Do góry

Brytyjska Izba Gmin będzie debatować o polskiej ustawie o IPN

Brytyjska Izba Gmin będzie pierwszym parlamentem w Europie, w którym odbędzie się debata nad nowelizacją polskiej ustawy o Instytucie Pamięci Narodowej – podają polskie media, w tym Gazeta Prawna oraz Gazeta Wyborcza.

Prośbę o zwołanie debaty podpisało w sumie 20 posłów. Dyskusja ma zakończyć się przyjęciem neutralnego wniosku, o tym, że brytyjski parlament „rozważył polskie prawo o zniesławieniu”. Wnioski zgłaszane przez uczestników nie będą prawnie wiążące dla rządu. Dyskusja nie odbędzie się w głównej izbie parlamentu, a w Westminster Hall, co oznacza niższą rangę wydarzenia.

Debata odbędzie się 5 czerwca na wniosek posła Partii Pracy, Alexa Sobla, który niejednokrotnie już poruszał w brytyjskim parlamencie kwestię pamięci o Holocauście. Jego ojciec i ciotka ocaleli z Zagłady w Polsce.

Kontrowersyjna nowelizacja ustawy o IPN

Od lutego 2018 roku polskie prawo przewiduje karę do trzech lat więzienia za obarczanie Polski lub Polaków winą za współudział w Holocauście. Twórcy nowelizacji ustawy o IPN mają nadzieję, że nowe prawo pomoże w walce z pojawiającymi się w zagranicznej prasie sformułowaniami typu „polskie obozy zagłady”.

Zdaniem krytyków nowelizacji, może przyczynić się ona do zakłamywania historii:

Absolutnie nie chcemy umniejszać cierpienia milionów Polaków za czasów nazistowskiej okupacji, ale nie możemy pozwolić na to, by motywy nacjonalistyczne doprowadziły do pisania historii na nowo. Wierzymy, że podtrzymywanie prawdziwego obrazu zaangażowania Polski w drugą wojnę światową jest naszym obowiązkiem jako narodu. Na ten obraz składają się zarówno niezwykłe wysiłki Polaków, którzy ratowali ludzi przed Holokaustem, jak i zbrodnie Polaków, którzy kolaborowali

– napisano w liście podpisanym przez 64 brytyjskich posłów.

Do tej pory ustawę potępił mi.n. izraelski Keset. Przyjęcie ustawy o IPN miało być też powodem, dla której z Prezydentem Dudą nie spotkał się w USA Donald Trump. Na wniosek Prezydenta RP Andrzeja Dudy, treść nowej ustawy zostanie przebadana przez Trybunał Konstytucyjny.

Czytaj także na Emito.net:

Komentarze 52

vontomas
199
vontomas 199
#125.05.2018, 09:26

Bardzo dobrze ze beda debatować, może podczas debaty przypomną sobie o Jałcie, Teheranie lub o paradzie zwycięzców po wygranej wojnie, na której to nie zaproszono Polaków, żeby nie drażnić Stalina.

maciejpierwszy7
244
#225.05.2018, 09:52

Moze przypomna sobie i nam gdzie podzialo sie Polskie zloto ktore zostalo wywiezione z Polski do Anglii podczas II WS.

Profil nieaktywny
mongo
#325.05.2018, 10:15

przecież wiadomym jest, że ta ustawa, ma na celu ukrócenie żydowskiej propagandy na temat odpowiedzialności za holokaust, polski, jako kraju, narodu.

Żydzi sami lobbowali za uznaniem, choćby poddawania dyskusji, kwestii holokaustu. Jeżeli więc zapytasz, np: czy faktycznie w Brzezince istniały komory gazowe, czy może cyklonem B niemcy dokonywali dezynsekcji zawszawionych po transporcie ludzi?

Popełniasz przestępstwo.

Dla czego więc Polacy nie mieliby mieć mechanizmów prawnych, pozwalających bronić się przed żydowską propagandą?

Prawda jest taka, że byli Polacy, którzy kolaborowali z hitlerowcami, ale to nie powód obarczania Polski za holokaust.

Żydzi sami mordowali się wzajemnie.

Nikt w europie ich nie chciał, traktowali ich jak zarazę, tylko Polska dała im dom, co dostała w zamian.

