. W jaki sposób chroni przed wirusem? Wytlumacz to

petra
1 156
petra 1 156
#9030.03.2013, 18:35

Co dla niektorych 2+2=5
makumbaa jestes w tym klubie.

Profil nieaktywny
makumbaa
#9130.03.2013, 18:36

równie dobrze trzeba splunąć trzy razy przez lewe ramię. Skuteczność podobna

petra
1 156
petra 1 156
#9230.03.2013, 18:38

makumbaa
#89 | Dziś - 18:34

to bzdura. W jaki sposób chroni przed wirusem? Wytlumacz to
---------------------------------
Poszukaj sobie na internecie. Wkleilam Ci juz link. Ty twierdzisz,ze wiesz lepiej. Wobec takiej postawy jestem bezradna.

TuneUp
78 452
TuneUp 78 452
#9330.03.2013, 18:42

moher... i wszystko jasne

petra
1 156
petra 1 156
#9430.03.2013, 18:43

makumbaa
#91 | Dziś - 18:36

równie dobrze trzeba splunąć trzy razy przez lewe ramię. Skuteczność podobna
-------------------------------------
Jasne;
http://en.wikipedia.org/wiki/Circum...

a 2+2=5:))))

Profil nieaktywny
makumbaa
#9530.03.2013, 18:44

Ten tekst w twoim linku nie ma autora. Zastanów sie w jaki sposób napletek lub jego brak może chronić przed wirusem HIV, przed którym nawet prezerwatywa nie chroni całkowicie?

petra
1 156
petra 1 156
#9630.03.2013, 18:55

makumbaa
#95 | Dziś - 18:44

Ten tekst w twoim linku nie ma autora. Zastanów sie w jaki sposób napletek lub jego brak może chronić przed wirusem HIV, przed którym nawet prezerwatywa nie chroni całkowicie?
------------------------------------------------
Stary, autorem jest Wikipedia....
Pod napletkiem zbieraja sie wszystkie nieczystosci, wirusy i bakterie.
Nawet dokladne mycie nie spowoduje ich calkowitego usuniecia!
W zwiazku z tym, facet nie przenosi tego syfa dalej, bynajmniej w takiej kondensacji jak facet obrzezany. Panimajesz?

petra
1 156
petra 1 156
#9730.03.2013, 18:55

w ostatnim malo byc "nieobrzezany"

Profil nieaktywny
makumbaa
#9830.03.2013, 19:05

Woda i mydlo wystarczą. Jeśli obawiasz się, że facet przystawia sie do ciebie niedomyty, to zaproponuj wspólny pryzsznic. Woda i mydło

mamwaswuchu
1 659
mamwaswuchu 1 659
#9930.03.2013, 19:13

czy kiedyś były prysznice????

petra
1 156
petra 1 156
#10030.03.2013, 19:17

makumbaa
#98 | Dziś - 19:05

Woda i mydlo wystarczą. Jeśli obawiasz się, że facet przystawia sie do ciebie niedomyty, to zaproponuj wspólny pryzsznic. Woda i mydło
--------------------------------------------------------
Nie ze mna te gierki, za cienki jestes.
Mialabym sie niby oburzyc, ze zasugerowales, ze moj facet sie nie myje i toczyc z toba emitowe bitwy.....
Nic z tych rzeczy. Zostaje przy temacie, a ty napisz zazalenie do Wikipedii, ze klamia,bo wystarczy sie myc....

Profil nieaktywny
makumbaa
#10130.03.2013, 20:34

w Wikipedii możesz sama napisać co tylko chcesz. Napletek możesz zsunąć i umyć ptaszka pod napletkiem. Jeśli napletek sie nie zsuwa, to do lekarza bo może to być stulejka.

Profil nieaktywny
makumbaa
#10230.03.2013, 20:38

petra, a nogi myjesz? Po co? Możesz przecież amputować i nie bedziesz musiała myć

petra
1 156
petra 1 156
#10330.03.2013, 21:41

Skad to tepe zacietrzewienie? My nie mowimy o pogladach, my rozwazamy fakty, a ty te fakty odrzucasz. Uwazasz, ze jestes madrzejszy od lekarzy i epidemiologow. Marnujesz sie na emito!
A teraz kolego przejdz na swoj porzedni nick i mieszaj gdzie indziej.

sniper00
594
sniper00 594
#10430.03.2013, 22:12

Ciekawe jakim kretynem trzeba być, aby dać sobie na ochotnika obciąć napletek (jeśli nie ma ku temu wskazań medycznych), w którym mamy ogromną ilość receptorów czuciowych, znacznie potęgująca przyjemność z seksu? Co do HIV, to brak napletka, nieznacznie może zmniejszać ryzyko zakażenia, wirus nadal będzie w spermie (Wirus HIV znajduje się w krwi, spermie, łzach, moczu, ślinie, mleku matki oraz płynie mózgowo-rdzeniowym. ), więc jedynym dość skutecznym środkiem jest prezerwatywa, zarówno chroni przed HIV jak i innymi infekcjami.

Profil nieaktywny
makumbaa
#10530.03.2013, 22:52

petra, jakie fakty? Że ktoś coś napisał w wikipedii? Każdy może tam napisać co mu się podoba. Trzymaj się jednego chłopa, to nie będziesz się musiała się martwić zarażeniem HIV. Zapewniam cię, że napletek lub jego brak nie zabezpiecza przed HIV.

petra
1 156
petra 1 156
#10631.03.2013, 09:01

sniper00
#104 | Wczoraj - 22:12
Co do HIV, to brak napletka, nieznacznie może zmniejszać ryzyko zakażenia, wirus nadal będzie w spermie
--------------------------------------------------
"Obrzezanie zmniejsza o połowę ryzyko zarażenia HIV[16]. Z tego względu WHO zaleca obrzezanie jako dodatkowy środek zmniejszający ryzyko zarażenia[17]."

sniper uwazasz,ze o polowe to nieznacznie.....a matematyke to Ty miales w szkole?

petra
1 156
petra 1 156
#10731.03.2013, 09:06

makumbaa
#105 | Wczoraj - 22:52

petra, jakie fakty? Że ktoś coś napisał w wikipedii?
-----------------------------------------
Samo ONZ propaguje obrzezanie mezczyzn w Afryce. Niektore kraje Afrykanskie wprowadzily szereg dzialan propagujacy ten zabieg.
Tylko, dlatego, ze "ktos napisal" na wikipedii wg. ciebie?
Pograzaj sie dalej....

Profil nieaktywny
makumbaa
#10831.03.2013, 15:19

W Afryce rytualne obrzezanie zarówno kobiet jak i mężczyzn jest dokonywane od setek lat. Ale nie rzezają niemowląt jak muzułmanie i żydzi, lecz nastolatki.

dorann74
14 008 343
dorann74 14 008 343
#10931.03.2013, 15:23

makumbaa
#108 | Dziś - 15:19
same bzdury kosmosu wziete

Profil nieaktywny
makumbaa
#11031.03.2013, 15:25

jakie bzdury.? O czy jest tekst wyżej?