Mord katyński. Mordujący w katyniu nkwdziści byli żydami.

Stalin powiedział, że tylko Żydzi tak nienawidzą Polaków, że bez skrupułów ich wymordują.

Tam też mordowali swoich, tych którzy nie chcieli przyłączyć się do proletariatu, duchownych czy zwyczajnie wiernych Polsce.

Zbychu_zPlebani
7 835
#525.05.2018, 13:28

Blad byl też taki.

Żydom pozwolono parac sie lichwom, kościół chrześcijanom zakazal. Stad maja taka wladze.

jelol
2
jelol 2
#725.05.2018, 14:16

Co anglikom do polaków

Zbychu_zPlebani
7 835
#825.05.2018, 14:25

, #7

Pewnie paru sie boi ze jak do Krakowa przyleci nawalic sie, to Ziobro ich aresztuje za ''polskie lagry''

pozyczona
11 711
pozyczona 11 711
#1025.05.2018, 16:59

??? Dlaczego moj komentarz wyciety…? Co sie nie spodobalo….?

pozyczona
11 711
pozyczona 11 711
#1125.05.2018, 17:07

Przeciez, ze posel Alex Sobel jest Zydem to jest oficjalna informacja I on sie z tym nie kryje…..?

pozyczona
11 711
pozyczona 11 711
#1225.05.2018, 17:21

Moze sie nie spodobalo stwierdzenie, ze Zydzi dbaja o wlasne interesy, ale to przeciez jest jasne jak slonce, kto jak kto, ale oni z tego wrecz slyna...

Profil nieaktywny
Hryzantema.
#1325.05.2018, 20:08

Nae bother Pożyczona...demoliberalny terror w całym wydaniu.Mój post również skasowali.Srał ich pies...prawda zawsze boli.

pozyczona
11 711
pozyczona 11 711
#1425.05.2018, 21:57

Przeczytalam jeszcze I troche prawdy tam bylo…

Przed Wielka Czystka w wyzszych strukturach NKWD bylo 40-50% Zydow, co bylo olbrzymia nadreprezentacja w stosunku do ludnosci ZSSR....

knapior
3 364
knapior 3 364
#1525.05.2018, 22:20

Czy słowo "żyd" powoduje jakąś automatyczną reakcję ze strony tzw. "prawicy"?

pozyczona
11 711
pozyczona 11 711
#1625.05.2018, 22:27

Pewnie, u kazdego powinno….dalismy im miejsce do mieszkania, oaze do robienia interesow I co tu ukrywac krecenia szwindli jak wyzej wspomniana lichwa a oni przez kilkaset lat sie nie zasymilowali(oprocz garstki inteligencji), a potem nas zdradzili komunista….

pozyczona
11 711
pozyczona 11 711
#1725.05.2018, 22:28
knapior
3 364
knapior 3 364
#1825.05.2018, 22:39

Srup, jak Ciebie o tej pory nie lubiłem, to w tej chwili noramalnie ... no będę wyrozumiały...

Wszyscy im dioierdzialali , Hitler to juz nie pisze.

Angole wysłali ich na pewną śmierć gdzieś pośród arbów.

Nie dosyć, że sie obronili, to jeszcze podobno obecnie rządzą światem. Nic tylko pogratulować !

A jak chcesz rządzic, to skasuj Swój napletek i beziesz wodzem :)

Jak dla mnie chłopaki z Izraela pokazują klasę, jak z nikomu nie potrzebnego balastu zrobic mocarstwo, z którym np. USA liczy się po stokroć bardziej, niż z kaczą Polską...

pozyczona
11 711
pozyczona 11 711
#1925.05.2018, 22:52

Mnostwo bledow I niescislosci w #18...

U nas kilka wiekow im sie zylo bardzo dobrze, dostali przywileje od krolow, ale zamykali sie w gettach po miastach I miasteczkach, "skubiac" miejscowych, banki, sklepy, karczmy, lichwa….np. nigdy nikt nie widzial Zyda pracujacego na roli….

Angole jak I USA gdzie jest najwieksza diaspora zydowska, nie rzucila ich na gleboka wode w Izraelu, aktywnie wspierali odbudowe panstwa, hojnie finansujac I wspierajac zbrojeniowo…

To samo trwa do dzisiaj, aktywne lobby amerykanskie wspiera dzialania prozydowskie I jak widac w UK tez uzyskali znaczace wplywy, dlatego ta debata….

Ciekawe co by bylo, gdyby polski rzad sie zajal jakas ustawa w izraelskim Kesecie...

knapior
3 364
knapior 3 364
#2025.05.2018, 23:02

Tak. Na przełomie 40/50 USA i UK wspierały Izrael . Jasne! Głównie tym, że wjebali ich w środowisko arabów :) Hehe

pozyczona
11 711
pozyczona 11 711
#2125.05.2018, 23:13

Co to znaczy….? Jasniej prosze, dali im panstwo, ziemie, ktorej nie posiadali z cala pomoca ktora otrzymuja do teraz...

pozyczona
11 711
pozyczona 11 711
#2226.05.2018, 00:07

Takimi Kurdami np. malo sie mocarstwa przejmuja, najwyzej "graja" nimi, a tez narod ktory walczy o swoje od setek lat, da im ktos kawalek ziemi…? Wyposazy w mysliwce I czolgi….?

pozyczona
11 711
pozyczona 11 711
#2326.05.2018, 00:38

Nie, bo nie operuja pieniedzmi I nie sa falszywi...

Pietraszkopiotr
6
#2426.05.2018, 01:51

Hitlera i Stalina już nie ma a oni dalej się boją

Profil nieaktywny
hope
#2526.05.2018, 07:55

Jakim prawem te bydlaki rozprawiają o Polsce, nie maja własnych problemów , ale nie tu chodzi o duża kase do wyrwania z Polski ,poto są robione te wszystkie zabiegi . Oni myślą tylko jak dalej egzystować ze światowej kasy tak jak opisał to ich historyk przemysł holokaust

Profil nieaktywny
mongo
#2626.05.2018, 08:09

Zaraz po odzyskaniu przez Polskę niepodległości, żydzi, którzy stanowili 30% Polskiej populacji, domagali sie utworzenia autonomii żydowskiej na terenie Polski.

Mówiąc krótko, pomagasz bezdomnemu, pozwalasz mu przenocować, a on dyma ci żone

Profil nieaktywny
mongo
#2726.05.2018, 08:29

cytat:

[...Przypomnienie

Pierwszy rewolucyjny sowiecki rząd składał się z samych tylko Żydów; Lenin, Trocki, Zinowiew, Kamieniew, Swierdłow. Ani jednego Rosjanina, choć przecież rewolucję przeprowadzano w Wielkiej Rosji carów.

NKWD składało się w 84 procentach z żydów. Komendantami byli wyłącznie żydzi. Żyd automatycznie otrzymywał stopień oficera politycznego. Rosjan nie awansowano na oficerów, chyba że zasłużył na awans mordując swoich rodaków.

Natomiast NAJWIĘKSZE w historii świata LUDOBÓJSTWO gojów (łącznie prawie 100 mln wymordowanych) ZŁY za wszelką cenę chce zwalić na ustrój – który wymyślił i wcielał w życie.

I pomyśleć, że ta największa w dziejach świata hekatomba miała miejsce w czasie gdy o Hitlerze nikt nie słyszał. Ale można się domyślać, że młody Hitler miał możliwość zapoznania się z tym co wyprawiali Żydzi w Rosji.

Do władzy Hitler doszedł dopiero po 16 latach, mordować Żydów zaczął od połowy 1942 r. (6 mln zamordowanych), czyli po 25 latach od krwawej masakry gojów w Rosji (60 mln ofiar). ....]

Zbychu_zPlebani
7 835
#2826.05.2018, 09:35

Weszlem, czy tam wszedłem na angielska wiki i rzeczywiście. Pan Alex Sobel to Żyd.

Czemu post od pozyczona usuniety?

knapior
3 364
knapior 3 364
#2926.05.2018, 17:44

A to mam takie pytanie, nawiązując do kwestii, że Lenin był Żydem. Czy jeśli 10 pokoleń temu, mója prarazy10babka była Żydówką i wyszła za mąż za powiedzmy prarazy10dziadka, który był katolikiem, a następnie wszystkie pokolenia później byli katolikami, to ja nadal jestem Żydem?? :)

Profil nieaktywny
Hryzantema.
#3026.05.2018, 17:45

Bo na rasę panów nie można prawdy powiedzieć.2 wojna jest największym kłamstwem w dziejach ludzkości.

pozyczona
11 711
pozyczona 11 711
#3126.05.2018, 17:51

Nie, knapior, Zydem(takim prawdziwym), mozesz zostac tylko z zachowujacej, religie I zwyczaje matki Zydowki….

pozyczona
11 711
pozyczona 11 711
#3226.05.2018, 17:59

Jest duzo ludzi ktorzy sobie przypisuja bycie Zydem bo to takie cool I na topie, zwlaszcza w USA, tam duzo lepiej jest widziane, ze byles potomkiem Zydow niz np. Polakow….

pozyczona
11 711
pozyczona 11 711
#3326.05.2018, 18:03

Faktem jest, ze otwiera to wiele bram, w showbiznesie, polityce I zarzadzaniu, ale niewiele ma z ortodoksyjnym widzeniem rabinow w Izraelu….

knapior
3 364
knapior 3 364
#3426.05.2018, 18:10

To pytanie było odnośnie 27, czyli Mongo, który twierdzi, że Lenin, Trocki itde byli Żydami. Według najprostszego (co nie znaczy najlepszego) źródła, wychodzi mi na to, że jednak nie byli. Czyli mongo można wykreślić z dyskusji jako nawiedzonego antysemitę?

pozyczona
11 711
pozyczona 11 711
#3526.05.2018, 18:15

Sa osoby pochodzenia zydowskiego, ktore utracily swoj status, np. najbardziej znanym chyba w Polsce jest Adam Michnik, ale kierujace sie tymi samymi wartosciami….

knapior
3 364
knapior 3 364
#3626.05.2018, 18:22

A, czyli wystarczy mieć za ojca Żyda, żeby samemu tez być Żydem?

Nie, kurna całkowicie nie łapię tego.

Czyli srup, Ty tez jesteś Żydem?

pozyczona
11 711
pozyczona 11 711
#3726.05.2018, 18:28

Nie, Helena Michnik byla Zydowka(matka Adama) ...

knapior
3 364
knapior 3 364
#3826.05.2018, 18:35

Patrzaj, a myślałem, że to nazwisko Szachtar jest pochodzenia żydowskiego...

No dobra, ale jeśli jak piszesz: "Sa osoby pochodzenia zydowskiego, ktore utracily swoj status, np. najbardziej znanym chyba w Polsce jest Adam Michnik, ale kierujace sie tymi samymi wartosciami….", to Michnik jest Żydem?

pozyczona
11 711
pozyczona 11 711
#3926.05.2018, 18:39

No jest, ale jego dzialalnosc,(tylko mi sie wydaje), a on nie przyznaje sie, wiec to tylko na pokaz….

knapior
3 364
knapior 3 364
#4026.05.2018, 18:49

A Ty oczywiscie kierujesz sie dekalogiem? :)

knapior
3 364
knapior 3 364
#4126.05.2018, 19:10

To zaprzeczasz Hryzntema, że była 2 wojna światowa? :)

Profil nieaktywny
mongo
#4226.05.2018, 19:12

Pożyczona, nie wdawaj się z nim w dyskusję, bo facet ewidentnie manipuluje tym co piszesz.

Wiadomym jest i trzeba tego udowadniać, bo fakty same sie bronią, że komunizm jest żydowskim wynalazkiem. Koleś wybrał sobie lenina, bo dziadek Lenina był ukraińskim żydem, a jego ojciec przyjął chrzest, nie dla wiary, a dla możliwości dalszej edukacji oraz aby wydostać się z żydowskiej strefy osiedlenia.

Nawet gdybyś miała wątpliwości czy był on żydem czy nie, zobacz na resztę nazwisk:

Trocki - Lev Davidovich Bronshtein

Zinowiew - Hirsz Apfelbaum,

Kamieniew - Lev Borisovich Kamenev

Swierdłow - nazwiska nie znam ale też żyd

Tutaj link możesz zobaczyć kto grał główne w rewolucji bolszewickiej: http://niepoprawni.pl/blog/3551/udzial-zydow-we-wladzach-rewolucji-bolsz...

knapior
3 364
knapior 3 364
#4326.05.2018, 19:22

A tu masz dowód, że Obama jest jaszczurem :)

https://pl.wikipedia.org/wiki/Reptilianie

Profil nieaktywny
mongo
#4426.05.2018, 20:12

To jedynie dowód two jet ignorancji

knapior
3 364
knapior 3 364
#4526.05.2018, 20:40

Przepraszam, że nie dostosowuje się do mojej własnej rady, i z tobą dyskutuję :) To sie juz nie powtórzy!

knapior
3 364
knapior 3 364
#4626.05.2018, 20:41

Swierdłow- nazwiska nie znam, ale też żyd, no kurna leżę i kwicze :P

Profil nieaktywny
mongo
#4727.05.2018, 07:37

bardzo ładny przykład manipulacji, godna czosnkowego nosa.

Zbychu_zPlebani
7 835
#4827.05.2018, 12:43

Ta ustawa jest super. Fajnie widać przyjaciol i wrogów.

I najlepsze ze uwiera w pupe najwspanialsza polska opozycję.

Pozdrawiam 27-1 Krola Europy.

knapior
3 364
knapior 3 364
#4927.05.2018, 23:04

To podbijam, bo srup jeszcze nie odpowiedział na moje pytanie :) Mongo - wiadomo, ignor, ze Zbychem mam problem, bo nie do końca rozumiem Jego/Twoje komentarze.

Zbychu_zPlebani
7 835
#5028.05.2018, 00:10

Ok. Postaram się jaśniej.

Żydów podziwiam, kiedys czytałem zydowski komiks o 2ww. Polacy to swine, Niemcy wilczury, Żydzi szczury. Czemu tak? Najwyzszcze iq na świecie. Naukowcy, polscy szachisci, poeci itd...

W pedalowie chodziliśmy na zydowski cmentarz sprzątać, na Niwce w Sosnowcu.

I co teraz mamy w zamian? Nakręca sie aferę. Bo pis..

W tej spiewce powinna opozycja z rządem w jednym choru sie trzymać.

A ten falszywiec,''król Europy" glowa w piasek.

Zresztą czego mozna sie po nim spodziewać? Marzylo mu sie kiedyś państwo kaszubskie.

Amen.

Z fona pisze i temu tak chaotycznie. Przepraszam. :)

pozyczona
11 711
pozyczona 11 711
#5128.05.2018, 07:27

Oczywiscie, ze my jako Polacy powinnismy jednym glosem przemawiac w tak waznej sprawie, propaganda niemiecka juz duzo zlego zrobila I u nieuswiadomionej czesci spoleczenstwa zachodniego to my jestesmy postrzegani jako nazisci (vide ankieta w kanadyjskich szkolach, 60% uczniow na pytanie kto to sa nazisci, odpowiedzialo Polacy)…

Np. serial pokazywany w niemieckiej TV "Nasze matki, nasi ojcowie", przedstawial polskich AK-owcow jako zacietrzewionych antysemitow I barbarzyncow naganiajacych Zydow do bydlecych wagonow, natomiast Niemcow jako sympatycznych, nieco zagubionych mlodych ludzi…

Takich historii jest mnostwo, Izrael I lobby zydowskie przymyka na to oko, bo Niemcy im placa olbrzymie pieniadze I moga sobie pozwolic na wlasna polityke historyczna, ktora z historia niewiele ma wspolnego…

Natomiast jak Polacy chca bronic swojego dobrego imienia to zaraz zarzuty antysemityzmu, Kwasniewski przeprosil za Jedwabne w imieniu wszystkich Polakow, ale nie mnie….rownie dobrze mogl przeprosic za wampira z Bytowa, tez byl Polakiem….incydentalne ekscesy nie zmienia faktu, ze polska ludnosc I Polska jako panstwo nie bralo udzialu w holokauscie, bylismy tak samo ofiarami polityki niemieckiej jak Zydzi I tak samo nalezy nam sie pamiec I szacunek….

tomileej
7
#5228.05.2018, 10:52

Dlaczego anglicy wtrącają się do sprawy Polskiej?